Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 78 79 80 81 82 88  Next
Author Message
PostPosted: 10 Mar 2019 00:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
ajaxrules wrote:
Suarez terug dat zou een stap of 4 vooruit zijn in de spitspositie! Die is nu echt matig bezet. Een chronisch wisselvallige Dolberg en een over de hill zijnde Huntelaar. Ik hoop dat Marc dit kan verwezenlijken. Dan wordt Ajax blind kampioen volgend seizoen. Vertonghen met Magallan centrum, Schuurs backup niet slecht.
Ik vraag me alleen af hoe realistisch het is dat Suarez (bijvoorbeeld volgend jaar), al terug gaat komen. Die kans lijkt me behoorlijk klein, zeker gezien Suarez daar wel een miljoen of 10 op jaarbasis verdient en nog een contract heeft dat tot zijn 34e levensjaar loopt. Die zal dat niet zo snel opgeven.

Het meest ideale zou dan zijn om De Ligt en Onana die kant op te sturen, dat wij daarvoor Suarez en Cillessen voor terug krijgen met +- 70 miljoen erbij, en het salaris van Suarez "afkopen" met een tekenpremie (is deel transfergeld van De Ligt), waardoor er eenzelfde constructie ontstaat als bij Tadic en Blind. Vertonghen en Alderweireld er nog bij halen en er staat echt een geweldig team waarmee je de CL kan winnen haha. Maarja, dromen mag he.

Stel je voor, Ajax pakt echt door aankomende zomer:

---Suarez-----------Dolberg--------------Neres----
-----------------------Tadic--------------------------
-----------Blind----------------VD Beek-------------
-Tagliafico-Vertonghen--Alderweireld--Mazraoui--
---------------------Cillessen------------------------

Suarez dan in een vrije rol vanaf links, waarbij de vrijheid heeft om te zwerven. Zou echt een fantastisch team zijn, maar evenwel behoorlijk onrealistisch vrees ik haha.
Haah. Cillessen ook nog terug :lol: (die durfde ik niet eens te noemen). Ja, dan zou je echt een elftal op oorlogssterkte hebben zoals hierboven. Degelijk ervaren duo met jaren Pl liga ervaring in de benen. :lol: .
Cillessen erbij. Suarez voorin, Neres die er nog een jaartje aanvastplakt net als Tagliafico. whahah. Zou wat zijn, alleen redelijk onrealistisch idd ben ik bang. Het zou de miljoenen van de Ligt o.a. en Frenkie wijs besteed zijn dat wel.

PostPosted: 10 Mar 2019 19:55 
Erelid

Odegaard, Doan en Pierie voor een kleine vijfentwintig miljoen kopen en dan nog op de bank zetten ook. Wat een kapitaalsvernietiging is dat zeg. Ik word echt droevig als ik dat soort dingen zie staan. Daarnaast vind ik je verkoopbedragen soms erg hoog ingeschaald. De Ligt zo'n 100 miljoen? Ik moet het nog maar zien. Los van zijn talent, het is en blijft een verdediger waar nu eenmaal niet zo veel voor wordt betaald. Ik verwacht dat het zeker een kwart minder zal zijn, wat alsnog een erg hoog bedrag zou zijn.

We moeten niet ineens als een bezetene met het geld gaan smijten nu er veel binnen gaat komen. We moeten juist goed blijven scouten. Tagliafico was niet duur, maar kwalitatief wel erg sterk. Ook met Tadic kocht je een eindproduct voor een schappelijke prijs. De prijs/kwaliteit blijft erg belangrijk. Wanneer je voor spelers als Doan en Odegaard de hoofdprijs gaat betalen moet je niet raar opkijken dat elke club er ineens een 'Ajax-tax' bovenop gaat gooien. Wat jij lijkt te doen is schieten met hagel, een drietal talenten kopen uit de Eredivisie, die op de bank laten belanden en dan maar hopen dat er eentje zich toevallig ontwikkeld. Ik vind dat opportunistisch. Want ik zie vervolgens een andere speler die het goed deed bij een subtopper weer vertrekken voor 2 miljoentjes. Dan verdampt het geld hard hoor.
Je hebt wel een punt dat Doan, Odegaard en Pierie inderdaad wel een risico zijn. Ik zou ze wel in de gaten houden tot het eind dit seizoen, want ik blijf het interessante spelers vinden. Als ze te duur zijn, verhoudingsgewijs en ten opzichte van andere transfers, moet je ze ook zeker niet kopen.

