Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 59 60 61 62 63 64  Next
Author Message
PostPosted: 19 Jun 2019 22:39 
Erelid

343 wrote:
Inderdaad. Maar waarom heeft AJAX niet alvast een vervanger gehaald voor De Ligt?
In principe is die er natuurlijk al wel met Magallan. Verder heb je dan nog Veltman die als RCV uit de voeten kan en Schuurs als talent.

Eigenlijk zeg je dan dat Magallan niet voldoet.

PostPosted: 19 Jun 2019 23:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Inderdaad. Maar waarom heeft AJAX niet alvast een vervanger gehaald voor De Ligt?
In principe is die er natuurlijk al wel met Magallan. Verder heb je dan nog Veltman die als RCV uit de voeten kan en Schuurs als talent.
Zo zie ik het ook. Met Magallan, Pierie en Martinez heeft Ajax al bijna 20 miljoen uitgegeven aan verdedigers. Met Blind er bij heb je er "in principe" genoeg.

Eigenlijk zeg je dan dat Magallan niet voldoet.
Onzin.
Magallan is in de winterstop gekomen om een half jaar te acclimatiseren.
Dat weinig mensen geen vertrouwen in hem hebben en kunnen oordelen in die 160 minuten, dat hij heeft gespeeld is een ander verhaal. Het lijkt me niet, dat ze intern bij Ajax hem al hebben afgeschreven.

Hoe je het ook wend of keert, als Ajax nog een (grote) aankoop doet voor achterin en Blind blijft CV dan zitten er wel 2 (grote) aankopen standaard op de bank. En wie garandeert ons dat bv een Alvarez slaagt of anders gezegd er direct staat?

Ik verwacht eerder, dat Ajax bv Propper haalt. Dan haal je ook ervaring binnen maar dan op het middenveld. Als Ajax nog iets doet dan verwacht ik eerder een Cuesta die wat meer voor de toekomst gehaald wordt maar in geval van nood wel kan meedoen.

PostPosted: 20 Jun 2019 01:05 
Erelid

Op basis van wat ik tot nog toe heb gezien van Magallan, en op basis van de mening van veel kenners uit Argentinië (die bijvoorbeeld Martinez wel echt aanprijzen), kan ik absoluut nog niet zeggen dat ik ben overtuigd van Magallan. Sterker nog, hij mocht ook amper invallen in de tweede seizoenshelft in potjes die al gespeeld waren. Ik krijg er tot nog toe een Van der Hoorn/Wielaert/Oleguer-gevoel bij. Fans uit Argentinië stonden juichend op de banken toen ze hoorden dat Magallan werd weggekocht.

Daarnaast stond hij bekend om zijn mindere voetballend vermogen en was hij erg traag. Een a-typische Ajax verdediger. Als in het voetballende gedeelte 1 verdediger verzaakt, kun je het hele spel van afgelopen jaar wel vergeten. Daarin stond centraal dat we alles voetballend probeerden op te lossen van achteruit en het is desastreus als een centrale verdediger daar niet mee om kan gaan. Ik wil hem nog wel even de kans geven in de voorbereiding, maar als dan blijkt dat hij niet voldoet moet je hem zo snel mogelijk zien te verkopen/verhuren.

PostPosted: 20 Jun 2019 07:58 
Erelid

Fans uit Argentinië stonden juichend op de banken toen ze hoorden dat Magallan werd weggekocht.
Ja, dat verhaal heb ik hier vaker voorbij zien komen. Aan de andere kant is het dan moeilijk te rijmen, dat hij alle belangrijke wedstrijden in zijn laatste jaar daar in de basis stond. Tot de finale van de Copa aan toe.
Dat er supporters van de club niet zo fan van hem waren (dat zijn vaak ook die supporters die het hardst roepen daarover op social media), zegt me dan weer minder.
Ik kan me ook nog een periode herinneren dat Blind niet bepaald de populairste Ajacied was!!

