Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 84 85 86 87 88
Author Message
PostPosted: 08 Aug 2019 13:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Tuurlijk speelt salaris en speeltijd een rol. Maar iemand als Pelle verdient gewoon 16 miljoen in China. Kan je nagaan wat Tadic of Neres daar kunnen verdienen. Die laatste kan ook gewoon naar behoorlijke clubs in de Europese (sub)top waar hij echt niet minder zal verdienen dan bij Ajax.

Al die argumenten rondom Ziyech kloppen. Maar in de meeste gevallen kiezen spelers gewoon wél voor die transfer. Dan maar een jaartje knallen in een grotere competitie bij een subtopper als Roma of Sevilla om vervolgens alsnog een transfer te verdienen.

Tagliafico kan dan wel 50% krijgen maar dat is helemaal niet zoveel aangezien het dan een 28 jarige back is. De helft gaat naar de belasting en meestal gaat het zo: de club zegt wat het 'netto' wil overhouden en vervolgens doet de speler water bij de wijn om naar zijn droomclub te gaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij de top 4 uit de grote landen minder verdient en geen speeltijd krijgt.

Het is niet één gozer bij wie het lukt; het zijn er gewoon 5! Erg bijzonder want het is niet zo van we houden ze gewoon tegen hun zin hier en als goedmakertje geven we ze een vet contract zoals min of meer bij Berghuis gebeurde. Financieel kunnen we het verschil met de grote competities verkleinen, we kunnen ze een basisplek en spelplezier garanderen maar ze blijven gewoon wel ballen tegen FC Emmen en RKC ipv de Premier League of Primera Division.

PostPosted: 08 Aug 2019 14:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
guy_ajax wrote:
Tuurlijk speelt salaris en speeltijd een rol. Maar iemand als Pelle verdient gewoon 16 miljoen in China. Kan je nagaan wat Tadic of Neres daar kunnen verdienen. Die laatste kan ook gewoon naar behoorlijke clubs in de Europese (sub)top waar hij echt niet minder zal verdienen dan bij Ajax.

Al die argumenten rondom Ziyech kloppen. Maar in de meeste gevallen kiezen spelers gewoon wél voor die transfer. Dan maar een jaartje knallen in een grotere competitie bij een subtopper als Roma of Sevilla om vervolgens alsnog een transfer te verdienen.

Tagliafico kan dan wel 50% krijgen maar dat is helemaal niet zoveel aangezien het dan een 28 jarige back is. De helft gaat naar de belasting en meestal gaat het zo: de club zegt wat het 'netto' wil overhouden en vervolgens doet de speler water bij de wijn om naar zijn droomclub te gaan. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij de top 4 uit de grote landen minder verdient en geen speeltijd krijgt.

Het is niet één gozer bij wie het lukt; het zijn er gewoon 5! Erg bijzonder want het is niet zo van we houden ze gewoon tegen hun zin hier en als goedmakertje geven we ze een vet contract zoals min of meer bij Berghuis gebeurde. Financieel kunnen we het verschil met de grote competities verkleinen, we kunnen ze een basisplek en spelplezier garanderen maar ze blijven gewoon wel ballen tegen FC Emmen en RKC ipv de Premier League of Primera Division.
Klopt het is zeker bijzonder. Maar het verschil met salaris is nu gewoon minder groot en dat helpt enorm. Het helpt ook dat ze bij hun Nationale Teams in beeld zijn ondanks de Eredivisie.
Nog bijzonderder is zoals je al zei dat ze allemaal een slechte relatie met de trainer zouden hebben. Onana, Neres en Ziyech. En die verlengen juist haha. Mag Erik wel wat meer ruzie maken met de eigen jeugd, misschien blijven ze dan ook.

PostPosted: 08 Aug 2019 14:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
:lol:
Ja, m.a.w. die trainer interesseert ze gewoon geen donder. Als je goed genoeg bent speel je toch wel. Ik zou wel eens in Neres z'n hoofd willen kijken als Ten Hag tegen hem praat.

