Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Previous   1 49 50 51 52 53
Author Message
PostPosted: 11 Jan 2019 22:05 

We zitten weer in een transferperiode en Ajax heeft Wöber verkocht. Persoonlijk vond ik Wöber een goede verdediger en vind het jammer dat Ajax hem zo makkelijk laat gaan. In de tussentijd heeft Ajax ook Magallan aangetrokken en is Veltman weer terug na zijn zware blessure. Echter hoe gaat onze verdediging er volgend jaar uitzien met het aankomende vertrek van De Ligt:

Op rechtsback ontwikkelt Mazraoui zich goed en doet Kristensen het ook steeds beter. Voor deze positie verwacht ik geen wisselingen.

Centraal achterin vertrekt De Ligt en is Wober inmiddels ook weg.
De ontwikkeling van Schuurs valt nog tegen en verwacht ik ook volgend ook nog niet.
Magallan is aangetrokken.
Veltman is weer terug en ik verwacht op een of andere manier, dat hij niet zomaar vertrekt.
Blind blijft ook een optie voor het middenveld.

Op linksback heb je Tagliafico maar zal die blijven als er mooie clubs zich melden. Die heeft zich ook wel in de kijker gespeeld. Sinkgraven blijft een goed alternatief al moet die eerst eens fit blijven.

Mazraoui ----- Magallan -------Blind ---------Tagliafico
Kristensen ----Veltman/aankoop --aankoop ---Singraven

De vraag is wat er met Veltman gaat gebeuren. Geven ze die een nieuwe kans als CV of wil/gaat hij weg. Als hij weg wil of moet dan mogen er wel 2 CV bijkomen waarvan eentje nu in de wintertop.

Focu Mensah zou een optie kunnen zijn maar ziet die het zitten om nu te komen zonder echte kans op een basisplaats. Alvaraz blijft ook een interessante optie maar gaat Ajax weer zijn vingers branden in Zuid Amerika? Of heeft Ajax nog meer opties in Brazilië/Argentinie.

Als laatste ga ik er maar vanuit, dat Blind achterin blijft. Het wordt natuurlijk anders als ze Blind gaan doorschuiven door het vertrek van Frenkie. Natuurlijk zal die ook vervangen worden maar een nieuweling moet er ook maar direct staan.

Het blijft wenselijk om nu nog iemand aan te trekken maar van de andere kant heb je dan weer 5 CV's.
Het vertrek van Wober is vreemd, daar zal wellicht iets achter de schermen gespeeld hebben waar we geen weet van hebben, of met heeft hem intern te licht bevonden.

Ik mag toch hopen dat men niet Veltman weer als seriueze optie gaat zien. Die is door de jaren heen toch gewoon gewogen en te licht bevonden wat mij betreft. Gun die jongen het beste en die blessure kwam heel ongelukkig. Hopelijk is hij volledig hersteld en kan hij elders een leuke uitdaging aangaan (misschien bij Atlanta van de Boer?). In de basis bij Ajax zie ik geen rol meer voor hem. Komt gewoon net tekort als we naar een hoger niveau willen.

PostPosted: 11 Jan 2019 22:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Appie Nouri
Droomaankoop: Lionel Messi
Seizoenskaart: Nee
Magallan werd gehaald als stand-in voor De Ligt. Nu Wober is vertrokken, zou ik het wel vreemd vinden als er geen vervanger wordt gehaald. Zeker omdat Veltman pas net terug is en Schuurs er (nog) niet klaar voor is.

PostPosted: 11 Jan 2019 23:00 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Skimo wrote:
Ik mag toch hopen dat men niet Veltman weer als seriueze optie gaat zien. Die is door de jaren heen toch gewoon gewogen en te licht bevonden wat mij betreft.
Veltman als back is geen optie en niet goed genoeg.
Veltman als CV vind ik helemaal geen verkeerde optie.

Je moet spelers beoordelen op hun positie. Daarnaast werd er in het verleden ook van Veltman verwacht, dat hij als back aanvallend zijn bijdrage moest leveren en dat kan hij niet. Veltman is en blijft een CV, die op rechtsback gezet is. Op zich niet verkeerd om daar minuten te maken. Vertonghen, Frank De Boer en beide Blinds hebben ook "vlieguren" gemaakt als back.

Veltman als CV blijft een optie.

