Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2145 posts ]  Previous   1 82 83 84 85 86  Next
Author Message
PostPosted: 01 Jul 2019 12:21 

Pushkin wrote:
Met de komst van Alvarez kun je wel een interessant defensief geraamte neerzetten.

Mazraoui-Alvarez-Martinez-Tagliafico

-------------Blind-------------------
xxx-----------------xxxx
Ben wel benieuwd wie jij op de XXX posities ziet dan. Marin lijkt me er 1 van. En hoe maken we het middenveld dan complementair..? v/d Beek en Marin lijkt mij zelf teveel van hetzelfde. En aangezien zowel Donny als Ajax vrijwel niet in de media komen om de geruchten over een vertrek duidelijk te ontkrachten, verwacht ik dat hij nog wel vertrekt.

Bergwijn gaat gewoon nog komen lijkt me. In principe dan prima als dat voor Neres is. Zou je wellicht zelfs met Ziyech op die positie kunnen spelen..

----------------Onana---------------
Mazraoui-Alvarez-Martinez-Tagliafico
---------------Blind------------------
--------Marin---------Ziyech--------
Promes---------------------Bergwijn
--------------Tadic-------------------
Die opstelling lijkt me zeker realistisch. Hopelijk blijft Ziyech, we hebben zijn creativiteit hard nodig. Blind kan ook nog 'gewoon' naar LCV waarbij Propper ons op 6 kan versterken.

PostPosted: 01 Jul 2019 15:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Neres is nu niet veel belangstelling meer voor he, heeft 2 slechte potten voor Brazilie gespeeld tijdens de Copa Amerika, stond ook in de slechtste 11tal van de groepsfase van de Copa Amerika.. niet bevordelijk voor zijn transfer die die wil krijgen, nu is hij bankzitter.
Maar indien Neres gaat en Bergwijn komt, en Ziyech blijft ook nog.. dan is dat elftal gewoon nog beter dan afgelopen jaar misschien wel.

PostPosted: 01 Jul 2019 16:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Morfe0 wrote:
Neres is nu niet veel belangstelling meer voor he, heeft 2 slechte potten voor Brazilie gespeeld tijdens de Copa Amerika, stond ook in de slechtste 11tal van de groepsfase van de Copa Amerika.. niet bevordelijk voor zijn transfer die die wil krijgen, nu is hij bankzitter.
Maar indien Neres gaat en Bergwijn komt, en Ziyech blijft ook nog.. dan is dat elftal gewoon nog beter dan afgelopen jaar misschien wel.
Dat zou zeker een mooi scenario zijn, maar het (naderende) vertrek van Frenkie en de Ligt is niet zo 1,2,3 op te vangen, zeker aangezien je naast Blind niet zomaar elk type centrale verdediger kunt zetten. Een beul als de Ligt (doe ik hem eigenlijk mee te kort is enorm complementair aan Daley, maar een typische voetballende Ajax-verdediger zonder imposante fysiek zou niet goed passen. Dan krijg je ben ik bang ook heel snel de mindere punten van Blind weer aan de oppervlakte te zien.

PostPosted: 11 Jul 2019 19:03 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ziet niemand Mazraoui op het middenveld spelen?

PostPosted: 11 Jul 2019 19:06 

Leonel wrote:
Ik denk dat hij daar het beste tot zijn recht komt.

PostPosted: 12 Jul 2019 06:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Leonel wrote:
Hij is de beste rechtsachter en niet de beste op het middenveld ( misschien door gebrek aan ritme of speeltijd hier, maakt niet uit ). Dus nee, daar zie ik hem dit seizoen niet spelen.

PostPosted: 12 Jul 2019 07:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Als je Mazraoui gewoon op RB last staan zit je voor de komende 4 jaar met hem en Dest gewoon goed. Zonde om hem naar het middenveld te halen lijkt mij. Ook wat te laconiek voor die positie vind ik.

PostPosted: 12 Jul 2019 08:32 

Als je Mazraoui gewoon op RB last staan zit je voor de komende 4 jaar met hem en Dest gewoon goed. Zonde om hem naar het middenveld te halen lijkt mij. Ook wat te laconiek voor die positie vind ik.
Laconiek zijn is slecht, maar is voor een verdediger nog veel slechter dan voor een middenvelder.

PostPosted: 12 Jul 2019 09:28 

renemar wrote:
Laconiek zijn is slecht, maar is voor een verdediger nog veel slechter dan voor een middenvelder.
Niet mee eens. Een back kan veel makkelijker worden opgevangen dan een centrale middenvelder. Makkelijker risico's nemen etc. Zeker hoe diep die van ons gepositioneerd staan.