PostPosted: 20 Jun 2019 08:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 wrote:
Zo zie ik het ook. Met Magallan, Pierie en Martinez heeft Ajax al bijna 20 miljoen uitgegeven aan verdedigers. Met Blind er bij heb je er "in principe" genoeg.
Ik niet. Anders valt de interesse in bepaalde centrale verdedigers niet te rijmen.
Ik zie Magallan eigenlijk meer als vervanger van Veltman.
Voor De Ligt moet AJAX echt een completere verdediger/voetballer halen.

PostPosted: 20 Jun 2019 08:43 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zie het nog anders.
Kristensen mag weg, Mazraoui en Veltman rechtsback, De Ligt gaat weg, dan heb je alleen nog maar Magallan als RCV, want Schuurs komt tekort, daar kan je echt niet mee beginnen.
Dan heb je Blind en Pieri als LCV, en Tagliafico en Martinez als Linksback, dus mis je gewoon een RCV, als De Ligt vertrekt.
Vandaar zal daar dus nog wel een transfer voor komen, en dat verwacht Pushkin overigens ook.

PostPosted: 20 Jun 2019 08:54 

Ik vind ook dat Schuurs te kort komt. Te traag, niet wendbaar genoeg en niet onverbiddelijk in de duels. Hij is te lief. Sympathieke jongen maar ik zou hem verhuren aan een goede club.
Veltman wil graag een transfer maken. Dat kan nog tot eind transferperiode.
Is dat overigens vanaf dit jaar niet tot aan begin competitie ipv 1 september?
Ik denk dat AJAX mee zal weken bij Veltman. Gaat hij dan op het eind kun je geen vervanger meer halen. En mss. zien ze Nous ook nog eens als mogelijke middenvelder. Kortom, ik zou ook nog een RCV aantrekken.

PostPosted: 20 Jun 2019 08:58 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
Ik vind ook dat Schuurs te kort komt. Te traag, niet wendbaar genoeg en niet onverbiddelijk in de duels. Hij is te lief. Sympathieke jongen maar ik zou hem verhuren aan een goede club.
Veltman wil graag een transfer maken. Dat kan nog tot eind transferperiode.
Is dat overigens vanaf dit jaar niet tot aan begin competitie ipv 1 september?
Ik denk dat AJAX mee zal weken bij Veltman. Gaat hij dan op het eind kun je geen vervanger meer halen. En mss. zien ze Nous ook nog eens als mogelijke middenvelder. Kortom, ik zou ook nog een RCV aantrekken.
De transfermarkt duurt tot 1 september klopt, maar rechtsback is nog niet zo een probleem, Kristensen komt tekort, Mazraoui heb je dan en als Veltman verkocht word, kan je Dest doorschuiven, die verdiend dan zijn kans in mijn ogen, daar ligt echt het probleem niet.
RCV wel, ik hoop op een topper bij verkoop De Ligt.

PostPosted: 20 Jun 2019 16:28 
Erelid

343 wrote:
Ik niet. Anders valt de interesse in bepaalde centrale verdedigers niet te rijmen
Welke bepaalde verdedigers dan? Je hoort verhalen van jonge talenten zoals Cuesta. Alvarez is al eens met gesproken als evt opvolger van De Ligt maar daarna is Magallan aangetrokken.

Ik denk, dat Magallan is aangetrokken door de blessure van Veltman en het vertrek van Wober. Die laatste had voor mij ook niet weggehoeven maar kennelijk is men intern bij Ajax niet overtuigd geweest van hem.
De Ligt is niet èèn op èèn te vervangen. Dat moet je in het groter geheel zien. De Ligt is een geweldige verdediger met voetballende kwaliteiten maar vergeet niet, dat het ook geweldig klikte met de driehoek Blind en De Jong. Ook De Jong is er niet meer dus dat gaat ook nog een stempel drukken op je verdediging. Daarom pleit ik ook voor Propper. Die is niet zo goed als De Jong maar wel eenzelfde type speler.

