Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4
Author Message
 Post subject: Re: Leegloop zomer 2019
PostPosted: 17 Jan 2019 14:52 
Erelid

Ik vind het wel jammer dat Ajax Wöber heeft laten gaan, maar ik kan het wel begrijpen. Veltman en Sinkgraven zijn deze winter weer terug bij de selectie, en ook Magallan is gehaald. Dat betekent dat er 3 opties in de verdediging zijn bij gekomen ten opzichte van voor de winter, en dat er 1 is vertrokken.

Ik vind verder ook dat Ajax Neres aankomende zomer niet mag laten gaan. Hetzelfde geldt voor Dolberg, Tadic, Blind, Tagliafico, Mazraoui en Van de Beek. Dit zijn sterkhouders die wat mij betreft niet zomaar weg mogen, anders vertrekt er wel heel veel aan kwaliteit.

We hebben nu een fantastische selectie waar alles dubbel bezet is.

Onana (Lamprou), Mazraoui (Kristensen), De Ligt (Magallan), Blind (Veltman), Tagliafico (Sinkgraven), Schöne (Gravenberch), De Jong (Eiting), Tadic (VD Beek), Ziyech (Cerny), Neres (Bandé), Dolberg (Huntelaar).

Deze zomer mag je qua sterkhouders alleen Ziyech, De Jong en De Ligt laten vertrekken naar mijn mening. Dat zal ons elftal al meer dan genoeg pijn gaan doen. Ik hoop dat we voor die plekken dan ook heel goede spelers kunnen terug halen. Ik zou er dan wel voor opteren om Blind naar het middenveld te schuiven, en VD Beek 1 plekje terug te schuiven. Dan vind ik dat we in eerste instantie een top LCV en een top buitenspeler moeten halen, die echte versterkingen zijn in de categorie Blind/Tadic. Hoeven niet per se spelers zonder restwaarde te zijn. Ik zit meer in de categorie Vertonghen/Pavon te denken.

PostPosted: 17 Jan 2019 14:57 

En in welke categorie valt Onana?

PostPosted: 17 Jan 2019 15:58 
Erelid

de dominee wrote:
Absoluut niet laten gaan, tenzij er een megabod komt en we een fatsoenlijke vervanger kunnen halen.

PostPosted: 17 Jan 2019 16:05 
Erelid

Qua namen is het op dit moment dubbel bezet, maar kwalitatief zitten er nog een boel vraagtekens bij. Vier jongens komen terug van een zware blessure, Gravenberch kun je nog niet zien als volwaardige selectiespeler en Eiting heeft het ook wat lastiger na zijn goede seizoenstart. Eigenlijk weet je op dit moment enkel wat je hebt aan Lamprou, Kristensen, Neres (is toch echt de back-up van Van de Beek dit moment) en Huntelaar. Dus zo 'breed' vind ik de selectie op dit moment niet.

Als je je dan bedenkt dat de kans zeer groot is dat sowieso De Ligt, De Jong en Ziyech vertrekken is er voor volgend seizoen een boel werk aan de winkel.

PostPosted: 17 Jan 2019 16:18 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik ben ook bang dat Onana zal vertrekken, maar ik hoop dat hij komende zomer blijft
In dat geval is het niet zo moeilijk
Onana Mazraoui Alvarez Magallan Tagliafico
Berge Blind
Vd Beek
Neres Dolberg Tadic

PostPosted: 18 Jan 2019 12:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ga er maar vanuit dat de Jong, Ziyech, de Ligt en Neres vertrekken. Die laatste kan zich financieel onafhankelijk spelen en dat hebben ze dan al twee keer tegengehouden en een derde keer gaat niet lukken. En dan komen er ongetwijfeld nog 1 of 2 "offers you can't refuse" overheen. Ik houd mijn hart vast als ook Tagliafico, Onana en vd Beek nog gaan. Dan verkoopt Ajax de helft van de kern van zijn eerste XI.

