Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 986 posts ]  Previous   1 35 36 37 38 39 40  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 14 Feb 2020 16:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
https://www.ole.com.ar/river-plate/quin ... CcCTa.html

Steeds meer berichten in Argentinië wat betreft belangstelling van Ajax in Quintero (hij bevestigd het zelf ook). Er wordt vermeld dat Ziyech verkocht is en dat hij de opvolger kan worden.
Clausule van 30 milj in zijn contract maar dat zal wel veel lager worden als het doorgaat, is nu gewoon nog reserve.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:02 
Erelid

Ja man, een reserve-speler van River Plate halen, die op 18 februari 2019 (EEN JAAR GELEDEN DUS!), zijn laatste hele wedstrijd heeft gespeeld. En met veel kruisbandblessures te maken heeft gehad, halen als opvolger van Ziyech.

Ik zou het om bovenstaand feiten al een krankzinnige aankoop vinden.

Daarnaast vind ik het wel opvallend dat Quintero de interesse zelf ook bevestigt...

PostPosted: 14 Feb 2020 17:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
‘Ihattaren heeft wel oren naar #Ajax’
https://www.telegraaf.nl/video/37818513 ... -naar-ajax

PostPosted: 14 Feb 2020 17:09 
Erelid

343 wrote:
Is een premium-artikel van de TG, dus kan het niet lezen.

Maar is dit een uitspraak die is gebaseerd op navraag bij Ihattaren zelf? Of is de heer Driessen weer een relletje aan het schoppen en puur aan het speculeren? Denk het laatste...

PostPosted: 14 Feb 2020 17:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Dan zou je PSV echt pijn doen.

PostPosted: 14 Feb 2020 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Is een premium-artikel van de TG, dus kan het niet lezen.

Maar is dit een uitspraak die is gebaseerd op navraag bij Ihattaren zelf? Of is de heer Driessen weer een relletje aan het schoppen en puur aan het speculeren? Denk het laatste...
Even in een incognito tabblad openen.

Gekeken, maar het is over wat Driessen denkt. Dat hij er wel voor open staat wanneer Ajax Champions League voetbal speelt en hij genoeg perspectief op speeltijd krijgt.

PostPosted: 14 Feb 2020 19:11 
Erelid

Driessen is toch niet meer serieus te nemen? Kampioen open deuren intrappen.

PostPosted: 14 Feb 2020 19:31 

AFCA Niels wrote:
Driessen is toch niet meer serieus te nemen? Kampioen open deuren intrappen.
Nou hij noemt Ajax gewoon een stap vooruit ten opzichten van AZ en PSV. Dat is het nu ook wel natuurlijk nu Ajax bijna zeker CL haalt en betere spelers heeft. Verder moeten ze zo'n item vullen voor de kliks.

Hij zei ook dat Ihattaren voor een relatief laag bedrag op te halen zou moeten zijn, want hij heeft nog een kort klein contractje.

Ihattaren zelf zei laatst ook dat hij graag na het EK gaat en als hij zich daar kan meten met de goede spelers misschien wel naar het buitenland wil. En had het ook over Champions League voetbal willen spelen. Dus als Ajax komt zie ik hem daar ook wel voor open staan eerlijk gezegd.

PostPosted: 15 Feb 2020 13:26 
Erelid

Het lijkt mij persoonlijk duidelijk dat er in ieder geval op 3 posities intensief gescout moet worden:

De nummer 10 positie: Vervanger voor Ziyech (dit jaar komen we al een soort van in de problemen daar)
De linksback-positie: Opvolger van Tagliafico (contract tot 2022 met afspraken) hebben we mijn inziens niet zelf in huis
De positie van doelman: Onana (contract tot 2022) zal wel vertrekken

Over de verdedigende middenveld-posities kun je nog wel discussiëren. Op het moment lijken Martinez, Eiting en Gravenberch daar de gegadigden voor volgend jaar (en hebben we ook nog Marin rondlopen en komt een Taylor, die perfect in dit systeem past, eraan). Zie maar eens voor Ajax betere spelers dan dat te halen. Dan kom je wellicht bij een Pröpper uit, maar dan moet je jezelf de vraag stellen of een Gravenberch hem niet er snel uit gaat spelen (is op dit moment nog wel wankel).

Wie zouden jullie graag willen zien?

Ik zou wel voorstander zijn van wat meer VerNederlandsing van ons team.

Voor de doelman-positie zou ik dus voor Jasper Cillessen gaan, vaste keeper van Nederland, situatie bij Valencia wankel, zijn daar niet volledig overtuigd en indien je met een bod van 20 miljoen begint denk ik dat je er uiteindelijk wel met Valencia uit moet komen voor een bepaald bedrag. Dan ben je daarna wel verzekerd van 4 jaar een zeer degelijke keeper met ervaring.

