Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1392 posts ]  Previous   1 50 51 52 53 54 56  Next
Author Message
PostPosted: 30 Jun 2018 16:00 

Blind en Vertonghen: prima! Vermaelen liever niet.

PostPosted: 30 Jun 2018 17:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Toen Vermaelen afgelopen seizoen noodgedwongen moest spelen bij Barcelona deed hij het elke keer goed. Vermaelen in die vorm is een directe aanwinst. Echter is hij vrijwel elk seizoen meerdere keren geblesseerd. Dus ja dan heb je er weinig aan en zeker voor veel geld.

PostPosted: 02 Jul 2018 18:35 

Volgens de wandelgangen op VZ, zou Ajax behalve Blind ook bezig zijn met Rojo.
Zou toch wel mooi zijn als deze speler zou kunnen komen, mits De Ligt vertrekt.

PostPosted: 03 Jul 2018 02:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Weirdo wrote:
Volgens de wandelgangen op VZ, zou Ajax behalve Blind ook bezig zijn met Rojo.
Zou toch wel mooi zijn als deze speler zou kunnen komen, mits De Ligt vertrekt.
Rojo?
Vind je dat werkelijk?
Ik vind hem echt een waardeloze ordinaire verdediger. Komt vaak te laat en moet veel te veel corrigeren met gevaarlijke tackles. Mooi voorbeeld hoe hij die strafschop veroorzaakt wat totaal niet nodig was.Die hoef ik niet te zien in een Ajaxshirt.

PostPosted: 03 Jul 2018 11:54 

Idem. Is natuurlijk niets van waar maar hoeft absoluut niet naar Ajax te komen.

PostPosted: 04 Jul 2018 13:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Geloof niet dat Rojo haalbaar is. Vond dat bij Blind al lastig te geloven. Maar die zal wellicht wat in willen leveren en in de Eredivisie willen spelen omdat hij Nederlands is en een echte band heeft met Ajax. Dat is bij Rojo niet aan de orde, vraag me ook af of Manchester hem wel kwijt wil. Niet dat hij zo veel speelt, maar hij is wel multifunctioneel doordat hij centraal en als llinksback in de zetten is. Nu ze met Blind al een multifunctionele speler laten gaan zou Rojo wel handig zijn om in je selectie te houden.

PostPosted: 10 Jul 2018 22:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
@Mods: waarom is er nog geen eigen transfertopic over Blind, nu de interesse in alle media staat? Ik snap dat niet voor elk gerucht van elke Twittergek een aparte topic komt, maar die fase zijn we toch wel voorbij.

PostPosted: 10 Jul 2018 22:14 

Betelgeuze wrote:
@Mods: waarom is er nog geen eigen transfertopic over Blind, nu de interesse in alle media staat? Ik snap dat niet voor elk gerucht van elke Twittergek een aparte topic komt, maar die fase zijn we toch wel voorbij.
Je kan toch gewoon zelf een topic aanmaken?

PostPosted: 10 Jul 2018 22:24 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Betelgeuze wrote:
Kijk even beter rond, Betel. De topic over Daley Blind is er al, alleen in een andere zone (Nog actieve Godenzonen). En voor ieder gerucht is er helemaal geen aparte topic. De enige topic over een individuele speler is notabene over Magallan.

PostPosted: 12 Jul 2018 08:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Kees Prins
Droomaankoop: Viktor Mazlov
343 wrote:
Betelgeuze wrote:
Kijk even beter rond, Betel. De topic over Daley Blind is er al, alleen in een andere zone (Nog actieve Godenzonen). En voor ieder gerucht is er helemaal geen aparte topic. De enige topic over een individuele speler is notabene over Magallan.
Daar is inderdaad een Blindtopic, maar is een topic over Blind als oud-Ajacied, niet als transferdoel.

Een topic voorkont dat de transferdiscussie versplintert tussen Blind de ex-speler, her centrale verdedugerstopuc, het verdedugende middenveldtopic en mogelijke aanwinsten.

Aan de andere kant: als bij elk transfertopic per speler het transferproces net zo loopt als bij Magallan, dan heb ik liever geen Blindtopic 🙂

PostPosted: 13 Jul 2018 21:27 

Dat viel zojuist niet mee tegen Anderlecht, met Bakker, Wober, Schuurs en Orejuela. En dan was Bakker nog wel een lichtpuntje.. Wanneer De Ligt vertrekt, heb je defensief een groot probleem, want ook Blind maakt de defensie niet waterdicht..

