Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 60 61 62 63 64
Author Message
PostPosted: 16 Jul 2019 11:24 

de dominee wrote:
Ik denk en hoop het niet:

Nico - Blind - Alvarez - Mazraoui
Martinez - Pierie - Schuurs - Dest

Lijkt me een uitstekende en volwaardige bezetting. Pierie had ik liever niet gezien, maar die is er nu eenmaal net.
Dat tweede centrum is middenmoter eredivisie niveau. Slaat het noodlot toe en moet je in deze samenstelling spelen vrees ik een seizoen in mineur.
Pierie speelde in ongeveer de slechtste verdediging van afgelopen seizoen. Schuurs komt uit de KKD.
Die laatste doet het tot nu toe in de oefenwedstrijden wel aardig. Dat zegt mij helemaal niks.

PostPosted: 16 Jul 2019 12:18 

renemar wrote:
de dominee wrote:

Lijkt me een uitstekende en volwaardige bezetting. Pierie had ik liever niet gezien, maar die is er nu eenmaal net.
Dat tweede centrum is middenmoter eredivisie niveau. Slaat het noodlot toe en moet je in deze samenstelling spelen vrees ik een seizoen in mineur.
Pierie speelde in ongeveer de slechtste verdediging van afgelopen seizoen. Schuurs komt uit de KKD.
Die laatste doet het tot nu toe in de oefenwedstrijden wel aardig. Dat zegt mij helemaal niks.
Nou zullen we maar voor deze bezetting kiezen dan?:
Martinez - Vertonghen - Alderweireld - Dani Alves?

Ajax haalt een keer de halve finale CL en er zijn meteen mensen die denken dat we Europese topclub zijn met bijbehorende bank.

Als er een keer 1 iemand wegvalt uit de verdediging, dan kan martinez, schuurs, pierie of dest dat prima oplossen.

PostPosted: 16 Jul 2019 12:43 
Erelid

Ik zou toch hopen dat we gewoon Veltman erbij kunnen houden.

-Tagliafico-Blind-Alvarez-Mazraoui-
-Martinez-Veltman-Schuurs-Dest-

Dan heb je gewoon 8 goede spelers, waarbij Veltman en Martinez de eerste back-ups zijn. Martinez kan de linkerkant van de verdediging bestrijken en Veltman de rechterkant.

Kan je Magallan en Kristensen gewoon laten gaan..

PostPosted: 16 Jul 2019 13:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik zou toch hopen dat we gewoon Veltman erbij kunnen houden.

-Tagliafico-Blind-Alvarez-Mazraoui-
-Martinez-Veltman-Schuurs-Dest-

Dan heb je gewoon 8 goede spelers, waarbij Veltman en Martinez de eerste back-ups zijn. Martinez kan de linkerkant van de verdediging bestrijken en Veltman de rechterkant.

Kan je Magallan en Kristensen gewoon laten gaan..
Met Alvarez erbij zou ik Veltman bij een leuk bedrag ook gewoon laten gaan.
Tagliafico - Blind - Alvarez - Mazraoui

Alvarez kan nog rechtsback waardoor Martinez naast Blind kan.
Schuurs lijkt zich goed te ontwikkelen dus is een prima backup.

Zoals NonoSayago al aangeeft, we zijn nog geen structurele subtop club in Europa die zich een volwaardige dubbele bezetting kan veroorloven. En in tegenstelling tot renemar denk ik dat je hier gewoon alle andere 16 clubs, dus misschien niet PSV weg mee kan spelen.

PostPosted: 16 Jul 2019 13:59 

NonoSayago wrote:
renemar wrote:
de dominee wrote:

Ajax haalt een keer de halve finale CL en er zijn meteen mensen die denken dat we Europese topclub zijn met bijbehorende bank.

Als er een keer 1 iemand wegvalt uit de verdediging, dan kan martinez, schuurs, pierie of dest dat prima oplossen.
Maar eigenlijk doe je nu hetzelfde toch? Schuurs speelt een keer leuk mee in een oefenwedstrijd en meteen denkt iedereen dat hij klaar is voor het echte werk? Zelfde voor Dest. Vind het nogal opportunistisch om op basis van 2 oefenwedstrijden Schuurs, Dest en Pierie te categoriseren als prima vervangers.

PostPosted: 16 Jul 2019 14:07 

Zo doen we dat bij Ajax, Snake. Jonge spelers de kans geven als dat kan. Daarom zijn wij AJAX. Spelers kopen voor op de bank doen ze bij PSV.

