Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1257 berichten ]  Vorige   1 47 48 49 50 51  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Mogelijke Aanwinsten
BerichtGeplaatst: 16 aug 2021 08:00 
Erelid

renemar schreef:
Haal Tammy Abraham maar op bij Chelsea. Die zou daar weg mogen/moeten. Heb je een goede spits die nog beter kan worden. Beter dan Danillo, Brobbey, Traoré en Haller. Ga je er beduidend op vooruit.
Zoals ik destijds al zei; goede spits maar helaas niet haalbaar. Wat een bedrag..

https://www.vi.nl/nieuws/telefoontjes-m ... cIKgeb9Dow

BerichtGeplaatst: 18 aug 2021 12:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Danjuma kan ook een streep door. Naar Villareal.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/99 ... ljoen.html

BerichtGeplaatst: 18 aug 2021 13:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Gelukkig.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2021 13:35 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Mooi, niks bijzonders.

Ik krijg toch echt het gevoel dat er straks weer een mooie verrassing uit de hoge hoed komt..Geen idee waarom, maar vooral omdat de laatste jaren weinig transfers al ruim op voorhand bekent waren.

BerichtGeplaatst: 18 aug 2021 13:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: Nee
sincere1983 schreef:
Mooi, niks bijzonders.

Ik krijg toch echt het gevoel dat er straks weer een mooie verrassing uit de hoge hoed komt..Geen idee waarom, maar vooral omdat de laatste jaren weinig transfers al ruim op voorhand bekent waren.
Ik heb juist dat idee niet. Ik kan het ook niet verklaren haha. Mijn gevoel zegt dat de selectie wel zo gaat blijven. Dat laatste klopt trouwens wel. Freek Janssen zei ook een keer in Pak Schaal Podcast dat hij ook vaak gevraagd wordt om bepaalde zaken tijdelijk stil te houden.

BerichtGeplaatst: 13 sep 2021 17:03 
Beheerder

EXPRESSEN: Ajax en PSV zijn geïnteresseerd in Williot Swedberg (17/Vlag van Zweden) van Hammarby
https://twitter.com/Rinzinho/status/1437412898666602504

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 10:47 

AJAX moet zich ook eens richten op de Engelse markt. Met name de jonge talenten. Die krijgen daar geen kansen omdat de Engelse clubs zoveel geld hebben. Die kijken alleen naar directe versterkingen.
Kijk eens naar Madueke, Sancho en Bellingham. Die leveren Psv en BVB straks vele tientallen miljoenen op of in het geval van Sancho al opgeleverd heeft.
Kun je die jonge spelers overtuigen naar AJAX te komen, een podium op het hoogste niveau (CL) te bieden heb je imo een streepje voor op clubs uit de lagere divisies/ middenmoot PL om die spelers te halen. Huren en kopen is wat mij betreft allebei een optie. Liefst kopen uiteraard dan leveren ze een kapitaal op als ze zich goed ontwikkelen. Maar je moet wel over de top jonge talenten gaan. Die jongen die Feijenoord wilde huren zou een groot talent zijn. Die kun je misschien voor 10-15 miljoen halen. Na een paar jaar is die normaliter een veelvoud waard. Evt. kun je met zijn clubs afspraken maken voor een terugkoop. Dat die club de eerste die mag onderhandelen is of een max. bedrag benoemen.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 11:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
AJAX moet zich ook eens richten op de Engelse markt. Met name de jonge talenten. Die krijgen daar geen kansen omdat de Engelse clubs zoveel geld hebben. Die kijken alleen naar directe versterkingen.
Kijk eens naar Madueke, Sancho en Bellingham. Die leveren Psv en BVB straks vele tientallen miljoenen op of in het geval van Sancho al opgeleverd heeft.
Kun je die jonge spelers overtuigen naar AJAX te komen, een podium op het hoogste niveau (CL) te bieden heb je imo een streepje voor op clubs uit de lagere divisies/ middenmoot PL om die spelers te halen. Huren en kopen is wat mij betreft allebei een optie. Liefst kopen uiteraard dan leveren ze een kapitaal op als ze zich goed ontwikkelen. Maar je moet wel over de top jonge talenten gaan. Die jongen die Feijenoord wilde huren zou een groot talent zijn. Die kun je misschien voor 10-15 miljoen halen. Na een paar jaar is die normaliter een veelvoud waard. Evt. kun je met zijn clubs afspraken maken voor een terugkoop. Dat die club de eerste die mag onderhandelen is of een max. bedrag benoemen.
Madueke vind ik wel een goed voorbeeld, maar Sancho kostte 4 jaar geleden op zo'n 7 miljoen Euro en Bellingham kostte 22 miljoen. Dan moet je ook nog wedijveren met de Engelse salarissen voor de jeugd en Engelse teams qua transferprijs. Dus ik snap wel dat de focus daar niet helemaal op ligt. Nu met de Brexit is het misschien ook lastiger om Engelse jongeren over te nemen?