PostPosted: 08 Aug 2019 14:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
guy_ajax wrote:
:lol:
Ja, m.a.w. die trainer interesseert ze gewoon geen donder. Als je goed genoeg bent speel je toch wel. Ik zou wel eens in Neres z'n hoofd willen kijken als Ten Hag tegen hem praat.
Of de band is niet zo slecht?

PostPosted: 08 Aug 2019 14:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
DeRuit wrote:
De Ligt vond zichzelf uitgeleerd schijnbaar. Vond het zelf ook niet zo netjes dat steggelen, maar goed.
Frenkie de Jong kon naar zijn absolute droomclub. Ja dan zou ik ook gaan, vooral als je in de CL en bij het Nederlands elftal ook gewoon prima mee kan. Wat dat betreft ook weer, met Schone op de netste manier weggegaan ( of aan het weggaan ). Dus ook hier wordt de eigen jeugd er uit gepresteerd door aankopen.
Juventus is ook gewoon de droomclub van De Ligt hoor; daar is hij al van kleins af aan fan van.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Aug 2019 11:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ik vind eigenlijk dat we geen €30m moeten uitgeven aan spelers als Ajax zijnde. Je hebt nu een jaar bijzonder veel inkomsten en je kan erop rekenen dat het volgend jaar weer feest is, maar als je spelers voor €30m gaat halen weegt dat op termijn zwaar op de begroting. Hebben tenslotte ook al 3 spelers van zo'n €15m gehaald. Daarnaast vind ik het niet passen bij de filosofie / stijl van Ajax.

Over het team:

Verdediging
- Keeper situatie is top.
- Kwaliteit van de verdediging vind ik goed, al staat het nog niet helemaal. Beetje puzzelen nog. Martinez bevalt me heel goed.
- Magallan mag van mij weg.
- Ik twijfel heel erg of Blind niet toch op LCV gezet moet worden. Vorig jaar stond het als een huis en nu vind ik ons met name verdedigend kwetsbaar. Misschien een kwestie van gewenning / ritme. Tegelijkertijd lost Blind wel redelijk het verloren opbouwend vermogen op het middenveld op.

Middenveld
- Hier maak ik mij het meeste zorgen. Huidige middenveld mist echt heel veel creativiteit.
- Marin en Van de Beek vind ik soortgelijke spelers. Bij vertrek Donny een ander type halen (zo jammer dat Odegaard niet haalbaar was, was de perfecte optie geweest).
- Mazraoui lekker op RA houden, komt tekort voor het middenveld vind ik.
- De Wit en Lang vind ik niets bijzonders. Ekkelenkamp heeft wel wat, maar ook geen top talent. Zou ik wel als enige v.d. drie als serieuze back-up meenemen.
- Hier moet echt een creatieve middenvelder bij! Eigenlijk ook diepte voor '6' als Schöne vertrekt, want Eiting heeft weer een terugval, maar dat zie ik niet gebeuren.

Aanval
- Bandé verhuren. Kan je nu niks van verwachten.
- Niet blij met komst Promes, maar hij krijgt de kans. Tot nu toe nog weinig (kunnen) laten zien.
- Ik reken op een vertrek van Ziyech nu Sané zijn kruisband heeft gescheurd. Wat mij betreft halen we nog iemand om de concurrentie met Neres aan te gaan (maar niet van €30m). Het liefst zou ik volgend seizoen Stengs halen als hij een goed seizoen draait. Verwacht veel van hem.

Met het huidige elftal (waar echt een gapend gat op CAM ligt) zou ik zo spelen (ervan uitgaande dat Ziyech en Schöne vertrekken, mogelijk ook Donny):

Promes - Dolberg - Neres
Tadic - Van de Beek / Marin
Blind
Tagliafico - Martinez - Alvarez - Mazraoui
Onana

Niet ideaal om Tadic daar te zetten, maar je hebt mijn inziens geen alternatief.

