Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1902 posts ]  Previous   1 63 64 65 66 67 77  Next
Author Message
PostPosted: 18 Mar 2018 11:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Huntelaar zou ik er ook graag bij houden. Zijn scorend vermogen blijkt minder te zijn geworden maar zijn drive en mentaliteit (ook op trainingen) lijkt mij ook belangrijk. Zeker ook als Viergever en Veltman gaan vertrekken en wellicht ook Schone.

Schone zijn tijd zit erop. Hij heeft onverwacht veel gespeeld voor Ajax maar zijn houdbaarheidsdatum is bijna verlopen. Hij heeft zich keer op keer in het elftal geknokt (wat ook heel knap is) maar in de basis is het geen echte Ajaxmiddenvelder. Hiervoor komt hij net iets tekort.
Of je hem erbij moet houden, is een moeilijke kwestie. Zo'n jongen moet je misschien ook wel een mooie transfer gunnen.

Het is Ajax er wel aan gelegen snel duidelijkheid te schaffen en hier naar te handelen.

Als Onana, Viergever (einde contract), Veltman (wil weg en doorselecteren), Schöne (bij een mooie kans), Huntelaar (eind contract) en Ziyech (wil hogerop) vertrekken, vertrekt er ook heel veel ervaring en het gros van de "oudere" spelers. Hier moet Ajax op inspelen.

Ajax is hierdoor erg aan het verjongen dus ik hoop en verwacht, dat Ajax spelers wil/gaat halen, die weten wat er gevraagd wordt. Zie Tagliafico.

Ik verwacht zeker nog een ervaren keeper.
Megallan (interesse eerder al uitgelekt) zou ook passen. Is wel iets jonger maar weet wel wat er gevraagd wordt.
Op het middenveld het liefste een creatieve ervaren speler.

PostPosted: 18 Mar 2018 13:29 

Huntelaar zou ik er ook graag bij houden. Zijn scorend vermogen blijkt minder te zijn geworden maar zijn drive en mentaliteit (ook op trainingen) lijkt mij ook belangrijk. Zeker ook als Viergever en Veltman gaan vertrekken en wellicht ook Schone.

Schone zijn tijd zit erop. Hij heeft onverwacht veel gespeeld voor Ajax maar zijn houdbaarheidsdatum is bijna verlopen. Hij heeft zich keer op keer in het elftal geknokt (wat ook heel knap is) maar in de basis is het geen echte Ajaxmiddenvelder. Hiervoor komt hij net iets tekort.
Of je hem erbij moet houden, is een moeilijke kwestie. Zo'n jongen moet je misschien ook wel een mooie transfer gunnen.

Het is Ajax er wel aan gelegen snel duidelijkheid te schaffen en hier naar te handelen.

Als Onana, Viergever (einde contract), Veltman (wil weg en doorselecteren), Schöne (bij een mooie kans), Huntelaar (eind contract) en Ziyech (wil hogerop) vertrekken, vertrekt er ook heel veel ervaring en het gros van de "oudere" spelers. Hier moet Ajax op inspelen.

Ajax is hierdoor erg aan het verjongen dus ik hoop en verwacht, dat Ajax spelers wil/gaat halen, die weten wat er gevraagd wordt. Zie Tagliafico.

Ik verwacht zeker nog een ervaren keeper.
Megallan (interesse eerder al uitgelekt) zou ook passen. Is wel iets jonger maar weet wel wat er gevraagd wordt.
Op het middenveld het liefste een creatieve ervaren speler.
Younes zal ook vertrekken, mss. ook De Ligt. Er blijkt ook interesse te zijn voor Neres en
vd Beek. Blijft wel heel weinig over van het elftal van dit seizoen.
Kortom, bergen werk voor Overmars. En het is heel belangrijk dat hij alles tijdig op orde heeft. Zoals het nu uitziet moeten we eind juli al Europees aan de bak.
Zou me niks verbazen als we volgend seizoen een elftal hebben dat voor meer dan de helft afwijkt van het huidige elftal.
Is eigenlijk niet wenselijk omdat Ten Hag blijkbaar nogal wat tijd nodig heeft het elftal te laten spelen zoals hij dat wil.

