Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 88  Next
Author Message
PostPosted: 20 Oct 2011 18:53 

Nou, doe maar rustig hoor. Volgens mij is dat de enige post op dit forum waarin je dat aangeeft en die heb ik niet gelezen. In héél veel andere posts heb je het enkel over de tactische kant, waarmee je iemand wil op de LM-positie om vroeg druk te zetten. Ik ga echt niet al je posts doorzoeken om te kijken of je misschien ooit eens iets gezegd hebt. Maakt me verder ook weinig uit, als hij daadwerkelijk fysiek niet in staat is om op linksmid te spelen had Ajax hem nooit mogen halen. Lijkt me daarom ook onwaarschijnlijk dat hij daar niet toe in staat is.
Dan moet je ook niet iets als dit zeggen: "Niet lang geleden was het nog een puur tactische keuze van jou om hem op '6' te zetten."
Maar dan krijg je snel de situatie dat je spelverdeler niet in het spel betrokken wordt. Bij Ajax is het toch vaak het balletje achterin rond laten gaan, tot één van de twee aanvallendste middenvelders te bereiken is.
De spelverdeler zal dan juist veel meer aan de bal komen omdat hij dichter tegen de verdediging aan speelt en dus eerder ballen kan opeisen omdat hij makkelijker aan te spelen is. Daarbij moet Ajax naar een team toewerken wat ver van het doel af kan verdediging waardoor dus ook de verdedigende middenvelder behoorlijk ver naar voren speelt.
k vind Özbiliz geen slechte speler, maar hij is ook al 20+ (22??) en dus geen echt talent meer. Als je hogerop wil met Ajax kom je er niet met zo'n speler. Hij kan in de eredivisie wel mee tegen de meeste teams denk ik, maar voor de CL is hij nu nog niet goed genoeg.
Hij is 21 en je moet niet vergeten dat hij bijna twee jaar er uit lag met blessures. Er zijn weinig spelers in de Ajax selectie die beter met de bal aan de voet zijn dan Özbiliz. Daarbij heeft hij een goed schot, een goede voorzet en een goede steekpass en kan hij alles doen op snelheid. Al met al is er in mijn ogen geen completere speler in de Ajax selectie dan Özbiliz.

PostPosted: 20 Oct 2011 18:56 

ghostwriter wrote:
Hij is 21 en je moet niet vergeten dat hij bijna twee jaar er uit lag met blessures. Er zijn weinig spelers in de Ajax selectie die beter met de bal aan de voet zijn dan Özbiliz. Daarbij heeft hij een goed schot, een goede voorzet en een goede steekpass en kan hij alles doen op snelheid. Al met al is er in mijn ogen geen completere speler in de Ajax selectie dan Özbiliz.
Dat wil ik best geloven, maar die twee jaar krijgt hij niet terug. Ik vind hem ook een goede voetballer, maar als hij tegen een top verdediger komt, geef ik hem weinig kans. Ik twijfel er ook niet aan dat hij goed kan voetballen, maar ik denk niet dat hij veel hoger kan komen dan Ajax.

PostPosted: 20 Oct 2011 19:01 

Dat wil ik best geloven, maar die twee jaar krijgt hij niet terug. Ik vind hem ook een goede voetballer, maar als hij tegen een top verdediger komt, geef ik hem weinig kans. Ik twijfel er ook niet aan dat hij goed kan voetballen, maar ik denk niet dat hij veel hoger kan komen dan Ajax.
Nee maar talent raak je in twee jaar ook niet kwijt en normaliter zal een speler met zijn talent de ontwikkeling die hij in die twee jaar had moeten doorgaan later nog wel goedmaken. Ik denk dat Ajax momenteel geen enkele speler heeft die makkelijker een mannetje kan passeren alleen moet hij dat nu ook in wedstrijden met het eerste laten zien. Ik weet niet of hij veel hoger kan komen dan Ajax maar ik denk wel dat hij een topspeler voor Ajax en in de Eredivisie kan worden.

PostPosted: 20 Oct 2011 19:37 

ghostwriter wrote:
Transferbeleid

Verkopen
Silva, El Hamdaoui, Cvitanich, Enoh, Sulejmani, De Jong, Alderweireld, Lodeiro, Daley, Serero, Ebecilio, Rodney en Bonevacia

Transfervrij
Ooijer, Bulykin, Verhoeven en Aissati
Silva, El Hamdaoui, Cvitanich, Lodeiro, Blind, Ooijer en Aissati zullen inderdaad beter kunnen vertrekken.

