Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 675 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 27  Next
Author Message
 Post subject: Re: Lisandro Magallán
PostPosted: 10 May 2018 19:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Morfe0 wrote:
9 miljoen dollar afgewezen hij wil dubbele cijfers in dollars, dus ga je aardig richting de 9-10 miljoen euro, voor een middelmatige speler.
Laten we wel wezen, dat je een centrale verdediger van de Argentijnse kampioen probeert binnen te halen. Natuurlijk moet je niet teveel betalen maar 10 miljoen voor een Argentijnse verdediger is niet te fors.

Jij noemt het een middelmatige speler maar misschien is hij gewoon goed genoeg voor dit Ajax.
Het probleem, ze hebben een tunnelvisie omtrent leeftijd/ervaring, ik heb liever talent/kwaliteit dan leeftijd/ervaring/middelmaat.........
Edson ALVAREZ , Overmars PLZ... kap met deze SHIT...
Natuurlijk moet je kijken naar talent/kwaliteit maar ook ik zet een keer in om misschien wat minder kwaliteit te kopen maar meer karakter/mentaliteit. Ajax heeft vorig jaar talent Wöber gekocht voor 7 miljoen en als je dit dan afzet tegen een basisspeler van Boca is een bedrag van rond de 10 miljoen nog best redelijk. Ook mag je best kijken naar de rest want alleen Sanchez al heeft veel opgebracht waardoor je Wober, Tagliafico en Magallan kunt kopen, laat staan wat De Ligt gaat opleveren.

Wat moet overigens die Alvarez kosten dan? Is die zijn prijs meer dan waard? Dat weet je ook niet.

PostPosted: 10 May 2018 19:06 

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Morfe0 wrote:
343 wrote:
Lees je pb even, Morfeo. Zet gewoon de volgende keer een link erbij. Wel zo sociaal voor jouw mede-forummers. Deze dus:
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 8412843009

Afgelopen 20 jaar heb je niet 2, maar 4, 5 en 7 seizoenen achter elkaar pech dan.
Dat Siem de Jong, Zimling, Westermann, Heitinga en dat soort spelers niet goed genoeg zijn doet niets af aan dat AJAX steevast te jong (te labiel) is. Met kwaliteit en oudere spelers (24-26 jaar) die wellicht qua talent minder zijn, maar qua stabiliteit veel beter presteren haal je prijzen. Van Cruijff (die haalde ook ieder seizoen meerdere oudere spelers) tot een leek ziet dat.
Ik kan zo een hele waslijst opnoemen die gefaalt zijn als Ervaren spelers, er zijn maar een handje te tellen die de afgelopen 10 jaar geslaagd zijn als ervaren spelers, dan denk ik aan Gabri, Davids en mindere mate Stam(die veelal geblesseerd was ) , Rijkaard is al weer een heel stuk langer geleden en helemaal in deze markt willen de spelers pas terugkeren na hun 30e, als ze al compleet zijn afgeschreven of dat ze niet meer meekunnen.
Je hebt wel ervaring nodig, maar spelers die niks toevoegen, niet goed genoeg zijn en daar zoveel geld voor neerleggen omdat ze wat ouder zijn slaat gewoon nergens op, kwaliteit moet de norm zijn.
Dat ze gefaald hebben is geen reden om niet spelers te halen van 24-26 jaar of spelers met minimaal 100 wedstrijden op het hoogste niveau.
Dat waren 30-ers (op Gabri na). Ik heb het over een andere categorie van leeftijd.

Nee, kwaliteit en ervaring moet nu de norm zijn. De realiteit, nogmaals, is dat AJAX ieder seizoen verzuipt door hun jeugdigheid. Een enorme prijzendroogte is daarvan een groot bewijs, het labiele voetbal nog meer. Talent heeft stabiliteit nodig.
Maar welke speler met kwaliteit tussen de 24-26 wil naar Ajax komen?
Dat is het probleem, talenten willen al steeds minder snel naar de Eredvisie omdat we zo ver weg zijn gezakt, spelers die er al staan die komen echt niet meer dat is een utopie.
Dan heb ik liever Talenten dan spelers die wel ouder zijn, maar nooit verder komen dan de Eredivisie, want dat soort spelers maakt je niet beter.

