Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 88  Next
Author Message
PostPosted: 06 Dec 2011 00:30 

Ovenwant wrote:
ghostwriter, in je vorige beleid stond Janssen basis als CVM, waarom nu ineens verkopen?
Omdat hij niet voldoet, op geen enkele positie en hij zal gezien zijn leeftijd alleen maar minder worden. Daarom zou ik hem zo snel mogelijk verkopen nu er (hopelijk) nog clubs zijn die hem van zijn FC Twente tijd kennen. Hij is vast en zeker één van de grootverdieners bij Ajax en ik heb veel liever een groot talent als Maher erbij die nog volop zich aan het ontwikkelen is. Natuurlijk weet ik niet zeker of Maher haalbaar is maar ik zou in ieder geval erg ver voor hem willen gaan als ik het bij Ajax voor het zeggen had. Het is altijd moeilijk om iemands prijs in te schatten maar misschien is AZ over te halen door een hoog miljoenenbedrag plus Aissati aan te bieden.

PostPosted: 06 Dec 2011 00:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Nee, ik vroeg niet waarom je hem wil verkopen. Ik vroeg naar de omschakeling van Basisspeler naar verkopen. Wat is er in die 3 a 4 weken gebeurd dat je hem ineens niet meer moet?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 06 Dec 2011 12:09 

Ovenwant wrote:
Nee, ik vroeg niet waarom je hem wil verkopen. Ik vroeg naar de omschakeling van Basisspeler naar verkopen. Wat is er in die 3 a 4 weken gebeurd dat je hem ineens niet meer moet?
Laat ik duidelijk zijn een speler als Janssen is te duur om op de bank te zetten dus als hij niet goed genoeg is voor de basis dan moet hij direct verkocht worden. Er is geen tussenstap tussen basisspeler en worden verkocht voor speler die het salaris van Janssen verdienen. Het is trouwens meer 6 a 7 weken sinds dat ik hem in de basis had staan als CVM en sinds die tijd heeft hij op mij niet de indruk gemaakt dat hij weer beter gaat spelen en dus zou ik hem zo snel mogelijk verkopen.

PostPosted: 06 Dec 2011 14:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ik deel wat dat betreft je mening ghostwriter, het beste zou zijn om afscheid van Janssen te nemen.

PostPosted: 06 Dec 2011 16:04 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik zie graag nog een centrale verdediger komen. Naast Vertonghen en Alderweireld hebben we gewoon geen goede in huis. Misschien Gouweleeuw?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Dec 2011 18:22 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Misschien maar eens goed scouten in het buitenland. Binnenlandse transfers zijn 9 van de 10 keer altijd duurkoop. Maar dat er een verdediger, liefst verdedigers, moet bijkomen is een absolute must.

PostPosted: 06 Dec 2011 19:43 

343 wrote:
Misschien maar eens goed scouten in het buitenland. Binnenlandse transfers zijn 9 van de 10 keer altijd duurkoop. Maar dat er een verdediger, liefst verdedigers, moet bijkomen is een absolute must.
Ik heb liever dat Ajax iets te veel betaald aan een Nederlandse club dan een net zo goed speler voor iets minder haalt van een buitenlandse club aangezien het kapitaal dan in de Eredivisie blijft. Zolang de spelers die Ajax haalt maar goed genoeg zijn voor, en nog door kunnen groeien bij, Ajax. Daarom lijken spelers als Narsingh, Van Dijk, Gouweleeuw en Maher mij ideale aankopen voor Ajax. Jonge Nederlandse talenten die alleen nog maar beter zullen worden en een stuk meer talent hebben dan wat er nu bij Ajax op hun posities rondloopt.

PostPosted: 06 Dec 2011 19:48 
Beheerder

Dat het kapitaal in de eredivisie blijft? Wat heeft AJAX daar aan?

PostPosted: 06 Dec 2011 19:50 

343 heeft het volgens mij niet over dure vedetten uit het buitenland als bijvoorbeeld Oleguer en Luque, maar over buitenlandse talenten van dezelfde leeftijd met dezelfde doorgroeimogelijkheden als Narsingh, Maher, Gouweleeuw en van Dijk. Met name in geval van Maher is deze discussie relevant omdat zijn contract nog loopt tot 2015.

Kapitaal houden in eigen competitie is iets dat in Engeland veel gebeurt. Het enige voordeel dat ik me daarbij kan bedenken is dat andere clubs zich ook kunnen versterken en de competitie als zodanig interessanter wordt voor kijkers, wat eventueel kan leiden tot hogere kijkcijfers.