Daarom is bv. Mazraoui ook iemand die niet zou passen in een 3-mansverdediging als RB. Wat bv. een Blind wel zou kunnen als LB.

PostPosted: 12 Jul 2019 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Leonel wrote:
Moeilijke kwestie als je ook over dit seizoen heen kijkt.
Mazraoui heeft zich afgelopen jaar best in de kijker gespeeld dus als hij nog een goed seizoen draait, kan hij na dit seizoen ook zomaar vertrekken. Met Dest heb je een potentiele rechtsback achter de hand maar ik vind hem er nog niet klaar voor. Die moet je nu een jaar in Jong Ajax laten spelen.

Met Kristensen en Veltman heb je 2 andere backs, die ook niet in de toekomstplannen voorkomen.
En zolang bv Alvarez nog geen Ajacied is, kan Veltman ook een optie zijn als RCV. Indien Alvarez zou komen, heb je er ook iemand bij, die back kan spelen maar daar zou ik niet voor kiezen.

Dus als je Mazraoui daar weghaalt, zou je voor Veltman kunnen kiezen maar ik vind Veltman niet echt passen in het spelletje wat Ten Hag wil spelen. Veltman is aanvallend gewoon minder. Dus in dat opzicht alleen al zou ik Mazraoui op rechtsback laten staan.

Als middenvelder zou hij ook kunnen spelen maar ik denk eerder dat Eiting een kans krijgt. Ik vind wel, dat er nog wel iets bij mag op het middenveld. Eigenlijk moet.

Met Schone en Eiting heb je 2 middenvelders waar ik nog niet 100% vanuit ga. Schone komt internationaal tekort en Eiting heeft potentie maar moet er ook uitkomen. Wat zit hier achter? Marin?
De rest is nog heel jong (Gravenberch). Als aanvallende middenvelder heb je Vd Beek.

Toch zie ik Mazraoui daar niet een plek opeisen. Ik ben bang, dat Ten Hag op Schone blijft vertrouwen. Ik hoop nog steeds op Propper. Komt er niemand dan hoop ik op Eiting, Vd Beek en Marin.

PostPosted: 12 Jul 2019 11:53 

renemar wrote:
Niet mee eens. Een back kan veel makkelijker worden opgevangen dan een centrale middenvelder. Makkelijker risico's nemen etc. Zeker hoe diep die van ons gepositioneerd staan.

Daarom is bv. Mazraoui ook iemand die niet zou passen in een 3-mansverdediging als RB. Wat bv. een Blind wel zou kunnen als LB.
Een middenvelder heeft nog een linie achter zich, de verdediger alleen de keeper.

PostPosted: 12 Jul 2019 11:57 

Leonel wrote:
Moeilijke kwestie als je ook over dit seizoen heen kijkt.
Mazraoui heeft zich afgelopen jaar best in de kijker gespeeld dus als hij nog een goed seizoen draait, kan hij na dit seizoen ook zomaar vertrekken. Met Dest heb je een potentiele rechtsback achter de hand maar ik vind hem er nog niet klaar voor. Die moet je nu een jaar in Jong Ajax laten spelen.

Met Kristensen en Veltman heb je 2 andere backs, die ook niet in de toekomstplannen voorkomen.
En zolang bv Alvarez nog geen Ajacied is, kan Veltman ook een optie zijn als RCV. Indien Alvarez zou komen, heb je er ook iemand bij, die back kan spelen maar daar zou ik niet voor kiezen.

Dus als je Mazraoui daar weghaalt, zou je voor Veltman kunnen kiezen maar ik vind Veltman niet echt passen in het spelletje wat Ten Hag wil spelen. Veltman is aanvallend gewoon minder. Dus in dat opzicht alleen al zou ik Mazraoui op rechtsback laten staan.

Als middenvelder zou hij ook kunnen spelen maar ik denk eerder dat Eiting een kans krijgt. Ik vind wel, dat er nog wel iets bij mag op het middenveld. Eigenlijk moet.

Met Schone en Eiting heb je 2 middenvelders waar ik nog niet 100% vanuit ga. Schone komt internationaal tekort en Eiting heeft potentie maar moet er ook uitkomen. Wat zit hier achter? Marin?
De rest is nog heel jong (Gravenberch). Als aanvallende middenvelder heb je Vd Beek.

Toch zie ik Mazraoui daar niet een plek opeisen. Ik ben bang, dat Ten Hag op Schone blijft vertrouwen. Ik hoop nog steeds op Propper. Komt er niemand dan hoop ik op Eiting, Vd Beek en Marin.
Vergeet je Dest niet? Is imo absoluut onze RB voor de toekomst. Verdedigend beter dan Nous, is feller, snel, goede mentaliteit, technisch goed en opbouwend ook prima met een goede voorzet. Imo heeft hij alles wat een moderne back nodig heeft. Het enige dat ontbreekt zijn speelminuten. Ik vermoed dan ook dat hij in eerste instantie bij Jong AJAX gaat spelen. Later in het seizoen mss. bij het eerste, anders volgend seizoen.
Over Kristensen hoeven we het helemaal niet te hebben.

