Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 56 57 58 59 60 64  Next
Author Message
PostPosted: 02 Jun 2019 13:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Uiteraard als middenvelder, Rene. AJAX verliest met De Jong en waarschijnlijk Ziyech ook creativiteit. Ook dat moet opgevangen worden.

PostPosted: 03 Jun 2019 16:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
https://twitter.com/SimonEdwardsSAF/sta ... 7709932544

Ik weet niet hoe betrouwbaar het is...

PostPosted: 03 Jun 2019 16:52 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher

Zei vorige jaar dat Benedetti naar ons zou komen, maar die kwam niet.

PostPosted: 03 Jun 2019 17:57 
Beheerder

Morfe0 wrote:

Kun je die tweet nog vinden?

https://twitter.com/SimonEdwardsSAF/sta ... 9182034945
Mauricio Andrés Luna baseert zich op een zeer ervaren Nederlandse en een Colombiaanse reporter, liet hij me via twitter (DM) weten. Beiden zouden voor grote kranten werken.
We gaan het zien.

PostPosted: 03 Jun 2019 18:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Morfe0 wrote:

Kun je die tweet nog vinden?

https://twitter.com/SimonEdwardsSAF/sta ... 9182034945
Mauricio Andrés Luna baseert zich op een zeer ervaren Nederlandse en een Colombiaanse reporter, liet hij me via twitter (DM) weten. Beiden zouden voor grote kranten werken.
We gaan het zien.
Is Mike Verweij weer met hagel aan het schieten?

PostPosted: 03 Jun 2019 18:33 
Beheerder

Nee.

PostPosted: 03 Jun 2019 19:09 

Pierie, Schuurs, Martinez, Cuesta, het begint aardig druk te worden achterin.

Dat is toch wel een flink voordeel van onze uitpuilende bankrekening: je kan heel gemakkelijk meerdere talenten tegelijk kopen voor één positie. Daar wordt je selectie én bankrekening uiteindelijk beter van.

1) Blijkt er ééntje een miskoop (statistisch waarschijnlijk), dan is er geen nood aan de man, want je hebt de andere nog.

2) Breekt er eentje door, kun je hem meestal voor meer verkopen dan hoeveel je voor beiden hebt betaald.

3) Aangezien topspelers toch heel snel vertrekken tegenwoordig, dan heb je alvast een potentiële vervanger in huis die een jaar heeft kunnen wennen.

Het gaat wel ten koste van kansen voor eigen jeugd, dus ik hoop dat ze dit beleid alleen toepassen op posities waar duidelijk een tekort is aan aanstormend talent.

PostPosted: 03 Jun 2019 19:31 

seb4 wrote:
Pierie, Schuurs, Martinez, Cuesta, het begint aardig druk te worden achterin.

Dat is toch wel een flink voordeel van onze uitpuilende bankrekening: je kan heel gemakkelijk meerdere talenten tegelijk kopen voor één positie. Daar wordt je selectie én bankrekening uiteindelijk beter van.

1) Blijkt er ééntje een miskoop (statistisch waarschijnlijk), dan is er geen nood aan de man, want je hebt de andere nog.

2) Breekt er eentje door, kun je hem meestal voor meer verkopen dan hoeveel je voor beiden hebt betaald.

3) Aangezien topspelers toch heel snel vertrekken tegenwoordig, dan heb je alvast een potentiële vervanger in huis die een jaar heeft kunnen wennen.

Het gaat wel ten koste van kansen voor eigen jeugd, dus ik hoop dat ze dit beleid alleen toepassen op posities waar duidelijk een tekort is aan aanstormend talent.
Volgens mij loopt er niets in Jong Ajax dus dat is alvast zo.

PostPosted: 03 Jun 2019 20:45 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Alvarez naar Wolverhampton.
Daar kan een streep door.

PostPosted: 03 Jun 2019 21:42 
Erelid

Denk dat Ajax dan toch de potentie en directe meerwaarde nog niet zo ziet. Anders hadden ze wel sneller kunnen handelen gezien de transfers van Martinez en Marin.

