Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 06 May 2019 11:36 
Erelid

Ik hoop dat Ajax komende zomer afscheid neemt van de volgende spelers:
-Lamprou (Te klein en niet goed genoeg)
-Kristensen (Technisch en verdedigend te beperkt)
-Labyad (Komt gewoonweg niveau tekort en is geen talent meer)
-Dani de Wit (Leuk zo'n "draufgänger", maar komt gewoon niveau tekort. Als iets ons heeft geleerd dit jaar is dat wij het van het voetbal moet hebben en de voetballende oplossing. Dan heb je eigenlijk niets aan hem).
-Siem de Jong (Kan absoluut niet mee bij ons)
-Van Leer (Komt tekort)
-Cassierra (Hoop dat ze de optie lichten, geen toekomst hier)
-Sierhuis (Hoop dat ze de optie lichten, geen toekomst hier)
-Orejuela (Geen toekomst hier)

JA
-Van Bladeren (Genoeg keepers)
-El Maach (Genoeg keepers)
-Ter Heide (Te weinig niveau)
-Solomons (Bakt er weinig van)
-Kemper (Te weinig niveau)
-Botman (Bakt er weinig van, heeft gewoon tot 2022 contract :x )
-Bakboord (Dest en Timber zijn beter)
-Thethani (Bakt er weinig van)
-Nunnely (Kan best handig zijn voor een club als ADO, maar niet voor Ajax)

Verhuur:
-Vaclav Cerny: Wil hem nog één laatste kans geven, verleng zijn contract maar met 1 jaar, en verhuur hem aan een Eredivisieclub. Heeft nog steeds talent.
-Daley Sinkgraven: Wil hem ook nog één laatste kans geven en verhuur hem maar een Eredivisieclub, want mag ook niet meer bij Jong Ajax. Heeft nog steeds talent.

PostPosted: 06 May 2019 12:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Sierhuis hoef je nog niet af te schrijven van mij. Doet het nu goed bij Groningen en we kunnen gewoon kijken hoe hij zich volgend seizoen ontwikkelt. Hij krijgt nu in ieder geval genoeg speelminuten.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 May 2019 14:11 
Erelid

Stormrage wrote:
Sierhuis hoef je nog niet af te schrijven van mij. Doet het nu goed bij Groningen en we kunnen gewoon kijken hoe hij zich volgend seizoen ontwikkelt. Hij krijgt nu in ieder geval genoeg speelminuten.
Kom op, dat is toch geen Ajax-spits? Vrij weinig techniek, en compenseert dat niet met fysiek.

PostPosted: 06 May 2019 14:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Vrij weinig techniek? Heb je zijn goals in de A1 wel eens gezien? :P
Ik denk dat Sierhuis zich prima kan ontwikkelen tot een type Huntelaar.

Kijk gewoon hoe het volgend seizoen gaat bij Groningen en bepaal dan wat je met jem doet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 May 2019 23:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Nou dit wordt wat.
Geen kans op de wereldbeker en als je kampioen wordt twee voorrondes te spelen.
Nu zie ik de Ligt ( geen wereldbeker ) wel gaan en Neres en ook v.d. Beek wel. En Tadic bij een goed bod ook.

PostPosted: 08 May 2019 23:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nou...de finale hadden we waarschijnlijk niet gewonnen. AJAX is tactisch kennelijk nog te makkelijk te ontregelen en het gebrek aan kracht, als AJAX tactisch het niet kan bijbenen, is fnuikend. Is wel duidelijk waar de pijnpunten liggen. Nu helemaal.
Hopelijk worden we wel kampioen. Zou ik enorm knap vinden na deze enorme dreun.

PostPosted: 09 May 2019 00:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
AJAX is tactisch kennelijk nog te makkelijk te ontregelen en het gebrek aan kracht, als AJAX tactisch het niet kan bijbenen, is fnuikend.
Ergens begrijp ik je wel maar we moeten niet alles gaan ophangen aan het niet halen van de CL finale.
Ajax heeft fantastische wedstrijden gespeeld. Ook tactisch en ook tactisch door het ontlopen van fysiek spel. Je wint niet voor niets van Juventus en Real en blijft ongeslagen tegen Bayern. Dat kun je niet als je makkelijk tactisch te ontregelen bent.

Wat er vanavond is gebeurd is altijd al het mankement van Ajax maar dat is ook weer het mooie aan Ajax omdat het van het voetbal uitgaat. Natuurlijk moet je ook fysiek hebben maar dat moet of mag niet de overhand hebben want dan leg het zeker af. Je moet juist als Ajax afwijkend en aanvallend blijven voetballen om dit juist te kunnen ontlopen. Dat is ook vaak gelukt en deels ook tegen Tottenham.

