Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1206 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42 49  Next
Author Message
PostPosted: 03 Jan 2020 11:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Spurs vraagt 12 miljoen en hij verdient daar nu nog 4 a 5 miljoen per jaar.
Te gortig voor Ajax en terecht, dat je niet meedoet aan die belachelijk transferprijs.
Ik geloof het ook niet echt. Spurs en Ajax hebben eerder goede zaken gedaan en als je dan Vertonghen voor hetzelfde bedrag terug aanbiedt... Tsja.

Vertonghen heeft eigenlijk altijd het hardste geroepen, dat hij een terugkeer altijd heeft zien zitten dus dan lijkt het me niet dat dit dan afketst op zijn salaris gezien het nieuwe beleid onder Overmars.

Ik twijfel nog steeds of je hem moet terughalen. Ik vind dat we genoeg centrale verdedigers hebben en moet doorschakelen naar een middenvelder. Ik vind het ook heel normaal, dat je Schuurs nu de kans geeft.

Als Ajax echt Vertonghen wil hebben dan kun je ook een aantal conclusies trekken:
- Magellan komt dus nooit meer terug
- Pierie komt nog steeds niet in aanmerking of willen ze die echt een jaar in Jong hebben?
- Martinez blijft middenvelder of gaat die uiteindelijk toch naar linksback waardoor je een LCV kwijtraakt als Tagliafico vertrekt (volgende zomer).

Ik ben altijd groot fan van Vertonghen geweest maar als ik er vanuit ga, dat Blind terugkeert, waar blijf je dan met Jan? Of heeft Ten Hag uiteindelijk in zijn hoofd ook Blind op het middenveld staan? Maar als dat zo is, dan heb je achterin nog genoeg opties.

Ik zie liever een creatieve nr 6 komen. Niet Schone. En natuurlijk een snelle diepgaande buitenspeler.

PostPosted: 03 Jan 2020 12:15 

Schuurs moet de rest van het seizoen sowieso de kans krijgen op RCV.

PostPosted: 03 Jan 2020 12:39 

Ik hoopte dat Vertonghen terug zou komen. Maar natuurlijk niet voor dat bedrag.
Nu hoop ik maar dat AJAX niet weer achteruit gaat leunen en gokt op de huidige selectie. Martinez moet dan LCV spelen. Wie dan op het middenveld erbij?
Schuurs wordt veel geopperd maar los van het feit dat ik hem niet goed genoeg vind is hij rechtsbenig. Op zijn minst niet ideaal naast Veltman. Pierie moet je helemaal niet aan denken. Die schuttert in de KKD.
Zou mij echter niks verbazen als Overmars niks gaat doen. Helemaal in de lijn van zijn falen in 2019.

PostPosted: 03 Jan 2020 12:50 

Ik vind een lcv aankopen logisch, maar niet als die categorie Vertonghen is. Als Blind dan terugkomt moet je weer een hoop gaan schuiven, want Vertonghen móet spelen, Blind móet spelen en Martinez móet spelen. Dat werkt niet. Lastige situatie voor Ajax.

Wat ik zou doen is investeren in een grote aankoop op 6, waar je jaren mee vooruit kan en alvast een nieuwe bouwsteen kunt leggen aan het nieuwe Ajax. Marin en/of Alvarez verkopen/verhuren.

PostPosted: 03 Jan 2020 13:00 

Deze suggestie kwam ik net tegen op een ander forum: Vermaelen.

:shock:

Ik zie Overmars het nog proberen ook. Zou een ramp zijn. Man van glas.

Een grote aankoop voor de toekomst op 6 lijkt me onnodig. Ons middenveld bulkt van het talent met Gravenberch, Taylor, Unuvar oa. Die staan over hooguit 2 jaar in de basis. Liever iemand die er tot die tijd staat. Propper of Schone dan lijkt me. Gevoelsmatig liever Propper, maar dan niet voor de hoofdprijs (aankoopsom en salaris). Ander voldoet Schone ook prima voor het komende 1,5 seizoen.

PostPosted: 03 Jan 2020 13:06 

de dominee wrote:
Deze suggestie kwam ik net tegen op een ander forum: Vermaelen.

:shock:

Ik zie Overmars het nog proberen ook. Zou een ramp zijn. Man van glas.

