Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 13 May 2019 15:50 

Net verlost van dat mentale wrak... En waarom? Omdat ie 1 keer leuk speelt? Dacht dat die tijden voorbij waren.

PostPosted: 13 May 2019 16:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
Net verlost van dat mentale wrak... En waarom? Omdat ie 1 keer leuk speelt? Dacht dat die tijden voorbij waren.
Buiten dat verdient hij toch iets van 4 miljoen per jaar daar? Die zie ik niet snel terugkomen naar Nederland.

PostPosted: 14 May 2019 09:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Bazoer,....nooit meer aan beginnen en lekker laten wegrotten.

PostPosted: 14 May 2019 13:56 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Verweij denkt dat Dolberg, Bande en Cerny mogen vertrekken bij AJAX.
http://www.soccernews.nl/news/580956/te ... -ajacieden

PostPosted: 14 May 2019 14:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Verweij denkt dat Dolberg, Bande en Cerny mogen vertrekken bij AJAX.
http://www.soccernews.nl/news/580956/te ... -ajacieden
Bande is wel verrassend. Hij kan er natuurlijk ook niets aan doen, dat hij zo zwaar geblesseerd is geraakt. Is wel een hele grote miskoop dan of zullen ze hem een jaar uitlenen? Kan me eigenlijk niet voorstellen, dat hij geen kans krijgt.

Dolberg en Cerny kan ik begrijpen.
Ik denk dat Traore Dolberg zo voorbij. Cerny heeft het na zijn blessure nooit meer laten zien. Hij had die kans bij Heerenveen moeten grijpen.

Ik denk ook, dat Kristensen en Labyad mogen uitzien naar een andere club.
Ik hoop verder, dat ze Schuurs een jaar uitlenen een een stabiele subtopper.

PostPosted: 14 May 2019 14:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ach, Verweij l#lt weer eens uit zn nek.

Omdat Bandé nog niet meetraint, is Ten Hag alweer op hem uitgekeken... :roll:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 16 May 2019 09:48 

Magallan had nu al meer geleerd als in 4 jaar hiervoor en krijgt nog een kans.
Dolberg ook, maar moet zich realiseren niet alleen op talent te kunnen teren. Dus vol afjagen en niet meer rondhuppelen.

PostPosted: 16 May 2019 11:34 
Erelid

DeRuit wrote:
Magallan had nu al meer geleerd als in 4 jaar hiervoor en krijgt nog een kans.
Magallan moet het volgend jaar laten zien. Dit half jaar is een extra half jaar geweest om te wennen net zoals ze toendertijd met Neres hebben gedaan. Het is een beetje afhankelijk of Martinez komt en voor welke positie hij gehaald wordt. Idem dito met rechtsback. Hoe ziet Ten hag Mazraoui en blijft Veltman.
Dolberg ook, maar moet zich realiseren niet alleen op talent te kunnen teren. Dus vol afjagen en niet meer rondhuppelen.
Dit vind ik zo'n kul argument. Ik vind dat Dolberg er niet de kantjes vanaf loopt. Eigenlijk kun je over Tadic hetzelfde zeggen. Dat oogt gewoon niet zo maar wil niet zeggen, dat hij niks doet (igv Dolberg). Tegen Spurs werkte Dolberg gewoon keihard maar het lukt hem gewoon niet. Is gewoon het karakter van die jongen.

PostPosted: 16 May 2019 12:00 

Quotes van Overmars (ik heb het op De Telegraaf gelezen):

'Kasper kan niet meer op zijn talent teren',

'Afjagen op een huppelpas of met volle overtuiging? Dit is een volgende fase in zijn carrière. Bij een eendagsvlieg spat het na zes of zeven duels uit elkaar, maar hij had een topjaar toen we de Europa Leaguefinale haalden. Het kán niet weg zijn en wij moeten hem weer op de rails krijgen.'

PostPosted: 16 May 2019 12:12 
Erelid

DeRuit wrote:
Quotes van Overmars (ik heb het op De Telegraaf gelezen):

'Kasper kan niet meer op zijn talent teren',

'Afjagen op een huppelpas of met volle overtuiging? Dit is een volgende fase in zijn carrière. Bij een eendagsvlieg spat het na zes of zeven duels uit elkaar, maar hij had een topjaar toen we de Europa Leaguefinale haalden. Het kán niet weg zijn en wij moeten hem weer op de rails krijgen.'
Een beetje overtrokken allemaal. Toen hij zijn topjaar had was hij niets anders in zijn doen en laten op het veld. Moet hij zich nu dan anders voordoen nu het minder loopt? Zo zit die jongen in elkaar.

