Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Previous   1 48 49 50 51 52 53  Next
Author Message
PostPosted: 13 Apr 2018 10:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens deze journalist is Magallan ook enorm snel.
http://www.elfvoetbal.nl/article/271950 ... %20Voetbal

PostPosted: 13 Apr 2018 11:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Volgens deze journalist is Magallan ook enorm snel.
http://www.elfvoetbal.nl/article/271950 ... %20Voetbal
Ik snap al dat getwijfel over snel niet zo. Is in mijn ogen niet zo belangrijk want dan kun je compenseren door goed positie te kiezen. Hij is een centrale verdediger van 24 jaar bij Boca en als iedereen hem eruit zou lopen, zou hij daar niet spelen. Als 24 jarige verdediger zou hij genoeg bagage moeten hebben om zijn eventuele gebrek aan snelheid te compenseren.

Vaak wordt bedoeld of zo'n speler kan spelen met veel ruimte in zijn rug en of hij dit dmv snelheid zou kunnen opvangen als de bal er achter wordt gespeeld.

Natuurlijk is het een extra voordeel als een centrale verdediger snel is maar ik denk, dat hij in zijn algemeenheid snel genoeg is voor die positie anders zou hij daar niet spelen.

PostPosted: 23 Apr 2018 13:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Appie Nouri
Droomaankoop: Lionel Messi
Seizoenskaart: Nee
Waarom gaat ajax ipv Magallan niet gewoon voor Diego Reyes. 25 jaar en Mexicaans International (53 interlands) met een aflopend contract bij FC Porto.

PostPosted: 23 Apr 2018 13:23 
Beheerder

'Dais' dacht ook al hetzelfde. ;)
https://twitter.com/DaisMasia/status/988370955360768000

PostPosted: 23 Apr 2018 14:01 
Nieuwsredacteur

Erk wrote:
Waarom gaat ajax ipv Magallan niet gewoon voor Diego Reyes. 25 jaar en Mexicaans International (53 interlands) met een aflopend contract bij FC Porto.
Interessante optie qua leeftijd en ervaring, plus past ook nog enigszins in de salarishuishouding. Op basis van beelden vind ik hem echter voetbaltechnisch vrij matig, in de zin van aannames en balbeheersing. Zie jij hem vaker spelen en kan je daar meer over zeggen?

PostPosted: 23 Apr 2018 19:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Appie Nouri
Droomaankoop: Lionel Messi
Seizoenskaart: Nee
Jnp wrote:
Erk wrote:
Interessante optie qua leeftijd en ervaring, plus past ook nog enigszins in de salarishuishouding. Op basis van beelden vind ik hem echter voetbaltechnisch vrij matig, in de zin van aannames en balbeheersing. Zie jij hem vaker spelen en kan je daar meer over zeggen?
Ik heb hem deze zomer op de Confederations Cup een paar wedstrijden zien spelen en daar vond ik hem een goede indruk maken. Hij droeg op een gegeven moment ook de aanvoerdersband tijdens dat toernooi.

PostPosted: 24 Apr 2018 19:14 

Ik denk niet, dat een speler van Porto met een aflopend contract met een WK in het vooruitzicht NU voor Ajax kiest. Die kan elders meer verdienen. Denk, dat dit te hoog gegrepen is.

Je moet in dezelfde vijver vissen als waar Tagliafico vandaan komt. Goede speler met ervaring, die naar Europa wil en Ajax wil gebruiken als springplank.

PostPosted: 25 Apr 2018 18:15 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Magallan loopt via Essel, das dus een belangrijke reden.

Reyes is door PSV in het verleden ook meermaals geprobeerd overigens.

PostPosted: 25 Apr 2018 18:32 

Droomaankoop: Adam Maher
Pushkin wrote:
Magallan loopt via Essel, das dus een belangrijke reden.

Reyes is door PSV in het verleden ook meermaals geprobeerd overigens.
Dus Alvarez komt niet maar Magallán?
Zou in mijn ogen een aderlating zijn.

PostPosted: 26 Apr 2018 16:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
Op basis van deze beelden lijkt Magallan mij ook absoluut niet traag. Ook redelijke cross bal met zowel zijn rechter en linkerbeen.

PostPosted: 26 Apr 2018 16:48 

Het is wel echt verdedigen en het balletje inleveren he. Zet er maar een goede voetballer naast dan, en een dynamische 6 ervoor zou ook weleens leuk zijn.

PostPosted: 26 Apr 2018 20:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Sanchez kon ook niet zo goed voetballen. Het lijkt er wel echt op dat De Ligt ook gaat. Gelukkig hebben we Schuurs ook al binnen.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 01 May 2018 08:51 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/boca-juniors- ... door-ajax/

PostPosted: 01 May 2018 09:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Abruzzi wrote:
Sanchez kon ook niet zo goed voetballen. Het lijkt er wel echt op dat De Ligt ook gaat. Gelukkig hebben we Schuurs ook al binnen.
Sanchez liet inderdaad zien dat Ajax een keer behoefte had aan een verdediger die durfde om de voetballende oplossing over te slaan en de bal gewoon weg kon rossen. Al moet ik zeggen dat hij, als hij aan de bal was, altijd voor de pass naar voren koos.
Indien een speler zoals Magallan komt is het inderdaad wel van belang dat er een goede opbouwende verdediger naast staat. Wöber zal zich daarin echt moeten verbeteren, ging op dat vlak tegen AZ ook een aantal keer de mist in.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 08 May 2018 23:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van Basten
Droomaankoop: Tadic
Seizoenskaart: /
Uit betrouwbare bron bij iemand van Omroep Fryslan vernomen dat Ajax in de markt is voor Dumfries omdat Kristensen en Orejuela niet voldoen.

