Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 871 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 35  Next
Author Message
PostPosted: 22 Feb 2019 08:52 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik vind TFM en Doan goede aankopen, maar Pieri hoop ik niet.

PostPosted: 22 Feb 2019 09:32 

Morfe0 wrote:
Ik vind Doan wel erg wisselvallig, keren dat ik hem zag. Of heb ik wat gemist de laatste weken?

Pierie is imo momenteel wat stabieler, valt ook echt op qua verdedigende taken. Als je morgen Heerenveen kunt kijken zou ik het aanraden om eens 90 minuten op hem te letten.

PostPosted: 22 Feb 2019 09:40 
Erelid

Snake wrote:
Morfe0 wrote:
Ik vind Doan wel erg wisselvallig, keren dat ik hem zag. Of heb ik wat gemist de laatste weken?

Pierie is imo momenteel wat stabieler, valt ook echt op qua verdedigende taken. Als je morgen Heerenveen kunt kijken zou ik het aanraden om eens 90 minuten op hem te letten.
Doan is wisselvallig maar speelt wel in een onthutsend zwak Groningen, vorige jaar had Doan 9 goals en nog wat assists, als 19 jarige, is niet slecht en daarnaast zie je dat hij de bal aan een touwtje heeft, is gewoon een zeer vaardige speler.

PostPosted: 22 Feb 2019 09:57 

Ik zou zijn komst toejuichen. Technisch goed, fysiek sterk en snel. Alles wat een moderne verdediger moet hebben.
Echter i.t.t andere posters zie ik hem wel als RB. Centraal zou ik gaan voor Vertonghen en Alderweireld. Heb je een ijzersterke defensie van het allerhoogste niveau.
Nous doorschuiven naar zijn natuurlijke positie als rechtshalf.
Hoef je ook geen middenvelder te halen als opvolger voor Frenkie. Heb je met Nous, Gravenberch (gaat zeker doorbreken), Schöne, Eiting, Donny, Blind (op 6), Sinkgraven en evt Tadic genoeg alternatieven. Als Donny ook vertrekt zou je wel nog kunnen denken aan een middenvelder. Moet dan wel een topper zijn.
Haal daarnaast 2 echt goede vleugelspelers (technisch en snel met diepgang) en je hebt een uitstekende selectie. Sterker dan de huidige. En nog een kapitaal over.

PostPosted: 22 Feb 2019 09:59 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Kan allemaal, renemar. Dat is het mooie van TFM.

PostPosted: 22 Feb 2019 11:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Zimmerman wrote:
Nice! Die jongen is gemaakt voor een centrale rol, die
wordt nu verpest in Engeland aan de rechterkant.

Pierie en Doan waren dus door Ajax uitgenodigd om te dineren en de wedstrijd tegen Madrid te kijken. Slim, na zo'n wedstrijd wil iedereen natuurlijk wel voor Ajax spelen. Ik zou Pierie ook geen verkeerde aankoop vinden. Had het als linksback even lastig maar maakt de laatste tijd weer een betere indruk. Nog altijd pas 18 jaar ook. Tel daarbij op dat we maar twee linkspoten hebben achterin, waarvan Blind ook nog eens op het middenveld kan spelen, en het zou best een logische aankoop zijn.
Ik dacht eigenlijk dat we het scouten met bord op schoot tijdperk achter ons hadden gelaten, of zijn dit echt zulke uitzonderlijke talenten?

PostPosted: 22 Feb 2019 11:18 
Beheerder

TFM zou een geweldige aanwinst zijn.
Doan en Pierie zijn goede talenten, maar imho moet AJAX hoger mikken als ze deze spelers de vervangers zien van Ziyech en De Ligt. Als ze Pierie halen als vervanger van bijv. Veltman dan kan ik daar wel mee leven.

PostPosted: 22 Feb 2019 11:23 
Erelid

TFM vind ik ook heel erg goed, maar ik denk dat Pavon toch niet haalbaar is, waardoor ze op Doan zijn gegaan.

PostPosted: 22 Feb 2019 12:05 

Morfe0 wrote:
Snake wrote:
Morfe0 wrote:

Doan is wisselvallig maar speelt wel in een onthutsend zwak Groningen, vorige jaar had Doan 9 goals en nog wat assists, als 19 jarige, is niet slecht en daarnaast zie je dat hij de bal aan een touwtje heeft, is gewoon een zeer vaardige speler.
Daar heb je een punt. Zou alleen verwachten dat een speler van uitzonderlijk niveau zich altijd wel kan onderscheiden. Ziyech lukte dat bijv. ook.

Maar ben ook wel benieuwd hoe hij het zou doen in een beter elftal. Jammer dat wat dat betreft de omstandigheden in zijn huidige elftal minder zijn. De stap naar Ajax wordt daardoor wat moeilijker om te beoordelen.

