Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2198 posts ]  Previous   1 81 82 83 84 85 88  Next
Author Message
PostPosted: 07 May 2019 23:16 
Erelid

DeRuit wrote:
DeRuit wrote:
Keepers:
van Leer verkopen
Lamprou gaat weg

Houd je mogelijk over: Onana, Varela, Scherpen, Kotarski, El Maach.

Onana 1e keeper.
Zouden ze dan Varela ook nog houden of Kotarski en Scherpen als 2e keeper gebruiken zodat ze om en om kunnen spelen in Jong Ajax en op de bank zitten bij het 1e?
Lijkt me op zich wel mager. Kotarski heb ik de afgelopen tijd behoorlijk vaak zien blunderen bij JA, en Scherpen is er zeker nog niet aan toe.
Om Varela ook nog voor 5 miljoen te kopen vind ik ook wat prijzig. Of ze moeten er veel in zien.
Vind ik ook, maar Kotarski en Scherpen zijn denk ik toch wel een aardig risico.

PostPosted: 07 May 2019 23:17 
Erelid

DeRuit wrote:
Om Varela ook nog voor 5 miljoen te kopen vind ik ook wat prijzig. Of ze moeten er veel in zien.
Hoe weet je dat? Ik heb hem nog geen minuut in actie gezien. Of heb jij nog beelden van hem bij Benfica gezien?

PostPosted: 08 May 2019 03:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp wrote:
DeRuit wrote:
Hoe weet je dat? Ik heb hem nog geen minuut in actie gezien. Of heb jij nog beelden van hem bij Benfica gezien?
Daarom ook die laatste toevoeging, of ze moeten er veel in zien. Ik ken hem niet goed, maar als je Scherpen al haalt voor meer dan een miljoen en je hebt Kotarski. Om dan nog een 2e keeper te halen van 5 miljoen, vind ik dat in principe veel. Maar als zijn kwaliteiten goed zijn, dan vind ik het prima. Komt wel uit het netwerk van ten Hag dus ze zullen hem wel goed kennen.

PostPosted: 09 May 2019 10:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik zie het niet zo somber in voor Ajax. We gaan echt niet elk jaar zo dicht bij de finale van de Champions League komen door alle ploegen helemaal aan gort te spelen. Maar ik zie ons de komende jaren wel een Europa League winnen en de kwartfinale van de Champions League halen. Incidenteel (eens per 3/4/5 jaar) als je een beetje geluk hebt en alles samen valt kan je ook weer de halve finale halen of zelfs de Champions League winnen.

Waarom zou dit niet weer kunnen gebeuren? Ik zie maar 1,5 reden:
-Frenkie de Jong: echt een unieke speler.
-De Ligt; een van de beste verdedigers ter wereld. Echter: als iemand als Alderweireld of Vertonghen terugkomt heb je het al opgevangen; als je iemand scout zoals ze met Sanchez deden is het ook prima.

We hebben een gigantisch grote kas, er komt bijna 100 miljoen van de CL binnen en nog eens een hoop uit transfers. Als je dit slim investeert kan je gewoon een topelftal op de been brengen want de rest is vervangbaar en helemaal niet zo bijzonder - wel goed, maar niet bijzonder.

-Een goede keeper is wel ergens op te plukken.
-Tagliafico is echt goed, maar niet uniek en kostte ook maar een paar miljoen.
-Onze rechtsback is onze achilleshiel.
-Schone kan nu vervangen worden.
-In onze aanvallers zitten we dun: Neres-Tadic-Ziyech is top; valt Neres weg heb je én geen diepgang, én een spits die hopeloos uit vorm is, én speelt Tadic op linksbuiten waar ik hem gewoon tekort vind komen voor dit niveau.
-Donny en Blind zijn echt goede spelers; maar die zijn echt wel ergens te scouten met ons budget en uitstraling.

Daarnaast, op onze bank zit niet veel soeps.

