Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1961 berichten ]  Vorige   1 75 76 77 78 79
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Verdediging
BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 10:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
https://mobile.twitter.com/FabrizioRoma ... 4145991681

Deze optie lijkt weg te vallen. Toch prima wel, gezien z'n optredens op het EK.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 11:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Spurs akkoord met een club uit Dubai vwb verkoop Alderweireld.
Alderweireld lijkt niet zo'n oren te hebben en als Ajax echt Alderweireld wil terughalen zullen ze iets moeten doen. Voor mij hoeft het niet. Wel eerst Mazraoui verlengen zodat Timber centraal blijft.

Andere optie is om Blind door te schuiven (als Alvarez verkocht wordt) waardoor er achterin iets vrijkomt maar dan nog opteer ik voor Timber met Martinez.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 11:57 

Ook prima. Scout maar gewoon een nieuwe Martinez of Tagliafico. Je kan niet alleen maar 30+ spelers hebben en meg Berghuis heb je er alweer een 'oudje' bij.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 12:33 
Erelid

Eens.
En als je al een 'ervaren' speler haalt moet hij ook echt veel beter zijn dan wat je al hebt.
Daarnaast hoeft Schuurs van mij ook niet weg.

BerichtGeplaatst: 24 jul 2021 14:00 

Alderweireld is niet een speler voor Ajax heb ik de indruk. Schuurs heeft het al moeilijk met de grote ruimte die wij achter onze verdediging hebben. Nou dan gaat Alderweireld het nog moeilijker er mee krijgen als ik hem op het EK zag.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 18:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Tagliafico/Rensch - Blind/Martinez - Timber/Schuurs - Mazraoui/Klaiber

Met daarbij genoeg mogelijkheden om te schuiven. Want valt Mazraoui weg dan zou ik eerder voor Rensch gaan dan voor Klaiber. Blind zal op het middenveld spelen, maar stel dat Martinez een keer geschorst of geblesseerd is dan vul je het middenveld met Gravenberch, Kudus en Klaassen in met Blind centraal achterin. We hebben genoeg multifunctionele spelers, maar het is fijn om qua aantallen de posities dubbel bezet te hebben. Bij een vertrek van Mazraoui of Tagliafico zou ik wel een vervanger halen, liefst een basisspeler van een hoog niveau maar ik zou het ook begrijpend wanneer ze Rensch doorschuiven en als links of rechtsback een basisplaats geven. Iemand als Baas vind ik nog niet rijp genoeg om een serieuze optie te zijn voor het eerste elftal.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 13:13 

Alderweireld lijkt niet zo'n oren te hebben en als Ajax echt Alderweireld wil terughalen zullen ze iets moeten doen. Voor mij hoeft het niet. Wel eerst Mazraoui verlengen zodat Timber centraal blijft.

Andere optie is om Blind door te schuiven (als Alvarez verkocht wordt) waardoor er achterin iets vrijkomt maar dan nog opteer ik voor Timber met Martinez.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... undig.html

Definitief. Mooi dat dat geen optie meer kan zijn.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 13:47 

Overigens ook van Aanholt definitief naar Galatasaray volgens Fabrizio Romano. Kan dus ook een streep door.

https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 9010421761

Benieuwd wat er nog op de (scoutings)lijstjes staat.. :)

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 16:57 
Erelid

ibramovic89 schreef:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... undig.html

Definitief. Mooi dat dat geen optie meer kan zijn.
Eens. Deze Alderweireld is geen top meer.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 17:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Dan denk ik dat je Alderweireld onderschat, die jongen zou meteen onze beste verdediger zijn. Puur verdedigend gezien bedoel ik dan. Kijk naar zijn fysiek, kopkracht en het gogme dat hij heeft. Daar hadden we best wat van kunnen gebruiken in onze selectie. Is daarmee een aanvulling op de jongens die we al hebben. De veelgehoorde uitspraak 'de verdediging van België is te oud' zorgt ervoor dat mensen vinden dat Alderweireld niet meer mee kan. Het waren echter Vertonghen en Denayer en in mindere mate Vermaelen die steken lieten vallen. Alderweireld was de sterkste verdediger wat mij betreft.

Nu zeg ik niet dat Ajax hem had moeten halen. Hij vraagt een riant salaris, kost en behoorlijk transfersom en ik zou het ergens ook zonde vinden wanneer de speeltijd van Timber minder wordt. Maar laten we niet doen alsof Alderweireld niet mee kan of opgebrand is.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 19:32 
Erelid

Je zegt het precies goed. Ik zeg nergens dat Alderweireld er niks (meer) van kan maar buiten het salaris had je ook een behoorlijk bedrag voor een transfersom moeten neerleggen. Het zou dus een hele dure investering (zonder restwaarde) zijn geworden terwijl je Timber en Rensch hebt.

Alderweireld heeft jaren goed meegedraaid in de top van de engelse competitie maar in mijn ogen net 2 jaar te lang blijven hangen bij de Spurs. Hij heeft een Ajax achtergrond dus voetbalgogme maar juist dat vond ik de laatste tijd niet bij hem terug bij Spurs. Daar loopt als verdediging niet veel soeps maar hij viel mij ook niet echt meer op.

En in dat gogme en rust aan de bal vind ik hem toch stukken minder dan bv Blind. Ik vind juist dat Alderweireld vaak wat overschat wordt en werd. Goede verdediger maar zeker op dit moment geen echte top meer.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1961 berichten ]  Vorige   1 75 76 77 78 79

Alle tijden zijn UTC+02:00