Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 345 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 09 Jul 2019 21:03 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
rebuah wrote:
Morfe0 wrote:
Ik zou mits buiten De Ligt iedereen blijft echt vol voor Alvarez gaan.
Met een elftal Onana: Mazraoui Alvarez Blind Tagliafico: Vd Beek Marin Ziyech : Neres Tadic Promes
Dan speel je normaal gesproken alles kapot in de eredivisie. En daarmee kun je Europees ook voor de dag komen.
Dat denk ik ook, alleen ben ik best bang dat we voor Alvarez te laat komen, maar dat gaan we zien.
Dat is echt de prioriteit nummer 1.

PostPosted: 09 Jul 2019 22:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Morfe0 wrote:
Dat denk ik ook, alleen ben ik best bang dat we voor Alvarez te laat komen, maar dat gaan we zien.
Dat is echt de prioriteit nummer 1.
Pietje paniek, Alvarez heeft een dag geleden de finale van de Gold Cup gespeeld (en gewonnen). Zo raar is het toch niet dat het nog niet in kannen en kruiken is? Dat gestreste gedoe is nergens voor nodig. Ik zie Overmars niet meer op de contactfoto's staan en ga er dus vanuit dat hij in Mexico zit om daar alles af te ronden. Wat mij betreft weinig reden tot zorgen. En al komt Alvarez niet, dan komt er vast wel een ander. Wat ik van Alvarez heb gezien en gehoord stemt me tevreden, maar er zijn genoeg andere goede verdedigers te koop. Het mislopen van Alvarez is het einde van de wereld niet.

PostPosted: 09 Jul 2019 23:11 

Morfe0 wrote:
Met een elftal Onana: Mazraoui Alvarez Blind Tagliafico: Vd Beek Marin Ziyech : Neres Tadic Promes
Inderdaad. Daarnaast zou ik toch graag zien dat Pröpper ook nog komt. Dan heb je met bovenstaande namen, Veltman, Martinez, Schöne, Eiting, Dolberg en Huntelaar 18 basiselftalwaardige spelers. Waarbij daarachter een aantal talenten zitten die zich grotendeels nog moeten bewijzen.

PostPosted: 10 Jul 2019 02:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Morfe0 wrote:
Vanwaar die hype rond Alvarez? Ik ben benieuwd wie hem meermaals heeft zien spelen, ik ben er namelijk niet zo zeker van dat hij de gedroomde opvolger is.

Met het team dat je nu schetst is het middenveld echt compleet uit balans en word je finaal overlopen, daar zal echt ruimte gemaakt moeten worden voor Eiting, Schone of Blind.

PostPosted: 10 Jul 2019 08:42 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
geenidee4 wrote:

Sterling bedoel je denk ik. Daar heb je wel een punt ja, over snelheid op de eerste meters. Maar met Neres hebben we volgens mij al zo'n type in huis. Ajax zal zeker moeten zoeken naar een vervanger voor Neres in de toekomst.

Zeker waar. Veel situaties in de CL gezien waarbij Ziyech bijvoorbeeld de bal had en iemand wilde wegsteken in de counter. Want in de CL zul je idd vaker de tegenhoudende ploeg zijn.
Maar om nogmaals op mijn punt terug te komen: ik vind dat snelheid niet leidend moet zijn. Een speler moet ten eerste wat met de bal kunnen. En ik denk dat snelheid ook vooral zit in voetbalintelligentie. Weten wanneer je moet vertrekken.
Klopt, Sterling.
Hadden ze Nunnely moeten omtrainen. Sterling is ook niet super technisch volgens mij.
Vergis je daar niet in. Als je iets op snelheid doet is de kans dat het mislukt gewoon groter. Dat gaat voor alles op. En dan ziet het er soms knullig uit. Onder de streep heeft snelheid vele voordelen. Zoals Seb4 ook zegt, het geeft je meer mogelijkheden. De tegenstander moet dan ook altijd rugdekking aan zijn back geven waardoor je een meerderheid op het middenveld kunt creëren. Je kunt je eens laten inzakken tegen sterke ploegen. Dan ligt er veel ruimte achter hun verdediging.
Wij hadden vroeger Rommedahl. Ook zo'n type speler. Die hebben we veel te gemakkelijk laten gaan.