Een grote aankoop voor de toekomst op 6 lijkt me onnodig. Ons middenveld bulkt van het talent met Gravenberch, Taylor, Unuvar oa. Die staan over hooguit 2 jaar in de basis. Liever iemand die er tot die tijd staat. Propper of Schone dan lijkt me.
Propper zou echt een mega aankoop zijn hoor. Doet het heel goed bij Brighton.
Nog 2 jaar Schone, please no. Kon het afgelopen jaar al nauwelijks bijbenen, maar jij wil echt dat we walking football gaan spelen?

PostPosted: 03 Jan 2020 13:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Nee Schöne moet je niet terughalen. Dat gaat alleen maar tegenvallen. Er moet toch wel wat 'frissers' te vinden zijn.

PostPosted: 03 Jan 2020 14:28 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Laten we inderdaad hopen dat Schöne niet wordt teruggehaald. Hij zou niet misstaan op de bank, maar oude rotten voor de bank halen lijkt mij niet bij Ajax passen (ook al deden we dat ook met Huntelaar).

Dan zie ik liever een goede nummer zes komen die toch wat langer mee kan. Gokken op Gravenberch en Taylor vind ik persoonlijk niet verstandig.

PostPosted: 03 Jan 2020 15:02 

Je hebt juist een 'stop-gap' oplossing nodig op 6, geen lange termijn oplossing. Die is er al in de vorm van Gravenberch en Taylor, twee enorme talenten. We zoeken iemand die direct inzetbaar is en direct een meerwaarde, maar die of over 1,5 seizoen weer een transfer wilt maken of accepteert dat hij tegen die tijd op de bank gaat komen.

Propper is 28, mooie leeftijd voor ons dus. Kan ook van pas komen wanneer er meer spelers van ons middenveld vertrekken, Donny bijvoorbeeld. Schone kan ook, maar dat is dan echt voor het komende half jaar min of meer. Kon goed mee in de CL en al helemaal in de EL en Eredivisie zie ik geen problemen.

PostPosted: 03 Jan 2020 15:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee wrote:
Je hebt juist een 'stop-gap' oplossing nodig op 6, geen lange termijn oplossing. Die is er al in de vorm van Gravenberch en Taylor, twee enorme talenten. We zoeken iemand die direct inzetbaar is en direct een meerwaarde, maar die of over 1,5 seizoen weer een transfer wilt maken of accepteert dat hij tegen die tijd op de bank gaat komen.

Propper is 28, mooie leeftijd voor ons dus. Kan ook van pas komen wanneer er meer spelers van ons middenveld vertrekken, Donny bijvoorbeeld. Schone kan ook, maar dat is dan echt voor het komende half jaar min of meer. Kon goed mee in de CL en al helemaal in de EL en Eredivisie zie ik geen problemen.
Ik zou daarom dan ook niet Propper ( die waarschijnlijk gewoon onhaalbaar is, hoog salaris en speelt best veel ) halen, maar iemand die kan wedijveren met Martinez. Volgend jaar kan hij dan samen met Martinez spelen door de plek van v.d. Beek over te nemen. Die twee kunnen dan concurreren met Gravenberch en Taylor.

PostPosted: 03 Jan 2020 15:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
de dominee wrote:

Daar ben ik het niet mee eens, want je gaat er nu vanuit dat Gravenberch en Taylor het gaan waarmaken. Dat moet je niet doen als je wilt blijven strijden in Europa. Daarnaast zal er straks genoeg plek zijn op het middenveld als Van de Beek vertrekt en als Ziyech vertrekt. Er is dus nog genoeg ruimte voor Gravenberch, Taylor en Unuvar.

Nee ik zie liever een speler die wat langer blijft voor de stabiliteit.

PostPosted: 03 Jan 2020 20:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
‘Ajax kan komst Braziliaans wonderkind zo goed als vergeten’
https://sportnieuws.nl/voetbal/transfer ... -vergeten/

PostPosted: 03 Jan 2020 20:10 

Tomza2 wrote:
de dominee wrote:

Daar ben ik het niet mee eens, want je gaat er nu vanuit dat Gravenberch en Taylor het gaan waarmaken. Dat moet je niet doen als je wilt blijven strijden in Europa. Daarnaast zal er straks genoeg plek zijn op het middenveld als Van de Beek vertrekt en als Ziyech vertrekt. Er is dus nog genoeg ruimte voor Gravenberch, Taylor en Unuvar.

Nee ik zie liever een speler die wat langer blijft voor de stabiliteit.
Amen. Dat gokken op talenten ken ik inmiddels wel. Veel te opportunistische poetische gedachte. Dacht dat men inmiddels toch wat wijzer is geworden door het verleden, maar sommigen blijven eigenwijs blijkbaar. Houd het niveau hoog en laat die talenten zichzelf de basis maar inspelen, niet andersom.

