Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 743 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 30  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 14 May 2019 17:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Hoe harder het ontkent wordt.....
Ik vind dit altijd zo'n onzin. :P

Als iets niet waar is, dan ontken je hetgeen wat gezegd wordt. Als men er dan over door blijft gaan, kun je niet veel anders dan blijven ontkennen. Wordt het dan ineens wel waar?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 May 2019 17:20 

343 wrote:
Bergwijn ontkent het zeker niet. :)
Dit vond ik ook het opvallendste. Als hij echt geen interesse zou hebben in een overstap zou hij dat wel meteen aangeven. Nu houdt hij het bewust zo vaag mogelijk.

PostPosted: 14 May 2019 19:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad. Precies wat ik bedoelde.

Ander geruchtje.

Ajax heeft eens geïnformeerd naar middenvelder Dominik Szoboszlai (18/🇭🇺) van RB Salzburg.
https://twitter.com/Rinzinho/status/1128341736256831488

PostPosted: 14 May 2019 20:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Stormrage wrote:
Hoe harder het ontkent wordt.....
Ik vind dit altijd zo'n onzin. :P

Als iets niet waar is, dan ontken je hetgeen wat gezegd wordt. Als men er dan over door blijft gaan, kun je niet veel anders dan blijven ontkennen. Wordt het dan ineens wel waar?
De voetbalwereld zit heel gek in elkaar...

Wat ik me ook afvraag in wat voor context we het nieuws van de telegraaf moeten zien.
Ik bedoel ze weten ook dondersgoed wat voor impact zo'n nieuws heeft zeker nu er nog een competitieronde gespeeld moet worden. Vaak zit de telegraaf dichtbij het vuur dus nieuws naar buiten brengen wat pertinent niet waar is, hebben ze ook niks aan. Ook zo'n zaakwaanemer van Bergwijn had ervoor kunnen kiezen om niks te zeggen maar hij zegt doodleuk, dat er over gesproken is. Kan zijn nog niet met PSV maatgoed dan weet je ook, dat het in het nieuws komt.

Ook Ajax gaat niet hengelen als ze maar 20 miljoen willen neerleggen want Overmars is ook niet gek.

Als laatste gaat ajax ook niet hengelen als Bergwijn totaal maar dan ook totaal geen interesse zou hebben. Bergwijn zegt ook niks. Hij had nu ook kunnen zeggen dat hij absoluut niet wil overstappen of iets dergelijks.

Benieuwd hoe ze in Eindhoven morgen reageren op hem.

PostPosted: 14 May 2019 21:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Tomza2 wrote:
Volgens Verweij in de podcast van de telegraaf:

Ajax is ook geinteresseerd in Pavon maar wil ook nederlandse spelers behouden/inlijven. Pavon is goedkoper maar Ajax wil er ook voor waken geen vreemdelingenlegioen te willen worden.
Daarnaast:

- Bergwijn wil zelf graag naar Ajax
- Bergwijn denkt via Ajax de stap naar de top makkelijker te kunnen maken en wil na 2 jaar die stap gaan maken via Ajax.

Toch opmerkelijk.
Hier denk ik ook vaak over na. Ik hoor vaak allerlei exotische namen voorbij komen zoals Pavon, Alvarez en Anthony. Dit zullen allemaal spelers zijn die echt wel wat toevoegen aan Ajax, maar ik ben ook bang voor te veel buitenlanders.
Afkomst of Nationaliteit is toch niet belangrijk? Naar mijn mening moet kwaliteit altijd leidend zijn, binnen 1 a 2 jaar stroomt er ook weer een karrevracht aan getalenteerde spelers uit de eigen jeugd door naar het eerste elftal en zal je dan weer een overvloed aan NL'ers hebben. Mijzelf maakt het echt geen drol uit welke nationaliteit een speler heeft als hij maar alles geeft voor Ajax.

PostPosted: 14 May 2019 21:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Edson Alvarez zou hebben bijgetekend dus die zal wel niet meer komen voor zover Ajax serieus was.

PostPosted: 14 May 2019 21:59 
Beheerder

Misschien een clausule in Alvarez zijn contract.
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 8456238081

PostPosted: 15 May 2019 08:50 

Tomza2 wrote:
Volgens Verweij in de podcast van de telegraaf:

Ajax is ook geinteresseerd in Pavon maar wil ook nederlandse spelers behouden/inlijven. Pavon is goedkoper maar Ajax wil er ook voor waken geen vreemdelingenlegioen te willen worden.
Daarnaast:

- Bergwijn wil zelf graag naar Ajax
- Bergwijn denkt via Ajax de stap naar de top makkelijker te kunnen maken en wil na 2 jaar die stap gaan maken via Ajax.

