Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1900 posts ]  Previous   1 67 68 69 70 71 76  Next
Author Message
PostPosted: 21 May 2018 10:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
renemar wrote:
Ik zou alle spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben (na De Ligt en Kluivert) wegdoen. Ook Bakker die ik hoog heb zitten.
Nooit meer zaken doen met die engnek. Of het nou inkomende of uitgaande transfers betreft.
Er zijn genoeg goede voetballers te vinden met andere zaakwaarnemers.
Gravenberch zit ook bij Raiola. Speelde gisteren, met name in de 1e helft, een puike wedstrijd in de Europese U17 finale.
Had een schitterende actie die eindigde op de deklat, maar miste ook 2 grote kansen. Oogt vaak wat flegmatiek, maar deze jongen heeft erg veel potentie. Die Raiola weet ze er wel uit te pikken, dat moet je hem nageven.

Dat de onderlinge verhoudingen tussen Ajax en die Raiola wat scheef liggen is geen geheim. Dat schijnt met deze man wat anders te liggen t.o.v. PSV, waarschijnlijk mede omdat hij ook de zaakwaarnemer is van de nu naar Everton vertrokken Brandts. En hij ook met plezier Ajax een extra oor aan naait door spelers die vooralsnog mislukt zijn in het buitenland, ook ex-spelers van Ajax, onder te brengen bij die club (zie Malen o.a.).

PostPosted: 21 May 2018 12:41 

Tuvalunho wrote:
renemar wrote:
Ik zou alle spelers die Raiola als zaakwaarnemer hebben (na De Ligt en Kluivert) wegdoen. Ook Bakker die ik hoog heb zitten.
Nooit meer zaken doen met die engnek. Of het nou inkomende of uitgaande transfers betreft.
Er zijn genoeg goede voetballers te vinden met andere zaakwaarnemers.
Gravenberch zit ook bij Raiola. Speelde gisteren, met name in de 1e helft, een puike wedstrijd in de Europese U17 finale.
Had een schitterende actie die eindigde op de deklat, maar miste ook 2 grote kansen. Oogt vaak wat flegmatiek, maar deze jongen heeft erg veel potentie. Die Raiola weet ze er wel uit te pikken, dat moet je hem nageven.

Dat de onderlinge verhoudingen tussen Ajax en die Raiola wat scheef liggen is geen geheim. Dat schijnt met deze man wat anders te liggen t.o.v. PSV, waarschijnlijk mede omdat hij ook de zaakwaarnemer is van de nu naar Everton vertrokken Brandts. En hij ook met plezier Ajax een extra oor aan naait door spelers die vooralsnog mislukt zijn in het buitenland, ook ex-spelers van Ajax, onder te brengen bij die club (zie Malen o.a.).
Begrijp ik, maar op de lange termijn is het imo beter iemand als Raiola buiten de deur te houden. Jonge spelers die met hem in zee gaan zijn wss. erop uit om z.s.m. naar het buitenland te gaan. Het kenmerk van Raiola. Hoe jammer ook voor jongens als Gravenberch en Bakker.
Wat hebben we aan jongens die op hun 17e of 18e al naar het buitenland kijken. Of nog eerder zoals iemand als Redan (weet niet of Raiola ook zijn zaakwaarnemer is).
Je investeert geld en tijd in die jongens en voordat je de sportieve vruchten kunt plukken zijn ze weer weg. De hele opleiding doe je dan strikt voor anderen. Vroeger bleven ze nog tot hun 25ste of zo. Dat ze dan verder kijken is logisch maar dan heb jezelf ook baat gehad bij de opleiding.
Zoals het nu dreigt te gaan is de scouting belangrijker dan de opleiding. Mij persoonlijk maakt het niet zo veel uit, maar het wordt zo steeds meer een "vreemdelingenlegioen".
De tijd dat minstens de helft van het elftal uit eigen jongens bestaat wordt een utopie. Of je blijft met alleen maar middelmaat zitten. En dat willen we toch zeker niet.

PostPosted: 21 May 2018 13:19 

Onana, Van Leer

Kristensen, Mazraoui, De Ligt, Schuurs, Magallan, Wober, Tagliafico, Sinkgraven

Vd Beek, De Jong, De Jong, Schone, Eiting, Ziyech

Neres, Bande, Dolberg, Huntelaar, Labyad, Kluivert

Met Orejuela en Cassierra in de verhuur en wat jonge jongens hierachter lijkt de selectie redelijk rond BEHALVE het halen van vervangers van spelers uit bovenstaande die gaan vertrekken. Lijkt me niet dat Overmars nog meer gaat halen of het moet een jong talent zijn die in Jong gaat beginnen.

