Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2260 posts ]  Previous   1 87 88 89 90 91  Next
Author Message
PostPosted: 06 Feb 2020 10:26 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Je ziet nu al best veel dingen wat er gaat gebeuren in de zomer, Jan Vertonghen lijkt toch steeds meer onze kant op te komen, Overmars had over Antony afgelopen zondag en uit zijn woorden blijkt ook dat de kans groot is dat Antony komt.
Ik verwacht dat je volgende jaar zo een elftal krijgt.
Vervanger Onana (Crombrugge staat in de belangstelling en die van AEK )
Dest Schuurs/Alvarez Vertonghen Martinez
Blind
Gravenberch Aankoop
Antony Tadic Promes

Denk dat het zo ongeveer eruit komt te zien, er komen steeds meer puzzelstukjes hoe het er volgende jaar eruit ziet.

PostPosted: 06 Feb 2020 11:07 
Erelid

Ik blijf erbij dat we een poging moeten wagen voor Cillessen. Heeft nu al 10 wedstrijden op rij niet gekeept voor Valencia (inclusief blessure), waarbij hij intern ook ter discussie staat. Ik denk dat hij de ideale opvolger zal zijn voor Onana. Daarnaast lijkt Antony ook deze kant op te gaan komen. Ik zou toch nog proberen om een alles of niets poging te doen voor Ziyech en hem een megacontract aanbieden komende zomer. Hopen dat het lukt.

Weg:
-Van de Beek: +- 55 miljoen (Real Madrid)
-Onana: +- 40 miljoen
-Tagliafico: +- 30 miljoen
-Veltman: +- 7 miljoen
-Marin: +- 7 miljoen
-Botman: +- 3/4 miljoen (Norwich?)
-Magallan: +- 3/4 miljoen
-Labyad: +- 0,5 miljoen
-Huntelaar: Transfervrij
-Siem de Jong: Transfervrij
-Babel: (Einde huur)

Halen:
-Antony: +- 25 miljoen (Enorm talent, Overmars acht ons kansrijk)
-Cillessen: +- 25 miljoen (hebben we weer een ervaren keeper voor de komende 4 jaar)
-Van Aanholt: +- 10 miljoen (Ideale opvolger Tagliafico)
-Castillo: Optie tot koop lichten
-Varela: Optie tot koop lichten?

Weer met de punt naar achteren gaan spelen:

--Promes-----------Tadic---------Neres---
-------------Ziyech-----Gravenberch-----
-------------------Martinez-----------------
-Aanholt-----Blind-----Alvarez----Dest---
------------------Cillessen------------------

Reserves: Varela, Mazraoui, Schuurs, Timber, Castillo; Eiting, Ekkelenkamp, Unuvar; Lang, Traoré, Antony. Daarachter: Taylor, Hansen, Timber, Brobbey, Danilo, Pierie

*Dikgedrukt zijn spelers waarmee je kunt gaan rouleren en die ook vaak op meerdere posities kunt gaan schuiven (en dus spelers die op het moment ook wel rijp zijn voor een basisplaats). Daarmee kom je dus op 16 basiswaardige spelers uit, met daarachter een shitload aan talenten uit eigen jeugd. Breedte-aankopen voor op de bank ben ik geen fan van. Die worden uiteindelijk altijd voorbij gestreefd door eigen jeugd en dat is juist de categorie spelers waarop we enorm kunnen afschrijven. Die plekken moeten dus open blijven voor de eigen jeugd. Ik heb namelijk liever een Taylor op de bank zitten dan een Marin (waar je uiteindelijk geen F#ck aan hebt). Wel vind ik dat er 16 basiswaardige spelers moeten zijn (ook om blessures op te vangen. Vandaar ook de aankoop Antony, waardoor je met Neres en Promes op de flanken kunt schuiven).

**Stel dat Ziyech nog vertrekt moet er nog een 1 op 1 opvolger komen. Stel dat Neres nog vertrekt komt Antony als basisspeler en zal je daarachter wellicht toch nog naar een aankoop moeten zoeken.

