Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2223 posts ]  Previous   1 85 86 87 88 89
Author Message
PostPosted: 13 Jan 2020 16:18 
Erelid

Met het oog op aankomend seizoen ga ik uit van een vertrek van:

Uitgaand
Van de Beek: +- 60 miljoen
Ziyech: +- 50 miljoen
Onana: +- 40 miljoen
Tagliafico: +- 30 miljoen
Veltman: +- 10 miljoen
Marin: Wat de gek er nog voor geeft
Magallan: Wat de gek er nog voor geeft
Labyad: Transfervrij
Siem de Jong: Transfervrij
Huntelaar: Einde contract

Inkomend
-Dani Olmo: +- 30 miljoen (opvolger Ziyech)
-Jasper Cillessen: +- 20 miljoen (opvolger Onana)
-Davy Pröpper: +- 15 miljoen (opvolger Van de Beek)
-Patrick van Aanholt: +- 10 miljoen (opvolger Tagliafico)
**Aankoop in de categorie Jonathan David/Antony, speler met een actie en diepgang op de flank mt snelheid: +- 20 miljoen (niet meer dan dit ervoor uitgeven).
-Familia-Castillo: Optie tot koop lichten

Dani Olmo, Van Aanholt en Propper hebben alle 3 aankomende zomer nog maar een contract voor slechts 1 jaar. Daar hoef je dan dus niet de absolute hoofdprijs voor te betalen. Tevens is Cillessen bij Valencia niet meer onomstreden en zullen ze daar wellicht wel oren hebben naar een verkoop.

Basis 2020/2021
---Promes--------Tadic---------Neres----
------------------Olmo---------------------
-------Martinez---------Pröpper-----------
-Van Aanholt-Blind--Alvarez---Mazraoui-
-----------------Cillessen-------------------

Reserves 2020/2021
---Lang---------Traoré-------Antony**--
-----------------Ünüvar-------------------
---------Eiting---------Gravenberch------
-Castillo---Botman--Schuurs---Dest-----
-----------------Kotarski-------------------

Wat mij betreft zat er zo wel een geschikt team. Heb je Ekkelenkamp en Hansen nog achter de hand als opties voor volgend jaar.

PostPosted: 13 Jan 2020 16:36 

Olmo is echt niet meer haalbaar. Barca wil hem al hebben.

PostPosted: 13 Jan 2020 17:03 
Erelid

Snake wrote:
We kunnen een poging doen, maar de kans lijkt me ook niet meer supergroot. Maar ik zal alsnog proberen hoog in te zetten. Als hij niet haalbaar blijkt een soortgelijk type proberen te halen.

PostPosted: 13 Jan 2020 17:17 

Snake wrote:
We kunnen een poging doen, maar de kans lijkt me ook niet meer supergroot. Maar ik zal alsnog proberen hoog in te zetten. Als hij niet haalbaar blijkt een soortgelijk type proberen te halen.
Dat is zeker waar. Lijkt erop dat op 10 een plekje vrij komt. Zou ik ook in investeren. Wellicht die Alvarado. Zag er goed uit op de filmpjes maar ken hem verder niet.

Verder neig ik ernaar om bij een vertrek van Nico Martinez naar linksback te zetten. Vind zijn handelingssnelheid toch een mankement worden voor een centrale rol, en als linksback was hij in de voorbereiding erg goed vond ik. Propper als 2e grote investering en dan nog iemand voor ernaast op de double pivot. Hopelijk kan Gravenberch komende tijd de stap zetten en zich in de basis spelen.

Achterin denk ik niet dat Alvarez gaat aanhaken. Schuurs maakte indruk maar blijft z'n foutjes houden. Afwachten hoe die zich gaat laten gelden komende tijd.

PostPosted: 13 Jan 2020 21:11 
Erelid

Ook Cillessen ga je echt niet ophalen voor 20 miljoen. Valencia heeft daar net zelf 35 miljoen voor neergelegd.

Als Eiting het komende half jaar geen basisplaats weet af te dwingen ga je die volgend jaar ook niet in de selectie terugvinden.

PostPosted: 17 Jan 2020 11:24 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Ook Cillessen ga je echt niet ophalen voor 20 miljoen. Valencia heeft daar net zelf 35 miljoen voor neergelegd.