PostPosted: 21 Mar 2018 14:48 

Droomaankoop: Adam Maher
Verkoop:
De ligt 40 miljoen
Ziyech 35 miljoen
Onana 20 miljoen
Kluivert 15 miljoen
Veltman 5 miljoen
Tagliafico 30 miljoen

Ik kijk puur op wat er grote kans gaat gebeuren ik wil ze niet verkopen maar het neigt er naar dat het wel gaat gebeuren.

Totaal: 145 miljoen euro.

Aankopen voor Onana heb je Kotsarki en Van Leer.
Voor Veltman heb je Kristensen
Voor De Ligt heb je Schuurs maar zou je ook pieri of van drongelen nog kunnen halen.
Voor Tagliafico zou ik Frank Fabra halen.
Voor Ziyech Gutierrez van pachuca. Voor kluivert heb je Bande.

Opstelling Kotsarki kristensen schuurs wober fabra vd beek frenkie Gutierrez neres dolberg bande.

PostPosted: 21 Mar 2018 14:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Morfe0 wrote:
Verkoop:
De ligt 40 miljoen
Ziyech 35 miljoen
Onana 20 miljoen
Kluivert 15 miljoen
Veltman 5 miljoen
Tagliafico 30 miljoen

Ik kijk puur op wat er grote kans gaat gebeuren ik wil ze niet verkopen maar het neigt er naar dat het wel gaat gebeuren.

Totaal: 145 miljoen euro.

Aankopen voor Onana heb je Kotsarki en Van Leer.
Voor Veltman heb je Kristensen
Voor De Ligt heb je Schuurs maar zou je ook pieri of van drongelen nog kunnen halen.
Voor Tagliafico zou ik Frank Fabra halen.
Voor Ziyech Gutierrez van pachuca. Voor kluivert heb je Bande.

Opstelling Kotsarki kristensen schuurs wober fabra vd beek frenkie Gutierrez neres dolberg bande.
Gemiddelde leeftijd is dan 19 jaar?

PostPosted: 21 Mar 2018 15:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, veel en veel te jong. AJAX moet voorlopig alleen maar vervangers kopen die er gelijk kunnen staan. Talenten hebben we nu echt genoeg. Laat AJAX eens stabiel presteren.

PostPosted: 21 Mar 2018 15:25 

343 wrote:
Ja, veel en veel te jong. AJAX moet voorlopig alleen maar vervangers kopen die er gelijk kunnen staan. Talenten hebben we nu echt genoeg. Laat AJAX eens stabiel presteren.
Vind ik ook. Kunnen we eindelijk oogsten.

PostPosted: 21 Mar 2018 16:52 

Moreno en Guardado waren uitzonderingen dan de regel, ervaren goede spelers willen niet naar de Eredivisie, zelfs een hoop toptalenten willen niet naar de Eredivisie, dus dan vraag ik me af wie je wilt halen.
Huntelaar wilde terugkomen, en zelfs die haalt het niveau niet wat we gewend waren van zijn 1e periode, Nigel De Jong wilt ook terugkomen, maar die had veel minder kwaliteiten dan Huntelaar vroeger had, dus ik zou Nigel De Jong echt niet terug willen komen.
Daley Blind wilt nog niet terug, die kan makkelijk nog naar een andere grote club gaan, die gaat echt nog niet terug naar Ajax.
Dus dan kom je weer op talenten uit, wij kunnen geen Toppers halen met ervaring.
Bij PSV hebben ze nu ook een Swaab etc, als ervaring, maar die kan er geen klote van.