Waarom ik deze drie namen als "wisselspelers" noemde om te halen, is omdat ik onze bank aanvallend veel te beperkt vind. Indien Dolberg in de basis staat, heb je eigenlijk vrijwel niks kwalitatief goeds achter de hand zitten om in te brengen. Dan moet je al een Dani de Wit of Labyad brengen, die twee vind ik beide niet voldoen aan het niveau.

Doan en Odegaard zijn beide pas 20 en Pierie is 18. Hebben alle 3 al geruime Eredivisie-ervaring en zijn spelers die het vooral op techniek doen, wat bij Ajax past. Wellicht is het wat teveel van het goede om Odegaard en Doan te halen inderdaad. Ik zou wellicht de beste van die 2 halen. De scouts moeten dan maar uitwijzen wie van de twee. Op dit moment zou ik zeggen Ödegaard.

Pierie is voor mij een optie, aangezien hij een typische Ajax-verdediger is die zowel goed kan voetballen als verdedigen met veel groeipotentieel. Ook omdat hij linksbenig is en als linksback uit de voeten kan. Mijn voorkeur voor hem zou in eerste instantie LCV zijn. Maar met de fragiele Sinkgraven als back-up linksback, vind ik hem een interessante optie om erbij te hebben, aangezien er op linksback en LCV vrijwel niks aan komt.

Echter, je zou ook enkel Ödegaard kunnen nemen als "bankzitter". Dan kom je, met mijn beleid op de volgende selectie

Cillessen; Mazraoui, Alvarez, Vertonghen, Tagliafico; Blind, VD Beek, Tadic; Neres, Dolberg, Vargas

Varela; Dest, Veltman, Magallan, Sinkgraven; Eiting, Schone, Gravenberch; Ödegaard, Huntelaar, Bandé

Dit kan op zich ook wel, al zijn er nog wel veel onzekerheidjes. Hoe houden Gravenberch en Dest zich? Voldoet Bandé aan het Ajax-spel en heeft hij de kwaliteiten? Kan Huntelaar nog wel een jaar mee? Is Magallan wel een stabiele factor?

De enige 3 stabiele spelers op de bank zouden mijn inziens dan Veltman, Schöne en Ödegaard (en Eiting) zijn. Afhankelijk van hoe Bandé zich laat zien in de voorbereiding van volgend seizoen, zou ik nog opteren om een extra buitenspeler met snelheid erbij te halen, om daar een extra optie te creëren.

PostPosted: 11 Mar 2019 09:27 

Vergeet niet dat Pierie als linksback echt een stuk minder was. Blijf het als lcv toch ook wel een risico vinden.

Odegaard is natuurlijk ook allesbehalve stabiel hé. Gister zien spelen. Ik zou m'n geld echt ergens anders in gaan investeren. Sowieso niets uit de Eredivisie halen. Ik zie geen niveau Ziyech of Suarez.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
@RogerGarcia

Het is ook niet erg om één of hooguit twee van die jongens te halen. Maar het moeten niet én Odegaard én Pierie én Doan halen als vervangers van De Ligt, Ziyech en Neres want dan gaan we er niet één maar vier klasse op achteruit. Bovendien blijf ik erbij dat ik het te veel geld zou vinden voor die gasten. Heerenveen heeft geldproblemen, die móeten verkopen. Dan zou ik vijf miljoen voor Pierie echt het maximale vinden. En dat is al een prima bedrag voor een verdediging van een club waarvan de achterhoede zo lek als een mandje is. Doan zou ik niet halen, zeker niet in de wetenschap dat er blijkbaar al boden van tien miljoen zijn geweigerd. Dan willen ze dus nog meer voor hem vangen, dat vind ik hem simpelweg niet waard. Dan kom je uit op bedragen á la Neres, Tadic en Ziyech. En dat is op zich geen probleem - het geld is er namelijk - maar dan vind ik dat je in een andere vijver moet vissen. Spelers uit een hoger segment. De door Spaan geopperde Mertens bijvoorbeeld of jongens uit Latijns Amerika die al meer hebben laten zien en international zijn of daar tegenaan zitten. Als een jongen als Odegaard rond de twintig miljoen moet kosten dan houdt het gewoon op, dat moet je niet willen. Dan verdampt je hele financiële buffer in no-time.