:ajaxsjaal:

PostPosted: 16 Jul 2019 14:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik vind de verdediging prima zo. Mocht Alvarez er nog bijkomen, dan is dat ook prima maar dan moet je eigenlijk wel een centrale verdediger laten gaan (dan hebben we in totaal zeven spelers die van nature centrale verdedigers zijn) en in mijn ogen wordt dit dan Magallán. De beste man heeft nog amper een kans gekregen (terecht of onterecht) en de situatie ziet er voor hem niet goed uit. Schuurs begint op de deur te kloppen en Alvarez wordt dan waarschijnlijk aangetrokken dus veel kansen zie ik niet voor hem aankomend seizoen.

We moeten geen spelers voor de bank gaan halen. Wij zijn Ajax en we moeten jonge spelers de kans blijven geven dus als een Álvarez of Blind uitvalt, dan kan en moet je gewoon spelers zoals Schuurs, Martinez en (in extreme gevallen) Pierie de kans geven om zich te bewijzen. Daarnaast heb je ook nog Veltman (als hij niet vertrekt) die centraal kan spelen.

Mijn gevoel zegt dat er komend seizoen aardig wat talenten hun kans gaan krijgen. Dan denk ik aan Schuurs, Eiting, Lang en Dest.

PostPosted: 16 Jul 2019 15:52 

NonoSayago wrote:
renemar wrote:
de dominee wrote:

Zullen we de ambitie om echt bij de top te behoren maar wegstoppen?
Schuurs en/of Pierie in grote wedstrijden is rampzalig. Vorig seizoen psv uit vergeten? De Ligt viel weg en het zag er niet uit. Feijenoord uit? Nico valt weg en verdedigend een drama. We hebben geluk gehad dat we weinig blessures hebben gehad.
IK heb het ook helemaal niet over jouw tweede bezetting. Dat maak jij ervan.
Martinez en Dest zie ik wel zitten maar die twee CV's absoluut niet.

PostPosted: 17 Jul 2019 12:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Tomza2 wrote:
Over Stefan de Vrij speculeren kunnen we sowieso mee stoppen. Hij speelt al bij een grote buitenlandse club en staat daar gewoon in de basis. Die gaat Inter nooit inruilen voor Ajax.
Toch deze quote terug halen.

De Vrij (27 jaar) staat geen basis bij Internationale (stond dat wel maar Skriniar en Godin gaat het centrale duo vormen) Miranda en Ranocchia zij een back-up met ervaring en er komen drie jonge centrale verdedigers terug van verhuur.

Hij is met 1.90 en rechtsbenig, ervaring in de serie-a en champions league, en nederlands wel een erg interessante optie.

Inter is druk op zoek naar miljoenen om hun middenlinie te versterken en binnen het fin. fair play te blijven. Mij inziens is +/- 30 miljoen investeren voor een de Vrij te verantwoorden.

Ja hij zit bij Internationale (met een contract tot 2023) maar Blind zat ook bij Manchester.
Hij heeft bij Feyenoord gespeeld, maar heb daar weinig mee. Daar is hij immers ook al vijf jaar weg. Misschien was hij matig in de dramatische EK kwalificatie richting EK 2016. Maar sindsdien +100 wedstrijden Serie A en nog wedstrijden in de Champions League, Coppa Italia en de Europa League.

PostPosted: 17 Jul 2019 13:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Joonas wrote:

De Vrij (27 jaar) staat geen basis bij Internationale (stond dat wel maar Skriniar en Godin gaat het centrale duo vormen) Miranda en Ranocchia zij een back-up met ervaring en er komen drie jonge centrale verdedigers terug van verhuur.

Hij is met 1.90 en rechtsbenig, ervaring in de serie-a en champions league, en nederlands wel een erg interessante optie.

Inter is druk op zoek naar miljoenen om hun middenlinie te versterken en binnen het fin. fair play te blijven. Mij inziens is +/- 30 miljoen investeren voor een de Vrij te verantwoorden.

Ja hij zit bij Internationale (met een contract tot 2023) maar Blind zat ook bij Manchester.
Hij heeft bij Feyenoord gespeeld, maar heb daar weinig mee. Daar is hij immers ook al vijf jaar weg. Misschien was hij matig in de dramatische EK kwalificatie richting EK 2016. Maar sindsdien +100 wedstrijden Serie A en nog wedstrijden in de Champions League, Coppa Italia en de Europa League.
Toen ik dit bericht schreef wist ik niet dat Godín naar Inter zou gaan, toegegeven. Dan ziet het er inderdaad naar uit dat De Vrij niet meer in de basis terecht komt, want met Skrinar hebben ze een groot "talent" en met Godín heb je een echte geweldenaar die nog wel twee jaar mee kan.

