Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 675 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 06 Nov 2018 12:22 

En waarom ze we hen op dit moment iets verschuldigd dan nog? Hebben we onze scores niet gessettled met ze?

PostPosted: 06 Nov 2018 13:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Waarom zegt men hier dat hij niet kan ballen? Ik snap dat hij geen driedubbele schaar heeft en spitsen met hakjes uitspeelt maar als je deze samenvatting bekijkt zie je toch een aantal goede diepteballen op het stropdasje.

PostPosted: 06 Nov 2018 14:07 

guy_ajax wrote:
Snake wrote:
343 wrote:
Apart. Die speelde hij wel terwijl hij in de competitie de laatste maand maar 37 minuten heeft gespeeld en al 3 wedstrijden op rij niet bij de selectie heeft gezeten.
Hij is onbetwiste basisspeler en vierde aanvoerder. Clubs in Argentinië zetten alles op de Copa Libertadores en zetten gewoon een totaal ander elftal op in de competitie. Soms is het nauwelijks rouleren meer en spelen de beste spelers maar 3 wedstrijden in een maand.

Vergelijkbaar met Wober in alles. Alleen een paar jaar ouder. Zou hem never nooit halen.
Dank voor de info. Vind het maar een vreemde aanpak. Dat verandert de zaak. Ik meen wel dat supporters daar niet zo kapot van hem waren en blij waren toen ik bijna vertrok? Hoe is dat op dit moment dan met zulke prestaties?

PostPosted: 06 Nov 2018 17:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Dank voor de info. Vind het maar een vreemde aanpak. Dat verandert de zaak. Ik meen wel dat supporters daar niet zo kapot van hem waren en blij waren toen ik bijna vertrok? Hoe is dat op dit moment dan met zulke prestaties?
Ik wilde ook al aangeven, dat je info niet echt klopte.

Magallan zou een mindere schakel zijn en die Mexicaan die ze aangetrokken hadden zou veel beter zijn. Nou Magallan staat bijna altijd in de basis. En zeker in de Coppa.

Ik heb ook verschillende wedstrijden van Boca gekeken op Fox sports en dan vind ik hem gewoon een erg solide verdediger. Nee geen pure opbouwer maar dat gel#l, dat hij geen pass kan geven, slaat gewoon nergens op.

Nogmaals je weet nooit hoe een speler uit een andere cultuur het bij Ajax gaat doen en zeker niet met onze speelstijl maar verdedigen kan hij echt wel.

PostPosted: 06 Nov 2018 19:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Is hij wendbaar, snel en voetballend goed genoeg? Daar hoor ik wisselende geluiden over. Want we kunnen wel stellen dat een verdediger enkel moet kunnen verdedigen, maar zo simpel is het niet. Bij Ajax worden ook andere dingen gevraagd. We hebben met Blind al een vrije trage jongen in het centrum staan. Die compenseert dat met zijn inzicht. Ik hoop dat Magallan ook de kwaliteiten heeft om zijn gebreken te compenseren. Vooralsnog ben ik echter sceptisch. Maar Ajax trekt al transferperiodes lang aan die jongen en kent blijkbaar geen twijfels. Ik vind het ook een aardige transfersom voor een verdediger zonder restwaarde.