PostPosted: 12 Jul 2019 15:05 
Erelid

renemar wrote:
Vergeet je Dest niet? Is imo absoluut onze RB voor de toekomst.
Lezen ;) Dit zeg ik toch:

Met Dest heb je een potentiele rechtsback achter de hand maar ik vind hem er nog niet klaar voor. Die moet je nu een jaar in Jong Ajax laten spelen.

Verdedigend beter dan Nous, is feller, snel, goede mentaliteit, technisch goed en opbouwend ook prima met een goede voorzet. Imo heeft hij alles wat een moderne back nodig heeft. Het enige dat ontbreekt zijn speelminuten. Ik vermoed dan ook dat hij in eerste instantie bij Jong AJAX gaat spelen. Later in het seizoen mss. bij het eerste, anders volgend seizoen.
Ik ben het wel met je eens vwb Dest maar op dit moment is hij absoluut nog niet beter in mijn ogen. Ja hij is fel maar soms nog te fel (door zijn enthiousasme). In die 2 oefenpotjes maakt hij vooral indruk door zijn aanvalsdrift maar verdedigend liet hij zich soms veels te gemakkelijk uitspelen. Dat moet eruit.

Nogmaals zeker potentie maar laat hem maar een jaar in Jong Ajax spelen. Wie weet in de beker en mochten Veltman en Kristensen nog vertrekken dan wellicht bij het eerste.

PostPosted: 12 Jul 2019 16:29 

renemar wrote:
Vergeet je Dest niet? Is imo absoluut onze RB voor de toekomst.
Lezen ;) Dit zeg ik toch:

Met Dest heb je een potentiele rechtsback achter de hand maar ik vind hem er nog niet klaar voor. Die moet je nu een jaar in Jong Ajax laten spelen.

Verdedigend beter dan Nous, is feller, snel, goede mentaliteit, technisch goed en opbouwend ook prima met een goede voorzet. Imo heeft hij alles wat een moderne back nodig heeft. Het enige dat ontbreekt zijn speelminuten. Ik vermoed dan ook dat hij in eerste instantie bij Jong AJAX gaat spelen. Later in het seizoen mss. bij het eerste, anders volgend seizoen.
Ik ben het wel met je eens vwb Dest maar op dit moment is hij absoluut nog niet beter in mijn ogen. Ja hij is fel maar soms nog te fel (door zijn enthiousasme). In die 2 oefenpotjes maakt hij vooral indruk door zijn aanvalsdrift maar verdedigend liet hij zich soms veels te gemakkelijk uitspelen. Dat moet eruit.

Nogmaals zeker potentie maar laat hem maar een jaar in Jong Ajax spelen. Wie weet in de beker en mochten Veltman en Kristensen nog vertrekken dan wellicht bij het eerste.
Beste voor hem is inderdaad een jaar bij Jong AJAX. Maar ik vind hem nu al beter dan Kristensen. Ik hoop echt dat die vertrekt.

PostPosted: 13 Jul 2019 09:10 

Eens zien of dit overzicht zo klopt, met als 3e optie de speler die voor Jong Ajax uit kan (of zal) komen. Vooruitlopend op de Ligt - Alvarez:

GK: Onana, Varela, Scherpen, Kotarski
RB: Mazraoui, Veltman, Dest
RCV: Alvarez, Magallan, Schuurs
LCV: Blind, Pierie, Botman
LB: Tagliafico, Martinez, Kemper
Blijvende '6': Eiting, Schöne, Ekkelenkamp
Komende '6': Marin, de Wit, Gravenberch
CAM: v/d Beek, Lang, Jensen
RB: Ziyech, Promes, Kühn
SP: Tadic, Dolberg, Huntelaar, Traoré
LB: Neres, Labyad, Bandé

Kristensen, van Leer en S. de Jong heb ik niet meer meegenomen, want het lijkt me toch dat hun rol wel is uitgespeeld. Labyad en Bandé kan je ook vraagtekens bij zetten. Idealiter ruil je die in voor Bergwijn (of Dilrosun wat mij betreft). Ander vraagstuk is natuurlijk Magallan, maar het lijkt me dat die nog 'gewoon' een jaar blijft, omdat je Veltman behoudt en Schuurs dan kan verhuren.

De 'blijvende 6' is wat mij betreft de meest onzekere factor. Oude Schöne, jonge Eiting. Heel benieuwd of Pröpper nog in beeld is.