Als Eiting het komende half jaar geen basisplaats weet af te dwingen ga je die volgend jaar ook niet in de selectie terugvinden.
Dat was meer een ruildeal met Neto (Tegen soort van gelijke beurzen). Zou me niet verbazen als deze bedragen zijn uitgegeven om bijvoorbeeld een belastingtechnisch voordeel te behalen.

Lijkt me sterk dat Cillessen namelijk een transferwaarde van 35 miljoen vertegenwoordigde. Daarbij zijn ze in Valencia niet super enthousiast over Cillessen vooralsnog. Ik denk dat je met een miljoen of 20 wel in de buurt zou moeten kunnen komen om hem binnen te hengelen.

Over Eiting: Waarom niet? Nederlands, en een prima back-up die gewend is in de Ajax-stijl. Die hebben we ook nodig.

PostPosted: 17 Jan 2020 15:04 
Erelid

Eiting gaat niet nog een jaar op de bank zitten. Het is voor hem aansluiten of afhaken en hij wordt al langzaam voorbijgestreefd door Gravenberch.

PostPosted: 17 Jan 2020 16:09 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Eiting gaat niet nog een jaar op de bank zitten. Het is voor hem aansluiten of afhaken en hij wordt al langzaam voorbijgestreefd door Gravenberch.
Dat zeg je wel heel stellig. Waar baseer je dat op? We hebben ook een goede bank nodig, van 12 t/m 18. Eiting lijkt me erg geschikt daarvoor.

PostPosted: 17 Jan 2020 17:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
Dat zeg je wel heel stellig. Waar baseer je dat op? We hebben ook een goede bank nodig, van 12 t/m 18. Eiting lijkt me erg geschikt daarvoor.
Hij wil de tweede seizoenshelft al kijken of hij meer aan spelen in het 1e toekomt en anders misschien ergens anders wel meer spelen.

PostPosted: 17 Jan 2020 19:52 
Erelid

Precies. Ook Eiting heeft ambities en hij stokt sinds zijn debuut eigenlijk al in zijn ontwikkeling. Die gaat niet nog een jaar op de bank willen zitten en Ajax zal dan echt niet moeilijk liggen.

PostPosted: 17 Jan 2020 20:51 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Precies. Ook Eiting heeft ambities en hij stokt sinds zijn debuut eigenlijk al in zijn ontwikkeling. Die gaat niet nog een jaar op de bank willen zitten en Ajax zal dan echt niet moeilijk liggen.
Ik vind het wel knap dat je voor zowel Eiting als voor Ajax kunt denken.

PostPosted: 18 Jan 2020 02:16 
Erelid

Wij doen niet anders hier toch?

PostPosted: 18 Jan 2020 10:19 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Wij doen niet anders hier toch?
Dat klopt, hier geef je je mening over wat jij denkt dat Ajax het beste kan doen. Echter breng jij het als een vaststaand iets, over hoe Eiting en over hoe Ajax erin staat. Dat vind ik een beetje link zonder dat je daarvoor bewijs hebt.

PostPosted: 18 Jan 2020 14:11 
Erelid

Nou, Eiting heeft dat zelf ook wel aangegeven. Het zijn inderdaad geen vaststaande feiten, maar gezien de situatie waar Eiting in zit en kijkend naar hoe Ajax handelt in dit soort situaties vind ik het niet erg aannemelijk dat Eiting op 22-jarige leeftijd een vierde seizoen op de bank gaan plaatsnemen. Daar hebben beide partijen weinig aan.

PostPosted: 18 Jan 2020 14:40 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Nou, Eiting heeft dat zelf ook wel aangegeven. Het zijn inderdaad geen vaststaande feiten, maar gezien de situatie waar Eiting in zit en kijkend naar hoe Ajax handelt in dit soort situaties vind ik het niet erg aannemelijk dat Eiting op 22-jarige leeftijd een vierde seizoen op de bank gaan plaatsnemen. Daar hebben beide partijen weinig aan.
En wat als hij een 12e, 13e, 14e man is? Die jaarlijks tot een wedstrijdje of 15-20 kan meepikken? Wat dan?