Toch opmerkelijk.
Hier denk ik ook vaak over na. Ik hoor vaak allerlei exotische namen voorbij komen zoals Pavon, Alvarez en Anthony. Dit zullen allemaal spelers zijn die echt wel wat toevoegen aan Ajax, maar ik ben ook bang voor te veel buitenlanders.
Afkomst of Nationaliteit is toch niet belangrijk? Naar mijn mening moet kwaliteit altijd leidend zijn, binnen 1 a 2 jaar stroomt er ook weer een karrevracht aan getalenteerde spelers uit de eigen jeugd door naar het eerste elftal en zal je dan weer een overvloed aan NL'ers hebben. Mijzelf maakt het echt geen drol uit welke nationaliteit een speler heeft als hij maar alles geeft voor Ajax.
Vind ik ook.

PostPosted: 15 May 2019 09:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteiten, daar geef ik je gelijk in. Maar Ajax is en blijft een Nederlandse club, en in mijn ogen horen er dan ook genoeg Nederlandse spelers in het veld te staan. Als wij straks alleen maar Argentijnen en Brazilianen op het veld hebben staan, dan heb ik er toch minder plezier aan. Ik zie graag een gezonde mix van Nederlandse spelers en buitenlandse spelers. Het heeft denk ik ook een beetje met het identificeren met jouw elftal te maken. Ik snap overigens hartstikke goed dat het andere mensen weinig uitmaakt en puur om kwaliteit gaat.

Ik ben wel blij dat Overmars een zelfde gedachte heeft en nu ook op zoek gaat naar goede Nederlandse spelers. Ik ben vooral benieuwd wie hij nog meer in gedachten heeft. We hebben allemaal de naam van Pröpper wel eens voorbij zien komen, maar wie nog meer? Overmars meldde specifiek dat hij ook keek naar spelers in het Nederlands elftal, dus moet ik dan denken aan namen zoals Aké, Van Aanholt en De Roon? Ik ben benieuwd.

PostPosted: 15 May 2019 09:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Oneens. Ajax is een Nederlandse club, die speelt volgens een Nederlandse speelwijze. De meeste fans zijn Nederlands en je vertegenwoordigt Nederland in Europa. Dan vind ik dat je de basis van je elftal moet bestaan uit Nederlanders.

Natuurlijk kun je best een keer een seizoen hebben dat er geen goede Nederlanders voorhanden zijn, maar dat is dan uitzondering.

Die vreemdenlegioenen die je wel eens bij Vitesse hebt gezien, 11 buitenlanders in de basis, dat wil je toch niet?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 15 May 2019 09:25 
Erelid

In mijn ogen vallen spelers die in het verleden langere tijd in de eredivisie gespeeld hebben en niet Nederlands zijn hier ook onder.

Dan bedoel ik dus: Suarez, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen,
Spelers die bij Feyenoord en psv naar het buitenland vertrokken zijn presteren daar ook niet voldoende om naar Ajax te versterken. Op Wijnaldum & Depay na, maar die zijn bijna onhaalbaar.

PostPosted: 15 May 2019 10:42 
Erelid

Ik vind ook, dat Ajax ook eerst in Nederland moet kijken of naar andere Nederlanders.

Ajax moet zichzelf niet verloochenen en juist haar beleid gooit altijd hoge ogen.
Eigen jeugdopleiding moet de rode draad blijven. Dat het niet altijd en alleen maar met eigen talenten kan hebben we de afgelopen jaren voor dit jaar gemerkt. Dit jaar heeft Ajax meer gericht gekocht op ervaring en de juiste mix gevonden.

Alleen heb je niet elk jaar zulke talenten als De Jong en De Ligt. Dat spreekt ook voor zich.

Ajax moet ook absoluut geen koopclub worden.

PostPosted: 15 May 2019 10:58 

Als een buitenlandse speler echt beter is moet je die imo halen. Ook als een Nederlandse speler beduidend duurder is. Kan me nog een seizoen onder Olsen herinneren. Prachtig elftal met gebroeders Laudrup, Arveladze, Rudy, Oliseh, Dani etc. Prachtig voetbal gezien.
Zolang er geen talent doorstroomt en de clubs uit Nederland absurde bedragen ragen gewoon buitenlanders halen. Straks komen jongens als Gravenberch, Unuvar, Taylor, Brobbey, Timber, Dest etc. eraan. Allemaal jongens die imo potentie voor het eerste hebben. Alleen afwachten hoe ze zich verder ontwikkelen. Dan lost zich dat vanzelf op.
Is de Nederlandse speler kwalitatief ongeveer gelijk en de transfersom is niet idioot hoog dan heeft die voor mij ook de voorkeur. Ik zou bijv. TFM prefereren voor Magallan (oor zover ik hem nu heb gezien).
Maar voor 40 miljoen zijn betere spelers te halen. Niet 1 maar 2 goede buitenspelers. Verkrampt aan het Nederlanderschap vasthouden vind ik ridicuul.

