Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2013 posts ]  Previous   1 75 76 77 78 79 81  Next
Author Message
PostPosted: 11 Oct 2018 20:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik vraag me eigenlijk af waarom het als vanzelfsprekend wordt beschouwd dat we volgend jaar weer helemaal overnieuw moeten beginnen. Allerlei spelers die 'sowieso vertrekken'. Maar wie dan? Financieel staan we er uitstekend voor; we hoeven niemand te verkopen. Als we afgelopen zomer 50 miljoen voor De Jong of De Ligt konden weigeren, dan kunnen we dat komend jaar ook toch?

Ik ga ervan uit dat Ziyech nu echt vertrekt en dat Huntelaar stopt. Verder zou ik als ik Overmars was mijn telefoon uitzetten en gewoon iedereen lekker aan zijn contract houden. Een jaar later, en hopelijk een mooi Europees seizoen verder, staat er een EK voor de deur waarna we waarschijnlijk nog meer kunnen cashen.

Ik zou gewoon echt 'achterlijke' bedragen vragen.

De Ligt: 80 miljoen anders niet. Grootste verdedigende talent van de wereld en nu al een van de beste.
De Jong: 80 miljoen. Heeft hier pas een handjevol wedstrijden gespeeld. Als Real Madrid dit echt voor hem over heeft, ga dan maar voor 120 miljoen.
Onana: 50 miljoen. Vergelijkbaar met Ederson toen hij van Benfica kwam.
Neres: 50 miljoen.

Laten Van de Beek en Dolberg eerst maar eens een onbetwiste basisspeler worden voor ze aan een transfer denken. Mazraoui is amper 10 wedstrijden basisspeler en Tagliafico speelt er dan pas 1,5 jaar. Tadic, Blind, Wober en Schone blijven sowieso gewoon.

PostPosted: 12 Oct 2018 08:54 

Ik zou ook hoog in de boom gaan zitten. Maar je hebt ook te maken met de wensen van de spelers. Je moet ze niet ten koste van alles houden. IJzer smeden als het heet is.
Wel nu al inspelen op een evt. vertrek. Vertrekt De Ligt zou ik naar een ervaren maar niet te oude vervanger kiezen. Vertonghen mss.. Contract loopt af. Speelt nu veelal als LB maar kan natuurlijk ook als LCV. Brengt klasse, ervaring en is Ajacied. Bovendien niet te oud (31). Kan prima jonge spelers bij de hand nemen. Maar hij moet niet langer wachten. Na dit seizoen is het juiste moment.
Een vertrek van Frenkie is wellicht intern op te vangen nu Blind op 6 speelt en Graveberch nadrukkelijk op de poort van het eerste klopt. Kan volgend seizoen imo prima als stand-in functioneren. En, hoewel ik daar normliter geen voorstander van ben, wie weet mss. wel als basisspeler als hij zich enorm snel ontwikkeld.
En anders gewoon een goede creatieve middenvelder erbij halen.
Ik zou in ieder geval wel een heel goede vleugelspeler halen bij een vertrek van Ziyech.
Al kost die 50 miljoen. Geld is er immers in overvloed en door het vertrek van grootverdieners kan het in de salarissfeer ook geen probleem zijn. Daarnaast kijken hoe het met Cerny gaat.
Wat betreft de spits is het afwachten hoe het verder gaat met Dolberg, Cassierra en Bandé. Wat ik van die laatste heb gezien (niet echt veel) is hij imo geen vleugelspeler.
Onder de streep heb je dan een prima selectie en hou je ook nog een vermogen over.