PostPosted: 21 Jun 2018 02:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Mochten de laatste berichten van Verweij waarheid worden:

---------------------Onana-----------------------
Orejuela------Magallan------De Ligt---------Tagliafico
Vd Beek -------------Frenkie De Jong---------Tadic
Neres--------------Dolberg--------------Labyad

Bank:
Van Leer, Kristensen, Wöber, Mazraoui, Schone, Eiting, Huntelaar, Schuurs, Bande en Sinkgraven.

Ergens hoop ik, dat Schone nog een paar goede WK duels speelt en verkocht wordt. Voor hem dan een echte 6 kopen en er mag nog wel een buitenspeler bij met diepgang en snelheid.

PostPosted: 21 Jun 2018 09:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish

Bank:
Van Leer, Kristensen, Wöber, Mazraoui, Schone, Eiting, Huntelaar, Schuurs, Bande en Sinkgraven.

Ergens hoop ik, dat Schone nog een paar goede WK duels speelt en verkocht wordt. Voor hem dan een echte 6 kopen en er mag nog wel een buitenspeler bij met diepgang en snelheid.
Je hebt Frenkie De Jong al op 6, als je dan Schöne zou vervangen door een echte 6 zoals jij het noemt... dan blokkeer je Eiting. Of je zou hem moeten verhuren, maar ik heb wel vertrouwen in Eiting op 6 bij ons. Meer dan in Schöne op 6.

Ik verwacht echter niet dat Lasse nog gaat vertrekken. Hij is happy hier bij Ajax, en zijn gezin ook. Dat is belangrijk voor hem. Hij is ook geen type die kiest voor het geld ergens in een B-competitie en naar een A-competitie zal hij enkel willen gaan als hij kans op speeltijd krijgt en dat lijkt me weinig realistisch. Nee, ik zie hem niet gaan.

PostPosted: 21 Jun 2018 10:05 

Bank:

Ziet er in principe goed uit. Alleen als RB zie ik toch liever iemand anders hoewel Orejuela imo veel beter is dan Kristensen. Mede omdat ik de indruk heb dat ze het niet in Orejuela zien zitten. Anders had hij vorig seizoen wel meer gespeeld. Ook als linksbuiten zie ik graag nog een nieuwe speler komen. Ben niet kapot van Labyad. Er zou in de voorhoede nog een speler erbij komen.

PostPosted: 21 Jun 2018 11:07 

rebuah wrote:
Je hebt Frenkie De Jong al op 6, als je dan Schöne zou vervangen door een echte 6 zoals jij het noemt... dan blokkeer je Eiting. Of je zou hem moeten verhuren, maar ik heb wel vertrouwen in Eiting op 6 bij ons. Meer dan in Schöne op 6.
. Ik zie liever een 10 dan een 6 maar goed, dit is een andere discussie. Als Magallan verdedigend gewoon goed is, hoop ik, dat De Ligt veel doorschuift richting middenveld en dat Tadic dieper kort achter de spits kan spelen met Frenkie en Donny aan buitenkanten van het middenveld.
Ik verwacht echter niet dat Lasse nog gaat vertrekken. Hij is happy hier bij Ajax, en zijn gezin ook. Dat is belangrijk voor hem. Hij is ook geen type die kiest voor het geld ergens in een B-competitie en naar een A-competitie zal hij enkel willen gaan als hij kans op speeltijd krijgt en dat lijkt me weinig realistisch. Nee, ik zie hem niet gaan.
In zijn algemeenheid vond ik, dat Ajax net teveel net-niet spelers onder contract had. En dan doel ik op Viergever, Schone en Siem De Jong. Zeker voor het middenveld is eentje genoeg. Dat mag Schone zijn maar ik vind Schone ook geen echte 6.

Eiting ben ik ook heel groot fan van maar hij is nog niet zover als Frenkie en Donny. Maar het kan best passen.