PostPosted: 16 May 2019 12:13 

Dat er diverse sterkhouders vertrekken is duidelijk. Het is ook logisch dat daar veel over gediscussieerd wordt. Ik ben ook benieuwd welke spelers er verder (moeten) vertrekken.
Ik denk aan Labyad, Kristensen etc. Die kun je makkelijk opvangen met jeugd. Wat gebeurt met Schuurs? Komt imo te kort. Verhuren?
Wat gaat Veltman doen?
Zag gisteren Pierie in een samenvatting. Die werd er wel heel gemakkelijk uitgelopen door Kerk. Kan me niet voorstellen dat hij al een serieuze kandidaat voor het eerste wordt.

PostPosted: 16 May 2019 12:41 
Erelid

renemar wrote:
Zag gisteren Pierie in een samenvatting. Die werd er wel heel gemakkelijk uitgelopen door Kerk. Kan me niet voorstellen dat hij al een serieuze kandidaat voor het eerste wordt.
Kerk is ook bijna niet bij te houden dus dat kan best gebeuren. Pierie reageerde gisteren heel volwassen. Hij vond zichzelf ook niet goed en als je dan gewisseld wordt ook al is het je laatste wedstrijd dan kan hij dat begrijpen.

Pierie moet zich gewoon doorontwikkelen en dat kan in een beter team met betere voetballers om je heen. Dat je er een keer wordt uitgelopen, tsja. Dat werden Blind en Tagliafico ook afgelopen zondag door dezelfde speler.

PostPosted: 16 May 2019 15:44 

renemar wrote:
Kerk is ook bijna niet bij te houden dus dat kan best gebeuren. Pierie reageerde gisteren heel volwassen. Hij vond zichzelf ook niet goed en als je dan gewisseld wordt ook al is het je laatste wedstrijd dan kan hij dat begrijpen.

Pierie moet zich gewoon doorontwikkelen en dat kan in een beter team met betere voetballers om je heen. Dat je er een keer wordt uitgelopen, tsja. Dat werden Blind en Tagliafico ook afgelopen zondag door dezelfde speler.
Gaat mij ook niet over het feit dat hij eruit gelopen werd. Ik vind hem te goed voor de KKD maar niet goed genoeg voor het eerste. Waar gaat hij dan spelen? Want dat moet een jonge speler doen. Lijkt mij een groot probleem.
Trouwens dat moment waarop hij eruit werd gelopen vond ik dat hij zich ook niet slim opstelde. Je weet dat Kerk rechtsbenig is en dus buitenom wil, dan moet je je zo positioneren dat je hem in principe dwingt binnendoor te komen, dat hij met zijn linkerbeen moet gebruiken.
Maar goed, dat is een andere discussie.

PostPosted: 16 May 2019 15:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Als het je niet gaat om het feit dat hij eruit gelopen wordt, waarom benoem je het dan? :P

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 16 May 2019 18:18 

Stormrage wrote:
Als het je niet gaat om het feit dat hij eruit gelopen wordt, waarom benoem je het dan? :P
Viel me gewoon op hoe gemakkelijk dat ging. Overigens kun je ook dmv slim lopen het verschil in snelheid compenseren. Blind doet dat goed. Was het enige beeld dat ik van die wedstrijd heb gezien.

PostPosted: 16 May 2019 18:23 

renemar wrote:
Stormrage wrote:
Viel me gewoon op hoe gemakkelijk dat ging. Overigens kun je ook dmv slim lopen het verschil in snelheid compenseren. Blind doet dat goed. Was het enige beeld dat ik van die wedstrijd heb gezien.
Ik vermoed een soort Wober rol voor hem om dan - mits Blind in 2020 vertrekt - hij Blind kan overnemen.

Post subject: Re: Leegloop zomer 2020
PostPosted: 17 Feb 2020 12:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ornstein maakt melding van negen mogelijke uitgaande transfers bij Ajax
https://www.goal.com/nl/nieuws/ornstein ... t58s1zt3h5

Ik denk dat er 5 a 6 spelers zullen vertrekken: Ziyech, Dest, Van de Beek, Onana, Tagliafico en Veltman. Een transfer van Blind moet AJAX voorkomen.