Heb overigens niet echt namen voor RB en CAM. Daarvoor kijk ik niet genoeg (internationaal) voetbal. Szooboszlai van Salzburg schijnt een groot talent te zijn. Mooie speler in compilaties, werd voor €10m aan Arsenal gelinkt. Goed schot, mooie pass. Lijkt alles te hebben. Of Thiago Almada / Dani Olmo? Ik noem maar wat spelers hoor, heb ze alleen op Youtube gezien, maar meer om aan te geven in wat voor soort vijver ik graag zou zien dat Ajax vist voor deze positie.

PostPosted: 09 Aug 2019 11:19 

Stengs moet bij een goed seizoen ook de hoofdprijs opleveren voor AZ. Dat gaat vast richting de 25/30 miljoen. Zit bij Raiola dus die gaat nooit komen.

Olmo moet ook rond dat bedrag opleveren. Spurs heeft interesse in hem, volgens mij zelfs een bod gedaan.

Last edited by Snake on 09 Aug 2019 12:04, edited 1 time in total.

PostPosted: 09 Aug 2019 12:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ziyech, v/d Beek, de Wit, de Jong en Labyad verkopen.

Anthony en Berge kopen.

-----Tadic/Promes------Dolberg/Huntelaar-------Neres/Anthony----------
----------------------------Marin/Lang---------------------------------------
-----------------Blind/Eiting--------------Berge/Ekkelenkamp----------------------------
-Tagliafico/Dest--Alvarez/Martinez--Schuurs/Magallan--Mazraoui/Veltman--
-----------------------------Onana/Varela------------------------------------

Zou ik voor tekenen!

PostPosted: 09 Aug 2019 12:05 

Ziyech, v/d Beek, de Wit, de Jong en Labyad verkopen.

Anthony en Berge kopen.

-----Tadic/Promes------------Dolberg/Huntelaar------Neres/Anthony--------
----------------------------------Marin/Lang---------------------------------------
-----------------Blind/Eiting------------------Berge/Ekkelenkamp-------------
-Tagliafico/Martinez--Alvarez/Pierie--Schuurs/Magallan--Mazraoui/Veltman-
--------------------------------Onana/Varela---------------------------------------

Zou ik voor tekenen, uitgaande van dat Ziyech maar vooral v/d Beek ook onhoudbaar zijn.

PostPosted: 09 Aug 2019 12:12 

Snake wrote:
Stengs moet bij een goed seizoen ook de hoofdprijs opleveren voor AZ. Dat gaat vast richting de 25/30 miljoen. Zit bij Raiola dus die gaat nooit komen.

Olmo moet ook rond dat bedrag opleveren. Spurs heeft interesse in hem, volgens mij zelfs een bod gedaan.
Wist niet dat hij bij Raiola zat. Ik dacht dat €20-22m wel voldoende zou zijn bij een goed seizoen (gezien de transfersommen voor Jahanbaksh en Til). Lijkt me ook heel redelijk voor een club als AZ, maar Raiola is wel een complicerende factor.

Wist niet dat Spurs op Olmo had geboden. Ze hebben hem in ieder geval niet gehaald en de transfermarkt is daar nu dicht. Het grote geld zit dus achter een gesloten deur nu. Misschien de moeite waard om het te proberen?

PostPosted: 09 Aug 2019 12:41 

Dennis wrote:
Snake wrote:

Wist niet dat hij bij Raiola zat. Ik dacht dat €20-22m wel voldoende zou zijn bij een goed seizoen (gezien de transfersommen voor Jahanbaksh en Til). Lijkt me ook heel redelijk voor een club als AZ, maar Raiola is wel een complicerende factor.

Wist niet dat Spurs op Olmo had geboden. Ze hebben hem in ieder geval niet gehaald en de transfermarkt is daar nu dicht. Het grote geld zit dus achter een gesloten deur nu. Misschien de moeite waard om het te proberen?
Jahanbakhs leverde ook 25 miljoen op. Denk dat Stengs wel talentvoller is dan Til. Hangt ook meer een hype omheen, plus het is een aanvaller.

