Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 21 Dec 2018 12:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Dat is inderdaad het grote probleem. Ik zie heel graag Nederlandse voetballers bij Ajax, maar als ze er niet zijn dan kan het niet. Tenminste, van het juiste niveau.

Fosu-Mensah zou een goede versterking zijn. Voor de rest kan ik mij niet veel haalbare Nederlanders voor de geest halen. Misschien Robben nog en Babel. Maar Babel vertrekt nu uit Turkije omdat hij het niet eens werd over een nieuw contract. Ik gok dat dit ging om salaris.

Dan heb je nog spelers die waarschijnlijk nog niet open staan voor een terugkeer naar Nederland, zoals: Willems, Rekik, Van Aanholt, De Roon, Dost, Cillessen, Tete, Strootman... En veel van dit soort spelers zie ik nou ook niet graag voor Ajax spelen.

PostPosted: 21 Dec 2018 12:44 

Tomza2 wrote:
Dat is inderdaad het grote probleem. Ik zie heel graag Nederlandse voetballers bij Ajax, maar als ze er niet zijn dan kan het niet. Tenminste, van het juiste niveau.

Fosu-Mensah zou een goede versterking zijn. Voor de rest kan ik mij niet veel haalbare Nederlanders voor de geest halen. Misschien Robben nog en Babel. Maar Babel vertrekt nu uit Turkije omdat hij het niet eens werd over een nieuw contract. Ik gok dat dit ging om salaris.

Dan heb je nog spelers die waarschijnlijk nog niet open staan voor een terugkeer naar Nederland, zoals: Willems, Rekik, Van Aanholt, De Roon, Dost, Cillessen, Tete, Strootman... En veel van dit soort spelers zie ik nou ook niet graag voor Ajax spelen.
Van de namen die jij hier noemt zou ik evt. alleen Cillessen graag terug zien komen als Onana vertrekt. De rest is minder dan we nu hebben. We willen juist beter worden.

PostPosted: 21 Dec 2018 14:09 

Waarom zou Manchester hem laten gaan?
Tomza2 wrote:

PostPosted: 02 Jan 2019 13:20 

rlfschprs wrote:
Tomza2 wrote:

Het is idd nog maar de vraag of Manchester hem (makkelijk) laat gaan. Hij speelt alleen weinig bij Fulham, en zijn contract loopt niet lang meer door bij Manchester. In de zomer nog 1 jaar, dus wil Manchester nog wat verdienen.. En ik neem aan dat het contact redelijk warm is met ze, vanwege Sar en na de transfer van Blind.

Ik zou zeker een poging wagen. Niet geschoten..

PostPosted: 02 Jan 2019 13:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
rlfschprs wrote:
Tomza2 wrote:

Het is idd nog maar de vraag of Manchester hem (makkelijk) laat gaan. Hij speelt alleen weinig bij Fulham, en zijn contract loopt niet lang meer door bij Manchester. In de zomer nog 1 jaar, dus wil Manchester nog wat verdienen.. En ik neem aan dat het contact redelijk warm is met ze, vanwege Sar en na de transfer van Blind.

Ik zou hem niet terughalen. Dan had hij niet op zijn 16e weg moeten gaan.

PostPosted: 02 Jan 2019 13:40 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
rlfschprs wrote:

En wat bereik je daar precies mee? Gaan die jongens toch gewoon naar PSV.

PostPosted: 02 Jan 2019 13:42 

Snake wrote:
DeRuit wrote:
Snake wrote:

Prima toch. Als je ze terughaalt dan bereik je er mee dat ze even goed gaan cashen en als ze daar niet doorbreken maar nog wel potentie hebben hebben ze een mooie backup om bij hun oude club te gaan spelen.

PostPosted: 02 Jan 2019 14:10 
Erelid

DeRuit wrote:
Prima toch. Als je ze terughaalt dan bereik je er mee dat ze even goed gaan cashen en als ze daar niet doorbreken maar nog wel potentie hebben hebben ze een mooie backup om bij hun oude club te gaan spelen.
Ik snap je ergens wel, maar als je een talent als Fosu-Mensah kan terug halen dan moet je dat niet gaan weigeren omdat hij op zijn 16de bij ons is weggegaan. Ik vind het zonde om spelers niet te kopen omdat ze vroeger iets hebben gedaan waar je het niet mee eens was.