PostPosted: 03 Jun 2019 21:54 

Denk dat Ajax dan toch de potentie en directe meerwaarde nog niet zo ziet. Anders hadden ze wel sneller kunnen handelen gezien de transfers van Martinez en Marin.
Inderdaad, Alvarz heeft in zijn nieuwe contract bij America ook gewoon een afkoopclausule van 10 miljoen dollar staan, dat had Ajax heel makkelijk kunnen ophoesten. Schijnbaar hebben ze hun interesse verplaatst naar Cuesta.

Wat me wel verbaast is dat Pushkin een tijd geleden min of meer aangaf dat Alvarez zijn transfer naar PSV praktisch in kannen en kruiken was. Wat is daar mis gegaan?

PostPosted: 04 Jun 2019 00:23 
Erelid

seb4 wrote:
Wat me wel verbaast is dat Pushkin een tijd geleden min of meer aangaf dat Alvarez zijn transfer naar PSV praktisch in kannen en kruiken was. Wat is daar mis gegaan?
PSV zal eerst moeten verkopen alvorens bedragen in orde van grote te kunnen spenderen voor aankopen. Ook weet niemand hoe het precies zit met die constructie Lozano. Ik denk, dat ze daar ook veel meer opbrengst van verwacht hadden of althans in het PSV gezegd dat voorschot hebben ze alvast genomen en nu maar afwachten of ze nog een paar velden van de herdgang moeten verkopen om dit verlies op te vangen.

Ik vind, dat Ajax (nog) niet teveel verdedigers heeft.
Ajax heeft dit jaar hogen ogen gegooid in Europa en de ogen zijn weer gericht op onze club.
Als bv Blind nog zo'n jaar zo goed speelt, dan komt die interesse ook weer en kan het zomaar zijn, dat Blind na volgend seizoen het nog een keer elders gaat proberen. Mazraoui zal na volgend seizoen ook wel eens verder willen kijken. Veltman lijkt te mogen vertrekken door al deze aankopen. Dus op basis voor de toekomst doet Ajax het goed om nu al wat jonge spelers binnen te halen. Bijkomend voordeel is dat zo'n talenten niet naar de concurrent verkassen.

Pierie, Martinez en evt Cuesta mogen ook nog in Jong Ajax spelen dus kunnen daar ook lekker rusting wennen aan de club en cultuur.

Ook heeft Ajax dit jaar "het geluk" gehad, dat ze bijna geen geblesseerde hebben gehad. Dit kan ook een keer omslaan en dan is het fijn, dat je wat talenten achter de hand hebt.

Als laatste is de huidige onder 17 heel talentvol met ook een paar goede verdedigers dus je moet wel wat overbruggen.

PostPosted: 04 Jun 2019 03:27 

seb4 wrote:
Inderdaad, Alvarz heeft in zijn nieuwe contract bij America ook gewoon een afkoopclausule van 10 miljoen dollar staan, dat had Ajax heel makkelijk kunnen ophoesten. Schijnbaar hebben ze hun interesse verplaatst naar Cuesta.

Dat leek me al wel duidelijk toen hij zijn contract verlengde. Wat er bij PSV misging, dat Bergwijn nog niet bij ons of Lozano bij Napoli voetbalt.

PostPosted: 04 Jun 2019 14:21 
Beheerder

Steeds meer berichten over Cuesta.
https://bolavip.com/conmebol/Ajax-tendr ... -0106.html

PostPosted: 04 Jun 2019 17:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Mooi, kunnen Cuesta, Magallan, Martinez, Pierie en Schuurs strijden om de plek naast Blind. Dikke kans dat Cuesta als beste uit de verf komt. Schuurs moeten we verhuren en Magallan zal wel willen vertrekken als hij niet in de basis weet te geraken. Martinez kan Tagliafico zo nu en dan vervangen en langzaamaan klaargestoomd worden voor de linksbackpositie.