PostPosted: 06 Dec 2011 19:54 
Erelid

Ik zie weinig redenen waarom we de subtop in NL perse moeten sponseren, daar schieten we ons zelf alleen maar mee in de voet want die subtoppers groeien en de volgende keer dat ze een talent hebben vragen ze een nog gekkere prijs.

Ik opteer net zoals 343 ook voor buitenlands talent dat niet te duur is, de prijskwaliteitsverhouding is in Nederland namelijk al een tijdje zoek en dus zou me als Ajaxzijnde alleen richten op buitenkansjes.

PostPosted: 06 Dec 2011 20:16 
Beheerder

Precies, Ian en Pushkin. Uiteraard scouten op talenten tot 22/23 jaar.
En verder kan de nederlandse competitie niet opboksen hoeveel kapitaal we ook in de eigen competitie houden. Een waanidee. AJAX blijft heus wel drijven zonder de andere clubs.
AJAX moet juist zich veel harder laten zien tegen die andere clubs. Uit de televisiegeld-ruif bijvoorbeeld. Eens kijken of die andere clubs dan nog zo'n grote haatmuil hebben.

PostPosted: 06 Dec 2011 21:34 

343 wrote:
Dat het kapitaal in de eredivisie blijft? Wat heeft AJAX daar aan?
Het doet de Eredivisie als geheel goed.
Ik zie weinig redenen waarom we de subtop in NL perse moeten sponsoren, daar schieten we ons zelf alleen maar mee in de voet want die subtoppers groeien en de volgende keer dat ze een talent hebben vragen ze een nog gekkere prijs.
Ik zeg ook niet dat Ajax veel te veel voor spelers moet betalen maar als het verschil niet erg groot is zou ik voor de Nederlandse/Eredivisie speler gaan. Ajax moet alleen sneller reageren als er op de Nederlandse markt goede spelers verschijnen. Als Ajax Honda, Mertens, Chadli en Strootman had gekocht toen ik zei dat Ajax ze moest kopen hadden ze (in totaal) zo'n 5 miljoen euro gekost. Niet gek aangezien ze nu samen zo'n 35 miljoen euro waard zijn. Ajax moet nu snel zijn met het binnen halen van Van Dijk en Gouweleeuw aangezien ze nu nog niet zo duur zullen zijn. Narsingh en Maher zullen we al erg duur zijn maar zijn uitzonderlijke talenten waar Ajax geld voor op tafel moet durven te leggen, zoals ze ook hebben gedaan voor Huntelaar en Suarez.

PostPosted: 06 Dec 2011 22:10 
Erelid

Ik zeg ook niet dat Ajax veel te veel voor spelers moet betalen maar als het verschil niet erg groot is zou ik voor de Nederlandse/Eredivisie speler gaan
Ik zou vooral gaan voor de speler met de meeste kwaliteit, kijkende naar de prijs.
Ajax moet alleen sneller reageren als er op de Nederlandse markt goede spelers verschijnen. Als Ajax Honda, Mertens, Chadli en Strootman had gekocht toen ik zei dat Ajax ze moest kopen hadden ze (in totaal) zo'n 5 miljoen euro gekost.
Dat klopt, volgens mij zeggen 343 en ik dat ook. Alleen de bedragen die jij noemt zijn vrij minimale injecties, dus het argument 'geld in eigen competitie uitgeven' is wat dat betreft een druppel op een gloeiende plaat.
Niet gek aangezien ze nu samen zo'n 35 miljoen euro waard zijn. Ajax moet nu snel zijn met het binnen halen van Van Dijk en Gouweleeuw aangezien ze nu nog niet zo duur zullen zijn. Narsingh en Maher zullen we al erg duur zijn maar zijn uitzonderlijke talenten waar Ajax geld voor op tafel moet durven te leggen, zoals ze ook hebben gedaan voor Huntelaar en Suarez.
Probleem is dat beide nu bij cubs zitten die financieel een stuk betere positie hebben om geld te vragen. Ik heb die Nijland in VI gezien en die had de dollartekens in e ogen staan toen ie over Van Dijk begon (ligt bovendien nog lang vast). Ook Gouweleeuw heeft nog een optie voor twee extra jaar. En je weet hoe dat gaat als Ajax langskomt voor spelers die relatief nog lang vastliggen bij subtoppers, dan wordt er makkelijk 6 miljoen gevraagd. En dat is mij dus net te veel.

