Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 64  Next
Author Message
PostPosted: 13 Mar 2012 10:24 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Loopt in in Kroatië of andere balkanlanden niets Pushkin?

PostPosted: 13 Mar 2012 10:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Alsof Ajax daar kijkt...

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Mar 2012 10:36 
Erelid

Ovenwant wrote:
Alsof Ajax daar kijkt...
Scouts van Ajax zullen daar wel degelijk kijken, maar of er ook wat mee gedaan wordt door Ajax is een 2e.

PostPosted: 13 Mar 2012 10:38 
Erelid

Seizoenskaart: 125
@ Pushkin: Ik snap de schreeuw om Chivu ook niet zo goed.

Overigens denk ik ook dat Douglas gewoon een rookgordijn is. Die zal vast op een lijstje staan inderdaad, maar er word niet bij gezegd of hij 10e keus is of 1e keus.

Ik denk veel eerder dat AJAX bij een Gouweleeuw of van Dijk uitkomt (waarbij mijn voorkeur de 1e is).

PostPosted: 13 Mar 2012 11:05 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Dat denk ik ook sincere. ;)

PostPosted: 13 Mar 2012 11:36 

sincere1983 wrote:
Overigens denk ik ook dat Douglas gewoon een rookgordijn is.
Ach, rookgordijnen... Zoals Bulykin afgelopen zomer een rookgordijn was voor Ruiz of Matavz. Zelfs toen De Boer de interesse in'm bevestigde werd het nog als een schijnbeweging gezien.
Die zal vast op een lijstje staan inderdaad, maar er word niet bij gezegd of hij 10e keus is of 1e keus.
Dat je eerst voor goedkopere, talentvolle opties gaat en als dat niet lukt bij de dure en ervaren Douglas uitkomt.

Ik heb wel de neiging Frank hier serieus te nemen. Neemt niet weg dat de kans klein is dat het er van komt.

PostPosted: 13 Mar 2012 14:04 

Kan iemand mij een fatsoenlijke reden geven waarom we voor Douglas zouden gaan in plaats van pakweg een Jeffrey Gouweleeuw?

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 13 Mar 2012 14:29 

Fanoboy wrote:
Kan iemand mij een fatsoenlijke reden geven waarom we voor Douglas zouden gaan in plaats van pakweg een Jeffrey Gouweleeuw?
defensief sterker, krachtiger en ervarener!? Douglas is op sommige gebieden gewoon verder in de ontwikkeling.. (Laat niet staan dat Gouweleeuw evt talentvoller is, maar dat was niet de vraag!)

Eerlijk gezegd zou ik Gouweleeuw als vervanger voor Ooijer halen, rechts centraal achterin, als concurrent voor Alderweireld..

PostPosted: 13 Mar 2012 15:33 

Ha, de plank wordt weer eens volledig gemist.

We blijven Ajax toch? We willen toch Ajax-spel spelen? Waarom komen we dan met Douglas op de proppen? Omdat hij tactisch hopeloos is? Omdat hij slim is in duels? Voetballend vermogen? Technische bagage?

Of we schuiven Denswil door of nemen Gouweleeuw (die het naar verloop van tijd overneemt van Alderweireld). De optie Douglas is waardeloos en niet serieus te nemen, in mijn optiek.

Ronald de Boer over Andersen: "Als ik naar hem zit te kijken, staat m'n mond soms wagenwijd open. Toen mijn broer voor het eerst naar Andersen ging kijken, zei ik: neem maar een doekje mee want het slijm zal uit je mond druipen."

PostPosted: 13 Mar 2012 15:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Fanoboy wrote:
Ha, de plank wordt weer eens volledig gemist.

We blijven Ajax toch? We willen toch Ajax-spel spelen? Waarom komen we dan met Douglas op de proppen? Omdat hij tactisch hopeloos is? Omdat hij slim is in duels? Voetballend vermogen? Technische bagage?

Of we schuiven Denswil door of nemen Gouweleeuw (die het naar verloop van tijd overneemt van Alderweireld). De optie Douglas is waardeloos en niet serieus te nemen, in mijn optiek.
Jouw naam in dit topic komt niet zo goed over.. Maakt je een beetje subjectief.

PostPosted: 13 Mar 2012 15:48 

Kan. Maar ik ben objectief. Enkel is Denswil wel een absolute diamant van de opleiding. Heeft meer potentie in zijn kleine teen dan Douglas in zijn hele lichaam. Iedere objectieve jeugdwatcher/scout/kenner van beide spelers vindt dat.

PostPosted: 13 Mar 2012 16:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Fanoboy wrote:
Kan. Maar ik ben objectief. Enkel is Denswil wel een absolute diamant van de opleiding. Heeft meer potentie in zijn kleine teen dan Douglas in zijn hele lichaam. Iedere objectieve jeugdwatcher/scout/kenner van beide spelers vindt dat.
Ik denk er ook zo over hoor daar niet van, heb hem maar 3x zien spelen maar kwam toen wel ijzersterk over.

PostPosted: 13 Mar 2012 16:26 

Fanoboy wrote:
Niemand is objectief ;) . Maar je hebt gelijk Denswil is zeer talentvol en Douglas zou ook niet mijn eerste keus zijn als verdediger van Ajax (behalve zijn het mentale aspect geloof ik niet dat hij geschikt is om te spelen met veel ruimte in zijn rug en daarnaast denk ik dat hij gewoon te duur is). Ik geloof dat het meerendeel van de mensen het daar wel mee eens is. Maar blijft de vraag wil je Denswil volgend jaar meteen in het diepe gooien? Is het niet slimmer om hem rustig te brengen. Hij is 18 jaar, laat hem zowel fysiek als mentaal nog een seizoen groeien. Laat hem bepaalde wedstrijden al meespelen maar ga hem niet overbelasten. Ik kan het hier helemaal mis hebben en dat hij er helemaal klaar voor is, maar zo als al aangegeven is hierboven. Hij heeft dit seizoen mede door blessures nog niet 1 keer meegedaan met het eerste.

