Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1091 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 44  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 17 May 2019 18:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Betelgeuze wrote:
Wat denken we van Babel? Als supersub? Heeft wel snelheid, dreiging en kracht, een redelijke techniek en een kiezelhard schot. Iets wat we soms wel tekort komen.
Ik snap wat je bedoelt. Ik zou het alleen niet doen, zo'n beperkte speler maakt ons niet beter. We zijn een halve finalist in de Champions League, laten we dat niveau zoveel mogelijk vasthouden.
Nee, aub niet. Niet het niveau wat we nu moeten trachten na te streven. Ook niet geforceerd ex-spelers gaan terug halen gewoon omdat ze een verleden bij ons hebben. Alleen als ze ons beter maken bv Suárez, Vertonghen, Alderweireld,...

PostPosted: 17 May 2019 20:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wat denken we van Babel? Als supersub? Heeft wel snelheid, dreiging en kracht, een redelijke techniek en een kiezelhard schot. Iets wat we soms wel tekort komen.
Babel komt elke transferperiode aanbod volgens mij.

Hoeft van mij niet terug te komen want dit nivo kan hij bij lange na niet aan.

PostPosted: 18 May 2019 13:22 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax heeft ook concrete interesse om de 17-jarige verdediger Sepp van den Berg van PEC Zwolle over te nemen, bevestigen meerdere bronnen.
https://twitter.com/ForzaPECZwolle/stat ... 9251641344

PostPosted: 18 May 2019 17:41 

Met Huntelaar hebben we al een zeer ervaren supersub en met Tadic al een multifunctionele aanvaller die op meerdere posities voorin uit de voeten kan. Prioriteit moet bij een vertrek van Ziyech en/of Neres wat mij betreft echt liggen bij een vleugelflitser met diepgang.

Het verschil tussen Berghuis en Ziyech/Neres is te groot. Met hem haal je een jongen binnen die niet veel meer zal gaan opbrengen. Op zich is dat natuurlijk geen probleem, want een team vol 19-jarigen werkt niet, maar dan verwacht ik wel dat hij er á la Blind en Tadic echt bovenuit steekt en dat zie ik niet gebeuren. Ook bij Feyenoord lukt het hem maar sporadisch om echt het verschil te maken. Zijn statistieken zijn nog wel aardig, maar het spel is vaak niet om aan te gluren.

PostPosted: 18 May 2019 19:32 
Erelid

Ik zou Bale wel een stunt vinden. In Madrid willen ze hem kwijt. ;)

Al denk ik dat hij eerder gewoon teruggaat naar Tottenham, of gewoon naar City voor het geld.

PostPosted: 18 May 2019 19:42 

Sigtyr wrote:
Ik zou Bale wel een stunt vinden. In Madrid willen ze hem kwijt. ;)

Al denk ik dat hij eerder gewoon teruggaat naar Tottenham, of gewoon naar City voor het geld.
Sarcastisch mag ik hopen?

PostPosted: 20 May 2019 19:56 
Beheerder

‘Ajax met bod van zestien miljoen belangrijkste gegadigde in Argentinië' (Pavon)
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=352155

PostPosted: 20 May 2019 23:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wow! 16 miljoen... als dat waar is.. koopje! :343:

PostPosted: 20 May 2019 23:55 
Erelid

Deze transfer - als het inderdaad waar is - valt reuze mee. Is maar een miljoen of 4 meer dan wat ze toentertijd voor de onbekende Neres hebben neergelegd.

Voor deze prijs kun je beter Pavon gaan halen dan de veel te dure Bergwijn van je concurrent weg te kapen.

PostPosted: 21 May 2019 09:05 

Ik zou ook niet meer dan 20 miljoen voor Bergwijn betalen. Kun je wellicht nog beter 7 of 8 miljoen voor Berghuis betalen. Soms irritant ventje maar ik denk dat hij bij ons goed is voor minimaal 15 doelpunten en 10 assists. Daarnaast Pavon halen. Heb je voor iets meer 2 vleugelspelers.

PostPosted: 21 May 2019 09:49 

Bergwijn, Berghuis en Pavon? En Ziyech, Neres en Tadic dan? Als je Tadic in de spits wil zetten: wat dan met Dolberg?

PostPosted: 21 May 2019 10:59 
Erelid

Is natuurlijk afhankelijk wie er blijven en wie er gaan.

Ik ga er toch vanuit dat Ziyech zeker vertrekt. Die heeft zich in de kijker gespeeld en daar zal best een club bij zitten waar hij naar toe wil. Ook weet je, dat Ajax Ziyech die kans gaat geven want dit is min of meer ook afgesproken. Ik denk verder dat Ajax alles gaat doen om Neres te behouden maar of dit gaat lukken, zullen we moeten afwachten. Ook Cerny mag vertrekken dus je hebt 3 namen met vraagtekens. Ook vind ik, dat Ajax sowieso een buitenspeler erbij moet hebben met diepte en snelheid ongeacht of er spelers weggaan.

Dus ik vind het niet gek, dat Bergwijn, Pavon en Berghuis in verband gebracht worden met Ajax.

Ik verwacht ook, dat Ajax pro-actief gaat handelen en op korte termijn 1 buitenspeler vastlegt. Vervolgens gaan ze dan handelen nav vertrekkende spelers.

PostPosted: 21 May 2019 11:59 

Ben benieuwd, want ook Odegaard wordt vaak genoemd en daar lijkt ook wel wat te spelen.