PostPosted: 03 Jan 2020 20:24 
Erelid

Snake wrote:
Amen. Dat gokken op talenten ken ik inmiddels wel. Veel te opportunistische poetische gedachte. Dacht dat men inmiddels toch wat wijzer is geworden door het verleden, maar sommigen blijven eigenwijs blijkbaar. Houd het niveau hoog en laat die talenten zichzelf de basis maar inspelen, niet andersom.
Klopt helemaal maar toen was er totaal geen balans in het elftal. Nu heb je spelers als Tadic, Blind, Huntelaar en Ziyech die heel ervaren zijn. Ook spelers als Promes en Tagliafico zijn spelers, die andere ook beter maken en wegwijs kunnen maken.

Met alleen talent kom je er zeker niet maar dat neemt ook niet weg, dat je maar moet blijven kopen. Een Schuurs kan zich nu goed ontwikkelen naast een Blind. Ook een talent als Gravenberch zie ik op dit moment liever op het middenveld in dit Ajax dan bv Alvarez. Alleen moet je niet doorslaan zoals nu bv bij PSV aan de hand is. Die hebben een paar leuke talenten maar de ervaren spelers zoals bv Viergever gezien wordt is ook middelmaat.

PostPosted: 03 Jan 2020 20:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Uiteraard, FR, maar Blind kan zomaar wegvallen. Huntelaar als basisspeler is einde verhaal. Ziyech en Tagliafico zijn volgend seizoen hoogstwaarschijnlijk gevlogen. Routine is een must. AJAX moet er zeker 2 halen, nu of in de zomer. Hopelijk is Propper er eentje van.

PostPosted: 03 Jan 2020 22:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Voordeel van Pröpper halen is ook dat je Martinez op LCV neer kan zetten zo lang Blind er niet is. En dat kan misschien best nog wel even duren natuurlijk..

PostPosted: 04 Jan 2020 03:05 

Pröpper is toch gewoon niet haalbaar? Net van een club met enigszins vergelijkbare kans op prijzen naar Brighton gegast. Speelt daar in principe alles. Kostte 16 miljoen o.i.d. hoezo zouden ze hem voor een acceptable som laten gaan en waarom zou hij willen komen.

PostPosted: 04 Jan 2020 08:31 

DeRuit wrote:
Pröpper is toch gewoon niet haalbaar? Net van een club met enigszins vergelijkbare kans op prijzen naar Brighton gegast. Speelt daar in principe alles. Kostte 16 miljoen o.i.d. hoezo zouden ze hem voor een acceptable som laten gaan en waarom zou hij willen komen.
Waarom hij zou willen komen? Salaris dat AJAX kan en mag betalen en het spelen om prijzen.

PostPosted: 04 Jan 2020 08:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Europees voetbal. Kampioenschapskanzen. En ik denk ook eerder richting een middenveldplek op het EK als hij hier samenspeelt met Donny. Nu staat hij nog achter de Roon in de pikorde..

Voorbeeld van Tadic lijkt me sprekend en vergelijkbaar.

PostPosted: 04 Jan 2020 11:53 

Europees voetbal. Kampioenschapskanzen. En ik denk ook eerder richting een middenveldplek op het EK als hij hier samenspeelt met Donny. Nu staat hij nog achter de Roon in de pikorde..

Maar hij is pas net daarheen vanuit een vergelijkbare club als ons, nog wat jonger dan Tadic. Speelt alles i.t.t. Blind deed.

PostPosted: 04 Jan 2020 13:49 

DeRuit wrote:

Maar hij is pas net daarheen vanuit een vergelijkbare club als ons, nog wat jonger dan Tadic. Speelt alles i.t.t. Blind deed.
Dit is zijn 3e seizoen, hoezo pas net daarheen gegaan? Vergelijkbaar vind ik het ook niet echt. Status van Ajax is flink veranderd.

PostPosted: 04 Jan 2020 14:02 

Snake wrote:
DeRuit wrote:

Dit is zijn 3e seizoen, hoezo pas net daarheen gegaan? Vergelijkbaar vind ik het ook niet echt. Status van Ajax is flink veranderd.
Ah ok, ik dacht dat hij er minder lang zat. Dat heb ik dan fout. Maar PSV speelt ook gewoon mee om het kampioenschap en ook atlijd wel Europees. nu een jaar wat minder, maar hij komt in principe gewoon bij een club vandaan die landelijk om de prijzen mee doet en Europees voetbal speelt.