PostPosted: 02 Jan 2019 14:23 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
DeRuit wrote:

Nee dat is niet prima. Dan versterk je PSV sportief en financieel, met eigen jongens notabene.
Ik neem het ze nog niet eens zo kwalijk dat ze voor een buitenlands avontuur hebben gekozen. Staat goed op je cv en je verdient bakken met geld, terwijl je nog moet doorbreken. Was bij Ajax niet gelukt. Denk dat De Sa wel een paar keer achter z'n oren krabt als ie daarover terug denkt.

Vind niet dat we in de situatie zijn dat we hier een politiek spel van moeten maken. Bij ons horen gewoon de grootste talenten te spelen.

PostPosted: 02 Jan 2019 15:34 

Als ze weggestuurd worden en opleven, dan zou ik ze wel terughalen. Als ze de kans krijgen om te tekenen ( of toen het beleid nog was dat je een jaartje moest wachten dat ze voldoende perspectief) en dan weggaan vind ik niet dat je ze moet terughalen.

Anders gaan al je grootste talenten weg op 16 jarige leeftijd. Even cashen en proberen het bij een grotere club te maken. Lukt dat niet, speel je weinig (dus je ontwikkeling staat stil) maar heb je eventueel nog wel potentie dan kan je weer terug. Dat moet je niet willen wat mij betreft. Dan houd je alleen degene die echt voor hun carriere kiezen of van Ajax houden.

Het is ook niet zo dat ze dan na 2 goede jaren weer bijtekenen. Dan gaan ze ook weer naar een grotere/andere club voor de pegels. Dus je investeert in ze, ze gaan weg (net) voordat je er financieel of sportief van kan oogsten. Dan staat hun ontwikkeling vaak stil, of stiller dan bij Ajax gebeurd zou zijn. Zou je terughalen dan investeer je weer in ze om die opgelopen achterstand in de ontwikkeling zo goed mogelijk weg te werken en dan gaan ze weer weg wanneer ze net op de top of dichterbij de top van hun kunnen komen. Heb je er nog weinig aan omdat ze die achterstand in moeten halen.

Ook is het de vraag of TFM ooit nog zijn potentie haalt. Hij is nog maar bijna 22 maar wel een aantal cruciale jaren gemist. Hij had, als ik de berichten moet geloven net zo'n potentie als de Ligt.

PSV heeft nu dan Malen gehaald, maar gaat die bijtekenen? Nog een jaar contract en ook Raiola als zaakwaarnemer. Nu heeft van Bommel die ook dacht ik, dat scheelt misschien nog.

PostPosted: 02 Jan 2019 15:50 

DeRuit wrote:
Anders gaan al je grootste talenten weg op 16 jarige leeftijd. Even cashen en proberen het bij een grotere club te maken. Lukt dat niet, speel je weinig (dus je ontwikkeling staat stil) maar heb je eventueel nog wel potentie dan kan je weer terug. Dat moet je niet willen wat mij betreft. Dan houd je alleen degene die echt voor hun carriere kiezen of van Ajax houden.
'Al je grootste talenten' is ook wel schromelijk overdreven. In feite verandert er niet veel, alleen pikt PSV deze jongens niet meer alleen op.
Het is ook niet zo dat ze dan na 2 goede jaren weer bijtekenen. Dan gaan ze ook weer naar een grotere/andere club voor de pegels. Dus je investeert in ze, ze gaan weg. Dan investeer je weer en dan gaan ze weer weg wanneer ze net op de top of dichterbij de top van hun kunnen komen.
Ja, of je investeert in ze, ze gaan weg en ze belanden bij PSV. Dan ben je aan het opleiden voor je grootste concurrent. Heel tof dat je dan zo'n statement draagt, maar je snijdt jezelf in de vingers.
Heb je hiervan cijfers uit de praktijk trouwens? Ben geneigd om te zeggen dat dit ook overdreven is. Niet iedere speler is hetzelfde, en als je die jongens een langdurig contract aanbiedt dan hoeven ze niet bij te tekenen en mochten ze toch willen vertrekken als ze op hun top zitten profiteert Ajax daar financieel van. Prima toch?