Dan hebben we dus een verdediger nodig die verder is in zijn ontwikkeling en er wel kan staan. Deze gaat vrijwel zeker minder talentvol zijn dan Denswil, maar is wel op zo'n niveau dat hij het gat dat Vertonghen en Ooijer achterlaten kan opvullen. Of Gouweleeuw ver genoeg is om dit gat te vullen.... Talentvol maar nog wel wisselvallig.

PostPosted: 13 Mar 2012 16:35 

Gouweleeuw is helemaal niet wisselvallig de laatste tijd. Die gozer zorgt ervoor dat het verdedigend met Zomer, Janmaat, Schmidt en Breuer nog ENIGZINS staat. Hij neemt de opbouw voor zich, instinct om te weten wanneer ie in kan schuiven, verdedigend tactisch beter als Douglas (nu al). Gouweleeuw is muziek. Wordt de nieuwe CV van Oranje.

PostPosted: 13 Mar 2012 16:40 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Fanoboy wrote:
Gouweleeuw is muziek. Wordt de nieuwe CV van Oranje.
Zo'n grote opgave lijkt me dat ook weer niet, met de verdedigers van Oranje.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Mar 2012 16:57 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Je vergeet er toch een aantal i.m.o. dan Rekik, Bruma..

PostPosted: 13 Mar 2012 17:06 

Fanoboy wrote:
Gouweleeuw is muziek.
Mee eens maar zal toch stappen moeten maken. Idealiter had ik die jongen nog een seizoen bij Heerenveen laten spelen voordat hij de overstap naar Ajax maakte, maar door het gebrek aan verdedigers en de kans dat hij onhaalbaar/al weg is zit dat er niet in.

PostPosted: 16 Mar 2012 13:07 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik laat die jongen liever stappen bij Ajax maken. Dat jaartje wachten is niet nodig.

PostPosted: 16 Mar 2012 16:28 

Ok maar dan moeten wij als fans ook realistisch genoeg zijn om die jongen de tijd te geven en hem niet meteen afbranden als hij een keer in de fout gaat. Nu valt dat hier op het forum erg mee, maar op andere plaatsen regeert toch wel de waan van de dag.

PostPosted: 17 Mar 2012 10:41 

Pushkin wrote:
Ik laat die jongen liever stappen bij Ajax maken. Dat jaartje wachten is niet nodig.
Volgens van Hanegem, kan hij zo mee met Barca ;)
Zelf denk ik dat Gouweleeuw eerst nog wat ervaring zou moeten opdoen bij een Nederlandse topploeg of Duitse subtopper. Ik hoop dat zijn keuze dan uit gaat naar Ajax.

PostPosted: 17 Mar 2012 17:33 
De Goeie Ouwe Tijd

Ian wrote:
Pushkin wrote:
Volgens van Hanegem, kan hij zo mee met Barca ;)
Zelf denk ik dat Gouweleeuw eerst nog wat ervaring zou moeten opdoen bij een Nederlandse topploeg of Duitse subtopper. Ik hoop dat zijn keuze dan uit gaat naar Ajax.
Gouweleeuw moet echt komen. Ik ben het met "Pushkin" eens dat hij dan maar bij Ajax verder moet ontwikkelen. Maar haast is weer geboden, anders gaat hij naar Eindhoven waar ze zeker nieuwe verdedigers gaan halen deze zomer.....mits de gemeente en Philips nog een miljoentje of 30 willen bij dragen. :evil:

PostPosted: 18 Mar 2012 00:41 
Erelid

Pushkin wrote:
De enige reden dat ik zou willen dat hij deze zomer komt is omdat hij dan niet naar een andere Nederlandse club gaat. Bij Ajax wordt het dan toch een jaar banken, want van rouleren komt toch niets terecht.

PostPosted: 18 Mar 2012 07:27 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ik zou ook niet twijfelen over Gouweleeuw. Meteen vastleggen, want dit soort spelers breken weinig door. In tegenstelling tot Van Dijk van Groningen is dit wel een echt talent. Opbouwen, verdedigen, hij is bijzonder compleet.

Weet iemand hoe lang Gouweleeuw al in de defensie staat?

Als ik hem zie spelen, krijg ik de indruk dat hij pas kort CV is. Hij heeft de stijl van een middenvelder.

PostPosted: 18 Mar 2012 09:59 

Hij zou ook nog op 6 kunnen spelen, denk ik.

PostPosted: 18 Mar 2012 11:19 

Daar zeg je iets heel verstandigs, waar ik zelf niet aan gedacht heb nog. Op Anita na is er in deze ploeg geen speler die zowel opbouwend als verdedigend genoeg klasse heeft voor het eerste van Ajax. Het enige waar je wel rekening mee moet houden is dat Gouweleeuw vanaf de VMC positie ook af en toe met de rug naar de goal staat, terwijl je centraal achterin bijna constant met het gezicht naar de goal van de tegenstander staat. De vraag is daarom o.a. is Gouweleeuw wendbaar genoeg. Ik vind het in ieder geval een erg mooie suggestie.

Post new topic  Reply to topic  [ 1592 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 64  Next

All times are UTC+02:00