PostPosted: 17 Feb 2020 12:17 

343 wrote:
Ornstein maakt melding van negen mogelijke uitgaande transfers bij Ajax
https://www.goal.com/nl/nieuws/ornstein ... t58s1zt3h5
Ziyech is al zeker. Dest, vd Beek, Tagliafico, Onana, Veltman en Neres verwacht ik ook dat ze vertrekken. Zijn toch 8 basisspelers van de 11. Vorig seizoen De Ligt, Frenkie en Schöne, een heel elftal weg.
Mazraoui verwacht ik niet. Blind hoop ik niet.
Overmars kan aan de bak.

PostPosted: 17 Feb 2020 15:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Vorig seizoen waren ze heel stellig: Er gaan maar 5 dragende spelers weg. Ik verwacht eigenlijk niet dat dat dit seizoen heel veel anders gaat zijn.

Ziyech
Onana
Tagliafico
v/d Beek
Dest + Veltman (2 half-dragenden)

De rest zal denk ik gewoon minimaal nog een jaar moeten wachten. Blind, Mazraoui, Neres. Vasthouden aan je vastigheden dan.

PostPosted: 17 Feb 2020 15:58 

Vorig seizoen waren ze heel stellig: Er gaan maar 5 dragende spelers weg. Ik verwacht eigenlijk niet dat dat dit seizoen heel veel anders gaat zijn.

Ziyech
Onana
Tagliafico
v/d Beek
Dest + Veltman (2 half-dragenden)

De rest zal denk ik gewoon minimaal nog een jaar moeten wachten. Blind, Mazraoui, Neres. Vasthouden aan je vastigheden dan.
Je weet natuurlijk niet wat de afspraken zijn, want het kan zo zijn dat ze vorig jaar een hoop beloofd hebben en er nu daardoor zomaar 6 man tegelijk weg kunnen gaan. Echt teveel imo. De jongens die vorig jaar hebben verlengd/nieuw contract hebben getekend zullen wel hoog op de nominatie staan om te gaan omdat hun (Ziyech, Onana, Tagliafico, Neres, V/d Beek) contracten allemaal tot 2022 lopen. Wil je cashen moet je ze komende zomer verkopen. Veltman er nog bij, maar onbegrijpelijk om dan Dest ook te laten gaan. Jaren is de regel dat een max aantal maar mag vertrekken, maar komende zomer is het open huis of wat?

PostPosted: 17 Feb 2020 16:21 
Erelid

Waarom zou Ajax zo makkelijk meewerken aan een vertrek van Neres, Dest en Blind. Die kun je gezien hun situatie echt nog wel hier houden heb ik het idee...

PostPosted: 17 Feb 2020 16:24 

Neres' contract loopt trouwens t/m 2023. Zou me niet verbazen als daar ook een mondelinge afspraak in zit. Zeker niet na dat bod uit China wat hij wel interessant vond.

PostPosted: 17 Feb 2020 16:26 
Erelid

Snake wrote:
Neres' contract loopt trouwens t/m 2023. Zou me niet verbazen als daar ook een mondelinge afspraak in zit. Zeker niet na dat bod uit China wat hij wel interessant vond.
Moet er eerst nog een club komen die een bod van meer dan 40 miljoen uitbrengt na een jaar blessureleed. Dat moet ik dus nog zien...

PostPosted: 17 Feb 2020 16:31 

Die blessure is het enige wat hoop geeft dat hij nog een jaar blijft. Zal ook afhangen van wanneer hij terugkeert en nog wedstrijden kan spelen.

PostPosted: 17 Feb 2020 16:40 

Ik neem aan dat hij minimaal 50 miljoen moet kosten. Hij kostte ons 12 of 13 miljoen dacht ik. Nu 7 miljoen voor die 20% van de rechten gaat het verhaal. 7 x 5 = 35 + 13 = 48 miljoen. Daarna is het pas een logische prijs. Verder wel eens, dat ik hoop dat hij blijft en van de reeks spelers hebben we van hem en Blind wel de meeste kans dat ze nog een jaartje blijven.

Post new topic  Reply to topic  [ 212 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8 9  Next

All times are UTC+02:00