PostPosted: 02 Jan 2019 17:28 

Snake wrote:
DeRuit wrote:
'Al je grootste talenten' is ook wel schromelijk overdreven. In feite verandert er niet veel, alleen pikt PSV deze jongens niet meer alleen op.
Het is ook niet zo dat ze dan na 2 goede jaren weer bijtekenen. Dan gaan ze ook weer naar een grotere/andere club voor de pegels. Dus je investeert in ze, ze gaan weg. Dan investeer je weer en dan gaan ze weer weg wanneer ze net op de top of dichterbij de top van hun kunnen komen.
Ja, of je investeert in ze, ze gaan weg en ze belanden bij PSV. Dan ben je aan het opleiden voor je grootste concurrent. Heel tof dat je dan zo'n statement draagt, maar je snijdt jezelf in de vingers.
Heb je hiervan cijfers uit de praktijk trouwens? Ben geneigd om te zeggen dat dit ook overdreven is. Niet iedere speler is hetzelfde, en als je die jongens een langdurig contract aanbiedt dan hoeven ze niet bij te tekenen en mochten ze toch willen vertrekken als ze op hun top zitten profiteert Ajax daar financieel van. Prima toch?
Als je het laat zoals het nu is verandert er toch ook niet veel. Alleen Malen is bij PSV terecht gekomen. Over cijfers, nee die heb ik niet. Malen heeft wel voor 3 jaar getekend bij PSV toen. Dus die zou nu moeten bijtekenen (dit jaar), verkocht moeten worden of loopt volgend jaar gratis de deur uit. Maar het is toch geen goed signaal aan talenten dat ze tot hun 16e een topopleiding krijgen, dan voor het geld kunnen kiezen i.p.v. hun eerste contract bij Ajax te tekenen en dan als het niet (snel) genoeg lukt een stap terug/opzij kunnen doen en dan weer bij Ajax gaan spelen om hun ontwikkeling weer te bevorderen.
Je kan er niet vanuit gaan dat ze hun hele carriere vanaf hun 19e, of 20e dan weer bij Ajax blijven. Als ze zich weer klaar voelen voor een stap dan gaan ze weer. Dan vind ik niet dat je voor een enkele keer dat zo'n speler die vroeg weggaat en nog wel de top zou kunnen halen dit beleid om moet gooien.

PostPosted: 02 Jan 2019 17:29 
Erelid

DeRuit wrote:
Anders gaan al je grootste talenten weg op 16 jarige leeftijd. Even cashen en proberen het bij een grotere club te maken. Lukt dat niet, speel je weinig (dus je ontwikkeling staat stil) maar heb je eventueel nog wel potentie dan kan je weer terug. Dat moet je niet willen wat mij betreft.
Dit is een aanname en dat weet jij niet.
DeRuit wrote:
Dan houd je alleen degene die echt voor hun carriere kiezen of van Ajax houden.