Het beleid wat onder Overmars is ingezet is gewoon goed. Je zit bij de laatste 4 van de CL dus wat "zeuren" we nu. Natuurlijk is het extra zuur dat je de finale niet haalt maar vorige week, hield dit Ajax wel stand. Toen zeikten we nog dat een overwinning daar niet goed genoeg was en we daar niet voetbalde. Dat is toch juist des Ajax?

PostPosted: 09 May 2019 00:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
343 wrote:
Nou...de finale hadden we waarschijnlijk niet gewonnen. AJAX is tactisch kennelijk nog te makkelijk te ontregelen en het gebrek aan kracht, als AJAX tactisch het niet kan bijbenen, is fnuikend.
Eens. Daarom moeten we maar terugkijken op een paar leuke potjes. Zonder sterkhouders (De Jong, De Ligt, Neres) krijg je het gewoon heel zwaar.

PostPosted: 09 May 2019 00:21 
Erelid

Overigens vind ik dat je nog een ander aspect miste vandaag en dat is diepte. Na het wegvallen van Neres heb je gewoon te weinig diepte op de vleugels. Heb ik weleens vaker aangegeven. Neres is de enige buitenspeler, die diepte en snelheid heeft en ook zonder bal. Tadic en Ziyech zijn fantastische voetballer maar komen bijna altijd in de bal.

Dit heeft je vandaag ook opgebroken.

PostPosted: 09 May 2019 00:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
Overigens vind ik dat je nog een ander aspect miste vandaag en dat is diepte. Na het wegvallen van Neres heb je gewoon te weinig diepte op de vleugels. Heb ik weleens vaker aangegeven. Neres is de enige buitenspeler, die diepte en snelheid heeft en ook zonder bal. Tadic en Ziyech zijn fantastische voetballer maar komen bijna altijd in de bal.

Dit heeft je vandaag ook opgebroken.
100% eens
Met een Neres had je dit naar alle waarschijnlijkheid over de streep getrokken, het spel wat AJAX speelt kan gewoon niet zonder de dreiging van echte diepte.
Ook het AJAX van de jaren 90 was echt 2 klassen minder wanneer Overmars niet speelde.

PostPosted: 09 May 2019 00:40 
Erelid

MvBno1 wrote:
Ook het AJAX van de jaren 90 was echt 2 klassen minder wanneer Overmars niet speelde.
Al had je met Finidi ook nog de beschikking over een echte vleugelspeler. Tadic en Ziyech zijn beide geen echte vleugelspelers dus dan loop je er al 1 achter...

Ik heb nooit begrepen in het begin van het seizoen dat hij wisselde tussen vd Beek en Neres want ik zou ze altijd alle 2 opstellen. Die jongens zijn zo belangrijk door hun diepte in het spel met en zonder bal. Zeker als je ook nog met Tadic en Ziyech speelt, die altijd in de bal komen.

PostPosted: 09 May 2019 01:47 
Erelid

Alles hangt af van wat er bij komt en wat er vertrekt. Realistisch gezien gaan we het volgend jaar heel moeilijk krijgen. En de Ligt en De Jong vervangen is mijns inziens onmogelijk.

Maar... we begonnen dit seizoen ook met de hoop om de CL groepsfase te bereiken. En nu zijn we teleurgesteld in het missen van de finale. We... en dan met name Overmars en van der Sar moeten zorgen dat dit seizoen geen stunt was maar een blijvende terugkeer naar de wereldtop. Heel moeilijk, maar hé, in 2017 de EL-finale en in 2019 op een haar na de CL-finale. Dat is een goed begin.

PostPosted: 09 May 2019 08:30 
Beheerder

Hopelijk richt AJAX zich op snelheid op de aanvallende flanken en op kracht op het middenveld.
Uiteraard hoort techniek leidend te zijn, maar gisteren kwam AJAX daar wel flink tekort. Wat opportunistisch de bal voor de pot gooien en AJAX verloor het hoofd.

PostPosted: 09 May 2019 08:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
343 wrote:
Hopelijk richt AJAX zich op snelheid op de aanvallende flanken en op kracht op het middenveld.
Uiteraard hoort techniek leidend te zijn, maar gisteren kwam AJAX daar wel flink tekort. Wat opportunistisch de bal voor de pot gooien en AJAX verloor het hoofd.
Nee kracht op het middenveld is niet nodig. Voetballend vermogen.. daar gaat het om.

Wat heeft kracht Barcelona opgeleverd tegen Liverpool? Dan doel ik op het middenveld met Vidal en Rakitic. Niet dat zij niet kunnen voetballen... maar Valverde had gewoon Alena en Artur op de bank. Zeker laatstgenoemde verliest nauwelijks de bal.