PostPosted: 21 Mar 2018 17:04 

Morfe0 wrote:
Moreno en Guardado waren uitzonderingen dan de regel, ervaren goede spelers willen niet naar de Eredivisie, zelfs een hoop toptalenten willen niet naar de Eredivisie, dus dan vraag ik me af wie je wilt halen.
Huntelaar wilde terugkomen, en zelfs die haalt het niveau niet wat we gewend waren van zijn 1e periode, Nigel De Jong wilt ook terugkomen, maar die had veel minder kwaliteiten dan Huntelaar vroeger had, dus ik zou Nigel De Jong echt niet terug willen komen.
Daley Blind wilt nog niet terug, die kan makkelijk nog naar een andere grote club gaan, die gaat echt nog niet terug naar Ajax.
Dus dan kom je weer op talenten uit, wij kunnen geen Toppers halen met ervaring.
Bij PSV hebben ze nu ook een Swaab etc, als ervaring, maar die kan er geen klote van.
Hoe weet je dat allemaal?

PostPosted: 21 Mar 2018 17:45 

Het valt me op dat Tagliafico op veel manieren wordt gehyped. Sowieso al qua spel waar hij al als één van de beste spelers van Ajax wordt neergezet. Aanvallend is het zeker een meerwaarde, maar verdedigend heb ik nog mijn vraagtekens. Dat komt ook omdat hij op dit moment niet getest wordt. Dat geldt voor de hele Ajax selectie dit seizoen. De Ligt die met twee vingers in de neus speelt, Schöne die topscorer is, Van de Beek die door sommigen al in het basiselftal van Oranje wordt neergezet. Het is allemaal nogal vertekenend.

Nu zie ik ook sinds dag één voorbij komen dat we maar moeten hopen dat Tagliafico hier na de zomer nog speelt en niet voor een bovengenoemde 30 miljoen verkocht gaat worden. Ik zou niet weten waarom hij na een paar maanden Ajax alweer zou moeten verlaten en al helemaal niet voor zoveel geld. Ja natuurlijk is er 'een kans' dat hij een geweldig WK speelt, maar laten we eerlijk zijn. Hoe groot is die kans? Hij heeft één interland achter zijn naam staan...

Tagliafico is goed begonnen, maar komt ook in een gespreid bedje terecht in dit Ajax. Geen concurrentie, geen tegenstand en heeft de gunfactor.

De term 'type Tagliafico' is zelfs al in het leven geroepen. Daar moet Ajax er een stuk of drie van halen: een type Tagliafico. Maar wat is hij eigenlijk voor type? Hij is 25 jaar, was redelijk goedkoop, legt veel energie in de wedstrijd en lijkt een sympathieke jongen. Wat echter ook aan dit type vastkleeft is een vrij laag ontwikkelijkspercentage en inherent daaraan een relatief lage opbrengst bij een volgende verkoop, iets waar Ajax financieel van afhankelijk is.

Ik ben het eens dat ervaring belangrijk is om mee te doen om de knikkers, maar tegelijkertijd vind ik het onverstandig om je aankoopbeleid te richten op dit soort jongens. Zo gaan we niet meedoen om de knikkers, want de jongens met de meeste potentie vertrekken op hun 20e of zelfs al eerder. Met hun ga je de prijzen pakken, niet met elf Tagliafico's.

PostPosted: 21 Mar 2018 17:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Vind ik onzin. Tagliafico is notabene de aanvoerder die met een grote club de Europa League van Zuid-Amerika heeft gewonnen.
Hoeveel titels hebben we de vorige seizoenen gewonnen?
Ik heb het ook niet over 11 Tagliafico's, maar over 3 of 4 en wat ik versta onder een 'type Tagliafico' heb ik al heel duidelijk uitgelegd. Met 11 gastjes van 19, 20 jaar win je juist helemaal niets. Al jarenlang.

PostPosted: 21 Mar 2018 18:53 

AFCA Niels wrote:
Het valt me op dat Tagliafico op veel manieren wordt gehyped. Sowieso al qua spel waar hij al als één van de beste spelers van Ajax wordt neergezet. Aanvallend is het zeker een meerwaarde, maar verdedigend heb ik nog mijn vraagtekens. Dat komt ook omdat hij op dit moment niet getest wordt. Dat geldt voor de hele Ajax selectie dit seizoen. De Ligt die met twee vingers in de neus speelt, Schöne die topscorer is, Van de Beek die door sommigen al in het basiselftal van Oranje wordt neergezet. Het is allemaal nogal vertekenend.