Voor de linksback-positie ben ik voorstander van Patrick van Aanholt. Contract tot 2021, zal aankomende zomer maximaal 10 miljoen moeten kosten. Sommigen zullen het daar wellicht niet mee eens zijn, maar ik vind deze jongen bij uitstek bij ons passen. Technisch, snelheid, loopvermogen met inmiddels heel veel PL-ervaring. Heeft daar vaak in de onderste regionen gespeeld. Ik denk dat deze match vergelijkbaar kan zijn met een Tadic. Van Aanholt lijkt me bij uitstek een speler die enorm goed tot zijn recht komt bij een voetballende ploeg.

Voor de 10-positie zou ik toch het recordbedrag van Antony nog een keer willen verbreken en een miljoen of 30 op tafel proberen te leggen voor Mohamed Ihattaren. Je kan gewoon zien dat hij veel beter kan voetballen dan zijn ploeggenoten. Ik vind hem vooral fysiek ook al enorm sterk voor zijn leeftijd. Ik denk dat hij bij een voetballende ploeg nog beter tot zijn recht zou kunnen komen. Heeft daarnaast een jeugdcontract, is de situatie bij PSV erg wankel, en is Ajax natuurlijk een veel beter podium om je uiteindelijk in de kijker van de Europese top te spelen.

PostPosted: 15 Feb 2020 13:35 

Het lijkt mij persoonlijk duidelijk dat er in ieder geval op 3 posities intensief gescout moet worden:

De nummer 10 positie: Vervanger voor Ziyech (dit jaar komen we al een soort van in de problemen daar)
De linksback-positie: Opvolger van Tagliafico (contract tot 2022 met afspraken) hebben we mijn inziens niet zelf in huis
De positie van doelman: Onana (contract tot 2022) zal wel vertrekken

Over de verdedigende middenveld-posities kun je nog wel discussiëren. Op het moment lijken Martinez, Eiting en Gravenberch daar de gegadigden voor volgend jaar (en hebben we ook nog Marin rondlopen en komt een Taylor, die perfect in dit systeem past, eraan). Zie maar eens voor Ajax betere spelers dan dat te halen. Dan kom je wellicht bij een Pröpper uit, maar dan moet je jezelf de vraag stellen of een Gravenberch hem niet er snel uit gaat spelen (is op dit moment nog wel wankel).

Wie zouden jullie graag willen zien?

Ik zou wel voorstander zijn van wat meer VerNederlandsing van ons team.

Voor de doelman-positie zou ik dus voor Jasper Cillessen gaan, vaste keeper van Nederland, situatie bij Valencia wankel, zijn daar niet volledig overtuigd en indien je met een bod van 20 miljoen begint denk ik dat je er uiteindelijk wel met Valencia uit moet komen voor een bepaald bedrag. Dan ben je daarna wel verzekerd van 4 jaar een zeer degelijke keeper met ervaring.

Voor de linksback-positie ben ik voorstander van Patrick van Aanholt. Contract tot 2021, zal aankomende zomer maximaal 10 miljoen moeten kosten. Sommigen zullen het daar wellicht niet mee eens zijn, maar ik vind deze jongen bij uitstek bij ons passen. Technisch, snelheid, loopvermogen met inmiddels heel veel PL-ervaring. Heeft daar vaak in de onderste regionen gespeeld. Ik denk dat deze match vergelijkbaar kan zijn met een Tadic. Van Aanholt lijkt me bij uitstek een speler die enorm goed tot zijn recht komt bij een voetballende ploeg.

Voor de 10-positie zou ik toch het recordbedrag van Antony nog een keer willen verbreken en een miljoen of 30 op tafel proberen te leggen voor Mohamed Ihattaren. Je kan gewoon zien dat hij veel beter kan voetballen dan zijn ploeggenoten. Ik vind hem vooral fysiek ook al enorm sterk voor zijn leeftijd. Ik denk dat hij bij een voetballende ploeg nog beter tot zijn recht zou kunnen komen. Heeft daarnaast een jeugdcontract, is de situatie bij PSV erg wankel, en is Ajax natuurlijk een veel beter podium om je uiteindelijk in de kijker van de Europese top te spelen.
Ik zou Cillessen niet terughalen. Was erg duur voor Valencia en ik vind hem nou ook niet zo'n topper dat we daar zoveel geld voor moeten uitgeven.

Van Aanholt ben ik geen grote fan van, van wat ik zag, maar zou wel een aankoop kunnen zijn die kan verrassen. Dus die zou ik dan ook halen.