PostPosted: 06 Dec 2011 22:41 

Pushkin wrote:
Dat klopt, volgens mij zeggen 343 en ik dat ook. Alleen de bedragen die jij noemt zijn vrij minimale injecties, dus het argument 'geld in eigen competitie uitgeven' is wat dat betreft een druppel op een gloeiende plaat.
Toch is het voor de Eredivisie beter als deze miljoenen in de competitie blijven, ook al waren het er maar vijf geweest.

PostPosted: 06 Dec 2011 22:49 
Beheerder

Het gaat mij om het belang van AJAX en die wordt er niet mee gediend. Spelers zoals Boilesen en Eriksen zijn op de nederlandse markt al niet te betalen laat staan de wat 'oudere' talenten.

PostPosted: 06 Dec 2011 23:04 
Moderator De Toekomst

Je moet ze heel jong halen. Een Jetro Willems was voor zeven ton op te halen, maar dan heb je ook een heel groot talent. Oké, hij was niet best tegen Feyenoord, maar in zijn leeftijdscategorie is het de beste linksback. Depay haalde PSV ook op jonge leeftijd van Sparta. Je jeugdscouting moet top zijn, zowel nationaal als internationaal. Dan kun je een leuk team bijeen krijgen. Strootman voetbalde een aantal jaren terug nog in de A1 van Sparta. Virgil van Dijk voetbalde twee jaar terug in de A1 van Willem II. Een goede jeugdscouting merkt die gasten en adviseert de club om ze te halen. Dat scheelt je later veel geld en je zit in de categorie A te shoppen wat talenten betreft. Hoef je ook niet te blijven rommelen met jeugdspelers die het niveau niet hebben, zoals Ebecilio en Blind, en die het niveau ook nooit gaan hebben. Hoewel het de vraag is of ze ook zo ver in hun ontwikkeling waren geweest als ze bij Ajax hadden gezeten.

PostPosted: 06 Dec 2011 23:40 

Die Gouweleeuw maakt anders wel een zeer sterke indruk. Kracht, snelheid, passing, techniek... Zeker wel oke.

Gouweleeuw die de concurrentie aangaat met Aldereweireld en Vertonghen? Kan de plek van Vertonghen overnemen als die vertrekt. Van Rhijn kan de andere kant op.

PostPosted: 06 Dec 2011 23:42 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Gouweleeuw is toch rechts?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 07 Dec 2011 00:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
ghostwriter wrote:
Ik zeg ook niet dat Ajax veel te veel voor spelers moet betalen maar als het verschil niet erg groot is zou ik voor de Nederlandse/Eredivisie speler gaan. Ajax moet alleen sneller reageren als er op de Nederlandse markt goede spelers verschijnen. Als Ajax Honda, Mertens, Chadli en Strootman had gekocht toen ik zei dat Ajax ze moest kopen hadden ze (in totaal) zo'n 5 miljoen euro gekost. Niet gek aangezien ze nu samen zo'n 35 miljoen euro waard zijn. Ajax moet nu snel zijn met het binnen halen van Van Dijk en Gouweleeuw aangezien ze nu nog niet zo duur zullen zijn. Narsingh en Maher zullen we al erg duur zijn maar zijn uitzonderlijke talenten waar Ajax geld voor op tafel moet durven te leggen, zoals ze ook hebben gedaan voor Huntelaar en Suarez.
D_skilled wrote:
Je moet ze heel jong halen. Een Jetro Willems was voor zeven ton op te halen, maar dan heb je ook een heel groot talent. Oké, hij was niet best tegen Feyenoord, maar in zijn leeftijdscategorie is het de beste linksback. Depay haalde PSV ook op jonge leeftijd van Sparta. Je jeugdscouting moet top zijn, zowel nationaal als internationaal. Dan kun je een leuk team bijeen krijgen. Strootman voetbalde een aantal jaren terug nog in de A1 van Sparta. Virgil van Dijk voetbalde twee jaar terug in de A1 van Willem II. Een goede jeugdscouting merkt die gasten en adviseert de club om ze te halen. Dat scheelt je later veel geld en je zit in de categorie A te shoppen wat talenten betreft. Hoef je ook niet te blijven rommelen met jeugdspelers die het niveau niet hebben, zoals Ebecilio en Blind, en die het niveau ook nooit gaan hebben. Hoewel het de vraag is of ze ook zo ver in hun ontwikkeling waren geweest als ze bij Ajax hadden gezeten.
Punt is dat er bij Ajax heel andere wetten gelden dan bij elke andere ploeg in de Eredivisie. Bij Ajax ligt er zoveel druk op de spelers, dat ze mentaal heel sterk moeten zijn willen ze daar niet onder bezwijken. Dus als Ajax daadwerkelijk Mertens, Chadli en al die gouden talentjes die nu miljoenen waard zijn gehaald had, wil dat helemaal niet zeggen dat ze bij Ajax ook goed uit de verf zouden komen.
Het is niet zo makkelijk als je denkt hoor.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 Dec 2011 01:01 