Ik hoop gewoon heel erg dat we de lijn van afgelopen seizoen doortrekken en spelers van het kaliber Ziyech, Neres, Tadic, Blind en dergelijke aan blijven trekken. Eerder waren ook Bailey, Richarlison, Lainez en dergelijke in beeld. Niet gekomen, maar wél jongens die wat aan Ajax toe hadden kunnen voegen. Een teken dat we in het juist vijvertje aan het vissen zijn. Dat is wat ik graag wil zien. En niet zoals Van Geel de talentvolle jongens uit de Eredivisie oppikken en maar hopen dat het wat wordt. Dan kom je uit op niveautje Ayoub en Larsson. Dat moet je niet willen, dan ga je er zo hard op achteruit ten opzichte van dit jaar.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:37 

@RogerGarcia

Het is ook niet erg om één of hooguit twee van die jongens te halen. Maar het moeten niet én Odegaard én Pierie én Doan halen als vervangers van De Ligt, Ziyech en Neres want dan gaan we er niet één maar vier klasse op achteruit. Bovendien blijf ik erbij dat ik het te veel geld zou vinden voor die gasten. Heerenveen heeft geldproblemen, die móeten verkopen. Dan zou ik vijf miljoen voor Pierie echt het maximale vinden. En dat is al een prima bedrag voor een verdediging van een club waarvan de achterhoede zo lek als een mandje is. Doan zou ik niet halen, zeker niet in de wetenschap dat er blijkbaar al boden van tien miljoen zijn geweigerd. Dan willen ze dus nog meer voor hem vangen, dat vind ik hem simpelweg niet waard. Dan kom je uit op bedragen á la Neres, Tadic en Ziyech. En dat is op zich geen probleem - het geld is er namelijk - maar dan vind ik dat je in een andere vijver moet vissen. Spelers uit een hoger segment. De door Spaan geopperde Mertens bijvoorbeeld of jongens uit Latijns Amerika die al meer hebben laten zien en international zijn of daar tegenaan zitten. Als een jongen als Odegaard rond de twintig miljoen moet kosten dan houdt het gewoon op, dat moet je niet willen. Dan verdampt je hele financiële buffer in no-time.

Ik hoop gewoon heel erg dat we de lijn van afgelopen seizoen doortrekken en spelers van het kaliber Ziyech, Neres, Tadic, Blind en dergelijke aan blijven trekken. Eerder waren ook Bailey, Richarlison, Lainez en dergelijke in beeld. Niet gekomen, maar wél jongens die wat aan Ajax toe hadden kunnen voegen. Een teken dat we in het juist vijvertje aan het vissen zijn. Dat is wat ik graag wil zien. En niet zoals Van Geel de talentvolle jongens uit de Eredivisie oppikken en maar hopen dat het wat wordt. Dan kom je uit op niveautje Ayoub en Larsson. Dat moet je niet willen, dan ga je er zo hard op achteruit ten opzichte van dit jaar.
Mee eens. Je moet gewoon hoger gaan mikken. Vind 5 miljoen voor Pierie trouwens al veel hoor. Nog een 1-jarig contract. Ruil met Johnsen en geef ze er een miljoen bij ofzo, dan zou ik het nog wel oke vinden, maar als ik hem zou kopen, zou ik hem kopen voor de toekomst. Niet met de gedachte dat die er volgend jaar al moet staan. We moeten echt hoger gaan mikken, niet meer zo snel tevreden zijn met Eredivisie-materiaal.

PostPosted: 11 Mar 2019 13:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:

Mee eens. Je moet gewoon hoger gaan mikken. Vind 5 miljoen voor Pierie trouwens al veel hoor. Nog een 1-jarig contract. Ruil met Johnsen en geef ze er een miljoen bij ofzo, dan zou ik het nog wel oke vinden, maar als ik hem zou kopen, zou ik hem kopen voor de toekomst. Niet met de gedachte dat die er volgend jaar al moet staan. We moeten echt hoger gaan mikken, niet meer zo snel tevreden zijn met Eredivisie-materiaal.
Ah, dat was me ontschoten. Dan vind ik vijf miljoen inderdaad ook teveel. Probeer dan een deal te fabriceren waarbij Johnsen wordt betrokken en mogelijk nog een andere speler die is uitgeleerd in Jong Ajax. Bijvoorbeeld Eiting om maar even een voorbeeld te geven.