Dat is waar ja. Wel een hele interessante speler. Waren wat geruchten dat Zagreb minstens 30 wilde hebben. Als je 'm voor 25 kunt binnenhalen doe je echt een goede deal. Jongen staat al op de radar van grote clubs, komt uit de jeugd van Barca, veel wedstrijden gespeeld voor Zagreb terwijl hij nog jong is, jeugdinternational bij Spanje. Die verkoop je over een paar jaar makkelijk voor het dubbele. Zou een hele verantwoorde transfer zijn imo.

PostPosted: 15 Aug 2019 11:36 

Lijken we het toch goed te zien Snake.

Olmo zou je hoe dan ook kunnen laten komen om creativiteit te brengen op het middenveld, ook als Van de Beek blijft.

Mocht hij komen zou ik met de punt naar achteren gaan spelen en misschien Martinez en Blind omwisselen i.v.m. loopvermogen.

Neres - Tadic - Ziyech
Van de Beek - Martinez - Olmo
Nico - Blind - Alvarez - Mazroui
Onana

Top elftal.

PostPosted: 15 Aug 2019 11:39 

Zeker. Ziyech en Olmo kun je eventueel nog omruilen ook. Net was beter is. Denk alleen dat Promes niet heel happy zal zijn met deze aanwinst. Die ziet zijn kansen nog verder slinken.

PostPosted: 15 Aug 2019 12:00 

de dominee wrote:
Zeker. Ziyech en Olmo kun je eventueel nog omruilen ook. Net was beter is. Denk alleen dat Promes niet heel happy zal zijn met deze aanwinst. Die ziet zijn kansen nog verder slinken.
Als Promes had laten zien dat ze niet om hem heen zouden kunnen, zou een aankoop voor de basis ook niet nodig zijn toch?

Ben echt heel benieuwd wat er nou op 1 september staat qua selectie. Olmo, Anthony, Dolberg, v/d Beek en daarnaast nog wie op welke positie gaat belanden in het elftal..

Laten we hopen dat we dinsdag een héle goeie ontgangspositie neerzetten, zodat we zo goed als zeker zijn van CL-deelname. Dan ben ik benieuwd wat Overmars gaat doen.

PostPosted: 15 Aug 2019 12:02 

Toch zou ik nog veel liever een goede 6 (Berge, Propper desnoods) zien komen dan Olmo.

PostPosted: 18 Aug 2019 20:50 
Erelid

Wat mij betreft mogen ze Veltman, Magallan en Dolberg nog wel verkopen. En Dani Olmo halen. Dan staat er naar mijn mening een meer dan prima selectie. Wel zou ik dan het systeem omgooien en met 1 duidelijke "6" gaan spelen.

--Neres-----------Tadic---------Ziyech--
------------Olmo---------VD Beek-------
--------------------Blind------------------
-Tagliafico-Martinez--Alvarez-Mazraoui-
-------------------Onana------------------

Varela; Schuurs, Dest; Eiting, Marin, Lang; Promes, Huntelaar.

Alleen aan de linkerkant van de verdediging zou ik dan nog wel graag een extra optie zien komen. Ik vind Pierie tot nog toe namelijk helemaal niks.

PostPosted: 19 Aug 2019 08:28 

Wat mij betreft mogen ze Veltman, Magallan en Dolberg nog wel verkopen. En Dani Olmo halen. Dan staat er naar mijn mening een meer dan prima selectie. Wel zou ik dan het systeem omgooien en met 1 duidelijke "6" gaan spelen.

Alleen aan de linkerkant van de verdediging zou ik dan nog wel graag een extra optie zien komen. Ik vind Pierie tot nog toe namelijk helemaal niks.
Ik zou Blind en Martinez van plek wisselen. Martinez kan ook op LB (lijkt mij zijn beste plek). Dest vind ik tot nu toe beter dan Nous.

PostPosted: 19 Aug 2019 09:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez

Waarom speel je liever met één 6 in plaats van twee?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 19 Aug 2019 14:22 

Die opstelling vraagt vooral van Van de Beek een totaal andere rol dan hij nu bekleedt.