PostPosted: 06 Nov 2018 20:50 

Is hij wendbaar, snel en voetballend goed genoeg? Daar hoor ik wisselende geluiden over. Want we kunnen wel stellen dat een verdediger enkel moet kunnen verdedigen, maar zo simpel is het niet. Bij Ajax worden ook andere dingen gevraagd. We hebben met Blind al een vrije trage jongen in het centrum staan. Die compenseert dat met zijn inzicht. Ik hoop dat Magallan ook de kwaliteiten heeft om zijn gebreken te compenseren. Vooralsnog ben ik echter sceptisch. Maar Ajax trekt al transferperiodes lang aan die jongen en kent blijkbaar geen twijfels. Ik vind het ook een aardige transfersom voor een verdediger zonder restwaarde.
Ik ken deze speler niet. Wat ik vreemd vind is dat je het hebt over de transfersom en "restwaarde". Wat maakt dat nou uit? Ik begrijp er niks van dat zoiets er vaak bij wordt gehaald. Er is geld genoeg. Ze hebben hem wss. heel vaak gezien.
Trouwens, als hij echt goed presteert vertrekt hij mss. wel weer voor afloop van zijn contract voor meer geld dan hij kost. Dat weet je vooraf nooit.
Zie ook Sanchez. Daar las ik ook heel verschillende verhalen over. Sommige positief, andere negatief. Hij zou voetballend ook tekort schieten.
Het feit dat hij de finale speelt van de Zuid Amerikaanse equivalent van de CL geeft mij in ieder geval hoop dat hij wat kan. En ballen inleveren bij de middenvelders zal hij toch ook wel kunnen. Anders speel je niet op dat niveau.

PostPosted: 06 Nov 2018 21:31 

Is hij wendbaar, snel en voetballend goed genoeg? Daar hoor ik wisselende geluiden over. Want we kunnen wel stellen dat een verdediger enkel moet kunnen verdedigen, maar zo simpel is het niet.
Dit is al vaker aangekaart hier en het is wel gebleken dat de meningen daarover verdeeld zijn. Vooral omdat iedereen een andere interpretatie heeft van het begrip 'voetballend vermogen', daardoor lopen de discussies scheef...

PostPosted: 07 Nov 2018 08:40 

Snake wrote:

Magallan zou een mindere schakel zijn en die Mexicaan die ze aangetrokken hadden zou veel beter zijn. Nou Magallan staat bijna altijd in de basis. En zeker in de Coppa.

Ik heb ook verschillende wedstrijden van Boca gekeken op Fox sports en dan vind ik hem gewoon een erg solide verdediger. Nee geen pure opbouwer maar dat gel#l, dat hij geen pass kan geven, slaat gewoon nergens op.

Nogmaals je weet nooit hoe een speler uit een andere cultuur het bij Ajax gaat doen en zeker niet met onze speelstijl maar verdedigen kan hij echt wel.
Mijn info klopt wel, alleen blijkbaar hanteren ze in Argentinie een andere aanpak. Dat moet je net weten.

Bijna altijd in de basis klopt dus niet.

PostPosted: 07 Nov 2018 15:53 

Snake wrote:

Ik neem supporters niet echt veel meer serieus sinds het feit dat ik afgelopen jaren heb gelezen dat Serero de man zou moeten zijn voor ons, dat Orejuela de rechtsback zou moeten zijn etcetc. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

PostPosted: 07 Nov 2018 20:39 

Ik vind het voor Nederland jammer dat PSV niet won.

Maar ik snap werkelijk niks van de loftrompet die werkelijk iedereen op TV steekt voor PSV die gewoon niks gepresteerd hebben in de CL terwijl Ajax het land weer op de kaart gezet heeft.

PostPosted: 08 Nov 2018 09:46 

Sigtyr wrote:

Maar ik snap werkelijk niks van de loftrompet die werkelijk iedereen op TV steekt voor PSV die gewoon niks gepresteerd hebben in de CL terwijl Ajax het land weer op de kaart gezet heeft.
Klopt. In Europa niks, uit de beker en in de competitie een makkelijker programma dan AJAX.
En dan hebben we het nog niet over het belabberde spel dat ze deels hebben laten zien. En de gelukkige zeges tegen Pec, Groningen, Fortuna.
Ik denk echt dat wij na 17 wedstrijden bovenaan/heel dichtbij staan.
En na 34 wedstrijden staan we sowieso op de eerste plaats.

