Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1846 posts ]  Previous   1 68 69 70 71 72 74  Next
Author Message
PostPosted: 07 Aug 2020 12:07 

renemar wrote:
de dominee wrote:
Met Timber en Alvarez hebben we mijns inziens al 2 opties op RCV. Schuurs zie ik het liefst als backup achter Blind. Mocht zo'n Porozo komen, mag ik aannemen dat Alvarez vertrekt.

Afgezien van bovenstaande: die Porozo heeft niet eens een basisplaats bij Santos.
Timber heeft nog geen 90 minuten eredivisievoetbal in de benen. Die is nog niet klaar en imo bovendien te klein voor een CV. Alvarez komt gewoon tekort.
We hebben een echte RCV nodig. Een beresterke speler die sterk is in duels, snel is, lengte heeft, iemand die zijn tegenstander opvreet en de bal bij de goede kleur inlevert.
Timber, Schuurs en Alvarez voldoen daar niet aan.
En een bankzitter van Santos wel?

Los daarvan: ze zijn er nog wel allemaal. Ik zit niet te wachten op 80 contractspelers voor Ajax 1. En Timber mag dan wel klein zijn, als de rest in orde is hoeft dat geen probleem op te leveren. Het gaat om het totaalplaatje.

PostPosted: 07 Aug 2020 12:09 

Peter79 wrote:
de dominee wrote:
Met Timber en Alvarez hebben we mijns inziens al 2 opties op RCV. Schuurs zie ik het liefst als backup achter Blind. Mocht zo'n Porozo komen, mag ik aannemen dat Alvarez vertrekt.

Afgezien van bovenstaande: die Porozo heeft niet eens een basisplaats bij Santos.
Als deze jongen al gehaald gaat worden dan zie ik hem qua leeftijd, ervaring, afkomst en stats toch vooral als aankoop voor de toekomst. Hoeft niet te betekenen dat Alvarez nu al weggaat dus.
Verdedigers voor de toekomst hebben we al genoeg. Als we iemand kopen moet dat een directe versterking voor Ajax 1 zijn. Liefst eerst Alvarez lozen in dat geval.

PostPosted: 07 Aug 2020 12:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Verdedigers voor de toekomst hebben we al genoeg.
In potentie wel maar die jongens (met name Rensh) zijn nog heel jong. Ook zulke jongens zullen beter aarden langs een ervaren speler. In die zin weet ik niet of we verdedigers genoeg hebben. Op basis van vorig seizoen ben ik geneigd om te zeggen juist van niet. Ik ben nog steeds overtuigd van Schuurs maar die zie ik (ook) eigenlijk als back up voor Blind. Veltman, die vorig jaar ook een constant seizoen heeft gedraaid is vertrokken en Alvarez moet zich nog bewijzen. Timber zit er nu een beetje tussenin. Goed debuut gehad en net een stapje verder maar voor hem geldt hetzelfde.

Daarnaast is deze speler transfervrij dus zou je best een gok kunnen wagen.

En wellicht is Overmars pro-actief want Ajax zal ook niet gek zijn en in het achterhoofd hebben dat Alvarez wellicht wil vertrekken als die buiten de basis valt. Dan heb je in ieder geval al een back-up.

PostPosted: 07 Aug 2020 12:25 

Je gaat er een beetje aan voorbij dan jongens als Rensch, Timber etc wel moeten spelen (al dan niet bij Jong Ajax) om beter te worden. Wat wil je met Porozo doen dan? Op de tribune zetten, voor het geval dat...?

Alvarez is weinig gewild momenteel. Dus graag geen vervanger voordat die van de loonlijst is.

PostPosted: 07 Aug 2020 12:40 
Erelid

de dominee wrote:
Verdedigers voor de toekomst hebben we al genoeg. Als we iemand kopen moet dat een directe versterking voor Ajax 1 zijn. Liefst eerst Alvarez lozen in dat geval.
Vind ik best meevallen: veel middelmaat, linksbenig of nog erg jong. Eigenlijk alleen Timber die nu kan aanhaken als rechtsbenige verdediger.

En wat is kopen voor de toekomst? Kan snel gaan he, Neres had al wel een paar potjes bij Sao Paulo mee gedaan maar werd ook gehaald om eerst half jaar te acclimatiseren en hoeveel potjes had de jonge Maxwell in de benen?

Ik ken deze beste jongen niet maar zonder dat ik hem een minuut heb zien spelen, lijkt het me lastig om zijn potentie in te schatten. Geen idee of RCV of RB zijn beste positie is, mocht het de 2e zijn en men ziet een grote potentie in deze jongen en je kunt Dest nog 1 jaar houden dan zou je zijn opvolger al pro-actief en tijdig in huis kunnen halen (is dat niet juist wat Overmars nu verweten wordt op het moment?). Maar goed nu doe ik ook aan speculeren........