PostPosted: 06 Feb 2020 11:29 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
I
Reserves: Varela, Mazraoui, Schuurs, Timber, Castillo; Eiting, Ekkelenkamp, Unuvar; Lang, Traoré, Antony. Daarachter: Taylor, Hansen, Timber, Brobbey, Danilo, Pierie

*Dikgedrukt zijn spelers waarmee je kunt gaan rouleren en die ook vaak op meerdere posities kunt gaan schuiven (en dus spelers die op het moment ook wel rijp zijn voor een basisplaats). Daarmee kom je dus op 16 basiswaardige spelers uit, met daarachter een shitload aan talenten uit eigen jeugd. Breedte-aankopen voor op de bank ben ik geen fan van. Die worden uiteindelijk altijd voorbij gestreefd door eigen jeugd en dat is juist de categorie spelers waarop we enorm kunnen afschrijven. Die plekken moeten dus open blijven voor de eigen jeugd. Ik heb namelijk liever een Taylor op de bank zitten dan een Marin (waar je uiteindelijk geen F#ck aan hebt). Wel vind ik dat er 16 basiswaardige spelers moeten zijn (ook om blessures op te vangen. Vandaar ook de aankoop Antony, waardoor je met Neres en Promes op de flanken kunt schuiven).
Leuk dat je geen fan bent van breedte-aankopen voor de bank, maar deze bank is echt veel te jong en onervaren. Ervaren jongens zoals Huntelaar zijn echt goud waard.

Met deze bank kun je echt niks opvangen als je weer een paar geblesseerden hebt. Jeugd is goed en Ajax dient ze ook altijd te blijven brengen, maar een bank bestaande uit alleen maar jeugd + Varela is echt zwaar ondermaats voor Ajax.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Feb 2020 12:03 
Erelid

Stormrage wrote:
I

Leuk dat je geen fan bent van breedte-aankopen voor de bank, maar deze bank is echt veel te jong en onervaren. Ervaren jongens zoals Huntelaar zijn echt goud waard.

Met deze bank kun je echt niks opvangen als je weer een paar geblesseerden hebt. Jeugd is goed en Ajax dient ze ook altijd te blijven brengen, maar een bank bestaande uit alleen maar jeugd + Varela is echt zwaar ondermaats voor Ajax.
De ervaring staat in de basis. Tadic, Ziyech, Blind, Van Aanholt, Cillessen. Ik zie niet in waarom je op de bank per se ervaring wil hebben.

En waarom zou je met deze bank niks kunnen opvangen als er geblesseerden zijn? Met een Eiting, Traoré, Antony, Schuurs, Mazraoui heb je een verschillende opties voor verschillende posities.

Wat zou de andere optie zijn dan? Een ervaren speler van een miljoen of 8 kopen en dan op de bank zetten, waardoor hij geen wedstrijdritme heeft (want mag niet bij Jong Ajax), waardoor de hele investering naar de knoppen gaat. Zeg maar, het geval Marin bijvoorbeeld. Bovendien: Noem eens een ervaren speler die je voor de bank zou willen halen (en die dat dan zelf ook zou willen), die voetbaltechnisch nog wat kan toevoegen, en die haalbaar zou zijn.

Ik ben voor het beleid van Cruijff om directe versterkingen te doen voor de basis. En de plekken 1 t/m 16 moeten gewoon goed zijn. Daarachter heeft het wat mij betreft geen zin om extra aankopen te doen, die moeten worden ingevuld door de jeugd.

PostPosted: 06 Feb 2020 12:33 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Cillessen vind ik inderdaad ook een goede optie, als hij terug wil komen natuurlijk maar nu zit hij de bank bij Valencia, dus wie weet.
Van Aanholt ben ik niet kapot van, dan zou ik liever nog Angelino hebben, of Frank Fabra van Boca Juniors.

PostPosted: 06 Feb 2020 14:38 
Erelid

Ik blijf erbij dat we een poging moeten wagen voor Cillessen. Heeft nu al 10 wedstrijden op rij niet gekeept voor Valencia (inclusief blessure), waarbij hij intern ook ter discussie staat. Ik denk dat hij de ideale opvolger zal zijn voor Onana. Daarnaast lijkt Antony ook deze kant op te gaan komen. Ik zou toch nog proberen om een alles of niets poging te doen voor Ziyech en hem een megacontract aanbieden komende zomer. Hopen dat het lukt.

Weg:
-Van de Beek: +- 55 miljoen (Real Madrid)
-Onana: +- 40 miljoen
-Veltman: +- 7 miljoen
-Marin: +- 7 miljoen
-Botman: +- 3/4 miljoen (Norwich?)
-Magallan: +- 3/4 miljoen
-Labyad: +- 0,5 miljoen
-Huntelaar: Transfervrij
-Siem de Jong: Transfervrij
-Babel: (Einde huur)

Halen:
-Antony: +- 25 miljoen (Enorm talent, Overmars acht ons kansrijk)
-Cillessen: +- 25 miljoen (hebben we weer een ervaren keeper voor de komende 4 jaar)
-Van Aanholt: +- 10 miljoen (Ideale opvolger Tagliafico)
-Castillo: Optie tot koop lichten
-Varela: Optie tot koop lichten?