Ik neem aan dat er weer kwalificatie CL gespeeld dient te worden (kan zomaar weer 3 rondes zijn want de strijd met PSV is absoluut nog niet gestreden), en dan doemt het scenario op dat wij in juli met een volledig oningespeeld en nieuw elftal de kwalificatie gaan. Dat zou volledig onverantwoord zijn en in strijd met alle doelstellingen over Europees voetbal en ik denk dat Overmars c.s. er goed aan zouden doen nu al kenbaar te maken wie er absoluut niet weg mogen. Het "bankrekening" denken ligt nog diep geworteld in de RvC en directie, dat toont de oplopende discussie over Neres maar weer aan. Ik zie volledige rust bij PSV op dit vlak en je gaat mij niet vertellen dat er niet ook flink getrokken wordt aan Lozano en Bergwijn.

PostPosted: 18 Jan 2019 12:33 

020Topper wrote:
Ga er maar vanuit dat de Jong, Ziyech, de Ligt en Neres vertrekken. Die laatste kan zich financieel onafhankelijk spelen en dat hebben ze dan al twee keer tegengehouden en een derde keer gaat niet lukken. En dan komen er ongetwijfeld nog 1 of 2 "offers you can't refuse" overheen. Ik houd mijn hart vast als ook Tagliafico, Onana en vd Beek nog gaan. Dan verkoopt Ajax de helft van de kern van zijn eerste XI.

Ik neem aan dat er weer kwalificatie CL gespeeld dient te worden (kan zomaar weer 3 rondes zijn want de strijd met PSV is absoluut nog niet gestreden), en dan doemt het scenario op dat wij in juli met een volledig oningespeeld en nieuw elftal de kwalificatie gaan. Dat zou volledig onverantwoord zijn en in strijd met alle doelstellingen over Europees voetbal en ik denk dat Overmars c.s. er goed aan zouden doen nu al kenbaar te maken wie er absoluut niet weg mogen. Het "bankrekening" denken ligt nog diep geworteld in de RvC en directie, dat toont de oplopende discussie over Neres maar weer aan. Ik zie volledige rust bij PSV op dit vlak en je gaat mij niet vertellen dat er niet ook flink getrokken wordt aan Lozano en Bergwijn.
Dat zijn ook de enige twee die interessant zijn. De rest vertegenwoordigen niet veel. En dan ook nog voor bedragen die veel lager zijn dan die van onze spelers.
Wat onze spelers betreft vind ik dat alles een kwestie is van prijs/kwaliteit verhouding.
Krijg je echt enorme bedragen geboden moet je op zijn minst erover nadenken. Je kunt er ook op inspelen door ex Ajacieden te halen.
Daarbij denk ik aan TFM, Vertonghen en/of Alderweireld. Moet je wel bereid zijn ook flink te betalen.
Heb je volgend seizoen een achterhoede met Nous, Alderweireld/Magallan, Vertonghen en TFM is dat gewoon prima. Blind op 6, Gravenberch komt eraan. Twee goede middenvelders (Eiting en Schöne als back-up) en 2 echte top vleugelspelers (Kuhn en Traoré als back-up) halen.
Een hele aardverschuiving maar zeker nog met een hoog AJAX gehalte.
Er komt dan heel veel geld binnen en er gaat veel geld uit. Onder de streep hou je nog een kapitaal over. En belangrijkste, een heel sterk elftal.

PostPosted: 18 Jan 2019 13:03 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
renemar wrote:
Er komt dan heel veel geld binnen en er gaat veel geld uit. Onder de streep hou je nog een kapitaal over. En belangrijkste, een heel sterk elftal.
Als ik dat optel wil je Vertonghen, TFM, twee middenvelders en twee vleugelspelers halen die allemaal in de basis moeten staan. En dat zou er allemaal al moeten staan in juli (!). Sorry, maar ik vind dat geen reële optie. Dat gaat ons CL kwalificatie èn de start van de competitie kosten.

En veel belangrijker nog: waarom zouden we dit willen en voor wie is prijs/kwaliteit belangrijk? We kunnen er toch ook 3-4 verkopen en de rest nog een jaar aan hun contract houden? Dan verkoop je het jaar erna er weer 3 (Onana, Tagliafico, vd Beek) voor ruim 100 miljoen. Zo behouden wij het raamwerk van het elftal en kunnen wij voortbouwen in plaats van afbreken en weer opbouwen.

Dit bedoel ik met "bankrekening" denken. Ze moeten 100% omschakelen naar "prestatie" denken. Dat is lastig.