Verder weet ik niet of je Ihattaren als directe opvolger van Ziyech moet halen. Die jongen is net 18 en kan je nog niet zoveel op zijn schouders laten rusten wat mij betreft. Je kan hem wel halen voor de tien zodat hij met Tadic daar de strijd kan aangaan. Maar of hij dat zelf wil is weer een tweede. Ik zie Traore namelijk graag in de spits en met creatieve vleugels of 6en kan Tadic dan mooi op tien als kapstop fungeren. Ik denk echter wel dat hij met zijn korte, kleinere contract ( nog 2 jaar over ) geen 30 miljoen of meer kost. Bergwijn was stabieler en beter dit seizoen en heeft meer bewezen en ging voor maar 32 miljoen weg.

PostPosted: 15 Feb 2020 15:47 

Nederlandse spelers zijn imo een pré maar het gaat uiteindelijk om kwaliteit. Dat is het belangrijkste. Is een buitenlander beter zou ik voor de buitenlander gaan.
Zeker als die ook nog goedkoper is. Niet koste wat het kost voor Nederlandse spelers gaan.
Alleen als de Nederlandse speler kwalitatief gelijkwaardig is en de prijs ook nagenoeg hetzelfde zou ik voor de Nederlandse speler gaan.
Dat gezegd hebbende denk ik dat er in Nederland maar een versterking voor ons loopt t.w. Ihattaren.
Ik denk ook dat er binnen 2 jaar genoeg Nederlandse spelers uit onze eigen opleiding doorbreken.

PostPosted: 15 Feb 2020 19:17 
Erelid

renemar wrote:
Dat gezegd hebbende denk ik dat er in Nederland maar een versterking voor ons loopt t.w. Ihattaren.
Of Ihatarren de enige is. Tsja. Ik blijf toch ook denken aan Stengs. Alleen wil AZ niet aan Ajax verkopen dus dan ga je veel te veel betalen. Ik zou Stengs weleens willen zien in een veel betere selectie.

Alleen verandert nu de situatie wel omdat je met Anthony een nieuwe rechtsbuiten binnen haalt.
Stengs zou hier ook kunnen starten en als hij dan goed integreert, zou je hem op 10 kunnen zetten.
Zoals gezegd ga je veel te veel betalen dus die vlieger gaat niet op. Nu moet je in feite een echte aanvallende middenvelder gaan halen en dan twijfel ik weer aan Stengs.

Alsook Neres binnenboord gehouden kan worden, heb je met Promes erbij 3 hele sterke buitenspelers met Tadic en evt Lang erbij. Dan valt Stengs af. Met andere woorden als Ajax Stengs zou willen halen, is het als aanvallende middenvelder.

Ajax heeft netjes gehandeld mbt Ziyech en 44 miljoen is een goed bedrag maar dan moet je niet een megabedrag voor Stengs er vanaf willen halen. Haal dan nog maar een exotische verrassing.

Toch zie ik Stengs eerder komen dan Ihatarren.

PostPosted: 15 Feb 2020 19:52 

renemar wrote:
Of Ihatarren de enige is. Tsja. Ik blijf toch ook denken aan Stengs. Alleen wil AZ niet aan Ajax verkopen dus dan ga je veel te veel betalen. Ik zou Stengs weleens willen zien in een veel betere selectie.

Alleen verandert nu de situatie wel omdat je met Anthony een nieuwe rechtsbuiten binnen haalt.
Stengs zou hier ook kunnen starten en als hij dan goed integreert, zou je hem op 10 kunnen zetten.
Zoals gezegd ga je veel te veel betalen dus die vlieger gaat niet op. Nu moet je in feite een echte aanvallende middenvelder gaan halen en dan twijfel ik weer aan Stengs.

Alsook Neres binnenboord gehouden kan worden, heb je met Promes erbij 3 hele sterke buitenspelers met Tadic en evt Lang erbij. Dan valt Stengs af. Met andere woorden als Ajax Stengs zou willen halen, is het als aanvallende middenvelder.

Ajax heeft netjes gehandeld mbt Ziyech en 44 miljoen is een goed bedrag maar dan moet je niet een megabedrag voor Stengs er vanaf willen halen. Haal dan nog maar een exotische verrassing.

Toch zie ik Stengs eerder komen dan Ihatarren.
Hoezo zie je Stengs eerder komen?
Heeft net zijn contract verlengd volgens mij. ook langere duur van zijn contract
Is al international

Ihattaren heeft een korter en kleiner contract
Nog geen international

Dan lijkt het me logischer dat Ihattaren eerder haalbaar is dan Stengs er vanuit gaande dat ze beiden zelf zouden willen komen.

PostPosted: 15 Feb 2020 20:28 

Net weer op Stengs gelet (verloren van Twente) ik vind Ihattaren nu al beter.
Ihattaren wordt echt een topper! Op 18 jarige leeftijd is hij ook beter dan Ziyech op die leeftijd.
Als ik Ajax was zou ik vol voor hem gaan als hij zelf ook wilt uiteraard.

