Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1246 berichten ]  Vorige   1 42 43 44 45 46 50  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Mogelijke Aanwinsten
BerichtGeplaatst: 26 sep 2020 20:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 schreef:
Voor mij is het al verrassend dat AJAX nog twee aankopen zou doen. Een erg vreemde transferperiode weer.
Schreuder heeft het over meerdere aankopen. Is niet per definitie 2. ;)

BerichtGeplaatst: 26 sep 2020 20:49 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Nee, maar drie aankopen zou helemaal verrassend zijn. Zeker binnen 10 dagen.

BerichtGeplaatst: 26 sep 2020 23:52 
Erelid

Fosu Mensah vandaag niet in de basis bij United.
Propper niet bij de wedstrijdselectie vandaag (of is die geblesseerd?)

BerichtGeplaatst: 26 sep 2020 23:59 

Propper is net terug van blessure. Geen ritme, wordt voorzichtig opgebouwd.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 11:44 
Erelid

Ik vind het maar een merkwaardige opmerking van Schreuder. Suggestief ook.

De Telegraaf doet hetzelfde. Die suggereren na de wedstrijd dat intern bij Ajax de knoop al was doorgehakt vwb een extra middenvelder en dat de wedstrijd tegen Vitesse dit ook duidelijk heeft gemaakt. Afgelopen vrijdag opperde de krant al een mogelijke terugkeer van Klaassen. Nu schrijven ze dat de wedstrijd tegen Vitesse de noodzaak toonde om nog wat te gaan doen op de transfermarkt.

Iedereen ziet wel, dat we voorin goed bezet zijn maar erachter een mindere bezetting hebben als je het vergelijkt met voorin.

Gravenberch er niet bij, Alvarez pakt rood terwijl je ook nog Martinez zou hebben gehad. Alleen laatstgenoemde is ook de back up voor links achterin. Nu viel Ekkelenkamp goed in en had je nog Taylor. Dat is inderdaad krap maar dat is al weken zo.

Laten we hopen, dat Ajax al langer (intern) bezig is met de bezetting op het middenveld. En aub geen buitenkansje of paniekaankoop. Ergens denk ik dat Ajax wel weet hoe de vork in de steel zit mbt Klaassen.

Dest is voor 99% weg dus kom maar op met die vervanger. PSV had de vervanger voor Lammers al bijna binnen voordat die weg was. Eens kijken hoe slagvaardig Ajax is want ze willen een vervanger voor Dest en ze weten dat die zou vertrekken.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 12:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Mijn hoop is ook dat Ajax ervoor kiest om net als bij Kudus en Antony écht voor de topkeuze te gaan. Niet voor een paar miljoen een half half optie te halen. Maar de portemonnee flink te trekken voor een echte (potentiële) topper. En dat daar eerst financiële ruimte voor gecreëerd moest worden.

Maar nu met droge ogen beweren dat de selectie volstaat, kan gewoon niet.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 12:56 
Erelid

Een (hoge) transfersom zegt niet alles.

Als je Kudus nu al bezig ziet, is een bedrag van 8 a 9 miljoen helemaal niet zoveel. Lijkt nu al een voltreffer en gaat voor het veelvoudige de deur uit bij deze ontwikkeling. Kudus komt ook uit de koker van Steen-Olsen dus is bijna een garantie voor succes.

De miljoenen die voor Anthony zijn betaald, valt ook reuze mee als je hem nu zo ziet spelen. Natuurlijk is het een enorm bedrag maar ook Anthony volgen ze al langer. Net zoals Neres. Dat is zeer goed voorbereid. Martinez en Tagliafico zijn ook voor relatief lage bedragen gehaald.

Henrique schijnen ze ook langer te volgen dus wie weet maar je hoeft niet altijd maar met miljoenen te smijten. Zie Alvarez. Die had ook een aardige CV maar valt erg tegen.

Wie weet hebben ze ook zo'n zuid Amerikaanse verrassing in petto voor rechts achterin. Cufre hadden ze ook in het vizier.