PostPosted: 22 Feb 2019 18:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
TFM zou een geweldige aanwinst zijn.
Doan en Pierie zijn goede talenten, maar imho moet AJAX hoger mikken als ze deze spelers de vervangers zien van Ziyech en De Ligt. Als ze Pierie halen als vervanger van bijv. Veltman dan kan ik daar wel mee leven.
Ajax kan en gaat niet altijd hoger mikken, vermoed ik. Je moet ook over een lange(re) termijn kijken en Pierie kan hierin ook een bijdrage leveren. Daarnaast kun je ook kiezen voor een mix aan spelers ter vervanging van bv De Ligt. TFM zou bv best passen naast een ervaren Blind. Pierie zie ik niet als een mogelijke vervanger van De Ligt maar in de breedte moet je ook sterk zijn en op de langere termijn houdt je dan ook voldoende opties over.

Pierie vind ik lastig want die is in mijn ogen het Heerennivo zo langzamerhand al ontgroeid alleen waar stal je hem dan? Dat is het lastige. Ik weet niet of nog een jaartje Heerenveen hem beter maakt maar een jaar banken bij Ajax ook niet (en wil hij dit op zo'n jonge leeftijd)?

PostPosted: 22 Feb 2019 19:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Doan deed het volgens mij ook verdienstelijk op de Asian Cup voor Japan. Als volwaardig Japans international natuurlijk ook commercieel interessant ( met de samenwerking die we hebben met een Japanse club helemaal ). Het lijkt me ook wel een speler die in een dominater team beter tot zijn recht komt. Maar zijn Pavon en Stengs nu echt zoveel grotere uitblinkers?

Als je Blind wil doorschuiven naar het middenveld zou je Pierie het uit kunnen laten vechten met Magallan voor de LCV en Schuurs met TFM voor rechts centraal.

Op rechts kun je nog wel uit de voeten met Mazraoui en Kristensen. Daarachter komt Dest die zich volgens mij ook wel goed ontwikkeld in Jong Ajax.

Links heb je Tagliafico, Sinkgraven en die jongen van AZ van vorig seizoen. Die schijnt het volgens jeugdvolgers prima te doen ( misschien zelfs beter dan Bakker nu al ). Prima verdediging.

Aldeirwereld en Vertonghen geloof ik nog niet in. Vertonghen blijft sowieso nog een jaar bij Spurs. Aldeirwereld zie ik sowieso nog niet zo snel nog niet terug komen.

PostPosted: 22 Feb 2019 21:06 
Erelid

Daon is moelijk te beoordelen. Groningen speelt natuurlijk niet zo aanvallend en dan komt Doan in een vrij grote ruimte te spelen. Dat is makkelijker. Dit doet hij behoorlijk goed maar bij Ajax sta je er al. Daar is het speelveld veel kleiner. Het is geen echte buitenspeler maar meer een aanvallende middenvelder, die bij Groningen min of meer een vrije rol heeft.

Ik vind het altijd moeilijk als je aanvallende middenvelders haalt, die eigenlijk geen buitenspeler zijn.

PostPosted: 23 Feb 2019 08:46 

DeRuit wrote:
Doan deed het volgens mij ook verdienstelijk op de Asian Cup voor Japan. Als volwaardig Japans international natuurlijk ook commercieel interessant ( met de samenwerking die we hebben met een Japanse club helemaal ). Het lijkt me ook wel een speler die in een dominater team beter tot zijn recht komt. Maar zijn Pavon en Stengs nu echt zoveel grotere uitblinkers?

Als je Blind wil doorschuiven naar het middenveld zou je Pierie het uit kunnen laten vechten met Magallan voor de LCV en Schuurs met TFM voor rechts centraal.

Op rechts kun je nog wel uit de voeten met Mazraoui en Kristensen. Daarachter komt Dest die zich volgens mij ook wel goed ontwikkeld in Jong Ajax.

Links heb je Tagliafico, Sinkgraven en die jongen van AZ van vorig seizoen. Die schijnt het volgens jeugdvolgers prima te doen ( misschien zelfs beter dan Bakker nu al ). Prima verdediging.

Aldeirwereld en Vertonghen geloof ik nog niet in. Vertonghen blijft sowieso nog een jaar bij Spurs. Aldeirwereld zie ik sowieso nog niet zo snel nog niet terug komen.
Ik hoop ieder seizoen weer dat AJAX een beter elftal krijgt dan het seizoen ervoor. Dan kom jij met een centraal verdedigingsduo Pierie/Magallan en Schuurs/TFM. TFM is hiervan de enige die met zekerheid voldoet aan de eisen, maar zie hem liever als back.
Dan gaan we lichtjaren achteruit.
Wie zegt dat Vertonghen en Alderweireld niet komen? Is weer hetzelfde verhaal als met Blind en Tadic. Die zouden op zeker ook niet komen volgens velen. We hebben het gezien.
Je weet wat die 2 moeten kosten aan transfersom en dat kun je gemakkelijk betalen. Goed verhaal en uiteraard wel in de hoogste salarisschaal doen mogelijk de rest.
Tenzij je honderden miljoenen op de bank en een matig elftal op het veld wil is jouw voorstel wel heel slecht.
Kristensen moet je sowieso afscheid van nemen. Dest heeft wel absoluut potentie. Daar heb ik wel vertrouwen in (toekomst).
Zoals ik eerder zei, TFM als RB en Nous naar het middenveld. Prima opgelost.