PostPosted: 10 Jul 2019 08:45 

Morfe0 wrote:
Vanwaar die hype rond Alvarez? Ik ben benieuwd wie hem meermaals heeft zien spelen, ik ben er namelijk niet zo zeker van dat hij de gedroomde opvolger is.

Met het team dat je nu schetst is het middenveld echt compleet uit balans en word je finaal overlopen, daar zal echt ruimte gemaakt moeten worden voor Eiting, Schone of Blind.
Ik ken hem ook niet. Heb hem 1 keer zien spelen. De finale van de Gold Cup tegen USA. Speelde niet achterin maar op 6. Moest blijkbaar Pulic neutraliseren. Hij viel mij niet op, niet positief en niet negatief.
Maar dat is natuurlijk niet genoeg een goed beeld van hem te hebben.

PostPosted: 10 Jul 2019 09:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Morfe0 wrote:

Ik ken hem ook niet. Heb hem 1 keer zien spelen. De finale van de Gold Cup tegen USA. Speelde niet achterin maar op 6. Moest blijkbaar Pulic neutraliseren. Hij viel mij niet op, niet positief en niet negatief.
Maar dat is natuurlijk niet genoeg een goed beeld van hem te hebben.
Speelt bij Mexico doorgaans op de 6 positie.

PostPosted: 10 Jul 2019 11:39 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Goeie vraag/opmerking.

Zal voor 90% hoop zijn omdat een andere aankoop (Magellan) nog niet voldoet en een ander groot talent (Schuurs) er ook nog niet klaar voor is.

Dat is ook nu net het discussiepunt wat ik aandraag in de discussie over Magallan. Bijna niemand had hem zien spelen maar op basis van andere meningen kon hij er op voorhand niks van. Voor Alvarez geldt het omgedraaide want iedereen is vrij positief maar Alvarez hebben ook weinig mensen zien spelen.

Ik wil alleen maar aangeven dat geen enkele aankoop een garantie voor succes is. Hij komt toch uit een andere cultuur, gaat spelen in een totaal ander systeem en moet de leegte mbt De Ligt opvullen. Niet makkelijk. Maar Alvarez heeft nu al meer krediet dan bv Magallan.

Bij Mexico is hij vaak een vaste waarde en is op jonge leeftijd al heel ver. Alleen hij is toch al 21 jaar en heeft bij Mexico geen vaste basisplaats als verdediger. Omdat hij ook als back en verdedigende middenvelder kan spelen suggereert, dat hij goed kan voetballen maar normaliter speelt hij op 6 om iemand te neutraliseren.

Je zou ook kunnen suggereren waarom iemand van 21 jaar nog niet in Europa speelt. Het is maar welke invalshoek je kiest en er dan een oordeel over velt (of afzet tegen iets anders)

Ik heb Magallan toentertijd meer dan 10 keer aan het werk gezien in de Coppa. Alvarez heb ik nooit zien spelen en kan ik dus niet beoordelen. Ajax zit al langer achter hem aan en PSV had hem ook op de radar. PSV heeft vaak ook een goed oog voor die talenten daar maar Guti komt daar ook (nog) niet uit de verf.

Indien Ajax nog een versterking zoekt als vervanger voor De Ligt, zullen er vast nog meer mensen op die lijst staan. En wie weet hebben ze intern wel heel veel vertrouwen in Schuurs. Als dit zo is, moet je hem ook een echte kans geven en zal hij in het begin best een foutje maken. Iets wat De Ligt ook is overkomen.

Ik vind overigens nog even belangrijker dat er een middenvelder bijkomt. Een type Propper.

PostPosted: 10 Jul 2019 12:20 

Goeie vraag/opmerking.

Zal voor 90% hoop zijn omdat een andere aankoop (Magellan) nog niet voldoet en een ander groot talent (Schuurs) er ook nog niet klaar voor is.

Dat is ook nu net het discussiepunt wat ik aandraag in de discussie over Magallan. Bijna niemand had hem zien spelen maar op basis van andere meningen kon hij er op voorhand niks van. Voor Alvarez geldt het omgedraaide want iedereen is vrij positief maar Alvarez hebben ook weinig mensen zien spelen.

Ik wil alleen maar aangeven dat geen enkele aankoop een garantie voor succes is. Hij komt toch uit een andere cultuur, gaat spelen in een totaal ander systeem en moet de leegte mbt De Ligt opvullen. Niet makkelijk. Maar Alvarez heeft nu al meer krediet dan bv Magallan.