Hij speelt daar alles, dus het EK lijkt mij geen reden. Van de Beek is ook nog niet zeker van een basisplaats en is eerder een concurrent van Propper dan dat ze naast elkaar gaan spelen. De Jong en Wijnaldum heb je al en dan de derde plek kan V.d. Beek nu mooi pakken op zijn nieuwe positie. of Propper.

PostPosted: 04 Jan 2020 16:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Aangezien Overmars al vaker expliciet heeft uitgesproken dat hij het ook belangrijk vindt dat de kern van Ajax een Nederlands gezicht blijft houden denk ik dat ze komende zomer de pijlen richten op Van Aanholt (vervanger Nico), Propper (vervanger Van de Beek), Bergwijn (vervanger Neres) en Stengs (vervanger Ziyech). Die zullen niet allen komen - en dat hoeft ook niet - maar ik denk wel dat dit gegadigden zijn die hoog op de lijstjes staan. Aangevuld met buitenlands talent en de jongens uit de eigen opleiding.

Vertonghen zou een goede korte termijn oplossing zijn, mits hij niet te veel geld kost. Ten Hag heeft al vaker het idee gehad om met Blind op het middenveld te spelen. En wanneer je weer opbouwt met drie spelers achterin is hij de ideale man om uit te zakken en het spel te maken. Dus die twee zouden ook prima samen kunnen gaan. Wat dat betreft zie ik geen problemen. Ook kan Blind of Vertonghen eventueel op de back spelen. Niet ideaal, maar ze hebben daar beide voldoende ervaring en zakken niet door de ondergrens. Maar belangrijker, en dat wordt zelden genoemd: ze kunnen samen spelen! Niet ideaal, maar ook niet onmogelijk. Als je ziet hoeveel grote clubs er met twee rechtspoten centraal spelen, waarom zou je niet met twee linkspoten kunnen spelen? Heb je direct je vervanger voor Veltman binnen. Botman en Schuurs komen dan ook wel aan hun minuten. Pierie verhuren, die staat anders te lang stil.

Maar het hele Vertonghen verhaal gaat natuurlijk niet op wanneer Ajax een andere geschikte kandidaat heeft om de leegte die Blind achterlaat op te vullen. Ze zullen hun lijstjes paraat hebben. Laat de geruchten maar komen.

PostPosted: 04 Jan 2020 18:29 
Erelid

Ik ben ook benieuwd of Ajax echt andere alternatieven heeft nu Vertonghen te duur blijkt.
Het is ook van belang, dat je een eventuele vervanger NU haalt en niet eind januari. Ajax heeft Blind ook eerder aangetrokken (en was toen duurder) omdat ze hem ook in de voorronde CL wilde hebben.

Ik denk, dat ze Vertonghen graag nu erbij hadden willen hebben en nu dit mislukt is, gaan ze intern een oplossing zoeken. Dus Schuurs zal meer in aanmerking komen centraal achterin. Misschien dat ze Vertonghen wel op de korrel houden zodat ze hem alsnog kunnen binnen halen voor volgend jaar en de onzekerheid mbt Blind. Voor de langere termijn dus.

Blijft ook jammer, dat er geen tijdsindicatie is afgegeven mbt Labyad. Promes zal wel snel weer beschikbaar zijn en Neres verwacht ik ook eind Januari wel terug maar de spoeling blijft dun. Lang heeft aangetoond er nog lang niet klaar voor te zijn en Tadic en Ziyech zie ik lever op andere posities. Maar het kan ook zijn dat Traore inmiddels is opgeschoven in de hiërarchie waardoor Tadic meer vrijkomt om vanaf de vleugels te spelen.

Zoals al vaker gezegd zal Overmars ook over dit half jaar heen moeten kijken. Tagliafico, Ziyech en Huntelaar kunnen wegvallen. Er blijft onzekerheid over Blind en ik houd altijd rekening met een onverwachts vertrekt van iemand.

Als Ajax echt Propper had willen hebben, hadden ze nu ook moeten toeslaan.

Zoals hierboven ook al gezegd, zal Overmars ook kijken naar nederlanders en dan kom je al snel uit bij Stengs, Propper, Bergwijn en Aanholt. Stengs zie ik graag bij Ajax want die laat al tijden zien gewoon over een hoog constant nivo te beschikken. Bergwijn blijf ik over twijfelen. Heeft een half jaar ontzettend goed gespeeld bij PSV maar dat is alweer een jaar geleden. Ook bij Oranje speelt hij pover. Wie weet dat een nieuwe omgeving hem goed doet maar ik denk dat je sowieso veel te veel geld gaat neerleggen voor hem.