Weer met de punt naar achteren gaan spelen:

--Promes-----------Tadic---------Neres---
-------------Ziyech-----Gravenberch-----
-------------------Martinez-----------------
-Aanholt-----Blind-----Alvarez----Dest---
------------------Cillessen------------------

**Stel dat Ziyech nog vertrekt moet er nog een 1 op 1 opvolger komen. Stel dat Neres nog vertrekt komt Antony als basisspeler en zal je daarachter wellicht toch nog naar een aankoop moeten zoeken.
Nu ik zo nog eens terug kijk vind ik toch wel dat je linkscentraal in de verdediging en als linksback nog wel wat mist als back-up.

Misschien dan toch Vertonghen halen als extra optie? Dan moeten Blind, Van Aanholt, Martinez en Vertonghen met 4 basiswaardige spelers voor de posities linksback, LCV en VMC maar accepteren dat ze niet altijd alles aan spelen zullen toekomen. Vertonghen zou dan wel de ideale toevoeging zijn, maar niet ten koste van alles en van ons hele spelsysteem.

Wel vind ik Vertonghen puur een LCV. Blind vind ik een speler voor LCV en VMC. Martinez wil ik ook nog wel eens als back gaan zien. Daarnaast hoop ik dat Ten Hag ook een keer probeert met Tadic op "10". Dit is van oorsprong altijd zijn beste positie geweest. Kan ruimte geven voor Traoré en voor Brobbey (die ik toch wel erg goed vind na de winter bij Jong Ajax).

PostPosted: 06 Feb 2020 20:10 
Erelid

Ziyech een mega contract aanbieden? Dat heeft ie al.

PostPosted: 06 Feb 2020 21:15 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Met een redelijk korte looptijd. Stel je biedt hem nu een 5-jarig contract aan met 5 miljoen op jaarbasis, is hij wel verzekerd van 25 miljoen euro.

Enkel de absolute Europese top kan daaroverheen.

PostPosted: 07 Feb 2020 03:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
AFCA Niels wrote:
Met een redelijk korte looptijd. Stel je biedt hem nu een 5-jarig contract aan met 5 miljoen op jaarbasis, is hij wel verzekerd van 25 miljoen euro.

Dat valt wel tegen toch? Door het belastingklimaat ben je dan 10 miljoen per jaar kwijt, of hij krijgt maar de helft van 25 miljoen. In andere landen Italie of Turkije ben je sowieso minder belasting kwijt en houd je dus meer over van die 5 miljoen per jaar.

PostPosted: 07 Feb 2020 19:13 
Erelid

DeRuit wrote:
AFCA Niels wrote:

Dat valt wel tegen toch? Door het belastingklimaat ben je dan 10 miljoen per jaar kwijt, of hij krijgt maar de helft van 25 miljoen. In andere landen Italie of Turkije ben je sowieso minder belasting kwijt en houd je dus meer over van die 5 miljoen per jaar.
Ik heb het verder niet over netto of bruto bedragen gehad. Maar het klopt inderdaad wel dat er hier relatief meer moet worden afgedragen dan in sommige andere landen.

PostPosted: 13 Feb 2020 22:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Basisspelers die (hoogstwaarschijnlijk) zullen vertrekken:
Onana
Dest
Veltman
Tagliafico
Van de Beek
Ziyech

Spelers laten vertrekken:
Varela
Marin
De Jong
Labyad
Huntelaar
Babel
Eiting
Magallán
Van Leer

Van Crombrugge
Ervaren tweede/derde keeper
Scherpen
Kotarski
----------
Ervaren rechtsback
Mazraoui
Jurriën Timber
Alvarez
Schuurs
Blind
Pierie
Martinez
Ervaren linksback
----------
Ervaren rechtermiddenvelder
Gravenberch
Ekkelenkamp
Ervaren (verdedigende) middenvelder
Antony
Ünüvar
Lang
----------
Promes
Neres
Tadic
Brobbey
Traoré
Hansen
Giovanni

PostPosted: 13 Feb 2020 23:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
343 wrote:
Onana
Dest
Veltman
Tagliafico
Van de Beek
Ziyech

Varela
Marin
De Jong
Labyad
Huntelaar
Babel
Eiting
Magallán
Van Leer

Van Crombrugge
Scherpen
Kotarski
----------
Ervaren rechtsback
Mazraoui
Jurriën Timber
Alvarez
Schuurs
Blind
Pierie
Martinez
Ervaren linksback
----------
Gravenberch
Ekkelenkamp
Antony
Ünüvar
Lang
----------
Promes
Neres
Tadic
Brobbey
Traoré
Hansen
Giovanni
Denk dat dit wel aardig in de buurt komt. Pak je zomaar 200 miljoen deze zomer weer.