Overmars maakt in interviews zo'n relaxte indruk. Ik ben zo benieuwd met wat er achter de schermen allemaal gaande is. Ik denk dat er al wel wat in kannen en kruiken is maar dat men wacht tot na het seizoen. Er lekt tegenwoordig niet meer zo veel uit dus dat er geen nieuwtjes zijn wil niet zeggen dat er niets gaande is.

PostPosted: 18 Mar 2019 12:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Behalve een verdediger zou ik me zeker richten op een verdedigende middenvelder met de voetballende kwaliteiten van Schone, maar wel iemand die duelkracht heeft en snelheid. Verder een balvaste spits en een snelle buitenspeler waarmee je in moeilijke wedstrijden ook op de counter kan spelen.

PostPosted: 18 Mar 2019 12:13 

343 wrote:
Behalve een verdediger zou ik me zeker richten op een verdedigende middenvelder met de voetballende kwaliteiten van Schone, maar wel iemand die duelkracht heeft en snelheid. Verder een balvaste spits en een snelle buitenspeler waarmee je in moeilijke wedstrijden ook op de counter kan spelen.
Ik heb wel vertrouwen in Matusiwa. Doet het goed bij De Graafschap. Is daar belangrijk. Vind hem voetballend goed en lekker fel. Zit overal goed tussen.

PostPosted: 28 Mar 2019 18:21 
Erelid

Tadic, Blind, Onana, Mazraoui, Dolberg, Neres hebben al het signaal gegeven dat ze hier zullen blijven, door middel van uitspraken of contractverlenging. Ook lijkt het er zeer op dat Van de Beek gewoon nog een jaar zal blijven. Daarnaast is Marin al als directe versterking binnen gekomen.

Momenteel zijn alleen De Ligt, De Jong en Ziyech vrij zeker van een transfer mijn inziens. Ook Tagliafico zinspeelt op een vertrek, maar heeft gewoon nog een contract tot 2022 en is onmisbaar bij Ajax. Die zie ik wel vertrekken naar Atletico Madrid, want daar hebben ze Hernandez verkocht, en voor de rest hebben ze daar amper nog een linksback (alleen de 33-jarige Filipe Luis). Mogen ze echter wel met een miljoen of 50 over de brug gaan komen. Kristensen en Labyad zie ik ook wel vertrekken eerlijk gezegd..

Voorlopig staat er dan:
----Tadic-------Dolberg--------Neres-----
----------------VD Beek-------------------
--------Marin-------------Schone---------
-XXX------Blind----Magallan---Mazraoui-
----------------Onana---------------------

Kotarski; Sinkgraven, Pierie, Veltman, Dest; Eiting, Gravenberch, De Wit; Bandé, Huntelaar, Cerny.

Staat toch al een zeer aardig elftal. Echter vind ik dat er nog een hele goede vleugelspeler bij moet komen (Vargas), een creatieve middenvelder (weet ik zo niet wie?), een hele goede linksback (Als Tagliafico weg gaat, anders is het niet nodig), en een topper als CV (Alvarez?)

Zou er voor kiezen om Lobotka (+- 25 miljoen), Alvarez (+- 15 miljoen) en Vargas (+- 18 miljoen) te halen als vervangers en Tagliafico ten koste van alles hier te houden.

Krijgen we het volgende:
----Tadic-------Dolberg--------Neres------
----------------VD Beek---------------------
------Lobotka--------------Marin------------
-Tagliafico---Blind----Alvarez---Mazraoui--
----------------Onana-----------------------

Kotarski; Pierie, Magallan, Veltman, Dest; Eiting, Schone, Sinkgraven; Vargas, Huntelaar, Bandé.

PostPosted: 28 Mar 2019 19:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zou er voor kiezen om Lobotka (+- 25 miljoen), Alvarez (+- 15 miljoen) en Vargas (+- 18 miljoen) te halen als vervangers en Tagliafico ten koste van alles hier te houden.