PostPosted: 12 Jan 2019 00:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Wöber had tegen Real niet kunnen spelen. In de eredivisie kom je ook nog wel weg met Sinkgraven op LB, dus in die zin snap ik wel dat hij weg mocht.

PostPosted: 12 Jan 2019 00:24 

Wöber had tegen Real niet kunnen spelen. In de eredivisie kom je ook nog wel weg met Sinkgraven op LB, dus in die zin snap ik wel dat hij weg mocht.
Ajax verkoopt hem niet omdat hij niet tegen Real kan spelen. Mij gaat het erom dat je genoeg verdedigers hebt en ook over dit seizoen heen moet kijken.

Daarnaast geef je ook een signaal af. Eerst roepen, dat er in de winter niemand (van de kern) mag vertrekken en dan laten ze Wöber gaan. Iemand die er heel dicht tegen aan zat en zoals Ten Hag zelf altijd zegt behoorde tot de 15 a 16 basisspelers.

En nu tegen Neres zeggen (die een godsvermogen in China kan verdienen) maar jij mag niet gaan?

Kan weleens een hele vervelende maand Januari worden.

PostPosted: 12 Jan 2019 08:13 

Skimo wrote:
Ik mag toch hopen dat men niet Veltman weer als seriueze optie gaat zien. Die is door de jaren heen toch gewoon gewogen en te licht bevonden wat mij betreft.
Veltman als back is geen optie en niet goed genoeg.
Veltman als CV vind ik helemaal geen verkeerde optie.

Je moet spelers beoordelen op hun positie. Daarnaast werd er in het verleden ook van Veltman verwacht, dat hij als back aanvallend zijn bijdrage moest leveren en dat kan hij niet. Veltman is en blijft een CV, die op rechtsback gezet is. Op zich niet verkeerd om daar minuten te maken. Vertonghen, Frank De Boer en beide Blinds hebben ook "vlieguren" gemaakt als back.

Veltman als CV blijft een optie.
We verschillen van mening.
Veltman is back geworden omdat hij niet goed genoeg was centraal. Als back ook niet goed genoeg. Tijd dat we afscheid gaan nemen ipv het dan toch weer centraal te gaan proberen.

Bij een club als AZ, Groningen of Utrecht kan hij vaste basis zijn. Van een verdediger bij Ajax verwacht ik na al die jaren een stuk meer. Ik tel hem dan ook niet mee in het aantal CV's die we hebben.

Daarnaast is Fysiek en kopkracht een probleem aan het worden.
Wober is 1m88, de Ligt 1m89.

Met Blind en Veltman heb je straks 1M80 (Blind) en 1m84 (veltman) centraal. Zijn ook niet bepaald jongens die het gebrek aan lengte compenseren met fysieke kracht. Beetje kopsterke spits heeft gewoon vrij spel. Snelle spits loopt ze er lachend uit. Dat gaat een enorm zwakke plek worden.

Magallan is ook maar 1m84. Vorig jaar hadden we Sanchez, dit jaar de Ligt. Volgend jaar zal er toch echt directe versterking voor de basis bij moeten, CV die fysiek sterk is en kan compenseren voor de lichtgewichten.

PostPosted: 12 Jan 2019 10:09 

Droomaankoop: Adam Maher
Of je haalt Alvarez alvast, dan kan je met Alvarez en De Ligt achterin spelen met Blind op het middenveld.
Of je haalt Wesley Hoedt... ik zou nog wel een centrale verdediger bijhalen.. ik hoop op Alvarez.

PostPosted: 12 Jan 2019 11:46 

Ik heb het vaker gezegd, ik heb het vermoeden dat Vertonghen volgend jaar terugkomt.
Overmars heeft al gezegd dat ze in contact staan. Ik denk dat het wel al verder is. Dan kan Blind op 6 volgend seizoen en heb je Jan en Magallan als CV's.
Schuurs komt tekort.
Wat Veltman betreft, hij heeft het als CV absoluut niet slecht gedaan, integendeel. Maar toen Sanchez kwam was het duidelijk dat die centraal zou spelen en dus ging Veltman als RB spelen. Terecht voor het elftal maar voor hem persoonlijk niet. Daar is hij absoluut minder.
Kristensen zie ik helemaal niks in.
Al met al denk ik dat er voor volgend seizoen minstens 2 verdedigers moeten komen. IK heb hoge verwachtingen over Dest. Maar of die volgend seizoen al zover is betwijfel ik. Bakker stagneert in zijn ontwikkeling maar is ook nog erg jong. Daar zit nog rek in.
TFM zou ik perfect vinden.
Het vertrek van Frenkie moet natuurlijk ook gecompenseerd worden.
Meer zorgen maak ik mij om de voorhoede. Dat vind ik echt een groot probleem.