PostPosted: 18 Jan 2019 14:36 

020Topper wrote:
renemar wrote:
Als ik dat optel wil je Vertonghen, TFM, twee middenvelders en twee vleugelspelers halen die allemaal in de basis moeten staan. En dat zou er allemaal al moeten staan in juli (!). Sorry, maar ik vind dat geen reële optie. Dat gaat ons CL kwalificatie èn de start van de competitie kosten.

En veel belangrijker nog: waarom zouden we dit willen en voor wie is prijs/kwaliteit belangrijk? We kunnen er toch ook 3-4 verkopen en de rest nog een jaar aan hun contract houden? Dan verkoop je het jaar erna er weer 3 (Onana, Tagliafico, vd Beek) voor ruim 100 miljoen. Zo behouden wij het raamwerk van het elftal en kunnen wij voortbouwen in plaats van afbreken en weer opbouwen.

Dit bedoel ik met "bankrekening" denken. Ze moeten 100% omschakelen naar "prestatie" denken. Dat is lastig.
Wat jij zegt kan natuurlijk ook.
Ik ben het niet met je eens dat je met de aankopen die ik noem de CL kwalificatie niet kunt halen. Met name achterin en de as (Blind op 6) is heel sterk (imo sterker dan nu, met name in verdedigend opzicht). De meesten kennen de speelwijze al.
Vleugelspelers moeten het hebben van hun individuele acties. Dat heeft minder met ingespeeld raken te maken. Als het maar echte top vleugelspelers zijn. Geen net niet.

PostPosted: 19 Jan 2019 10:44 

de dominee wrote:
Absoluut niet laten gaan, tenzij er een megabod komt en we een fatsoenlijke vervanger kunnen halen.
We moeten sowieso 2 keepers halen, want ik hoop toch echt dat ze onderhand afscheid nemen van Lamprou.

PostPosted: 23 Jan 2019 12:37 
Erelid

De druk om dit kampioen te worden was al groot maar als dit onverhoopt niet gaat lukken, wordt het volgend jaar bijna ondoenlijk.

Ajax heeft na dit seizoen bijna zeker (altijd) € 200 miljoen aan uitgaande transfers (De Jong, De Ligt en Ziyech). Daarnaast hebben ze nog een paar spelers met een hoge waarde. Ajax zal aan de bak moeten om volgend jaar weer zo;n goede selectie bij elkaar te krijgen en we weten allemaal dat het verdomde moeilijk is om een kampioenselftal bij elkaar te kopen.

Ook verlies je spelers, die weten hoe Ajax speelt dus het is extra moeilijk om zulke spelers terug te kopen omdat er geen vervanging is vanuit de jeugd/opleiding.

Een excuus mbt geld is er bijna niet al is het wel bekend, dat niet iedereen hier wil komen spelen.

Het zal een hele klus worden voor Overmars (als die blijft) & Co.

PostPosted: 07 Mar 2019 16:46 
Erelid

Ik hoop dat Ajax komende zomer wel gaat doorselecteren met betrekking tot Kristensen, Dani de Wit en Labyad. Die horen niet thuis op het niveau Ajax, en gaan dat niveau ook nooit bereiken, zo eerlijk moet je zijn. Ook moeten we hopen dat Orejuela, Cassiera, Van Leer, Siem de Jong en Dennis Johnsen een definitieve transfer gaan maken. Die zijn hier ook uitgespeeld, maar liggen nog wel onder contract.

PostPosted: 09 Mar 2019 23:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
-

Last edited by ajaxrules on 09 Mar 2019 23:04, edited 2 times in total.

PostPosted: 09 Mar 2019 23:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
De druk om dit kampioen te worden was al groot maar als dit onverhoopt niet gaat lukken, wordt het volgend jaar bijna ondoenlijk.

Ajax heeft na dit seizoen bijna zeker (altijd) € 200 miljoen aan uitgaande transfers (De Jong, De Ligt en Ziyech). Daarnaast hebben ze nog een paar spelers met een hoge waarde. Ajax zal aan de bak moeten om volgend jaar weer zo;n goede selectie bij elkaar te krijgen en we weten allemaal dat het verdomde moeilijk is om een kampioenselftal bij elkaar te kopen.

Ook verlies je spelers, die weten hoe Ajax speelt dus het is extra moeilijk om zulke spelers terug te kopen omdat er geen vervanging is vanuit de jeugd/opleiding.

