Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59 64  Next
Author Message
PostPosted: 11 Apr 2019 10:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
AJAX stuurt scouts naar Mexicaanse topper voor Alvarez, meldt ESPN.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... xico-.html

PostPosted: 11 Apr 2019 11:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Eerst zien dan geloven....

PostPosted: 11 Apr 2019 17:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
AJAX stuurt scouts naar Mexicaanse topper voor Alvarez, meldt ESPN.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... xico-.html
Ik vraag me altijd af wat je aan zo'n berichten hebt. Die jongen is toch al lang afgescout en goed bevonden (als je de berichten mag geloven).

PostPosted: 19 Apr 2019 18:49 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Voetballerij is een slippery world maar zoals de vlag er nu bij hangt verwacht Edson Alvarez binnen een maand wel gepresenteerd bij psv.

PostPosted: 19 Apr 2019 19:12 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Pushkin wrote:
Voetballerij is een slippery world maar zoals de vlag er nu bij hangt verwacht Edson Alvarez binnen een maand wel gepresenteerd bij psv.
Wilt Ajax hem niet?
En klopt het dat Ajax voor Pavon gaat nu?
Voor welke spelers gaat Ajax nu?

PostPosted: 19 Apr 2019 23:53 

PSV kon hem toch niet betalen? Gemiste kans wel zeg, jammer.
Telegraaf meldde dat binnen Ajax wel wat verwacht wordt van Magallan, dus zou me niets verbazen als ze het hierbij laten.

PostPosted: 20 Apr 2019 11:08 

Pushkin wrote:
Vreselijk scenario. Wij Magallan, Schuurs en Pierie en zij Alvarez. Dan kun je nog zoveel geld hebben, maar als je zulke keuzes maakt...

PostPosted: 20 Apr 2019 11:43 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Lees net ip Twitter dat PSV met hun sponsors naar Mexico vertrekken vandaag, zal ook wel voor Alvarez daar naartoe gaan 1+1.

PostPosted: 20 Apr 2019 11:48 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Dan zal Ajax Magallan en schuurs wel Europaproof vinden of ze hebben iemand anders op korrel.

PostPosted: 20 Apr 2019 12:11 

DeRuit wrote:
Dan zal Ajax Magallan en schuurs wel Europaproof vinden of ze hebben iemand anders op korrel.
Hoop toch op dat laatste. Schuurs is KKD proof en Magallan is een groot vraagteken.

PostPosted: 20 Apr 2019 12:19 
Beheerder

Natuurlijk heeft AJAX iemand anders op de korrel.

PostPosted: 20 Apr 2019 14:11 

Dat werd toch ook gezegd. Alvarez stond op het lijstje, maar was niet de eerste keus. Todibo?

PostPosted: 20 Apr 2019 15:11 

Die komt vast niet. Ik gok TFM of een wat oudere speler misschien.

PostPosted: 20 Apr 2019 15:20 

TFM ligt er lang uit met een ernstige knie blessure. Die komt dus niet. (Helaas)

PostPosted: 20 Apr 2019 16:45 

Hoop toch nog op 2 CV's, en eventueel rechts en linksback afhankelijk van de uitgaande transfers.

Ookal blijft Tagliafico kan het geen kwaad alvast een vervanger te halen en die klaar te stomen.
Rechtsback mag ook wel een potentiele topper bij. Mazraoui kan een terugval krijgen, en Veltman is geen volwaardige basisspeler.

Met het vertrek van De Ligt vertrekt de laatste kopsterke speler.
Daar moet een krachtige CV voor in de plaats komen, liefst 2.

Met Magallan en Pierie ga je de oorlog niet winnen.

PostPosted: 20 Apr 2019 17:03 

Skimo wrote:
Hoop toch nog op 2 CV's, en eventueel rechts en linksback afhankelijk van de uitgaande transfers.

Ookal blijft Tagliafico kan het geen kwaad alvast een vervanger te halen en die klaar te stomen.
Rechtsback mag ook wel een potentiele topper bij. Mazraoui kan een terugval krijgen, en Veltman is geen volwaardige basisspeler.

Linker centraler verdediger heb je Blind en Pierie, daar komt denk ik niemand meer bij.

PostPosted: 20 Apr 2019 17:14 

DeRuit wrote:
Skimo wrote:

Linker centraler verdediger heb je Blind en Pierie, daar komt denk ik niemand meer bij.
Dat is toch gewoon onvoldoende als je structureel in de Cl wil overwinteren?

Pierie is helemaal niet toe aan een basisplek bij ajax, en Blind zal ook minder gaan renderen zonder type De Ligt naast hem die de fysieke duels wint.

Op RCV moet een vervanger van de Ligt komen, Magallan en Veltman zie ik niet als volwaardige optie's.

Daarnaast moet je blessures/schorsingen op kunnen vangen. 2 CV's die basis waardig zijn is geen overbodige luxe maar noodzaak.

PostPosted: 24 Apr 2019 08:26 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Morfe0 wrote:
Pushkin wrote:
Wilt Ajax hem niet?
En klopt het dat Ajax voor Pavon gaat nu?
Voor welke spelers gaat Ajax nu?
De T. heeft inmiddels wel een update gegeven hierover. PSV ligt in pole position om hem binnen te halen, die hebben er ook veel meer werk in gestopt. Tis en blijft alleen de transfermarkt, dus wie weet krijg je straks nog een onverwachte wending. Pavon heeft De T. ook een update gegeven, Pavon is helemaal niet concreet.