Zonde voor deze generatie, maar met een goed beleid gaan we mooie tijden tegemoet. Het succes van de EL finale is ook uitgebouwd met het aantrekken van Tagliafico, Tadic en Blind.

PostPosted: 09 May 2019 10:23 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zo denk ik er ook over. De CL gaan we niet winnen, maar overwinteren is zeker reëel. En ik zie AJAX in de nabije toekomst ook wel de EL winnen. AJAX is duidelijk een bepaalde drempel over.

PostPosted: 09 May 2019 10:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
En toch moeten we er niet raar van opkijken als het toch nog een keer misgaat tegen een B-club. Ajax is duidelijk een weg omhoog ingeslagen, maar dat gaat niet zonder tegenslagen.

Ik hoop ook dat we een keertje de Europa League kunnen winnen. Dit Champions League seizoen was fantastisch, zou het voor geen goud hebben willen missen, maar ik zou ook heel graag een keer een Europese prijs pakken.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 May 2019 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Toch vrees ik dat volgend seizoen een beetje wordt zoals 2017/18, een tussenjaar waarin het weer allemaal net-niet gaat. Alhoewel dat seizoen natuurlijk dramatisch begon met Nouri's hartstilstand, dat is iets wat we (hopelijk) niet snel meer mee maken.

PostPosted: 09 May 2019 11:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Met de huidige uitstraling (en salaris..) zie ik spelers als Richarlison wél voor Ajax kiezen. Wordt dan gewoon een vicieuze cirkel.

Daarnaast, is deze uitstraling enorm belangrijk voor de mentaliteit op de bank. In het verleden gingen allerlei gastjes janken als ze er eens naast kwamen te staan. Dit jaar Donny zelfs. Nu sta je er gewoon naast bij een club dat in de halve finale van de Champions League staat en overal geprezen wordt. Toch wat minder erg voor je ego (en om minder wanhopig/onzeker te worden over je carriere) dan dat je er naast staat bij een club die er tegen Celtic en Molde uit flikkert.

Iedereen wil bij zo'n succesteam horen en iedereen beseft dat zijn moment kan komen; zie dit seizoen met Wober, Sinkgraven, Veltman, Huntelaar, Dolberg (oke, pakte hem niet gisteren maar speelde wel gewoon in de halve finale CL).

Dit was andere jaren een probleem en ook wel een reden van onze 'matige' bank. We hebben het dit seizoen gezien met Huntelaar/Dolberg en Neres, Tadic, Ziyech en Van de Beek. Als er eentje op de bank zit hoor je al gezeik. Kan je nagaan als het er twee waren geweest als we een 'complete selectie' hadden gehad met een buitenspeler met snelheid.. Denk dat dit probleem minder is als je structureel succes hebt (en dan bedoel ik niet perse het winnen van de CL mee).
geenidee4 wrote:
Toch vrees ik dat volgend seizoen een beetje wordt zoals 2017/18, een tussenjaar waarin het weer allemaal net-niet gaat. Alhoewel dat seizoen natuurlijk dramatisch begon met Nouri's hartstilstand, dat is iets wat we (hopelijk) niet snel meer mee maken.
Ik niet. Nouri is een hele belangrijke factor. Daarnaast kregen we toen een andere trainer (waar onze TD het niet mee eens was) en hadden we een dramatische transferzomer. Sanchez ging te laat weg en we hebben werkelijk NIETS fatsoenlijks binnengehaald.

PostPosted: 10 May 2019 22:42 
Beheerder

Verwacht zeker 5 aankopen. Nog 4 te gaan na Martinez.
343 wrote:
Keeper; Onana, Aankoop (2e keeper), Scherpen (Jong Ajax), jeugdtalent

Rechtsback: Mazraoui, Veltman
Centrumverdediger (rechts): Aankoop, Magallan, Schuurs
Centrumverdediger (links): Blind, Pierie
Linksback: Tagliafico, Martinez

Rechtermiddenvelder: Schone, Ekkelenkamp
Centrale middenvelder: Van de Beek, Gravenberch
Linkermiddenvelder: Marin, Aankoop

Rechtsbuiten: Neres (bij vertrek vervanger), Aankoop
Centrumspits: Dolberg, Huntelaar, Traore
Linksbuiten: Tadic, Bande, Lang

Verwacht zeker nog 4 aankopen. Kunnen er ook zomaar 6 worden.

