Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next
Author Message
 Post subject: Re: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 22 Nov 2018 13:28 

Droomaankoop: Adam Maher
Tja Ajax had ook Sanchez en Orejuela als Colombianen terwijl PSV Arias had..
Wat maakt het uit... Ajax heeft ook Neres en Danilo terwijl PSV hoger staat aangeschreven in Brazilie door Romario en Ronaldo...
Ik zie het probleem niet.

PostPosted: 22 Nov 2018 22:51 

PSV heeft gewoon een streepje voor in Mexico, maar daarom hoeft een aankoop daar nog niet onmogelijk te zijn.

PostPosted: 22 Nov 2018 22:59 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik ook niet. Een Mexicaan gaat AJAX echt niet weigeren omdat er 2 Mexicanen bij psv spelen.

PostPosted: 24 Nov 2018 12:58 

België gaat de belastingvoordelen voor voetballers afbouwen. Dat kan interessant zijn voor Ajax want ik zie de Belgische clubs dat niet compenseren.

PostPosted: 24 Nov 2018 14:37 
Beheerder

Zou na de BREXIT een tweede meevaller kunnen zijn voor AJAX.

PostPosted: 24 Nov 2018 16:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Heeft Ajax daar zoveel baat bij? Denk namelijk dat Ajax op dit moment ook wel aantrekkelijker is dan welke club dan ook in België. Zowel financieel als sportief. Denk dat andere clubs in de Eredivisie hier wel sterker door kunnen worden - wat ook goed is voor Ajax natuurlijk.

PostPosted: 27 Nov 2018 14:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik kan me ook niet voorstellen dat er iemand (buiten Belgische spelers misschien) is die de keuze heeft tussen Ajax en Anderlecht of Club Brugge, dat die niet voor Ajax zou kiezen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Nov 2018 17:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ajax heeft nog steeds een grote naam in heel de wereld. Maakt niet uit wat PSV doet of heeft gedaan. Natuurlijk speelt mee, dat bepaalde spelers als Romario ed echt zijn doorgebroken bij PSV maar dat zegt niets over andere spelers.

Tagliafico heeft ook gekozen door de naam en faam van Ajax.
Tadic heeft ook gekozen door de naam en faam van Ajax.

Een anders aspect blijft ook nog steeds, dat Ajax bekend staat dat het jonge spelers durft op te stellen en Ajax een zeer goede springplank is naar de europese top. Dat spreekt ook enorm aan.

PostPosted: 29 Nov 2018 22:23 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Uiteindelijk zijn supporters binnen Nederland veel meer bezig met de rivaliteit tussen PSV en Ajax dan buitenlandse clubs, laat staan spelers.

Wel een indrukwekkend rijtje wat zal vertrekken, alleen nog maar gekatalyseerd door kwalificatie volgende CL ronde.

Onana
Ziyech
De Jong
de Ligt
Van de Beek
Huntelaar (stopt?)
Sinkgraven (gaat men verlengen?)
Van Leer (gaat niet terugkeren met deze vorm)
Lamprou?

Verder waarschijnlijk ook;

Orejuela
Bakker (gaat hij verlengen)

PostPosted: 29 Nov 2018 22:44 

Van de Beek? Zou Ajax, naast De Jong en Ziyech, ook hem laten gaan denk je?

PostPosted: 29 Nov 2018 23:04 
Beheerder

Misschien wil Van de Beek zelf wel weg.
Vergeet Siem de Jong en Cassierra niet, HJ. Komt wel wat vrij op de salarishuishouding.

PostPosted: 30 Nov 2018 09:10 

AFCA Niels wrote:
Van de Beek? Zou Ajax, naast De Jong en Ziyech, ook hem laten gaan denk je?
Als er een club echt grof willen betalen zou ik niet moeilijk doen. Of er nou 4 of 5 spelers vertrekken. Het wordt volgend seizoen hoe dan ook toch een hele metamorfose. Kun je beter helemaal opnieuw beginnen.
Ik persoonlijk vind Donny een goede en bruikbare speler maar vergeleken met Frenkie toch beduidend minder. Een goede vervanger halen voor Donny lijkt mij makkelijker dan voor Frenkie.
Gaan beiden blijven voor het middenveld dan Schöne (wat mij betreft niet meer voor de basis maar als prima stand-in in nationale competitie gebruiken) en Eiting over. Ik zou Blind op 6 laten spelen hetgeen wel betekent dat Eiting weer op de tweede plaats komt. Sinkgraven blijft een groot vraagteken. Kun je eigenlijk niet op rekenen. Wel denk ik dat Gravenberch echt gaat doorbreken. Wellicht niet als vaste basispeler maar ik vermoed toch dat hij genoeg speeltijd gaat krijgen.
Al met al zijn er dan 2 middenvelders een must. In Nederland loopt voor zover ik kan overzien alleen Odegaard die wat kwaliteit betreft een optie zou kunnen zijn.
Elders lees ik Sander Berge van Genk. Die jongen ken ik niet maar hoor wel goede verhalen van kennissen die Genk volgen. Maar dat zou ook meer een 6 zijn. Dan heb je daar naast Blind en Eiting 3 (en met Schöne zelfs 4) man. Lijkt mij teveel voor een positie.