PostPosted: 10 May 2018 19:08 

Morfe0 wrote:
9 miljoen dollar afgewezen hij wil dubbele cijfers in dollars, dus ga je aardig richting de 9-10 miljoen euro, voor een middelmatige speler.
Laten we wel wezen, dat je een centrale verdediger van de Argentijnse kampioen probeert binnen te halen. Natuurlijk moet je niet teveel betalen maar 10 miljoen voor een Argentijnse verdediger is niet te fors.

Jij noemt het een middelmatige speler maar misschien is hij gewoon goed genoeg voor dit Ajax.
Het probleem, ze hebben een tunnelvisie omtrent leeftijd/ervaring, ik heb liever talent/kwaliteit dan leeftijd/ervaring/middelmaat.........
Natuurlijk moet je kijken naar talent/kwaliteit maar ook ik zet een keer in om misschien wat minder kwaliteit te kopen maar meer karakter/mentaliteit. Ajax heeft vorig jaar talent Wöber gekocht voor 7 miljoen en als je dit dan afzet tegen een basisspeler van Boca is een bedrag van rond de 10 miljoen nog best redelijk. Ook mag je best kijken naar de rest want alleen Sanchez al heeft veel opgebracht waardoor je Wober, Tagliafico en Magallan kunt kopen, laat staan wat De Ligt gaat opleveren.

Wat moet overigens die Alvarez kosten dan? Is die zijn prijs meer dan waard? Dat weet je ook niet.
Edson Alvarez gaat hoogstwaarschijnlijk met Mexico naar het WK, Magallán is verdedigend sterk, maar voetballend kan hij er echt helemaal niks van en helemaal in de Eredivisie is dat zeer belangrijk, tegenstanders kunnen bij ons dan gewoon de andere Centrale Verdediger afdekken, en Magallán laten opbouwen, kan jou verzekeren komen wij niet meer aan voetballen toe.

PostPosted: 10 May 2018 19:15 

Ik ben zelf ook een groot voorstander van het halen van ervaring, maar kwaliteit moet inderdaad wel leidend zijn. En eerlijk is eerlijk, Ajax heeft niet zo'n goede reputatie met het halen van ervaring.
Fernando Redondo wrote:
Morfe0 wrote:

De berichten over Alvarez zijn wel positiever. Over Magallan is toch veel twijfel.

PostPosted: 10 May 2018 19:17 

Ik ben zelf ook een groot voorstander van het halen van ervaring, maar kwaliteit moet inderdaad wel leidend zijn. En eerlijk is eerlijk, Ajax heeft niet zo'n goede reputatie met het halen van ervaring.
Fernando Redondo wrote:
Morfe0 wrote:

De berichten over Alvarez zijn wel positiever. Over Magallan is toch veel twijfel.
Moet wel Nuanceren dat Alvarez wel weer een lastig verhaal gaat worden, er zijn veel kapers op de kust voor hem, maar hij is wel een topper.

PostPosted: 10 May 2018 19:29 

Is Alvarez niet de betere voetballer van de 2 en Magallan de betere (pure) verdediger?

PostPosted: 10 May 2018 19:38 

De situatie nu is niet te vergelijken met de situatie van de vorige jaren. AJAX is nu i.t.t het verleden wel bereid de beurs te trekken voor kwaliteit. Voorheen was men niet bereid een aanzienlijk bedrag te betalen. Nu wel, dus het is ook goed mogelijk dat er nu wel kwalitatief goede ervaren spelers komen. Mij maakt niemand wijs dat er op de hele wereld geen speler tussen 25 en 30 jaar loopt die kwalitatief goed is en bij ons wil spelen.
Dat is gewoon onzin. Maar je moet de beurs trekken en het salarisplafond loslaten dan wel bereid zijn tekengeld te betalen.

PostPosted: 10 May 2018 19:48 

Ervaring is zwaar overschat begrip geworden. Als je kijkt naar Matthijs de Ligt of vorige jaar Davinson sanchez die stonden er iedere week terwijl Viergever, Schone en Huntelaar niet thuis hielden. Wat heb je aan ervaring? Goede /slimme spelers begrijpen hoe je moet voetballen. Daar gaat het om.

