Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2013 posts ]  Previous   1 74 75 76 77 78 81  Next
Author Message
PostPosted: 20 Aug 2018 14:54 

Ik denk dat onze top beter is. Ajax en PSV zullen 7 van de 10 keer winnen van Club Brugge en Anderlecht. Verschil zit hem met name in de clubs eronder. Daar zit België een stuk breder.

Zie je ook op de club ranking.

29. Ajax 46.500
30. Anderlecht 46.000
39. PSV 34.000
41. Club Brugge 32.500
44. Gent 29.500
62. Feyenoord 22.000
69. Racing Genk 18.500
85. Standard Luik 13.500
111. AZ Alkmaar 10.500

Denk dat dit ook de kern van het probleem is in NL. Subtop gaat niet met de tijd mee, waar ze in België wel een stuk realistischer zijn qua speelwijze.

PostPosted: 20 Aug 2018 15:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
DarkChild wrote:
renemar wrote:
DC heeft al eerder gezegd dat de Belgische competitie beter is. Op grond waarvan hij dat baseert weet ik niet.
Dat is imo niet zo. Ik zie wekelijks wedstrijden. Ze spelen anders. Wat compacter.
Maar niet beter. Zei onlangs ook een analist op TV. Weet miet meer wie dat was. I.i.g die de Belgische competitie volgt.
Het blijft gedeeltelijk subjectief om competities te vergelijken natuurlijk, maar het beste middel is de UEFA ranglijst. Die gaat over een relatief lange periode (vijf jaar) waarbij de prestaties op dezelfde manier worden bekeken.
En dan staat Belgie 9e en wij 14e.

Dichter bij objectiviteit kom je denk ik niet met dit onderwerp.

Toch kan ik daar meer mee dan 'en toch is het niet zo' van een of andere analist. Das gevoel. Of wens.

Dat je je niet kan voorstellen dat we zo afgegleden zijn en 3 voorrondes moeten spelen voor CL toegang. En dat wij straks nog maar 2 clubs in Europa overhebben, en Belgie alle 5 nog. Dat zijn de keiharde feiten, kan er ook niet meer van maken. Leuk is anders.
Ik woon in België en kijk dus aardig wat voetbal hier. Ik vind de Belgische competitie zeker NIET sterker dan de eredivisie. Anderlecht en Brugge zouden hier ook meespelen voor de titel. Gent, Standard en Genk zijn niveau AZ/Vitesse. Belgische ploegen spelen meestal behoudender vanuit een gesloten organisatie. Er speelt bijna niemand 4-3-3, het is vaak reactie- of countervoetbal. Anderlecht is hierop een uitzondering. Ook Genk probeert wat aanvallender te spelen. Maar voor de rest is geen doelpunten tegen krijgen belangrijker dan doelpunten maken. Wel is het zo dat de Belgische teams het de laatste jaren aanzienlijk beter hebben gedaan in Europa dan de Nederlandse teams. Als we dit jaar kijken naar Feyenooit, Vitesse en AZ dan hebben we daar weer een zeer slechte beurt gemaakt. Maar als je ziet dat Ajax Standard gewoon wegspeelt dan weet je dat er toch wel een niveauverschil is in het voordeel van de eredivisie. Alleen werkt dat behouden voetbal Europees beter dan ons meer aanvallend ingestelde voetbal. Al hadden feyenoord en az nooit mogen verliezen tegen dit soort ploegen.

PostPosted: 20 Aug 2018 15:16 

rebuah wrote:

Ik woon in België en kijk dus aardig wat voetbal hier. Ik vind de Belgische competitie zeker NIET sterker dan de eredivisie. Anderlecht en Brugge zouden hier ook meespelen voor de titel. Gent, Standard en Genk zijn niveau AZ/Vitesse. Belgische ploegen spelen meestal behoudender vanuit een gesloten organisatie. Er speelt bijna niemand 4-3-3, het is vaak reactie- of countervoetbal. Anderlecht is hierop een uitzondering. Ook Genk probeert wat aanvallender te spelen. Maar voor de rest is geen doelpunten tegen krijgen belangrijker dan doelpunten maken. Wel is het zo dat de Belgische teams het de laatste jaren aanzienlijk beter hebben gedaan in Europa dan de Nederlandse teams. Als we dit jaar kijken naar Feyenooit, Vitesse en AZ dan hebben we daar weer een zeer slechte beurt gemaakt. Maar als je ziet dat Ajax Standard gewoon wegspeelt dan weet je dat er toch wel een niveauverschil is in het voordeel van de eredivisie. Alleen werkt dat behouden voetbal Europees beter dan ons meer aanvallend ingestelde voetbal. Al hadden feyenoord en az nooit mogen verliezen tegen dit soort ploegen.