PostPosted: 08 Nov 2018 09:58 

Sigtyr wrote:

Verkeerde forum? Tenzij Magallan ook bij psv op de radar staat natuurlijk ;)

PostPosted: 09 Nov 2018 10:04 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Tagliafico ziet Magallan erg graag naar AJAX komen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... komt-.html

PostPosted: 11 Nov 2018 20:10 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Staat in de basis van Boca voor de Copa Libertadores finale:
https://twitter.com/VI_nl/status/106168 ... o-begonnen

PostPosted: 12 Nov 2018 10:29 

343 wrote:
Iemand de wedstrijd gezien?

PostPosted: 12 Nov 2018 10:42 

343 wrote:
Ik heb de wedstrijd gekeken en Magallan bevestigt wel wat ik van hem eerder heb gezien.
Gewoon een uiterst betrouwbare verdediger. Doet geen gekke dingen, kopsterk en positioneel ook niet verkeerd.

Ik heb me vaker gemengd in de discussies mbt Magallan, dat hij niet snel zou zijn en niet goed genoeg maar in Argentinie is verdedigen ook gewoon een vak. Man uitschakelen is prioriteit en dan bal inleveren bij de middenvelders. Daar wordt niet geacht, dat hij alle ballen op de stropdas legt over 50 meter. Dat hoeft ook niet. Alleen doet men hier net alsof hij dan niet kan voetballen en niet bij Ajax past. Onzin.

Zoals al gezegd heb ik meerdere wedstrijden van Boca gezien met hem en ik heb wel het vertrouwen in hem. Gewoon een goede verdediger en helemaal niet slechter dan wat er bij het nationale elftal van Argentinie achterin loopt.

Ik denk ook wel, dat hij iets toevoegd achterin zoals Tagliafico ook doet.

PostPosted: 12 Nov 2018 11:59 

Ik vond hem positioneel juist niet heel indrukwekkend. Heeft duidelijk moeite met ruimte in zijn rug. In de eerste helft liep die spits vrij gemakkelijk uit zijn rug bij hem weg waardoor hij alleen op de keeper af kon. Verder deed hij idd weinig vreemde dingen. Had alleen niet het idee dat hij in zijn kracht werd gebruikt. Volgens mij moet je Magallan lekker laten mandekken en niet in zo'n vrije rol laten spelen. Dan denk ik dat het een hele betrouwbare verdediger is en wel wat kan toevoegen aan Ajax, mits je er een speler naast zet die wat meer kan met een bal. Met Blind zou het wel een complementair duo kunnen zijn.

En ik geloof wel dat hij Luuk de Jong eenvoudig had uitgeschakeld.

PostPosted: 12 Nov 2018 12:11 

Snake wrote:
Ik vond hem positioneel juist niet heel indrukwekkend. Heeft duidelijk moeite met ruimte in zijn rug. In de eerste helft liep die spits vrij gemakkelijk uit zijn rug bij hem weg waardoor hij alleen op de keeper af kon.
. Ik vind dit te gemakkelijk om dit puur op een verdediger af te schuiven. Als een middenvelder net die pass in huis heeft op een slimme spits, ligt het lang niet altijd aan de verdediger. Kijk eens hoeveel kansen Excelsior nog creert bij Ajax gisteren. Dit gebeurd gewoon. Dit kun je niet altijd verdedigen. Is een beetje hetzelfde als de 1-1 van Ajax tegen Benfica. Dat is gewoon een geweldige pass op een Tadic die goed loopt.
Verder deed hij idd weinig vreemde dingen. Had alleen niet het idee dat hij in zijn kracht werd gebruikt. Volgens mij moet je Magallan lekker laten mandekken en niet in zo'n vrije rol laten spelen. Dan denk ik dat het een hele betrouwbare verdediger is en wel wat kan toevoegen aan Ajax, mits je er een speler naast zet die wat meer kan met een bal. Met Blind zou het wel een complementair duo kunnen zijn.
Dit komt ook, dat ze in Argentinie gewoon zo verdedigen. Die voetballen net iets anders. Wij verwachten te vaak te veel voetballende kwaliteiten van onze verdedigers. Dat is leuk maar niet altijd noodzakelijk. Je ziet hem bv ook heel makkelijk balletjes geven over 30 meter dus al dat gel#l, dat hij niet kan voetallen vind ik ver gezocht.