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 12:36 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
Madueke vind ik wel een goed voorbeeld, maar Sancho kostte 4 jaar geleden op zo'n 7 miljoen Euro en Bellingham kostte 22 miljoen. Dan moet je ook nog wedijveren met de Engelse salarissen voor de jeugd en Engelse teams qua transferprijs. Dus ik snap wel dat de focus daar niet helemaal op ligt. Nu met de Brexit is het misschien ook lastiger om Engelse jongeren over te nemen?
Ik geloof dat Man.U. 90 miljoen heeft betaald voor Sancho. Was dus een uitstekende investering voor BVB. Bellingham gaat ook zo'n bedrag opleveren.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 13:58 

renemar schreef:
DeRuit schreef:
renemar schreef:
Ik geloof dat Man.U. 90 miljoen heeft betaald voor Sancho. Was dus een uitstekende investering voor BVB. Bellingham gaat ook zo'n bedrag opleveren.
Ja, of hij breekt mogelijk zijn been zoals Bande en je kan het afschrijven. Ik bedoelde meer dat je je in een andere financiele vijver gaat bevinden en de risicos worden groter, maar de garantie dat zo'n speler zich doorontwikkelt, zijn contract verlengt en zoveel oplevert is er natuurlijk niet. Neres kostte alles bij elkaar ook 22 miljoen. Dat krijg je mogelijk ook niet helemaal terug. Ze betalen ook grote salarissen daar bij BVB dus dan krijg je er ook meer voor bij een transfer.

BerichtGeplaatst: 14 sep 2021 17:18 

DeRuit schreef:
renemar schreef:
DeRuit schreef:

Ja, of hij breekt mogelijk zijn been zoals Bande en je kan het afschrijven. Ik bedoelde meer dat je je in een andere financiele vijver gaat bevinden en de risicos worden groter, maar de garantie dat zo'n speler zich doorontwikkelt, zijn contract verlengt en zoveel oplevert is er natuurlijk niet. Neres kostte alles bij elkaar ook 22 miljoen. Dat krijg je mogelijk ook niet helemaal terug. Ze betalen ook grote salarissen daar bij BVB dus dan krijg je er ook meer voor bij een transfer.
In die vijver kan AJAX prima vissen. Garanties heb je nooit. Had je ook niet bij Frenkie.
De kans dat een groot talent uit Engeland, die daar niet aan de bak komt bij zijn club omdat die alleen maar "kant en klare" spelers haalt, zich ontwikkelt tot een prima speler zijn heel groot.
Nederland en vooral AJAX is een perfecte leerschool. Mount is zelfs via Vitesse tot Engels international uitgegroeid.
Het heeft voor alle partijen alleen maar voordelen.
AJAX hoeft ook geen 90 miljoen te incasseren. Dat is ook heel veel. Los daarvan zie ik niet wat het salaris te maken heeft met de transferprijs. Dan hadden De Ligt en Frenkie ook nooit zoveel opgebracht.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 12:54 
Erelid

Op dit moment is er eigenlijk niks benodigd. De aanval is overvol, hetzelfde met het middenveld, als Berghuis als een 10 wordt gezien. Hetzelfde eigenlijk ook met de verdediging, als Blind als linksback ook wordt gezien. We hebben wat dat betreft ook wel eens andere tijden gekend ;)

Je hebt nu (indien iedereen fit)

Onana, Stekelenburg, Pasveer, Gorter; Klaiber, Mazraoui, Schuurs, Timber, Martinez, Blind, Tagliafico, Rensch; Alvarez, Taylor, Gravenberch, Kudus, Berghuis, Klaassen; Neres, Antony, Haller, Danilo, Tadic, Daramy, Labyad.