PostPosted: 15 May 2019 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Een vreemdelingenlegioen kan best presteren. Engelse clubs domineren al jaren het Europese voetbal zonder dat er veel Engelsen meespelen.

Belangrijker is denk ik dat er over het algemeen toch wel dezelfde taal gesproken wordt. Als je 6 Spaanstalige spelers in je selectie hebt en verder wat Nederlanders, moet dat geen probleem zijn.

Ga maar na; het Ajaxelftal van 2003 was een enorm vreemdelingenlegioen. Twee Roemenen, een Zweed, een Zuid-Afrikaan, een Tunesiër, twee Finnen, een Egyptenaar, een Tsjech, wat Belgen en wat Nederlanders. Het moet niet veel uitmaken als de chemie goed is.

PostPosted: 15 May 2019 15:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Alles draait uiteindelijk om succes en de persoonlijkheden van de spelers zelf. Ik vind ook dat Ajax herkenbaar moet blijven, maar Onana, Tadic en Schone en in mindere mate Tagliafico en Neres zijn wel tot op zekere hoogte Ajacied geworden. Suarez, Vertonghen, Alderweireld idem (Eriksen had ik het altijd wat minder mee). In 2003 had je Litmanen en Chivu. We hebben Milik en Pantalic hier ook nog gehad.

Bij psv en Feyenoord had je in het recente verleden Alex, Gomes en Guidetti. Alles draait om kwaliteit en de persoonlijkheden van de spelers zelf. Je moet oppassen met pure broodspelers zonder enkele loyaliteit (zoals Sanchez). Het wordt pas een vreemdelingenlegioen als ze geen kwaliteit hebben of als ze binnen een jaar alweer vertrekken.

PostPosted: 15 May 2019 15:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
guy_ajax wrote:
Alles draait uiteindelijk om succes en de persoonlijkheden van de spelers zelf. Ik vind ook dat Ajax herkenbaar moet blijven, maar Onana, Tadic en Schone en in mindere mate Tagliafico en Neres zijn wel tot op zekere hoogte Ajacied geworden. Suarez, Vertonghen, Alderweireld idem (Eriksen had ik het altijd wat minder mee). In 2003 had je Litmanen en Chivu. We hebben Milik en Pantalic hier ook nog gehad.

Bij psv en Feyenoord had je in het recente verleden Alex, Gomes en Guidetti. Alles draait om kwaliteit en de persoonlijkheden van de spelers zelf. Je moet oppassen met pure broodspelers zonder enkele loyaliteit (zoals Sanchez). Het wordt pas een vreemdelingenlegioen als ze geen kwaliteit hebben of als ze binnen een jaar alweer vertrekken.
Mee eens. Zo zouden Denen altijd prima bij Ajax passen, maar dat was nergens op gebaseerd. Andersen en Boilesen konden hier niet aarden, Dolberg weet ook zijn draai maar niet te vinden. Zimling kon er geen hout van. Terwijl André Onana, die uit een warm land met een andere cultuur komt, hier goed gedijt.

PostPosted: 15 May 2019 17:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Sneijder
Droomaankoop: Vitinho
Stormrage wrote:
Oneens. Ajax is een Nederlandse club, die speelt volgens een Nederlandse speelwijze. De meeste fans zijn Nederlands en je vertegenwoordigt Nederland in Europa. Dan vind ik dat je de basis van je elftal moet bestaan uit Nederlanders.

Natuurlijk kun je best een keer een seizoen hebben dat er geen goede Nederlanders voorhanden zijn, maar dat is dan uitzondering.

Die vreemdenlegioenen die je wel eens bij Vitesse hebt gezien, 11 buitenlanders in de basis, dat wil je toch niet?
Niemand heeft het over een elftal met 11 buitenlanders in de basis, met Blind,Veltman,v/d Beek en Mazraoui heb je al 4 "Nederlanders" en ook nog eens uit eigen jeugd. Met Onana, Nico, Tadic en Lasse Schöne heb je herkenbare Ajacieden, tel daarbij de 2002 lichting op die binnen nu en 2 jaar gaan doorbreken met alleen maar Nederlandse jongens uit eigen jeugd en je bent ruim voorzien. Als je dan toch de markt op gaat om je te versterken van buitenaf maakt het mij echt geen drol uit welke afkomst ze zijn liever kwalitatief goede buitenlanders dan mindere Nederlanders.