PostPosted: 13 Jul 2018 21:32 

Dat viel zojuist niet mee tegen Anderlecht, met Bakker, Wober, Schuurs en Orejuela. En dan was Bakker nog wel een lichtpuntje.. Wanneer De Ligt vertrekt, heb je defensief een groot probleem, want ook Blind maakt de defensie niet waterdicht..
Dit ziet er niet goed uit idd. Zeker als je op alle fronten mee wil/gaat doen. Ai.

Hopelijk kan Schuurs vertrouwen krijgen door tegelijkertijd te spelen bij Jong (als dat nog mag trouwens).

PostPosted: 13 Jul 2018 21:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad, we hebben naast Blind gewoon nog een echte verdediger nodig.

PostPosted: 13 Jul 2018 21:38 

343 wrote:
Liefst nog een directe versterking op rechtsback, maar ik weet ook dat die er toch niet gaat komen.

Wat je daar met 3 (of eigenlijk 4) man hebt rondlopen kan eigenlijk niet als je iets wil.

PostPosted: 13 Jul 2018 21:39 

343 wrote:
Volgens sommigen hoeft er helemaal niks meer bij. :lol:
Wat een aanfluiting dat centrum. JL niveau.

PostPosted: 13 Jul 2018 22:06 
Erelid

Als Blind komt en De Ligt niet vertrekt hoeft er van mij niks bij. Hooguit een rechtsback maar dat is niet realistisch. Bovendien vond ik Mazraoui vandaag ook niet zo slecht als veel anderen.

PostPosted: 13 Jul 2018 22:38 

Jnp wrote:
Als Blind komt en De Ligt niet vertrekt hoeft er van mij niks bij. Hooguit een rechtsback maar dat is niet realistisch. Bovendien vond ik Mazraoui vandaag ook niet zo slecht als veel anderen.
Mazraoui was een van de pluspunten. wel zag je dat hij verdedigend nog moet bijleren. Hij had natuurlijk een rode kaart moeten krijgen. Oorzaak was onbenullig balverlies van vd Beek en slechte positionering van Mazraoui.

PostPosted: 13 Jul 2018 23:06 

renemar wrote:
Jnp wrote:
Mazraoui was een van de pluspunten. wel zag je dat hij verdedigend nog moet bijleren. Hij had natuurlijk een rode kaart moeten krijgen. Oorzaak was onbenullig balverlies van vd Beek en slechte positionering van Mazraoui.
Laat Mazraoui een jaar back staan bij Jong. Tegen de kleintjes in de eredivisie kan ook nog, maar in top wedstrijden kan dat echt niet.
Ik ben overigens meer geschrokken van de handelingssnelheid van Schuurs..

PostPosted: 21 Jul 2018 00:10 
Erelid

Ik snap "de hype" rondom Mazraoui als back totaal niet.

Hij heeft 1 wedstrijd vorig seizoen rechtsback gespeeld, nota bene in een wedstrijd waar het nergens meer omging en vele roepen nu, dat hij onze nieuwe back moet worden. Deze mening lijkt wel alleen gebaseerd op het feit, dat Kristensen tegenvalt en Orejuela na een jaar weinig progressie boekt maar om nu te zeggen, dat Mazraoui dan maar back moet worden, vind ik nergens op gebaseerd.

Mazraoui is een aanvallend ingestelde speler, die zeker bij Jong Ajax op vele posities heeft gespeeld maar feitelijk nooit als back. Dat hij het daar een wedstrijdje aardig doet, wil absoluut niet zeggen, dat hij beter is/wordt dan die andere. Feit is gewoon, dat je bepaalde specifieke eigenschappen van een back moet aanleren. Die heb je niet zomaar. Zie Sinkgraven. Voetbalt leuk mee maar voornamelijk gebaseerd omdat hij goed aan de bal is. Zodra het puur op verdedigen aankomt, zie je gewoon, dat hij daar de echte kwaliteit van verdedigen (nog) niet heeft.

Ik vind onze verdediging niet echt in balans. Teveel voetballers en net iets te weinig verdedigers.

In feite kan alleen De Ligt als echte mandekker spelen en kent Tagliafico ook de kneepjes van het vak.
Wöber vond ik het eerste half jaar sterk maar is nu ook zoekende.