Daar mag je dan nog wel een tópmiddenvelder voor naast Gravenberch voor aantrekken. Of je laat Martinez daar staan en koopt een basislinksback.

Heel benieuwd hoe het beste middenveld voor volgend seizoen eruit zal gaan zien.

PostPosted: 14 Feb 2020 00:18 

343 wrote:
Onana
Dest
Veltman
Tagliafico
Van de Beek
Ziyech

Varela
Marin
De Jong
Labyad
Huntelaar
Babel
Eiting
Magallán
Van Leer

Van Crombrugge
Ervaren rechtsback
Ervaren linksback
Antony
Ik ben bang dat je wat te hard van stapel loopt. Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben, maar ik geloof niet dat dit realistisch is. Het zou ook heel veel verloop betekenen.
Ik denk, en hoop, Varela, Nico & Neres aan boord te houden, evenals #12 t/m 16 spelers als Alvarez, Marin, Eiting en Labyad.

Daarnaast denk ik dat Overmars de hand op de knip houdt, met de jeugd die eraan komt. Het zou mij niks verbazen wanneer er naast de investering om Ziyech te vervangen (Antony?), enkel transfervrij Vertonghen (Blind naar mv) en bv Fosu-Mensah (Dest) komen.

PostPosted: 14 Feb 2020 08:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Denk dat dit wel aardig in de buurt komt. Pak je zomaar 200 miljoen deze zomer weer.

Daar mag je dan nog wel een tópmiddenvelder voor naast Gravenberch voor aantrekken. Of je laat Martinez daar staan en koopt een basislinksback.

Heel benieuwd hoe het beste middenveld voor volgend seizoen eruit zal gaan zien.
Ik hoop het niet wat betreft verkopen, maar wel wat betreft aankopen.
Ja, zeker. Daar heeft het dit seizoen aan ontbroken. Marin voor Schone, Sinkgraven en De Jong is simpelweg erg zwak. Daar heeft Overmars een inhaalslag te maken.
Het wordt de meest interessante transferzomer sinds 1997, denk ik.
Ik ben bang dat je wat te hard van stapel loopt. Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben, maar ik geloof niet dat dit realistisch is. Het zou ook heel veel verloop betekenen.
Ik denk, en hoop, Varela, Nico & Neres aan boord te houden, evenals #12 t/m 16 spelers als Alvarez, Marin, Eiting en Labyad.

Daarnaast denk ik dat Overmars de hand op de knip houdt, met de jeugd die eraan komt. Het zou mij niks verbazen wanneer er naast de investering om Ziyech te vervangen (Antony?), enkel transfervrij Vertonghen (Blind naar mv) en bv Fosu-Mensah (Dest) komen.
Daarom heet deze topic ook Jij, technisch manager en niet Overmars, technisch manager, CdS. ;)
Neres en Alvarez laat ik ook blijven, he.
Nee, Varela en Marin mogen echt weg. Die krijgen echt geen kans meer volgend seizoen.
Eiting en Labyad zullen realistisch gezien wel mogen blijven omdat TH het in ze ziet zitten, maar ze voegen niets toe.

PostPosted: 14 Feb 2020 09:29 

Ik vind het wel bizar dat we Dest gaan verkopen en dan weer op zoek moeten naar een nieuwe rechtsback. Over onnodig werk op je hals halen gesproken.... Dat je een aantal sterkhouders gaat verkopen snap ik wel, en denk dat er meer mutaties gaan zijn dan afgelopen zomer. Dat zou imo des te meer reden moeten zijn om andere posities even te laten voor wat het is.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:59 

Snake wrote:
Ik vind het wel bizar dat we Dest gaan verkopen en dan weer op zoek moeten naar een nieuwe rechtsback. Over onnodig werk op je hals halen gesproken.... Dat je een aantal sterkhouders gaat verkopen snap ik wel, en denk dat er meer mutaties gaan zijn dan afgelopen zomer. Dat zou imo des te meer reden moeten zijn om andere posities even te laten voor wat het is.
Eens. Dest is nu al beter, meer potentie. Daarbij lijkt iedereen te vergeten dan Mazraoui ook nog maar een contract voor 2 jaar heeft. Die moet dus eigenlijk ook al verlengen en heeft al zijn 3e contract. Zal dus een flinke zak duiten kosten voor wat ik als tweede keus zou verkiezen.