PostPosted: 04 Jun 2019 18:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ohja, Martinez... Die was ik alweer vergeten! :lol:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Jun 2019 18:26 

Mooi, kunnen Cuesta, Magallan, Martinez, Pierie en Schuurs strijden om de plek naast Blind. Dikke kans dat Cuesta als beste uit de verf komt. Schuurs moeten we verhuren en Magallan zal wel willen vertrekken als hij niet in de basis weet te geraken. Martinez kan Tagliafico zo nu en dan vervangen en langzaamaan klaargestoomd worden voor de linksbackpositie.
Zijn deze spelers muv Schuurs niet linksbenig?

PostPosted: 04 Jun 2019 20:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Appie Nouri
Droomaankoop: Lionel Messi
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Magallan is rechtsbenig.

PostPosted: 04 Jun 2019 23:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
renemar wrote:
Ik begrijp nooit zo goed wat dat uitmaakt. Er zijn genoeg topclubs waar twee rechtspoten centraal spelen. Niet ideaal, maar ook zeker geen ramp. Ik zou het geen probleem vinden om met - bijvoorbeeld - Martinez en Blind centraal te spelen als dit onze twee sterkste centrale verdedigers blijken te zijn. Blind kan ook best een balletje raken met rechts en zag in compilaties dat Martinez ook wel eens rechts in het centrum stond bij zijn club.

PostPosted: 05 Jun 2019 00:43 
Erelid

Vijf mensen voor 1 plek naast Blind is een beetje krom er vanuitgaande, dat Blind centraal achterin blijft staan en niet doorschuift naar het middenveld.

Eens, dat je Schuurs een jaar moet gaan verhuren en laat hem maar vlieguren maken bij een goede stabiele subtopper. Dan kijken of hij doorgroeit naar Ajaxmateriaal.

De vraag blijft ook hoe ze Martinez en Pierie zien. Moeten beide spelers zich richten op de linksbackpositie zodat na een vertrek deze 2 onze nieuwe linksback zijn (na volgend seizoen)?

Een leuke bijkomstigheid is ook, dat alle aangekochte verdedigers (tot nu toe) feitelijk allemaal in dezelfde prijsklasse zijn aangekocht (5 tot 8 miljoen). Ik denk, dat Magallan komend seizoen ook gewoon zijn kans krijgt (en pakt). Die jongen is ook gehaald gericht op komend seizoen. Over Neres waren ook vele sceptisch na zijn eerste half jaar dus Magallan schrijf ik totaal nog niet af.

Als laatste weten we ook niet wat Ajax van plan is met Veltman en/of Kristensen. Kristensen voldoet niet en Veltman zullen ze niet tegenhouden als er een mooie club komt. Ik verschiet er ook niets van als ze bv Cuesta een jaar rechtsback zetten mochten deze 2 vertrekken.

Ten Hag moet volgend seizoen gewoon puzzelen want je krijgt nu ook te maken met een niet nederlands verdedigingsduo. Je gaat ook wat snelheid verliezen en ik weet niet of Magallan of Cuesta dit kunnen compenseren. Je moet gewoon gaan kijken welk duo het best presteert. Ook bv Cuesta speelt nu nog op een toernooi dus die zal ook weer later aansluiten. Ook weet je niet of Cuesta zich net zo snel aanpast als bv Sanchez deed en dit geldt ook voor Martinez in vergelijking met Tagliafico.

Ik vermoed, dat Ten Hag start met Magallan en Blind. Magallan heeft wat voordeel, dat hij al een half jaar in Nederland is. Geen garantie voor een basisplek maar ik zou het ook uiterst vreemd vinden als ze hem heel makkelijk afschrijven na die soap om hem aan te trekken. Daar moeten ze dan toch veel vertrouwen in hebben.

PostPosted: 05 Jun 2019 03:59 

Ik denk dat Martinez toch voor linksback gehaald is.