PostPosted: 07 Aug 2020 12:43 
Erelid

de dominee wrote:
Alvarez is weinig gewild momenteel.
Wat is je bron hiervoor?

Ik denk juist dat een Alvarez heel makkelijk te slijten is gezien zijn afkomst, leeftijd en aantal interlands. De vraag alleen is tegen welke prijs.....

PostPosted: 07 Aug 2020 13:10 

Peter79 wrote:
de dominee wrote:
Wat is je bron hiervoor?

Ik denk juist dat een Alvarez heel makkelijk te slijten is gezien zijn afkomst, leeftijd en aantal interlands. De vraag alleen is tegen welke prijs.....
Dat zal ook niet het probleem zijn, kun je desnoods verhuren. Het grootste probleem is Magallan, die zal niet voor spek en bonen voetballen.

PostPosted: 07 Aug 2020 14:13 

Peter79 wrote:
de dominee wrote:
Wat is je bron hiervoor?

Het nieuws. Er zijn 0 geruchten over hem. Daarnaast gezond verstand: hij heeft nogal gefaald afgelopen jaar.

PostPosted: 07 Aug 2020 14:19 
Erelid

de dominee wrote:
Je gaat er een beetje aan voorbij dan jongens als Rensch, Timber etc wel moeten spelen (al dan niet bij Jong Ajax) om beter te worden. Wat wil je met Porozo doen dan? Op de tribune zetten, voor het geval dat...?
Dat valt allemaal wel mee.

Timber maakte een uitstekende indruk in die minuten die hij maakte maar dat is wel heel fragiel om hierop verder te bouwen. Daarnaast mag je best wat in Jong Ajax hebben. Die jeugd die eraan komt, heeft potentie maar ook Jong Ajax speelt veel wedstrijden en vaak zijn er altijd veel jeugdinternationals weg met interlandverplichtingen. Dan kun je wel doorschuiven met nog jongere spelers maar dat is ook niet altijd goed en niet iedereen pikt direct aan.

Maar goed wij klagen toch alleen de andere kant heen. Als Ajax niks doet en Timber valt tegen dan krijgt Overmars de schuld, dat hij wat had moeten doen. Als hij een aankoop doet en niet voldoet, wordt hij ook aangevallen. Blijft altijd leuk discussiëren.

Veltman werd vaak bekritiseerd maar zowel Alvarez, Schuurs en Timber (alleen kun je hem niet eerlijk vergelijken) konden Veltman niet uit de basis spelen. Veltman is weg...

PostPosted: 07 Aug 2020 15:14 

En als Alvarez ook nog vertrekt hebben we ruimte om een nieuwe RCV aan te trekken.

PostPosted: 07 Aug 2020 17:13 
Erelid

de dominee wrote:
Peter79 wrote:
de dominee wrote:
Wat is je bron hiervoor?

Het nieuws. Er zijn 0 geruchten over hem. Daarnaast gezond verstand: hij heeft nogal gefaald afgelopen jaar.
De transfermarkt is pas net open, hoeveel transfers van +10m zijn er al geweest? Geruchten zeggen toch ook niets? Dan had Ajax de door jou genoemde 80 contractspelers voor Ajax 1 al gehad.

Gelukkig denken clubs een stuk gezonder na. Jonge Mexicaans international, Spaanstalig, 2 goals in de Champions League etc. Dat hij het bij Ajax in 1 jaar niet naar behoren gedaan heeft, interesseert verstandige clubs geen biet. Goede scouts kijken daar doorheen en duiken juist op een speler in deze situatie. Tis zo makkelijk om met geld maar een blik spelers te halen die net een paar leuke potjes gespeeld hebben en hopen dat er een paar slagen. Doe mij de clubs maar die gericht kopen met een duidelijk idee erachter. Helaas mis ik dat bij Ajax ook te vaak

PostPosted: 07 Aug 2020 17:15 
Erelid

dwtk wrote:
Peter79 wrote:
de dominee wrote:
Wat is je bron hiervoor?

Dat zal ook niet het probleem zijn, kun je desnoods verhuren. Het grootste probleem is Magallan, die zal niet voor spek en bonen voetballen.
Idd dat wordt een lastige, doemscenario van telkens voor een jaar verhuren tegen een grijpstuiver voorzie ik helaas.

PostPosted: 07 Aug 2020 17:19 

Alvarez verdient absoluut nog de kans, maar de hype waarmee zijn transfer gepaard ging kunnen we achteraf sowieso als overtrokken beoordelen.

