Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 714 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 29  Next
Author Message
PostPosted: 30 Dec 2018 22:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Misschien gaat die Kean naar Zwolle. Is al eens eerder sprake van geweest.

PostPosted: 31 Dec 2018 09:45 

Ajaciedjuh wrote:
de dominee wrote:
Wat moeten we met Kean als we Dolberg, Traore en Danilo hebben?
En Huntelaar.
Met alle respect, Huntelaar wordt langzaam een parodie op een voor AJAX bruikbare spits.
Traoré en Danillo moeten we afwachten. Wss. talentvol maar komend seizoen zeker geen spelers waar je op kunt rekenen. En Dolberg? Lijkt het weer beter te gaan doen maar heeft, mede door blessures, ruim een jaar (ook voor zijn blessure) waardeloos gespeeld. Bij hem is het hopen dat hij zijn niveau van zijn eerste jaar weer krijgt.

PostPosted: 31 Dec 2018 10:06 

Oh inderdaad. Laten we dan Dolberg, Traore (net aangetrokken) en Danilo (talentvol!) gewoon blokkeren door deze knakker ook nog te halen.

Of zullen we gewoon een speler aantrekken op een positie die wel versterking nodig heeft? Gewoon een ideetje hoor...

PostPosted: 31 Dec 2018 13:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Ajaciedjuh wrote:
de dominee wrote:
Wat moeten we met Kean als we Dolberg, Traore en Danilo hebben?
En Huntelaar.
Met alle respect, Huntelaar wordt langzaam een parodie op een voor AJAX bruikbare spits.
Traoré en Danillo moeten we afwachten. Wss. talentvol maar komend seizoen zeker geen spelers waar je op kunt rekenen. En Dolberg? Lijkt het weer beter te gaan doen maar heeft, mede door blessures, ruim een jaar (ook voor zijn blessure) waardeloos gespeeld. Bij hem is het hopen dat hij zijn niveau van zijn eerste jaar weer krijgt.
Kean is inderdaad al een bewezen topspits <sarcasme uit>

PostPosted: 31 Dec 2018 15:04 

de dominee wrote:
Oh inderdaad. Laten we dan Dolberg, Traore (net aangetrokken) en Danilo (talentvol!) gewoon blokkeren door deze knakker ook nog te halen.

Of zullen we gewoon een speler aantrekken op een positie die wel versterking nodig heeft? Gewoon een ideetje hoor...

We kunnen natuurlijk ook hopen op 2 spelers die nog 0 minuten in het eerste hebben gespeeld.
Waarvan een speler die nog nooit bij ons heeft gespeeld. Is ook een optie. Tenminste als je jezelf niet serieus neemt en niet verder wil groeien.

PostPosted: 31 Dec 2018 15:10 
Beheerder

Dat is ook zo, maar daarom Kean binnenhalen? Dat zou ook nergens op slaan.

PostPosted: 31 Dec 2018 15:50 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Wat ik hierboven al beschreef, ik denk dat ze Kean als Backup Lainez zien.
Ziyech gaat vertrekken op zeker, Neres kan ook zomaar vertrekken, houd je Tadic,Bande eigenlijk over op de flanken, en als je geluk hebt Neres als die eventueel blijft.
Dan zal Kean of Lainez gehaald worden voor de flanken.

PostPosted: 02 Jan 2019 09:37 

Morfe0 wrote:
Wat ik hierboven al beschreef, ik denk dat ze Kean als Backup Lainez zien.
Ziyech gaat vertrekken op zeker, Neres kan ook zomaar vertrekken, houd je Tadic,Bande eigenlijk over op de flanken, en als je geluk hebt Neres als die eventueel blijft.
Dan zal Kean of Lainez gehaald worden voor de flanken.
Ik ken die Kean niet zo goed, maar dat is toch veel meer een spits?