Dat hoor je je al jaren. Maar het gebeurt wel. Met "had nooit mogen" schieten we niet zo veel op. Het is ook niet dat die neergang er plotseling is, of dat de slechte resultaten een incident zijn.

En tja, wat ik zeg, het blijft lastig vergelijken, maar het enige snijvlak is Europees voetbal.
Dat Ajax Standard wegspeelt is ook niet super verrassend. Want het is de absolute nummer 1 qua mogelijkheden tegen de nummer 4 van Belgie. Of je daar dan uit kan halen dat de Eredivisie 'dus' beter is?
Snake wrote:
Ik denk dat onze top beter is. Ajax en PSV zullen 7 van de 10 keer winnen van Club Brugge en Anderlecht. Verschil zit hem met name in de clubs eronder. Daar zit België een stuk breder.

Zie je ook op de club ranking.

29. Ajax 46.500
30. Anderlecht 46.000
39. PSV 34.000
41. Club Brugge 32.500
44. Gent 29.500
62. Feyenoord 22.000
69. Racing Genk 18.500
85. Standard Luik 13.500
111. AZ Alkmaar 10.500

Denk dat dit ook de kern van het probleem is in NL. Subtop gaat niet met de tijd mee, waar ze in België wel een stuk realistischer zijn qua speelwijze.
Denk dat dat wel aardig klopt en dat de pieken van een Nederlandse topclub hoger liggen dan die van een Belgische. En dat mag ook wel, want de begrotingen zijn hoger. Das ook wel een ding, want economisch zijn we de 8ste competitie van Europa. Met een bijzonder belangrijke voetnoot: dat gaat uit van 'legale' cijfers, dus niet een envelopje onder de deur ;)

Desalniettemin, ook dan zouden we beter dan 14e scoren.
(waarbij je je zorgen moet maken als dat topjaar 16/17 wegvalt)

PostPosted: 20 Aug 2018 16:47 

DarkChild wrote:
renemar wrote:
DC heeft al eerder gezegd dat de Belgische competitie beter is. Op grond waarvan hij dat baseert weet ik niet.
Dat is imo niet zo. Ik zie wekelijks wedstrijden. Ze spelen anders. Wat compacter.
Maar niet beter. Zei onlangs ook een analist op TV. Weet miet meer wie dat was. I.i.g die de Belgische competitie volgt.
Het blijft gedeeltelijk subjectief om competities te vergelijken natuurlijk, maar het beste middel is de UEFA ranglijst. Die gaat over een relatief lange periode (vijf jaar) waarbij de prestaties op dezelfde manier worden bekeken.
En dan staat Belgie 9e en wij 14e.

Dichter bij objectiviteit kom je denk ik niet met dit onderwerp.

Toch kan ik daar meer mee dan 'en toch is het niet zo' van een of andere analist. Das gevoel. Of wens.

Dat je je niet kan voorstellen dat we zo afgegleden zijn en 3 voorrondes moeten spelen voor CL toegang. En dat wij straks nog maar 2 clubs in Europa overhebben, en Belgie alle 5 nog. Dat zijn de keiharde feiten, kan er ook niet meer van maken. Leuk is anders.
Moet erkennen dat ik de Uefa lijst niet ken. Interesseert mij ook niet, vandaar.
Hoe wordt die vastgesteld? Op basis van Europese of op basis van de hele competitie?
Als het alleen op basis van de uitslagen van de clubs in Europees verband zegt dat niks over de clubs die geen Europees voetbal spelen. Zeg maar nummer 6 tot 18. De "kracht" van die clubs is dan dus niet meegenomen en dan geeft het geen reëel beeld van de hele competitie.