Krijgen we het volgende:

Kotarski; Pierie, Magallan, Veltman, Dest; Eiting, Schone, Sinkgraven; Vargas, Huntelaar, Bandé.
Ik denk niet, dat Ajax pak hem beet 18 miljoen euro gaat neertellen voor een speler om hem dan wissel te zetten (Vargas). Als Ajax al de knip wil trekken dan toch wel zeker voor een speler, die er direct staat.

Ik weet wel, dat Ajax een berg geld binnentrekt deze zomer maar ik verwacht niet, dat Ajax zoveel geld gaat uitgeven aan spelers, die jij hier schetst. Ik denk toch meer in de categorie zoals ze Marin binnenhalen. Max 15 miljoen.

Ik blijf het heel jammer vinden, dat Lobotka nooit een echte kans heeft gehad van Ajax want ik zag het wel in hem zitten. Maar die zie ik ook niet terugkomen.

Alvarez is wel een type speler, die in de vijver zwemt waar Ajax in zwemt. Jonge talentvolle spelers, die toch ook al wat gepresteerd hebben. Als ze hiernaast maar ook spelers blijven behouden, die weten wat er gevraagd wordt.

Ik vind het ook goed, dat ze ook in Nederland rondkijken en zeker naar interessantie opties zoals ze nu bezig zijn met Scherpen en Pierie. Talentvol met nog een kortlopend contract.

Verder blijf ik ook de volgende spelers interessant vinden:
- Propper
- Chadli
- Mertens
- Isak
- Obispo
- Vertonghen
- Reis

PostPosted: 28 Mar 2019 19:53 
Erelid

Krijgen we het volgende:

Ik denk niet, dat Ajax pak hem beet 18 miljoen euro gaat neertellen voor een speler om hem dan wissel te zetten (Vargas). Als Ajax al de knip wil trekken dan toch wel zeker voor een speler, die er direct staat.

Ik weet wel, dat Ajax een berg geld binnentrekt deze zomer maar ik verwacht niet, dat Ajax zoveel geld gaat uitgeven aan spelers, die jij hier schetst. Ik denk toch meer in de categorie zoals ze Marin binnenhalen. Max 15 miljoen.

Ik blijf het heel jammer vinden, dat Lobotka nooit een echte kans heeft gehad van Ajax want ik zag het wel in hem zitten. Maar die zie ik ook niet terugkomen.

Alvarez is wel een type speler, die in de vijver zwemt waar Ajax in zwemt. Jonge talentvolle spelers, die toch ook al wat gepresteerd hebben. Als ze hiernaast maar ook spelers blijven behouden, die weten wat er gevraagd wordt.

Ik vind het ook goed, dat ze ook in Nederland rondkijken en zeker naar interessantie opties zoals ze nu bezig zijn met Scherpen en Pierie. Talentvol met nog een kortlopend contract.

- Propper
- Chadli
- Mertens
- Isak
- Obispo
- Vertonghen
- Reis
Vargas zou ook wel een basisspeler worden. Ik denk dat het enorm belangrijk is dat je 14 a 15 spelers hebt die heel erg goed zijn. Dan kan het soms zijn dat Vargas wissel staat, maar kan ook zo zijn dat VD Beek, Tadic, Dolberg of Neres af en toe een wedstrijdje banken. Dus een wissel zou ik hem dan niet noemen, meer roulatie.

Liefst heb ik in de verdediging, middenveld en aanval overal 1 buitengewoon goede speler op de bank zitten, waardoor je af en toe kan rouleren om spelers fit te houden. Die spelers moeten dan wel buitenklasse zijn, zoals VD Beek en Neres. Dat is een gezonde situatie en zorgt voor concurrentiestrijd en elkaar beter maken.

PostPosted: 28 Mar 2019 20:35 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher

Krijgen we het volgende:

- Propper
- Chadli
- Mertens
- Isak
- Obispo
- Vertonghen
- Reis
Vargas zou ook wel een basisspeler worden. Ik denk dat het enorm belangrijk is dat je 14 a 15 spelers hebt die heel erg goed zijn. Dan kan het soms zijn dat Vargas wissel staat, maar kan ook zo zijn dat VD Beek, Tadic, Dolberg of Neres af en toe een wedstrijdje banken. Dus een wissel zou ik hem dan niet noemen, meer roulatie.