PostPosted: 04 Dec 2018 18:58 
Erelid

Ik zou ervoor zorgen dat ze Onana, VD Beek, Dolberg, Neres koste wat het kost hier houden. Onana (2021), VD Beek (2022) , Dolberg (2021) en Neres (2021) hier houden. Deze jongens hebben met verstand dit contract getekend, zijn nog enorm jong, en moeten nog laten zien dat ze echte uitblinkers hier kunnen zijn op basis van een langere tijdsperiode. Onana heeft dit op zich al wel gedaan, maar we mogen ook wel eens voor onze eigen clubwaarden opkomen. We zijn doorgaans te makkelijk geweest met het zomaar laten gaan van bepaalde spelers. In het buitenland zijn ze hier ook hard mee. Gewoon aan zijn contract houden of een opwaardering aanbieden.

Frenkie de Jong, De Ligt en Ziyech lijken me onhoudbaar. Met Onana, Tagliafico, Wöber, Alvarez, Mazraoui; Blind, Schöne, VD Beek; Tadic, Dolberg, Neres kan er nog steeds een enorm goed team staan.

Ik hoop namelijk dat Ajax voor Alvarez gaat in plaats van Magallan. Ik denk dat Alvarez meer complementair is aan Wöber voor volgend jaar. Ik hoop dat Blind de plek van Frenkie in gaat nemen namelijk.

Daarnaast hoop ik dat we nog 2 topversterkingen als buitenkans kunnen binnenhalen. Dan zit ik te denken aan spelers als Vertonghen of Pavon.

PostPosted: 24 Jan 2019 20:22 
Erelid

--Pavon----------Dolberg--------------Neres--
-------------------Tadic-------------------------
----------Blind---------------VD Beek----------
-Tagliafico-Vertonghen-Magallan--Mazraoui--
------------------Onana------------------------

Zoiets zou prachtig zijn voor volgend jaar toch? En wellicht best te realiseren. Voor de opvolging van Ziyech, De Ligt en De Jong vang je het op met Pavon en Vertonghen. En word je er niet eens veel slechter op vind ik.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:41 

Ik ben niet kapot van V/d Beek op die plek. Mist daarvoor denk ik ook net wat technisch vermogen en handelingssnelheid.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:53 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:
Ik ben niet kapot van V/d Beek op die plek. Mist daarvoor denk ik ook net wat technisch vermogen en handelingssnelheid.
Ik ook niet, zie dan nog liever Mazraoui op die positie, waarbij ik hoop dat Dest zijn ontwikkeling doorzet zodat hij op rechtsback kan spelen.

PostPosted: 25 Jan 2019 10:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122

Zoiets zou prachtig zijn voor volgend jaar toch? En wellicht best te realiseren. Voor de opvolging van Ziyech, De Ligt en De Jong vang je het op met Pavon en Vertonghen. En word je er niet eens veel slechter op vind ik.
Ga er maar van uit dat Neres volgende transferperiode vertrekt. Als hij 10x zoveel kan verdienen, en zijn volledige Braziliaanse familie financieel boven de armoedegrens trekt, is hij niet te houden. Ze zullen hem nu vanwege de afgeketste Chinese deal wel iets toegestopt hebben, maar daar is niet tegenop te bieden door Ajax.

PostPosted: 25 Jan 2019 11:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech

Vertonghen? Ik weet dat Overmars hem en Alderweireld heeft gepolst, maar ze hebben nog een contract tot 2020 en toch financieel wel betere opties?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ajax heeft straks zat geld maar of Pavon haalbaar is?
Daarnaast heb ik toch mijn twijfels bij hem. Was een groot talent maar ik vind, dat hij ook stagneert. Vind hem ook heel wisselvallig presteren. Ik zou er nu geen megabedrag voor neertellen.

PostPosted: 25 Jan 2019 12:10 

geenidee4 wrote:

Vertonghen? Ik weet dat Overmars hem en Alderweireld heeft gepolst, maar ze hebben nog een contract tot 2020 en toch financieel wel betere opties?
Financieel vind ik geen reden die jongens niet te halen. Geld in overvloed. Als je ze kunt krijgen zou ik dat meteen doen. Tenzij er betere opties zijn. Die zie ik niet. Maar dat zegt niks want ik zie alleen Voetbal in Nederland en de grote Europese competities. Voordeel van die jongens is dat ze op top niveau spelen en weten hoe AJAX speelt. Mooiste zou zijn dat TFM ook terugkomt. Kan die als RB en Nous naar het middenveld. Dest als back-up voor RB en Kristensen verkopen aan de eerste club die zich meldt.