25 spelers, dus eigenlijk iedere positie meer dan dubbel bezet, dat is toch wel een forse bezetting. Qua keepers wil ik wel eens zien wat Gorter doet als hij een kans krijgt (voordat je een nieuwe gaat aanschaffen). Pasveer vind ik niks.

Focus moet komende tijd liggen op het verlengen van:
-Mazraoui
-Timber
-Gravenberch
-Danilo (voor transferwaarde)

Hopen dat je binnenkort een Neres, Labyad, Onana en Klaiber eens van de hand kunt doen. Die zijn overbodig geworden namelijk, zal een forse verlichting in de salarishuishouding betekenen namelijk. Tagliafico kan dit jaar nog wel van toegevoegde waarde zijn en kan je ook prima nog aan het einde van dit seizoen verkopen.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 13:47 

Tadic en Blind naderen hun uiterste houdbaarheidsdatum. Volgend seizoen:

Daramy - Tadic/Brobbey - Berghuis
Eriksen
Kudus / Fitz Jim - Q. Timber
Nico - Martinez - J. Timber - Rensch
Gorter

Cashen voor Antony, Alvarez en Gravenberch. Hopelijk kunnen we ook Neres, Klaassen en Haller enigszins knap slijten. Onana en Mazraoui zullen wel transfervrij vertrekken.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 14:25 
Erelid

Waarom cashen op Antony? Zou ik niet doen, die kan je nog prima een jaar houden. Willen ook wel een beetje profiteren van de spelers als ze in vorm zijn.

Gravenberch zou ik ook verlengen als je het kan, zelfde met Mazraoui. Klaassen kun je er ook prima bij hebben op meerdere posities, zie ook geen club voor hem komen.

Haller is even afwachten. Dat Tadic zijn houdbaarheidsdatum nadert vind ik ook nog nergens op gebaseerd.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 14:54 

RogerGarcia schreef:
Waarom cashen op Antony? Zou ik niet doen, die kan je nog prima een jaar houden. Willen ook wel een beetje profiteren van de spelers als ze in vorm zijn.

Gravenberch zou ik ook verlengen als je het kan, zelfde met Mazraoui. Klaassen kun je er ook prima bij hebben op meerdere posities, zie ook geen club voor hem komen.

Haller is even afwachten. Dat Tadic zijn houdbaarheidsdatum nadert vind ik ook nog nergens op gebaseerd.
Inderdaad, heeft nog een contract tot 2025. Mazraoui en Gravenberch zou ik ook proberen te houden.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 15:36 

de dominee schreef:
Tadic en Blind naderen hun uiterste houdbaarheidsdatum. Volgend seizoen:

Daramy - Tadic/Brobbey - Berghuis
Eriksen
Kudus / Fitz Jim - Q. Timber
Nico - Martinez - J. Timber - Rensch
Gorter