Een excuus mbt geld is er bijna niet al is het wel bekend, dat niet iedereen hier wil komen spelen.

Als je zo die namen in het geruchtcircuit hoort vallen de afgelopen maanden dan maak ik mij niet zo superveel zorgen en zullen we onherroepelijk wel wat in kwaliteit terugvallen, kan ook niet anders met spelers als De ligt, Neres, Tagliafico, Ziyech, Tadic, de Jong maar Ajax lijkt het kwaliteitsverlies wel zvm te willen beperken, en bereid flink de knip te willen trekken waar nodig met de interesse in spelers van de afgelopen maanden. Je hoort Suarez, Vertonghen, Fosu Mensah, Alvarez, Pavon, Pedrinho, Antony, Cillessen, Berge, Igor Gomes. Nou, van mij mag Neres vertrekken als ze daar Pedrinho of Anthony voor terugkopen. Alleen de Ligt ga je er bijna altijd op achteruit en Ziyech ook in mindere mate.

PostPosted: 10 Mar 2019 10:43 

ajaxrules wrote:

Als je zo die namen in het geruchtcircuit hoort vallen de afgelopen maanden dan maak ik mij niet zo superveel zorgen en zullen we onherroepelijk wel wat in kwaliteit terugvallen, kan ook niet anders met spelers als De ligt, Neres, Tagliafico, Ziyech, Tadic, de Jong maar Ajax lijkt het kwaliteitsverlies wel zvm te willen beperken, en bereid flink de knip te willen trekken waar nodig met de interesse in spelers van de afgelopen maanden. Je hoort Suarez, Vertonghen, Fosu Mensah, Alvarez, Pavon, Pedrinho, Antony, Cillessen, Berge, Igor Gomes. Nou, van mij mag Neres vertrekken als ze daar Pedrinho of Anthony voor terugkopen. Alleen de Ligt ga je er bijna altijd op achteruit en Ziyech ook in mindere mate.
Vergeet Frenkie niet, die kun je ook niet gelijkwaardig vervangen. Je zult het elftal op andere plekken moeten versterken. Vertonghen achterin ipv De Ligt is prima. Corrigerend vermogen, acties, snelheid, creativiteit van Frenkie wordt een veel grotere uitdaging.

PostPosted: 10 Mar 2019 11:03 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Wat ik al zei TFM en Vertonghen halen, indien Vertonghen niet lukt Alvarez halen.
Van Aanholt indien Tagliafico vertrekt, Blind middenveld samen met Gravenberch en Vd Beek.
Neres Dolberg Tadic voorin, en keeper is zeer lastig, dat weet ik niet.

PostPosted: 10 Mar 2019 11:59 

In het ergste geval gaan buiten Frenkie ook De Ligt, Onana, Ziyech, vd Beek, Neres en Tagliafico weg. Zullen samen imo ongeveer 350 miljoen opleveren. Daar kun je wat mee.
Vertonghen en Alderweireld heb ik meermaals gezegd. Dan heb je met Blind op 6 een sterk geraamte. TFM halen voor de RB plek. Kun je prima 3-4-3 spelen. Doen de Spurs ook.
Kan Nous door naar het middenveld, is imo ook zijn plaats. Verder als middenvelders zou ik Tadic op 10 graag zien en Sinkgraven (als hij fit is prima mooie, kortom echte AJAX speler) of een aankoop (Willems, Odegaard?) op links. Gravenberch komt eraan. Gaat Donny weg zou ik toch nog een middenvelder halen. In Nederland vind ik Vlap (Johnsen als "wisselgeld" inzetten) een goede indruk maken. Ook veel loopvermogen (diepgaande middenvelder) en technisch goed. Scoort regelmatig. Vorige week nog een sublieme subtiele goal. Daar zag je zijn technisch vermogen. Buitenkant rechts over keeper.
Wat we heel erg nodig hebben zijn buitenspelers. Zeker als Neres ook weggaat. Lees namen uit Brazilië (Anthony?). Zou heel duur zijn, maar als je 40-50 miljoen voor Neres krijgt mag je dat ook investeren in een nieuwe vleugelspeler. Mits hij echt goed is.
Doelman zou ik buiten Cillessen niet zo snel weten.
Blijft de spits. Groeit Dolberg door naar zijn oude niveau heb je daar niemand nodig. Ik zie veel in Traoré, Danillo en daarachter evt. nog Brobbey als back-up.
Ik denk dat je onder de streep dan nog een berg geld overhoudt (tussen 150 en 200 miljoen).
Naast het nu al eigen vermogen van ruim 170 miljoen en de CL inkomsten.
Nog belangrijker een sterker elftal. Kwalitatief heel goed, prima evenwicht in zowel leeftijd als verhouding creativiteit en stabiliteit. En de spelers liggen voor lange tijd vast. Bovendien zullen imo spelers als Vertonghen, Alderweireld en Blind niet snel meer vertrekken.
Kun je jaren mee vooruit.