We kunnen inmiddels concluderen dat er een hele goede reden is dat Mexicaanse toppers makkelijk te halen zijn voor PSV en Ajax.

De beste spelers uit die competitie missen simpelweg het niveau om interessant te zijn voor de echte topclubs.

Lozano bij Napoli, Alvarez bij Ajax, Rodriguez bij PSV en Diego Lainez bij Betis hebben alle vier een zeer matig seizoen achter de rug, terwijl dit de grootste talenten van Mexico moeten voorstellen.

PostPosted: 10 Aug 2020 20:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Maaren Wijffels opperderde in, volgens mij de podcast van het AD, dat Ricardo Rodriguez een goede linksback voor Ajax zou zijn. Vind het nog niet eens zo'n gekke gedachte.

Daarnaast: wat zou die Senesi voor ons moeten kosten?

PostPosted: 10 Aug 2020 21:19 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Denk rond de 15 a 20 miljoen euro.

PostPosted: 11 Aug 2020 05:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Denk rond de 15 a 20 miljoen euro.
Er gingen geruchten dat ze 20 miljoen hebben afgeslagen. Of het echt waar is weet ik niet. Maar ik zou dus rond de 20 miljoen zeggen. Maar ik denk niet dat zo'n jongen 2e viool achter Blind wil spelen.
guy_ajax wrote:
Maaren Wijffels opperderde in, volgens mij de podcast van het AD, dat Ricardo Rodriguez een goede linksback voor Ajax zou zijn. Vind het nog niet eens zo'n gekke gedachte.

Daarnaast: wat zou die Senesi voor ons moeten kosten?

Rodriguez is hier ook al eens geopperd. Lijkt mij ook een goede aankoop. Zal zelf ook wel willen met het oog op het EK, maar ook bij deze speler zal dan eerst Tagliafico wel weg moeten zijn. Met het oog op datzelfde EK zal hij wel gewoon 1e LB willen zijn.

PostPosted: 11 Aug 2020 09:38 
Erelid

Daarom zeer belangrijk dat de transfer van Nico liever vandaag dan morgen rond komt, nu heb je nog keuze en zijn er opties.

PostPosted: 11 Aug 2020 18:07 
Erelid

Peter79 wrote:
Daarom zeer belangrijk dat de transfer van Nico liever vandaag dan morgen rond komt, nu heb je nog keuze en zijn er opties.
Inderdaad. Ook met het oog op het middenveld want dan er moet ook duidelijkheid komt mbt de positie van Martinez.

En dan nog blijft het puzzelen want stel ze halen een directe vervanger, wie is dan de back-up?
Ga je dan weer schuiven in je elftal (met Martinez)? Het zou niet verkeerd zijn om nog een talentvolle linksback te halen want dat talent vanuit Jong Ajax (is ook nogeens zeer jong) ligt er ook langdurig uit.

PostPosted: 13 Aug 2020 19:05 
Erelid

Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen over de snelheid achterin. Wij spelen aanvallend voetbal ver op de lijn van de tegenstander.

Zoals het er nu voor gaat staan wil Ten Hag het seizoen ingaan (met dus wellicht het vertrek van Dest en Tagliafico), met Martinez, Blind, Schuurs en Mazraoui. Daar gaan we veel counters om de oren van krijgen.

PostPosted: 13 Aug 2020 19:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ook eens, maar dat zei ik eerder ook al; vind het centrum Blind-Schuurs teveel van hetzelfde. Zou echt nog een type Sanchez naast Blind of Schuurs willen zien.

PostPosted: 13 Aug 2020 19:18 

343 wrote:
Ook eens, maar dat zei ik eerder ook al; vind het centrum Blind-Schuurs teveel van hetzelfde. Zou echt nog een type Sanchez naast Blind of Schuurs willen zien.
Ik had stiekem op die Jackson Porozo gehoopt, ondanks dat ik die totaal niet ken. Maar die heeft wel de looks van een killer!

PostPosted: 14 Aug 2020 08:06 
Erelid

Ik maak me eerlijk gezegd een beetje zorgen over de snelheid achterin. Wij spelen aanvallend voetbal ver op de lijn van de tegenstander.

Zoals het er nu voor gaat staan wil Ten Hag het seizoen ingaan (met dus wellicht het vertrek van Dest en Tagliafico), met Martinez, Blind, Schuurs en Mazraoui. Daar gaan we veel counters om de oren van krijgen.
Al schijnt dat geen probleem te zijn als je dat oplost met dynamische middenvelders, heb ik ergens op dit forum gelezen :roll: .