Waar het gisteren fout ging voor Ajax was de opbouw. Elke keer werd de lange bal gespeeld en die kwam net zo hard weer terug. Je moet het over de grond proberen en het stond niet goed, want er was vaak niet eens een optie om ze zo aan te spelen. Of Onana had veel risico moeten nemen. Je kan het niet alleen overlaten aan De Jong. Waar was Schone....

Lukt het over de grond niet in de opbouw omdat de tegenstander je vastzet dan kan een lange bal een andere optie zijn. Dan is het wel cruciaal dat die ballen aankomen (was niet het geval). En dat je vervolgens het duel wint. De eerste duels verlies je vaak want zij hebben een sterk centrum. Alleen de tweede bal... waar Ajax vaak met meerdere mannetjes op 1 speler duikt: dat ging gisteren niet goed. Het leek voor mij alsof ze totaal geen energie meer hadden. Of ze waren angstig.

Aangezien Tottenham bij balverlies vrij compact staat kun je de bal achter de laatste linie leggen. Dan kom je inderdaad weer bij een ander pijnpunt: het gebrek aan diepte. Daar roepen we al heel lang om, maar goed deze groep blinkt niet uit in snelheid. Neres heeft diepte in zijn spel en ik denk dat hij ook voor Dolberg gekozen heeft om iets meer snelheid voorin te hebben. Maar als je er voetballend niet uitkomt en je niet over de grond speelt dan komt ook hij nauwelijks in het stuk voor. Dat is hetzelfde met Tadic en zou ook zo zijn met Huntelaar. Het vasthouden van die bal is cruciaal. Laten we alleen niet doen alsof Alderweireld en Vertonghen koekenbakkers zijn. Die winnen ook gewoon hun duels.

Ik wil nog niet te veel denken aan komend seizoen. Dat ze minder zullen worden en een periode van aanpassing zullen krijgen is duidelijk. Het belangrijkste nu is om het huidige seizoen niet massaal te laten mislukken. Want geen kampioenschap zou dodelijk zijn. En dat verdienen ze ook niet. Je kan je toch niet voorstellen dat die boeren straks weer met de titel staan???? Zeker niet als ze meermaals in de laatste minuten hebben toegeslagen. Bah..

PostPosted: 09 May 2019 10:09 
Beheerder

Prima uitleg, Jerome maar ik vind wel dat AJAX een type Davids op het middenveld kan gebruiken en snelheid op de vleugels. Als je dan zo in de verdrukking komt als tegen de Spurs heb je wel een extra wapen. Dat had AJAX gisteren wederom niet.

PostPosted: 09 May 2019 12:09 
Erelid

343 wrote:
Prima uitleg, Jerome maar ik vind wel dat AJAX een type Davids op het middenveld kan gebruiken en snelheid op de vleugels. Als je dan zo in de verdrukking komt als tegen de Spurs heb je wel een extra wapen. Dat had AJAX gisteren wederom niet.
Exact.

PostPosted: 10 May 2019 13:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
343 wrote:
Op wat voor type voetballer doel je als je het hebt over een "type Davids"? Ik vond Edgar Davids namelijk een van de meest complete middenvelders op de Europese velden. Technisch extreem goed onderlegd met diepte vanuit het middenveld, sterk in de kleine ruimte. En daarnaast als balafpakker enorm sterk met een goed tactisch inzicht en gevoel voor positie. Dus zo'n middenvelder lijkt mij niet voor het oprapen voor Ajax.

PostPosted: 10 May 2019 14:16 
Beheerder

343 wrote:
Op wat voor type voetballer doel je als je het hebt over een "type Davids"? Ik vond Edgar Davids namelijk een van de meest complete middenvelders op de Europese velden. Technisch extreem goed onderlegd met diepte vanuit het middenveld, sterk in de kleine ruimte. En daarnaast als balafpakker enorm sterk met een goed tactisch inzicht en gevoel voor positie. Dus zo'n middenvelder lijkt mij niet voor het oprapen voor Ajax.
Wat jij nu net omschrijft. :mrgreen:
Een Schone maar dan met snelheid en duelkracht die op de been blijft als AJAX eens niet het initiatief heeft en onder druk komt te staan. Maar misschien is Marin al zo iemand?

PostPosted: 10 May 2019 15:18 
Erelid

343 wrote:
343 wrote:
Wat jij nu net omschrijft. :mrgreen:
Een Schone maar dan met snelheid en duelkracht die op de been blijft als AJAX eens niet het initiatief heeft en onder druk komt te staan. Maar misschien is Marin al zo iemand?
Dat hoop ik inderdaad. We gaan het zien.