PostPosted: 12 Nov 2018 12:19 

343 wrote:
Ik heb de wedstrijd gekeken en Magallan bevestigt wel wat ik van hem eerder heb gezien.
Gewoon een uiterst betrouwbare verdediger. Doet geen gekke dingen, kopsterk en positioneel ook niet verkeerd.

Ik heb me vaker gemengd in de discussies mbt Magallan, dat hij niet snel zou zijn en niet goed genoeg maar in Argentinie is verdedigen ook gewoon een vak. Man uitschakelen is prioriteit en dan bal inleveren bij de middenvelders. Daar wordt niet geacht, dat hij alle ballen op de stropdas legt over 50 meter. Dat hoeft ook niet. Alleen doet men hier net alsof hij dan niet kan voetballen en niet bij Ajax past. Onzin.

Zoals al gezegd heb ik meerdere wedstrijden van Boca gezien met hem en ik heb wel het vertrouwen in hem. Gewoon een goede verdediger en helemaal niet slechter dan wat er bij het nationale elftal van Argentinie achterin loopt.

Ik denk ook wel, dat hij iets toevoegd achterin zoals Tagliafico ook doet.
Dit commentaar stemt mij hoopvol. Het is natuurlijk ook onzin dat een speler op dit niveau niet kan voetballen. Een verdediger moet in eerste instantie goed verdedigen en passes over 20,30 of 40 meter geven kan elke speler op het niveau van een club die in de finale van de Zuid Amerikaanse variant van de CL staat. Het is onmogelijk dat die spelers niet kunnen opbouwen.
Gisteren liet De Ligt zich kinderlijk eenvoudig opzij zetten. Dat zal een Zuid Amerikaanse verdediger niet snel gebeuren. Het zit in hun spel zich niet opzij te laten zetten. Tagliafico zou dat ook niet gebeuren. Krijgt bij ons relatief veel gele kaarten maar dat komt ook door zijn felheid die zulke spelers van nature hebben. Mathijs zei na de wedstrijd tegen Benfica dat je niet halfslachtig de duels in kan gaan in zo'n wedstrijd. Nou, dat kan in geen enkele wedstrijd. Dat hebben we gisteren gezien.

PostPosted: 12 Nov 2018 13:35 

renemar wrote:
Dit commentaar stemt mij hoopvol.
Wat natuurlijk niet wegneemt, dat hij een garantie voor succes is.

Alleen zie ik weinig echte zwakheden bij hem en zeker verdedigend is het gewoon in orde.
Maar goed hij zal zich ook aan Ajax moeten aanpassen en ook aan onze cultuur.

Een ander aandachtspunt is wel wie je langs hem zet. Wober en Magallan zijn min of meer dezelfde type speler. Dat moet ook passen. In mijn ogen ligt het ook niet altijd puur aan èèn verdediger maar aan beide verdediger. Wober en Magallan zijn meer de type verdedigers, die verdedigend hun mannetje staan dus als je die beide opstelt moet je ook geen voetballend vermogen verwachten. Het ligt er net aan hoe je het opstelt en wat je ervan verwacht. Ik verwacht geen inschuivende Magallan, die het spel steeds diagonaal verlegd. Daarvoor haal je hem niet en moet je hem ook niet zo beoordelen.

Duo Magallan-Wober moet ik nog zien. Magallan met Blind of De Ligt is geen enkel probleem.

PostPosted: 12 Nov 2018 14:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Je maakt mij echt niet wijs dat hij niks kan toevoegen. We mogen natuurlijk niet gelijk hetzelfde als Sanchez verwachten, maar als je in met een club de finale van de Copa Libertadores haalt als onbetwiste basisspeler dan ben je echt wel goed genoeg voor Ajax.

