Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 547 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22
Author Message
PostPosted: 06 Dec 2018 10:55 

Stormrage wrote:
10 miljoen voor iemand die geen indruk heeft kunnen maken bij Heerenveen en Vitesse...
Vind hem ook ontzettend wisselvallig. Zijn wel betere opties voor 10 miljoen lijkt me.

PostPosted: 06 Dec 2018 12:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Snake wrote:
Stormrage wrote:
10 miljoen voor iemand die geen indruk heeft kunnen maken bij Heerenveen en Vitesse...
Vind hem ook ontzettend wisselvallig. Zijn wel betere opties voor 10 miljoen lijkt me.
Doan?

PostPosted: 06 Dec 2018 16:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik zou Ziyech vervangen door een echte buitenspeler en niet voor een verkapte middenvelder zoals Ödegard of Doan. Ik wil een flankspeler zien met diepgang. Dus ik zou Ziyech wat dat betreft vervangen door Neres, die wel al in huis hebben. Ook zou ik - zoals als eerder gezegd - graag zien dat Ajax een poging waagt voor Robben. Dat zou ik echt heel gaaf vinden. Een op en top prof en een echte flankspeler die in de Eredivisie nog vlot meekan.

En als je een aanvallende middenvelder wil halen dan zou ik in plaats van voor een Doan of Ödegard eerder voor Mount gaan. Dat vond ik bij Vitesse een speler die meer indruk maakte. Hoe hij het nu bij Derby doet weet ik niet, maar hij speelt in ieder geval wel vrijwel alles. Die maakte op mij in ieder geval meer indruk dan Doan of Ödegard momenteel. Al zou ik ergens ook hopen dat Ajax weer in de vijver Ziyech, Tadic, Blind, Neres weet te vissen. Wat duurdere spelers die direct er staan. Ziyech en Neres waren jongens met restwaarde, Tadic en Blind de ervaren mannen. Afhankelijk van hoe je team is samengesteld moet je een keuze maken over hoe je team in te richten. Je moet namelijk wel je cashcows blijven behouden. Daar moet je een goede balans in zien te vinden.

PostPosted: 06 Dec 2018 20:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... alen-.html

PostPosted: 07 Dec 2018 11:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Ik zou Ziyech vervangen door een echte buitenspeler en niet voor een verkapte middenvelder zoals Ödegard of Doan. Ik wil een flankspeler zien met diepgang. Dus ik zou Ziyech wat dat betreft vervangen door Neres, die wel al in huis hebben. Ook zou ik - zoals als eerder gezegd - graag zien dat Ajax een poging waagt voor Robben. Dat zou ik echt heel gaaf vinden. Een op en top prof en een echte flankspeler die in de Eredivisie nog vlot meekan.

En als je een aanvallende middenvelder wil halen dan zou ik in plaats van voor een Doan of Ödegard eerder voor Mount gaan. Dat vond ik bij Vitesse een speler die meer indruk maakte. Hoe hij het nu bij Derby doet weet ik niet, maar hij speelt in ieder geval wel vrijwel alles. Die maakte op mij in ieder geval meer indruk dan Doan of Ödegard momenteel. Al zou ik ergens ook hopen dat Ajax weer in de vijver Ziyech, Tadic, Blind, Neres weet te vissen. Wat duurdere spelers die direct er staan. Ziyech en Neres waren jongens met restwaarde, Tadic en Blind de ervaren mannen. Afhankelijk van hoe je team is samengesteld moet je een keuze maken over hoe je team in te richten. Je moet namelijk wel je cashcows blijven behouden. Daar moet je een goede balans in zien te vinden.
Chelsea laat Mount echt niet gaan lijkt me. Zeker omdat hij een talent is uit Engeland. Is ook pas 19 jaar.

Wat betreft het vervangen van Ziyech... het is niet alleen Ziyech natuurlijk. Haal De Jong, Ziyech, Neres eens weg en wat blijft er over? Je weet nu ook nog niet wat er gaat gebeuren met Van de Beek en Dolberg. Daar kan eveneens interesse voor komen. Met andere woorden: in beide linies zul je moeten investeren. Ik denk zelfs meerdere posities per linie.

PostPosted: 07 Dec 2018 18:38 

https://twitter.com/ParisUnitedEN/statu ... 5070754817

Nkunku (middenvelder) en N'Solki (linksback) van PSG worden genoemd. Dat zou wel passen met dat nieuwsartikel van Pushkin laatst. Vraag is hoe haalbaar deze jongens zijn, zo te zien krijgen ze toch best wel wat speeltijd

PostPosted: 07 Dec 2018 21:06 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Mja, ik verwacht bij die deal van De Jong nog geen ruil maar wie weet.