PostPosted: 20 Aug 2018 17:38 

renemar wrote:

Moet erkennen dat ik de Uefa lijst niet ken. Interesseert mij ook niet, vandaar.
Hoe wordt die vastgesteld? Op basis van Europese of op basis van de hele competitie?
Als het alleen op basis van de uitslagen van de clubs in Europees verband zegt dat niks over de clubs die geen Europees voetbal spelen. Zeg maar nummer 6 tot 18. De "kracht" van die clubs is dan dus niet meegenomen en dan geeft het geen reëel beeld van de hele competitie.
Het gaat over Europees voetbal, want dat is het enige waarbij ze "in elkaars vaarwater" komen en je dus kan vergelijken:

https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2018.html

Dit wordt als volgt berekend:
De competitiecoëfficiënt bepaalt hoeveel clubs uit een competitie zich plaatsen voor Europees voetbal en in welk toernooi zij mogen spelen, Champions League of Europa League. De coëfficiënt wordt bepaald door de prestaties van de clubs uit een bepaalde competitie in het Europees voetbal over de laatste vijf jaar. Een overwinning levert 2 punten op en een gelijkspel 1 punt. Het aantal punten dat wordt behaald, wordt elk jaar gedeeld door het aantal deelnemende clubs per competitie. Dit getal wordt naar beneden afgerond op drie cijfers. Zo wordt de coëfficiënt van een seizoen berekend. Voor de totale coëfficiënt worden de coëfficiënten van de laatste vijf jaar opgeteld.

Dan heb je ook nog de clubranglijst zelf, waar we 31ste staan (en Anderlecht 33ste)
https://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/ue ... k2018.html

Hoewel er zeker wat mitsen en maren zijn aan te geven (bijvoorbeeld wat je zelf al stelt, speelt niet iedere club Europees, hoewel er best een lans is te breken voor de stellingname dat de clubs die niet Europees spelen in ieder geval niet beter zijn dan degene die het wel doen) is dit het meest meetbare/objectieve dat je in deze discussie kan vinden denk ik.

PostPosted: 25 Aug 2018 12:36 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Even ander onderwerp, Ajax lijkt gelukkig bezig met wat doorselecteren. S. De Jong, Van Leer en mogelijk ook nog Orejuela.

PostPosted: 25 Aug 2018 12:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Pushkin wrote:
Even ander onderwerp, Ajax lijkt gelukkig bezig met wat doorselecteren. S. De Jong, Van Leer en mogelijk ook nog Orejuela.
Wat vind jij dat ze met van Leer en Orejuela moeten doen als ze terugkomen?

PostPosted: 25 Aug 2018 12:43 

Gaat Ziyech nog, Pushkin?

PostPosted: 25 Aug 2018 16:02 

Pushkin wrote:
Verhuur is geen doorselecteren, het is het probleem voor je uitschuiven.

(waarbij het échte probleem veel groter is, want hoe komen dit soort spelers uberhaupt aan langjarige contracten bij Ajax)

PostPosted: 26 Aug 2018 16:51 

Je zou Sol moeten halen, Sierhuis verhuren, en Danilo door moeten schuiven naar Jong.

PostPosted: 26 Aug 2018 17:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Wat doe je dan met Sol of Huntelaar als Dolberg fit is?

PostPosted: 26 Aug 2018 20:44 

Sol is leuk voor Willem II, of niveau hoger zoals Utrecht, maar niks voor Ajax.

Weer zo'n typische opportunistische suggestie.

PostPosted: 27 Aug 2018 09:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Je zou Sol moeten halen, Sierhuis verhuren, en Danilo door moeten schuiven naar Jong.
Sol komt echt niet hier op het bankie zitten hoor. Die zit prima bij Willem II en zal vervolgens hopen op een mooie transfer naar Spanje wanneer zijn kind geboren is. Bovendien ook geen Ajax-materiaal. Vind dat meer niveautje Linssen, Van der Streek, Kuwas. Leuke spelers voor de subtop en ze scoren regelmatig, maar thats it.