Ik denk dat Ajax begint met Magallan-Blind. Als vaste reserve (internationaal mag je minder reserves meenemen) heb je Martinez, die zowel back als LCV kan en Veltman (mits hij blijft) die zowel rechtsback kan als RCV. Ik denk verder dat Ajax wel potentie ziet in Schuurs alsook Pierie want anders haal je hem of Martinez niet. Nu nog een dure aankoop voor achterin, zie ik (nog) niet gebeuren.

Rechtback:
Mazraoui en Veltman

Centraal achterin:
Magallan, Blind, Martinez, Pierie, Schuurs en evt Veltman

Linksback:
Tagliafico en Martinez/Pierie.

Nogmaals ik verwacht geen directe vervanger meer voor De Ligt. Alleen als en Veltman en Schuurs (verhuur) nog vertrekken. Kristensen laten ze vertrekken.

PostPosted: 20 Jun 2019 17:23 

343 wrote:
Ik niet. Anders valt de interesse in bepaalde centrale verdedigers niet te rijmen
Welke bepaalde verdedigers dan? Je hoort verhalen van jonge talenten zoals Cuesta. Alvarez is al eens met gesproken als evt opvolger van De Ligt maar daarna is Magallan aangetrokken.

Ik denk, dat Magallan is aangetrokken door de blessure van Veltman en het vertrek van Wober. Die laatste had voor mij ook niet weggehoeven maar kennelijk is men intern bij Ajax niet overtuigd geweest van hem.
De Ligt is niet èèn op èèn te vervangen. Dat moet je in het groter geheel zien. De Ligt is een geweldige verdediger met voetballende kwaliteiten maar vergeet niet, dat het ook geweldig klikte met de driehoek Blind en De Jong. Ook De Jong is er niet meer dus dat gaat ook nog een stempel drukken op je verdediging. Daarom pleit ik ook voor Propper. Die is niet zo goed als De Jong maar wel eenzelfde type speler.

Ik denk dat Ajax begint met Magallan-Blind. Als vaste reserve (internationaal mag je minder reserves meenemen) heb je Martinez, die zowel back als LCV kan en Veltman (mits hij blijft) die zowel rechtsback kan als RCV. Ik denk verder dat Ajax wel potentie ziet in Schuurs alsook Pierie want anders haal je hem of Martinez niet. Nu nog een dure aankoop voor achterin, zie ik (nog) niet gebeuren.

Rechtback:
Mazraoui en Veltman

Centraal achterin:
Magallan, Blind, Martinez, Pierie, Schuurs en evt Veltman

Linksback:
Tagliafico en Martinez/Pierie.

Nogmaals ik verwacht geen directe vervanger meer voor De Ligt. Alleen als en Veltman en Schuurs (verhuur) nog vertrekken. Kristensen laten ze vertrekken.
Centraal vind ik wel een hele achteruitgang met deze optie's. Magallan blijft afwachten, Martinez idem, Veltman oké maar blijft hij? Met Schuurs en Pierie ga je af in Europa.
Ik zou geen risico nemen en een zekerheid als RCV halen. Zeker gezien de erg goed gevulde beurs. Kun je Veltman een transfer gunnen als er interesse is.

PostPosted: 20 Jun 2019 17:46 
Erelid

renemar wrote:
Centraal vind ik wel een hele achteruitgang met deze optie's. Magallan blijft afwachten, Martinez idem, Veltman oké maar blijft hij? Met Schuurs en Pierie ga je af in Europa.
Ik zou geen risico nemen en een zekerheid als RCV halen. Zeker gezien de erg goed gevulde beurs. Kun je Veltman een transfer gunnen als er interesse is.
Te simpel in mijn ogen want De Ligt is in principe onvervangbaar. Geldt hetzelfde voor De Jong.
Dit moet je anders oplossen. Ook die 3-hoek met De Ligt, Blind en De Jong was misschien wel de sleutel van dit Ajax. Misschien, ik denk zeker. Hiervan vallen er 2 weg. Dan ga je er op achteruit maar dat wil niet zeggen, dat je zover achteruit gaat, dat het niks wordt.