PostPosted: 21 Jun 2018 15:04 

Bank:

Prima opstelling, behalve dan de rechtsback. We hebben wel meer de spelers voor een 3-4-3

--------------------------------Onana---------------------------------------
----------De Ligt--------------Magallán----------------Tagliafico-----------
---------------------------------Eiting---------------------------------------
----------Van de Beek----------------------------Frenkie de Jong---------
---------------------------------Tadic---------------------------------------
---Neres-----------------------Dolberg------------------------Labyad-----

PostPosted: 21 Jun 2018 16:10 
Nieuwsredacteur

Of, zoals Ten Hag lijkt te willen, 3-2-4-1:

—————————— Onana ——————————
—————————- Van Leer -—————————
————————————————————————
—- De Ligt ———— Magallan ———— Nico T —
—- Mazraoui ———- Schuurs ———— Wöber —
————————————————————————
————— F. de Jong —— Van de Beek ————
————— Schöne ————— Eiting ——————
————————————————————————
— Tadic —— Neres —— Labyad —— Bandé ——
- Cerny - S. de Jong - Ekkelenkamp - Johnsen -
————————————————————————
—————————— Dolberg —————————-
—————————- Huntelaar —————————

Wel lekker aanvallend. :P

(Met de back-ups kan je natuurlijk wat schuiven, is meer voor het idee.)

PostPosted: 21 Jun 2018 16:40 

Die veldbezetting zo is echt waardeloos met een vierkant op het middenveld..

PostPosted: 21 Jun 2018 16:44 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Die veldbezetting zo is echt waardeloos met een vierkant op het middenveld..
Drama als we zo gaan spelen idd.

PostPosted: 21 Jun 2018 17:26 

Prima opstelling, behalve dan de rechtsback. We hebben wel meer de spelers voor een 3-4-3
Vind je?

Ik vind juist van niet omdat bijna al je backs aanvallend zijn ingesteld. Als je met 3 man achterin wil spelen, opteer ik liever voor 3 mandekkers achterin. Ook je buitenste middenvelders moeten goed met ruimte in hun rug kunnen spelen

Dan zou ik zo spelen:

Magallan ----------- De Ligt ---------- Wober
-------------------Frenkie De Jong------------
Vd Beek-------------------------------Tagliafico
-----------------------Tadic---------------------
Neres----------------Dolberg----------Labyad

Met Eiting en Schuurs heb je nog 2 voetballende verdedigers maar echte mandekkers als back up voor bovenstaande 3, heb je niet. Ook je linkermiddenvelder is nu een cruciale positie. Sinkgraven zou het ook kunnen in deze opstelling maar Tadic/Labyad niet.

PostPosted: 21 Jun 2018 17:28 
Nieuwsredacteur

Ik zeg ook niet dat het mijn plan is, maar denk dat Ten Hag hier naartoe gaat.

Overigens denk ik dat het met enige afstemming niet zo slecht hoeft uit te pakken als jullie wellicht denken.

PostPosted: 21 Jun 2018 18:05 

Droomaankoop: Adam Maher
Onana
Mazraoui De Ligt Magallán Tagliafico
Frenkie
Vd Beek Tadic
Neres Dolberg Labyad

PostPosted: 21 Jun 2018 18:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Onana
Kristensen, De Ligt, Magallan, Tagliafico
V.d. Beek/Frenkie
Frenkie/Labyad, Tadic
Neres, Dolberg, Labyad/Aankoop (Chadli?)

PostPosted: 21 Jun 2018 23:07 

Vind je?

Ik vind juist van niet omdat bijna al je backs aanvallend zijn ingesteld. Als je met 3 man achterin wil spelen, opteer ik liever voor 3 mandekkers achterin. Ook je buitenste middenvelders moeten goed met ruimte in hun rug kunnen spelen

Dan zou ik zo spelen:

Met Eiting en Schuurs heb je nog 2 voetballende verdedigers maar echte mandekkers als back up voor bovenstaande 3, heb je niet. Ook je linkermiddenvelder is nu een cruciale positie. Sinkgraven zou het ook kunnen in deze opstelling maar Tadic/Labyad niet.
Vandaag speelde Argentinië ongeveer hetzelfde, met Nico achterin. Onderstaande zou ik ook mooi vinden:

Magallan ----------- De Ligt ---------- Tagliafico
Vd Beek-------------------------------Sinkgraven

PostPosted: 22 Jun 2018 09:36 

Vind je?