PostPosted: 28 Aug 2018 23:38 

Sol komt echt niet hier op het bankie zitten hoor. Die zit prima bij Willem II en zal vervolgens hopen op een mooie transfer naar Spanje wanneer zijn kind geboren is. Bovendien ook geen Ajax-materiaal. Vind dat meer niveautje Linssen, Van der Streek, Kuwas. Leuke spelers voor de subtop en ze scoren regelmatig, maar thats it.
Ik had hem vandaag graag op de bank gehad. Veel keus was er niet. Sierhuis is nog lang niet ver genoeg, Dolberg is ook nog maar een vraag.. Ik zou Sierhuis als ruil 2jr aan Willem 2 verhuren.

PostPosted: 29 Aug 2018 11:25 
Erelid

Met het oog op volgend seizoen

Naar mijn idee zullen vertrekken:
-De Ligt (60-70)
-Frenkie de Jong (50-60)
-Neres (30-40)
-Ziyech (25-35)
-Onana (15-25)

Wat we moeten halen:
-Jan Vertonghen (Transfervrij): Contract loopt volgend jaar af. In de trend van Blind en Tadic terug halen. Is tegen die tijd 32 en kan dan nog mooi wat toevoegen. Contract voor 2 jaar geven en een mooie tekenpremie en salaris.
-Lisandro Magallan (9-10 miljoen): Volgen we al een tijdje en is qua leeftijdscategorie ideaal. Zou het nu dan niet ineens verleerd zijn, en volgend seizoen komt er plek vrij door De Ligt die weg gaat.
-Jasper Cillessen (15 miljoen): Keeper die Onana moet opvolgen. Volgend jaar kunnen we hem betalen, en wordt zo langzamerhand moe op de bank in Barcelona. Is zo ook zijn plek bij Oranje aan het verliezen.
-Cristian Pávon (20 miljoen): Speelt nog steeds in Argentinië en is dus nog haalbaar voor Ajax.

------------------------Cillessen-------------------------
--Mazraoui---Magallan--------Vertonghen--Tagliafico-
--------------------------Blind---------------------------
--------------VD Beek--------------Eiting---------------
--Pávon----------------Dolberg----------------Tadic----

Met een paar gerichte aankopen staat er volgend jaar ook gewoon een goed team. De "10" (Tadic/Ziyech) dan wel inruilen voor een "6" (Blind).

PostPosted: 29 Aug 2018 11:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411

-De Ligt (60-70)
-Frenkie de Jong (50-60)
-Neres (30-40)
-Ziyech (25-35)
-Onana (15-25)

Wat we moeten halen:
-Jan Vertonghen (Transfervrij): Contract loopt volgend jaar af. In de trend van Blind en Tadic terug halen. Is tegen die tijd 32 en kan dan nog mooi wat toevoegen. Contract voor 2 jaar geven en een mooie tekenpremie en salaris.
-Lisandro Magallan (9-10 miljoen): Volgen we al een tijdje en is qua leeftijdscategorie ideaal. Zou het nu dan niet ineens verleerd zijn, en volgend seizoen komt er plek vrij door De Ligt die weg gaat.
-Jasper Cillessen (15 miljoen): Keeper die Onana moet opvolgen. Volgend jaar kunnen we hem betalen, en wordt zo langzamerhand moe op de bank in Barcelona. Is zo ook zijn plek bij Oranje aan het verliezen.
-Cristian Pávon (20 miljoen): Speelt nog steeds in Argentinië en is dus nog haalbaar voor Ajax.

Met een paar gerichte aankopen staat er volgend jaar ook gewoon een goed team. De "10" (Tadic/Ziyech) dan wel inruilen voor een "6" (Blind).
Vertonghen stond vorig seizoen nog in het Premier League Team vh jaar. Die zie ik nog niet komen volgende zomer. Maar goed, dat dacht ik van Blind en Tadic ook.