Betreft Enoh wil ik nog afwachten of zijn passing verbetert, mocht dat het geval zijn dan is hij zoals hij tegen Zagreb heeft laten zien een heel bruikbare kracht voor Ajax. Betreft Sulejmani hoop ik dat hij zijn oude vorm terugkrijgt en de Jong vind ik een prima stand-in voor meerdere posities. Ook snap ik niet helemaal waarom jij zou willen dat Serero vertrekt. Hij heeft inderdaad nog weinig laten zien in officiële duels, maar in de oefenduels maakte hij een goede indruk. Ik denk daarom zeker dat er nog rek in zit. Ebecilio vind ik als stand-in voor Boerrigter niet bijzonder, maar hij heeft wel dreiging in zijn spel en Sneijder en Bonevacia zullen zich misschien nog bij Utrecht en Nac ontwikkelen. Dit zijn echter wel spelers waar je over kunt twisten.

Waar ik niks van begrijp is dat jij de naam Alderweireld noemt: de enige verdediger die een duel nooit uit de weg gaat bij Ajax. Een speler die een fantastische lange bal heeft, tegen Twente bewees telkens prima rugdekking te geven, die (hoewel nog niet zo goed als Vertonghen) in kan schuiven en waar mogelijk een afstandsschot kan lossen. Zo'n speler moet je mijns inziens altijd houden. Ik denk bovendien dat er nog rek zit in zijn ontwikkeling. Dus waarom zou je hem laten gaan, zeker als je ook nog rekening houdt met de matige bezetting achterin?

PostPosted: 20 Oct 2011 20:09 

Ian wrote:
Betreft Enoh wil ik nog afwachten of zijn passing verbetert, mocht dat het geval zijn dan is hij zoals hij tegen Zagreb heeft laten zien een heel bruikbare kracht voor Ajax.
Enoh speelt al bijna twee en een half jaar voor Ajax en nog steeds kan hij geen fatsoenlijke pass over een afstand van 10 meter geven. Ik zie ook totaal geen verbetering in zijn passing dus ik verwacht ook niet dat die nog gaat komen. Daarbij verdient hij een redelijk hoog salaris. Tegen Zagreb grossierde Enoh vooral in de eerste helft weer in het balverlies.
Betreft Sulejmani hoop ik dat hij zijn oude vorm terugkrijgt
De vorm die hij bij Heerenveen had krijgt hij denk ik niet meer terug en gezien het feit dat hij 1.8 miljoen euro per seizoen verdient wil ik daar ook niet op wachten.
de Jong vind ik een prima stand-in voor meerdere posities.
Ajax heeft met Klaassen, Rits en Castillion andere prima stand-ins voor de posities waarop De Jong kan spelen.
Ook snap ik niet helemaal waarom jij zou willen dat Serero vertrekt. Hij heeft inderdaad nog weinig laten zien in officiële duels, maar in de oefenduels maakte hij een goede indruk. Ik denk daarom zeker dat er nog rek in zit.
Ajax heeft met Klaassen en Rits twee andere talentvolle aanvallende middenvelders waar ik veel meer van verwacht.
Ebecilio vind ik als stand-in voor Boerrigter niet bijzonder, maar hij heeft wel dreiging in zijn spel
Welke dreiging? Hij is te langzaam om een mannetje te passeren, heeft een slecht schot en een waardeloze voorzet.
Waar ik niks van begrijp is dat jij de naam Alderweireld noemt: de enige verdediger die een duel nooit uit de weg gaat bij Ajax. Een speler die een fantastische lange bal heeft, tegen Twente bewees telkens prima rugdekking te geven, die (hoewel nog niet zo goed als Vertonghen) in kan schuiven en waar mogelijk een afstandsschot kan lossen. Zo'n speler moet je mijns inziens altijd houden. Ik denk bovendien dat er nog rek zit in zijn ontwikkeling. Dus waarom zou je hem laten gaan, zeker als je ook nog rekening houdt met de matige bezetting achterin?
Omdat Alderweireld na jaren in het eerste nog steeds de rechtsback nooit van rugdekking voorziet en daarbij te langzaam is voor een centrale verdediger in het spel wat Ajax hoort te spelen. Met Alderweireld zou Ajax nooit ver van het doel af kunnen verdedigen en daarbij is hij ook geen verdediger die goed een mannetje uit de wedstrijd kan spelen.