Van de andere kant heeft Overmars ook weleens laten doorschemeren dat ze ook naar Nederlanders kijken. Of internationals. Dan kom je al snel uit bij Klaassen of Propper. Voor rechtsback zie ik niet zo snel alternatieven. Ik zou goed kunnen leven met Klaassen. Middenveld is erg jong dus daar een leider bij snap ik wel.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 13:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Nederlandse vervanger voor Dest kan Frimpong van Celtic zijn...

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 13:40 

Een (hoge) transfersom zegt niet alles.

Als je Kudus nu al bezig ziet, is een bedrag van 8 a 9 miljoen helemaal niet zoveel. Lijkt nu al een voltreffer en gaat voor het veelvoudige de deur uit bij deze ontwikkeling. Kudus komt ook uit de koker van Steen-Olsen dus is bijna een garantie voor succes.

De miljoenen die voor Anthony zijn betaald, valt ook reuze mee als je hem nu zo ziet spelen. Natuurlijk is het een enorm bedrag maar ook Anthony volgen ze al langer. Net zoals Neres. Dat is zeer goed voorbereid. Martinez en Tagliafico zijn ook voor relatief lage bedragen gehaald.

Henrique schijnen ze ook langer te volgen dus wie weet maar je hoeft niet altijd maar met miljoenen te smijten. Zie Alvarez. Die had ook een aardige CV maar valt erg tegen.

Wie weet hebben ze ook zo'n zuid Amerikaanse verrassing in petto voor rechts achterin. Cufre hadden ze ook in het vizier.

Van de andere kant heeft Overmars ook weleens laten doorschemeren dat ze ook naar Nederlanders kijken. Of internationals. Dan kom je al snel uit bij Klaassen of Propper. Voor rechtsback zie ik niet zo snel alternatieven. Ik zou goed kunnen leven met Klaassen. Middenveld is erg jong dus daar een leider bij snap ik wel.
Dat zeg ik ook niet. Zeg alleen dat ze wellicht financiële middelen sparen voor hun nummer 1 op de lijst. I.p.v. dat ze voor de verkoop van Dest hadden gekozen voor een financieel haalbaardere optie.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 14:50 

DeRuit schreef:
Lijkt me sterk, die jongen zit bij Celtic dicht tegen een basisplaats aan, dat zie ik hem niet inruilen om reserve te worden achter Mazraoui.

Die Bogarde van Hoffenheim was toch ook in beeld? (is wel meer een centrale verdediger die ook op rechts kan)

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 15:17 

DarkChild schreef:
DeRuit schreef:
Lijkt me sterk, die jongen zit bij Celtic dicht tegen een basisplaats aan, dat zie ik hem niet inruilen om reserve te worden achter Mazraoui.

Die Bogarde van Hoffenheim was toch ook in beeld? (is wel meer een centrale verdediger die ook op rechts kan)
Ja zelfs basis volgens mij, maar wel een Amsterdammer. Kan op rechts en ook af en toe op links. Dus zou dan als vervanger van Mazraoui en Tagliafico toch genoeg wedstrijden mee moeten kunnen pakken bij Ajax. Dan kan hij eventueel ook Mazraoui vervangen als die volgend seizoen een stap wil maken. Ze spelen dit jaar ook geen CL. Dus als je hem wilt halen dan zal het nu moeten zijn, maar misschien ben je inderdaad al te laat.

Bogarde is wel eens genoemd ja, maar ik heb liever geen CV"s op Rechts Back. Bogarde was centraal ook beter naar wat ik las.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 15:38 
Erelid

DarkChild schreef:
Ligt er toch aan waar je ambities liggen? Als je liever bij Celtic speelt ipv een kans krijgen bij Ajax in de CL. Tsja dan weet ik niet of je wel geschikt bent.
Ik denk dat we genoeg jong talent achter de hand hebben met Timber en Rensch. Prioriteit moet liggen op directe versterkingen.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 15:41 
Beheerder

Op zich is dat wel moeilijk voor de verdediging. Met Mazraoui, Schuurs, Blind en Tagliafico staat er best een goede verdediging, dus een directe versterking weet dat hij waarschijnlijk eerst op de bank moet beginnen. Voor het middenveld (verdedigende middenvelder/controleur) ligt dat wel iets eenvoudiger.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 15:49 
Erelid

Op zich klopt dit wel en hoe later je iemand koopt (voor erbij) hoe meer die het gevoel kan krijgen, dat hij niet direct voor de basis wordt gehaald. Van de andere kant is echte concurrentie binnen een selectie alleen maar goed. Nu heb je 4 goede verdedigers met erachter enkel jeugd. Ook weten zulke spelers wel hoe het bij een topclub in zijn werk gaat.