Liefst heb ik in de verdediging, middenveld en aanval overal 1 buitengewoon goede speler op de bank zitten, waardoor je af en toe kan rouleren om spelers fit te houden. Die spelers moeten dan wel buitenklasse zijn, zoals VD Beek en Neres. Dat is een gezonde situatie en zorgt voor concurrentiestrijd en elkaar beter maken.
Vargas is te duur, zei pushkin.

PostPosted: 29 Mar 2019 07:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Vargas kost 18 miljoen. Maar als je Neres verpatst voor 50 miljoen moet dat toch wel lukken?

PostPosted: 29 Mar 2019 09:00 

Ik verwacht dat van de basis naast Frenkie ook De Ligt, Neres, Ziyech en Tagliafico vertrekken. Gezien de spelers die blijven en aankomend(e) talent(en) (vooralsnog verwacht ik alleen Gravenberch voor volgend seizoen) moet je wat mij betreft zeker een CV, een LB, een of twee middenvelder(s), een spits (Dolberg als vaste eerste spits reken ik niet meer op) en twee vleugelspelers halen.
Schat de inkomsten op ruim 250 miljoen naast het al aanwezige kapitaal. Is de vraag hoeveel je wil herinvesteren. En past dat ook in ons salarishuis. Ik vind het wel belangrijk dat men naar kwaliteit kijkt en niet (tot bepaalde hoogte) naar de prijs. Kun je een echt goede speler krijgen en is die duur dan zij het maar zo.
Wat mij betreft mogelijke aankopen: blijven proberen Vertonghen en/of Alderweireld terug te halen.
Lukt dat niet i.i.g. ervaren speler(s) halen, geen talent (Pierie) voor de basis.
Als LB Willems polsen (geen onbetwiste basisspeler bij Frankfurt en imo qua type de back die Ten Hag wil).
Van de middenvelder(s) moet een creatief zijn. De ander met diepgang (als Donny ook nog vertrekt). Of, als Blind als CV blijft spelen een prima 6. Daar zou Lobotka uitstekend zijn maar ik heb nergens gelezen dat AJAX er interesse in heeft.
De buitenspelers moeten makkelijk kunnen passeren, snelheid en diepgang hebben en die tussen 10 en 15 doelpunten scoren.
De spits moet uiteraard makkelijk scoren. Bal kunnen vasthouden voor opkomende middenvelders.
Een hele opgave voor Marc. Moeilijk maar ook leuk.

PostPosted: 29 Mar 2019 10:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik verwacht dat de volgende spelers gaan:

De Jong
Ziyech
Labyad - Lang lijkt hem ook voorbij
Kristensen - te weinig speeltijd
Veltman - te duur als backup ( en heeft de leeftijd )

Hopelijk niet - maar gok van wel:
Tagliafico
De Ligt

Dan zou ik een nieuwe linkerflank halen
Van Aanholt of van Drongelen ( als die goed op Linksback kan) en een vleugelspeler voor op links. Kluivert zou voor mij wel een optie zijn, maar voor de meesten hier niet. Bergwijn en Malen zie ik niet komen en Groeneveld vind ik nog geen optie door zijn blessure.

Padt zal wel komen als 3e keeper. Scherpen zal nog wel verhuurd worden aan Emmen als het zich handhaaft of misschien is VVV ondanks het kunstrgas een optie ( Unnnerstall gaat weg ).

Dan heb je:
Onana/Kotarski/Padt
Mazraoui/Dest
Magallan/Schuurs
Blind/Pierie
Van Aanholt/Sinkgraven

Marin/Schone
Tadic/Lang
V.d. Beek/Eiting

Neres/Cerny
Dolberg/Traore en Huntelaar
Aankoop/Bande

Koop je van Drongelen er nog bij kan je met een 6 spelen door Blind door te schuiven en hij met Pierie de LCV plek invult.
Qua talenten heb je nog Kuhn, Jensen en Gravenberch erachter wat mij betreft.