PostPosted: 20 Oct 2011 23:10 

Volgens mij doet Alderweireld het juist wel goed. Met een back als van der Wiel die maar blijft gaan naar voren en daardoor vaak weg is en ook nog wel eens achteloos een mannetje laat lopen, zou je veel meer doelpunten tegen hebben als er een mindere rechter centrale verdediger stond.

Verder is hij juist een stapje verder dan Vertonghen als het gaat om het uitschakelen van de tegenstander. Op snelheid is het misschien niet de snelste, maar ook zeker niet de langzaamste centrale verdediger die ik me kan indenken. Ooijer en Blind zijn bijvoorbeeld veel langzamer. Tot slot heeft Alderweireld ook nog zijn fysiek en lengte mee. Kortom een prima centrale verdediger.
Ajax heeft met Klaassen, Rits en Castillion andere prima stand-ins voor de posities waarop De Jong kan spelen.
Het gaat hier wel drie maal om spelers die zich nog moeten bewijzen in het eerste van Ajax.

PostPosted: 20 Oct 2011 23:21 

Het gaat hier wel drie maal om spelers die zich nog moeten bewijzen in het eerste van Ajax.
Inderdaad maar wat bedoel je daar mee? Liever een talentvolle speler die zich nog moet bewijzen dan een speler die heeft bewezen niet het niveau aan te kunnen waar Ajax naar toe wil.
Volgens mij doet Alderweireld het juist wel goed. Met een back als van der Wiel die maar blijft gaan naar voren en daardoor vaak weg is en ook nog wel eens achteloos een mannetje laat lopen, zou je veel meer doelpunten tegen hebben als er een mindere rechter centrale verdediger stond.
Let er maar eens een paar wedstrijden op, Alderweireld geeft nooit rugdekking.
Verder is hij juist een stapje verder dan Vertonghen als het gaat om het uitschakelen van de tegenstander.
Dus?
Op snelheid is het misschien niet de snelste, maar ook zeker niet de langzaamste centrale verdediger die ik me kan indenken. Ooijer en Blind zijn bijvoorbeeld veel langzamer.
Dus?
Tot slot heeft Alderweireld ook nog zijn fysiek en lengte mee. Kortom een prima centrale verdediger.
Jouw 'reasoning' begrijp ik totaal niet. Hij is sneller dan Ooijer en Daley en een beter in het uitschakelen van een tegenstander dus is hij een prima centrale verdediger? Alderweireld is langzaam, geeft geen rugdekking, laat vaak een mannetje lopen en positioneert zich matig. Dus hij is geen goede centrale verdediger. Een centrale verdediger van Ajax moet veel sneller zijn zodat Ajax ver van het doel af kan verdedigen.
zou je veel meer doelpunten tegen hebben als er een mindere rechter centrale verdediger stond.
No shit! Als er een slechtere verdediger dan Alderweireld zou staan dan zou je meer tegendoelpunten krijgen.

PostPosted: 20 Oct 2011 23:57 

ghostwriter wrote:
Inderdaad maar wat bedoel je daar mee? Liever een talentvolle speler die zich nog moet bewijzen dan een speler die heeft bewezen niet het niveau aan te kunnen waar Ajax naar toe wil.
Zijn deze spelers er alle drie al klaar voor en vullen zijn alle drie de posities beter in dan De Jong. De Jong heeft meermaals bewezen prima zijn taken uit te voeren bij Ajax. Vorig seizoen in de spits onder de Boer en het seizoen ervoor op 10 achter Pantelic. Hij is absoluut uit vorm en het is niet de meest technische speler, maar hij voegt wel kopkracht, duelkracht en spelinzicht toe aan dit elftal.
ghostwriter wrote:
Let er maar eens een paar wedstrijden op, Alderweireld geeft nooit rugdekking.
Bekijk de wedstrijd tegen Twente nog eens goed dan, en zie hoe goed Alderweireld rugdekking geeft.
ghostwriter wrote:
Verder is hij juist een stapje verder dan Vertonghen als het gaat om het uitschakelen van de tegenstander.
Dus?
Zou je dan niet eerder vraagtekens moeten zetten bij Vertonghen en van der Wiel. Verdedigend is Alderweireld echt een klasse sterker.
ghostwriter wrote:
Op snelheid is het misschien niet de snelste, maar ook zeker niet de langzaamste centrale verdediger die ik me kan indenken. Ooijer en Blind zijn bijvoorbeeld veel langzamer.
Dus?
Dus het is niet zo dramatisch als jij beschrijft en bovendien lijkt het me sterk dat Ajax het hele lijstje zal kunnen slijten dat jij hebt opgesteld. Nu heeft Ajax al een tekort aan verdedigers die je direct in de basis kunt opstellen en dat zal volgend seizoen niet anders zijn. Mocht je al spelers willen wegstrepen dan kun je beter met Ooijer en Blind beginnen achterin. Daarna kun je misschien denken aan van der Wiel als het aan mij ligt. Je kunt je gezien de prijs die Ajax voor Stekelenburg heeft ontvangen bovendien ook nog afvragen hoeveel een speler opbrengt. Een speler die daarom goed voldoet moet je niet zomaar afschrijven, maar wachten tot er een koper is met een goed bod.