PostPosted: 14 Aug 2020 09:14 

Schuurs had enkele goede, stevige onderscheppingen. Dat valt op.
Opbouwend is hij sowieso goed. Maar hij werd er ook weer simpel uitgelopen. Dat utrecht daar niet uit scoort is niet zijn verdienste. Zou dat wel gebeuren zou dat prominent worden bekritiseerd. Het is allemaal zo "scorebord journalistiek".
Ik blijf Schuurs niet goed genoeg vinden. Zie je even later Upamecano van Leipzig. Dat is een verdediger. Vreet zijn tegenstander (en niet van niveau eredivisie) op.
Gescout bij Valenciennes. Zo'n speler zou AJAX moeten halen. Een raadsel waarom dat maar niet lukt. Zo lopen er wel meer in Engeland en Frankrijk. Zou een ideale combinatie zijn met Blind. Eigenlijk een must.

PostPosted: 14 Aug 2020 12:11 
Erelid

renemar wrote:
Schuurs had enkele goede, stevige onderscheppingen. Dat valt op.
Opbouwend is hij sowieso goed. Maar hij werd er ook weer simpel uitgelopen. Dat utrecht daar niet uit scoort is niet zijn verdienste. Zou dat wel gebeuren zou dat prominent worden bekritiseerd. Het is allemaal zo "scorebord journalistiek".
Je hebt gelijk, dat Schuurs niet de snelste is maar ik vind hem zeker niet te traag als verdediger. Ik vind ook dat Schuurs en Blind samen niet complementair zijn omdat ze allebei net teveel voetballer zijn. Alleen dat Schuurs er een keertje uitgelopen werd, vond ik niet zijn fout. Promes geeft op de middenlijn een domme onnodige hakbal en op dat moment is je achterhoede in voorwaartse richting. Dan sta je dus altijd verkeerd en is Schuurs geen De Ligt die dit kon corrigeren.

Ik vind dat hij snel genoeg is om achterin te spelen alleen "het probleem" is dat je 2 voetballers achterin hebt staan die heel aanvallend denken en dus weleens verkeerd staan. Beide hebben niet die snelheid om dit te corrigeren. De Ligt had dit bv wel.

Mazraoui werd er wel een paar keer simpel uitgelopen door met name Ramselaar. Dan zie je ook dat Mazraoui een gemaakte back is want een Tagliafico stelt zich anders op. Dest kan veel goed maken met zijn snelheid maar is nog steeds te wispelturig. Ik vind nog steeds dat Ajax eigenlijk ook een goede rechtsback moet aantrekken. In Mazraoui zie ik het niet, Dest blijft wisselvallig en Timber oogt beter als RCV en lijkt zich op die positie te moeten richten.

Een goede betrouwbare back is ook van belang voor Schuurs. Schuurs heeft nog niet het corrigerend vermogen zoals De Ligt had om die backs te helpen.

En op links heb je feitelijk hetzelfde. Ik ga er nog steeds vanuit, dat Tagliafico vertrekt. Dan zal er een vervanger komen maar komt er dan een directe potentiele basisspeler of gaan ze Martinez daar eerste neerzetten? In de laatste 2 oefenwedstrijden heeft Martinez steeds achterin gespeeld dus lijkt hij geen middenvelder te worden. Maar hij zal toch ook niet als back-up op de bank belanden?

PostPosted: 14 Aug 2020 12:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Schuurs maakt opbouwend progressie maar maakt nog iedere wedstrijden fouten. Of door zich verkeerd te positioneren of door niet doortastend genoeg te zijn. Liet zich door Bilate ook een paar keer piepelen. Nu liet hij zich een paar keer aftroeven door Ramselaar, die met de bal aan de voet nog sneller was dan Schuurs zonder bal. Je kunt dat 'killer worden' maar tot op zekere hoogte trainen, het moet er ook inzitten. Ik zie geen progressie op dat gebied. Typisch zo'n speler die iedere wedstrijd ee fout maakt en dan is het maar hopen dat het niet wordt afgestraft. Heeft hij nog bijna iedere wedstrijd gehad waarin hij in de basis mocht starten. Is nooit foutloos, zeker verdedigend niet. Maar ook opbouwend, of zijn we die klote pass tegen Getafe alweer vergeten? Ik niet. Hemeltergend slecht en toen was het ook meteen gedaan voor de return. Bedankt hé Perr, opbouwkoning!

En FR, een back gaan kopen terwijl andere posities prioriteit genieten en we nog steeds Dest, Mazraoui en evt. Timber in de gelederen hebben? Lijkt me dat we het beter anders kunnen besteden.

Post new topic  Reply to topic  [ 1846 posts ]  Previous   1 68 69 70 71 72 74  Next

All times are UTC+02:00