Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 45 posts ]  1 2  Next
Author Message
PostPosted: 07 Jul 2020 23:10 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Het werd weer tijd voor een overzichtstopic, dus in deze topic kunnen we het een en ander bijhouden.

Aankopen / terugkeer verhuurperiode

Giovanni [Santos, 1.000.000]
Anthony [Sao Paolo, 16.000.000]
Mohammed Kudus [Nordsjaerland, 8.000.000 + bonussen]
Jeppe Kjaer Jensen [AC Horsens, 2.000.000]
Maarten Stekelenburg [Everton, transfervrij]
Noa Lang [FC Twente, was verhuurd]
Esklid Mund [Silkeborg]
Kristian Hlynsson [Breidablik, Ijsland, kwam al in Februari]
Sten Kremers [De Graafschap]
Joel Ideho [Willem II]

Verkopen / transfervrij vertrek

Hakim Ziyech [Chelsea 40.000.000]
Sven Botman - Lille [verhuurd met verplichte optie tot koop 7.000.000 + bonussen / 10% naar Heerenveen]
Joel Veltman [1.000.000 Brighton Hove & Albion]
Razvan Marin [10.000.000 inclusief bonussen Cagliari]
Donny Van de Beek [45.000.000 inclusief bonussen Manchester United]
Lisandro Magallan [Crotone, huur 1 seizoen met optie tot koop]
Kik Pierie - FC Twente [huur 1 seizoen]
Danilo Pereira (Twente, huur 1 seizoen)
Carel Eiting [Huddersfield Town, huur met optie tot koop]
Juan Familia Castillo [Chelsea, was gehuurd]
Nicolas Kuhn [FC Bayern II, was verhuurd]
Ryan Babel [Galatasaray, was gehuurd]
Bruno Varela [Benfica, was gehuurd]
Boy Kemper [ADO Den Haag]
Filip Frei [FC Zurich, was gehuurd]
Benjamin Van Leer [Sparta, transfervrij]
Damjan Dostanic [TSC Servie, transfervrij]
Jasper Ter Heide [Cambuur]
Issam El Maach [transfervrij]
Dean Solomons [transfervrij]
Leo Thethani [transfervrij]
Stan van Bladeren [transfervrij]
Danilo Pereira [FC Twente, verhuurd]
Kaj Sierhuis [Reims, via Groningen, vertrok in winter, percentage van de transfersom]
Hassane Bande [Goztepe, verhuurd tot 2021]
Dennis Johnsen [Venezia, minimale transfersom]

Schroom vooral niet om aan te vullen. ;)

PostPosted: 08 Jul 2020 03:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Noa Lang komt dan officeel terug van FC Twente.
Ik weet niet of je verhuurde spelers er ook bij wil zetten, dan kan Bande er eventueel nog bij.

Aankopen / terugkeer verhuurperiode
Noa Lang [was verhuurd aan FC Twente]

Verhuurd
Bandé [verhuurd aan FC Thun, vertrok in winter]

PostPosted: 09 Jul 2020 18:06 
Erelid

Is het officieel dat Solomons en Thethani weggaan en dat de opties dus niet gelicht worden?

PostPosted: 09 Jul 2020 19:54 

Peter79 wrote:
Is het officieel dat Solomons en Thethani weggaan en dat de opties dus niet gelicht worden?
Dat mag ik toch hopen. Komen zwaar tekort.

PostPosted: 10 Jul 2020 06:34 

@Pushkin, wil je alle jeugd ook hier in zetten?

PostPosted: 14 Jul 2020 21:31 
Erelid

DeRuit wrote:
@Pushkin, wil je alle jeugd ook hier in zetten?
Die een contract hebben en van een andere club komen. ;)

Peter79; https://www.kickoff.com/news/articles/w ... ent/677506

Solomons was sowieso al zeker volgens zijn zaakwaarnemer. Thetani zou toen nog niet bekend zijn, maar inmiddels uit zijn contract en we hebben nog niets gehoord. ;)

Kuhn dus definitief naar Bayern btw.