Cashen voor Antony, Alvarez en Gravenberch. Hopelijk kunnen we ook Neres, Klaassen en Haller enigszins knap slijten. Onana en Mazraoui zullen wel transfervrij vertrekken.
Q. Timber op basis waarvan? Is het tegenwoordig al voldoende als iemand enkele goede wedstrijden bij Utrecht speelt om basisspeler bij AJAX te worden? En Fitz-Jim? Leuke speler, absoluut, maar fysiek oh zo kwetsbaar. Als je fysiek zoveel moet compenseren kan dat alleen als je een toptalent bent. En dat zie ik (nog) niet.
Sommigen slaan helemaal door. Is wel des AJAX. Zie ook de jeugd. Bijna alle teams krijgen op hun falie. Maar ja, het excuus is snel gevonden; ze spelen tegen oudere spelers (alsof wij ook weten of de tegenstanders niet hetzelfde doen). En alsof dat bij de senioren niet het geval is.
Bij het mannenvoetbal spelen ze vaak tegen spelers die niet 1 of 2 jaar maar 10 jaar ouder zijn.
Handig als ze in de jeugd hebben geleerd hoe te verliezen. Ik dacht en denk dat het bij de sport om winnen gaat. Ook in de opleiding. Je krijg straks een hele rits spelers die niet weten wat winnen is en ook zo spelen. Alsof de uitslag niet relevant is.
Tijdje geleden Kiki Musampa gezien en gehoord over de gang van zaken in Spanje. Daar krijgt de jongste jeugd het winnen ingepeperd. Die weten niet beter als ze 12 jaar zijn, dat zit er ingebakken. Hier zie je soms talentvolle spelertjes maar ook slappe hansworsten. Die halen nog net niet de schouders op als ze weer met een nederlaag van het veld stappen.
Op dat gebied is er heel veel winst te behalen (voetballen kunnen ze wel) maar dat ligt met dit beleid niet in de lijn der verwachting. De jeugdopleiding moet op de schop. Frisse, nieuwe ideeën. Niet altijd weer in hetzelfde cirkeltje zoeken.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 16:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
RogerGarcia schreef:

Antony moet je inderdaad sowieso houden.

Gravenberch zou je kunnen verkopen als Kudus zich de komende maanden bewijst. Er moet ook een gezonde doorstroom zijn. Zeker als er een (dure) speler is die eigenlijk even goed is als de basisoptie. En dat kan in het geval van Kudus zomaar zo zijn.

Ik zou verder wel met Blind en Tadic gaan praten over hun rol. Want vanaf volgend seizoen lijkt het me dat zij moeten gaan beseffen dat ze niet meer zomaar als basisopties gezien worden. Integendeel. Het kan dan weleens langzaam naar een 'Huntelaar-achtige' rol gaan. Zeker omdat je ook Daramy hebt die na dit seizoen gewoon naar een basisplek moet gaan.

Qua mogelijke aanwinsten, want daar zitten we nou eenmaal nu, zal je vooral echt een top(talent) op linksback moeten halen. Blind is geen back en Rensch zie ik liever op rechts Mazraoui opvolgen. Want die kan zomaar eens een mooie transfer maken als hij de lijn doortrekt.

Ook in de spits is het interessant wat er gebeurt met Haller dit seizoen. Daar moet je ook het ijzer smeden als het echt heet lijkt te gaan worden. En daar zou dan wellicht inderdaad Brobbey wel een mogelijke vervanger kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 16:40 

Op Antony moet je noodgedwongen cashen vermoed ik deze zomer, die is niet te houden als hij zo doorgaat. Gravenberch en Mazraoui verlengen is leuk, maar gaat beide niet gebeuren. Dat betekent dus verkopen (Gravenberch) en een transfervrij vertrek (Mazraoui).

Tadic en Blind zullen wat mij betreft een andere rol krijgen. Blind in principe vanaf de bank, zal nog genoeg minuten maken maar niet meer in de basis. Tadic zal vaker gewisseld worden en moet mi van de vleugel af. Spits dus.

Kudus en Fitz Jim kunnen Gravenberch prima opvangen. Quinten Timber had Ajax nooit moeten laten gaan, maar laat nu al zien een uitstekende middenvelder te zijn.

Op Haller moet je cashen als het kan. Dan zou Brobbey een prima goedkope optie kunnen zijn na een jaartje op de bank bij Leipzig.