Gaan weg:
De Jong, F (Barcelona)
Wober (Sevilla)
Cassierra (nog zeker een jaar bij Racing)
Orejuela (nog zeker een half jaar bij Cruzeiro)
Johnsen (Heerenveen, huur met optie tot koop)
Sierhuis (Groningen, huur met optie tot koop)

Gaan naar alle waarschijnlijkheid weg:
De Ligt
Ziyech
Varela

Doorselecteren:
Kristensen
Van Leer
Lamprou
Cerny
De Jong, S.
Labyad
Sinkgraven (helaas)

Verhuren:
Eiting
Pereira
De Wit
Matusiwa (wellicht nog voorbereiding meedraaien)
Kotarski

PostPosted: 10 May 2019 23:06 

Grootste prioriteit is nu een snelle buitenspeler met diepgang.

PostPosted: 11 May 2019 09:06 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
seb4 wrote:
Grootste prioriteit is nu een snelle buitenspeler met diepgang.
Pavon word dan naar alle waarschijnlijkheid, in Argentinie berichtten ze vandaag weer dat Ajax vandaag gaat proberen hem los te weken.

PostPosted: 11 May 2019 09:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Sinkgraven niet nog een laatste kans geven, Toby? Als hij het hele seizoen zo gepassioneerd speelt als tegen Tottenham en Juve zie ik het nog wel rooskleurig in hoor. Verder helemaal met je eens.

Vraag me wel af wie de aankopen moeten worden. Ik zou echt richten op spelers uit de subtop van competities als de Bundesliga en de Premier League. Qua imago staat Ajax er nu echt goed op.

PostPosted: 11 May 2019 11:49 
Beheerder

geenidee4 wrote:
Sinkgraven niet nog een laatste kans geven, Toby? Als hij het hele seizoen zo gepassioneerd speelt als tegen Tottenham en Juve zie ik het nog wel rooskleurig in hoor. Verder helemaal met je eens.

Vraag me wel af wie de aankopen moeten worden. Ik zou echt richten op spelers uit de subtop van competities als de Bundesliga en de Premier League. Qua imago staat Ajax er nu echt goed op.
Ik heb een enorm zwak voor Sinkgraven. Om voetballende redenen zou ik hem nooit laten gaan, maar zijn fysiek... :(

Het lijkt erop dat AJAX gaat voor duelkracht en snelheid (naast uiteraard voetballende kwaliteiten wat altijd een vereiste moet zijn).
Stel je voor dat AJAX nog Propper, Pavon en Alvarez haalt....in mijn ogen een zeer realistisch scenario. Nou, dan wordt AJAX er echt niet veel zwakker op, hoor. Dan heb je zo weer een team staan dat de EL kan winnen of ver kan komen in de CL.

PostPosted: 11 May 2019 12:02 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
geenidee4 wrote:

Ik heb een enorm zwak voor Sinkgraven. Om voetballende redenen zou ik hem nooit laten gaan, maar zijn fysiek... :(

Het lijkt erop dat AJAX gaat voor duelkracht en snelheid (naast uiteraard voetballende kwaliteiten wat altijd een vereiste moet zijn).
Stel je voor dat AJAX nog Propper, Pavon en Alvarez haalt....in mijn ogen een zeer realistisch scenario. Nou, dan wordt AJAX er echt niet veel zwakker op, hoor. Dan heb je zo weer een team staan dat de EL kan winnen of ver kan komen in de CL.
Propper denk ik niet, die heeft zich gehandhaafd met Brighton.
Alvarez en Pavon zou kunnen, dan staat er ook een goed elftal.
Onana Mazraoui Alvarez Martinez Tagliafico Blind Marin vd beek Tadic Huntelaar/Dolberg/Traore Pavon.