Heel leuk dat sentiment, maar voor mij is dat niet nodig. Dat een speler van 'Ajax moet houden' vind in een non-factor, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Daarnaast betekent het toch niet dat jij niet voor je carriere kiest als je Ajax verlaat voor Manchester of Chelsea? Kijk bijvoorbeeld naar Karim Rekik. Verlaat Feyenoord op een jonge leeftijd, haalt het niet bij City, maar speelt nu toch goed bij Hertha. Zou hij hoger hebben gespeeld als hij bij Feyenoord was gebleven? Wellicht, maar dat weten we niet. Misschien zou hij bij Feyenoord helemaal geflopt zijn en speelde hij nu voor TOP Oss. Een speler kan daadwerkelijk geloven dat hij het talent heeft om door te breken bij een grote club en niet voor het geld gaan.
DeRuit wrote:
Het is ook niet zo dat ze dan na 2 goede jaren weer bijtekenen. Dan gaan ze ook weer naar een grotere/andere club voor de pegels. Dus je investeert in ze, ze gaan weg (net) voordat je er financieel of sportief van kan oogsten. Dan staat hun ontwikkeling vaak stil, of stiller dan bij Ajax gebeurd zou zijn. Zou je terughalen dan investeer je weer in ze om die opgelopen achterstand in de ontwikkeling zo goed mogelijk weg te werken en dan gaan ze weer weg wanneer ze net op de top of dichterbij de top van hun kunnen komen. Heb je er nog weinig aan omdat ze die achterstand in moeten halen.
Nogmaals een aanname waarvan jij helemaal niet weet of het waar is. Welke echte voorbeelden kun jij mij noemen van de situatie die jij mij geschetst hebt? Je speculeert een hoop, maar of het waar is weet niemand. Voor hetzelfde geld komt een Fosu-Mensah terug. Tekent een contract voor 3 jaar. Speelt de sterren van de hemel. Tekent 2 jaar bij. Wordt verkocht voor 60 miljoen aan Bayern Munchen. Zo kan ik nog wel meer situaties opnoemen waarvan wij niet weten of het wel of niet gaat gebeuren.
DeRuit wrote:
Ook is het de vraag of TFM ooit nog zijn potentie haalt. Hij is nog maar bijna 22 maar wel een aantal cruciale jaren gemist. Hij had, als ik de berichten moet geloven net zo'n potentie als de Ligt.
Dit is inderdaad maar de vraag. Maar ons Frenkie breekt nu ook pas op zijn 21ste door. Zo zijn er nog wel meer spelers die op latere leeftijd doorbreken. Maar je kan het ook zo zien: hij heeft enkele op hoog niveau getraind met spelers zoals Lukaku, Ibrahimovic, Pogba, etc. Daarnaast heeft hij Premier League ervaring. Maar ik ben het met jou eens dat het nog maar kijken is of hij het waar gaat maken, maar ook dat blijft altijd een topic met elke speler die je aantrekt.
DeRuit wrote:
PSV heeft nu dan Malen gehaald, maar gaat die bijtekenen? Nog een jaar contract en ook Raiola als zaakwaarnemer. Nu heeft van Bommel die ook dacht ik, dat scheelt misschien nog.
Tja, we gaan het zien. Ik neem aan dat hij inziet dat hij de plek gaat innemen van de eerste aanvaller die vertrekt bij PSV. Mocht het Lozano, De Jong of Bergwijn zijn. Malen zal de vrijgekomen plek innemen.