PostPosted: 14 Feb 2020 18:38 
Erelid

Snake wrote:
Eens, daarbij is het dan maar de vraag of ze niet weer een Kristensen binnenhengelen. Of een andere halve aankoop voor een aantal miljoen binnenhalen, die uiteindelijk slechter blijkt dan Mazraoui omdat de back-positie bij Ajax gewoon best een lastige is.

PostPosted: 14 Feb 2020 19:09 
Erelid

Waarom zo negatief? Zo goed speelt Dest nou ook weer niet. En alsof Ajax alleen maar Kristensen'en haalt...

Bekijk het van de andere kant: Ajax krijgt een heel mooi bedrag voor een twijfelachtige back en kan daarmee investeren in een betere en ervarenere back.

PostPosted: 14 Feb 2020 19:20 

Basisspelers die (waarschijnlijk) vertrekken
Ziyech - 40-44 miljoen
v.d. Beek 50-55 miljoen
Veltman - 6 miljoen
Neres - 50 miljoen
Onana - 55 - 60 miljoen
Tagliafico - 40 miljoen ( hou je 30 over want alles boven de 20 gaat de helft naar hem volgens mij )

Spelers die moeten vertrekken
Siem de Jong - einde contract
Marin - na meer dan een halfjaar zo weinig minuten, kan je dus wel afschrijven
Varela - einde huur
Huntelaar - einde contract
Babel - einde huur
v. Leer - geen toekomst
Magallan - geen toekomst

Spelers verhuren
Ekkelenkamp
Kotarski
Pierie
Botman

Spelers er bij
J. Timber - Jong Ajax
V. Jensen - Jong Ajax
N. Lang - Terug van huur
Taylor - Jong Ajax
Danilo - Jong Ajax
Unuvar - Jong Ajax
Hansen - Jong Ajax
Castillo - overnemen van Chelsea
Antony - overnemen van Sao Paulo
Senesi - overnemen van Feyenoord ( als Dest of Mazraoui vertrekt, Timber rb ).
Ihattaren - overnemen van PSV
Frank Fabra - overnemen van Boca ( ik ken geen betere opties als LB ).
Michel Vorm - transfervrij van Spurs
Dominik Livaković - overnemen van Zagreb ( ken hem niet zo goed, maar is wat anders dan van Crombrugge ).
Gonzalo Martinez - overnemen van Atlanta United
Tonali - overnemen van Brescia

Overzicht selectie
Keepers
Livakovic
Scherpen
Michel Vorm

Verdedigers
Dest
Mazraoui / J. Timber
Schuurs
Alvarez
Blind
J. Timber / Senesi
Frank Fabra nog een optie ( wel al 29 bijna )?
Castillo

middenveld 6en
Tonali
Gravenberch
Eiting
Taylor

10 en vleugels
Tadic
Ihattaren
Jensen
Promes
Lang
Antony
Gonzalo Martinez

Spits
Traore
Danilo
Hansen

PostPosted: 14 Feb 2020 19:25 

AFCA Niels wrote:
Waarom zo negatief? Zo goed speelt Dest nou ook weer niet. En alsof Ajax alleen maar Kristensen'en haalt...

Bekijk het van de andere kant: Ajax krijgt een heel mooi bedrag voor een twijfelachtige back en kan daarmee investeren in een betere en ervarenere back.
Ik vraag me meer af waarom iedereen het wel in orde vind. We verliezen al zoveel basisspelers. Hij is gewend, zit tegen de basis / is basisspeler. Is tweebenig, technisch, verdedigend prima. Ja hij is nog wat jong en onstuimig. Dat hoort er bij. Hij is wat mij betreft alles wat we zoeken in een back. Waarom dan hem verkopen. Mazraoui heeft ook maar een 2 jarig contract ( expres voor 3 jaar getekend zodat hij een beetje de macht kon houden volgens mij zei zijn zaakwaarnemer dat ). Dadelijk zegt Mazraoui dat hij ook per se weg wil en dan zit je zonder rechtsback terwijl je daar eigenlijk geen probleem had.
Kan natuurlijk ook nog wel groeien, maar ik zie zelf meer in Dest.

PostPosted: 16 Feb 2020 16:20 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
DeRuit wrote:
AFCA Niels wrote:

Ik vraag me meer af waarom iedereen het wel in orde vind. We verliezen al zoveel basisspelers. Hij is gewend, zit tegen de basis / is basisspeler. Is tweebenig, technisch, verdedigend prima. Ja hij is nog wat jong en onstuimig. Dat hoort er bij. Hij is wat mij betreft alles wat we zoeken in een back. Waarom dan hem verkopen. Mazraoui heeft ook maar een 2 jarig contract ( expres voor 3 jaar getekend zodat hij een beetje de macht kon houden volgens mij zei zijn zaakwaarnemer dat ). Dadelijk zegt Mazraoui dat hij ook per se weg wil en dan zit je zonder rechtsback terwijl je daar eigenlijk geen probleem had.