Dan zou ik zo spelen:

Vandaag speelde Argentinië ongeveer hetzelfde, met Nico achterin. Onderstaande zou ik ook mooi vinden:

Magallan ----------- De Ligt ---------- Tagliafico
Vd Beek-------------------------------Sinkgraven
Hele leuke opstelling. Heel veel voetballend vermogen. Ik denk alleen wel dat je niet alle wedstrijden in die samenstelling kunt spelen.
En voor Labyad zie ik toch liever iemand anders.

PostPosted: 22 Jun 2018 10:57 

renemar wrote:
Hele leuke opstelling. Heel veel voetballend vermogen. Ik denk alleen wel dat je niet alle wedstrijden in die samenstelling kunt spelen.
Dit is nu net verkeerde gedachte omdat je van jezelf moet uitgaan. Dat is iets wat bij Ajax hoort en wat ik de laatste tijd echt mis. Natuurlijk is het een opstelling met risico maar zoiets moet groeien.

Een 3-4-3 opstelling kan in mijn ogen alleen maar als je achterin goede echte verdedigers hebt, die heel goed weten wat ze moeten doen. Het is heel anders dan met 4 man achterin. Cruciaal is de nr 4 maar met De Jong, Schuurs en Eiting heb je voldoende mogelijkheden, die heel goed kunnen inschatten om door te schuiven. Ook de nr 10 positie is cruciaal want met Tadic heb je iemand die en balvast is en goed tussen de linies is. Ik mis alleen een type Davids. Je mist een aggressieve middenvelder, die kan voetballen maar ook voor de balans kan zorgen. Vandaar dat ik hier Tagliafico neerzet.

Als zoiets groeit en je kunt overal een overtalsituatie creëren gaan clubs niet zomaar vol op de aanval spelen tegen Ajax want dan worden ze weggetikt.

PostPosted: 22 Jun 2018 12:25 

renemar wrote:
Dit is nu net verkeerde gedachte omdat je van jezelf moet uitgaan. Dat is iets wat bij Ajax hoort en wat ik de laatste tijd echt mis. Natuurlijk is het een opstelling met risico maar zoiets moet groeien.

Een 3-4-3 opstelling kan in mijn ogen alleen maar als je achterin goede echte verdedigers hebt, die heel goed weten wat ze moeten doen. Het is heel anders dan met 4 man achterin. Cruciaal is de nr 4 maar met De Jong, Schuurs en Eiting heb je voldoende mogelijkheden, die heel goed kunnen inschatten om door te schuiven. Ook de nr 10 positie is cruciaal want met Tadic heb je iemand die en balvast is en goed tussen de linies is. Ik mis alleen een type Davids. Je mist een aggressieve middenvelder, die kan voetballen maar ook voor de balans kan zorgen. Vandaar dat ik hier Tagliafico neerzet.

Als zoiets groeit en je kunt overal een overtalsituatie creëren gaan clubs niet zomaar vol op de aanval spelen tegen Ajax want dan worden ze weggetikt.
Ik denk dat je bijv. tegen de graafschap thuis een andere opstelling hebt dan tegen psv uit. Niet helemaal anders uiteraard. Rekening houden met de kwaliteit van de tegenstander is niks mis mee.

PostPosted: 22 Jun 2018 14:45 

Het probleem bij een 3-4-3 opstelling zoals genoemd zijn de vleugels. Je speelt bijna altijd 1 op 1 achterin. Laat je dan je buitenste middenvelders de aanvallers van de tegenstander opvangen (niet ideaal gezien het spelersmateriaal) of doen je linker en rechter verdediger dat? Dan zou inderdaad je vm vanuit de verdediging moeten gaan spelen.

Ik blijf het systeem zoals we dat de laatste jaren gebruiken het meest geschikt vinden.

PostPosted: 27 Jun 2018 12:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het feit dat Ten Hag de eerste wedstrijden 4-3-3 speelt zegt denk ik wel wat over hoe hij het seizoen wil gaan beginnen. Ik denk ook dat het meest belangrijk is dat hij voor nu zijn denk- en speelwijze er écht in weet te slijpen bij de spelers. Want zoals hij sprak na afloop van het seizoen heeft hij links en rechts toch wat concessies gedaan omdat hij het roer niet rigoureus om kon gooien nadat hij middenin het seizoen is ingestapt. Dan doen die paar weken in de winterstop ook geen wonderen. Ten Hag heeft tijd nodig om zijn speelwijze te kunnen implementeren, zoals iedere trainer met een duidelijke eigen visie dat heeft. Dit was bij Bosz niet anders.

