Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 88  Next
Author Message
PostPosted: 09 Dec 2011 18:38 

Ik vraag me verder wel af of we al die talenten moeten halen die hier genoemd worden. ook al zijn ze voor een paar euro op te halen.
Iedereen zei 2 jaar geleden haal Mertens, haal Strootman. Maar zullen ze wel echt zo goed worden als ze direct naar ajax waren gekomen. nu zijn ze zo goed omdat ze eerst een tussenstap maken bij bijv. Utrecht of Groningen. En zo zijn er denk ik nog dat er een hoop spelers die eerst nog een tussenstap nodig hebben om door te breken, en dat zls je ze meteen bij Ajax zet dat ze dan meteen verzuipen omdat ze het niveau niet aan kunnen.

PostPosted: 09 Dec 2011 23:16 

Bij twijfel is de keuze niet zo moeilijk, speler kopen, een jaar verhuren en een seizoen later laten debuteren bij Ajax in de eredivisie. In Italië is dit heel gebruikelijk, zo moest ook Maxwell een seizoen naar Empoli en Krul werd ook verhuurd door Newcastle. Zaak is alleen dan wel dat je een speler lang genoeg contracteert.

Je kunt dan wel zeggen dat je een jaar geen gebruik maakt van het geïnvesteerde kapitaal, maar haal je een speler een seizoen later dan betaal je soms het 6 of 7-voudige aan transfergeld.

PostPosted: 11 Dec 2011 23:31 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Anyways een linksback, centrumverdediger en een buitenspeler erbij, denk dat iedereen het daar wel mee eens is.

PostPosted: 11 Dec 2011 23:47 
Moderator De Toekomst

Dat hadden Willems, Savić en Narsingh kunnen zijn.

PostPosted: 12 Dec 2011 11:59 

D_skilled wrote:
Dat hadden Willems, Savić en Narsingh kunnen zijn.
Savić die nu bij City speelt? Die was veel te duur, ook al toen hij bij Ajax stage liep.

PostPosted: 12 Dec 2011 12:53 
Erelid

Dat verhaal ging inderdaad, had voornamelijk met zijn management te maken. (onder tafel betalen). Officieel is Savic kort na zijn stage bij Ajax van Borca naar Partizan gegaan voor 300.000 euro (maar je weet nooit wat zijn managment precies voor constructie in gedachte had).

Niettemin zijn Blind, Ooijer en Ebecilio en in mindere mate Bulykin natuurlijk aanfluitingen. Voor Ooijer komt Denswil volgend jaar, Bulykin kan vervangen worden door Castillion voor Blind en Ebecilio moeten er echter nog steeds directe vervangers komen. Het is een schande dat er bij nagenoeg elke club in de eredivisie betere spelers op die posities rondlopen dan blunderkapiteins Ebecilio en Blind.

PostPosted: 12 Dec 2011 14:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kan de vervanger van Vermeer ook uit de eigen jeugd komen?

PostPosted: 12 Dec 2011 16:33 
Erelid

De vervanger voor Vermeer is gewoon Cilessen hoor (Ajax heeft echt geen 4 miljoen betaald voor een bankzitter), Verhoeven kunnen we straks inderdaad gaan wegstrepen voor Marco Bizot.)

PostPosted: 12 Dec 2011 16:58 
Beheerder

Weet ik. Maar dan hebben we Cilessen, Bizot en nummer 3?

PostPosted: 12 Dec 2011 17:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
343 wrote:
Dan heb je toch een wat meer ervaren keeper nodig en niet iemand uit de jeugd.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 12 Dec 2011 17:44 
Erelid

343 wrote:
Ik denk niet dat Vermeer meteen vertrokken is hoor als Cilessen de strijd wint. Op lange termijn natuurlijk wel, maar dan heb je ook weer tijd om rond te gaan kijken.

Bizot doet het aardig bij Cambuur momenteel. En verder zal Ajax mocht Vermeer gaan wel inzetten op een ervaren reserve keeper ala Boschker, Timmer, Heijblok,...

PostPosted: 12 Dec 2011 17:51 
Beheerder

Mmm, ik denk dat Vermeer dan wel zijn conclusies zal trekken en zal vertrekken.

PostPosted: 12 Dec 2011 18:14 
Erelid

Denk dat dat nog wel even kan duren. Welke clubs zouden interesse hebben? Vermeer is niet zo lang en dat maakt hem erg impopulair bij buitenlandse clubs en daarnaast is hij zelfs nooit opgeroepen voor Oranje en keepers als Velthuizen b.v. wel. Dat spreekt allemaal in zijn nadeel.

PostPosted: 12 Dec 2011 18:20 

Pushkin wrote:
Denk dat dat nog wel even kan duren. Welke clubs zouden interesse hebben? Vermeer is niet zo lang en dat maakt hem erg impopulair bij buitenlandse clubs en daarnaast is hij zelfs nooit opgeroepen voor Oranje en keepers als Velthuizen b.v. wel. Dat spreekt allemaal in zijn nadeel.
Misschien helpt het dat Vorm en Krul het heel goed doen in de Premier League (twee beste keepers van het seizoen tot nu toe) maar ik denk ook niet dat Vermeer makkelijk een goede club zal vinden. Misschien moet hij maar genoegen nemen met een rol als goed betaalde (7 ton voor een tweede keeper vind ik veel) tweede keeper bij Ajax.