Bovendien als een verdediger zich goed positioneert kun je nog aardig ver van de goal af verdedigen. Chivu was ook niet de snelste bijvoorbeeld.
ghostwriter wrote:
Jouw 'reasoning' begrijp ik totaal niet. Hij is sneller dan Ooijer en Daley en een beter in het uitschakelen van een tegenstander dus is hij een prima centrale verdediger? Alderweireld is langzaam, geeft geen rugdekking, laat vaak een mannetje lopen en positioneert zich matig. Dus hij is geen goede centrale verdediger. Een centrale verdediger van Ajax moet veel sneller zijn zodat Ajax ver van het doel af kan verdedigen.
Een speler die fysiek sterk genoeg is, kopkracht heeft, een redelijke snelheid heeft, wel rugdekking geeft (zie Ajax-Twente) en aanvallend ook nog wat toevoegt op het moment dat hij inschuift en op goal kan knallen. Ik vind het een goede verdediger, maar voorkeuren en inzichten verschillen.
Tuurlijk zijn er punten waarop hij zich kan verbeteren, maar anders was hij allang getransfereerd naar een topcompetitie.

[/quote]No shit! Als er een slechtere verdediger dan Alderweireld zou staan dan zou je meer tegendoelpunten krijgen.[/quote]

Persoonlijk denk ik dat de gemiddelde verdediger ook niet beter is dan Alderweireld in de top van de eredivisie.

PostPosted: 23 Oct 2011 00:14 
Erelid

Laten we het wel realistisch houden Ghostwriter... 11 eerste elftalspelers + daarachter zowat enkel jeugd kan echt niet, dan zul je zeker geen kampioen worden.

Ideaal zou zijn als 14 volwaardige basisspelers hebt, met daarachter 4 sub-toppers die niet duur zijn in onderhoud, zoals Boerrigter. Dan kunnen er nog 4 spelers van de A/jong Ajax aansluiten bij het eerste.

Bovendien, als je denkt dat Janssen met zijn knie de LM positie niet aankan dan moet je hem uberhaupt buiten de basis houden. Wat een kulargument is dat, dan had je hem helemaal niet moeten halen. Als je niet vrijuit kunt spelen op het middenveld, loop je eigenlijk met 10 man, aangezien je in de omschakeling dan dodelijk tekort komt.

Janssen heeft de afgelopen 2 wedstrijden bewezen best 90 minuten op LM aan te kunnen. Bovendien verdedigt Eriksen vaak mee, en met een echte VMC als Anita of Enoh achter zich moet dat goed komen. Janssen op VMC zetten en Anita op MC, zou belachelijk zijn. Anita is perfect geknipt voor VMC en Janssen zijn beste positie is LM en kan totaal niet als VMC functioneren. De rollen van die middenveld omdraaien zou dus volkomen belachelijk zijn.