ghostwriter wrote:
Als Ajax Honda, Mertens, Chadli en Strootman had gekocht toen ik zei dat Ajax ze moest kopen hadden ze (in totaal) zo'n 5 miljoen euro gekost. Niet gek aangezien ze nu samen zo'n 35 miljoen euro waard zijn. Ajax moet nu snel zijn met het binnen halen van Van Dijk en Gouweleeuw aangezien ze nu nog niet zo duur zullen zijn. Narsingh en Maher zullen we al erg duur zijn maar zijn uitzonderlijke talenten waar Ajax geld voor op tafel moet durven te leggen, zoals ze ook hebben gedaan voor Huntelaar en Suarez.
Honda, Mertens, Chadli en Strootman speelden toen nog voor VVV, AGOVV en Sparta, heel ander vergelijkingsmateriaal dan AZ, Groningen en Heerenveen. Kwalitatief vind ik Narsingh, Maher en Gouweleeuw versterkingen al denk ik dat er voor Maher met een contract tot 2015 veel te veel gevraagd gaat worden. Bij Gouweleeuw en Narsingh kan Ajax een poging wagen, maar je moet dan hopen dat hun contracten niet onverwacht verlengt worden en er geen 3e partij op de markt komt (zoals Hamburg, toen Ajax Elia wilde binnenhalen). Van Dijk vind ik kwalitatief nog niet op een wenselijk niveau. Het is net als Ryan Donk een goede speler, maar ook een speler die niet 90 minuten lang geconcentreerd kan blijven.

PostPosted: 07 Dec 2011 08:01 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
van Dijk speelde 1 leuke wedstrijd tot nu toe i.m.o. en dat was tegen Feyenoord-thuis.. Echter de wedstrijd erop met jong-oranje ging hij wel zo gods gruwelijk in de fout..

PostPosted: 07 Dec 2011 10:48 

Riejuh wrote:
van Dijk speelde 1 leuke wedstrijd tot nu toe i.m.o. en dat was tegen Feyenoord-thuis.. Echter de wedstrijd erop met jong-oranje ging hij wel zo gods gruwelijk in de fout..
Van Dijk speelde anders i.m.o. ook tegen Ajax erg goed spelen en eigenlijk valt hij mij bijna elke wedstrijd die ik in zijn geheel van FC Groningen zie wel positief op.

PostPosted: 07 Dec 2011 11:56 

Tegen NEC was hij ook niet sterk, ik vind hem al met al heel wisselvallig.

PostPosted: 09 Dec 2011 16:56 

Ovenwant wrote:
Gouweleeuw is toch rechts?
Ja hij is rechts. Vind je dat een probleem? Ik vind het niet ideaal maar zeker geen onoverkomelijk probleem. Een concurrent voor beiden houdt de mannen scherp en je hebt de vervanger in huis. Zo geef je Denswil ook nog even de tijd om klaar te stomen. Absurd dat hij er nog niet bij zit.. Al mag ik de verhalen geloven.

PostPosted: 09 Dec 2011 18:28 
Erelid

Gouweleeuw is echt nog geen sterkhouder hoor, die heeft net als Denswil ook nog tijd nodig om te rijpen. Dan steek ik liever die tijd in een groot talent dat je al hebt, dan in één die je voor veel geld kopen moet en dat andere grote talent op de bank/tribune houdt. Denswil is geblesseerd geweest, vandaar dat zijn naam nog niet gevallen is als vervanger van de geblesseerde verdedigers. Is ook linker centrale verdediger en laat die positie tot nu toe nog als enige dubbel bezet zijn (Vertonghen, Blind).

Post new topic  Reply to topic  [ 2199 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 88  Next

All times are UTC+01:00