PostPosted: 12 Jan 2019 13:12 

De huidige situatie, inclusief spelers van Jong Ajax:

Mazraoui/Kristensen/Dest
De Ligt/Veltman/Schuurs
Blind/Magallan/Botman
Tagliafico/Sinkgraven/Bakker

Wat mij betreft is het prima zo, pas als er iemand vertrekt een nieuwe speler er bij halen. In de zomer maar weer evalueren, en kijken hoe de spelers van Jong Ajax zich hebben ontwikkeld. Als bijvoorbeeld Dest zich zo door ontwikkeld zou je eventueel afscheid kunnen nemen van Kristensen.

PostPosted: 12 Jan 2019 13:19 

renemar wrote:
Ik heb het vaker gezegd, ik heb het vermoeden dat Vertonghen volgend jaar terugkomt.
Overmars heeft al gezegd dat ze in contact staan. Ik denk dat het wel al verder is. Dan kan Blind op 6 volgend seizoen en heb je Jan en Magallan als CV's.
Schuurs komt tekort.
Wat Veltman betreft, hij heeft het als CV absoluut niet slecht gedaan, integendeel. Maar toen Sanchez kwam was het duidelijk dat die centraal zou spelen en dus ging Veltman als RB spelen. Terecht voor het elftal maar voor hem persoonlijk niet. Daar is hij absoluut minder.
Kristensen zie ik helemaal niks in.
Al met al denk ik dat er voor volgend seizoen minstens 2 verdedigers moeten komen. IK heb hoge verwachtingen over Dest. Maar of die volgend seizoen al zover is betwijfel ik. Bakker stagneert in zijn ontwikkeling maar is ook nog erg jong. Daar zit nog rek in.
TFM zou ik perfect vinden.
Het vertrek van Frenkie moet natuurlijk ook gecompenseerd worden.
Meer zorgen maak ik mij om de voorhoede. Dat vind ik echt een groot probleem.

Voor Vertonghen in de zomer zou ik direct tekenen (moet hij wel wel een liedje zingen:) ).
Alderweireld en Suarez idem.

Zie het alleen niet zo snel gebeuren.

Last edited by Skimo on 12 Jan 2019 20:39, edited 2 times in total.

PostPosted: 12 Jan 2019 15:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zie ze allen nog niet terugkeren, maar wat wel heel duidelijk is is dat AJAX zeker nog een verdediger gaat halen. Is het niet deze winter dan is het wel de komende zomer. (Naast de vervanger van De Ligt)

PostPosted: 12 Jan 2019 18:42 

343 wrote:
Zie ze allen nog niet terugkeren, maar wat wel heel duidelijk is is dat AJAX zeker nog een verdediger gaat halen. Is het niet deze winter dan is het wel de komende zomer. (Naast de vervanger van De Ligt)
Hoe bedoel je dit?

Een vervanger voor De Ligt en dan nog iemand?

Een vervanger voor De Ligt ja maar ik verwacht (nu) niemand meer.

Wöber is kennelijk verteld, dat er voor hem weinig (lees minder) kans op speeltijd is. Dit komt natuurlijk door Magallan. Ook zal de terugkeer van Veltman meepspelen in deze beslissing.

Ajax gaat nu de 2e competitiehelft in met De Ligt, Blind, Magallan en Veltman als CV.

Ik denk, dat Veltman er heel makkelijk inziet en ook wel snapt dat hij eerst bij Ajax eens moet terugkeren. Ik verwacht niet, dat hij zomaar vertrekt en met hem erbij (volledig fit) heb je er wel iemand bij, die weet wat er gevraagd wordt. Dan heb Magallan, Blind en Veltman als zekere 3 CV's met nog een (jonge) vervanger voor De Ligt.

PostPosted: 12 Jan 2019 19:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hoe bedoel je dit?
Een vervanger voor De Ligt en dan nog iemand?
Ja, dat bedoel ik.

Ik sluit het niet uit dat ze nog iemand halen deze winter.

PostPosted: 12 Jan 2019 20:48 

Zo lang er een beter of gelijkwardig alternatoef komt is het prima.