En natuurlijk zullen Schuurs en Pierie geen duo vormen in de CL. Die zijn ook gehaald voor de nabije toekomst.

Ajax heeft fors geinvesteerd in de achterhoede en de miljoenen van De Ligt moeten nog binnenstromen. Met Pierie, Martinez en Magallan zou je zeggen, dat dit even voldoende is. We moeten ook geen koopclub worden. Wie weet ontstaat er een nieuw heel goed centraal duo maar we moeten het niet afzetten tegen afgelopen jaar. Dan wordt alles minder.

PostPosted: 20 Jun 2019 18:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Te simpel in mijn ogen want De Ligt is in principe onvervangbaar. Geldt hetzelfde voor De Jong.
Dit moet je anders oplossen. Ook die 3-hoek met De Ligt, Blind en De Jong was misschien wel de sleutel van dit Ajax. Misschien, ik denk zeker. Hiervan vallen er 2 weg. Dan ga je er op achteruit maar dat wil niet zeggen, dat je zover achteruit gaat, dat het niks wordt.

En natuurlijk zullen Schuurs en Pierie geen duo vormen in de CL. Die zijn ook gehaald voor de nabije toekomst.

Ajax heeft fors geinvesteerd in de achterhoede en de miljoenen van De Ligt moeten nog binnenstromen. Met Pierie, Martinez en Magallan zou je zeggen, dat dit even voldoende is. We moeten ook geen koopclub worden. Wie weet ontstaat er een nieuw heel goed centraal duo maar we moeten het niet afzetten tegen afgelopen jaar. Dan wordt alles minder.
De onzekere factor is Magallan. Misschien zijn ze wel heel tevreden over hem en wordt hij de vervanger van de Ligt. Als dat zo is dan komt er denk ik niemand meer bij. Je hebt dan met Schuurs en Pierie ook wel backups die goed genoeg zijn. Hiervoor hadden we Wober als backup, samen met Schuurs. Schuurs is weer een jaar verder en Pierie lijkt mij nou niet slechter dan Wober.

PostPosted: 20 Jun 2019 20:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Mij lijkt Pierie verdedigend een behoorlijk stuk slechter dan Wober. Of denk je dat Sevilla iemand als Pierie zou kopen voor centraal achterin?

PostPosted: 20 Jun 2019 20:34 
Erelid

guy_ajax wrote:
Mij lijkt Pierie verdedigend een behoorlijk stuk slechter dan Wober. Of denk je dat Sevilla iemand als Pierie zou kopen voor centraal achterin?
Kromme vergelijking. Pierie is op zijn leeftijd verder dan Wober was op die leeftijd. Ik zag ook wel potentie in Wober en blijf het ook vreemd vinden, dat hij zo makkelijk weg mocht. Pierie heeft een moeilijk seizoen gedraaid maar zijn eerste seizoen was veelbelovend. Als die zich verder ontwikkeld wordt Pierie wel beter dan Wober.

PostPosted: 20 Jun 2019 22:11 
Erelid

Ik betwijfel dat. Volgens mij schelen ze ook maar twee jaar en maakte Wober in zijn eerste half jaar hier een prima indruk en werd hij international.

PostPosted: 21 Jun 2019 04:52 

guy_ajax wrote:
Ik betwijfel dat. Volgens mij schelen ze ook maar twee jaar en maakte Wober in zijn eerste half jaar hier een prima indruk en werd hij international.
3 jaar. Verder had Wober als ik het goed zie maar 16 potjes in de Oostenrijkse Bundesliga gespeeld voordat hij naar Ajax kwam. 11 in het seizoen er voor en 5 in het seizoen dat hij over kwam.