Zeker dit seizoen met veel wedstrijden kom je wel aan spelen toe. Je krijgt bijna altijd te maken met blessures en schorsingen.

Voor de linkerkant heb je nu Martinez als reserve en zo iemand heb je ook nodig voor de rechterkant.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 16:13 

343 schreef:
Op zich is dat wel moeilijk voor de verdediging. Met Mazraoui, Schuurs, Blind en Tagliafico staat er best een goede verdediging, dus een directe versterking weet dat hij waarschijnlijk eerst op de bank moet beginnen. Voor het middenveld (verdedigende middenvelder/controleur) ligt dat wel iets eenvoudiger.
Ja maar we hebben wel veel wedstrijden. Tagliafico kan best wat schorsingen krijgen want hij toont al langer af en toe kortsluiting en daar zal wel extra op gelet worden. Als je dan op beide plekken in kan vallen.

J. Timber hebben we nodig als backup RCV. Quinten Timber is lang geblesseerd. Rensch is ook een CV.

BerichtGeplaatst: 27 sep 2020 16:17 
Beheerder

Uiteraard. Er moet voor mij ook een verdediger bij. Laat dat duidelijk zijn. :)

BerichtGeplaatst: 28 sep 2020 19:44 

Ben benieuwd wat dit betekent voor mogelijke aankopen..

BerichtGeplaatst: 28 sep 2020 19:50 

Ik ga uit van niets. Het is te lang stil.

Vervanger van Dest hadden ze ook al kunnen halen. Genoeg ruimte voor een talent op rechtsback. Zelfs die is niet eerder gekomen.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2020 20:12 
Erelid

Snake schreef:

Vervanger van Dest hadden ze ook al kunnen halen. Genoeg ruimte voor een talent op rechtsback. Zelfs die is niet eerder gekomen.
Mwah, met Dest en Mazraoui in de gelederen achtte ik die noodzaak nog niet zo groot. Bovendien is Dest nog niet weg. Ik denk dat ze in Quinten Timber uiteindelijk een rechtsback a la Mazraoui zien.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2020 21:10 
Erelid

Snake schreef:

Zo zie ik het ook. Schreuder heeft gewoon iets geroepen wat hij verwachte. Een beetje iets roepen wat in de lijn der verwachtingen licht wat de supporters graag willen horen.

En na het lezen van de telegraaf dat Ten Hag weer roept dat ze bepaalde targets hebben, leek het precies of ik dit al eerder gelezen of gehoord heb. Dest is voor 99% weg dus je vervanger had al klaar kunnen staan. Ik weet ook wel, dat Ajax soms ineens verrast maar iedereen weet dat er een back weg gaat dus als je dan helemaal geen geruchten hoort, is dit ook weer vreemd.

En nu er zeker 3 weken geen publiek mag komen, kunnen ze dit ook weer aanvoeren als argument om nog steeds voorzichtig te zijn.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2020 22:06 

Snake schreef:

Zo zie ik het ook. Schreuder heeft gewoon iets geroepen wat hij verwachte. Een beetje iets roepen wat in de lijn der verwachtingen licht wat de supporters graag willen horen.

En na het lezen van de telegraaf dat Ten Hag weer roept dat ze bepaalde targets hebben, leek het precies of ik dit al eerder gelezen of gehoord heb. Dest is voor 99% weg dus je vervanger had al klaar kunnen staan. Ik weet ook wel, dat Ajax soms ineens verrast maar iedereen weet dat er een back weg gaat dus als je dan helemaal geen geruchten hoort, is dit ook weer vreemd.

En nu er zeker 3 weken geen publiek mag komen, kunnen ze dit ook weer aanvoeren als argument om nog steeds voorzichtig te zijn.
Als het bij 3 weken blijft heeft AJAX alleen tegen Heerenveen last van die maatregel. Valt dus wel mee.