Nu zie ik ook sinds dag één voorbij komen dat we maar moeten hopen dat Tagliafico hier na de zomer nog speelt en niet voor een bovengenoemde 30 miljoen verkocht gaat worden. Ik zou niet weten waarom hij na een paar maanden Ajax alweer zou moeten verlaten en al helemaal niet voor zoveel geld. Ja natuurlijk is er 'een kans' dat hij een geweldig WK speelt, maar laten we eerlijk zijn. Hoe groot is die kans? Hij heeft één interland achter zijn naam staan...

Tagliafico is goed begonnen, maar komt ook in een gespreid bedje terecht in dit Ajax. Geen concurrentie, geen tegenstand en heeft de gunfactor.

De term 'type Tagliafico' is zelfs al in het leven geroepen. Daar moet Ajax er een stuk of drie van halen: een type Tagliafico. Maar wat is hij eigenlijk voor type? Hij is 25 jaar, was redelijk goedkoop, legt veel energie in de wedstrijd en lijkt een sympathieke jongen. Wat echter ook aan dit type vastkleeft is een vrij laag ontwikkelijkspercentage en inherent daaraan een relatief lage opbrengst bij een volgende verkoop, iets waar Ajax financieel van afhankelijk is.

Ik ben het eens dat ervaring belangrijk is om mee te doen om de knikkers, maar tegelijkertijd vind ik het onverstandig om je aankoopbeleid te richten op dit soort jongens. Zo gaan we niet meedoen om de knikkers, want de jongens met de meeste potentie vertrekken op hun 20e of zelfs al eerder. Met hun ga je de prijzen pakken, niet met elf Tagliafico's.
Ik vind hem verdedigend prima. Let eens op hoe vaak hij precies op tijd naar binnen knijpt.

PostPosted: 21 Mar 2018 21:03 

Morfe0 wrote:
Verkoop:
De ligt 40 miljoen
Tsja. Ik vind dit bedrag bijzonder laag (weet zo niet zijn contractduur) maar afgezet tegen de verdedigers van topclubs is dit bedrag een schijntje.

Als ik alleen al kijk naar Van Dijk dan kan De Ligt niet de helft zijn omdat hij in potentie veel beter wordt. De nederlandse competitie stelt steeds minder voor maar toch is dit bedrag te laag. Daarom alleen al zal hij wel vertrekken omdat het maar een schijntje is voor veel clubs.

PostPosted: 22 Mar 2018 08:26 

Morfe0 wrote:
Verkoop:
De ligt 40 miljoen
Tsja. Ik vind dit bedrag bijzonder laag (weet zo niet zijn contractduur) maar afgezet tegen de verdedigers van topclubs is dit bedrag een schijntje.

Als ik alleen al kijk naar Van Dijk dan kan De Ligt niet de helft zijn omdat hij in potentie veel beter wordt. De nederlandse competitie stelt steeds minder voor maar toch is dit bedrag te laag. Daarom alleen al zal hij wel vertrekken omdat het maar een schijntje is voor veel clubs.
Eens. AJAX moet stoppen met het vragen van internationaal gezien lage transfersommen. Een speler als De Ligt is in zijn leeftijdscategorie een absolute topper en wordt alleen maar beter. Wil een club hem hebben vraag dan ook maar "internationale" transfersom.
Bij een internationale topclub is hij binnen een jaar 100 het dubbele waard. De kwaliteit van de speler moet leidend zijn en niet de competitie waaruit hij komt.

PostPosted: 22 Mar 2018 15:52 

Hoeveel denken jullie dan dat clubs willen betalen voor De Ligt?
Op dit moment staat de grootste transfersom ooit in de Eredivisie op 42 miljoen.
60 miljoen zie ik niet gebeuren. Max 50.