In de ander topic heb ik Sander Berge genoemd, wil opnieuw benadrukken dat dat voor mij voorlopig ook nog een gerucht is aangezien de persoon waarvan ik het heb dat ook niet super concreet kon maken. De persoon werkt weliswaar in de voetballerij maar daar wordt ook wat geroddeld. Het was een opmerking in de trend van "Ajax vind in België maar paar spelers interessant; en daarmee doelde hij op Sander Berge en nog een andere naam. Die andere naam is overigens Girogi Chakvetadze van AA Gent. En daarom deze comment in de topic omdat het opzich wel interessant is om te kijken wie Chakvetadze is. In het verleden volgde ik de Belgische competitie op de voet maar ben het laatste anderhalf jaar beetje uit het oog verloren. Misschien anderen die me daarin een update kunnen geven wat voor speler het is? (lees bv kladde en Rebuah :mrgreen: )

PostPosted: 07 Dec 2018 22:08 

Jerome wrote:

Chelsea laat Mount echt niet gaan lijkt me. Zeker omdat hij een talent is uit Engeland. Is ook pas 19 jaar.
Ik weet het niet, weet niet hoe het zit met concurrentie en dergelijke en in welke mate hij binnen Chelsea als een potentiële selectiespeler wordt gezien. Als ik zie hoe weinig een goede jeugdspeler als Loftus-Cheek speelt dan vraag ik me af hoe de toekomst voor Mount eruit ziet. Maar gezien de Brexit is het inderdaad wel een extra reden voor Chelsea om die jongen te behouden. Toch weer een homegrown speler voor je selectie.
Wat betreft het vervangen van Ziyech... het is niet alleen Ziyech natuurlijk. Haal De Jong, Ziyech, Neres eens weg en wat blijft er over? Je weet nu ook nog niet wat er gaat gebeuren met Van de Beek en Dolberg. Daar kan eveneens interesse voor komen. Met andere woorden: in beide linies zul je moeten investeren. Ik denk zelfs meerdere posities per linie.
Neres heeft bijgetekend, die moet je niet laten gaan deze zomer. Als hij had willen gaan dan had hij ook geen nieuwe verbintenis getekend. Die is in mijn ogen dus ook niet onhoudbaar in tegenstelling tot De Ligt, Ziyech en De Jong. Ook Dolberg en Van de Beek moet je niet verkopen, die zijn nog niet bepalend en goed genoeg om de stap te gaan maken. Dolberg weet dat zelf ook best, heeft ook niet voor niets een nieuw contract getekend. Die heeft nog genoeg te leren bij Ajax.

Wat betreft het investeren ben ik het met je eens. Je moet de selectie blijven versterken en in alle linies. Ga weer voor kwaliteit en ga weer voor spelers als Ziyech en Neres (talentvolle spelers met restwaarde) in combinatie met ervaren spelers die niet over de top zijn zoals Blind en Tadic. Dat aanvullen met talent en een oude rot als bijvoorbeeld Huntelaar en je hebt weer een mooie mix staan. De afgelopen transferzomer heeft me wel vertrouwen gegeven. Overmars heeft hopelijk ook nu weer zijn zaken op orde en kan met een flinke zak geld gaan shoppen.

PostPosted: 07 Dec 2018 22:16 

Berge is niet realistisch. Dat zou een aanwinst zijn, maar Genk wil de jackpot vangen en denk dan aan meer dan 20 miljoen. Giorgi Chakvetadze is interessanter. Aanvallende middenvelder die goed tussen de linies kan voetballen. Hij kan een speler vrij zetten voor het doel, maar ook zelf scoren. Heeft ook niet het typisch Georgisch talent probleem van denken dat hij er al is.

Ik zou hem graag bij Ajax zien, maar dat komt ook omdat graag weer een Georgier bij Ajax zou zien. Kharaishvili is trouwens een andere interessante middenvelder, maar hij is wel 3 jaar ouder dan Chakvetadze en speelt op dit moment voor Goteborg.

PostPosted: 08 Dec 2018 01:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Pushkin wrote:
Mja, ik verwacht bij die deal van De Jong nog geen ruil maar wie weet.