PostPosted: 09 Feb 2019 18:35 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Interessante periode bij Jong Ajax/A1. Aantal spelers met aflopende contracten en ik ben benieuwd wat men gaat doen.

Noa Lang
Teun Bijleveld
Sebastian Pasquali
Boy Kemper
Issam El Maach
Mateusz Gorski
Abdallah Aberkane

Voor Gorski lijkt het plijt wel beslecht, Kemper zal men misschien nog jaartje verlengen voor JA maar ook goede kans dat hij weggaat. El Maach zie ik ze misschien nog mee verlengen. Bijleveld heeft het niet slecht gedaan maar is eigenlijk al te oud voor een heel talententraject. Pasquali heeft zich niet kunnen doorzetten, jammer, ben erg fan van die jongen. Aberkane zullen ze misschien gezien zijn leeftijd nog wel verlengen. Lang deed het in de voorbereiding goed maar heeft veel concurrentie.

PostPosted: 09 Feb 2019 20:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik ben radeloos. Zulke goede spelers en dan het zo aflaten weten. Je gaat bijna denken dat je een keuze moet maken tussen

A) Een team vol sterren voor Eredivisie begrippen zonder echte zwakke plekken. Kan met hoge pieken, zelfs in de Champions League; maar met spelers die zich niet lijken te kunnen motiveren voor de kleine Eredivisie.

B) Middelmaat dat kampioen wordt. Kampioen worden zoals in 2014 na een verschrikkelijk saai seizoen en Europees uitgeschakeld worden door clubs als Molde en weet ik wat voor een middelmaat.

Zeg het maar... Word van beide niet echt gelukkig.

PostPosted: 09 Feb 2019 21:08 

Z.s.m. selectie uitmesten. De Ligt, Ziyech, vd Beek, Onana, allemaal bij een goed bod verkopen. Hoe langer het duurt, hoe minder ze waard worden. Frenkie is op het goede moment verkocht. Uitstekende voetballer maar loopt nu ook als een zoutzak over het veld. Speelt hij zo nog weken zou je veel minder voor hem hebben gekregen.
Laten het allemaal afweten op momenten dat het erom gaat. Flink cashen en nieuw elftal samenstellen waarin niet alleen kwaliteit maar ook mentaliteit zit en anderen durven uit te kafferen als dat nodig is.
Kristensen, Schöne en dat soort spelers zeggen dat, als ze blijven, ze niet als basisspeler in de plannen van het eerste voorkomen. Keihard zijn. Heb genoeg van iedere keer weer hetzelfde riedeltje na weer een wanvertoning.
Helemaal vanaf 0 beginnen. Zo is het niks en wordt het niks. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Sorry, dit moest even van mij af.

PostPosted: 09 Feb 2019 21:26 

Het is wel een goed idee geweest om de club in handen van Overmars en Sar te laten, vinden jullie niet? (ok ok er waren meer oud-spelers die even directeurtje mochten spelen, maar die zitten nu fijn thuis)

Mooi ook dat steeds een ander evangelie als trainer zo lekker veel oplevert, wat je eigenlijk wel zou verwachten bij de jaarlijks minutieus samengestelde en uitgebalanceerde selectie.

Heerlijk, mijn Ajax hart klopt als we weer een zooi spelers kopen waar er misschien ooit eentje van voldoet en we lekker 4-2-3-1 spelen zonder vleugels bij een club waar prestaties ondergeschikt zijn aan de financiën. Ajax een topclub? Laat me niet lachen.