Als ze Kean gaan halen zegt dat wel wat over jongere jongens denk ik. Bij Danilo hebben ze dan blijkbaar teveel twijfels over of hij de volgende stap kan zetten. Traore gaat denk ik als flankspeler gebruikt worden. Dan houd je Dolberg, Huntelaar (contract loopt af) en Brobbey (nog heel jong) over. Overmars was nog erg lovend over Huntelaar, lijkt me dat die voor een jaar bijtekent. Als dat gebeurt weet ik niet goed of er nu al plek is voor Kean. Die gaat niet voor een seizoen Jong komen. Zeker omdat ze van Bande nog weinig indrukken hebben. Denk zelf dat dat meer spits is dan flankspeler.

PostPosted: 03 Jan 2019 07:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:

Ik ken die Kean niet zo goed, maar dat is toch veel meer een spits?

Als ze Kean gaan halen zegt dat wel wat over jongere jongens denk ik. Bij Danilo hebben ze dan blijkbaar teveel twijfels over of hij de volgende stap kan zetten. Traore gaat denk ik als flankspeler gebruikt worden. Dan houd je Dolberg, Huntelaar (contract loopt af) en Brobbey (nog heel jong) over. Overmars was nog erg lovend over Huntelaar, lijkt me dat die voor een jaar bijtekent. Als dat gebeurt weet ik niet goed of er nu al plek is voor Kean. Die gaat niet voor een seizoen Jong komen. Zeker omdat ze van Bande nog weinig indrukken hebben. Denk zelf dat dat meer spits is dan flankspeler.
Ik heb zijn gegevens even nagekeken op transfermarkt.nl en daar zie ik dat hij de afgelopen seizoenen bij Hellas Verona en Juventus vooral als spits heeft gespeeld inderdaad. Hier en daar wat wedstrijden als linksbuiten, maar die zijn op één hand te tellen.

Mocht hij dus gehaald worden, dan denk ik dat het ook voor de spits positie is. En als je de kans krijgt om een talent als Moise Kean binnen te halen, dan zou ik dat zeker niet nalaten. Huntelaar zit nu echt op het randje. Dolberg heeft nog steeds niet zijn vorm hervonden en Danilo, Traore en Bande zijn nog jong.

Aan de andere kant heb je dan wel inderdaad 5 spelers voor 1 positie. En dan laat ik Cassierra en Sierhuis nog buiten beschouwing.

PostPosted: 03 Jan 2019 11:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Ik lees her en der dat Ajax interesse zou hebben in die Sander Berge. Is dat (voor zover controleerbaar) daadwerkelijk zo? Ik heb wat beelden bekeken maar het is een grote, sterke speler die als CVM goed uit de verf komt. In mijn optiek dan ook geen vervanger voor Frenkie maar meer voor Schone. Die gast heeft overigens wel een aardig prijskaartje om zijn nek hangen en ik vraag mij dan ook af of dit verantwoord is, of dat bijvoorbeeld een Gravenberch niet de opvolger van Schone kan/zal zijn volgend seizoen.

PostPosted: 03 Jan 2019 12:09 

Frenkie zal vertrekken en Schone wordt ieder jaar minder. Is in de Eredivisie vaak een van de betere, maar internationaal gaat het structureel te snel voor hem.

Daarentegen zou Blind zomaar kunnen doorschuiven naar CVM komend seizoen natuurlijk, met Wober en Magallan daarachter.

Kortom: we kunnen nog wel iemand gebruiken. Is Gravenberch meer een CVM of een CAM? Als hij een CVM is, lijkt het me voldoende om met Blind, Schone en Gravenberch het seizoen in te gaan. Zeker met Sinkgraven nog achter de hand.

PostPosted: 03 Jan 2019 13:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Gravenberch is toch pas 16 jaar en dus volgend jaar 17 jaar?
Ik zou die eerst eens een vol seizoen bij Jong Ajax neerzetten. Een jaartje Jong Ajax is in mijn ogen niet verkeerd al is het alleen al om te laten zien, dat het niet allemaal zomaar vanzelf gaat.

Verder blijf je nog met een hoop vraagtekens zitten mbt volgend seizoen. Ik zie Magallan nog steeds als opvolger van Viergever, Veltman en de tegenvallende Schuurs. En wat gaat er met Veltman gebeuren? Iedereen denkt (of hoopt) dat hij vertrekt maar die is niet zomaar weg na zo'n blessure en weinig speeltijd. Is het ook niet zo, dat er voor De Ligt ook een goede vervanger komt?