PostPosted: 10 May 2018 19:57 

Morfe0 wrote:
Ervaring is zwaar overschat begrip geworden. Als je kijkt naar Matthijs de Ligt of vorige jaar Davinson sanchez die stonden er iedere week terwijl Viergever, Schone en Huntelaar niet thuis hielden. Wat heb je aan ervaring? Goede /slimme spelers begrijpen hoe je moet voetballen. Daar gaat het om.
En zowel De Ligt als Sanchez hebben ons geen titel opgeleverd.

Ervaring is geen overschat begrip, alleen moeten ervaren spelers OOK kwalitatief voldoen. De spelers die je noemt missen kwaliteiten. ALTIJD kwaliteit > ervaring, niet andersom.

PostPosted: 10 May 2018 19:59 

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
En zowel De Ligt als Sanchez hebben ons geen titel opgeleverd.

Ervaring is geen overschat begrip, alleen moeten ervaren spelers OOK kwalitatief voldoen. De spelers die je noemt missen kwaliteiten. ALTIJD kwaliteit > ervaring, niet andersom.
Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we de afgelopen 2 jaar met deze selectie niet kampioen zijn geworden maar wel EL finale hebben bereikt.

PostPosted: 10 May 2018 20:23 

Morfe0 wrote:
Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat we de afgelopen 2 jaar met deze selectie niet kampioen zijn geworden maar wel EL finale hebben bereikt.
Onbegrijpelijk is het niet als je ziet hoe Ajax bijna heel het jaar aan zijn wedstrijden begint.
Hier wringt bij mij ook een beetje de schoen. Natuurlijk heb je gelijk, dat we de beste selectie hebben que voetballend vermogen maar dit telt niet alleen. Ook Sanchez en De Ligt voldeden gewoon meer dan prima en waren jong/talentvol maar ook heel volwassen. Alleen kun je niet van een 18 jarige verwachten, dat hij de kar trekt.

Jaren terug had je veel meer ervaring in je elftal en die zorgen ervoor dat de talenten talent kunnen zijn. Nu verwachten we van onze talenten dat ze ook nog eens de kar trekken. In het elftal van afgelopen jaar zaten geen spelers, die een voortrekkersrol hebben. Onder Bosz waren dit Klaassen en Sanchez. Die mis je nu.

Ook de mindere voetballers bij Ajax zijn altijd heel waardevol geweest. Denk aan Jan Wouters of zelfs Ronald Spelbos.

Over het algemeen zijn Argentijnse verdedigers nooit slecht. Voetballend zijn ze misschien wat minder maar wij verlangen ook alles van een verdediger. Die hoeft geen bal over 70 meter op elke stropdas te kunnen leggen.

Ik denk, dat Ajax ook kiest voor mentale weerbaarheid, veerkracht en ervaring. Net zoals Tagliafico.
Daarnaast blijf ik volhouden, dat een centrale verdediger van Boca altijd een bepaald basisnivo heeft waardoor hij bij Ajax nooit buiten de boot valt.

PostPosted: 11 May 2018 18:06 

https://twitter.com/drflagelo/status/99 ... 46528?s=19

Ajax schijnt 7,5 miljoen te hebben geboden + variabelen

PostPosted: 11 May 2018 18:13 

https://twitter.com/drflagelo/status/99 ... 46528?s=19

Ajax schijnt 7,5 miljoen te hebben geboden + variabelen
Veel en veels te veel voor hem.

PostPosted: 11 May 2018 19:03 

Tja, je moet wat als je geen plan B hebt...

PostPosted: 11 May 2018 19:09 

de dominee wrote:
Alvarez is beter.

PostPosted: 11 May 2018 19:13 

Dat lees ik overal en geloof ik meteen. Ajax lijkt dat helaas niet te beseffen.

PostPosted: 11 May 2018 19:25 

Vraag me af of de mensen die hem afschrijven hem ook vaker hebben zien spelen?
Zo ja, mss. even de sterke en zwakke punten melden.