Goed man, wel iedereen stukje van Van der Sar lezen in de Volkskrant he, want hij noemde Cruijff weer dus dat moet voldoende zijn om nog lang te mogen blijven zitten. Name dropping is alles anno 2019.

Miste alleen de hashtag...

PostPosted: 09 Feb 2019 22:11 

Verhaal was goed. Daar blijkt momenteel in de praktijk op het veld niks van. En daar kunnen
vd Sar en Overmars eigenlijk weinig aan doen. Hebben daar weinig invloed op. Velen waren het erover eens dat er een goede spelersgroep staat. Nu blijkt dat er een heel belangrijk onderdeel wordt gemist. Mentaliteit.
Terwijl dat voor januari nagenoeg niet zichtbaar was. Eigenlijk alleen tegen psv. Zou er meer aan de hand zijn? Frenkie is nog niet de helft van de speler die hij kan zijn. Tadic een karikatuur van een leider. Ziyech is weer de Ziyech van vorig seizoen. Schöne slaapwandelt steeds meer. Blind zakt door het ijs. Kristensen kun je niks kwalijk nemen, die kan er niks van. Is wel de schuld van Overmars. Labyad idem. Geen speler voor ons. Komt tekort.
Ten Hag? Krijgt nu alle shit over zich heen. Imo wat deze wedstrijd i.t.t. psv uit betreft niet terecht. Tegen deze collectieve werkweigering is niks opgewassen.
Als ik hem was zou ik ook in de rust helemaal geen woord gezegd hebben. Niks. Tactische aanpassingen hebben met zo'n instelling geen nut. Ik had behoudens blessures ook niet gewisseld. Zou de niksnutten de 90 minuten hebben laten spelen. Ook na de wedstrijd geen woord vuil gemaakt naar de spelers toe.

PostPosted: 09 Feb 2019 22:30 

renemar wrote:
Verhaal was goed. Daar blijkt momenteel in de praktijk op het veld niks van. En daar kunnen
vd Sar en Overmars eigenlijk weinig aan doen. Hebben daar weinig invloed op. Velen waren het erover eens dat er een goede spelersgroep staat. Nu blijkt dat er een heel belangrijk onderdeel wordt gemist. Mentaliteit.
Terwijl dat voor januari nagenoeg niet zichtbaar was. Eigenlijk alleen tegen psv. Zou er meer aan de hand zijn? Frenkie is nog niet de helft van de speler die hij kan zijn. Tadic een karikatuur van een leider. Ziyech is weer de Ziyech van vorig seizoen. Schöne slaapwandelt steeds meer. Blind zakt door het ijs. Kristensen kun je niks kwalijk nemen, die kan er niks van. Is wel de schuld van Overmars. Labyad idem. Geen speler voor ons. Komt tekort.
Ten Hag? Krijgt nu alle shit over zich heen. Imo wat deze wedstrijd i.t.t. psv uit betreft niet terecht. Tegen deze collectieve werkweigering is niks opgewassen.
Als ik hem was zou ik ook in de rust helemaal geen woord gezegd hebben. Niks. Tactische aanpassingen hebben met zo'n instelling geen nut. Ik had behoudens blessures ook niet gewisseld. Zou de niksnutten de 90 minuten hebben laten spelen. Ook na de wedstrijd geen woord vuil gemaakt naar de spelers toe.
Erm. bij alles wat je noemt zijn het aankopen van Overmars (Ik had het voorspeld he, van Blind, niet dat je daar nou een groot ziener voor hoeft te zijn) net als dat Keizer én Bergkamp geofferd is omdat Ten Hag MOEST komen.
Dat bloedbad moest het allemaal waard zijn...