PostPosted: 12 Nov 2018 15:33 

Je maakt mij echt niet wijs dat hij niks kan toevoegen. We mogen natuurlijk niet gelijk hetzelfde als Sanchez verwachten, maar als je in met een club de finale van de Copa Libertadores haalt als onbetwiste basisspeler dan ben je echt wel goed genoeg voor Ajax.
Sanchez was een schot in de roos maar welke garantie had je, dat hij in het tweede seizoen net zo goed was? In dat jaar was Ajax minder en had Sanchez ook in een minder elftal gezeten dus het kon ook zomaar zijn, dat zijn tweede jaar ook veel minder was geweest. Zie bv Dolberg.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik meer verwacht had bij Tottenham. Natuurlijk is de competitie sterker maar ik vind, dat hij weinig progressie maakt. Neemt niet weg, dat hij voor Ajax-begrippen echt geweldig was in zijn eerste jaar.

PostPosted: 12 Nov 2018 15:55 

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ajax heeft momenteel een beter team dan River en Boca. Van beide teams zou alleen Pavon een basisplek hebben bij ons. Martinez, Quintero, Palacios en Armani zou ik er graag bij hebben maar die hebben echt niet vanzelfsprekend een basisplek.

De Ligt, Blind, Tagliafico, De Jong, Van de Beek, Ziyech, Tadic en Dolberg (in vorm) zouden bij beide teams gewoon een basisplek hebben. Onana en een goede Neres misschien ook wel.

PostPosted: 13 Nov 2018 11:22 

guy_ajax wrote:
Ajax heeft momenteel een beter team dan River en Boca. Van beide teams zou alleen Pavon een basisplek hebben bij ons. Martinez, Quintero, Palacios en Armani zou ik er graag bij hebben maar die hebben echt niet vanzelfsprekend een basisplek.
Misschien heeft Ajax een beter team maar vind ik niet zo relevant. Het voetbal is daar gewoon anders. Veel harder en fysieker. Ik kijk meer naar bv Magallan hoe hij verdedigd, de bal wil hebben en probeert mee te voetballen. Dat vind ik helemaal zo slecht nog niet.
De Ligt, Blind, Tagliafico, De Jong, Van de Beek, Ziyech, Tadic en Dolberg (in vorm) zouden bij beide teams gewoon een basisplek hebben. Onana en een goede Neres misschien ook wel.
Dat zal best maar bv een Barrios is ook een geweldige speler maar dit type speler past weer niet Ajax. Dus je vergelijkingen zijn meer appels met peren vergelijken.

PostPosted: 16 Nov 2018 16:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik heb de wedstrijd op een later moment teruggekeken en was nu niet direct heel enthousiast. Zijn eerste actie is het maken een domme overtreding. Stapt verkeerd in en kegelt zijn tegenstander omver. Kwam niet heel handig over. Later in de eerste helft zie ik hem een sliding maken, de bal missen en de voorhoedespeler van River komt daardoor één op één. Na die misser vond ik hem ook niet echt op volle snelheid en kracht omschakelen om zijn fout te herstellen. Kwam wat knullig over. In de tweede helft heeft hij niet zo gek veel gedaan, won de meeste kopduels vrij eenvoudig. Deed hij goed.

Voetballend weinig van hem gezien, maar dat vind ik niet vreemd. Dit wordt zeer waarschijnlijk ook niet van hem gevraagd. Dus daar ga ik hem dan ook niet op afrekenen. Wie weet heeft hij het wel in huis, ik heb het alleen niet kunnen zien.

Ik vond het algehele niveau sowieso best tegenvallen. Zal wel te maken hebben met de spanningen en het feit dat het een finale is. Echt goed gevoetbald werd er helaas niet.

Post new topic  Reply to topic  [ 675 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27

All times are UTC+01:00