PostPosted: 02 Jan 2019 18:15 

Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Anders gaan al je grootste talenten weg op 16 jarige leeftijd. Even cashen en proberen het bij een grotere club te maken. Lukt dat niet, speel je weinig (dus je ontwikkeling staat stil) maar heb je eventueel nog wel potentie dan kan je weer terug. Dat moet je niet willen wat mij betreft.
Dit is een aanname en dat weet jij niet.
Klopt, al je grootste talenten is natuurlijk overdreven. Maar er is wel een prikkel om langer te blijven minder wat mij betreft. Mocht het niet lukken bij die grotere club kan je nog terugkomen om het weer opnieuw te proberen. Je weet nooit het effect, tenzij je het echt gaat uitvoeren voor langere tijd. Maar mijn inziens geef je ze een reden minder om langer te blijven.
Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Dan houd je alleen degene die echt voor hun carriere kiezen of van Ajax houden.
Heel leuk dat sentiment, maar voor mij is dat niet nodig. Dat een speler van 'Ajax moet houden' vind in een non-factor, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Daarnaast betekent het toch niet dat jij niet voor je carriere kiest als je Ajax verlaat voor Manchester of Chelsea? Kijk bijvoorbeeld naar Karim Rekik. Verlaat Feyenoord op een jonge leeftijd, haalt het niet bij City, maar speelt nu toch goed bij Hertha. Zou hij hoger hebben gespeeld als hij bij Feyenoord was gebleven? Wellicht, maar dat weten we niet. Misschien zou hij bij Feyenoord helemaal geflopt zijn en speelde hij nu voor TOP Oss. Een speler kan daadwerkelijk geloven dat hij het talent heeft om door te breken bij een grote club en niet voor het geld gaan.
Ze hoeven van mij niet van Ajax te houden, maar dat noemde ik als een prikkel dat ze wel zouden willen blijven ook al kunnen ze elders meer verdienen en krijgen ze ook nog eens een tweede kans als die "grote" club in eerste instantie te hoog gegrepen was of niet was wat ze wouden. Ik vind dit toch uitzonderingen, zelfs Rekik. Rodney Kongolo ging bij Feyenoord ook vroeg weg en zit nu bij Heerenveen met 240 minuten eredivisie dit seizoen. Zijn broer bleef langer en speelt wekelijks premier league.
Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Nogmaals een aanname waarvan jij helemaal niet weet of het waar is. Welke echte voorbeelden kun jij mij noemen van de situatie die jij mij geschetst hebt? Je speculeert een hoop, maar of het waar is weet niemand. Voor hetzelfde geld komt een Fosu-Mensah terug. Tekent een contract voor 3 jaar. Speelt de sterren van de hemel. Tekent 2 jaar bij. Wordt verkocht voor 60 miljoen aan Bayern Munchen. Zo kan ik nog wel meer situaties opnoemen waarvan wij niet weten of het wel of niet gaat gebeuren.
Dat is inderdaad een aanname, er zijn maar weinig voorbeelden van spelers die vroeg weggingen. Naar PSV of een andere NLe club gingen en alsnog slaagden. De enige die een soort van geslaagd zijn die ik ken zijn Bruma en Rekik. Vanuit Ajax zijn Peeters en Bouy terug gekomen, maar dat was via verhuur en niet geslaagd. Verder zit James Fofana (via Lazio en Vitesse) nu zonder club. Bruma heeft PSV 12 miljoen voor gekregen ongeveer, volgens een artikel wat ik nu lees moest 30% naar Chelsea en hij kostte 3,5. Dan nog wat salaris er bij en heb je financieel niet echt een klapper gemaakt natuurlijk. Rekik kwam ook via verhuur over eerst volgens mij. Zelf vind ik nog steeds dat je voor die incidenten geen extra prikkel hoeft te geven aan jonge spelers dat ze een back up hebben mocht het niet lopen zoals verwacht bij die andere club.
Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Dit is inderdaad maar de vraag. Maar ons Frenkie breekt nu ook pas op zijn 21ste door. Zo zijn er nog wel meer spelers die op latere leeftijd doorbreken. Maar je kan het ook zo zien: hij heeft enkele op hoog niveau getraind met spelers zoals Lukaku, Ibrahimovic, Pogba, etc. Daarnaast heeft hij Premier League ervaring. Maar ik ben het met jou eens dat het nog maar kijken is of hij het waar gaat maken, maar ook dat blijft altijd een topic met elke speler die je aantrekt.
Net als mijn bericht ook aannames. Is inderdaad niet te voorspellen, maar voor deze incidenten zou ik hem niet terugnemen. Ook niet in dit geval dat het beleid toen was om geen contract te geven etc.
Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Tja, we gaan het zien. Ik neem aan dat hij inziet dat hij de plek gaat innemen van de eerste aanvaller die vertrekt bij PSV. Mocht het Lozano, De Jong of Bergwijn zijn. Malen zal de vrijgekomen plek innemen.
Dat is inderdaad afwachten. Hoeveel had Kluivert bij ons kunnen spelen nu? Vaak speelt Neres linksbuiten terwijl het geen echte linksbuiten is. Daar had hij ook kunnen staan.

PostPosted: 02 Jan 2019 19:51 
Erelid

Ik ga niet de moeite nemen om iedereen hier te quoten ;)

Zou TFM een aanwinst zijn? Ja, mits hij nodig is voor je basis. Op dit moment hebben we al 2 vaste waardes op de back-posities.

Zou hij dan zijn carriere bij Ajax afsluiten? Waarschijnlijk niet maar lengte van een contract en speciale bepalingen kunnen voldoende zekerheid inbouwen voor Ajax

Gaat Malen de plek overnemen als 1 van de aanvallers bij PSV vertrekt? Denk het niet. Zou een cultuurschok betekenen daar. (Of een kapot lampie moet die schok leveren natuurlijk ;) ) Locadia was ook ooit het talent wat tegen de basis aanzat en toen haalden ze ook gewoon Lozano!

PostPosted: 03 Jan 2019 04:40 

murdoch01 wrote:
Ik ga niet de moeite nemen om iedereen hier te quoten ;)

Zou TFM een aanwinst zijn? Ja, mits hij nodig is voor je basis. Op dit moment hebben we al 2 vaste waardes op de back-posities.