Wat in ieder geval wel zo is is dat Ajax bij de komst van Tagliafico ook concreet was voor Frank Fabra die bij Boca speelt. Fabra liep toen een blessure op dus dat ging sowieso niet meer door, ondertussen heeft hij verlengd bij Boca. Boca zal dus wel de hoofdprijs willen, anderzijds zou Ajax dat wel op tafel kunnen leggen want als Tagliafico vertrekt zal dat ook voor de hoofdprijs zijn. Weet overigens niet of ze nu nog interesse hebben hoor, maar het zou mij niet verbazen.

Ook Diego Palacios van Willem II vindt men bij Ajax een interessante speler maar dan vooral voor de toekomst. Verder heeft Ajax opties in Brazilie maar daar kan ik verder geen naam op plakken

PostPosted: 30 May 2019 21:55 
Beheerder

Cuesta. Daar is hij weer. Klinkt redelijk serieus.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-heeft-be ... erdediger/

PostPosted: 30 May 2019 23:46 

343 wrote:
Cuesta. Daar is hij weer. Klinkt redelijk serieus.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-heeft-be ... erdediger/
Die is in het verleden ook al wel eens langs gekomen inderdaad.

Maar weer een kleine cv, 1m80.. Kan desondanks een prima verdediger zijn maar we mogen toch echt ook wat kopkracht centraal achterin hebben met een beul van 1m88+.

PostPosted: 31 May 2019 12:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Skimo wrote:
Maar weer een kleine cv, 1m80.. Kan desondanks een prima verdediger zijn maar we mogen toch echt ook wat kopkracht centraal achterin hebben met een beul van 1m88+.
Verdedigers van Ajax moeten fysiek sterk zijn, verdedigend ijzersterk en ballen over 60 meter op de stropdas kunnen leggen. Een beetje een utopie als je het mij vraagt.

Je hoeft niet perse lang te zijn om goed te kunnen koppen. Zeker verdedigend niet. Zolang je maar het duel aangaat. Lengte of minder lang zegt niet alles. Blind is ook behoorlijk groot maar is geen wereldkopper.

Benieuwd naar Cuesta. Een tijdje terug is hij ook al intensief gevolgd.

PostPosted: 02 Jun 2019 08:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind het geen heel overdreven vreemd eisenpakket. Dat je snelheid moet hebben (of veel inzicht om een gebrek aan om dat de compenseren, zie Blind), een bal strak in moet kunnen passen en goed kan verdedigen. Sánchez kon dat allemaal. Op snelheid valt bovendien makkelijk te scouten, dat zie je vrij snel. Door een snelle verdediger naast Blind te zetten is je duo weer redelijk complementair.

Een jongen die niet comfortabel is aan de bal (zoals Van der Hoorn en waarschijnlijk ook Magallan) weet je al vooraf dat hij niet gaat slagen in Amsterdam. Dat werkt gewoonweg niet. Daarom goed dat ze met Martinez gelukkig een speler hebben aangetrokken die wél balvaardig is. Die durft een mannetje uit te kappen, heeft een goede inspeelpass, kan inschuiven en legt hem over vijftig meter op je stropdas. Dat is een Ajaxverdediger qua speelstijl. Nog los van de vraag of hij goed genoeg is voor ons niveau, maar qua profiel klopt het in ieder geval wel.

PostPosted: 02 Jun 2019 11:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Skimo wrote:
Verdedigers van Ajax moeten fysiek sterk zijn, verdedigend ijzersterk en ballen over 60 meter op de stropdas kunnen leggen. Een beetje een utopie als je het mij vraagt.

Je hoeft niet perse lang te zijn om goed te kunnen koppen. Zeker verdedigend niet. Zolang je maar het duel aangaat. Lengte of minder lang zegt niet alles. Blind is ook behoorlijk groot maar is geen wereldkopper.

Benieuwd naar Cuesta. Een tijdje terug is hij ook al intensief gevolgd.
Dit ben ik niet met je eens, we hebben dit seizoen wel gezien dat de kopkracht van de Ligt erg belangrijk was voor Ajax. Sterker nog ik vond dat we nog wat te weinig kopkracht achterin hadden tijdens sommige situaties, denk aan psv uit en Spurs thuis. Ik heb Cuesta meerdere malen gezien en vind hem een goede talentvolle centrale verdediger maar hij komt voor de positie naast Blind (die overigens ook maar 1,80 is) gewoon lengte tekort en het is ook niet zo dat hij dit compenseert met enorme sprongkracht. Zet wat mij betreft dan in op William Saliba.

PostPosted: 02 Jun 2019 13:36 
Beheerder

Klopt, als Cuesta koppend niet minimaal kan brengen wat De Ligt bracht dan moet AJAX het misschien niet doen. AJAX komt te vaak in de problemen tegen (vooral) fysiek sterke ploegen die ook nog goede koppers in het veld brengen. Het kostte AJAX de kop tegen Manchester en dit seizoen tegen Tottenham. Ook omdat AJAX geen snelle buitenspeler had.
Maar AJAX richt zich daar gelukkig wel op.

PostPosted: 02 Jun 2019 13:46 

343 wrote:
Klopt, als Cuesta koppend niet minimaal kan brengen wat De Ligt bracht dan moet AJAX het misschien niet doen. AJAX komt te vaak in de problemen tegen (vooral) fysiek sterke ploegen die ook nog goede koppers in het veld brengen. Het kostte AJAX de kop tegen Manchester en dit seizoen tegen Tottenham. Ook omdat AJAX geen snelle buitenspeler had.
Maar AJAX richt zich daar gelukkig wel op.
De verregaande interesse in Odegaard zegt iets anders. Tenzij ze hem als middenvelder zien (ik wel).
Ik hoop op minstens een snelle buitenspeler. En als Neres vertrekt 2.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59 64  Next

All times are UTC+02:00