PostPosted: 23 Oct 2011 15:16 

RogerGarcia wrote:
Laten we het wel realistisch houden Ghostwriter... 11 eerste elftalspelers + daarachter zowat enkel jeugd kan echt niet, dan zul je zeker geen kampioen worden.
Ik vind een bank met spelers als Van Rhijn, Denswil, De Kamps, Klaassen, Özbiliz en Castillion beter dan de bank die Ajax nu heeft met spelers als Ooijer, Daley, Enoh, Serero, Ebecilio en Bulykin. Daarom denk ik dat Ajax er zo alleen maar sterker op wordt en daarbij krijgen grote talenten zo meer kans op speeltijd en zullen ze zich dus normaliter ook beter ontwikkelen.
Bovendien, als je denkt dat Janssen met zijn knie de LM positie niet aankan dan moet je hem uberhaupt buiten de basis houden. Wat een kulargument is dat, dan had je hem helemaal niet moeten halen. Als je niet vrijuit kunt spelen op het middenveld, loop je eigenlijk met 10 man, aangezien je in de omschakeling dan dodelijk tekort komt.
De verdedigende middenvelder is als het positioneel allemaal klopt de veldspeler die het minste meters af hoeft te leggen. Dat kan Janssen nog wel een paar seizoenen aan maar als hij linkshalf blijft spelen zal hij over niet al te lang niet meer dan 60 minuten per wedstrijd kunnen spelen, mark my words.

Last edited by ghostwriter on 23 Oct 2011 17:24, edited 1 time in total.

PostPosted: 23 Oct 2011 16:05 
Erelid

Ach, hier kun je geen argumenten tegenin brengen. Wat een onzin, mark my words.

Als we bij een aantal blessures al moeten terugvallen op Castillion etc, dan ga je echt maximaal 5e worden in de competitie. Janssen kan nu ook prima mee, als hij het niet meer kan belopen dan moet hij gewoon uit de basiself. Hem op een positie zetten waar hij niet uit de voeten kan en coniditioneel dus ook niet mee kan, kun je hem beter niet opstellen. Op VMC zijn andere kwaliteiten benodigd dan een mooie trap. Kort combinatiespel, snel open draaien, handelingssnelheid, ballen afpakken zijn woorden waar Janssen, en jij, en de Boer, nog nooit van hebben gehoord.

PostPosted: 23 Oct 2011 16:41 

Als we bij een aantal blessures al moeten terugvallen op Castillion etc, dan ga je echt maximaal 5e worden in de competitie.
Ik vind Castillion een betere spits voor Ajax dan Bulykin dus ik val bij blessures liever terug op Castillion.

De bank van nu tegen de bank die ik volgend seizoen wil zien:
Ooijer -> Van Rhijn
Daley -> Denswil
Enoh -> De Kamps
Lodeiro/Serero -> Klaassen
Ebecilio -> Özbiliz
Bulykin -> Castillion

Ik denk dat de bank die ik volgend seizoen wil zien kwalitatief niet minder is, beter bij Ajax past qua type voetballers en op lange termijn Ajax veel meer plezier gaat opleveren. Ik denk dat Ajax een voorbeeld moet nemen aan het beleid van Feyenoord waar ze de mentaal zwakke spelers verkopen en ervoor kiezen om met jong talent en een goede jeugdopleiding opnieuw te beginnen.

Trouwens na vandaag mag Vd Wiel van mij ook, zo snel mogelijk, vertrekken. Misschien wordt ik morgen wakker en geef ik hem dan weer een kans maar vandaag heb ik het in ieder geval helemaal gehad met Vd Wiel.

PostPosted: 23 Oct 2011 20:12 
Erelid

Ok, nou dan ga jij lekker met A1 en Jong Ajax spelen...

PostPosted: 23 Oct 2011 20:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Wat me wel altijd opvalt aan jou opstellingen , GS, is dat je vrij snel veranderd met je basis elf. Ik bedoel, tijdens de voorbereiding was Serero jou man en nu wil je hem verkopen. Waarom wil je hem nu verkopen?