Ik zit zelf ook niet te wachten op een middenveld met een vierkant vanwege de matige veldbezetting. Maar ik kan me wel indenken waarom Ten Hag voor zo'n variant zou kiezen. Aangezien de (rechts)back ons zwakke punt is. Tagliafico kan ook prima centraal spelen in een driemans-achterhoede. Stond in Argentinië blijkbaar ook regelmatig centraal in een 4-3-3. Kopsterk, wint zijn duels en staat fysiek zijn mannetje ondanks zijn geringe lengte. Daar maak ik me niet zo druk over. Maar op rechtsback zitten we met een probleem. Kristensen en Orejuela voldoen niet (en gaan dat ook niet doen) en Mazraoui blijft een in mijn ogen meer een middenvelder. Dat hij multifunctioneel is vind ik een pré, maar het liefst zie ik jongens van het niveau Tagliafico die defensief hun mannetje staan en de hele flank kunnen bestrijken. Ook Sinkgraven vond ik als linksback meer dan prima, als is dat meer een 'voetballer' dan een verdediger.

Ik ben blij met de keuze om de WK-gangers direct aan te laten sluiten in plaats van ze vakantie te geven. De wedstrijden om Europees voetbal zijn cruciaal voor Ajax, daar moet je op volle sterkte aantreden. Ik ben daarom ook blij dat Ten Hag van plan is om Ziyech te gebruiken wanneer die dan nog in Amsterdam is. Heeft ook geen consequenties voor zijn volgende club dus voor Ziyech is er geen directe noodzaak om dit niet te willen. Verder heeft Ajax in de maand november een relatief eenvoudig programma. Geef dan Tadic en/of Tagliafico maar wat weken rust. Dolberg heeft afgelopen seizoen dermate weinig gespeeld dat die misschien niet eens op rust zit te wachten en van Schöne verwacht ik dat hij dit seizoen geen basisspeler meer is. Die jongen kan dus ook eenvoudig een keer een aantal weken rust krijgen dit seizoen. Want naast het fysieke gedeelte is het ook belangrijk dat de spelers mentaal tot rust komen, laten we dat niet onderschatten. Het lijkt me ook zaak om met de spelers mee te denken wanneer je dat ook van hen verlangt.

PostPosted: 27 Jun 2018 14:05 

Als we 4-3-3 spelen, dan het liefst zo: Onana; Mazraoui, De Ligt, Magállan, Tagliafico; De Jong, VD Beek, Tadic; Neres, Dolberg, Labyad

Wissels: Van Leer, Schuurs, Kristensen, Sinkgraven, Eiting, Schöne, Bandé, Huntelaar

Staat op zich wel een prima selectie. Jammer dat we een halve gare als trainer hebben met zulk materiaal.

PostPosted: 27 Jun 2018 14:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Als we 4-3-3 spelen, dan het liefst zo: Onana; Mazraoui, De Ligt, Magállan, Tagliafico; De Jong, VD Beek, Tadic; Neres, Dolberg, Labyad

Wissels: Van Leer, Schuurs, Kristensen, Sinkgraven, Eiting, Schöne, Bandé, Huntelaar

Staat op zich wel een prima selectie. Jammer dat we een halve gare als trainer hebben met zulk materiaal.
Mits iedereen fit zal het er zo wel uit komen te zien tegen Sturm Graz.

PostPosted: 27 Jun 2018 14:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Bonzai wrote:

Mits iedereen fit zal het er zo wel uit komen te zien tegen Sturm Graz.
Ik sluit niet uit dat Ziyech speelt, zeker wanneer Frenkie nog niet fit genoeg blijkt te zijn.

PostPosted: 27 Jun 2018 17:07 

Ik vraag me ook af in hoeverre een dure centrale verdediger nodig is als De Ligt gewoon blijft. Er zal dan wel onvoldoende vertrouwen zijn in Wöber. Echter, Carel Eiting kan wat mij betreft ook prima als LCV spelen en dan doorschuiven naar de CVM, waardoor ze een wat complementairder middenveld met Frenkie de Jong, VD Beek en Tadic kan vormen. Daarbij hebben we ook nog Perr Schuurs, maar daar moeten we nog niet te veel op gaan rekenen.

Post new topic  Reply to topic  [ 1900 posts ]  Previous   1 67 68 69 70 71 76  Next

All times are UTC+02:00