PostPosted: 23 Feb 2019 20:38 
Beheerder

Inderdaad, Pierie en Schuurs zijn talenten. Nog niet meer. Voor De Ligt moet je een zwaargewicht kopen. Ook als Fosu-Mensah wordt aangetrokken.

PostPosted: 25 Feb 2019 08:46 

343 wrote:
Inderdaad, Pierie en Schuurs zijn talenten. Nog niet meer. Voor De Ligt moet je een zwaargewicht kopen. Ook als Fosu-Mensah wordt aangetrokken.
Dat gaan ze natuurlijk niet doen. Magallan, TFM en nog iemand?

PostPosted: 25 Feb 2019 12:51 

Snake wrote:
343 wrote:
TFM moet als RB spelen. Schuurs komt te kort. Is i.t.t. TFM te traag.

PostPosted: 25 Feb 2019 13:07 

renemar wrote:
Snake wrote:
343 wrote:
Volgens De Telegraaf ziet Ajax in TFM een potentiele vervanger van De Ligt, dus geen rb.

Ik denk dat je voor het spel van Ten Hag ook een betere voetballer moet hebben als rechtsback.

PostPosted: 25 Feb 2019 13:09 

TFM lijkt me een mooie opvolger van De Ligt. Was een enorm groot talent, krijgt daar helaas geen kansen.

Nico - Vertonghen - TFM - Mazraoui
Sinkgraven - Magallan - Schuurs - Dest

Best oke. Blind ervoor op 6:

Tadic - Beek
Blind

PostPosted: 25 Feb 2019 16:17 

Snake wrote:
renemar wrote:
Snake wrote:

Volgens De Telegraaf ziet Ajax in TFM een potentiele vervanger van De Ligt, dus geen rb.

Ik denk dat je voor het spel van Ten Hag ook een betere voetballer moet hebben als rechtsback.
Telegraaf komt wel meer berichten die onzin blijken te zijn. Dat zegt me niks.

PostPosted: 25 Feb 2019 16:34 

renemar wrote:
Snake wrote:
renemar wrote:

Telegraaf komt wel meer berichten die onzin blijken te zijn. Dat zegt me niks.
Ik denk dat De Telegraaf dit niet zomaar uit de mouw schudt. Lijkt me ook vrij onnodig om dit erbij te verzinnen als je een primeur hebt.

PostPosted: 05 Mar 2019 09:14 
Beheerder

AJAX zou 20 miljoen euro willen betalen voor Odegaard, meldt Marca. Moeten we maar niet doen.
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/86 ... rden-.html

PostPosted: 05 Mar 2019 09:33 
Erelid

Geloof ik weinig van.

PostPosted: 05 Mar 2019 09:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
20 miljoen!! :lol: :lol:

In Spanje denken ze dat Ajax gek is geworden nu ze flink gebeurd hebben voor De Jong (en straks voor De Ligt).

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 05 Mar 2019 09:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik zou Ödegaard er graag bij hebben, maar niet voor twintig miljoen. Dat is veel te veel voor een speler die af en toe leuke dingen heeft laten zien bij Heerenveen en Vitesse. Tien miljoen met wellicht een doorverkooppercentage is het maximale wat ik aan hem zou uitgeven.

PostPosted: 05 Mar 2019 20:08 
Erelid

Odegaard speelt na de winterstop wel goed bij een matig en degelijk Vitesse. Hij heeft een vergelijkbare rol als Ziyech. Hangend vanaf de buitenkant. Goed overzicht en goede trap. Technisch net iets minder dan Ziyech maar Odegaard heeft wat minder slordig balverlies.

Het is en blijft een type Ajaxspeler maar mede doordat hij de torenhoge verwachtingen op jonge leeftijd nog steeds niet echt heeft waargemaakt (door een verkeerde clubkeuze), is er twijfel. Hij heeft zeker potentie maar moet je hier 10 miljoen voor neerleggen. Voordeel is ook, dat hij scandinavier is en die passen zich altijd makkelijk aan (en speelt al even in Nederland). Als ik nu moet kiezen tussen Odegaard en Doan kies ik voor Odegaard.

Echter twijfel ik ook. Het talent-zijn is hij eigenlijk al voorbij en om dan een hoog bedrag neer te leggen...

Post new topic  Reply to topic  [ 871 posts ]  Previous   1 26 27 28 29 30 35  Next

All times are UTC+02:00