PostPosted: 16 May 2019 09:03 

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... oord-.html

Ik vind Berghuis echt een hele goede voetballer, dat zie je ook terug in zijn cijfers de laatste seizoenen. Hij is constant betrokken bij heel veel doelpunten. Bij Ajax zal hij nog beter presteren. Ik twijfel echter over zijn mentaliteit. Als het even niet loopt is hij de eerste bij wie het mis gaat. Is al vaak ontsnapt aan een rode kaart uit frustratie en is ook bij de trainingen betrokken geweest bij opstootjes.

Nee, dan heb ik liever Odegaard plus nog een Zuid-Amerikaans talent daarachter.

PostPosted: 16 May 2019 09:27 
Erelid

Zimmerman wrote:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... oord-.html

Ik vind Berghuis echt een hele goede voetballer, dat zie je ook terug in zijn cijfers de laatste seizoenen. Hij is constant betrokken bij heel veel doelpunten. Bij Ajax zal hij nog beter presteren. Ik twijfel echter over zijn mentaliteit. Als het even niet loopt is hij de eerste bij wie het mis gaat. Is al vaak ontsnapt aan een rode kaart uit frustratie en is ook bij de trainingen betrokken geweest bij opstootjes.

Nee, dan heb ik liever Odegaard plus nog een Zuid-Amerikaans talent daarachter.
Is dat puur zijn eigen mentaliteit of komt dat voort uit de mentaliteit bij zijn ploeggenoten?? Als je ploeggenoten het laten afweten bij drukzetten/afjagen van de tegenstander, etc dan zakt bij jou toch ook de moed in de voeten?

PostPosted: 16 May 2019 10:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=351897

Ajax en PSV schijnen interesse te hebben in Hans Vanaken van Brugge. Heeft ook bij PSV in de jeugdopleiding gespeeld van 2002 tot 2008. Iemand enig idee of dit een versterking zou zijn? Ik ken hem persoonlijk alleen van Football Manager :lol:

PostPosted: 16 May 2019 10:47 
Beheerder

Al aangehaald door Zimmerman in de topic Van Ten Hag, maar ik herhaal het hier ook even:

Ten Hag geeft aan dat Ajax weer kan verrassen met spelers van het kaliber Tadic en Blind. 'Dat verwacht ik wel. We zijn op de achtergrond alweer druk bezig, en willen ook komende zomer de selectie versterken. De lijntjes liggen uit, alleen is het nog te vroeg daar concreet op in te gaan. De komst van een speler hangt soms van zoveel factoren af. Neem Razvan Marin. Bij hem waren we bijvoorbeeld echt net op tijd, anders was hij naar een grotere competitie dan de Eredivisie vertrokken.’ (VI)

Ten Hag wil volgend seizoen ook meer dynamiek op het middenveld (noemt Marin daarin) en meer snelheid voorin op de flanken.

PostPosted: 16 May 2019 10:56 
Erelid

Tomza2 wrote:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=351897

Ajax en PSV schijnen interesse te hebben in Hans Vanaken van Brugge. Heeft ook bij PSV in de jeugdopleiding gespeeld van 2002 tot 2008. Iemand enig idee of dit een versterking zou zijn? Ik ken hem persoonlijk alleen van Football Manager :lol:
Technisch vaardige speler (goede functionele techniek), lijkt wat aan de luie kant. Is lang maar kan niet koppen. Beetje combinatie tussen Klaassen en vd Beek.

Zie persoonlijk liever Malinoskvi van Genk komen dan.

PostPosted: 16 May 2019 11:25 
Erelid

Ik vind Berghuis een heel goede voetballer. Ook een typische Ajaxspeler.
Hij heeft flair, een heel goede trap, snelheid, diepgang, scorend vermogen en is technisch zeer onderlegd. Na van Persie is hij gewoon veruit de beste speler van Feyenoord.

Berghuis is feitelijk een mindere versie van Ziyech maar zou zeker passen in het systeem zoals Ten Hag voor ogen heeft. Ziyech is completer maar Berghuis is weer net iets meer buitenspeler.

Ik denk wel, dat hij bij Ajax past.

En of hij nu van Feyenoord komt, doet mij niet zoveel.

PostPosted: 16 May 2019 12:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Mee eens, die jongen past wel bij ons op de flank. Is ook wel weer eens goed voor je spitsen, een buitenspeler met een voorzet.

PostPosted: 16 May 2019 12:16 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Berghuis :mrgreen: :mrgreen: ...Mijn god zeg, die wil ik echt niet in ons wit-rood-wit zien...In zijn gedragingen merk je gewoon dat dit een lastpost is (en dan druk ik het netjes uit, want wilde liever andere woorden gebruiken).
Overigens vind ik het ook helemaal niet zo'n geweldenaar, leuk dat hij aardige cijfers heeft maar zie je ons in Europa al aankomen met Berghuis?

Post new topic  Reply to topic  [ 743 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7 30  Next

All times are UTC+01:00