Volgend jaar heb je Magallan, Wöber en vervanger De Ligt. Dan is het de vraag wat ze met Blind gaan/willen doen. Schöne eens. Nog goed genoeg voor onze competitie maar die mag je ook doorselecteren. Frenkie vertrekt en het lijkt me dat ze daar ook een vervanger voor halen. Vd Beek moet gewoon blijven en zou ook op de plek van Schöne kunnen langs Blind. Als je goede buitenspelers weet te strikken dan kun je ook met Tadic als aanvallende middenvelder spelen. Ook zie ik Lainez weleens doorgroeien naar aanvallende middenvelder maar of dit bij Ajax al gebeurd...

PostPosted: 04 Jan 2019 10:42 

Ik zie Veltman ook niet zo makkelijk vertrekken eigenlijk. Mazraoui gaat niet zomaar banken, lijkt mij, dus Veltman komt dalijk in de tweede seizoenshelft al nauwelijks aan spelen toe. Hopelijk haalt De Boer hem op, maar ik weet niet hoe Atlanta's bezetting en salarisschalen eruitzien.

Gelukkig heeft ie anders een vrij kortlopend contract nog, tot 2020. In seizoen 19/20 backup achter Mazraoui zie ik ook wel zitten. Kristensen weg, en is in 2020 Dest er hopelijk klaar voor.

PostPosted: 05 Jan 2019 15:16 
Beheerder

343 wrote:
https://www.vi.nl/pro/overig/vi-scout-r ... ord-en-psv

PostPosted: 05 Jan 2019 17:05 
Erelid

Snake wrote:
Ik zie Veltman ook niet zo makkelijk vertrekken eigenlijk. Mazraoui gaat niet zomaar banken, lijkt mij, dus Veltman komt dalijk in de tweede seizoenshelft al nauwelijks aan spelen toe. Hopelijk haalt De Boer hem op, maar ik weet niet hoe Atlanta's bezetting en salarisschalen eruitzien.

Gelukkig heeft ie anders een vrij kortlopend contract nog, tot 2020. In seizoen 19/20 backup achter Mazraoui zie ik ook wel zitten. Kristensen weg, en is in 2020 Dest er hopelijk klaar voor.
Wie weet ziet Ten Hag hem wel zitten als centrale verdediger. Dit is toch zijn beste positie. Als back vond ik hem nooit goed genoeg en wordt hij ook niet. Als CV mag hij best blijven. Heeft hij altijd behoorlijk ingevuld maar hij wordt nu vaak afgeschilderd dat hij er niets meer van kan.

Wie weet haalt De Boer hem op maar de vraag is of Veltman dit sportief wel ziet zitten.

PostPosted: 05 Jan 2019 18:01 

Veltman is een degelijke verdediger. Verwacht geen wereldwonderen van hem, maar in een ingespeelde verdediging doet hij gewoon zijn werk. Zeker als je een pure verdediger er naast hebt staan kan je ook in de Champions League gewoon aankomen met hem.

PostPosted: 07 Jan 2019 19:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
kladde wrote:
Veltman is een degelijke verdediger. Verwacht geen wereldwonderen van hem, maar in een ingespeelde verdediging doet hij gewoon zijn werk. Zeker als je een pure verdediger er naast hebt staan kan je ook in de Champions League gewoon aankomen met hem.
Je gaat er op vooruit wanneer je hem kan inbrengen op rechtsback ten opzichte van Kristensen of voorheen Orejuela. Dus nee, het is geen geweldenaar maar wel een speler die de selectie beter en breder maakt. Kan eventueel ook centraal spelen, al lijkt die noodzaak nu minder urgent nu Magallan is aangetrokken. Al met al worden we er in ieder geval niet minder op, eerder sterker. Dus fijn dat hij weer terug is. Over zijn mentaliteit kun je niets zeggen, zal ook geen jongen zijn die op de bank gaat zitten zeuren en zuigen.