Mazraoui ( Dest, Veltman of Kristensen ), Magallan / Cuesta, Blind / Pierie, Tagliafico / Martinez.
Of ze Schuurs dan verhuren of houden maakt niet zo heel veel uit maar is waarschijnlijk wel de beste optie als Blind niet doorgeschoven wordt. Cuesta, Pierie en Schuurs kunnen allen ook nog bij JA meedoen eventueel.

PostPosted: 05 Jun 2019 16:08 
Erelid

Over Cuesta: Ik weet het nog niet zo goed. We kopen nu wel heel erg veel tropische verrassingen uit Zuid-Amerika. Ik had liever een meer ervaren speler gezien voor die positie, maargoed, ik snap wel dat een Alderweireld waarschijnlijk niet haalbaar zou zijn. Dan blijft er voor de rest ook vrij weinig over voor de positie van rechtscentraal.

Overigens lijkt Lisandro Martinez me wel echt een topper. Hoop dan ook dat hij in de basis komt.

PostPosted: 05 Jun 2019 16:27 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Dat lijkt me Cuesta ook,
Ik zag een afbeelding op Twitter voorbij komen, waarin hij qua statistieken (verdedigende intercepties, % gewonnen (kop)duels) maar een paar procent afwijkt van de Ligt.

PostPosted: 05 Jun 2019 20:20 
Erelid

Riejuh wrote:
Dat lijkt me Cuesta ook,
Ik zag een afbeelding op Twitter voorbij komen, waarin hij qua statistieken (verdedigende intercepties, % gewonnen (kop)duels) maar een paar procent afwijkt van de Ligt.
Stel je haalt Cuesta, dan geef je eigenlijk indirect wel aan dat je Magallan niet vindt voldoen. Waarom zou je anders een investering doen voor rechtscentraal, waar Schuurs er eventueel aan zit te komen en Veltman in geval van nood ook kan spelen.

PostPosted: 06 Jun 2019 12:49 
Erelid

Stel je haalt Cuesta, dan geef je eigenlijk indirect wel aan dat je Magallan niet vindt voldoen. Waarom zou je anders een investering doen voor rechtscentraal, waar Schuurs er eventueel aan zit te komen en Veltman in geval van nood ook kan spelen.
Vind ik helemaal niet omdat Magallan gehaald is voor komend seizoen. Die gaat nu gewoon een volledige voorbereiding meedraaien. Die heeft een half jaar kunnen wennen aan diverse omstandigheden. Daarnaast doen we net alsof Cuesta een tweede Sanchez is, die er ook direct staat. Geldt een beetje hetzelfde als Martinez.

Overigens zit Cuesta nog in een toernooi en zal zeker later aansluiten. Ook verwacht ik niet van een 20 jarige speler uit een totaal ander continent, dat die er direct staat.

Veltman wordt niet gezien als CV en Schuurs is er nog lang niet klaar voor dus je moet gewoon 2 CV hebben naast Blind.

Ik vind ook gewoon, dat je Magallan een eerlijke kans moet geven en dat gaan ze ook doen. Het is natuurlijk moeilijk te verkopen als je een jaar lang achter Magallan zit en hem dan op basis van zijn eerste half jaar gaat afschrijven terwijl je hebt aangekondigd, dat hij gehaald is voor dit seizoen.

Ik denk, dat Ajax het seizoen in gaat met Cuesta, Magallan en Blind. Pierie gaat voornamelijk (eerste half jaar) bij Jong Ajax spelen en Martinez zal bij de selectie zitten als reservelinksback, die evt ook centraal kan. Indien Veltman blijft heb je in hem eenzelfde optie voor de rechterkant (Kristensen gaat vertrekken).

Ik heb nog steeds vertrouwen in Magallan maar ik ben ook van mening, dat je naar de beste totaalverdediging moet kijken. Wie weet verrast Cuesta (net zoals Sanchez) of Martinez.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 56 57 58 59 60 64  Next

All times are UTC+02:00