PostPosted: 12 Dec 2011 18:22 
Beheerder

Jong Oranje en de naam AJAX doet veel deuren open gaan. Had ook nooit gedacht dat Emanuelson naar Milan zou gaan. Ach, we zien wel waar Vermeer genoegen mee zal nemen. Ik denk dat hij na deze periode niet voor minder zal gaan dan eerste keeper.

PostPosted: 12 Dec 2011 18:30 
Erelid

Zelfs Johann Vogel heeft bij handelshuis Milan gespeeld, dat zegt niet zoveel over de naam Ajax. Dat het RKC van Engeland nu succes heeft met Vorm vind ik leuk voor ze maar ik zou echt heel erg verrast zijn als een PL club komt voor Vermeer.

Voor Vermeer verwacht ik op lange termijn eenzelfde loopbaancurve als van Stanley Menzo.

PostPosted: 12 Dec 2011 18:40 

Pushkin wrote:
Zelfs Johann Vogel heeft bij handelshuis Milan gespeeld, dat zegt niet zoveel over de naam Ajax. Dat het RKC van Engeland nu succes heeft met Vorm vind ik leuk voor ze maar ik zou echt heel erg verrast zijn als een PL club komt voor Vermeer.
Vorm doet het echt enorm goed en mocht Swansea degraderen (wat ik niet verwacht want ze spelen af en toe redelijk goed voetbal) dan zal hij de Premier League clubs voor het uitkiezen hebben.

PostPosted: 12 Dec 2011 18:45 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
343 wrote:
Jong Oranje en de naam AJAX doet veel deuren open gaan. Had ook nooit gedacht dat Emanuelson naar Milan zou gaan. Ach, we zien wel waar Vermeer genoegen mee zal nemen. Ik denk dat hij na deze periode niet voor minder zal gaan dan eerste keeper.
Emanuelson heeft wel de technische kwaliteiten voor een linksmidden in een 4-4-2 opstelling. Hij komt alleen mentaal wat tekort, zoals veel Ajacieden op dit moment

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 13 Jan 2012 19:06 

Verkopen:

Sulejmani
Vertonghen
V/D Wiel
S. De Jong
Enoh
Ebecilio
Blind
El Hamdaoui
Janssen

Niet verlengen:

Ooijer
Bulykin

Kopen:

Narsingh
Gouweleeuw
Chivu
Back-up LCV
Multifunctionele aanvaller (diepte inverstering)

Basis: Cillessen, Gouweleeuw, Alderweireld, Chivu, Boilesen, Anita, Eriksen, Lodeiro, AANKOOP, Sigthórsson, Narsingh

Schaduwelftal: Vermeer, Ligeon, Gouweleeuw, Denswil, Aankoop, Chivu, Aissati, Serero, Boerrigter, Ozbiliz, Lukoki

Extra info: Gouweleeuw is een aankoop voor de toekomst, hij heeft alles, mag zich een jaar doorontwikkelen op rechtsback (heeft daar de kwaliteiten voor), waarna hij de plaats overneemt van Alderweireld die dan verkocht mag worden (vind hem te langzaam voor een CV van Ajax).
Chivu is naast CV ook back up CVM, wat de weg klaarmaakt om ook de talentvolle Denswil minuten te laten maken.

PostPosted: 13 Jan 2012 19:40 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Derk als linksbuiten en Narsingh als rechtsbuiten. Dan kan je een talent als back-up hebben voor Narsingh en Boerrigter.

Verder wel mee-eens.

PostPosted: 14 Jan 2012 15:08 
Erelid

Aissati...?

PostPosted: 14 Jan 2012 16:03 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
AFCA Niels wrote:
Aissati...?
Gehaald in het tijdperk van Basten, verdiend een groot salaris die niet klopt bij zijn prestaties. Leuke invaller maar brengt Ajax niet naar het niveau waar we naar toe willen met zn allen..

PostPosted: 24 Jan 2012 19:35 
Erelid

Aissati verdient iest van 8ton, idem met Silva.

PostPosted: 24 Jan 2012 22:35 

Silva is alleen niet meer te verkopen, Aissati misschien nog wel.

PostPosted: 31 Jan 2012 22:41 

Pffff... Het is thans 22u30, en er lijkt niemand bij te komen, en helaas ook (behalve Bouy) niemand te vertrekken.

Gezien de huidige blessures, en de verliespartij van afgelopen zondag lijkt het kampioenschap verder weg dan ooit..

Ik stel dan ook voor om nu al over te schakelen naar volgend seizoen. Om nu al door te selecteren, en de spelers die komende zomer bij het eerste worden gehaald (Denswil, Klaassen, De Sa, Lukoki, Van Rhijn) nu al door laten stromen, en minuten laten maken. De komende periode uit pure noodzaak, maar ook later in het seizoen. Spelers als Enoh, Blind, Ebecilio hoef ik niet meer te zien. Over Anita heb ik steeds vaker mn twijfels, terwijl ook Janssen niet brengt wat van hem verwacht wordt. Laat de nieuwe generatie als Koppers, Rits, Serero en Ligeon lekker ballen, en van hun fouten leren...

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 88  Next

All times are UTC+01:00