PostPosted: 21 May 2019 12:10 

de dominee wrote:
Bergwijn, Berghuis en Pavon? En Ziyech, Neres en Tadic dan? Als je Tadic in de spits wil zetten: wat dan met Dolberg?
Ik noemde die 3 niet samen. Of Bergwijn, of Pavon samen met Berghuis voor ongeveer hetzelfde geld. Als Neres blijft heb je 3 (goede) vleugelspelers waarbij Tadic evt. ook nog als buitenspeler zou kunnen spelen. Maar ik zie Neres vertrekken. Nu lees ik weer dat Chelsea zeer veel interesse heeft.
Dolberg zal zich wel heel veel moeten verbeteren, ik zie dat niet gebeuren. Hij heeft een soort laksheid in zijn spel, zo is hij nu eenmaal.
Ik prefereer inderdaad Tadic in de spits met daarachter Traoré en Huntelaar. Van Traoré heb ik grote verwachtingen. Complete spits. Imo onze eerste spits na komend seizoen.
Cerny schrijf ik af. Utrecht zou hem willen hebben. Ik zou hem laten vertrekken met evt. een terugkoop clausule voor het geval hij zich spectaculair gaat ontwikkelen.

PostPosted: 21 May 2019 12:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Droomaankoop: Matías Vargas
Voor Berghuis zie ik Overmars zich niet melden. Is niet constant genoeg en heeft niet het niveau dat Ajax momenteel nastreeft. Af en toe een leuke wedstrijd is niet genoeg meer. Bergwijn lijkt me wat dat betreft meer geschikt, want die zakt minder vaak door de ondergrens. Echter heb ik ook bij hem nog niet de volle overtuiging dat hij ons daadwerkelijk beter zal maken.

Het baart me wel een beetje zorgen dat je nu geluiden hoort dat Ajax de kern Nederlands wilt houden. Uiteraard is dit fantastisch als het mogelijk is, maar we moeten niet ten koste van kwaliteit de kern Nederlands houden. Als er geen Nederlandse kwaliteitsspelers zijn, dan moeten we verder kijken. Uiteindelijk gaat het er om dat we als Ajax zijnde de beste zijn, met of zonder "veel" Nederlanders.

PostPosted: 22 May 2019 15:14 
Erelid

En zou Ajax echt serieuze interesse hebben in Robben.
Robben gaat binnenkort bekend maken wat hij na Bayern gaat doen. Er is interesse vanuit Nederland. Groningen en PSV zijn natuurlijk ook geinteresseerd maar zou Ajax hem ook willen?

Bij PSV gaan Bergwijn en Lozano ook vertrekken dus die kunnen wel wat aanvallende versterking gebruiken.

PostPosted: 22 May 2019 15:40 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik zeg het nog maar eens, Overmars je moet Odegaard topprioriteit maken om hem te kopen!

PostPosted: 23 May 2019 15:54 
Erelid

Volgens Merlo gaat Watford dus ons aftroeven in de zaak Pavon.
Lekker laten gaan dan, vol voor Bergwijn.

PostPosted: 23 May 2019 16:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Zlatan
Morfe0 wrote:
Volgens Merlo gaat Watford dus ons aftroeven in de zaak Pavon.
Lekker laten gaan dan, vol voor Bergwijn.
Pavon was überhaupt niet aan de orde, dus geen sprake van aftroeven.

PostPosted: 23 May 2019 16:24 
Beheerder

Alles op Bergwijn? Alles op Odegaard en iemand anders. Liefst een oudere speler.

PostPosted: 23 May 2019 16:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Robben lijkt me niet wenselijk. Itt Huntelaar nooit topfit en waarschijnlijk wil die een hoger salaris. Alhoewel PSV en Groningen hem dat natuurlijk ook niet kunnen bieden.

Ik vind het goed dat Overmars heeft gezegd dat er maximaal 20 miljoen wordt uitgegeven aan 1 speler, lijkt me gezond beleid.

Pavon ben ik niet zo kapot van, voor mijn gevoel willen we die al jaren halen dus dat betekent niet veel goeds over zijn ontwikkeling. Blijft staan dat we buitenspelers met diepgang nodig hebben, want mocht Neres vertrekken hou je daar verdomd weinig over.

PostPosted: 23 May 2019 16:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
PSV heeft net de vast fysio van Robben in de staf opgenomen dacht ik. Zelf denk ik ook nog dat Bergwijn wel komt. Hij schijnt een mondelinge afspraak te hebben dat hij voor een markt conform bedrag weg mag, dus hopelijk houdt PSV zich daaraan.

PostPosted: 23 May 2019 16:44 
Erelid

Bergwijn + Odegaard voor Ziyech+Neres zou ik voor tekenen.

PostPosted: 23 May 2019 16:49 
Erelid

Als het klopt dat Real Madrid echt Ziyech wil kopen, dan word het makkelijker om Odegaard op te pikken, dan word het Geldbedrag+Odegaard voor Ziyech.

PostPosted: 23 May 2019 17:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 wrote:
Bergwijn + Odegaard voor Ziyech+Neres zou ik voor tekenen.
Ik niet, want dan heb je nog steeds maar 1 speler met diepte voorin beschikbaar. Ik zou Neres proberen te houden en dan heb je Bergwijn, Neres en Odegaard voorin beschikbaar en de beste voor het tactisch plan speelt dan.

Post new topic  Reply to topic  [ 1091 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 44  Next

All times are UTC+02:00