In de ander topic heb ik Sander Berge genoemd, wil opnieuw benadrukken dat dat voor mij voorlopig ook nog een gerucht is aangezien de persoon waarvan ik het heb dat ook niet super concreet kon maken. De persoon werkt weliswaar in de voetballerij maar daar wordt ook wat geroddeld. Het was een opmerking in de trend van "Ajax vind in België maar paar spelers interessant; en daarmee doelde hij op Sander Berge en nog een andere naam. Die andere naam is overigens Girogi Chakvetadze van AA Gent. En daarom deze comment in de topic omdat het opzich wel interessant is om te kijken wie Chakvetadze is. In het verleden volgde ik de Belgische competitie op de voet maar ben het laatste anderhalf jaar beetje uit het oog verloren. Misschien anderen die me daarin een update kunnen geven wat voor speler het is? (lees bv kladde en Rebuah :mrgreen: )
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/85 ... uten-.html

Berge zou een uitstekende transfer zijn voor Ajax, maar hij staat in de belangstelling van veel clubs uit top 5 competities oa AS Roma, Arsenal, Dortmund, Monaco, Tottenham, Valencia, Sevilla,... Qua lonen kunnen we niet concurreren met een aantal van die clubs, zeker niet met de Engelse clubs. Daarnaast kan vooral de eredivisie niet concurreren met de premier league, la Liga of de Bundesliga. Opnieuw deelnemen aan de CL is noodzakelijk om grote talenten voldoende perspectief te kunnen bieden. Onze huidige prestaties daarin zien zij ook. Dat is de beste reclame die Ajax voor zichzelf kan maken. Genk mikt idd op een bedrag van +/- 20 miljoen. Het is ook een club die er financieel goed voorstaat en een moeilijke onderhandelaar is. Hun prijs zal betaald moeten worden, anders laten ze de speler niet gaan. Genk is een club die veel goede jonge spelers voortbrengt (Courtois, De Bruyne,...) en daarnaast ook uitstekend scout oa Ndidi, Milenkovic-Savic, Coulibaly, Bailey etc.

Maar Genk heeft nog een paar rasvoetballers in hun selectie zitten die de top kunnen halen o.a. Pozuelo, Trossard, Dewaest en Malinovsky. Hun spits scoort ook aan de lopende band,maar kan even niet op zijn naam komen.
Genk is momenteel de best voetballende ploeg in België, Ik schat ze momenteel hoger in dan landskampioen Brugge en kampioen in verval Anderlecht. Interessante club om id gaten te houden.

Bij Brugge lopen dan ook minder potentiële topspelers rond, twee spelers steken er duidelijk bovenuit nl. Vanaken en Danjuma. Eeuwig zonde dat die laatste Ajax heeft afgewezen al heeft hij denk ik voor zijn ontwikkeling wel de juiste keuze gemaakt. Hij heeft zich bewezen, speelt alles en is aanzienlijk beter geworden. Van daar ook zijn selectie voor Oranje.

Bij Anderlecht loopt vreemd genoeg weinig soeps rond, Trebel en Dimatta zijn leuke spelers. Maar die eerste is geen Ajax speler en die tweede is een huurling van Wolfsburg die hen verleden jaar 10 miljoen heeft gekost.

Bij Gent is Chakvetadze een interessant talent met veel potentie. Hij startte vrij en onbevangen als een komeet, maar hij heeft het dit seizoen moeilijk om die progressie te bevestigen laat staan te verhogen.

Bij Standard heb je Marin en Carcela, maar zoals je in de wedstrijden van ons tegen hun hebt kunnen zien komen die toch wat tekort.

PostPosted: 08 Dec 2018 09:02 

kladde wrote:
Berge is niet realistisch. Dat zou een aanwinst zijn, maar Genk wil de jackpot vangen en denk dan aan meer dan 20 miljoen. Giorgi Chakvetadze is interessanter. Aanvallende middenvelder die goed tussen de linies kan voetballen. Hij kan een speler vrij zetten voor het doel, maar ook zelf scoren. Heeft ook niet het typisch Georgisch talent probleem van denken dat hij er al is.

Ik zou hem graag bij Ajax zien, maar dat komt ook omdat graag weer een Georgier bij Ajax zou zien. Kharaishvili is trouwens een andere interessante middenvelder, maar hij is wel 3 jaar ouder dan Chakvetadze en speelt op dit moment voor Goteborg.
Als AJAX echt overtuigd is van die Berge is een transfersom van meer dan 20 miljoen, gezien het inkomende geld, geen probleem lijkt me.
Wij willen de hoofdprijs voor jongens als Frenkie en Mathijs, dan is het legitiem dat andere clubs dat ook doen. Het is natuurlijk de vraag of Berge dat waard is, dat kan ik niet beoordelen. Het is altijd een afweging van prijs/kwaliteit.
Maar de speler heeft natuurlijk de uiteindelijke beslissing. Als hij naar een grotere competitie wil ben je kansloos.
Maar de transfersom an sich mag geen obstakel zijn.