Bij Mexico is hij vaak een vaste waarde en is op jonge leeftijd al heel ver. Alleen hij is toch al 21 jaar en heeft bij Mexico geen vaste basisplaats als verdediger. Omdat hij ook als back en verdedigende middenvelder kan spelen suggereert, dat hij goed kan voetballen maar normaliter speelt hij op 6 om iemand te neutraliseren.

Je zou ook kunnen suggereren waarom iemand van 21 jaar nog niet in Europa speelt. Het is maar welke invalshoek je kiest en er dan een oordeel over velt (of afzet tegen iets anders)

Ik heb Magallan toentertijd meer dan 10 keer aan het werk gezien in de Coppa. Alvarez heb ik nooit zien spelen en kan ik dus niet beoordelen. Ajax zit al langer achter hem aan en PSV had hem ook op de radar. PSV heeft vaak ook een goed oog voor die talenten daar maar Guti komt daar ook (nog) niet uit de verf.

Indien Ajax nog een versterking zoekt als vervanger voor De Ligt, zullen er vast nog meer mensen op die lijst staan. En wie weet hebben ze intern wel heel veel vertrouwen in Schuurs. Als dit zo is, moet je hem ook een echte kans geven en zal hij in het begin best een foutje maken. Iets wat De Ligt ook is overkomen.

Ik vind overigens nog even belangrijker dat er een middenvelder bijkomt. Een type Propper.
Dat van Schuurs hoop ik toch niet. Komt gewoon te kort. Niet snel genoeg (naast Blind is dat heel belangrijk) en niet sterk genoeg in duels, niet zoals De Ligt en Sanchez. Opbouwend vind ik hem wel redelijk. Met hem ga je er enorm op achteruit.
Ik denk ook niet dat hij de genoemde punten ooit gaat verbeteren. Meer snelheid krijgt hij niet meer en dat onverbiddelijke zit niet in hem.
Pröpper zie ik ook graag komen maar ik denk dat ze afwachten hoe Eitng het verder doet.

PostPosted: 10 Jul 2019 15:06 
Erelid

Die hype van Alvarez komt er bij mij voornamelijk voor, dat hij capaciteiten heeft die in een Ajax-spel van pas komen. Hij is voetballend zeer in orde, speelt ook op rechtsback en CVM. Daarnaast heb ik hem op het WK destijds aan het werk gezien, en dat beviel me wel. Daarnaast brengt hij lengte mee, en zijn de kenners in die landen ook positief over hem. En dat was bij Magallan absoluut niet het geval. Ik heb geen enkele kenner gehoord die positief over hem was.

Niet voor niks heeft hij op zo'n leeftijd al zoveel interlands gespeeld. Dat zegt niet alles, maar zegt soms wel veel. Alvarez lijkt mij de ideale aankoop voor ons. Niet voor niks dat we hem al vaak hebben genoemd voorafgaand aan de transferperiode.

PostPosted: 10 Jul 2019 20:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Die hype van Alvarez komt er bij mij voornamelijk voor, dat hij capaciteiten heeft die in een Ajax-spel van pas komen. Hij is voetballend zeer in orde, speelt ook op rechtsback en CVM. Daarnaast heb ik hem op het WK destijds aan het werk gezien, en dat beviel me wel. Daarnaast brengt hij lengte mee, en zijn de kenners in die landen ook positief over hem. En dat was bij Magallan absoluut niet het geval. Ik heb geen enkele kenner gehoord die positief over hem was.

Niet voor niks heeft hij op zo'n leeftijd al zoveel interlands gespeeld. Dat zegt niet alles, maar zegt soms wel veel. Alvarez lijkt mij de ideale aankoop voor ons. Niet voor niks dat we hem al vaak hebben genoemd voorafgaand aan de transferperiode.
Ik heb Alvarez ook een flink aantal keren zien spelen, en in een aantal dingen die je zegt herken ik mij ook wel. Hij kan behoorlijk voetballen, heeft een goede lengte (net als waarschijnlijk alle andere alternatieven) en is redelijk snel. Echter wat mij stoort aan Alvarez is zijn motoriek en zijn positionering bij tijd, staat vaak niet goed op zijn voeten vind ik en moet snel overschakelen naar een sliding-tackle (wat in mijn ogen pas je laatste optie is). Zijn motoriek doet op mij overkomen alsof hij zijn lichaam niet altijd goed in bedwang heeft en vaak wat uit balans is, iets wat voor een cv toch belangrijk is vind ik.