PostPosted: 19 Jan 2020 09:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
En wat als hij een 12e, 13e, 14e man is? Die jaarlijks tot een wedstrijdje of 15-20 kan meepikken? Wat dan?
Eiting staat alweer een hele tijd stil in zijn ontwikkeling en zal met 5 potjes tot het eind van het seizoen weinig progressie boeken. Met het oog op de verkoop ook niet handig. Je kan hem voor een mooiere prijs verkopen wanneer hij nog een wedstrijd of 15 op de teller heeft staan op Eredivisieniveau. Doorselecteren en niet blijven hopen op. Eiting is momenteel niet goed genoeg en fysiek ook niet betrouwbaar genoeg. Ik heb zelf meer met het type Eiting dan Ekkelenkamp, maar ik denk dat Ekkelenkamp meer mogelijkheden heeft. Die is jonger, heeft nog de potentie om door te groeien en heeft minder lichamelijke klachten. Gun hem de minuten maar in plaats van Eiting.

Gravenberch laat ik even buiten beschouwing. Die gaat de komende weken spelen en mogelijk zijn kans pakken. Dus die gaat sowieso aan zijn minuten komen. Aan hem of hij het waar kan maken of nog wat meer tijd nodig heeft.

PostPosted: 19 Jan 2020 10:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Toch vraag ik me wel af of verhuur van Eiting een goed idee is. Zijn handelingssnelheid moet omhoog. Waar kan je dat beter leren dan hele dagen op de training met een v/d Beek bv?

Ik ben bang dat bij verhuur van Eiting aan de subtop, dat dan ook het niveau is waar hij blijft hangen. Zie niet zo 1,2,3 hoe hij daar een geschiktere Ajax speler wordt.

PostPosted: 19 Jan 2020 14:22 
Erelid

Het is voor Eiting belangrijk om te spelen en hij heeft tot dusver nog niet laten zien volgend seizoen de 12e man te gaan zijn. Oftewel, de komende maanden wordt het aanhaken of afhaken. Daar ben ik van overtuigd.

PostPosted: 20 Jan 2020 14:19 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Het is voor Eiting belangrijk om te spelen en hij heeft tot dusver nog niet laten zien volgend seizoen de 12e man te gaan zijn. Oftewel, de komende maanden wordt het aanhaken of afhaken. Daar ben ik van overtuigd.
Ik vrees voor afhaken maar vanwege zijn blessures en het tussen JA en Ajax in hangen, zou ik verhuur beste optie vinden. Hij mag het laten zien hoe ie zich 15 wedstrijden staande houdt in de Eredivisie in een elftal waar ie ook moet bikkelen i.p.v. te teren op zijn talent en inzicht.

PostPosted: 20 Jan 2020 14:40 

Toch vraag ik me wel af of verhuur van Eiting een goed idee is. Zijn handelingssnelheid moet omhoog. Waar kan je dat beter leren dan hele dagen op de training met een v/d Beek bv?
Dat heeft hij al jarenlang mogen doen, blijkbaar zonder succes. Ik denk dat ervaring opdoen in een ander speltype waarin hij veel meer moet omschakelen en moet bikkelen nog niet eens zo slecht is.

PostPosted: 20 Jan 2020 14:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Snake wrote:
Dat heeft hij al jarenlang mogen doen, blijkbaar zonder succes. Ik denk dat ervaring opdoen in een ander speltype waarin hij veel meer moet omschakelen en moet bikkelen nog niet eens zo slecht is.
Hmm, dus dan niet aan een Willem II verhuren, maar ook echt aan bv. VVV of FC Twente?

PostPosted: 20 Jan 2020 15:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Hmm, dus dan niet aan een Willem II verhuren, maar ook echt aan bv. VVV of FC Twente?
In een ander speltype komt hij niet tot zijn recht.

PostPosted: 20 Jan 2020 16:30 

Snake wrote:
Bij WII is het ook bikkelen hoor, en staan ook delen van wedstrijden onder druk. Daarnaast ook een voetballende ploeg. Zoiets zou voor Eiting best interessant kunnen zijn. Snelle jongens voorin, kan hij met zijn passing wel iets mee. En hij komt in een positieve omgeving waar veel spelers lekker in een flow zitten. Kan hij zich goed aan optrekken en wellicht bovenuit stijgen.

Post new topic  Reply to topic  [ 2223 posts ]  Previous   1 85 86 87 88 89

All times are UTC+01:00