PostPosted: 30 Nov 2018 09:51 

Als je gaat vergelijken met Frenkie hou je niemand meer over.

Ik vind het te gemakkelijk om te roepen dat we ipv 4 ook wel 5 man kunnen laten gaan, 'omdat we toch opnieuw moeten beginnen'. Je onderschat het effect hiervan. Heb laatst een onderzoek gelezen waaruit bleek dat hoe groter het verloop van de selectie, des te meer invloed dit heeft op prestaties. En vice versa. Kunst is om zo min mogelijk speelminuten per zomer in te leveren. Je ziet bij ploegen waarbij spelers langer in de selectie zitten betere prestaties dan bij ploegen waarbij spelers gemiddeld minder lang in de selectie zitten.

PostPosted: 30 Nov 2018 12:08 

Snake wrote:
Als je gaat vergelijken met Frenkie hou je niemand meer over.

Ik vind het te gemakkelijk om te roepen dat we ipv 4 ook wel 5 man kunnen laten gaan, 'omdat we toch opnieuw moeten beginnen'. Je onderschat het effect hiervan. Heb laatst een onderzoek gelezen waaruit bleek dat hoe groter het verloop van de selectie, des te meer invloed dit heeft op prestaties. En vice versa. Kunst is om zo min mogelijk speelminuten per zomer in te leveren. Je ziet bij ploegen waarbij spelers langer in de selectie zitten betere prestaties dan bij ploegen waarbij spelers gemiddeld minder lang in de selectie zitten.
Staat dan tegenover dat je in 2020 wss. helemaal geen spelers kwijtraakt. Jongens als Blind, Tadic en jonge talenten die nog echt moeten doorbreken zie ik niet snel vertrekken. De Ligt, Frenkie en Donny lopen toch al wat langer mee. Ervaren spelers (zeker met een AJAX verleden) hebben normaliter geen of minder aanpassingsproblemen.

PostPosted: 30 Nov 2018 16:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Pushkin wrote:
Uiteindelijk zijn supporters binnen Nederland veel meer bezig met de rivaliteit tussen PSV en Ajax dan buitenlandse clubs, laat staan spelers.

Wel een indrukwekkend rijtje wat zal vertrekken, alleen nog maar gekatalyseerd door kwalificatie volgende CL ronde.

Onana
Ziyech
De Jong
de Ligt
Van de Beek
Huntelaar (stopt?)
Sinkgraven (gaat men verlengen?)
Van Leer (gaat niet terugkeren met deze vorm)
Lamprou?

Verder waarschijnlijk ook;

Orejuela
Bakker (gaat hij verlengen)
- Onana zou alleen vertrekken als hij eerste keeper wordt. Waar wordt hij eerste keeper bij een leuk team. Wel grote kans dat hij gaat, al hoop ik dat hij nog 1 jaar tenminste blijft. Dan lijkt Kotarski me er meer klaar voor.
- Ziyech, die zal wel gaan. Kan Labyad meer spelen.
- De Jong en De Ligt hoop ik dat ze kunnen behouden met een beter salaris en het aankomende EK ( en de gegarandeerde basisplaats bij Ajax ). Bij de Jong zie ik dat sneller slagen dan bij de Ligt. Een beetje zoals PSV deed met Wijnaldum en Depay.
- Van de Beek zie ik niet vertrekken, alleen als er teveel vervangers komen.
- Huntelaar zie ik nog wel een jaar doorgaan als 3e spits. Of hij moet vaker willen spelen dat hij naar een lager niveau gaat. Maar volgens mij vermaakt hij zich wel.
- Tagliafico zie ik nog wel blijven.
- Neres, nog niet uitgeleerd dus hetzelfde.

PostPosted: 20 Dec 2018 12:15 

Ik hoop dat Ajax er in ieder geval voor kan zorgen om Onana, Tagliafico, VD Beek, Dolberg en Neres hier te houden. Die hebben ook allen contracten die langer lopen dan 2020.

Volgend jaar:

---Neres--------Dolberg---------Lainez--
-----------------Tadic------------------
-----------Blind--------VD Beek----------
-Tagliafico---Wober----Magallan--Mazraoui-
-----------------Onana------------------

In principe zou dit dan wat mij betreft de beoogde basis-11 moeten zijn, ervanuitgaande dat Ziyech, De Jong en De Ligt vertrekken. Hoop ik verder dat we nog een hele goede aanvaller, een hele goede centrale verdediger en een fatsoenlijke reservekeeper erbij krijgen.

PostPosted: 20 Dec 2018 12:24 

Redelijk sterke opstelling inderdaad, maar deze selectie is in de breedte dan wel een stuk minder sterk dan dit jaar. Hierachter zit (mi) weinig. Hoop zelf voorin nog op Robben of Suarez als leermeester voor Lainez.