PostPosted: 15 Jul 2020 05:45 

Ok, ik weet niet of hij al getekend heeft of gaat. Ik neem aan van wel aangezien hij ook naar Hertha en (ja daar is ie weer) Southampton kon.

https://www.willem-ii.nl/artikel/van-de ... -naar-ajax

Joel Ideho van Willem 2 naar Ajax.

PostPosted: 17 Jul 2020 22:24 
Erelid

Net Boy Kemper toegevoegd, toch alweer 18 vertrekkende spelers. Kijken of we het record van een jaar of 5 terug (meer dan 30) gaan verbreken.

PostPosted: 23 Jul 2020 11:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Heerenveen zou nog een Ajacied willen overnemen via de 'Botman-constructie'. Het zou niet om een keeper of Ekkelenkamp gaan. Alhoewel die laatste niet helemaal valt uit te sluiten.
http://www.soccernews.nl/news/720121/he ... onstructie

PostPosted: 23 Jul 2020 11:52 

Eiting?

PostPosted: 23 Jul 2020 12:18 

de dominee wrote:
Eiting?
Lijkt me dan Eiting of Jensen die daarvoor in aanmerking komen.

PostPosted: 23 Jul 2020 13:14 
Erelid

Pushkin wrote:
Net Boy Kemper toegevoegd, toch alweer 18 vertrekkende spelers. Kijken of we het record van een jaar of 5 terug (meer dan 30) gaan verbreken.
Huurlingen horen hier toch eigenlijk niet in thuis, zeker die in de jeugd niet ;-).

PostPosted: 23 Jul 2020 13:29 
Erelid

Peter79 wrote:
Pushkin wrote:
Huurlingen horen hier toch eigenlijk niet in thuis, zeker die in de jeugd niet ;-).
Bovendien is Botman nog niet definitief, en heeft Kaj Sierhuis niks met seizoen 2020/2021 te maken, aangezien hij in de winter van 2020 weg ging.

PostPosted: 28 Aug 2020 19:59 
Erelid

Dennis Johnsen toegevoegd, met het aanstaande vertrek van Razvan Marin is er straks weer een naam die toegevoegd kan worden.

Naast de usual suspects (Tagliafico, Dest, Van de Beek, Onana) zouden Ekkelenkamp (verhuur, maar zal pas besloten worden aan het einde van de transfermarkt) en Kotarski (verhuurd, idem) er nog bij kunnen komen. Verder moet ik zeggen dat het dead wood bij het tweede wel echt is weggesneden. Ook bij het eerste moet je het Ajax nageven dat er veel weg is.

Het enige echte pijnpunt is voorlopig nog Magallan, ik hoop niet dat ze die er straks toch weer gaan bijnemen in de selectie.

PostPosted: 28 Aug 2020 20:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Pushkin wrote:
Het enige echte pijnpunt is voorlopig nog Magallan, ik hoop niet dat ze die er straks toch weer gaan bijnemen in de selectie.
Dat kunnen ze niet maken. En hij is geen linksbenige centrumverdediger of linksback. Zou niet weten waarom ze Magallan weer een kans zouden geven.

PostPosted: 28 Aug 2020 20:23 
Erelid

343 wrote:
Pushkin wrote:
Dat kunnen ze niet maken. En hij is geen linksbenige centrumverdediger of linksback. Zou niet weten waarom ze Magallan weer een kans zouden geven.
Dat gaan ze ook echt niet doen. Als ze daarmee een plan hadden, dan had hij wel minuten gemaakt in de voorbereiding.

Wat Ajax wel moet leren is dat ze dit soort spelers beter niet meer kunnen verhuren. Spelers die voor veel geld zijn gehaald, maar in Ajax 1 niet hebben gepresteerd. Als je ze verhuurd en ze presteren bij een mindere club niet, dan gaan ze in waarde erg achteruit. Een Marin is bijvoorbeeld nog evenveel waard, terwijl hij niet is geslaagd bij Ajax. Hetzelfde met Kristensen, die had ook nog steeds eenzelfde waarde.

PostPosted: 28 Aug 2020 20:40 
Erelid

Idealiter ja, maar ik dan stip ik graag het volgende aan.