En gewoon geen Veltman meer.. Samen met Siem (verhuurd) is dat een van de laatste restanten van het wanvoetbal onder De Boer. Belacheljk dat hij zelfs captain is geweest, zegt genoeg over het complete gebrek aan kwaliteit bij de rest op dat moment.

Opzouten, desnoods transfervij.. Geen Ajax materiaal en dat is hij ook nooit geweest. Siem de Jong en Klaassen idem... Gaan we staks de Wit nog krijgen... Gelukkig zijn ze al gestopt met Eiting..

PostPosted: 13 Jan 2019 00:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Ik ben het met jouw eens dat de arbeidersklasse voetballers nog niet volstaan in een Ajaxshirt. Maar toch vind ik het de botte bijl hoe jij dit noteert, Skimovic. Ondanks dat je gelijk hebt. Het is het spelersbeleid waar onderhand vaker anders godzijdank wordt gekozen, ondanks dat het nog niet perfect gaat (noem ik farce Magallan bijvoorbeeld).

PostPosted: 13 Jan 2019 00:53 

Ik ben het met jouw eens dat de arbeidersklasse voetballers nog niet volstaan in een Ajaxshirt. Maar toch vind ik het de botte bijl hoe jij dit noteert, Skimovic. Ondanks dat je gelijk hebt. Het is het spelersbeleid waar onderhand vaker anders godzijdank wordt gekozen, ondanks dat het nog niet perfect gaat (noem ik farce Magallan bijvoorbeeld).
Ik ga er inderdaad met de botte bijl in om een punt te maken. Maar ben ik echt de enige die dit mis ziet gaan? Dat kan ik me ook niet voorstellen.

PostPosted: 16 Jan 2019 08:50 

John Lammers adviseert Ajax om in Denemarken te kijken naar de opvolger van De Ligt.
https://www.vi.nl/nieuws/lammers-de-opv ... denemarken

Gaat waarschijnlijk om Victor Nelsson van Nordsjaelland.

PostPosted: 16 Jan 2019 10:10 

Gewoon Alvarez halen samen met Vertonghen aub.

PostPosted: 16 Jan 2019 11:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Morfe0 wrote:
Dat wordt dan wel een dure grap. Vertonghen heeft laatst zijn contract nog met een jaar verlengd. (https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... ertonghen/) Die blijft dus hoogstwaarschijnlijk. Hij speelt nog genoeg wedstrijden en we weten allemaal dat Levi niet de gemakkelijkste is qua uitgaande transfers.

Alvarez ken ik niet goed genoeg om een oordeel over te geven.

PostPosted: 16 Jan 2019 12:37 

Tomza2 wrote:
Morfe0 wrote:
Dat wordt dan wel een dure grap. Vertonghen heeft laatst zijn contract nog met een jaar verlengd. (https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... ertonghen/) Die blijft dus hoogstwaarschijnlijk. Hij speelt nog genoeg wedstrijden en we weten allemaal dat Levi niet de gemakkelijkste is qua uitgaande transfers.

Alvarez ken ik niet goed genoeg om een oordeel over te geven.
Wat is duur in de huidige transfermarkt? Vertonghen bijvoorbeeld voor 20 miljoen vind ik niet te veel. Je moet het ook afzetten naar het geld wat er is, wat er nog binnenkomt en de meerwaarde van Vertonghen. Die kan bovendien nog zeker 3 jaar mee op het hoogste niveau. Dan heb je met Blind, Tadic, Tagliafico, Schöne (als hij speelt) meteen voldoende ervaring en een logische leeftijdsverhouding in het elftal.
Verder kun je bij de andere versterkingen meer kijken naar grote talenten waarvan je verwacht dat ze het goed gaan doen en t.z.t. nog een vermogen opleveren.

PostPosted: 16 Jan 2019 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
80 miljoen voor De Ligt en dan 20 miljoen voor Vertonghen, ik teken ervoor!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 16 Jan 2019 15:33 

Ik zie toch liever allereerst een talent komen. Vind dat we niet moeten doorslaan in het halen van 25+ spelers. Restwaarde is gewoon stukken minder. Ervoor waken dat we geen Feyenoord worden op dat vlak. Eigenlijk moet je jezelf steeds de vraag stellen: hoe is de mix in de selectie (is er routine nodig?) en welke restwaarde vertegenwoordigd je basis?