PostPosted: 16 Feb 2020 10:00 

FortBoekoe wrote:
Net weer op Stengs gelet (verloren van Twente) ik vind Ihattaren nu al beter.
Ihattaren wordt echt een topper! Op 18 jarige leeftijd is hij ook beter dan Ziyech op die leeftijd.
Als ik Ajax was zou ik vol voor hem gaan als hij zelf ook wilt uiteraard.
Helemaal met je eens. Met Ihattaren haal je een aanstaande topper. Al kost die 30 miljoen (wat ik niet verwacht). Binnen 2 jaar is die bovendien meer dan het dubbele waard.
Niks aantrekken van vermeend sentiment.

PostPosted: 16 Feb 2020 10:51 
Erelid

DeRuit wrote:
Hoezo zie je Stengs eerder komen?
Omdat Ihatarren ook een jongen van de club is.
Je hebt altijd spelers die er maling aan hebben maar ik verwacht gewoon niet dat Ihatarren direct overstapt van PSV naar Ajax.

Als ik met kiezen tussen Ihatarren en Stengs is het voor mij wel duidelijk want dan kies ik ook voor Ihatarren. Alleen heeft Ajax niet zelfs meerdere Ihatarrens rondlopen? Unuvar, Taylor en Gravenberch zijn net iets jonger maar ook zeer grote talenten.

Nu AZ minder draait, zijn ook alle ogen gericht op voornamelijk Stengs. Natuurlijk is dit een van de smaakmakers maar je vraagt wel veel van zo'n jongen. Ik blijf erbij, dat Stengs in potentie een heel goede technische voetballer is, die past binnen de filosofie van Ajax. Alleen ga je bij voorbaat veel te veel geld neerleggen en die afweging weegt zwaar. Is hij wel zo goed?
Wat voor bedrag heeft Ajax over om te kijken of Stengs zich kan door ontwikkelen?

PostPosted: 16 Feb 2020 11:41 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
CDS meld nu ook dat Ajax concreet is voor Stengs.
Als dit waar is word dit dus de voorhoede.
Stengs op 10 Antony op rechts Tadic spits Promes links.
Neres en Vd Beek worden nog verkocht.

PostPosted: 16 Feb 2020 11:45 

Morfe0 wrote:
Ik hoop niet dat het waar is dat ze echt 20 miljoen aan hem willen besteden. Toch al weer een tijd uit vorm en dan is de vraag of hij echt uit vorm is of dat hij eerder in topvorm was.

PostPosted: 16 Feb 2020 11:50 
Erelid

DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Ik hoop niet dat het waar is dat ze echt 20 miljoen aan hem willen besteden. Toch al weer een tijd uit vorm en dan is de vraag of hij echt uit vorm is of dat hij eerder in topvorm was.
Stengs kan goed voetballen, dat verleer je niet.
Maar komt hij wel terug in vorm, dat is mentaliteit dat is afwachten.

PostPosted: 16 Feb 2020 12:27 

DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Liever 30 miljoen voor Ihattaren.

PostPosted: 16 Feb 2020 12:37 
Erelid

renemar wrote:
DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Die lijkt mij onhaalbaar.

PostPosted: 16 Feb 2020 12:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Hoop niet dat hij komt, en al zeker niet voor 20 miljoen...

Besteed een dergelijk bedrag dan eerder aan Ihattaren.

Ik vind Stengs ook helemaal geen '10', het is gewoon een buitenspeler. Dus als je Promes, Neres, Antony, etc nog allemaal hebt rondlopen dan hoef je hem al helemaal niet te halen voor dat geld imo.

PostPosted: 16 Feb 2020 13:23 

renemar wrote:
DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Dat. Stengs is weggegooid geld. Ik woon in Alkmaar en hoor genoeg over hem. Vaak onzichtbaar.

PostPosted: 16 Feb 2020 13:58 

Ik hoop ook niet dat ze zoveel gaan betalen voor Stengs, leuke momenten voetballer maar geen nr 10 voor Ajax en Tadic trouwens ook niet en je gaat record aankoop Anthony ook niet op de bank zetten (ieder geval niet een seizoen lang). Als Ihattaren niet wilt dan zie ik niemand in Nederland die Ajax sterker maakt en moet gaan kopen.

PostPosted: 16 Feb 2020 14:20 
Erelid

Ik hoop uberhaupt niet dat we voor Stengs gaan. Dan kun je net zo goed Lang op 10 zetten hoor, die is echt niks minder.

Post new topic  Reply to topic  [ 986 posts ]  Previous   1 35 36 37 38 39 40  Next

All times are UTC+01:00