En als je echt ballen hebt en de concurrentie pijn wil doen, koop dan Lammers en Berghuis. Lammers vind ik een typische technische Ajaxspits en Bergwijn is op zijn karakter na een uitstekende voetballer.

Maar ik blijf vinden, dat Ajax zsm een snelle diepgaande buitenspeler moet aantrekken.

PostPosted: 04 Jan 2020 19:42 

Volgend seizoen ga ik er vanuit dat v.d. Beek, (mogelijk)Ziyech, Neres, Tagliafico en Onana weggaan. Ik ga er nu nog vanuit dat Blind wel weer terugkomt volgend seizoen. Als we dat Nederlands in willen vullen dan zou ik het zo doen.

Onana:
Lastig omdat we niet weten hoe goed Varela nu eigenlijk is. Dat je wel geruchten hoort dat Ajax een keeper volgt lijkt er op te duiden dat hij toch niet goed genoeg is en Katorski en/of Scherpen ook niet goed genoeg voor 1e of 2e keeper. Dan zou je Bizot moeten halen als vervanger. Of wel gewoon gokken op Scherpen of Kotarski ( geen Nederlander, wel uit de opleiding)

Tagliafico:
Familla-Castillo schijnt het volgens verschillende jeugdvolgers goed te doen bij Jong Ajax en zou volgens hen gewoon gekocht moeten worden. Die kan dan mooi Tagliafico opvolgen.
Daarachter heb je Salah-Eddine of Dest / Mazraoui in geval van nood.

Ziyech moet je wel vervangen, want Jensen, Lang of Kuhn lijken er nog niet klaar voor helaas. Lang had een mooie opvolger kunnen zijn, maar dan moet hij wel stappen gaan zetten het komende half jaar.
Stengs zie ik niet komen. die lijkt me ten eerste te duur en ten tweede zit hij bij Raiola. Is Oguzhan Ozyakup een optie? Weet niet hoe haalbaar hij is, zit al erg lang bij Besiktas volgens mij.

Neres moet sowieso vervangen worden. Wat mij betreft mag Labyad ook weg, maar dan moet je nog minimaal twee vleugelspelers halen want in Jong lopen nu ook geen uitblinkers rond op de vleugels. Bergwijn lijkt mij onhaalbaar geworden. Heeft nog een contract tot 2023, zal vast geen misselijke duit verdienen en als hij dadelijk redelijk op het EK speelt dan is het buitenland er ook sneller bij. Als hij geen verdienstelijk EK speelt dan duurt het ook nog weer 2 jaar voordat het WK er is en dat lijkt me dan geen reden om vaker te spelen in Nederland. Hoe goed ze het nu doen weet ik niet, maar wat namen die ik zou kunnen opnoemen zijn dan Dilrosun of Danjuma a.k.a. Groeneveld. Als tweede vleugelspeler eventueel Chong ( transfervrij in de zomer ) en van Bergen dan.

V.d. Beek kan je opvangen met een verdediger en dan Blind doorschuiven. Als je dan Nederlands wil blijven zou ik denken aan van Drongelen, Riedewald of evt Denswil of Hoedt. Maar die laatste 3 ken ik niet echt als sturende spelers die Schuurs en Castillo dan kunnen begeleiden / sturen. Van de eerste weet ik niet hoe goed hij is. Het mooiste zou zijn Vertonghen, maar die lijkt dus te duur.
Anders zou je nog Ekkelenkamp kunnen proberen, maar die vind ik hetzelfde probleem hebben als v.d. Beek dat hij te weinig betrokken is in de opbouw. En daardoor weet ik ook niet hoe goed hij daarin is.

Huntelaar kan je makkelijk intern opvangen wat mij betreft.

TL;DR: Met Nederlanders zou ik het zo opvangen:
Onana -> Bizot of Scherpen/Kotarski
Tagliafico-> Castillo
V.d. Beek -> Vertonghen of Van Drongelen en Blind doorschuiven of Ekkelenkamp.
Ziyech -> Ozyakup
Neres -> Dilrosun of Danjuma met daarachter van Bergen of Chong
Huntelaar -> Traore en Danilo doorschuiven ( of anders Brobbey of Hansen ).

Post new topic  Reply to topic  [ 1206 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42 49  Next

All times are UTC+02:00