Pierie draait al twee seizoenen een bijna volledige eredivisie bij Heerenveen. Is gewoon een prima backup. Komt nu in een veel beter draaiend elftal, en beter voetballend.

PostPosted: 21 Jun 2019 08:45 

guy_ajax wrote:
Kromme vergelijking. Pierie is op zijn leeftijd verder dan Wober was op die leeftijd. Ik zag ook wel potentie in Wober en blijf het ook vreemd vinden, dat hij zo makkelijk weg mocht. Pierie heeft een moeilijk seizoen gedraaid maar zijn eerste seizoen was veelbelovend. Als die zich verder ontwikkeld wordt Pierie wel beter dan Wober.
Wat hebben wij er nu aan als Pierie op termijn beter wordt dan Wöber nu is? Rensch wss. ook. Gravenberch,Taylor, Unuvar, om maar eens een paar namen te noemen worden uiteindelijk wss. ook beter dan sommige spelers uit de huidige selectie.
De basis en de eerste back-up dienen spelers te zijn die er meteen staan. Niet volgend jaar en zeker niet over 2 of 3 jaar. Afgelopen seizoen hebben we geluk gehad dat er heel weinig blessures waren bij met name de sterkhouders. Dat is geen garantie dat het komend seizoen weer zo verloopt.
Het eerste seizoen van Dolberg was ook veelbelovend. Dat is ook geen enkele garantie. Bovendien was Pierie in zijn eerste seizoen goed bij Heerenveen, niet bij ons. Dat scheelt behoorlijk. Afgelopen seizoen was Pierie ronduit slecht. Heerenveen had een van de meest gepasseerde verdedigingen. Niet alleen door hem, maar daarbij was hij zeker een belangrijke schakel.
Schuurs hebben we een seizoen bij Jong AJAX gezien. Was zeker niet de beste. Ik blijf erbij, hij is te traag, niet wendbaar en niet onverbiddelijk genoeg.
Matthijs is een topper maar er zijn zeker CV's te halen waardoor je er niet op achteruit gaat. Geldt hetzelfde als bij Wöber/Pierie. De Ligt wordt uiteindelijk wss. nog beter maar bijv. Alderweireld is nu niet minder. Het gaat om het nu en niet om later.
En Toby is zeker niet de enige.
We hebben momenteel Blind als zekerheid als CV (als hij niet op 6 gaat spelen). Martinez, Magallan zijn gewoon geen zekerheden. Magallan tot nu toe op zijn zachts gezegd ongelukkig maar wil hem nog niet afschrijven. Een zekerheid is hij i.i.g niet. Martinez ken ik niet.
Pierie imo wellicht voor de toekomst. Schuurs heb ik het al over gehad.
Moer er niet aan denken met deze verdediging (centraal) de CL in te gaan. Zou wel eens heel vervelend kunnen worden.

PostPosted: 22 Jun 2019 12:06 

Volgens Valentijntje wilt Ajax een Nederlandse opvolger voor De Ligt. De enige naam die te binnen schiet is De Vrij, maar die lijkt me niet haalbaar.

PostPosted: 22 Jun 2019 12:24 
Erelid

Zimmerman wrote:
Volgens Valentijntje wilt Ajax een Nederlandse opvolger voor De Ligt. De enige naam die te binnen schiet is De Vrij, maar die lijkt me niet haalbaar.
Precies. En daarna kom je al bij namen als Fosu-Mensah, Hoedt en Gouweleeuw. Zou ik allemaal, voor zover ik kan beoordelen, niet zo tevreden mee zijn.

PostPosted: 22 Jun 2019 12:31 

Stel dat Cuesta niet komt en dat Martinez, over wie veel goede verhalen gaan, zich in de voorbereiding het beste manifesteert van de groep Schuurs/Magellan/Pierie/Martinez, zouden hij en Blind dan niet samen in het centrum kunnen?