PostPosted: 08 Dec 2018 12:44 

De spits van Genk is Samatta en heeft inderdaad een goed seizoen. Ik vond hem in Istanbul heel indrukwekkend. Hij is al wel 25 en tot dit seizoen was het een stuk minder.

PostPosted: 09 Dec 2018 20:08 

Ik vind Chakvetadze een heel interessante speler, hij oogt alleen soms wat traag. Maar fijne speler om naar te kijken qua techniek, passing etc.
Voor de liefhebbers: dit is een leuk rijtje om eens te lezen:
https://sportmagazine.knack.be/sport/vo ... 1544382119

Djenepo kennen we ook nog natuurlijk, vind ik beetje ruwe diamant.
Kent iemand Jhon Lucumí die ook in de lijst staat?

PostPosted: 09 Dec 2018 22:55 

Is weliswaar geen bij mij bekend gerucht maar ik vind Quintero een hele goede speler. Heb ik na het WK hier al eens genoemd. Toen reageerde iemand dat hij niet haalbaar zou zijn, maar met het verwachte geld dat we binnenkrijgen moet dat toch te doen zijn.
Technisch sterk, speelt vaak in een keer en heeft ook een goede inspeel bal.
Als Frenkie en/of Donny vertrekt(ken) zou ik hem graag zien komen. Uitstekende speler.

PostPosted: 09 Dec 2018 23:07 
Nieuwsredacteur

Mocht ie haalbaar zijn en willen komen, zou dat een prima aanwinst zijn inderdaad. Maar gezien de geruchten over Real Madrid afgelopen zomer en dat hij zich vanavond weer in de kijker heeft gespeeld (neem aan dat dat ook de reden is dat jij hem noemt), betwijfel ik dat.

PostPosted: 10 Dec 2018 08:23 

Jnp wrote:
Mocht ie haalbaar zijn en willen komen, zou dat een prima aanwinst zijn inderdaad. Maar gezien de geruchten over Real Madrid afgelopen zomer en dat hij zich vanavond weer in de kijker heeft gespeeld (neem aan dat dat ook de reden is dat jij hem noemt), betwijfel ik dat.
Ik zag hem inderdaad gisteren weer. Maar op Het WK viel hij mij ook al op.
Ik geloof niet dat Real hem gaat kopen. Denk dat die, zeker gezien hun huidige situatie, voor een grote naam gaan.
Overigens vind ik ook onze oude bekende Lobotka een prima speler voor ons.

PostPosted: 10 Dec 2018 15:27 
Nieuwsredacteur

Ik denk ook niet dat Real hem zal halen, maar het geeft wellicht wel de categorie clubs aan waar hij naartoe zou kunnen. Al moet ik zeggen dat er buiten Real geen grote namen met hem in verband zijn gebracht, voor zover ik weet.

PostPosted: 11 Dec 2018 14:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Jnp wrote:
Ik denk ook niet dat Real hem zal halen, maar het geeft wellicht wel de categorie clubs aan waar hij naartoe zou kunnen. Al moet ik zeggen dat er buiten Real geen grote namen met hem in verband zijn gebracht, voor zover ik weet.
Lijkt dan wel een beetje op Tagliafico, ook in Europa gespeeld maar nooit echt de top gehaald (Porto, Pescara, Stade Rennais ). Zou het ook een goede optie vinden, ook qua leeftijd.

PostPosted: 12 Dec 2018 08:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... ling-.html

PostPosted: 12 Dec 2018 12:32 

Lijkt me sterk. Denk eerder dat Lassina Traore gaat komen van ACT.

PostPosted: 12 Dec 2018 15:08 

de dominee wrote:
En kan die er wat van? De laatste twee spelers die van ACT kwamen hadden we beter daar kunnen laten...

PostPosted: 12 Dec 2018 17:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee wrote:
En kan die er wat van? De laatste twee spelers die van ACT kwamen hadden we beter daar kunnen laten...
Kan er weinig over vinden op Youtube, maar kon volgens Hans Vonk wel een sensatie worden. Deed met zijn stage ook mee met het 1e volgens mij als 16 of 17 jarige. Ook familie van Bertrand als ik het goed heb.

Post new topic  Reply to topic  [ 547 posts ]  Previous   1 18 19 20 21 22

All times are UTC+01:00