Eigenlijk zou hij dan in dienst moeten gaan spelen van de creatievere Olmo. Daar is hij fysiologisch prima toe in staat - dat heeft hij in het verleden reeds bewezen - maar of hij die bereidheid nog heeft vraag ik me af. Heb het idee dat hij erg content is met zijn rol als nummer tien die de zestien in mag rennen om te scoren (en internationaal aandacht te vergaren).

Marin kan zich denk ik beter in die rol schikken. Heel eerlijk gezegd zijn Olmo, Ziyech en Van de Beek toch wel erg lastig in 1 elftal te proppen.

Edit: toch zou ik Olmo gewoon halen. Hij komt vast wel aan 20 wedstrijdjes en volgend seizoen kan hij dan na vertrek Donny / Ziyech de grote man spelen. Bovendien verkoop je hem vast voor enorme winst.

PostPosted: 19 Aug 2019 14:43 

Maar Olmo haal je niet voor maar 20 wedstrijdjes. Dan ken je hem echt niet goed genoeg ben ik bang. Is het het type aankoop ook totaal niet voor.

PostPosted: 19 Aug 2019 16:21 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik denk dat Olmo alleen maar in de picture staat als Vd Beek vertrekt.

PostPosted: 19 Aug 2019 16:41 

Ik denk dat Olmo alleen maar in de picture staat als Vd Beek vertrekt.
Dat denk ik ook. En de geruchten zijn ook weer wat gaan liggen.
V/d Beek ook gewoon bij CL selectie, waar eerst nog het gerucht was dat hij alleen tegen PAOK mee zou doen.

PostPosted: 19 Aug 2019 19:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
V/d Beek ook gewoon bij CL selectie, waar eerst nog het gerucht was dat hij alleen tegen PAOK mee zou doen.
Blijft interessant wat er intern afspeelt. Of Ajax wel of geen interesse heeft in Olmo, ik kan me niet voorstellen dat Overmars zich heel laat verrassen qua verkopen a la Ibrahimovic.

Vd Beek blijft ook wel heel lang onduidelijk. Je wilt graag blijven of niet dus hak ook de knoop door.
Zo graag wil Real Vd Beek ook weer niet want dan hadden ze hem allang vastgelegd.

PostPosted: 29 Aug 2019 17:19 
Erelid

--Neres--------Tadic---------Ziyech---
------Olmo--------------VD Beek------
--------------Martinez------------------
-Tagliafico--Blind--Alvarez----Dest---
---------------Onana-------------------

Ik hoop echt dat we Dani Olmo nog kunnen contracteren. Is een jongen met scorend en erg veel technisch vermogen. Een enorm complete speler die zeker mee kan in het Ajax-spelletje, en daarnaast nog erg veel potentie heeft om een stuk beter te worden. Dan is ons team op zeker compleet.

Ik zou dan graag Dest in de Ajax-basis gaan zien aan de rechterkant. Waarom? Ziyech zwerft veel naar binnen, VD Beek zoekt ook graag gaten op, dan kan Dest met zijn kwaliteiten als extra aanvaller fungeren aan de rechterzijde. Brengt daarnaast erg veel snelheid met zich mee wat we soms missen. Aan de linkerkant hebben we dan David Neres die wel die snelheid met zich mee brengt en het veld breed kan houden.

Daarnaast hoop ik dat we dan Dani de Wit, Labyad, Siem de Jong, Magallan en Van Leer nog kwijt kunnen raken. Die spelen namelijk geen rol van betekenis meer bij ons.

Heb je als reservedoelman Varela, heb je als reserve-verdedigers Schuurs, Veltman en Mazraoui (waarbij laatstgenoemde of Dest af en toe ook als linksback kan fungeren in wat mindere wedstrijden). Heb je Eiting (Martinez), Marin (VD Beek) en Lang (Olmo) als reserves op het middenveld. En heb je voorin nog Huntelaar, Promes (en Traoré) als reserves. Dan zit je wel gebakken, want dan heb je in totaal 20 goede opties in de selectie. Vind het wel belangrijk dat ze dan Olmo nog halen.

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 84 85 86 87 88

All times are UTC+02:00