PostPosted: 22 Mar 2018 16:57 

Morfe0 wrote:
Op dit moment staat de grootste transfersom ooit in de Eredivisie op 42 miljoen.
Maakt niet uit wat ze willen betalen. AJAX heeft de kaarten in handen. Hij heeft nog een langjarig contract en het is voor zowel AJAX als De Ligt prima als hij blijft.
Willen ze hem perse, dan betalen ze maar. Is mss. wel het grootste defensieve talent van Europa. Net zoals Mbappé dat aanvallend is.

PostPosted: 22 Mar 2018 23:37 

Morfe0 wrote:
Heel simpel. Wat de gek er voor geeft. De hele voetbalmarkt staat op zijn kop dus waarom dan achter blijven. Het is totaal belachelijk wat er allemaal gebeurd. Neymar is en blijft het ultieme toppunt maar meer dan 80 miljoen voor Dijks is feitelijk hetzelfde (zet ook eens af tegen Sanchez voor de helft).

Ik weet ook wel, dat het niet zo simpel is maar Ajax moet die grens echt fors gaan openbreken. Zeker als een engelse club komt. Zeg nu zelf. Wat heeft Southampton nu de laatste jaren klaargemaakt? Ja ze spelen in een van de sterkste competities maar De Ligt heeft op zijn 17e internationaal in de EL net zoveel laten zien. Je mag ook kijken hoe de markt in bv Engeland in elkaar steekt en hierna handelen.

Zijn marktwaarde zal alleen maar stijgen als hij bij Oranje ook gaat presteren en als Ajax nog een jaar europees goed speelt. Ajax moet het ook slim spelen en hem nog een keer goed opwaarderen zodat andere clubs nog dieper in de buidel moeten tasten. Ajax heeft goud in handen met De Ligt.

PostPosted: 23 Mar 2018 08:57 

Morfe0 wrote:
Heel simpel. Wat de gek er voor geeft. De hele voetbalmarkt staat op zijn kop dus waarom dan achter blijven. Het is totaal belachelijk wat er allemaal gebeurd. Neymar is en blijft het ultieme toppunt maar meer dan 80 miljoen voor Dijks is feitelijk hetzelfde (zet ook eens af tegen Sanchez voor de helft).

Ik weet ook wel, dat het niet zo simpel is maar Ajax moet die grens echt fors gaan openbreken. Zeker als een engelse club komt. Zeg nu zelf. Wat heeft Southampton nu de laatste jaren klaargemaakt? Ja ze spelen in een van de sterkste competities maar De Ligt heeft op zijn 17e internationaal in de EL net zoveel laten zien. Je mag ook kijken hoe de markt in bv Engeland in elkaar steekt en hierna handelen.

Zijn marktwaarde zal alleen maar stijgen als hij bij Oranje ook gaat presteren en als Ajax nog een jaar europees goed speelt. Ajax moet het ook slim spelen en hem nog een keer goed opwaarderen zodat andere clubs nog dieper in de buidel moeten tasten. Ajax heeft goud in handen met De Ligt.
Helemaal met je eens. Alleen, bracht Dijks maar 80 miljoen op. ;)

PostPosted: 23 Mar 2018 09:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Als Ajax De Ligt deze zomer verkoopt dan kan ik ze niet meer serieus nemen, al brengt hij 75 miljoen op.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 23 Mar 2018 10:01 

Stormrage wrote:
Als Ajax De Ligt deze zomer verkoopt dan kan ik ze niet meer serieus nemen, al brengt hij 75 miljoen op.
Klinkt romantisch maar als club heb je daar tegenwoordig helaas geen inspraak meer in. Als een speler echt weg wil dan kun je hem niet tegenhouden idem voor 'nee' zeggen tegen een astronomisch bod.

Zou van De Ligt zelf slimmer zijn om nog minimaal 1 jaar te blijven en hij komt over als een slimme jongen die nadenkt over elke stap, maar ja we gaan het zien......