Ik weet dat ze allebei linkspoten zijn en dat Nederlandse trainers daar vaak spastisch over doen, maar is Blind niet slim genoeg om daar mee om te gaan? Barcelona speelde ook gewoon tiki-taka met Pique en Puyol (twee rechtspoten). Rijkaard en Blind speelden in 1995 ook vaak naast elkaar als twee rechtspoten.

PostPosted: 22 Jun 2019 13:38 
Erelid

Tuurlijk is dat een optie. Bosz speelde toch ook met Sanchez - De Ligt.

PostPosted: 22 Jun 2019 14:53 

Jnp wrote:
Zimmerman wrote:
Precies. En daarna kom je al bij namen als Fosu-Mensah, Hoedt en Gouweleeuw. Zou ik allemaal, voor zover ik kan beoordelen, niet zo tevreden mee zijn.
van Drongelen, Hoogma, ik weet alleen niet zo goed hoe ze zich ontwikkeld hebben in Duitsland.

PostPosted: 22 Jun 2019 17:22 

DeRuit wrote:
Jnp wrote:
Zimmerman wrote:
van Drongelen, Hoogma, ik weet alleen niet zo goed hoe ze zich ontwikkeld hebben in Duitsland.
Dat zou wel heel treurig zijn. Ook grote quatsch om naar Nederlanders te kijken. Je moet naar kwaliteit kijken.

PostPosted: 22 Jun 2019 17:32 
Erelid

Na afgelopen seizoen zo genoten te hebben kan ik nu bij het lezen van de geruchten wel janken.

Promes en de Vrij... Worden die door Danny Blind aangedragen? Die vond ze als bondscoach ook al fantastisch.

Met de Vrij zou je gaan van een verdediger die Ronaldo in zijn broekzak heeft naar een verdediger die Ronaldo meters vrij laat lopen en vervolgens zijn linksback de schuld geeft van het tegendoelpunt. Schijnverdediger die zijn loopbaan volledig te danken heeft aan een boven zich uit stijgende Ron Vlaar in een Nederlands elftal dat met 7 verdedigers speelde. Bah!

Liever Sjaak Polak. Kun ie tenminste nog mee lachen want op zinnige uitspraken is de Vrij ook niet te betrappen.

PostPosted: 23 Jun 2019 12:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Over Stefan de Vrij speculeren kunnen we sowieso mee stoppen. Hij speelt al bij een grote buitenlandse club en staat daar gewoon in de basis. Die gaat Inter nooit inruilen voor Ajax.

Daarnaast houd je inderdaad vrij weinig Nederlandse verdedigers over. Je hebt nog Nathan Ake, maar daar zitten clubs zoals Tottenham, Chelsea en Napoli ook achteraan. Als het goed is heeft Napoli hem ook al bijna binnen.

Dan heb je nog namen zoals Hoedt, Van Drongelen, Rekik, Gouweleeuw, Bruma, Hoogma, Denswil, Kongolo, Martins Indi, Fosu-Mensah, Riedewald, Sandler, Nuytinck en nog mindere namen. Een Fosu-Mensah is leuk talent en als je die kan ophalen voor een zacht prijsje, dan kun je het altijd proberen. Voor de rest zie ik daar weinig tot geen spelers in die ik graag bij Ajax zie komen.

Ik ben een groot voorstander van meer Nederlandse spelers naar Ajax halen, maar ze moeten ook wat toevoegen en niet puur op nationaliteit gescout worden. Promes, Bergwijn of Propper vind ik persoonlijk goede spelers voor Ajax en ik zie Arjen Robben ook nog graag komen, maar voor de rest hebben we op het moment geen spelers die direct iets kunnen betekenen voor Ajax.

Dan moet je gaan kijken naar talenten zoals Malen, Stengs, Zirkzee, Redan, Reis, etc.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 59 60 61 62 63 64  Next

All times are UTC+02:00