Berekend vanaf start seizoen 19/20:

Tadic (30) - Dolberg (21) - Neres (22)
Van de Beek (22)
Blind (29) - Schone (33)
Tagliafico (26) - xxxxxxx - Magallan (25) - Mazraoui (21)
Onana (23)

Ziyech (26) vervang je dan met Neres (22)
Frenkie (22) vervang je dan met een nieuwe middenvelder of Blind (29)
De Ligt (19) vervang je dan met Magallan (25)

3 spelers die geen restwaarde hebben maar routine leveren, 2 twijfelgevallen. Dat aantal lijkt me acceptabel. 5 hebben er zeker restwaarde.

PostPosted: 16 Jan 2019 16:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Deels mee eens; maar spelers zonder restwaarde als Tadic, Blind en evt. Vertonghen betaald zich gewoon uit in sportieve prestaties. Als je 'gewoon' overwinterd in de Champions League heb je al een 'transfer' van 60 miljoen.

Ik zou ook wel tot 20 miljoen willen gaan voor Vertonghen. Voetballend erg goed en verdedigend gewoon een van de beste van de wereld waardoor je het vertrek van De Ligt opvangt. Door Blind door te schuiven vang je enigszins het vertrek van De Jong op want dat wordt anders wel heel moeilijk om een vervanger van dergelijk niveau te halen.

Ik zou overigens een echte buitenspeler halen, Tadic op 10 zetten en Van de Beek op 6. Of een nieuwe middenvelder kopen die Schone eruit moet spelen.

PostPosted: 16 Jan 2019 16:11 

Pushkin wrote:
Ik vind hem ook op zijn retour, en hoef Chivu eigenlijk ook niet. Al moet wel gezegd worden dat Chivu bij Inter vooral vaak teleurstelde op de linksback. Maar ook centraal vind ik hem er nu niet sterk spelen.

Douglas vind ik opbouwend erg te kort komen, dat kan je nog wel compenseren met een opbouwende verdediger zoals Vertonghen ernaast, maar niet met een speler zoals Alderweireld. Ik zie Douglas als rookgordijn.

Botteghin zou ergens bij een laagvlieger in Duitsland of Italie prima kunnen meekomen, maar is in mijn ogen niet van het niveau noch het type dat we bij Ajax zoeken.
Met Blind op 6 heb je het middenveld verdedigend gezien beter op orde dan met Schöne.
Kun je de andere twee middenvelders aanvallender laten spelen. Frenkie verzorgd nu veelal de opbouw van achteruit. Dat kan dan Blind en/of Vertonghen op zich nemen. Tadic als linkshalf en Donny (als hij blijft) en Gravenberch als alternatief als rechtshalf. Uiteraard wel nog een creatieve middenvelder halen.
Dan kunnen op de vleugels 2 spelers met snelheid en diepgang spelen.

PostPosted: 16 Jan 2019 16:26 

Snake wrote:
Ik zie toch liever allereerst een talent komen. Vind dat we niet moeten doorslaan in het halen van 25+ spelers. Restwaarde is gewoon stukken minder. Ervoor waken dat we geen Feyenoord worden op dat vlak. Eigenlijk moet je jezelf steeds de vraag stellen: hoe is de mix in de selectie (is er routine nodig?) en welke restwaarde vertegenwoordigd je basis?

Berekend vanaf start seizoen 19/20:

Tadic (30) - Dolberg (21) - Neres (22)
Van de Beek (22)
Blind (29) - Schone (33)
Tagliafico (26) - xxxxxxx - Magallan (25) - Mazraoui (21)
Onana (23)

Ziyech (26) vervang je dan met Neres (22)
Frenkie (22) vervang je dan met een nieuwe middenvelder of Blind (29)
De Ligt (19) vervang je dan met Magallan (25)

3 spelers die geen restwaarde hebben maar routine leveren, 2 twijfelgevallen. Dat aantal lijkt me acceptabel. 5 hebben er zeker restwaarde.
Ik denk dat er nog wel eens meer spelers een transfer kunnen gaan maken, een Neres,Dolberg,Tagliafico,Onana,Vd Beek staan er ook goed op bij andere clubs , zou zomaar kunnen zijn dat van dat rijtje er ook nog een aantal zullen vertrekken..
Waarbij je met Dolberg,Neres,Tagliafico,Vd Beek geluk hebt dat ze nog tot 2022 vastliggen, maar Onana nog maar tot 2021.

Post new topic  Reply to topic  [ 1325 posts ]  Previous   1 49 50 51 52 53

All times are UTC+01:00