Kristensen had bij zijn Deense club sublieme datastatistieken (op basis van uitgebreide data wordt steeds meer gescout) dat is de reden dat die speler uiteindelijk nog voor een mooi bedrag wegkwam. Ook bij Marin was dat zo, was bij Standard niet voor niets aanvoeder. Bij beide heb ik sterk het vermoeden dat het er vooral op mentaal vlak niet is uitgekomen waardoor de prestaties wat dat betreft ook erg achterbleven bij hun potentieel. Clubs durven dan toch nog wel de gok aan, er op rekende dat ze ontwikkelpotentieel hebben en ze de speler toch nog aan de gang krijgen. Niet toevallig dat drie clubs concreet waren voor Marin.

Magallan is een ander verhaal, die is veel ouder en ondanks dat hij bij Boca vele prijzen won was hij daar niet iemand die enorm veel indruk had gemaakt. Het vervelende is dat als je Magallan niet weg krijgt je ook letterlijk nergens met hem terecht kan want ook Ajax 2 mag hij niet spelen. En ja als je hem dan een jaar laat wegkwijnen bij Ajax 1 verdwijnt hij helemaal uit beeld. Nee, bij Magallan ligt het probleem bij zijn eigen ongeschiktheid, dat wordt vlak voor de transferperiode eindigt eieren voor je geld kiezen en hem verhuren.

PostPosted: 28 Aug 2020 20:51 
Erelid

Pushkin wrote:

Kristensen had bij zijn Deense club sublieme datastatistieken (op basis van uitgebreide data wordt steeds meer gescout) dat is de reden dat die speler uiteindelijk nog voor een mooi bedrag wegkwam. Ook bij Marin was dat zo, was bij Standard niet voor niets aanvoeder. Bij beide heb ik sterk het vermoeden dat het er vooral op mentaal vlak niet is uitgekomen waardoor de prestaties wat dat betreft ook erg achterbleven bij hun potentieel. Clubs durven dan toch nog wel de gok aan, er op rekende dat ze ontwikkelpotentieel hebben en ze de speler toch nog aan de gang krijgen. Niet toevallig dat drie clubs concreet waren voor Marin.

Magallan is een ander verhaal, die is veel ouder en ondanks dat hij bij Boca vele prijzen won was hij daar niet iemand die enorm veel indruk had gemaakt. Het vervelende is dat als je Magallan niet weg krijgt je ook letterlijk nergens met hem terecht kan want ook Ajax 2 mag hij niet spelen. En ja als je hem dan een jaar laat wegkwijnen bij Ajax 1 verdwijnt hij helemaal uit beeld. Nee, bij Magallan ligt het probleem bij zijn eigen ongeschiktheid, dat wordt vlak voor de transferperiode eindigt eieren voor je geld kiezen en hem verhuren.
Daar heb je wel een aantal goede punten. Blijft dan toch ook wel gek dat wij een niet-uitblinkende Magallan hebben binnen gehengeld.

PostPosted: 28 Aug 2020 21:00 
Erelid

Pushkin wrote:

Daar heb je wel een aantal goede punten. Blijft dan toch ook wel gek dat wij een niet-uitblinkende Magallan hebben binnen gehengeld.
Magallan is puur als Essel pasmunt geweest voor andere transfers. Hij moest en zou komen....

PostPosted: 28 Aug 2020 21:01 
Erelid

Dat vind ik onbegrijpelijk. Welke aankoop van Essel is er na Magallan nog gekomen dan? Het lijkt me niet dat Ajax ook maar een enkele verplichting heeft ten opzichte van Essel.

PostPosted: 28 Aug 2020 21:49 

Pushkin wrote:
Pushkin wrote:

Magallan is puur als Essel pasmunt geweest voor andere transfers. Hij moest en zou komen....
Dat zou triest zijn. Als zoiets gebeurt met een jong talent en niet veel kost kan ik er nog enigszins begrip voor opbrengen maar niet voor 9 miljoen.
Weet jij overigens nog iets over komende spelers? Neem toch aan dat het voor iedereen duidelijk is dat er nog iets moet gebeuren in de achterhoed en op het middenveld.