Maar verder hebben ze er natuurlijk geen invloed op 8-)

(en hier heb je precies waarom ze in Eindhoven bidden dat Overmars en Sar een contract voor het leven krijgen. Topsportklimaat? Natuurlijk kan je dat onder bibberende directeuren niet verwachten. Is ridicuul. Geldt ook voor dat stukje in de Volkskrant dat nergens echt concreet wordt, weer als een ware overlever half zacht spreekt vergezichten (want dat is lekker veilig, dan kan je tenminste blijven zitten) en het refereren naar Cruijff wat er ook alleen maar staat om te overleven, want deze Sar is dezelfde die krantenknipsel over Cruijff van de muur haalden. Actions speak louder than...

Schrijf maar op, zolang zij er zitten worden wij geen kampioen meer en is zelfs een bekertje hoogst uitzonderlijk.

PostPosted: 10 Feb 2019 00:11 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
DarkChild wrote:
Het is wel een goed idee geweest om de club in handen van Overmars en Sar te laten, vinden jullie niet? (ok ok er waren meer oud-spelers die even directeurtje mochten spelen, maar die zitten nu fijn thuis)

Mooi ook dat steeds een ander evangelie als trainer zo lekker veel oplevert, wat je eigenlijk wel zou verwachten bij de jaarlijks minutieus samengestelde en uitgebalanceerde selectie.

Heerlijk, mijn Ajax hart klopt als we weer een zooi spelers kopen waar er misschien ooit eentje van voldoet en we lekker 4-2-3-1 spelen zonder vleugels bij een club waar prestaties ondergeschikt zijn aan de financiën. Ajax een topclub? Laat me niet lachen.

Goed man, wel iedereen stukje van Van der Sar lezen in de Volkskrant he, want hij noemde Cruijff weer dus dat moet voldoende zijn om nog lang te mogen blijven zitten. Name dropping is alles anno 2019.

Ach jij bent er altijd wel als de kippen bij om Cruijff met zijn omwentelingskeuzes er bij de haren bij te slepen. Daar kan je telkens opnieuw de nadruk op leggen, en daarmee impliceren dat Cruijff de club daarmee in het ongeluk heeft gestort.
Maar relevant is om altijd te kijken waar het werkelijke probleem zit. Cruijff is ook van dag een tegengewerkt binnen Ajax, zelfs toen hij de macht had. Van der Sar was ook verre zijn eerste keuze. Relevant is om te kijken wat het alternatief was. Dan hadden we aan nog veel grotere blunder kapiteins vast gezeten (je houdt het niet voor mogelijk, maar geloof me het kan bij Ajax) met een nog veel slechter beleid. Had Henri Van der Aat waarschijnlijk nu zijn erelidmaatschap gehad, zaten we aan Van den Boog en co vast. Ik ben tot op de dag vandaag dankbaar wat Cruijff vlak voor zijn dood nog gepoogd heeft te doen.

De kern van de problematiek heeft Cruijff ook niet kunnen uitroeien. Dan moet je nog steeds kijken naar figuren als Hennie Henrichs. Tekenend voor het klimaat dat Danny Blind zonder probleem kon terugkeren als RvC-lid, daarmee de transfer van Daley Blind (waar Danny zelf de zaakwaarnemer was) fiateren (hoezo belangenverstrengeling?). Ajax is ziek, nog steeds. Ook Cruijff kon de club niet volledig meer redden. Als we als supporter nu Cruijff postuum de schuld gaan geven dan hebben de heren die deze ellende werkelijk veroorzaakt hebben hun zin, dan zijn ook de supporters voorgoed inslaap gesust. Wat we qua beleid al enige jaren zien is een terugdraaiing van heel veel goeds wat eerder is aangedragen. We zijn op een heel aantal punten al ver afgedreven van hoe Cruijff het gewild had. Er zijn nog een paar pilaren in de jeugdopleiding die overeind staan gelukkig.

Neemt overigens niet weg dat Edwin Van der Sar liever gister dan vandaag optyft van mijn part. Maar dat is mijn standpunt al een paar jaar.