PostPosted: 13 May 2019 11:53 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Spannende zomer in aankomst.
Wat gaat er allemaal gebeuren?

Er zullen zeker een aantal spelers gaan, maar ik verwacht ook dat er een aantal nog een keuze maken te blijven (bijv. Donny zie ik nog wel blijven).

Nu word het zaak juist door te selecteren (goede vervangers en hopelijk weer een top verrassing net als Tadic).
Ik hoop vooral ook dat ik komend seizoen weer hetzelfde plezier zal zien in de groep.
We komen nu al een poos bij Ajax maar ik heb, naast het geweldige voetbal, vooral ook genoten van het extreme plezier wat ze lieten zien en de sfeer in de groep...
Pure liefde voor het team van dit seizoen (no homo :mrgreen:)!

Misschien is dat ook wel de reden dat ze Europees zoveel 'liefde' kregen, het plezier wat ze als jonge gasten lieten zien.

PostPosted: 13 May 2019 12:31 
Beheerder

Ik heb het transfer-virus nu al te pakken.
Met Marin en Martinez zijn er al 2 goede spelers binnen.
Pierie en Scherpen zijn 2 trajectjes zoals Schuurs. Duidelijk niet voor de basis gehaald. Scherpen zelfs niet voor de bank. Dus dat is ook prima.

Hoop vooral op nog een dynamische (verdedigende) middenvelder, een creatieve speler, een centrumverdediger en 2 snelle aanvallers. Een speler als Alvarez zou meerdere posities kunnen invullen.
Ik verwacht echt 5 aankopen. Ik ben enorm nieuwsgierig hoe de selectie er volgend seizoen zal uitzien. Ik ben zeer optimistisch gestemd.

PostPosted: 13 May 2019 12:37 

Ik hoop nog op Martinez, Alvarez, een (type) Propper, buitenspeler met diepgang en Odegaard. Als Dolberg vertrekt wellicht nog een spits.

Last edited by de dominee on 13 May 2019 14:06, edited 1 time in total.

PostPosted: 13 May 2019 12:53 

343 wrote:
Ik heb het transfer-virus nu al te pakken.
Met Marin en Martinez zijn er al 2 goede spelers binnen.
Pierie en Scherpen zijn 2 trajectjes zoals Schuurs. Duidelijk niet voor de basis gehaald. Scherpen zelfs niet voor de bank. Dus dat is ook prima.

Hoop vooral op nog een dynamische (verdedigende) middenvelder, een creatieve speler, een centrumverdediger en 2 snelle aanvallers. Een speler als Alvarez zou meerdere posities kunnen invullen.
Ik verwacht echt 5 aankopen. Ik ben enorm nieuwsgierig hoe de selectie er volgend seizoen zal uitzien. Ik ben zeer optimistisch gestemd.
Is Martinez zeker? Ben benieuwd naar Marin. Ken hem totaal niet.
Die verdedigende middenvelder had imo Matusiwa kunnen worden.
Ik verwacht dat er veel spelers vertrekken. Lijkt mij logisch. Donny heeft bijv. meermaals gezegd dat hij eerst een titel wil. Een beter seizoen dan dit wordt heel moeilijk. Dus de spelers zullen nu willen verzilveren. Wie weet hoe het volgend seizoen verloopt?
Ik denk dat naast Frenkie De Ligt, Ziyech, Donny en Neres vertrekken. 5 Van de 10 veldspelers. Is erg veel. Daar moet kwaliteit voor terug komen.
Gaan die 5 hoop ik op een RB (Nous doorschuiven naar middenveld), een CV, een middenvelder en 2 echte snelle buitenspelers met diepgang. Dat levert zoveel meer mogelijkheden op. Hadden we tegen Spurs bijv. goed kunnen gebruiken. Een spits is imo niet nodig. Tadic eerste spits met daarachter Huntelaar en Traoré. Daarachter zit nog Brobbey. Dolberg zou ik niks in de weg leggen als er een club voor hem komt.
Met goede gerichte aankopen hoef je er zeker niet achteruit op te gaan. Denk zelfs dat we sterker kunnen worden.

PostPosted: 13 May 2019 15:03 
Erelid

Hoewel ik het belangrijk vind dat Ajax geen vreemdelingenlegioen wordt, vind ik Pröpper als Nederlandse inbreng weer niks. Vind het maar een saaie voetballer.

PostPosted: 13 May 2019 15:36 

Ik raad Ajax aan om gewoon Bazoer te halen. Goede speler en Ten Hag gaat goed om met moeilijke karakters.

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 9  Next

All times are UTC+02:00