PostPosted: 10 Mar 2019 15:48 
Erelid

Ik heb het al eens eerder gezegd maar Frenkie is bijna onvervangbaar. Die heeft iets natuurlijks wat niet veel spelers hebben. De Ligt is natuurlijk ook een supertalent maar is toch relatief makkelijker te vervangen.

De Jong is altijd aanspeelbaar, altijd in beweging, balvast, voetballend (naar voren) fantastisch en (nauwelijks) onder druk te zetten. Noem mij eens iemand, die dit ook heeft? Met zo iemand is het veel makkelijker voetballen en zeker voor de achterhoede. Dit ga je echt missen.

Henk Spaan heeft overigens voorgesteld om Mertens naar Amsterdam te halen. Die is 31 jaar en geen onbetwiste basisspeler meer bij Napoli. Mertens is wel een type buitenspeler waarmee Ten Hag graag speelt. Op beide flanken inzetbaar en heeft meer snelheid dan bv Ziyech of Tadic. Interessante optie als je het mij vraagt.

Eerlijk gezegd verwacht ik nog geen Alderweireld, Vertonghen of Suarez.

PostPosted: 10 Mar 2019 19:24 
Erelid

Ik heb het al eens eerder gezegd maar Frenkie is bijna onvervangbaar. Die heeft iets natuurlijks wat niet veel spelers hebben. De Ligt is natuurlijk ook een supertalent maar is toch relatief makkelijker te vervangen.

De Jong is altijd aanspeelbaar, altijd in beweging, balvast, voetballend (naar voren) fantastisch en (nauwelijks) onder druk te zetten. Noem mij eens iemand, die dit ook heeft? Met zo iemand is het veel makkelijker voetballen en zeker voor de achterhoede. Dit ga je echt missen.

Henk Spaan heeft overigens voorgesteld om Mertens naar Amsterdam te halen. Die is 31 jaar en geen onbetwiste basisspeler meer bij Napoli. Mertens is wel een type buitenspeler waarmee Ten Hag graag speelt. Op beide flanken inzetbaar en heeft meer snelheid dan bv Ziyech of Tadic. Interessante optie als je het mij vraagt.

Klopt, Fernando. Een de Jong ga je zeker niet meer terug krijgen. Zo'n natuurtalent heb je maar eens in de zoveel jaren, helaas. De enige die de kwaliteiten voor die positie bezit en die ook rustig blijft in de opbouw is wat mij betreft Daley Blind. Je mist wel een bepaalde snelheid en creativiteit, maar ik denk dat Blind verdedigend nog een stukje sterker is.

PostPosted: 11 Mar 2019 11:53 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic

Klopt, Fernando. Een de Jong ga je zeker niet meer terug krijgen. Zo'n natuurtalent heb je maar eens in de zoveel jaren, helaas. De enige die de kwaliteiten voor die positie bezit en die ook rustig blijft in de opbouw is wat mij betreft Daley Blind. Je mist wel een bepaalde snelheid en creativiteit, maar ik denk dat Blind verdedigend nog een stukje sterker is.
Dit is naar mijn mening ook een logische oplossing, Sander Berge zou overigens een goede aankoop zijn voor die plek. Maar Blind doorschuiven zoals in de rol voor zijn transfer naar Man Utd; ik hoop echt dat Ten Hag die keuze maakt volgend seizoen.

PostPosted: 11 Mar 2019 12:40 
Erelid

Het ligt er ook aan wat voor spelers om Blind heen staan wil het gaan lopen met hem op het middenveld. Als je de huidige tactiek en samenstelling pakt en je ruilt Blind in voor De Jong en zet Magallan achterin. Dan word ik daar niet bepaald gelukkig van. Dan lever je heel veel creativiteit in in de as.