PostPosted: 10 Feb 2019 05:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Cruijff heeft vd Sar ook nooit als algemeen directeur gewild, enkel als marketingdirecteur.

PostPosted: 10 Feb 2019 09:55 

Pushkin wrote:
DarkChild wrote:

Ach jij bent er altijd wel als de kippen bij om Cruijff met zijn omwentelingskeuzes er bij de haren bij te slepen. Daar kan je telkens opnieuw de nadruk op leggen, en daarmee impliceren dat Cruijff de club daarmee in het ongeluk heeft gestort.
Maar relevant is om altijd te kijken waar het werkelijke probleem zit. Cruijff is ook van dag een tegengewerkt binnen Ajax, zelfs toen hij de macht had. Van der Sar was ook verre zijn eerste keuze. Relevant is om te kijken wat het alternatief was. Dan hadden we aan nog veel grotere blunder kapiteins vast gezeten (je houdt het niet voor mogelijk, maar geloof me het kan bij Ajax) met een nog veel slechter beleid. Had Henri Van der Aat waarschijnlijk nu zijn erelidmaatschap gehad, zaten we aan Van den Boog en co vast. Ik ben tot op de dag vandaag dankbaar wat Cruijff vlak voor zijn dood nog gepoogd heeft te doen.

De kern van de problematiek heeft Cruijff ook niet kunnen uitroeien. Dan moet je nog steeds kijken naar figuren als Hennie Henrichs. Tekenend voor het klimaat dat Danny Blind zonder probleem kon terugkeren als RvC-lid, daarmee de transfer van Daley Blind (waar Danny zelf de zaakwaarnemer was) fiateren (hoezo belangenverstrengeling?). Ajax is ziek, nog steeds. Ook Cruijff kon de club niet volledig meer redden. Als we als supporter nu Cruijff postuum de schuld gaan geven dan hebben de heren die deze ellende werkelijk veroorzaakt hebben hun zin, dan zijn ook de supporters voorgoed inslaap gesust. Wat we qua beleid al enige jaren zien is een terugdraaiing van heel veel goeds wat eerder is aangedragen. We zijn op een heel aantal punten al ver afgedreven van hoe Cruijff het gewild had. Er zijn nog een paar pilaren in de jeugdopleiding die overeind staan gelukkig.

Neemt overigens niet weg dat Edwin Van der Sar liever gister dan vandaag optyft van mijn part. Maar dat is mijn standpunt al een paar jaar.
Je mist mijn punt. Het is juist dat Van der Sar zodra hij binnen zat Cruijff een mes in de rug stak maar naar buiten wel met zijn naam koketteert. En kennelijk pikken we dat.

(voor de duidelijkheid, dan tel ik mezelf ook mee, want behalve dat ik nooit meer naar de Arena zal gaan (dus geld uitgeef aan Ajax) zolang de huidige leiding er zit gaat mijn protest ook niet verder)
ajaxrules wrote:
Cruijff heeft vd Sar ook nooit als algemeen directeur gewild, enkel als marketingdirecteur.
Nop, hij moest ingewerkt worden om dat uiteindelijk te worden. Enige dat ik Cruijff kwalijk nam is dat alle poppetjes die hij naar voren heeft geschoven totaal incompetent zijn. Das ook knap (en Jiskefet) als je een punt wil maken dat het per se voetbaljongens moeten zijn.
Je hebt nu een in potentie topclub die behoorlijk amateuristisch wordt geleid (mark my words, daar komen nog meer dan voldoende verhalen over naar buiten, over onze "directeurtjes".)