Toen Klaassen terug kwam gaf hij al aan na een aantal jaar weer een stap te willen maken. Lijkt komende zomer me prima moment voor. Eriksen oppikken als dat kan.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 16:54 
Erelid

Dat zijn vooralsnog wel erg voorbarige conclusies. Als Haller het vanaf nu heel goed gaat doen, hou ik hem liever hier. Op Antony hoef je helemaal niet noodgedwongen te cashen. Ja, misschien vanaf een miljoen of 70. Anders lekker hier houden. Ajax hoeft komende tijd amper wat te kopen. Als je Neres, Tagliafico, Onana, Labyad, Klaiber en Stekelenburg komend jaar of einde jaar laat gaan, komt er weer een miljoen of 25 binnen, bespaar je heel erg veel op salaris en staan de opvolgers al klaar. Geen noodzaak om andere spelers te verkopen. Dat wordt anders als Gravenberch niet verlengt, dan moet je hem wel verkopen, maar staan zowel Kudus als Taylor klaar.. Evenals Mazroui die transfervrij gaat, dan moet er wel een back komen.

BerichtGeplaatst: 18 sep 2021 17:24 

Natuurlijk is het voorbarig. Ik kijk bijna een jaar vooruit. Je kunt Antony wel willen behouden, maar die jongen heeft ook wat te willen. Je denkt toch niet dat hij na een top jaar aanbiedingen van Europese topclubs gaat weigeren, hé?

Net als dat je hoop ik niet daadwerkelijk gelooft dat Gravenberch gaat verlengen.

BerichtGeplaatst: 22 sep 2021 23:12 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee schreef:
Op Antony moet je noodgedwongen cashen vermoed ik deze zomer, die is niet te houden als hij zo doorgaat. Gravenberch en Mazraoui verlengen is leuk, maar gaat beide niet gebeuren. Dat betekent dus verkopen (Gravenberch) en een transfervrij vertrek (Mazraoui).
De kans dat deze 3 spelers volgende zomer vertrekken is inderdaad aanwezig maar 'noodgedwongen' is een beetje voorbarig. Je weet a) nog niet wat de europese campagne gaat opleveren en b) kunnen je spelers echt nog in waarde stijgen mede door die CL.

Het geld moet op het veld staan en natuurlijk heeft Ajax met Brobby en Onana een flinke brok moeten slikken maar met Antony, Haller, Gravenberch, Timber, Mazraoui en Kudus heb je nog wat op het veld staan wat in waarde nog kan stijgen.
Tadic en Blind zullen wat mij betreft een andere rol krijgen. Blind in principe vanaf de bank, zal nog genoeg minuten maken maar niet meer in de basis. Tadic zal vaker gewisseld worden en moet mi van de vleugel af. Spits dus.
Iemand is een maand terug begonnen over Blind en ineens kan hij er niks meer van. De ene papagaai praat de andere na. Dat Blind dit seizoen nog niet zo lekker draait, ben ik het eens maar al dat geroep dat hij er niks meer van kan, vind ik zo overdreven. Blind is en blijft een bepalende kracht en die staat nog wel even in de basis. Tadic kan ook nog wel een tijdje als linksbuiten fungeren. Ik heb mijn twijfels over Tadic als vaste spits want ook dat wordt wat overdreven. Tadic mist de speficieke kwaliteiten van een spits maar in sommige wedstrijden kan zijn voetballende vermogen een oplossing zijn. Wil niet zeggen dat je dan zomaar een spits bent.