PostPosted: 29 Aug 2020 20:09 
Erelid

Op het andere kom ik later nog een keer terug.

Ajax wil dus ook afscheid nemen van Eiting, dan denk ik inderdaad wel dat ze Ekkelenkamp gaan behouden.

PostPosted: 29 Aug 2020 21:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik denk nog steeds dat Klaassen komt.

Zeker de huidige situatie met Blind kun je wel een Klaassen gebruiken. Met Blind kan er veel ervaring wegvallen en met Klaassen op je middenveld wordt wel weer wat stabieler. Zou ook prima kunnen spelen in de Alvarez rol.

Echter als je echt wel meedoen dan mag je naast Klaassen ook nog een andere middenvelder aantrekken. Propper blijft ook welkom. Ik snap wel dat Kudus en Gravenberch het uitstekend doen maar ergens verwacht ik toch weer Tadic in de spits waardoor Ten Hag ook kan kiezen voor Promes ls linksbuiten. Met Klaassen, Propper, Gravenberch, Kudus, Alvarez en Promes heb je genoeg keus en variatie. Betekend wel dat je Ekkelenkamp moet verhuren en wellicht Lang ook.

PostPosted: 30 Aug 2020 09:59 

Ik denk nog steeds dat Klaassen komt.

Zeker de huidige situatie met Blind kun je wel een Klaassen gebruiken. Met Blind kan er veel ervaring wegvallen en met Klaassen op je middenveld wordt wel weer wat stabieler. Zou ook prima kunnen spelen in de Alvarez rol.

Echter als je echt wel meedoen dan mag je naast Klaassen ook nog een andere middenvelder aantrekken. Propper blijft ook welkom. Ik snap wel dat Kudus en Gravenberch het uitstekend doen maar ergens verwacht ik toch weer Tadic in de spits waardoor Ten Hag ook kan kiezen voor Promes ls linksbuiten. Met Klaassen, Propper, Gravenberch, Kudus, Alvarez en Promes heb je genoeg keus en variatie. Betekend wel dat je Ekkelenkamp moet verhuren en wellicht Lang ook.
Klaassen zou ik een ramp vinden. Voor wie moet die gaan spelen? Die haal je niet voor de bank. Ik vind Gravenberch en Kudus beduidend beter dan Klaassen. En als Promes, waar ik ook geen grote fan van ben, zo speelt als gisteren vind ik hem ook beter. Is toch rapper. Klaassen is meer een diesel.
Zelfs in Ekkelenkamp zie ik meer als aanvallende middenvelder.
Voor het middenveld moet imo een goede verbindingsspeler komen. Een technisch goede speler die het spel kan lezen. Die het spel versnelt en niet vertraagt zoals Alvarez vaak doet.

PostPosted: 31 Aug 2020 20:32 
Erelid

Ik zie Klaassen eerlijk gezegd niet meer komen. Het Ajax van tussen 2000 en 2015 was hij ten koste van alles gehaald. Hoe vaak we niet gezien hebben dat we alleen maar 'bekende' of eredivisie-opties hadden waar we ten koste van alles aan bleven vastplakken. Bij Klaassen is het zo dat ze hem ongewtijfeld een interessant target zullen vinden maar die ligt bij Werder nog tot 2022 vast. Dat betekent dat - zeker zo laat op de transfermarkt - Werder dan de relatieve hoofdprijs kan vragen want Klaassen is daar ook nog eens aanvoerder en een belangrijke speler. Werder is gezien haar degradatiezorgen van afgelopen seizoen er ook niet zoveel aan genegen een van haar betere spelers in de selectie te laten gaan voor een appel en een ei. Dan ga je dus uitkomen met vraagprijzen van +15 miljoen en dat zie ik Ajax echt niet doen voor Klaassen die weinig potentiële doorverkoopwaarde vertegnwoordigt, daarvoor is hij toch niet van het kaliber Blind of Tadic.

Post new topic  Reply to topic  [ 45 posts ]  1 2  Next

All times are UTC+02:00