PostPosted: 23 Oct 2011 20:25 

RogerGarcia wrote:
Ok, nou dan ga jij lekker met A1 en Jong Ajax spelen...
Ten eerste, wat een nutteloze opmerking die niets aan de discussie toevoegt. Ten tweede, laat jij mij maar eens zien welke speler die volgend jaar, want daar heb ik het duidelijk over, nog een tweedejaars A speler is en bij mijn selectie zit. Daarbij zit er geen enkele speler in mijn beoogde basisopstelling die dit seizoen nog speelgerechtig is voor de A-jeugd. Ik heb liever spelers op de bank die in de toekomst goed genoeg voor Ajax kunnen worden en nu al niet minder zijn, sterker nog de meeste zijn in mijn ogen duidelijk beter, dan de spelers die er nu op de bank zitten. Dat jij graag met de oude of talentloze spelers speelt die nu op de bank zitten begrijp ik niet. Spelers als Daley en Enoh hebben nu wel bewezen niet goed genoeg voor Ajax te zijn en Serero en Lodeiro hebben net zo veel in het eerste laten zien als iemand als Klaassen, namelijk helemaal niets, daarbij zijn ze beide te duur om nauwelijks aan spelen toe te komen.
Wat me wel altijd opvalt aan jou opstellingen, GS, is dat je vrij snel veranderd met je basis elf. Ik bedoel, tijdens de voorbereiding was Serero jou man en nu wil je hem verkopen. Waarom wil je hem nu verkopen?
Tijdens de voorbereiding had ik Serero als buitenspeler in mijn basiself maar dat kwam omdat ik niet overtuigd was van Boerrigter. Ik heb al eerder aangegeven dat ik helemaal fout zat als het gaat over Boerrigter en Serero, als non-EU speler, is te duur om als bankzitter erbij te houden en daarbij houd hij de ontwikkeling van grotere talenten als Klaassen en Rits tegen. Uit mijn basiself van de voorbereiding is eigenlijk nauwelijks iets veranderd. Het enige wat naast de basisplaats van Boerrigter is veranderd is het omwisselen van Janssen en Anita.

Vermeer; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; Eriksen, Anita, Janssen; Sulejmani, Sigthorsson, Serero was de basiself die ik na de transfer van Stekelenburg opschreef en met de spelers die Ajax nu heeft is mijn basisopstelling Vermeer; Vd Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen; Eriksen, Janssen, Anita; Sulejmani, Sigthorsson, Boerrigter. Inderdaad een zeer grote verschuiving. Tussendoor verandert er wel eens iets maar 9 van de 11 spelers hebben in al mijn opstellingen (mits iedereen fit was natuurlijk) gestaan.

PostPosted: 23 Oct 2011 21:09 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Het grote probleem zit hem in mijn ogen dit seizoen in de omschakeling.. De meeste tegengoals vallen uit het te langzaam omschakelen.

Het middenveld stond vaak te diep. Of er liep een back te diep waardoor er in zijn zone ruimte ontstond die niet goed werd opgevangen door het centrale duo/ verdedigende middenvelder.

Voorbeelden zat: De goals tegen Az, Real Madrid..

Dit heeft in mijn ogen meerdere oorzaken:
- De centrale verdedigers die niet goed rugdekking geven -> na de zone bewegen waar de back opschuift.
- De verdedigende middenvelder neemt niet goed de zone over. Met Anita ging dit vandaag minder slecht dan met Theo op die positie.

Anita kan dit op termijn goed invullen. Echter de rugdekking die het centrale duo dient te verlenen is erg matig. Ballen die in de diepte gespeeld worden leveren bijna altijd gevaar op.

Ik vind Vertonghen een prima opbouwer. Echter diepe ballen is echt zijn zwakke punt. Daarnaast is hij ook niet sterk in 1 op 1 duels. Mocht er een aardige club komen voor hem dan mag hij van mij zeker verkocht worden. Vervanger: Christian Chivu. (volgens mij loopt zijn contract af v.d. zomer).. In de rug van de ervaren Chivu kan dan een Denswil groeien.

Ook Maduro zijn contract loopt af. Heeft zich aardig/goed ontwikkeld bij Valencia en zou prima mee kunnen draaien bij Ajax. In mijn optie als verdedigende middenvelder. Anita verhuist dan naar de rechtsback positie, want Greggy daar wil ik voorlopig even geen woord over vuil maken.

Maduro zou dan bij een schorsing ook centraal in de verdediging kunnen spelen. Aangezien Ooijer stopt v.d. zomer, Blind is gewogen en niet goed genoeg.

Wat betreft middenvelders vestig ik mn hoop op wat er in de jeugd gaat doorkomen.

In de aanval mag van mij ook onze Serviër wieberen. Voetbalt 1x in de 5 wedstrijden leuk waarna hij weer verstoppertje gaat spelen.. Een goede rechtsbuiten die kan concurreren met Lukoki is ook gewenst. Ebicillio is in mijn ogen ook niet goed genoeg.

weg: Vertonghen, vd Wiel, Sulejmani, Blind, Ooijer, Bulykin,
Halen: Chivu, Maduro (beide transfervrij), een goede rechtsbuiten.