PostPosted: 11 Mar 2019 16:26 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Het ligt er ook aan wat voor spelers om Blind heen staan wil het gaan lopen met hem op het middenveld. Als je de huidige tactiek en samenstelling pakt en je ruilt Blind in voor De Jong en zet Magallan achterin. Dan word ik daar niet bepaald gelukkig van. Dan lever je heel veel creativiteit in in de as.
Klopt, daarom snap ik het idee achter de aankoop Magallan nog niet helemaal. Zagen ze in hem de potentiële opvolger van de Ligt? Niet? Waarom halen ze hem dan in de winter, want als hij op de bank terecht komt, kan hij ook geen wedstrijdritme meer opdoen bij Jong Ajax, wat dan best een probleem is.

Had liever dat ze voor een Alvarez waren gegaan, die wel bewezen heeft de voetballende kwaliteiten heeft van achteruit.

PostPosted: 11 Mar 2019 16:50 
Erelid

Ik kan me niet voorstellen dat hij níét als vervanger van de Ligt is gehaald. Heeft in de top van Zuid-Amerika gespeeld, kostte behoorlijk wat geld en is 'al' 25. Zo iemand haal je als Ajax-zijnde niet voor de breedte. Zo iemand komt ook niet naar Ajax voor de breedte.

Het zou kunnen dat hij gehaald is met het idee dat er nóg een verdediger bij komt die complementair aan hem is, waardoor Blind naar het middenveld verhuisd, maar eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht en niet logisch.

PostPosted: 12 Mar 2019 14:00 
Erelid

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... GBbQQKTKP8

Precies zoals ik al dacht. De Ligt, De Jong, Ziyech en Onana zullen wellicht vertrekken. Dat is ook logisch aan die spelers allemaal tot 2021 vast liggen je nu dus moet cashen op hun. Die 4 kun je dus ook best laten gaan en een paar goede vervangers daarvoor aantrekken. Als je eerst al Vertonghen en Cillessen zou kunnen halen zou dat meer dan prima zijn om Onana en De Ligt op te volgen en Neres kan dan Ziyech opvolgen en Blind kan Frenkie de Jong opvolgen. Met enkel 2 aankopen staat er dan alleen al een heel goed team.

PostPosted: 12 Mar 2019 20:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
AFCA Niels wrote:
Ik kan me niet voorstellen dat hij níét als vervanger van de Ligt is gehaald. Heeft in de top van Zuid-Amerika gespeeld, kostte behoorlijk wat geld en is 'al' 25. Zo iemand haal je als Ajax-zijnde niet voor de breedte. Zo iemand komt ook niet naar Ajax voor de breedte.

Het zou kunnen dat hij gehaald is met het idee dat er nóg een verdediger bij komt die complementair aan hem is, waardoor Blind naar het middenveld verhuisd, maar eerlijk gezegd vind ik dat nogal vergezocht en niet logisch.
Eens, ik denk ook dat zijn kwaliteiten niet goed op waarde zijn geschat. En hoewel ik het een te dure jongen vind voor op de bank zijn we financieel wel in de positie om in de zomer alsnog een waardige vervanger voor De Ligt aan te trekken. Dan laat Magallan maar een jaar knokken voor zijn plek en wanneer hij die strijd niet wint moeten we het verlies maar op de koop toe nemen. Dan maar weer voor een paar miljoen retour sturen. Zonde geld, maar ik zie dat liever dan dat we stug aan Magallan blijven vasthouden tegen beter weten in. Puur en alleen omdat hij duur was en er hoop is dat het toch nog wat gaan worden. Zo mogen we niet denken.

Al is het voor ons moeilijk om de balans op te maken. Op het collectieve falen tegen Feyenoord wil ik hem niet alleen afrekenen. Maar ik schrok er wel behoorlijk van. En aangezien Ten Hag hem straks weer dagelijks op de training meemaakt is het aan hem om aan Overmars door te geven of we met Magallan in de basis het seizoen in kunnen gaan of er toch nog wat gekocht moet gaan worden. Aan Overmars dan de zaak om alsnog de knip te trekken.

Post new topic  Reply to topic  [ 100 posts ]  Previous   1 2 3 4

All times are UTC+01:00