Wat ik hem niet kwalijk kan nemen is dat hij zich ook nog eens in hun karakters heeft vergist (op Jonk na) Want de taal van de kleedkamer en we komen er altijd samen uit, betekende: we gooien onze maatjes er lekker uit.
Ben ook heel benieuwd als puntje bij paaltje zou komen, Overmars en Sar dan samen gaan of als laatste zich maar op elkaar storten.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:47 

DarkChild wrote:
renemar wrote:
Erm. bij alles wat je noemt zijn het aankopen van Overmars (Ik had het voorspeld he, van Blind, niet dat je daar nou een groot ziener voor hoeft te zijn) net als dat Keizer én Bergkamp geofferd is omdat Ten Hag MOEST komen.

(en hier heb je precies waarom ze in Eindhoven bidden dat Overmars en Sar een contract voor het leven krijgen. Topsportklimaat? Natuurlijk kan je dat onder bibberende directeuren niet verwachten. Is ridicuul. Geldt ook voor dat stukje in de Volkskrant dat nergens echt concreet wordt, weer als een ware overlever half zacht spreekt vergezichten (want dat is lekker veilig, dan kan je tenminste blijven zitten) en het refereren naar Cruijff wat er ook alleen maar staat om te overleven, want deze Sar is dezelfde die krantenknipsel over Cruijff van de muur haalden. Actions speak louder than...

Schrijf maar op, zolang zij er zitten worden wij geen kampioen meer en is zelfs een bekertje hoogst uitzonderlijk.
Even over Keizer en Bergkamp. Keizer was hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het eerst sinds 50 jaar geen Europees voetbal met alle gevolgen van dien. Nadat je j een paar maanden eerder de finale van de EL speelde. Berglamp was verantwoordelijk voor het wegjagen van imo de beste trainer voor AJAX sinds hele lange tijd. Kom dus a.u.b. niet juist met die twee.
Blijf erbij, Sar is een prima uithangbord voor AJAX. Zie hem meer als vertegenwoordiger (met name in buitenland) van AJAX dan als AD.
Wie dan AD?

PostPosted: 10 Feb 2019 10:56 

renemar wrote:
DarkChild wrote:
renemar wrote:

Even over Keizer en Bergkamp. Keizer was hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor het eerst sinds 50 jaar geen Europees voetbal met alle gevolgen van dien. Nadat je j een paar maanden eerder de finale van de EL speelde. Berglamp was verantwoordelijk voor het wegjagen van imo de beste trainer voor AJAX sinds hele lange tijd. Kom dus a.u.b. niet juist met die twee.
Blijf erbij, Sar is een prima uithangbord voor AJAX. Zie hem meer als vertegenwoordiger (met name in buitenland) van AJAX dan als AD.
Wie dan AD?
Sorry, maar klopt van geen kant. Het is toch een Technisch Hart? Hoezo is Bergkamp dan verantwoordelijk voor dit wegjagen? Kan jij hard maken dat hij ondanks de stemverhouding binnen het TH toch zijn zin kon doordrijven? Ben zeer benieuwd...

Dan Keizer, ik vond het ook niks, maar "hoogstpersoonlijk verantwoordelijk" is al een hele zware term, daarnaast wáár hij dan al hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor zou zijn begrijp ik ook niet helemaal. Competitie liep nog, toch?

Daarbuiten ook weer: hij heeft zichzelf niet aangesteld he, daar hebben de toen nog 3 kleutertjes over gesteggeld, net als dat ze dat daarna met zijn tweeën nog over Ten Hag hebben gedaan.

Hey, zie ik daar nou een patroon?

(ik kan wel AD namen gaan noemen hoor, voor de vuist weg, maar omdat het voor mij geen oud-voetballer hoeft te zijn, maar vooral een goede algemene directeur, kunnen deze ook uit het bedrijfsleven komen. Zoals Kinsbergen. Maar ik heb geen lijstje als ware ik een headhunter. )

PostPosted: 10 Feb 2019 11:04 
Erelid

guy_ajax wrote:
Ik ben radeloos. Zulke goede spelers en dan het zo aflaten weten. Je gaat bijna denken dat je een keuze moet maken tussen

A) Een team vol sterren voor Eredivisie begrippen zonder echte zwakke plekken. Kan met hoge pieken, zelfs in de Champions League; maar met spelers die zich niet lijken te kunnen motiveren voor de kleine Eredivisie.