PostPosted: 11 May 2018 19:27 

Morfe0 wrote:
de dominee wrote:
Alvarez is beter.
de dominee wrote:
Dat lees ik overal en geloof ik meteen. Ajax lijkt dat helaas niet te beseffen.
Die jongen heeft de keuze uit verschillende clubs en gaat naar het WK waarom zouden zowel hij als zijn club snel willen handelen? Soms ga je dan wachten maar in dit geval kan het slim zijn door te schakelen.

PostPosted: 11 May 2018 19:50 

Sterke punten Magallán zijn doordekken, sterk in de duels, verdedigend/positioneel staat hij goed.
Hele zwakke punt is hij kan echt totaal maar ook echt niet verdedigen, dus als je aanvallend voetbal wilt spelen, is onmogelijk met hem.

PostPosted: 11 May 2018 20:15 

Morfe0 wrote:
Sterke punten Magallán zijn doordekken, sterk in de duels, verdedigend/positioneel staat hij goed.
Hele zwakke punt is hij kan echt totaal maar ook echt niet verdedigen, dus als je aanvallend voetbal wilt spelen, is onmogelijk met hem.
Is je eerste zin niet in contramine met de tweede?

PostPosted: 11 May 2018 20:40 

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Is je eerste zin niet in contramine met de tweede?
Sorry bedoelde hij kan niet voetballen.

PostPosted: 11 May 2018 23:10 

Morfe0 wrote:
Hij kan niet voetballen in de zin van ik leg een bal over 50 meter op iedereen zijn stropdas?
Hij kan niet voetballen omdat hij geen bal van a naar b kan spelen?

Dus als ik je goed begrijp kan hij heel goed verdedigen maar als hij dan een bal verovert, kan hij niets meer? Niet eens een bal naar iemand van dezelfde kleur spelen?

Ik geloof hier echt niet in. Een speler van de kampioen van Argentinie, die totaal niet kan voetballen. Lijkt me onzin.

Als het klopt hoe jij hem omschrijft "Sterke punten Magallán zijn doordekken, sterk in de duels, verdedigend/positioneel staat hij goed", zijn dit juist de belangrijkste eigenschappen, die een verdediger moet hebben. Daarnaast heeft hij ook ervaring. In mijn ogen is dit dan een uitstekende aankoop zoals je hem omschrijft.

PostPosted: 11 May 2018 23:44 

Morfe0 wrote:
Hij kan niet voetballen in de zin van ik leg een bal over 50 meter op iedereen zijn stropdas?
Hij kan niet voetballen omdat hij geen bal van a naar b kan spelen?

Dus als ik je goed begrijp kan hij heel goed verdedigen maar als hij dan een bal verovert, kan hij niets meer? Niet eens een bal naar iemand van dezelfde kleur spelen?

Ik geloof hier echt niet in. Een speler van de kampioen van Argentinie, die totaal niet kan voetballen. Lijkt me onzin.

Als het klopt hoe jij hem omschrijft "Sterke punten Magallán zijn doordekken, sterk in de duels, verdedigend/positioneel staat hij goed", zijn dit juist de belangrijkste eigenschappen, die een verdediger moet hebben. Daarnaast heeft hij ook ervaring. In mijn ogen is dit dan een uitstekende aankoop zoals je hem omschrijft.
Met Frenkie, Donny en misschien Tadic voor hem en Tagliafico naast hem is het ook gewoon beter om de bal bij hen in te leveren. Als je als verdediger beter kunt voetballen én ook nog goed kunt verdedigen, had je niet meer in Argentinië gespeeld lijkt me. Dat zat je bij een Dortmund of Valencia, teams onder de Europese top.

PostPosted: 12 May 2018 00:28 

Ajax zal eind komende week vol voor Magallan gaan, meldt Mike Verweij zojuist. Plan B is Balbuena van Corinthians.

PostPosted: 12 May 2018 00:58 

Als je als verdediger beter kunt voetballen én ook nog goed kunt verdedigen, had je niet meer in Argentinië gespeeld lijkt me. Dat zat je bij een Dortmund of Valencia, teams onder de Europese top.
Klopt wel maar hij is ook heel lang geblesseerd geweest. Als ik me niet vergis, stond hij ook op de radar van Man City voor zijn blessure.

Post new topic  Reply to topic  [ 675 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 27  Next

All times are UTC+01:00