PostPosted: 29 Aug 2018 12:42 

-De Ligt (60-70)
-Frenkie de Jong (50-60)
-Neres (30-40)
-Ziyech (25-35)
-Onana (15-25)

Wat we moeten halen:

Vertonghen stond vorig seizoen nog in het Premier League Team vh jaar. Die zie ik nog niet komen volgende zomer. Maar goed, dat dacht ik van Blind en Tadic ook.
Hij heeft vaker gezegd terug te willen komen. Noemt Amsterdam ook zijn thuis. Wie weet. Als hij wacht tot zijn 35ste hoeft het niet meer.
Als we het goed doen in de CL en worden we kampioen kun je hem met een goed verhaal mss. wel overhalen.

PostPosted: 29 Aug 2018 12:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:

-De Ligt (60-70)
-Frenkie de Jong (50-60)
-Neres (30-40)
-Ziyech (25-35)
-Onana (15-25)

Wat we moeten halen:

Hij heeft vaker gezegd terug te willen komen. Noemt Amsterdam ook zijn thuis. Wie weet. Als hij wacht tot zijn 35ste hoeft het niet meer.
Als we het goed doen in de CL en worden we kampioen kun je hem met een goed verhaal mss. wel overhalen.
Nog een oud-speler die regelmatig heeft aangegeven terug te willen keren is ... Suarez. Jantje en Luis samen terug in het roodwit, ach dromen mag toch ;)

PostPosted: 29 Aug 2018 13:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Cillessen komt echt niet terug. Die wil sowieso nog bij een buitenlandse club in de basis staan en geef hem eens ongelijk. Dit avontuur bij Barça is leuk, maar hij is er qua ervaring weinig mee opgeschoten natuurlijk.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 29 Aug 2018 14:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122

-De Ligt (60-70)
-Frenkie de Jong (50-60)
-Neres (30-40)
-Ziyech (25-35)
-Onana (15-25)

Wat we moeten halen:

Dat zou dan het einde betekenen van Ajax als opleidingsclub. Wat mij betreft is er met Tadic/Blind/Nico voldoende routine ingekocht. Er moet ook ruimte zijn om door te breken voor jongens als Gravenberch, Cerny en Schuurs. Of ze het redden is iets anders, maar Ajax moet wel de club blijven waar je als jong talent kunt doorbreken. Pávon zou wat mij betreft wel kunnen.

PostPosted: 29 Aug 2018 14:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik zie Vertonghen en Suarez eerlijk gezegd wel terugkomen volgend seizoen. Cillessen dus echt absoluut niet. Volgend jaar sowieso niet, maar eigenlijk überhaupt niet. Pavon zou geweldig zijn en is zeker het proberen waard; echter verwacht ik dat hij ook naar clubs als Valencia, Atletico, Tottenham of een mooie Italiaanse club kan. Ze zouden hem eigenlijk nu nog moeten proberen te halen.

Voor volgend jaar zie ik overigens Van de Beek, Tagliafico en Dolberg nog wel hier blijven. Tadic, Blind, Eiting en Mazraoui blijven sowieso en Onana (keeper) moet ook maar net geluk hebben dat er iets moois voorbij komt.

Betreft De Jong en vooral Neres geldt dat ze ook gewoon een goed seizoen (zonder blessures) moeten draaien om echt een mooie transfer te kunnen maken

Voor mij zijn alleen Ziyech en De Ligt 'zekerheidjes' dat ze vertrekken.

PostPosted: 29 Aug 2018 15:15 

Die is echt niet haalbaar hoor. Niet iedereen die in Argentinië speelt is vanzelfsprekend haalbaar.

PostPosted: 29 Aug 2018 17:03 

020Topper wrote:

-De Ligt (60-70)
-Frenkie de Jong (50-60)
-Neres (30-40)
-Ziyech (25-35)
-Onana (15-25)

Wat we moeten halen:

Dat zou dan het einde betekenen van Ajax als opleidingsclub. Wat mij betreft is er met Tadic/Blind/Nico voldoende routine ingekocht. Er moet ook ruimte zijn om door te breken voor jongens als Gravenberch, Cerny en Schuurs. Of ze het redden is iets anders, maar Ajax moet wel de club blijven waar je als jong talent kunt doorbreken. Pávon zou wat mij betreft wel kunnen.
Wel ja. Stel dat we echt goed presteren (nationaal en internationaal) en kampioen worden, vervolgens voor veel meer dan honderd miljoen de beste spelers verkopen en dan bijna niks doen en rekenen op Gravenberch, Schuurs en Cerny. Overigens heb ik van de eerste wel grote verwachtingen. En dan kijken of ze het redden. De beste speelt. Is het een aankoop dan speelt die, is het een speler die er al is, speelt die.
Opleidingsclub of koopclub? Wat interesseert mij dat? Ik wil een AJAX zien dat mooi speelt en prijzen pakt. Of dat met aankopen gebeurt of met eigen spelers interesseert mij niet. Alsof de supporters van clubs als Man.C., Bayern, Real en Barca dat wat interesseert.
Als het kan en heb je grote talenten zoals Frenkie, Mathijs etc. moet je die de kans geven en gebruiken. (Gravenberch zal ook wel ver komen).
Maar je gaat toch niet gokken als je honderden miljoenen op de bank hebt. Ik denk ook dat 90% van de supporters niet wil.

PostPosted: 29 Aug 2018 18:04 
Erelid

Valt allemaal wel mee inderdaad. Zolang Ajax maar gerichte aankopen doet en goed blijft doorselecteren hoeft dat niet direct ten koste te gaan van eigen talent.

We zijn rond de periode Bosz nogal verwend met de enorme hoeveelheid goede voetballers die doorstroomden uit de eigen jeugd. Dat is nu ook minder. Een Cerny kun je niet meer als talent beschouwen. Die zal dit seizoen moeten aanhaken en dat is na zijn blessure maar de vraag. Een Gravenberch hoef volgend jaar nog niet als volwaardig selectielid te zien. Schuurs is nog een vraagteken, daarvan kun je pas over een tijdje beoordelen wat zijn rol gaat worden volgend jaar.

Ik maak me op dat vlak niet zo druk over het aankoopbeleid. Zolang er uit de jeugd goede voetballers blijven komen, krijgen die de kans wel. Zie Eiting die nu ook gewoon geruisloos aanhaakt op dat volle middenveld.

Maar kijk ook eens even terug. Niet lang geleden dachten we dat zo'n beetje de halve basis opstelling vertrekken zou. En enkel Kluivert is weg.

PostPosted: 29 Aug 2018 20:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
Valt allemaal wel mee inderdaad. Zolang Ajax maar gerichte aankopen doet en goed blijft doorselecteren hoeft dat niet direct ten koste te gaan van eigen talent.

We zijn rond de periode Bosz nogal verwend met de enorme hoeveelheid goede voetballers die doorstroomden uit de eigen jeugd. Dat is nu ook minder. Een Cerny kun je niet meer als talent beschouwen. Die zal dit seizoen moeten aanhaken en dat is na zijn blessure maar de vraag. Een Gravenberch hoef volgend jaar nog niet als volwaardig selectielid te zien. Schuurs is nog een vraagteken, daarvan kun je pas over een tijdje beoordelen wat zijn rol gaat worden volgend jaar.

Ik maak me op dat vlak niet zo druk over het aankoopbeleid. Zolang er uit de jeugd goede voetballers blijven komen, krijgen die de kans wel. Zie Eiting die nu ook gewoon geruisloos aanhaakt op dat volle middenveld.

Maar kijk ook eens even terug. Niet lang geleden dachten we dat zo'n beetje de halve basis opstelling vertrekken zou. En enkel Kluivert is weg.
Helemaal mee eens. Ik ben verder wel wat kritischer op het jeugdbeleid dat er momenteel wordt gevoerd. Er worden flinke sommen geld betaald voor jeugdspelers. Nu heb ik daar geen problemen mee, maar dan moeten het wel spelers zijn die straks wat toe kunnen voegen aan Ajax 1. Momenteel vind ik dat er best wel wat missers tussen lopen, meer dan andere jaren het geval was.

Ik hoop dat Olsen weer een talentenbron weet aan te boren en dat Hasaert zijn naam als topscout ook weer snel waar weet te maken. Maar hoewel ik daar alle vertrouwen in heb vind ik het momenteel toch wat karig, om maar gezond kritisch te blijven.

Post new topic  Reply to topic  [ 2013 posts ]  Previous   1 74 75 76 77 78 81  Next

All times are UTC+02:00