PostPosted: 11 May 2019 12:06 
Beheerder

Denk niet dat het alleen daarvan afhankelijk is. Southampton bleef er met Tadic ook in.

PostPosted: 11 May 2019 12:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ik denk dat Blind Lcv blijft. Geregeld de beste speler van ons als hij daar speelt en heeft het inzicht en ervaring om de defensie stabiel te houden

PostPosted: 11 May 2019 21:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Morfe0 wrote:
Pavon word dan naar alle waarschijnlijkheid, in Argentinie berichtten ze vandaag weer dat Ajax vandaag gaat proberen hem los te weken.
En wat moet hij kosten? Ga je voor hem uiteindelijk niet teveel betalen. Een jaar geleden was hij nog redelijk betaalbaar maar hij zal we duurder zijn geworden maar niet beter.

Ik vind Pavon een soort van Di Maria. Geweldige speler met geweldige tactiek maar niet constant. Veels te grillig.

Ik hoop, dat Ajax met een andere verrassing komt dan Pavon.

PostPosted: 14 May 2019 11:45 
Erelid

Ik ben er voorstander van om Tadic vanaf volgend jaar gewoon vast in de spits te zetten. Dan zou ik proberen om Dolberg te verhuren (misschien het liefst aan subtop club in Nederland). Die jongen heeft zeker het talent, maar het komt er nog niet uit. zou het zonde vinden om hem nu te verkopen. Zeker omdat Tadic en Huntelaar waarschijnlijk na volgend jaar stoppen.

Daarnaast komt er echt een overvloed aan geld binnen dit boekjaar. Ik ben er best een voorstander van om een groot gedeelte daarvan te herinvesteren in de selectie, en ook de buidel te trekken voor bepaalde spelers die we graag willen. De interesse in Bergwijn vind ik dan ook helemaal niet gek. De verkoop van Ziyech lijkt me wel waarschijnlijker worden met zijn spel van de laatste weken.

Verkopen
-Frenkie de Jong: 86 miljoen
-De Ligt: +-85 miljoen
-Ziyech: +-40 miljoen
-De Wit, Labyad, Kristensen, Siem de Jong, Orejuela, Cassierra, Johnsen, Van Leer: +- 4 miljoen
Totaal: 215 miljoen

Verhuur
-Dolberg
-Cerny

Aankopen
-Bergwijn: 35 miljoen
-Alderweireld: 28 miljoen (clausule)
-Ödegaard: 20 miljoen
-Antony: 20 miljoen
-Marin: 12 miljoen
-Martinez: 7 miljoen
-Bizot: 5 miljoen
-Pierie: 4 miljoen
-Scherpen: 2 miljoen
Totaal: 133 miljoen

Basis
---Bergwijn--------Tadic---------Neres-------
---------Ödegaard-------VD Beek------------
--------------------Blind-----------------------
-Tagliafico-Martinez-Alderweireld-Mazraoui-
-------------------Onana----------------------

"Wissel": Bizot; Sinkgraven, Pierie, Magallan, Veltman; Eiting, Marin, Schöne; Antony, Huntelaar, Bandé.

Marin en Antony zijn dure aankopen die zitten hier in eerste instantie op de bank, maar ik zou een roulatiesysteem hanteren. Daarbij krijg je dan eenzelfde situatie als afgelopen seizoen met VD Beek/Neres.

PostPosted: 14 May 2019 12:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Ik ben er voorstander van om Tadic vanaf volgend jaar gewoon vast in de spits te zetten. Dan zou ik proberen om Dolberg te verhuren (misschien het liefst aan subtop club in Nederland). Die jongen heeft zeker het talent, maar het komt er nog niet uit. zou het zonde vinden om hem nu te verkopen. Zeker omdat Tadic en Huntelaar waarschijnlijk na volgend jaar stoppen.