PostPosted: 07 Jan 2019 20:23 
Erelid

Je gaat er op vooruit wanneer je hem kan inbrengen op rechtsback ten opzichte van Kristensen of voorheen Orejuela. Dus nee, het is geen geweldenaar maar wel een speler die de selectie beter en breder maakt. Kan eventueel ook centraal spelen, al lijkt die noodzaak nu minder urgent nu Magallan is aangetrokken. Al met al worden we er in ieder geval niet minder op, eerder sterker. Dus fijn dat hij weer terug is. Over zijn mentaliteit kun je niets zeggen, zal ook geen jongen zijn die op de bank gaat zitten zeuren en zuigen.
Het gaat mij inziens meer om volgend jaar. Veltman is nog lang niet wedstrijdfit en met de komst van Magallan, kan hij ook gewoon rustig gebracht worden. Het liefst gewoon als CV.

Als je naar volgend seizoen kijkt, heb je met Veltman nog wel een troef achter de hand. Ik denk, dat hij dit seizoen niet zomaar een transfer kan afdwingen of een club moet hem kennen met connecties (zoals al eerder gezegd wellicht bv de nieuwe club van Frank De Boer).

Met Magallan, Wöber, Blind en Veltman heb je in principe 4 goede CV's. Zeker genoeg voor de competitie maar natuurlijk minder dan dit jaar maar dat komt door De Ligt. Echter heeft Overmars ook al eens geroepen, dat er een vervanger voor De Ligt komt dus dan heb je 5 goede CV's. Of je moet een groot talent kopen (die andere mexicaan), die dan ook weer iets rustiger gebracht kan worden.

PostPosted: 09 Jan 2019 12:18 

Het gaat mij inziens meer om volgend jaar. Veltman is nog lang niet wedstrijdfit en met de komst van Magallan, kan hij ook gewoon rustig gebracht worden. Het liefst gewoon als CV.

Als je naar volgend seizoen kijkt, heb je met Veltman nog wel een troef achter de hand. Ik denk, dat hij dit seizoen niet zomaar een transfer kan afdwingen of een club moet hem kennen met connecties (zoals al eerder gezegd wellicht bv de nieuwe club van Frank De Boer).

Met Magallan, Wöber, Blind en Veltman heb je in principe 4 goede CV's. Zeker genoeg voor de competitie maar natuurlijk minder dan dit jaar maar dat komt door De Ligt. Echter heeft Overmars ook al eens geroepen, dat er een vervanger voor De Ligt komt dus dan heb je 5 goede CV's. Of je moet een groot talent kopen (die andere mexicaan), die dan ook weer iets rustiger gebracht kan worden.
Veltman gaat toch gewoon vertrekken? Ik zie die echt niet blijven. Zijn contract loopt ook af in 2020 dus die moet deze zomer verkocht worden. Daar was hij vorig jaar ook al mee bezig, die vertrekwens zal nu niet anders zijn. Waarom zou Veltman nog een jaar weggooien door op de bank te zitten en niet of nauwelijks te spelen. Ik mag namelijk hopen dat Magallan beter is dan hij.

De clubs die Veltman willen zullen er niet interessanter op geworden zijn door zijn blessure. Maar er zijn vast wel clubs die het willen proberen. Die jongen zal waarschijnlijk niet veel kosten en is toch de voormalig aanvoerder van Ajax, wat interlands achter zijn naam en heeft een prima leeftijd om naar het buitenland te gaan. Moet naar een Duitse of Spaanse middenmoter gaan. Een club als Espanyol, Celta Augsburg of Hertha.

PostPosted: 09 Jan 2019 12:32 
Erelid

De situatie van Veltman vorig jaar is toch totaal niet te vergelijken met die van nu? Waarom zou hij nu weg willen? Wie wil hem nu hebben? De clubs die hem vorig jaar wilden zullen nu wel iets minder enthousiast zijn.