PostPosted: 29 Mar 2019 10:36 

Dan is het hopen dat de basis weer 50 wedstrijden kan spelen, want die bank, dat is niet veel.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:02 
Erelid

Snake wrote:
Dan is het hopen dat de basis weer 50 wedstrijden kan spelen, want die bank, dat is niet veel.
Inderdaad, in de aanval, op het middenveld en in de verdediging moet er buiten dat team nog wel een goede versterking bijkomen.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:05 
Beheerder

Alleen al als de basisspelers De Ligt en De Jong zouden vertrekken zou ik 6 grote aankopen doen in minimaal de 'grootte' van Marin. Ook de zwakke reservespelers Labyad en Kristensen zou ik vervangen door topkwaliteit.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:07 
Erelid

343 wrote:
Alleen al als de basisspelers De Ligt en De Jong zouden vertrekken zou ik 6 grote aankopen doen in minimaal de 'grootte' van Marin. Ook de zwakke reservespelers Labyad en Kristensen zou ik vervangen door topkwaliteit.
6? Dus 5 naast Marin?

Aan welke spelers zat je dan te denken?

Alvarez, Vargas, Marin, Pröpper, Van Aanholt, Bizot?

Zoiets? Kan ik mee leven, maar wordt dan wel erg vol op bepaalde posities.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:13 
Beheerder

Rechtsback, centrumverdediger, creatieve middenvelder en 2 echte buitenspelers (of in ieder geval 2 spelers die in dienst spelen van de spits). AJAX heeft met Onana, Varela en Kotarski/Scherpen keepers genoeg. Mocht Tagliafico echt vertrekken ook nog een linksback.
Ja, zoals de bovenstaande namen minus Bizot. Het talent van De Jong en De Ligt kun je niet vervangen, maar wat betreft ervaring, effectiviteit en stabiliteit kan AJAX nog stappen maken.
Ook TFM zou ik halen vanwege zijn AJAX-verleden en veelzijdigheid.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:24 

Bizot zie ik niet komen en spelers voor de bank, tenzij grote talenten a la Neres moet je niet halen als Ajax zijnde. We hebben nog de Wit, Bijleveld voor op het middenveld en Jensen en Kuhn voor in de aanval. Achterin zou je dan nog van Drongelen sowieso kunnen halen maar dan zit je weer vast met Pieri.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:25 
Erelid

DeRuit wrote:
Bizot zie ik niet komen en spelers voor de bank, tenzij grote talenten a la Neres moet je niet halen als Ajax zijnde. We hebben nog de Wit, Bijleveld voor op het middenveld en Jensen en Kuhn voor in de aanval. Achterin zou je dan nog van Drongelen sowieso kunnen halen maar dan zit je weer vast met Pieri.
De Wit, Bijleveld, Jensen en Kuhn? Die hoef ik volgend jaar niet in Ajax 1 te zien, hoor..

PostPosted: 29 Mar 2019 11:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
DeRuit wrote:
De Wit, Bijleveld, Jensen en Kuhn? Die hoef ik volgend jaar niet in Ajax 1 te zien, hoor..
Jensen en Kuhn geef ik nog voordeel van de twijfel, de Wit en Bijleveld mogen wel vertrekken.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:29 
Beheerder

De Wit, Bijleveld, Jensen en Kuhn? :shock:
Laat Jensen en Kuhn lekker bij Jong AJAX zich bewijzen. De Wit en Bijleveld (wel een leuke speler) zijn echt niet goed genoeg. Kom op, zeg. We willen Europees toch meedoen? Met dat materiaal ga je het ook nationaal niet redden.

PostPosted: 29 Mar 2019 11:46 

343 wrote:
De Wit, Bijleveld, Jensen en Kuhn? :shock:
Laat Jensen en Kuhn lekker bij Jong AJAX zich bewijzen. De Wit en Bijleveld (wel een leuke speler) zijn echt niet goed genoeg. Kom op, zeg. We willen Europees toch meedoen? Met dat materiaal ga je het ook nationaal niet redden.
PSV speelt nationaal toch ook prima met Hendrix, Mauro Jr., Malen en Gakpo. Ik vind dat als 3e back up prima. We moeten de jeugd ook een kans blijven geven, daar zijn we ook groot mee geworden. Je zou Eiting nog kunnen verhuren en Proper kunnen halen, maar veel meer zou ik daar niet doen. Als Gravenberch weer net zoveel speelt als dit seizoen gaat hij natuurlijk niet bijtekenen, hetzelfde voor jensen en Kuhn.

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 78 79 80 81 82 88  Next

All times are UTC+02:00