Het ding is dat beide een redelijke indruk hebben gemaakt in de loop der jaren en daarmee zit je met hetzelfde dilemma als we ooit bijvoorbeeld wel eens met de '10' positie gehad hebben. Toen hadden we daar Litmanen, Sneijder, Van Der Vaart en Pienaar lopen. Litmanen vertrok maar je kreeg toch dat het ging schuren juist toen ze behouden werden juist omdat ze alledrie al aan speeltijd geroken hadden. Soms is het dan de juiste keuze om een speler te laten gaan voor een goed bedrag en de andere speler speeltijd te geven als er geen enorm kwaliteitsverschil in zit. Het geld wat je dan vangt kan je weer voor andere posities gebruiken. De kans dat Mazraoui dan bijvoorbeeld perse weg wil is dan ook kleiner want hij zal speeltijd krijgen.

PostPosted: 16 Feb 2020 16:33 

Pushkin wrote:
DeRuit wrote:
AFCA Niels wrote:

Het ding is dat beide een redelijke indruk hebben gemaakt in de loop der jaren en daarmee zit je met hetzelfde dilemma als we ooit bijvoorbeeld wel eens met de '10' positie gehad hebben. Toen hadden we daar Litmanen, Sneijder, Van Der Vaart en Pienaar lopen. Litmanen vertrok maar je kreeg toch dat het ging schuren juist toen ze behouden werden juist omdat ze alledrie al aan speeltijd geroken hadden. Soms is het dan de juiste keuze om een speler te laten gaan voor een goed bedrag en de andere speler speeltijd te geven als er geen enorm kwaliteitsverschil in zit. Het geld wat je dan vangt kan je weer voor andere posities gebruiken. De kans dat Mazraoui dan bijvoorbeeld perse weg wil is dan ook kleiner want hij zal speeltijd krijgen.
Maar kun je dan niet beter Mazraoui vermarkten? Vang je misschien wat minder aan de transfersom, maar houd je de blijkbaar betere ( want speelt meer ) en beter passende back zelf. Zelf zou ik Dest ook niet snappen. Begin dit seizoen kon hij amper 90 minuten volmaken en dan nu al naar Bayern gaan. Dan speel je een stuk minder, omdat je dan geen 1e back bent vermoed ik.

PostPosted: 16 Feb 2020 16:34 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Even gekeken naar van wie afscheid zou nemen.

Ziyech
Dest (Bayern)
Veltman (toe aan een nieuwe uitdaging)
Huntelaar (pensioen)
De Jong
Varela
Solomons
El Maach
Thetani
Van Bladeren
Johnsen
Frei (heb mijn twijfels)
Botman (transfer bij eredivisieclub)
Danilo (verhuren)
Scherpen (verhuren)
Pierie (verhuren)

PostPosted: 16 Feb 2020 17:05 

Pushkin wrote:
Even gekeken naar van wie afscheid zou nemen.

Ziyech
Dest (Bayern)
Veltman (toe aan een nieuwe uitdaging)
Huntelaar (pensioen)
De Jong
Varela
Solomons
El Maach
Thetani
Van Bladeren
Johnsen
Frei (heb mijn twijfels)
Botman (transfer bij eredivisieclub)
Danilo (verhuren)
Scherpen (verhuren)
Pierie (verhuren)
Ik verwacht dat die lijst langer wordt.

PostPosted: 18 Feb 2020 00:24 
Erelid

Heerlijke aankoop is deze Antony. Past mijn inziens perfect bij de speelstijl van Ajax. Doet vrijwel alles op techniek namelijk. Is een stuk verder dan Neres, toen hij onze kant op kwam. Ik hoop verder wel dat Overmars onze Sergino Dest nog kan overhalen om hier nog een tweetal jaar te blijven. Ik snap dat het voor zo'n jongen ook lastig is om nee te zeggen tegen Bayern, maar die is hier nog lang niet uitgeleerd. Ajax moet proberen gewoon een zeer degelijk contract op te stellen die hem bindt om nog minimaal 2 jaar hier te blijven. Zou zonde zijn als we op de rechtsback-positie nog verder moeten zoeken. Ik vind Mazraoui namelijk een net-niet speler. En Jurrien Timber, die door veel mensen geopperd wordt, vind ik meer een type back als Kenny Tete. Niet super voor het Ajax-spel dus op die positie. 