PostPosted: 23 Oct 2011 21:44 

Seizoenskaart: 427
Ik ben van mening dat de hele verdediging veel snelheid mist. Omdat aanvallers van tegenstanders vaak sneller zijn is het dan noodzakelijk om op de juiste plek te staan, maar met het totaalvoetbal waarbij onze backs vaak de achterlijn halen is het onmogelijk om op tijd terug te zijn/op de juiste plek te staan.

PostPosted: 23 Oct 2011 21:52 

Rinus wrote:
Ik ben van mening dat de hele verdediging veel snelheid mist. Omdat aanvallers van tegenstanders vaak sneller zijn is het dan noodzakelijk om op de juiste plek te staan, maar met het totaalvoetbal waarbij onze backs vaak de achterlijn halen is het onmogelijk om op tijd terug te zijn/op de juiste plek te staan.
Fernandez, Schaken en Cabral is misschien wel de snelste voorhoede van de eredivisie. De backs van Ajax (van der Wiel, Anita en Boilesen) zijn ook helemaal niet langzaam. Alleen is van der Wiel niet scherp genoeg, Anita nu op het middenveld geposteerd (waar hij vandaag niet uitblonk) en Boilesen geblesseerd. Dat je op snelheid dan tekort komt is pijnlijk, maar het is nog pijnlijker om te constateren dat spelers maar half de duels aan gaan (Vertonghen vandaag en van der Wiel al een hele periode).

PostPosted: 23 Oct 2011 23:34 

Verkopen:

- Siem de Jong
- Daley Blind
- Eyong Enoh
- Mounir El Hamdaoui
- Ismael Aissati
- Miralem Sulejmani
- Bruno Silva (niet verlengen)
- Cvitanich
- Ebecilio
- Bulykin (niet verlengen)
- Ooijer (niet verlengen)

Aankopen:

- Linksbuiten --> Assaidi
- Rechtsbuiten --> Narsingh
- Rechter centrale verdediger --> Zanka (transfervrij)
- Linksback --> ???

Vermeer
Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Boilesen
Anita
Eriksen, Janssen
Narsingh, Sigthórsson, Assaidi

-

PostPosted: 24 Oct 2011 00:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
We zeuren nu al om het balverlies van Van der Wiel, en jij wil Assaidi gaan halen? Ik zou ipv Zanka overigens Gouweleeuw halen.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 24 Oct 2011 00:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Nigel de Jong
Website: http://kipislekker.wordpress.com
Van wat ik van Gouweleeuw heb ik gezien ben ik ook wel gecharmeerd van hem. Zou handig zijn om zo iemand nog achter de hand te hebben.

PostPosted: 24 Oct 2011 17:30 

Ovenwant wrote:
We zeuren nu al om het balverlies van Van der Wiel, en jij wil Assaidi gaan halen? Ik zou ipv Zanka overigens Gouweleeuw halen.
Van der Wiel is rechtsback en Assaidi is linksbuiten. (ook al kan ie ook op linkshalf, spits en hangend op rechts, waardoor ook Boerrigter de nodige wedstrijden zal spelen) Wat een onzin.

Zanka is transfervrij, ik denk dat we voor Gouweleeuw te diep in de buidel moeten tasten, heeft namelijk een meerjarig contract. In tegenstelling tot Assaidi en Narsingh, die eind van het seizoen nog maar een 1 jarig contract hebben. Miljoentje of 8/9 heb ik wel over voor deze giganten. 2 buitenspelers die het niveau hebben die we nastreven.

PostPosted: 24 Oct 2011 17:53 

Zanka staat veel dichter op een transfer op een transfer naar Psv.
http://www.vi.nl/Nieuws-item/209353/PSV ... bezoek.htm

Ik snap trouwens sowieso niet waarom mensen soms spelers al toevoegen in hun selectie/basiself, terwijl er tot dan toe alleen maar de kleinste geruchten geweest zijn dat hij eventueel naar Amsterdam zou komen.

PostPosted: 24 Oct 2011 18:02 

Rinus wrote:
Ik snap trouwens sowieso niet waarom mensen soms spelers al toevoegen in hun selectie/basiself, terwijl er tot dan toe alleen maar de kleinste geruchten geweest zijn dat hij eventueel naar Amsterdam zou komen.
Daar gaat dit hele topic over, niemand vult spelers die niet bij Ajax spelen buiten de transferbeleid sectie.

PostPosted: 24 Oct 2011 18:11 

Nee, je moet nu een opstelling maken voor dit seizoen. 2011/2012. :roll:

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 88  Next

All times are UTC+02:00