PostPosted: 13 Jul 2019 15:56 
Erelid

Vind de aanval en verdediging zo prima op orde. Middenveld nog relatief zwak, maar ik weet ook niet zo zeker of een Propper beter zou zijn dan Eiting. Ik zou het voorlopig met deze selectie in eerste instantie gaan doen en na de voorbereiding beslissen of je Propper er nog bij wil.

PostPosted: 13 Jul 2019 16:34 
Erelid

En Mazraoui kan ook nog op het middenveld. Ik denk dat hij daar redelijk vaak gaat spelen dit seizoen. Zeker als Veltman blijft.

PostPosted: 13 Jul 2019 17:16 

Leonel wrote:
En Mazraoui kan ook nog op het middenveld. Ik denk dat hij daar redelijk vaak gaat spelen dit seizoen. Zeker als Veltman blijft.
Ik hoop het niet.

Ten eerste doet Mazraoui het ok als opkomende rechtsback.

Daarnaast zou dat betekenen dat Veltman weer basis speler zou worden op RB en die voldoet niet voor de basis. Luek voor de breedte.

Als Mazraoui naar het middenveld zou gaan moet er dus weer een RB voor de basis gehaald worden.

PostPosted: 13 Jul 2019 17:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vind de aanval en verdediging zo prima op orde. Middenveld nog relatief zwak, maar ik weet ook niet zo zeker of een Propper beter zou zijn dan Eiting. Ik zou het voorlopig met deze selectie in eerste instantie gaan doen en na de voorbereiding beslissen of je Propper er nog bij wil.
Volgens Freek Jansen is de selectie rond als Alvarez wordt aangetrokken.
Mits er natuurlijk niemand vertrekt....maar ja, zie nog wel 1 of 2 spelers vertrekken.

PostPosted: 13 Jul 2019 18:52 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik begrijp dat gedweep met Pröpper niet. Ik vind Eiting en Schöne allebei beter.

PostPosted: 13 Jul 2019 19:05 

020Topper wrote:
Ik begrijp dat gedweep met Pröpper niet. Ik vind Eiting en Schöne allebei beter.
Daarnaast zie ik Tadic overal als 9, terwijl hij prima op 8 en 10 kan spelen. Daarnaast moet ik nog eens zien hoe het gat van Frenkie opgevuld gaat worden. Frenkie was de reden van de 'dubbele 6', ik zie een 'enkele 6' in de vorm van Blind ook nog als optie, omdat je defensief dit jaar toch iets zwakker wordt door het vertrek van De Ligt. Dan kom je met onderstaande bezetting best goed voor de dag:

-------vd Beek--------------Marin---
--Tadic/De Wit---------Schone/Gravenberch---

----------------Blind------------------
----------------Eiting/Ekkelenkamp---------

PostPosted: 13 Jul 2019 19:15 

Doorschuiven van Blind lijkt me ook realistischer. Vooral vanwege het niveau van Martinez ook en de volwassenheid van Blind op de CVM positie. Zal vooral liggen aan de ontwikkeling van Eiting denk ik.

PostPosted: 13 Jul 2019 21:07 
Erelid

020Topper wrote:
Vind Schöne zeker niet beter. Eiting momenteel ook nog niet, wellicht in potentie.

Ik ben wel een beetje bang dat we een stukje snelheid gaan missen in de middenlinie straks. Blind, Eiting, VD Beek, Marin, Tadic, Schöne zijn allemaal niet de snelste...

PostPosted: 13 Jul 2019 21:31 

020Topper wrote:
Vind Schöne zeker niet beter. Eiting momenteel ook nog niet, wellicht in potentie.

Ik ben wel een beetje bang dat we een stukje snelheid gaan missen in de middenlinie straks. Blind, Eiting, VD Beek, Marin, Tadic, Schöne zijn allemaal niet de snelste...
Inderdaad. Schone is wederom een jaartje ouder.

Eiting ben ik tot nu toe totaal niet van onder de indruk, zie daar ook geen potentiele topper in. Zie hem dus niet als serieuze optie.

Maar of Propper nu de juiste oplossing is weet ik ook niet. heeft die het gewenste niveau om ons echt beter te maken? Dat betwijfel ik. Ik zie liever een betere speler of een met meer potentieel komen.

PostPosted: 14 Jul 2019 11:03 
Erelid

Volgens mij kan Martinez ook op 6 als ik zijn kwaliteiten goed begrijp. Ik heb liever dat Blind achterin blijft om leiding te geven.

Post new topic  Reply to topic  [ 2145 posts ]  Previous   1 82 83 84 85 86  Next

All times are UTC+02:00