Orejuela, Kristensen of Mazraoui hebben alle 3 allerminst overtuigd.
Schuurs is nog jong maar blijf ik meer voetballer vinden dan verdediger.
Sinkgraven is naast bovenstaande ook heel blessure-gevoelig en Bakker is een groot talent waar je voorzichtig mee moet omgaan.

Ik denk, dat Veltman weinig tijd nodig heeft om zich terug in het elftal te spelen. Als rechtsback ben ik niet onder de indruk van hem maar in een 3-4-3 systeem, past hij heel goed. De vraag is of Ajax het risico neemt met de huidige verdedigers en niemand meer aantrekt en zo de tijd uitzingt tot Veltman terugkomt.

PostPosted: 21 Jul 2018 07:57 

Ik snap "de hype" rondom Mazraoui als back totaal niet.

Hij heeft 1 wedstrijd vorig seizoen rechtsback gespeeld, nota bene in een wedstrijd waar het nergens meer omging en vele roepen nu, dat hij onze nieuwe back moet worden. Deze mening lijkt wel alleen gebaseerd op het feit, dat Kristensen tegenvalt en Orejuela na een jaar weinig progressie boekt maar om nu te zeggen, dat Mazraoui dan maar back moet worden, vind ik nergens op gebaseerd.

Mazraoui is een aanvallend ingestelde speler, die zeker bij Jong Ajax op vele posities heeft gespeeld maar feitelijk nooit als back. Dat hij het daar een wedstrijdje aardig doet, wil absoluut niet zeggen, dat hij beter is/wordt dan die andere. Feit is gewoon, dat je bepaalde specifieke eigenschappen van een back moet aanleren. Die heb je niet zomaar. Zie Sinkgraven. Voetbalt leuk mee maar voornamelijk gebaseerd omdat hij goed aan de bal is. Zodra het puur op verdedigen aankomt, zie je gewoon, dat hij daar de echte kwaliteit van verdedigen (nog) niet heeft.

Ik vind onze verdediging niet echt in balans. Teveel voetballers en net iets te weinig verdedigers.

In feite kan alleen De Ligt als echte mandekker spelen en kent Tagliafico ook de kneepjes van het vak.
Wöber vond ik het eerste half jaar sterk maar is nu ook zoekende.

Orejuela, Kristensen of Mazraoui hebben alle 3 allerminst overtuigd.
Schuurs is nog jong maar blijf ik meer voetballer vinden dan verdediger.
Sinkgraven is naast bovenstaande ook heel blessure-gevoelig en Bakker is een groot talent waar je voorzichtig mee moet omgaan.

Ik denk, dat Veltman weinig tijd nodig heeft om zich terug in het elftal te spelen. Als rechtsback ben ik niet onder de indruk van hem maar in een 3-4-3 systeem, past hij heel goed. De vraag is of Ajax het risico neemt met de huidige verdedigers en niemand meer aantrekt en zo de tijd uitzingt tot Veltman terugkomt.
In wezen heb je gelijk. Ik denk wel dat Mazraoui daar kan groeien. Verdedigend zal hij uiteraard beter moeten worden. Aan de andere kant, waarom zou dat niet kunnen. Als hij het verdedigende wat meer leert zou hij imo wel eens een openbaring op die plaats kunnen worden. Je hebt met De Ligt, Blind en Tagliafico 3 pure verdedigers.
Toen Sinkgraven nog fit was vond ik hem het als LB heel behoorlijk doen. Opbouwend prima maar ook fel. Kwam vaak voor de man. Mazraoui voegt voetballend op die plaats imo veel toe. Het is altijd afwachten maar ik zou het op voorhand niet uitsluiten. In veel wedstrijden in Nederland zou het een prima RB kunnen zijn. Tegen sterkere tegenstanders zou je evt. iemand anders (verdedigend sterker) kunnen laten spelen.
Jongens als Reiziger en Bogarde die midden jaren 90 als back speelden waren ook van origine geen verdedigers, sterker het waren aanvallers.

PostPosted: 21 Jul 2018 10:24 

Mazraoui heeft in de jeugd juist heel lang als rechtsback gespeeld. Is momenteel de beste optie. Ben het wel eens als je 3-4-3 gaat spelen, Veltman de beste optie zou zijn. Maar die is pas na de winterstop weer terug.