PostPosted: 11 Jul 2019 10:25 

Als Alvarez niet doorgaat zou ik toch, hier ben ik weer, voor Alderweireld gaan. Roma zou hem willen hebben. Daar kunnen we toch zeker mee concurreren. Kost 29 miljoen transfergeld (kan makkelijk van transfersom van De Ligt) en zal in de hoogste salarisschaal komen (daar zal De Ligt nu ook niet ver vanaf zitten, als dat al zo is). Onder de streep lijkt mij dat best te doen.
Ben je wel achterin voor de komende jaren verzekerd van absoluut top niveau. Ga je er niet op achteruit.

PostPosted: 11 Jul 2019 10:27 
Erelid

renemar wrote:
Als Alvarez niet doorgaat zou ik toch, hier ben ik weer, voor Alderweireld gaan. Roma zou hem willen hebben. Daar kunnen we toch zeker mee concurreren. Kost 29 miljoen transfergeld (kan makkelijk van transfersom van De Ligt) en zal in de hoogste salarisschaal komen (daar zal De Ligt nu ook niet ver vanaf zitten, als dat al zo is). Onder de streep lijkt mij dat best te doen.
Ben je wel achterin voor de komende jaren verzekerd van absoluut top niveau. Ga je er niet op achteruit.
Die wil ik ook graag zien komen, maar zowel Alderweireld als Vertonghen hebben al gemeld dat ze nog niet terug komen naar Ajax.

PostPosted: 11 Jul 2019 10:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat Roma interesse heeft wil niet zeggen dat Alderweireld interesse heeft. Zet hem uit jouw hoofd, renemar. Alderweireld komt niet naar AJAX dit seizoen.

PostPosted: 11 Jul 2019 10:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Dat Roma interesse heeft wil niet zeggen dat Alderweireld interesse heeft. Zet hem uit jouw hoofd, renemar. Alderweireld komt niet naar AJAX dit seizoen.
De aanhouder wint :mrgreen:

PostPosted: 11 Jul 2019 11:16 
Erelid

343 wrote:
343 wrote:
Voor de mensen die serieus hoop hadden op Blind. Get real.
http://www.goal.com/nl/nieuws/ik-zal-se ... ja4ki8t186
Ik zie gelijkenissen :343:

PostPosted: 11 Jul 2019 11:30 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, ik sta met 1-0 achter, maar denk dat het met Alderweireld wel 1-1 wordt. ;)
Overmars zegt dat hij en Vertonghen niet komen en de spelers zelf zeggen het ook.
Ook heeft Vertonghen net zijn contract verlengd en Alderweireld wil nog gaan cashen.

PostPosted: 11 Jul 2019 12:45 

343 wrote:
Ja, ik sta met 1-0 achter, maar denk dat het met Alderweireld wel 1-1 wordt. ;)
Overmars zegt dat hij en Vertonghen niet komen en de spelers zelf zeggen het ook.
Ook heeft Vertonghen net zijn contract verlengd en Alderweireld wil nog gaan cashen.
Overmars zei ook dat Ziyech niet zou komen. Dat zegt mij niks.
Zou hij bij ons zoveel minder gaan verdienen?

PostPosted: 11 Jul 2019 12:54 
Erelid

Als Overmars echt Alderweireld weet te binden, en Ziyech weet te behouden, dan halen we de CL groepsfase wel. even dromen Onana: Mazraoui Alderweireld Blind Tagliafico: Vd Beek Marin Ziyech: Neres Tadic Promes..
Jezus... als Alderweireld komt.. maar nee hij melden al nog niet te komen helaas.. 29 miljoen hoeft geen probleem te zijn lijkt mij als je De Ligt verkoopt voor 75 miljoen euro.

PostPosted: 11 Jul 2019 23:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
DiMarzio meldde vandaag dat Ajax 20 miljoen zou hebben geboden voor PSV target Lyanco. De Italianen zouden dit bod ook geweigerd hebben. PSV zou 15 miljoen hebben geboden. Ik geloof er niet zoveel van,zowel niet qua bod van Ajax alsook niet van dat van PSV. Voor dat bedrag had PSV Alvarez nl al binnen gehad.

https://gianlucadimarzio.com/it/calciom ... uglio-2019

Post new topic  Reply to topic  [ 345 posts ]  Previous   1 10 11 12 13 14

All times are UTC+02:00