Je kunt Tadic wel wat vergelijken met Robben en Ribery. Die waren op late leeftijd ook nog steeds goede buitenspelers. Tadic is slim en altijd fit dus ik ben niet zo bang dat hij die positie volgend jaar niet meer aan zou kunnen.
Kudus en Fitz Jim kunnen Gravenberch prima opvangen.
Op basis van wat? Kudus die 5 goede wedstrijden een jaar geleden heeft gespeeld? Fitz Jim die leuk meespeelde in de oefencampagne? Gravenberch was op zijn 18e al bepalend en ook fysiek top. Laat die andere 2 zich eerst maar eens bewijzen.
Quinten Timber had Ajax nooit moeten laten gaan, maar laat nu al zien een uitstekende middenvelder te zijn.
Hahaha, op basis van een paar wedstrijden FC Utrecht? Zullen we Maher dan ook halen als nr 6 en Alvarez flink verkopen? Timber is niet voor niets weggegaan. Komt gewoon tekort en de laatste paar weken speelt hij ook al wat minder.
Op Haller moet je cashen als het kan. Dan zou Brobbey een prima goedkope optie kunnen zijn na een jaartje op de bank bij Leipzig.
Ook redelijk simpel geredeneerd. Brobbey moet het ook nog maar laten zien. De cijfers die Haller overlegt, overleggen niet veel spitsen en dan te bedenken dat hij voetballend nog veel beter kan.
Toen Klaassen terug kwam gaf hij al aan na een aantal jaar weer een stap te willen maken. Lijkt komende zomer me prima moment voor. Eriksen oppikken als dat kan.
Ik denk dat dit wel voor iedere speler geldt. Als Berghuis zo blijft presteren kan het ook zomaar zijn dat Ajax hem nog een keer goed kan verkopen. En of je Eriksen moet terughalen na die traumatische ervaring is ook een discussiepunt.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 17:54 
Erelid

Ihatarren schijnt in Nederland te zijn om 'prive-redenen' maar er duiken steeds meer geruchten op dat Ihatarren niet meer terug wil naar Sampdoria.

Wat is er toch aan de hand met Ihatarren. Duidelijk ook een voorbeeld hoe bepaalde zaakwaarnemers toch vreemde keuzes maken voor hun clienten. Natuurlijk ligt het niet enkel aan een zaakwaarnemer want Ihatarren is oud genoeg om zelf een stem te hebben.

Als je dit zo leest, is het misschien maar goed ook, dat Ajax niet heeft doorgepakt. Zit toch mentaal iets niet goed bij de jongen al kan het zomaar zijn dat bij een goede begeleiding zijn talent er alsnog uitkomt.

Tot dusver weer een enorm groot talent uit de PSV-jeugd die het niet redt na een paar goede wedstrijden. Aissaiti, Bakkali, Labyad en nu Ihatarren.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 18:18 
Beheerder

Behalve dat het psv-jeugd is zie ik nog een ander patroon.
Voor een paar miljoen had het misschien iets kunnen zijn. Ten Hag kan wel met zulke jongens overweg. Maar had er ook al in zijn topperiode nooit meer dan 5 a 7 miljoen voor betaald.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 18:41 
Erelid

Ik vind het moeilijk inschatten. Lang boterde ook niet met Tadic en Dest ook niet. Soms botst het maar je moet je ook niet blindstaren op 10 goede wedstrijden.

Bazoer had bij Ajax ook een wedstrijd op 10 gespeeld en kreeg toen iets in de kop waardoor hij nooit meer zo goed was. Riedewald idem dito. Is toch een karaktertrek van bepaalde personen. Je leest ook vaak verhalen dat bij Ajax spelers weggestuurd werden om mentale redenen, die dan later alsnog slagen waarbij dan gezegd wordt, dat Ajax ze nooit had mogen laten gaan. Ik denk dat je als jeugdig talent best fouten mag maken maar een keer houdt het op.

Ik weet niet of Ihatarren zoveel gaat veranderen dat hij geaccepteerd zoals hij wil dat hij geaccepteerd wordt. Denk dat hier het probleem ook zit.

BerichtGeplaatst: 15 okt 2021 19:33 

343 schreef:
Behalve dat het psv-jeugd is zie ik nog een ander patroon.
Voor een paar miljoen had het misschien iets kunnen zijn. Ten Hag kan wel met zulke jongens overweg. Maar had er ook al in zijn topperiode nooit meer dan 5 a 7 miljoen voor betaald.
Ihatarren was in de jeugd ook al wel eens te dik. Volgens mij spelen de mentaliteitsproblemen dus al wel langer en daar had Ten Hag ook niets aan veranderd. Zeker als je gaat stappen, niet op trainingen verschijnt e.d.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1257 berichten ]  Vorige   1 47 48 49 50 51  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00