PostPosted: 23 Mar 2018 14:02 

Stormrage wrote:
Voor 75 miljoen moet je 'm meteen verkopen.

Niet te verantwoorden om hem dan te houden.

PostPosted: 23 Mar 2018 14:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat snap ik ook wel, maar ik zou zo graag eens zien dat Ajax voor het sportieve kiest in plaats van voor het financiële, hoe moeilijk dat ook is in deze wereld. 75 miljoen gaat geen aanvallers voor je tegenhouden.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Apr 2018 21:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Hier maar eens een poging wagen, na het nieuws dat Ziyech en Onana weg zouden willen.

Wie ik denk dat er vertrekt:
Onana - Ik geef het best een grote kans dat er wel een subtop club waar hij basis mag spelen langs komt.
Veltman - niet meer onbetwist in de basis, en al wat ouder, dus een nieuwe uitdaging
Kluivert - helaas. Praten nu al zo lang over bijtekenen dat ik dat niet meer verwacht ( nog wel op hoop )
Younes ( toch al geen fan van ).
Ziyech - zei voordat hij kwam al dat hij twee jaar zou willen blijven voor de volgende stap en recentelijk zei hij uitgeleerd/aan een nieuwe uitdaging toe te zijn.
Viergever

Wat ik daaraan zou doen:
Onana - dit ligt aan de medische staat en kwaliteit van van Leer. Was goed vorig jaar, maar of dat na zijn blessures nog zo is? Anders zou ik hier wat voor kopen / halen. Ik lees veel over Unnerstall van VVV? Die zou ik dan eventueel halen. Alblas en Lamprou weg

Dan heb je Unnerstall of Van Leer / Kotarski / Van Bladeren ( Alblas, Leeuwenburgh en Lamprou ook weg )

Veltman - Kristensen en Orejuela zijn er al. Niets doen dus.

Kluivert & Younes - Bande komt al. Johnsen is nog niet goed genoeg dus daar zou ik dan nog wel een talent willen zien. of eventueel een Labyad zodat Bande eventjes kan wennen en zonder druk zich kan aanpassen (in FM haal ik altijd Gonzalo Martinez van River en op wat Youtube filmpjes ziet ie er wel goed uit. maar wat zegt dat ).

Dan komen we bij de belangrijkste. Ziyech. Hier zou ik Labyad niet voor halen. Wel lijkt me een aankoop nodig. Het liefst een goede 6. Ik zou graag zien dat F. de Jong en v.d. Beek basis staan als halven en dan een ervaren zes er achter. Anita bijvoorbeeld, of Serero of misschien Sinkgraven uitproberen op 6. Daarachter heb je dan Eiting en Matusiwa die zich goed schijnt te ontwikkelen volgens de berichten en wat volgers op AS.

Viergever gaat dan nog weg. Als hij zelf had gewild ( neem ik niet aan met zijn leeftijd ) had ik hem er als back up graag bijgehouden. Aangezien dat niet lukt zou ik graag een type Stam of Ooijer zien die de jonkies wat kan leren en goed egnoeg is en/of genoegen neemt met een rol als back up. Qua Nederlandse verdedigers weet ik er geen op te noemen, Verhaegh misschien, maar dat is een rechts back. Weten jullie iemand?

Dan is je team als volgt:

Labyad (later Bande) - Dolberg - Neres
F. De Jong - Anita/Serero/Sinkgraven - v.d. Beek
Nico - Wober - de Ligt - Kristensen

Als back ups:
Bande - Huntelaar - Cerny
Schone/Sinkgraven - Eiting - Mazraoui
Bakker - aankoop - Schuurs - Orejuela / Zeefuik

Cassiera zou ik verhuren
Orejuela of Zeefuik verhuren

Siem de Jong verkopen
Schone verkopen ( mits Sinkgraven niet op 6 kan )
Alblas weg
Lamprou weg
Leeuwenburgh weg
Dijks weg