Ik zou hem ook graag zien spelen voor Ajax, maar ik denk niet dat hij haalbaar is om verschillende redenen.

Ja, het is vergelijkbaar met een Daley Blind destijds, maar het grote verschil is dat Blind een echte binding heeft met de club Ajax. Ik geloof dat dit hem heeft doen overtuigen om toch die stap terug maar te maken.

Daarnaast denk ik dat De Vrij veel maar salaris opstrijkt bij Inter dan Blind dat deed bij Manchester United. Waarom? De Vrij ging van Feyenoord naar Lazio en vervolgens naar Inter. De kans is groot dat hij bij elke stap wel een salarisverhoging heeft gekregen. Daley Blind heeft volgens mij maar één contract gehad bij Manchester United. Dus zijn salaris was wellicht een minder moeilijk punt. (Pure speculatie dit hoor)

Ook vind ik de genoemde 30 miljoen niet te verantwoorden. Het is een goede verdediger, maar je gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet meer verkopen voor dat bedrag. Stel je voor hij blijft twee jaar en wilt op zijn 29ste nog even een stap maken. Ik zie weinig clubs meer dan 30 miljoen betalen voor een bijna dertiger van een Nederlandse club.

Daarnaast zie ik op het moment ook niet het nut in van Stefan de Vrij. We hebben straks met Álvarez in de selectie genoeg centrale verdedigers. Mocht Blind volgend jaar nog een stap willen zetten, dan kun je wellicht denken aan De Vrij, maar wie weet staat tegen die tijd Schuurs wel in de basis.

In een ideale wereld zouden we hem kunnen halen, maar als Ajax straks 15+ miljoen betaald voor Álvarez dan kunnen we het ons niet veroorloven om ook nog eens 25+ miljoen uit te geven aan Stefan de Vrij (we hebben recent ook al miljoenen getrokken voor Martinez en Magallán).

PostPosted: 17 Jul 2019 16:00 
Erelid

Ik denk bovendien dat Alvarez meer potentie heeft dan De Vrij. De enige verdediger die ik graag zie komen en die Nederlands is, en eventueel haalbaar (denk het niet) dat is Nathan Aké, dan kan Blind naar het middenveld.

PostPosted: 17 Jul 2019 17:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Hatem Trabelsi
Droomaankoop: Luis Alberto Suarez
Seizoenskaart: nee
Tomza2 wrote:
Joonas wrote:

Toen ik dit bericht schreef wist ik niet dat Godín naar Inter zou gaan, toegegeven. Dan ziet het er inderdaad naar uit dat De Vrij niet meer in de basis terecht komt, want met Skrinar hebben ze een groot "talent" en met Godín heb je een echte geweldenaar die nog wel twee jaar mee kan.

Ik zou hem ook graag zien spelen voor Ajax, maar ik denk niet dat hij haalbaar is om verschillende redenen.

Ja, het is vergelijkbaar met een Daley Blind destijds, maar het grote verschil is dat Blind een echte binding heeft met de club Ajax. Ik geloof dat dit hem heeft doen overtuigen om toch die stap terug maar te maken.

Daarnaast denk ik dat De Vrij veel maar salaris opstrijkt bij Inter dan Blind dat deed bij Manchester United. Waarom? De Vrij ging van Feyenoord naar Lazio en vervolgens naar Inter. De kans is groot dat hij bij elke stap wel een salarisverhoging heeft gekregen. Daley Blind heeft volgens mij maar één contract gehad bij Manchester United. Dus zijn salaris was wellicht een minder moeilijk punt. (Pure speculatie dit hoor)

Ook vind ik de genoemde 30 miljoen niet te verantwoorden. Het is een goede verdediger, maar je gaat hem hoogstwaarschijnlijk niet meer verkopen voor dat bedrag. Stel je voor hij blijft twee jaar en wilt op zijn 29ste nog even een stap maken. Ik zie weinig clubs meer dan 30 miljoen betalen voor een bijna dertiger van een Nederlandse club.

Daarnaast zie ik op het moment ook niet het nut in van Stefan de Vrij. We hebben straks met Álvarez in de selectie genoeg centrale verdedigers. Mocht Blind volgend jaar nog een stap willen zetten, dan kun je wellicht denken aan De Vrij, maar wie weet staat tegen die tijd Schuurs wel in de basis.