Daarnaast komt er echt een overvloed aan geld binnen dit boekjaar. Ik ben er best een voorstander van om een groot gedeelte daarvan te herinvesteren in de selectie, en ook de buidel te trekken voor bepaalde spelers die we graag willen. De interesse in Bergwijn vind ik dan ook helemaal niet gek. De verkoop van Ziyech lijkt me wel waarschijnlijker worden met zijn spel van de laatste weken.

Verkopen
-Frenkie de Jong: 86 miljoen
-De Ligt: +-85 miljoen
-Ziyech: +-40 miljoen
-De Wit, Labyad, Kristensen, Siem de Jong, Orejuela, Cassierra, Johnsen, Van Leer: +- 4 miljoen
Totaal: 215 miljoen

Verhuur
-Dolberg
-Cerny

Aankopen
-Bergwijn: 35 miljoen
-Alderweireld: 28 miljoen (clausule)
-Ödegaard: 20 miljoen
-Antony: 20 miljoen
-Marin: 12 miljoen
-Martinez: 7 miljoen
-Bizot: 5 miljoen
-Pierie: 4 miljoen
-Scherpen: 2 miljoen
Totaal: 133 miljoen

Basis
---Bergwijn--------Tadic---------Neres-------
---------Ödegaard-------VD Beek------------
--------------------Blind-----------------------
-Tagliafico-Martinez-Alderweireld-Mazraoui-
-------------------Onana----------------------

"Wissel": Bizot; Sinkgraven, Pierie, Magallan, Veltman; Eiting, Marin, Schöne; Antony, Huntelaar, Bandé.

Marin en Antony zijn dure aankopen die zitten hier in eerste instantie op de bank, maar ik zou een roulatiesysteem hanteren. Daarbij krijg je dan eenzelfde situatie als afgelopen seizoen met VD Beek/Neres.
Op zich ben ik het helemaal met je eens, ik zou Bizot echter niet halen dan eerder de 5 Miljoen betalen voor Varela. Ik verwacht overigens ook nog wel dat Neres en/of Donny nog vertrekken. Verder helemaal eens met alle aankopen die jij voorstelt, als dat Alderweireld's afkoopclausule is kun je die gewoon betalen.

PostPosted: 14 May 2019 13:18 
Erelid

Alderweireld heeft laatst gezegd dat een terugkeer "100%" in zijn hoofd zit. Dan is het nu of nooit. Bergwijn schijnt aangegeven te hebben 2 jaar naar Ajax te willen omtrent beter perspectief.

Die 2 aankopen zouden echt geweldige spelers zijn. Alderweireld hoef je er niet minder op te worden ten opzichte van De Ligt. Bergwijn hoef je er niet minder op te worden ten opzichte van Ziyech. Met Ödegaard haal je eenzelfde impuls qua voetballend vermogen als Frenkie de Jong binnen.

Daarnaast is het team op bovenstaande manier veel beter gebalanceerd dan afgelopen jaar.

Is dan wel een eenmalige investering van 133 miljoen, maar daarentegenover staat een inkomst van 215 miljoen uit transfers. Daarnaast zijn de CL-inkomsten van 100 miljoen een soort van "extra", hebben we daarbuiten voldoende op de bank staan, en vertegenwoordigen de spelers die we dan nog in het elftal hebben een verschrikkelijk hoge transferwaarde.

Ik zie dus niet zo'n risico in een dusdanige hoeveelheid investeren. Heb liever een paar "zekerheidjes" van 30 miljoen, dan aankopen van 9 miljoen als Magallan.

Het voordeel aan bovenstaand team is ook nog eens dat er in elke linie 1 speler staat met enorm veel ervaring.

PostPosted: 14 May 2019 15:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Alderweireld heeft laatst gezegd dat een terugkeer "100%" in zijn hoofd zit. Dan is het nu of nooit. Bergwijn schijnt aangegeven te hebben 2 jaar naar Ajax te willen omtrent beter perspectief.

Die 2 aankopen zouden echt geweldige spelers zijn. Alderweireld hoef je er niet minder op te worden ten opzichte van De Ligt. Bergwijn hoef je er niet minder op te worden ten opzichte van Ziyech. Met Ödegaard haal je eenzelfde impuls qua voetballend vermogen als Frenkie de Jong binnen.