BerichtGeplaatst: 28 sep 2020 23:55 

RogerGarcia schreef:
Snake schreef:

Mwah, met Dest en Mazraoui in de gelederen achtte ik die noodzaak nog niet zo groot. Bovendien is Dest nog niet weg. Ik denk dat ze in Quinten Timber uiteindelijk een rechtsback a la Mazraoui zien.
Die is geblesseerd, en dan heb je dus niets meer. Ook in O19 is het niks.

BerichtGeplaatst: 29 sep 2020 20:02 
Erelid

renemar schreef:
Als het bij 3 weken blijft heeft AJAX alleen tegen Heerenveen last van die maatregel. Valt dus wel mee.
Deze ene wedstrijd zal niet wezenlijk het verschil maken nee maar tel maar even uit wat het gekost heeft vanaf maart/april tot nu toe. En wat er nog aankomt....

Ik hoor ook vrijwel niemand over de CL inkomsten want als je alle wedstrijden zonder publiek moet spelen zal dit ook fors minder opbrengen.

Ik denk dat niemand maar danook niemand in de portemonnee van de club kan kijken.
Echt veel (grote) transfers worden niet gedaan. Ja soms heb je een uitzondering maar vaak zijn het ook clubs met een sjeik aan het hoofd. City die ook even een megabedrag neerlegt voor die Dias. PSV koopt ook veel maar wat als je dit jaar geen voetbal meer speelt met publiek. Misschien klappen we over een jaar wel in onze handen, dat Ajax zuinig aan heeft gedaan.

Maar goed, feit blijft wel overeind dat je hoe dan ook teveel gaat betalen voor Klaiber wat je ook kunt vertalen, dat Ajax over het algemeen teveel betaald aan clubs in de eredivisie. Wat overigens ook weer vreemd is omdat Ajax voor 90% zorgt voor het europees voetbal en als straf ook nog even de CL inkomsten mag delen.

BerichtGeplaatst: 01 okt 2020 21:30 
Erelid

Ten Hag over Klaiber (interview NOS):

Ten Hag wilde Dest niet kwijt omdat hij met Dest 7 verdedigers had met een talent die zich heeft aangediend. Dit talent is Rensch. Maakt het compleet met 8. Dest is weg en ze wilden graag een nederlander. Met Klaiber (die hij samen met Mazraoui en Dumfries tot de beste rechtsbacks van nederland vind behoren) is dit weer terug gebracht naar 8. Zes verdedigers vond Ten Hag te magertjes met Rensch erachter. Dit betekend ook dat Martinez dus NIET als middenvelder gezien wordt en Klaassen dus duidelijk het target is (of een andere middenvelder).

Feit is wel, dat je 3 linkspoten voor achterin hebt en de rest (5) zijn rechtsbenig. Ik had nog wel een linksbenige centrale verdediger erbij gewild zodat je ook wat meer zou kunnen schuiven met martinez als middenvelder.

BerichtGeplaatst: 02 okt 2020 06:08 

Ten Hag over Klaiber (interview NOS):

Ten Hag wilde Dest niet kwijt omdat hij met Dest 7 verdedigers had met een talent die zich heeft aangediend. Dit talent is Rensch. Maakt het compleet met 8. Dest is weg en ze wilden graag een nederlander. Met Klaiber (die hij samen met Mazraoui en Dumfries tot de beste rechtsbacks van nederland vind behoren) is dit weer terug gebracht naar 8. Zes verdedigers vond Ten Hag te magertjes met Rensch erachter. Dit betekend ook dat Martinez dus NIET als middenvelder gezien wordt en Klaassen dus duidelijk het target is (of een andere middenvelder).

Feit is wel, dat je 3 linkspoten voor achterin hebt en de rest (5) zijn rechtsbenig. Ik had nog wel een linksbenige centrale verdediger erbij gewild zodat je ook wat meer zou kunnen schuiven met martinez als middenvelder.
Rensch is zo goed als tweebenig.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1246 berichten ]  Vorige   1 42 43 44 45 46 50  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00