Wel denk ik dat we rekening mogen houden met een vertrek van Donny, Tagliafico en Onana. Daarmee zijn afspraken gemaakt en hebben allen nog een contract tot 2022. Deze zomer is dus het moment om te verkopen en geld te beuren. Donny staat voor een overgang naar Madrid voor naar verluidt 55 miljoen euro. Ik verwacht dat Tagliafico en Onana ons respectievelijk rond de 30 en 50 miljoen euro moeten kunnen opleveren (schatting van de marktwaarde). Een speler die vorig jaar tot 2023 heeft bijgetekend is Neres. Die is tevens lang geblesseerd geweest en heeft zich dit jaar dus ook niet in de kijker kunnen spelen. Ik ben voorstander van om spelers in de hype te verkopen, die er rondom Neres nu duidelijk niet is. Daarnaast heeft hij zoals gezegd tot 2023 bij getekend, waardoor er als Ajax-zijnde geen noodzaak is om hem te verkopen. Die zou ik dus hier houden. Met Promes (linksbuiten goed), Antony (rechtsbuiten goed) en Neres (beide flanken goed), heeft Ajax volgend jaar 3 hele goede spelers voor 2 posities. 

Daarnaast hoop ik dat Ajax toch afscheid kan nemen van Veltman deze zomer (ik gok, mede door een blessure, dat hij nog slechts een miljoen of 6 kan gaan opleveren). Ik denk dat er met Alvarez en Schuurs twee spelers klaar staan die hem kunnen overnemen. Alvarez wordt door sommigen afgeschreven, ik begrijp waar dat vandaan komt, maar ik vind niet dat hij al een eerlijke kans heeft gehad op zijn natuurlijke positie. Ik zie nog steeds potentie in hem. Iets wat ik duidelijk niet zie in Marin. Die heeft gewoon het niveau en de handelingssnelheid niet, en dat gaat hij op zijn leeftijd er ook niet meer bij krijgen. Ik hoop dat we hem nog voor een miljoen of 8 de deur kunnen wijzen. Daarnaast vind ik dat we Huntelaar (Traoré en Brobbey staan klaar) en Siem de Jong niet meer kunnen gebruiken. Babel vind ik ook niet van het niveau dat we daar nog wat mee moeten gaan doen volgend jaar. Hetzelfde heb ik bij Labyad (afschrijven). Tevens speelt Botman zich redelijk in de kijker bij Norwich, maar voldoet hij niet aan het niveau wat Ajax nastreeft. Een Sierhuisje met hem doen, verkopen komende zomer voor een miljoen of 4. Daarnaast Magallan proberen definitief te lozen (hoe ze dit hebben kunnen binnenhalen is me een raadsel)

Vertrek
-Ziyech: 40+4 miljoen (Chelsea)
-Donny van de Beek: 55 miljoen (Real Madrid)
-Onana: +- 50 miljoen
-Marin: +- 8 miljoen
-Veltman: +- 6 miljoen
-Sven Botman: +- 4 miljoen
-Magallan: +- 3 miljoen
-Labyad: +- 1 miljoen
-Huntelaar en Siem de Jong: Transfervrij
-Babel: Einde huur

Totaal: 199 miljoen

Ik ben er enorme voorstander van om een hele goede selectie te hebben voor de posities van 1 t/m 16 (qua salarishuishouding en qua opvang blessure-gevallen). Die moeten gewoon enorm gelijkwaardig aan elkaar zijn. Daarachter zie ik geen noodzaak om een grote selectie te hebben (zeker niet met de enorm goede Ajax-jeugd). Ik ben er daarom des Cruijffs ook voor om niet te veel aan te kopen, maar dat wat je aankoopt moet wel goed zijn. Ik ben daarom dus ook voorstander van aankopen die echte kwaliteiten met zich meebrengen (je bent natuurlijk nooit helemaal zeker), maar een Tadic/Blind/Antony heb je toch een ander idee bij dan het type Marin of Magallan. 

Ten eerste zou naar verluid Antony binnen zijn. Hele goede speler, die met Neres en Promes mag concurreren voor de 2 flank-posities. We spelen gemiddeld 60 wedstrijden per jaar, waardoor er voor die 2 posities dus 3 kunnen concurreren. 3 geweldige opties. Voor de 10-positie zou ik een 1-op-1 opvolger halen bij Ihattaren. Die jongen heeft een jeugdcontract dat nog slechts 2 jaar doorloopt. Deze zomer is het voor PSV dus verkopen of verlengen. Als Ihattaren aangeeft graag naar Ajax te gaan, dan gaat dat gebeuren. Over kwaliteiten en potentie hoeven we denk ik niet te twijfelen.