Daarnaast is het team op bovenstaande manier veel beter gebalanceerd dan afgelopen jaar.

Is dan wel een eenmalige investering van 133 miljoen, maar daarentegenover staat een inkomst van 215 miljoen uit transfers. Daarnaast zijn de CL-inkomsten van 100 miljoen een soort van "extra", hebben we daarbuiten voldoende op de bank staan, en vertegenwoordigen de spelers die we dan nog in het elftal hebben een verschrikkelijk hoge transferwaarde.

Ik zie dus niet zo'n risico in een dusdanige hoeveelheid investeren. Heb liever een paar "zekerheidjes" van 30 miljoen, dan aankopen van 9 miljoen als Magallan.

Het voordeel aan bovenstaand team is ook nog eens dat er in elke linie 1 speler staat met enorm veel ervaring.
Alderweireld wordt al zo'n twee jaar in verband gebracht met Manchester United. Afgelopen April verscheen er nog op verschillende nieuws websites dat Manchester de clausule in zijn contract gaat lichten aankomende zomer. Er zijn ook geruchten dat Barcelona, Arsenal, Chelsea en Juventus interesse hebben.

Ik blijf het zeggen: Alderweireld deze zomer terug vind ik niet realistisch. Hij is nog te goed en staat nog in de belangstelling van te veel top clubs. Hij mag dan zeggen dat een terugkeer naar Ajax 100% in zijn gedachten zit, maar ik denk dat het deze zomer ook in zijn gedachten blijft.

Bronnen:
https://talksport.com/football/524932/t ... ted-spurs/
https://www.theguardian.com/football/20 ... eal-madrid
https://tbrfootball.com/report-tottenha ... placement/
https://www.theguardian.com/football/20 ... derweireld
https://metro.co.uk/2019/04/13/arsenal- ... r-9198744/

PostPosted: 14 May 2019 15:19 

Tomza2 wrote:

Alderweireld wordt al zo'n twee jaar in verband gebracht met Manchester United. Afgelopen April verscheen er nog op verschillende nieuws websites dat Manchester de clausule in zijn contract gaat lichten aankomende zomer. Er zijn ook geruchten dat Barcelona, Arsenal, Chelsea en Juventus interesse hebben.

Ik blijf het zeggen: Alderweireld deze zomer terug vind ik niet realistisch. Hij is nog te goed en staat nog in de belangstelling van te veel top clubs. Hij mag dan zeggen dat een terugkeer naar Ajax 100% in zijn gedachten zit, maar ik denk dat het deze zomer ook in zijn gedachten blijft.

Bronnen:
https://talksport.com/football/524932/t ... ted-spurs/
https://www.theguardian.com/football/20 ... eal-madrid
https://tbrfootball.com/report-tottenha ... placement/
https://www.theguardian.com/football/20 ... derweireld
https://metro.co.uk/2019/04/13/arsenal- ... r-9198744/
Tadic en Blind zouden ook nooit komen.

PostPosted: 14 May 2019 15:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Is dan wel een eenmalige investering van 133 miljoen
Uh... Tikfoutje?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Jun 2019 11:40 
Beheerder

Ook VP doet aan deze topic. Zou een prima opstelling zijn.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... tukje.html

PostPosted: 24 Jun 2019 11:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ook VP doet aan deze topic. Zou een prima opstelling zijn.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/88 ... tukje.html
Niet dat ik zoveel waarde hecht aan het AD maar die suggereert ook - net zoals de Telegraaf - dat Ajax na Promes vol gaat voor Bergwijn.

Alleen het AD denkt, dat de derde toptarget de vervanging voor De Ligt wordt.

Er moet ook nog minimaal een (creatieve) middenvelder bij.

Post new topic  Reply to topic  [ 2198 posts ]  Previous   1 81 82 83 84 85 88  Next

All times are UTC+02:00