PostPosted: 15 Apr 2018 09:37 

Ik hoop dat het geld eens in echte versterkingen wordt geïnvesteerd. Geen Labyad etc.
Orejuela schijnt niet goed genoeg te zijn. Ik vind hem in ieder geval beter dan Kristensen wat ik tot nu toe gezien heb. Laatstgenoemde lijkt mij echt een miskoop. Traag, niet wendbaar, imo absoluut nodig voor een back. Ervan uitgaand dat Veltman vertrekt zou ik proberen Hateboer te halen. Die jongen heeft in Oranje een prima indruk op mij gemaakt. Is basisspeler in een land waar verdedigen een kunst is, heeft enorme dreiging naar voren. Ik denk dat hij precies het type RB is dat wij nodig hebben.
Er moet imo ook minstens een vleugelspeler bij. Ik zou niet zo snel iemand weten, maar die zal toch wel ergens te vinden zijn. Met name in Zuid Amerika. Als vervanger voor Ziyech lijkt mij van de spelers die nu in Nederland spelen Odegaard een goed optie. Nadeel vind ik wel dat het weer een jonge speler is. Ik zie liever een ervaren speler komen. Ook voor het centrum achterin. De Ligt zal vertrekken, Schuurs moet je maar afwachten want is nog jonger dan De Ligt. Het liefst ook ervaren speler.
En gaan er nog meer spelers weg dan moet daar ook vervanging voor komen.
Belangrijkste is dat er spelers komen die ons sterker maken, geen opvulling. En moet daarvoor diep in de buidel getast worden, dan moet dat maar. Geld is immers geen probleem.

PostPosted: 15 Apr 2018 09:54 
Nieuwsredacteur

Hateboer is een interessante optie, mits haalbaar.
Als je Odegaard haalt als vervanger van Ziyech ga je er wel heel erg op achteruit in goals en assists. Natuurlijk zal hij het wel iets beter doen in een beter draaiend team, maar dit gat is echt te groot. Zou ik niet doen.

PostPosted: 30 Apr 2018 10:31 

Stormrage wrote:
Dat snap ik ook wel, maar ik zou zo graag eens zien dat Ajax voor het sportieve kiest in plaats van voor het financiële, hoe moeilijk dat ook is in deze wereld. 75 miljoen gaat geen aanvallers voor je tegenhouden.
Dat zou ik ook heel graag willen zien. Ergens vind ik ook dat Ajax het verplicht is na dit werkelijk gitzwarte jaar en 4 jaar droogte alweer. Je kunt niet weer 3 sterkhouders verkopen en opnieuw beginnen. Het zou echt van ambitie, beleid en respect naar de achterban getuigen als Ajax eens een duidelijk statement maakt na dit jaar en de afgelopen 4 jaren. En dan ook ballen durven tonen als er een club eind augustus langskomt met een serieus bod. Ja, we zijn een opleidingsland, maar ook ja, wij willen ook presteren in Europa maar vooral eens in Nederland. Onze prestaties moeten niet ten koste gaan van.

Eigenlijk zou ik van de huidige basis alleen Ziyech, Kluivert en Huntelaar laten gaan (en Veltman, maar dat wordt onmogelijk vanwege zijn blessure). De rest blijft nog lekker een jaartje. Dan haal je een dynamische 6 waardoor Schone een nuttige bankzitter wordt, je haalt een directe versterking voor linksvoor en ik zou zelf ook nog een kritisch kijken naar rechtsachter, maar gok dat Ajax daar niets meer voor gaat halen. Ajax zal Magallan trouwens ook nog wel ophalen gezien de langdurige geruchten. De Jong op de positie van Ziyech. Ik zou er dan niet eens raar van opkijken als ons middenveld er beter op wordt. Ben fan van Ziyech, maar het is ook wel een individualist. Ik denk dat met De Jong en een nieuwe 6 het middenveld meer complementair aan elkaar kan worden, zoals je ook had met Eriksen, De Jong en Anita. Daarom zie ik dat wel met vertrouwen tegemoet eigenlijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 1902 posts ]  Previous   1 63 64 65 66 67 77  Next

All times are UTC+01:00