PostPosted: 21 Jul 2018 12:42 

Tadic - Dolberg - Neres
Ziyech
Frenkie - Beek
Blind
Nico - Ligt - Veltman
Onana

Is toch absoluut niet verkeerd voor NL begrippen...

PostPosted: 22 Sep 2018 15:28 

Ik had hier wel wat reacties verwacht deze week. Rechts centraal blijft toch kwetsbaar bij afwezigheid De Ligt. De toekomstige vervanger ( Schuurs) blijkt nog ver van het gewenste niveau af te zitten, en daarna zit een aardig gat.
Met Blind en De Jong heb je veel voetbal, maar te weinig killers. Heb mijn twijfels wanneer deze twee tegen Bayern moeten opdraven achterin.

PostPosted: 22 Sep 2018 15:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik had hier wel wat reacties verwacht deze week. Rechts centraal blijft toch kwetsbaar bij afwezigheid De Ligt. De toekomstige vervanger ( Schuurs) blijkt nog ver van het gewenste niveau af te zitten, en daarna zit een aardig gat.
Met Blind en De Jong heb je veel voetbal, maar te weinig killers. Heb mijn twijfels wanneer deze twee tegen Bayern moeten opdraven achterin.
Na de winterstop heb je met Veltman een extra optie. Maar met het oog op volgend jaar zal er wel wat moeten gebeuren. De kans is reëel dat De Ligt, Veltman en De Jong vertrekken en dan heb je alleen Blind en Wöber (linkspoten) en Schuurs over voor die positie. Ik vind Schuurs voetballend wel oké, maar verdedigend vrij beroerd. Moet nog flinke stappen maken om een serieuze kans te maken op een basisplaats vind ik. Er zullen dus één of twee spelers gekocht moeten worden voor die positie komende zomer. Hopelijk is Ajax nu al druk bezig om een type Sánchez te scouten en binnen te hengelen.

PostPosted: 11 Jan 2019 21:42 
Erelid

We zitten weer in een transferperiode en Ajax heeft Wöber verkocht. Persoonlijk vond ik Wöber een goede verdediger en vind het jammer dat Ajax hem zo makkelijk laat gaan. In de tussentijd heeft Ajax ook Magallan aangetrokken en is Veltman weer terug na zijn zware blessure. Echter hoe gaat onze verdediging er volgend jaar uitzien met het aankomende vertrek van De Ligt:

Op rechtsback ontwikkelt Mazraoui zich goed en doet Kristensen het ook steeds beter. Voor deze positie verwacht ik geen wisselingen.

Centraal achterin vertrekt De Ligt en is Wober inmiddels ook weg.
De ontwikkeling van Schuurs valt nog tegen en verwacht ik ook volgend ook nog niet.
Magallan is aangetrokken.
Veltman is weer terug en ik verwacht op een of andere manier, dat hij niet zomaar vertrekt.
Blind blijft ook een optie voor het middenveld.

Op linksback heb je Tagliafico maar zal die blijven als er mooie clubs zich melden. Die heeft zich ook wel in de kijker gespeeld. Sinkgraven blijft een goed alternatief al moet die eerst eens fit blijven.

Mazraoui ----- Magallan -------Blind ---------Tagliafico
Kristensen ----Veltman/aankoop --aankoop ---Singraven

De vraag is wat er met Veltman gaat gebeuren. Geven ze die een nieuwe kans als CV of wil/gaat hij weg. Als hij weg wil of moet dan mogen er wel 2 CV bijkomen waarvan eentje nu in de wintertop.

Focu Mensah zou een optie kunnen zijn maar ziet die het zitten om nu te komen zonder echte kans op een basisplaats. Alvaraz blijft ook een interessante optie maar gaat Ajax weer zijn vingers branden in Zuid Amerika? Of heeft Ajax nog meer opties in Brazilië/Argentinie.

Als laatste ga ik er maar vanuit, dat Blind achterin blijft. Het wordt natuurlijk anders als ze Blind gaan doorschuiven door het vertrek van Frenkie. Natuurlijk zal die ook vervangen worden maar een nieuweling moet er ook maar direct staan.

Het blijft wenselijk om nu nog iemand aan te trekken maar van de andere kant heb je dan weer 5 CV's.

Post new topic  Reply to topic  [ 1392 posts ]  Previous   1 50 51 52 53 54 56  Next

All times are UTC+01:00