B) Middelmaat dat kampioen wordt. Kampioen worden zoals in 2014 na een verschrikkelijk saai seizoen en Europees uitgeschakeld worden door clubs als Molde en weet ik wat voor een middelmaat.

Zeg het maar... Word van beide niet echt gelukkig.
Exact dit. Ik ga gewoon bijna terugverlangen naar het tijdperk De Boer. Absoluut niet vanwege het spel, maar De Boer wist rust te bewaren, was hard voor spelers die met randzaken bezig waren, leek meer een team te kunnen smeden. Ik had het gevoel dat er toen echt teams stonden, wel met saaie voetballers zoals Siem de Jong en Demy de Zeeuw, maar dat waren tenminste niet van die egootjes. Alleen was het voetbal natuurlijk niet om aan te zien.
Maar zo kunnen we echt niet verder. En je kunt nu al incalculeren dat je volgend jaar ook geen kampioen wordt. Om te beginnen mag je alweer lekker 3 voorrondes Champions League spelen, om daarna weer lekker punten te verspelen in de eerste competitiewedstrijd, waardoor je weer vanaf het begin achter de feiten aanloopt. Ik krijg een deja vu, jullie?

PostPosted: 10 Feb 2019 12:06 
Erelid

Ach, De Boer had het met deze selectie niet beter gedaan. De Boer heeft gewoon de 'mazzel' gehad dat de concurrentie veel minder was, zo eerlijk moeten we wel zijn.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:11 
Erelid

Jnp wrote:
Ach, De Boer had het met deze selectie niet beter gedaan. De Boer heeft gewoon de 'mazzel' gehad dat de concurrentie veel minder was, zo eerlijk moeten we wel zijn.
Daar heb je zeker gelijk in, Ajax is toen heel veel jaren met enorm geluk kampioen geworden door flaters van PSV en FC Twente. Maar er heerste een ander soort mentaliteit heb ik het idee. Bosz kun je misschien ook noemen. Geen zin om op de bank te zitten (Gudelj)? Dan ook geen plek voor je in de selectie. Zo zou het nu ook moeten gaan. Kijken welke spelers zich bezig houden met randzaken, die moeten gewoon niet spelen.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:38 

Jnp wrote:
Dat is altijd zo'n raar argument, volgens mij zijn de regels vrij helder over wie zich kampioen mag worden binnen een verder afgesloten competitie van 34 wedstrijden.
Dus hoezo de concurrentie minder? Na 34 wedstrijden is de club met de meeste punten kampioen en begint daarna die cyclus weer opnieuw.

Daarmee pleit ik niet voor een terugkeer of ode aan De Boer, maar ik weet wel zeker dat hij niet stelselmatig een 4-2-3-1 zonder vleugels en zonder toekomst zou propageren. En ik weet ook dat hij geen selectie kreeg waar voor tientallen miljoenen in werd geinvesteerd. Dat het, zoals altijd onder Overmars, de verkeerde spelers waren en je weer een selectie in disbalans is...ach. he, is er nog ergens een leuk filmpje van de PR redactie over Daley? Dat zalft altijd wel, doen we net alsof hij niet in zijn eentje een salaris vangt dat pakweg de helft van de hele begroting is van Excelsior ( !)

Weet je, PSV laat zien hoe makkelijk het is de Eredivisie te domineren, en zelfs die vergooien nog veel geld aan een dure Argentijnse spits.
Maar het begint bij beleid, iets dat je bij voorkeur niet laat bepalen door een keeperstrainer en een handelaar in onroerend goed. Gek he, dat dat fout gaat.

Post new topic  Reply to topic  [ 2013 posts ]  Previous   1 75 76 77 78 79 81  Next

All times are UTC+02:00