PostPosted: 08 May 2018 23:28 

Uit betrouwbare bron bij iemand van Omroep Fryslan vernomen dat Ajax in de markt is voor Dumfries omdat Kristensen en Orejuela niet voldoen.
Dat zou dan oliedom zijn want Dumfries is niet beter dan Orejuela.
Ik geloof er ook niets van dat Ajax al zo snel Kristensen aan de kant schuift en na Orejuela een derde aankoop als rechtsback gaat doen.

PostPosted: 09 May 2018 10:01 

We krijgen toch een probleem in de verdediging als De Ligt vertrekt, als je ook bedenkt dat Veltman nog een hele lange tijd is uitgeschakeld. Dan hou je dus over:

Tagliafico
Schuurs
Wöber
Kristensen
Orejuela
Sinkgraven ?
Bakker
(Veltman)

Ook met het halen van Magallan heb je dan denk ik nog niet een hele stabiele verdediging. Die moet zich ook weer aanpassen, de taal leren etc. Wöber vind ik ook nog niet overtuigend. Hij heeft zeker talent, maar je merkt dat hij nog geen volwassen voetballer is. Van Sinkgraven horen we ook niks meer. Misschien is het geen gek idee om er nog een ervaren verdediger bij te halen (en dan niet van het kaliber Heitinga).

EDIT: Frenkie de Jong kan natuurlijk ook nog als verdediger spelen, al zie ik meer toekomst voor hem op het middenveld. Ik vind hem als verdediger toch een noodoplossing.
EDIT 2: Blijkbaar heeft Ajax toch meer verdedigers dan ik dacht. Mazraoui is natuurlijk als rechtsback inzetbaar. Op zich dus mogelijkheden genoeg, maar weinig pure verdedigers zoals Sanchez en De Ligt. Hadden we die twee maar als centraal duo met Mazraoui en Tagliafico als backs... dan heb je een ijzersterke en veelzijdige verdediging. Helaas is dat niet het geval dus zullen we het hiermee moeten doen.

PostPosted: 09 May 2018 10:21 
Beheerder

En dan moet je nog afwachten of Tagliafico geen top WK speelt, Sinkgraven weer niet geblesseerd raakt, hoe de concurrentieslag tussen Orejuela en Kristensen loopt en of Bakker ook wel/niet wil bijtekenen!

PostPosted: 09 May 2018 11:10 

Waarom moest Viergever ook alweer weg?

PostPosted: 09 May 2018 11:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tekent vast voor 3 jaar op zijn 18e. ;)

PostPosted: 09 May 2018 11:26 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Waarom trekt Ajax niet eens gewoon de portemonnee om een spelers als Balanta aan te trekken?
Heeft nog maar 2 jaar contract en heeft zich in Europese wedstrijden ook bewezen een goed niveau te hebben.
Als De Ligt straks echt voor 50+ miljoen weg gaat heb je in een jaar bijna 100 miljoen verdient aan 2 verdedigers. Dan mag er naast een groot talent als Schuurs toch ook wel eens een echt beest worden aangetrokken?

PostPosted: 09 May 2018 12:21 

343 wrote:
En dan moet je nog afwachten of Tagliafico geen top WK speelt
Het kan een valse gedachte zijn van mij maar ik denk, dat Tagliafico niet zo is. Die heeft zich verbonden aan Ajax en zal niet na een half jaar zomaar vertrekken. Ergens denk ik, dat hij een type speler is, die zijn eigen uitstippelt. Ja als er een absolute topclub komt, is ie weg maar dat moet dan eerst maar eens gebeuren.

PostPosted: 09 May 2018 12:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van Basten
Droomaankoop: Tadic
Seizoenskaart: /
Dat zou dan oliedom zijn want Dumfries is niet beter dan Orejuela.
Ik geloof er ook niets van dat Ajax al zo snel Kristensen aan de kant schuift en na Orejuela een derde aankoop als rechtsback gaat doen.
Dumfries komt van Ten Hag, wilde hem bij Utrecht ook al oppikken als Troupee naar PSV zou gaan. Lijkt nu voor hem te pleitten bij Ajax.

PostPosted: 09 May 2018 13:58 

Alsjeblieft geen Dumfries zeg... gaan we nou Feyenoord nadoen met het halen van Eredivisie-middelmaat? Goed, een heel jaar met Kristensen kan ook niet, maar misschien moeten we Mazraoui of Orejuela eerst de kans geven voordat we een speler als Dumfries gaan halen...

PostPosted: 09 May 2018 14:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
En dan moet je nog afwachten of Tagliafico geen top WK speelt
Het kan een valse gedachte zijn van mij maar ik denk, dat Tagliafico niet zo is. Die heeft zich verbonden aan Ajax en zal niet na een half jaar zomaar vertrekken. Ergens denk ik, dat hij een type speler is, die zijn eigen uitstippelt. Ja als er een absolute topclub komt, is ie weg maar dat moet dan eerst maar eens gebeuren.
Tagliafico is ook helemaal niet interessant voor de absolute top. Hooguit voor clubs als Sevilla en AS Roma. Een goede en degelijke speler en door zijn ervaring en mentaliteit extra belangrijk voor Ajax. Voor de Europese subtop zal het slechts een van de vele kandidaten zijn als linksback want het is niet veel bijzonders. Gewoon iemand die anoniem meespeelt, maar die clubs hebben al genoeg ervaring en Latino mentaliteit.

Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Previous   1 48 49 50 51 52 53  Next

All times are UTC+01:00