Welke aanvallende talenten hebben we dan? We hebben Ebecilio en Ozbiliz, beide geen basismateriaal, en zullen dat waarschijnlijk ook nooit worden. Doorselecteren dus... Lukoki en De Sa zijn er over 2 jaar pas klaar voor, en wellicht ontwikkelen zij zich ook niet zo goed als gedacht. Immers, Josefzoon speelt nu ook bij NAC en laat daar absoluut niet zien goed genoeg te zijn voor Ajax.
En in de verdediging, waar wil je versterking halen? Er is hoogstens een back-up voor de linksback of de centrale verdediging nodig. Want zolang je VD Wiel, Alderweireld, Vertonghen en Boilesen hebt, is dat een prima verdediging voor Ajax, waarvan niemand op de bank plaats gaat nemen..
Die 7 miljoen zal je er uiteindelijk weer 3-dubbel uit gaan halen.
Dat je die 7 miljoen er 3-dubbel uithaalt weet je nooit, Sulejmani speelde ook 1 jaar goed en die 16 miljoen zijn we kwijt.
Ebecillio en Ozbiliz zullen het denk ik ook niet redden.
Ozbiliz geef ik nog wel een kans.
De Sa en Lukoki, ja dat kan nog even duren maar zou het verkeerd zijn om ze een jaar eerder al voor de leeuwen te gooien.
Zolang we Boerigter en Sulejmani hebben kunnen we ook op De Sa en Lukoki wachten.
Ik zou VD Wiel in de zomer verkopen, Ooijer kapt er mee, Blind moet je zien te lozen en dan heb je nog de kans dat Vertonghen vertrekt.
Je houdt dan Boilesen over (met Anita als back up wat je niet moet willen) en Koppers (gaat hij het redden ?)
Centraal heb je Alderweireld en dan Denswil, daar moet een leider bij.
Alderweireld mist nog de leiderschapskwaliteiten die Vertonghen wel heeft.
Als je Denswil brengt moet naast een speler staan die hem kan begeleiden.
Als er iemand weg valt heb je bijna geen back up net als nu (Blind en Ooijer kunnen niet meer)
Dan zou er dus nog een centrale verdediger bij moeten, misschien een jonge gast die Alderweireld op den duur kan vervangen.
Als VD Wiel vertrekt heb je daar Ligeon of Van Rhijn, lijkt me dat je die gerust de kans kunt geven.
In het begin zullen ze wat fouten maken maar dat doet Greg ook nog steeds.
Centraal moeten we ons dus versterken in mijn ogen.
Viergever van AZ lijkt me een prima vervanger voor Vertonghen.