PostPosted: 20 Dec 2018 19:53 
Beheerder

Ik mis op het middenveld toch wel een stukje extra creativiteit moet ik zeggen. Zou op zeker nog een creatieve middenvelder kopen. En geen talent, maar een gevestigde naam als Tadic of Ziyech.

PostPosted: 20 Dec 2018 20:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik mis op het middenveld toch wel een stukje extra creativiteit moet ik zeggen. Zou op zeker nog een creatieve middenvelder kopen. En geen talent, maar een gevestigde naam als Tadic of Ziyech.
Eens alsook back up voor Blind en Vd Beek.
Eiting brengt het nog niet, Schone is voor onze competitie goed genoeg maar internationaal komt hij tekort, Labyad speelt te weinig maar heeft wel potentie en Gravenberch is nog te jong.

Ik denk overigens, dat die Lainez op den duur ook een zeer goede aanvallende middenvelder wordt. Alleen of dit nog bij ajax gaat gebeuren is een ander verhaal.

Misschien, dat die Doan dan toch een optie is. Een speler die je als buitenspeler kunt opstellen of als aanvallende middenvelder. Neres zou ook nog kunnen maar dan moet bv ook Bande iets gaan toevoegen.

PostPosted: 21 Dec 2018 08:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Het doet mij alleen pijn aan de ogen dat er maar twee Nederlanders in die opstelling staan.

PostPosted: 21 Dec 2018 08:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat is inderdaad niet best (al is Mazraoui ook gewoon Nederlander he, geboren in Leiderdorp). Maar voorlopig lijkt volgend seizoen wat dat betreft een incident te zijn. Ajax heeft altijd genoeg Nederlanders in de selectie, dus dat zal wel weer terugkomen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 21 Dec 2018 08:48 

Tomza2 wrote:
Het doet mij alleen pijn aan de ogen dat er maar twee Nederlanders in die opstelling staan.
Dan gaan we dezelfde kant p als de topclubs in Engeland. Daar zie je vaak toppers waarbij er maar 1 of 2 Engelsen aan de aftrap staan.
Het is weliswaar jammer maar als ik moet kiezen tussen kwaliteit en "Nederlander" kies ik voor kwaliteit. Probleem is ook dat, hoe sterker en beter het eerste is/wordt, hoe groter de kloof tussen talenten (m.u.v. de weinige uitzonderlijke talenten) en het eerste.
De stap van O19/Jong AJAX wordt groter. Daar moet een oplossing voor gevonden worden.

PostPosted: 21 Dec 2018 09:09 

Het probleem is dat er niet veel Nederlanders rondlopen die meteen van toegevoegde waarde zouden zijn in deze selectie. Je zou aan Babel kunnen denken als opvolger van Huntelaar, maar die zou ook geen basisspeler zijn. Dan kom je al snel uit op het niveau De Roon/Hateboer. Verder wat talenten als Stengs, Fosu-Mensah, Redan?

Er loopt wel wat talent rond in -19, en vooral in -17, maar dat duurt nog wel even.

PostPosted: 21 Dec 2018 09:12 

Zimmerman wrote:
Het probleem is dat er niet veel Nederlanders rondlopen die meteen van toegevoegde waarde zouden zijn in deze selectie. Je zou aan Babel kunnen denken als opvolger van Huntelaar, maar die zou ook geen basisspeler zijn. Dan kom je al snel uit op het niveau De Roon/Hateboer. Verder wat talenten als Stengs, Fosu-Mensah, Redan?

Er loopt wel wat talent rond in -19, en vooral in -17, maar dat duurt nog wel even.
Inderdaad. Ik ben ook voorstander van Nederlanders, maar als ze er niet zijn... En het lijkt erop dat over een paar jaar er wel weer wat aan zit te komen. Zolang je dat uitzicht hebt is het nog wel oke.

Overigens uit het groepje Stengs, TFM, Redan, mag er best wel wat naar Ajax komen ;)

PostPosted: 21 Dec 2018 09:25 

Snake wrote:

Overigens uit het groepje Stengs, TFM, Redan, mag er best wel wat naar Ajax komen ;)
Van mij ook, laat ze alle drie maar komen. Dat zijn jongens die straks vast bij het Nederlands elftal zitten, daar ben ik van overtuigd. TFM moet ook weg uit Engeland, die wordt daar misbruikt als rechtsback. Een paar jaartjes hier centraal spelen, dan heeft hij de clubs voor het uitzoeken.

Ik ben benieuwd hoe scherp Ajax is op jongens als Redan. Ik snap dat je daar als club zijnde liever niet aan begint, omdat je zo een vangnet creëert voor vroeg vertrekkende jeugdspelers. Maar als PSV dat wel doet snij je jezelf flink in de vingers. Iemand als Malen had ik er nu graag bij gehad bijvoorbeeld.

Post new topic  Reply to topic  [ 85 posts ]  Previous   1 2 3 4  Next

All times are UTC+01:00