Daarnaast ben ik er voorstander voor wat VerNederlandsing. Patrick van Aanholt  (1-jarig contract) lijkt mij een uitstekende opvolger voor Tagliafico. Hier zie ik Tadic-potentie in. Van Aanholt lijkt me bij uitstek een Ajax-back namelijk. Technisch, snel, aanvallend ingesteld. Zit in de PL in de onderste regionen, maar komt wat mij betreft nog veel beter tot zijn recht bij een aanvallend team. Daarnaast brengt hij een schat aan PL-ervaring mee. Ik denk tevens dat we voor de keeperspositie eens bij Valencia moeten aankloppen voor de nummer-1 keeper van van het Nederlands elftal. Ligt daar niet super meer, is ook geblesseerd nu, maar daarnaast is er intern twijfel. Ik denk dat Valencia er niet rouwig om is om Cillessen te verkopen en wat verlies te pakken. Daarnaast zou ik Jan Vertonghen ophalen bij Spurs. Moet alleen wel accepteren dat hij niet altijd alles zou spelen. Ik zou ook de optie tot koop van Castillo lichten  (schat ik op zo'n 4 miljoen). Heeft wel degelijk potentie en past perfect in het systeem (soortgelijke speler als Van Aanholt). 

Aankopen
-Ihattaren: +- 30 miljoen
-Antony: +- 28 miljoen
-Jasper Cillessen: +- 20 miljoen
-Patrick van Aanholt: +-10 miljoen
-Juan-Familio Castillo: +-4 miljoen
-Jan Vertonghen: Transfervrij

Totaal: 92 miljoen

Onderstaand zou in eerste instantie mijn basis-opstelling zijn waarmee ik het seizoen zal ingaan: "Maar je zet toch geen aankoop van 28 miljoen euro op de bank"? Ik ben voorstander van 16 hele goede spelers die niet veel onder doen van elkaar, waardoor er dus iets meer gerouleerd kan worden (om spelers dus ook fit te houden). Ajax speelt gewoon te veel wedstrijden om niet te gaan rouleren met wat spelers. 

Jullie zullen denken: Blind rechts op het verdedigende middenveld? Juist, ja. Ik denk dat Martinez en Blind enorm complementair zijn. Daarnaast komt Blind rechts op het middenveld beter tot zijn recht, aangezien hij dan meteen naar zijn linker kan opendraaien voor de steekpass op het middenveld (zelfde reden waarom Frenkie zo goed rendeerde links op het middenveld). Dit was omgedraaid toen hij links op het middenveld begon dit jaar. Ook bij Groningen heeft hij laten zien dit heel goed te beheersen (speelde toen op rechtsback, waarbij hij vaak kon opendraaien naar zijn linker en van daaruit het spel uitstekend kon verdelen). Voordeel hiervan is dat je verdedigend op het middenveld ENORM sterk staat, dat er binnen iedere linie een brok aan ervaring staat (Cillessen, Vertonghen, Van Aanholt, Blind, Tadic en Promes). Zijn gewoon 6 spelers met heel veel internationale ervaring.

Basis
----Promes----------------Tadic-------------Neres-------
--------------------------Ihattaren------------------------
------------------Martinez-----------Blind----------------
-Van Aanholt--Vertonghen------Alvarez--------Dest----
--------------------------Cillessen------------------------

Reserves: Scherpen, Mazraoui, Schuurs, Timber, Castillo; Eiting, Gravenberch, Lang; Ünuvar, Traoré, Antony

Dikgedrukt zijn mijn inziens de spelers die heel erg dicht tegen de basis aanzitten bij Ajax 1. Die spelers kunnen op meerdere posities spelen, waardoor bijvoorbeeld als Van Aanholt geblesseerd raakt, een Martinez op linksback zou kunnen spelen, Blind weer op de positie van LCV. Of een Tadic kan bijvoorbeeld op de 10 en Traoré in de spits. De enige positie waar je nog over zou kunnen redetwisten is de positie van reserve-keeper. Wil je een aankoop doen, die bijvoorbeeld niet in Jong Ajax mag spelen en dus nooit wedstrijdritme heeft als hij moet spelen? Ontwikkelen Scherpen en Kotarski zich dusdanig dat ze klaar zijn om 2e keeper te gaan worden? Even afwachten hierzo. 

Verhuren
-Pierie
-Ekkelenkamp

Post new topic  Reply to topic  [ 2260 posts ]  Previous   1 87 88 89 90 91  Next

All times are UTC+01:00