PostPosted: 09 Jan 2019 12:45 
Erelid

Veltman gaat toch gewoon vertrekken? Ik zie die echt niet blijven. Zijn contract loopt ook af in 2020 dus die moet deze zomer verkocht worden. Daar was hij vorig jaar ook al mee bezig, die vertrekwens zal nu niet anders zijn. Waarom zou Veltman nog een jaar weggooien door op de bank te zitten en niet of nauwelijks te spelen. Ik mag namelijk hopen dat Magallan beter is dan hij.

De clubs die Veltman willen zullen er niet interessanter op geworden zijn door zijn blessure. Maar er zijn vast wel clubs die het willen proberen. Die jongen zal waarschijnlijk niet veel kosten en is toch de voormalig aanvoerder van Ajax, wat interlands achter zijn naam en heeft een prima leeftijd om naar het buitenland te gaan. Moet naar een Duitse of Spaanse middenmoter gaan. Een club als Espanyol, Celta Augsburg of Hertha.
Beetje kortzichtige reactie. Natuurlijk gaan clubs hem niet zomaar kopen na zo'n zware blessure. De situatie is nu toch totaal anders? Veltman is sportman genoeg om via Ajax weer in diezelfde situatie te komen en snapt ook wel, dat dit jaar roet in het eten heeft gegooid. Ik verschiet er ook niets van als Ajax gewoon het contract verlengd met een jaar. Doen ze wel vaker met langdurige pechgevallen (zie Sinkgraven onlangs). En zeker met een speler die aanvoerder is geweest.

Ik denk, dat Veltman volgend seizoen gewoon de kans krijgt zich weer te bewijzen samen met Wober, Magallan, Blind en vervanger voor De Ligt. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe Veltman zich het komende half jaar manifesteert. Met Wober en Magallan straks als mogelijke wissels, zal het al moeilijk genoeg worden om bij de selectie te komen.

PostPosted: 09 Jan 2019 13:32 

AFCA Niels wrote:
De situatie van Veltman vorig jaar is toch totaal niet te vergelijken met die van nu? Waarom zou hij nu weg willen? Wie wil hem nu hebben? De clubs die hem vorig jaar wilden zullen nu wel iets minder enthousiast zijn.
Ik leg toch uit waarom hij weg zou willen: omdat hij bij Ajax zeer waarschijnlijk niet gaat spelen en hij niet de leeftijd heeft om weer een jaar op de bank te gaan zitten. Bovendien heeft hij een contract tot 2020 dus zal Ajax hem willen verkopen. En clubs die hem vorig jaar wilden zullen nu minder hoeven te betalen, dat kan dus ook een voordeel zijn. Ik verwacht dat Ajax zich coulant zal opstellen en geen absurde prijs zal vragen. Hij kan de hele voorbereiding bij een nieuwe club gaan meedraaien en fit worden. En denk je dat een jongen nog zin heeft in de zevende keer Groningen uit? Die wilde vorig jaar toch al die nieuwe prikkel. Dat zal nu niet anders zijn. Ook zal hij er financieel waarschijnlijk op vooruit gaan in het buitenland, in ieder geval niet achteruit.

Oftewel sportief (geen oog op basisplaats, nieuwe uitdaging nodig) en financieel (salaris in het buitenland is doorgaans beter) is er wat mij betreft weinig reden voor Veltman om te blijven.

PostPosted: 09 Jan 2019 15:34 
Beheerder

Ik zie de beide kanten van deze discussie wel.
Maar hopelijk vertrekt Veltman wel na dit seizoen.

PostPosted: 09 Jan 2019 17:02 
Erelid

343 wrote:
Ik zie de beide kanten van deze discussie wel.
Maar hopelijk vertrekt Veltman wel na dit seizoen.
Nieuwe kans voor Veltman nu Wober wellicht gaat vertrekken?

PostPosted: 09 Jan 2019 17:22 
Beheerder

Vind het maar raar, hoor. Veltman is een rechtsback en rechtsbenige verdediger. Wober linksbenig en ook als linksback inzetbaar.

Post new topic  Reply to topic  [ 714 posts ]  Previous   1 23 24 25 26 27 29  Next

All times are UTC+01:00