In een ideale wereld zouden we hem kunnen halen, maar als Ajax straks 15+ miljoen betaald voor Álvarez dan kunnen we het ons niet veroorloven om ook nog eens 25+ miljoen uit te geven aan Stefan de Vrij (we hebben recent ook al miljoenen getrokken voor Martinez en Magallán).

PostPosted: 17 Jul 2019 18:33 

Joonas wrote:
Tomza2 wrote:
Over Stefan de Vrij speculeren kunnen we sowieso mee stoppen. Hij speelt al bij een grote buitenlandse club en staat daar gewoon in de basis. Die gaat Inter nooit inruilen voor Ajax.

30 miljoen voor de Vrij?

Dat zou absoluut wanbeleid zijn. Misschien dat de Vrij best een leuke optie is voor 5-9 M maar daar ga je als Ajax zijnde toch geen 30 miljoen aan spenderen...

Ajax staat er financieel goed voor, maar met dergelijk beleid is dat ook zo weer afgelopen..

PostPosted: 07 Aug 2019 09:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Het staat toch nog niet goed. Ik zie het wel zitten in Schuurs, qua postuur en manier van balbehandeling wel een echte Ajax-CV, maar zijn positionering is vaak nog niet goed. Er zijn sowieso te veel wisselingen geweest in de achterhoede en dat zie je toch terug. Schuurs zou goed gedijen met een ervaren kracht naast hem. Veltman is een bron van onrust en Martinez is net nieuw en spreekt natuurlijk nog geen Nederlands.

PostPosted: 07 Aug 2019 10:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Moeilijk allemaal, hoor. Spelers die op andere plekken staan, aankopen die nog moeten wennen, spelers aan wie getrokken wordt. En ondertussen verwachten de fans resultaten en mooi spel.
Aan de ene kant teleurstellend dat er toch een leegloop is, maar toch tevreden met de resultaten...tot nu toe.

PostPosted: 07 Aug 2019 11:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
geenidee4 wrote:
Het staat toch nog niet goed. Ik zie het wel zitten in Schuurs, qua postuur en manier van balbehandeling wel een echte Ajax-CV, maar zijn positionering is vaak nog niet goed. Er zijn sowieso te veel wisselingen geweest in de achterhoede en dat zie je toch terug. Schuurs zou goed gedijen met een ervaren kracht naast hem. Veltman is een bron van onrust en Martinez is net nieuw en spreekt natuurlijk nog geen Nederlands.
Grotendeels mee eens wat het ook rechtvaardigt in mijn ogen, dat je hem moet laten staan.

Ik vind zijn positionering helemaal niet zo slecht. Hij is er een keertje uitgelopen in de zestien wat niet had moeten gebeuren (kort voor rust) maar verder vond ik zijn ingrijpen gewoon goed en volwassen. Durft te voetballen. Niks mis mee.

Martinez moet je ook nog wat polijsten maar dat agressieve (en soms nog ietwat te druistig) moet je gewoon voor lief nemen. Ik vond hem erg sterk in de persoonlijke duels. En nee je wint ze niet allemaal. Wat me ook wel beviel, dat hij de crossbal (op Ziyech) durft te geven.

Ik heb het al eens eerder aangegeven maar ik zou het zo even laten staan. Alvarez erin vergt ook weer extra aanpassing.

Overigens vond en vind ik Veltman een verademing tov voor zijn blessure. Greep toch een paar keer uitstekend in en voetballend was hij ook in orde. In deze vorm de beste back, die we nu hebben.

PostPosted: 07 Aug 2019 21:31 

Ik zie het voorlopig zo:

Basis

Tagliafico - Blind - Alvarez - Mazraoui

eerste backup per positie:

Martinez - Martinez/Schuurs - Schuurs - Veltman/Dest

In geval van nood kan je Pierie en Veltman nog als derde keus inzetten centraal.

Na zijn progressie van vorig jaar verwacht ik dit jaar dat Schuurs een backup rol zal gaan vervullen. Nodige minuten maken en verder aanpassen. Die moet dan volgend jaar klaar zijn voor het echte werk. Pierie wellicht hetzelfde scenario als Schuurs vorig jaar (optrainen)

Dit betekend wel dat zowel Blind Als Mazraoui vast in de verdediging staan en dus niet meer als opties op het middenveld gelden. Op het middenveld moet er dan echt nog kwaliteit bij.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 60 61 62 63 64

All times are UTC+02:00