Zou hij dan zijn carriere bij Ajax afsluiten? Waarschijnlijk niet maar lengte van een contract en speciale bepalingen kunnen voldoende zekerheid inbouwen voor Ajax

Gaat Malen de plek overnemen als 1 van de aanvallers bij PSV vertrekt? Denk het niet. Zou een cultuurschok betekenen daar. (Of een kapot lampie moet die schok leveren natuurlijk ;) ) Locadia was ook ooit het talent wat tegen de basis aanzat en toen haalden ze ook gewoon Lozano!
Alleen talenten met een Ajax verleden krijgen de kans. Rosario, Bergwijn, Malen. Isimat gaat nog steeds voor Obispo. Of ze moeten engelengeduld hebben zoals hendrix

PostPosted: 03 Jan 2019 15:28 

Ik zou jongens als TFM, Redan, Castillo en Dilrosun (Peeters boeit me nog niet eens) niet graag bij PSV zien, maar dat is mijn mening. Veel te interessante jongens. Malen bij PSV doet me al pijn.

Maargoed, we verschillen hierin teveel van mening en gaan het nooit eens worden ;)

PostPosted: 03 Jan 2019 16:30 

Malen? Wat dacht je van Stevie Bergwijn? Jarenlang een koppel met Nouri, nu bij PSV. Eeuwig zonde.

PostPosted: 03 Jan 2019 18:47 

de dominee wrote:
Malen? Wat dacht je van Stevie Bergwijn? Jarenlang een koppel met Nouri, nu bij PSV. Eeuwig zonde.
Is alleen door een geheel andere reden bij Ajax weg gegaan. Ook geen tussenstap gemaakt in het buitenland.

PostPosted: 10 Jan 2019 23:10 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
renemar wrote:
Mexicanen trekken veel naar elkaar toe. Als ze al naar Nederland komen, gaan ze op dit moment naar PSV. Enige reden waarom PSV Lozano heeft binnen gehengeld was omdat Guardado en Moreno er speelden.
En alle Mexicanen zijn hetzelfde en de afstand Amsterdam-Eindhoven is 1000 km.
Wat een maffe reden om voor een club te kiezen.
Told you so. :P

PostPosted: 10 Jan 2019 23:13 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Guardado heeft blijkbaar veel overtuigingskracht op Mexicaanse spelers.

PostPosted: 10 Jan 2019 23:28 

renemar wrote:
Mexicanen trekken veel naar elkaar toe. Als ze al naar Nederland komen, gaan ze op dit moment naar PSV. Enige reden waarom PSV Lozano heeft binnen gehengeld was omdat Guardado en Moreno er speelden.
En alle Mexicanen zijn hetzelfde en de afstand Amsterdam-Eindhoven is 1000 km.
Wat een maffe reden om voor een club te kiezen.
Told you so. :P
Sorry, als dat klopt ben ik blij dat hij niet komt. Wat moet je met een speler zonder eigen mening en totaal geen persoonlijkheid.

PostPosted: 10 Jan 2019 23:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik ook. Alhoewel het teleurstellend is dat een clubje als Betis hoger wordt aangeslagen. De PD heeft dan een grotere aantrekkingskracht dan de topclub AJAX uit een kunstgrasdivisie.

AJAX zal deze winter toch iets moeten halen anders wordt het in de zomer wel erg druk.

PostPosted: 10 Jan 2019 23:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik ook. Alhoewel het teleurstellend is dat een clubje als Betis hoger wordt aangeslagen. De PD heeft dan een grotere aantrekkingskracht dan de topclub AJAX uit een kunstgrasdivisie.
Voor een groot talent, die zich nog moet bewijzen is het inderdaad zorgelijk, dat hij niet kiest voor de springplank Ajax. Zeker niet als je kijkt naar dit seizoen met de europese prestaties.

Maar goed, de PD heeft natuurlijk altijd al meer aantrekkingskracht dan de eredivisie. Alleen jammer, dat Ajax nu niet kan profiteren van het CL prestaties.
AJAX zal deze winter toch iets moeten halen anders wordt het in de zomer wel erg druk.
Eens. Ze nu eerst moeten dealen met de situatie omtrent Neres.

PostPosted: 11 Jan 2019 07:14 

Zal me ook niets verbazen als hij daar ook wat meer verdient dan hij bij Ajax zou hebben gedaan.
Verder baart me vooral de transfer van eventueel Neres en dus duidelijk van Wober zorgen.

Dat lijken me toch de vervangers van Ziyech en De Ligt. Magallan is beter rechts in het centrum en Blind vind ik meer een middenvelder, die eventueel naar het middenveld kan als de Jong weg gaat.

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+01:00