Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 682 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 28  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 14 May 2019 09:59 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Denk het ook. Psv verkoopt AJAX sowieso een 'Nee' gelukkig.
https://www.nu.nl/voetbal/5890851/psv-n ... kbaar.html

PostPosted: 14 May 2019 10:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Chivu
Droomaankoop: Matías Vargas
Het lijkt mij inderdaad meer machtsvertoon i.p.v. een serieuze optie. Als er dan toch zoveel uitgegeven gaat worden, zie ik Ajax eerder gaan voor Memphis Depay. Dat is in principe de completere versie van Bergwijn en hij zal denk ik niet meer kosten qua transferprijs (enkel qua salaris).

PostPosted: 14 May 2019 10:27 
Beheerder

Frenkievd wrote:
Het lijkt mij inderdaad meer machtsvertoon i.p.v. een serieuze optie. Als er dan toch zoveel uitgegeven gaat worden, zie ik Ajax eerder gaan voor Memphis Depay. Dat is in principe de completere versie van Bergwijn en hij zal denk ik niet meer kosten qua transferprijs (enkel qua salaris).
Dat denk ik ook. Even psv pesten.
Aan Depay denk ik de laatste tijd ook vaak. Is opvallend vaak positief over AJAX.
Verder zie ik veel liever een talent als Vargas dan Bergwijn. Voor dat geld kun je 2 Vargassen aantrekken.

Welkom trouwens, Frenkievd! :ajaxoud2: :ajaxoud: :ajaxsjaal:

PostPosted: 14 May 2019 10:30 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Ik vind het veel te veel. Tegen AZ ook weer niet gezien. Vind hem 15-20 miljoen waard. Ten hoogste. Nooit aan beginnen. Als je psv-ers haalt haal dan de jeugd die er nu aankomt.
Overigens wel het soort buitenspeler die ik graag zie komen.
Zo denk ik er ook over.

Bergwijn is precies het type buitenspeler, dat je nodig hebt. Heeft snelheid, diepgang, scorend vermogen en gewoon een goede speler. Volgens de Telegraaf wil PSV minimaal € 34 miljoen en dat is veel te veel. Hoeveel geld je ook hebt.

Ik vraag me wel wat zaken af:
- Wil Bergwijn nog een jaar of 2 in de eredivisie voetballen?
- Als Bergwijn echt interesse heeft in een overgang, is er dan toch weinig andere buitenlandse interesse?
- Waarom publiceert de telegraaf zo'n gevoelig nieuws? Lijkt mij, dat het dan al verder is dan de T suggereert want nu wordt het alleen maar moeilijker.
- Ajax gaat echt niet op de deur kloppen als ze niet weten wat hij moet gaan kosten.

Ik moet ook eerlijk bekennen, dat Bergwijn veruit de beste speler is met veel meer potentie dan bv Lozano. Ik denk ook, dat Bergwijn nog best wel binding heeft met Ajax al is het alleen al om Nouri. Ik vind echter ook, dat Bergwijn nog lang niet zo constant is en veel minder bepalend is geweest voor PSV dan Depay was.

Max 22 miljoen (dubbele van Ziyech destijds).

PostPosted: 14 May 2019 10:51 
Erelid

https://www.ed.nl/psv/psv-heeft-niets-g ... ~a61e891f/

https://twitter.com/RikElfrink/status/1 ... 9570426880

PostPosted: 14 May 2019 11:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Een goede speler. Beter dan Lozano. Maar ik heb hem ook heel vaak niet gezien dit seizoen. Ook in Europa. Wat dat betreft doet het mij tot dusver meer denken aan de El Ghazi's van deze wereld. Twijfel of hij meekan op het topniveau. Dan is 30 miljoen veel te veel geld.

PostPosted: 14 May 2019 11:12 
Erelid

Stormrage wrote:
Gaat toch niet komen. Ajax gaat echt niet ineens het transferrecord verdubbelen voor een Eredivisiespeler, no way.
Zo stellig als jij, ben ik (nog) niet.

Ajax heeft wel meer overboord gegooid door het beleid van Overmars. Daarnaast weet je ook niet hoe Bergwijn er zelf in staat. Wie weet wil hij ook heel graag en dat verandert de situatie hoe hard PSV ook roept, dat het onbespreekbaar is.

Maar goed ik vind elk bedrag boven de 20 miljoen teveel. Daarvoor heeft hij op mij te weinig indruk gemaakt. Vooral na de winterstop niet of nauwelijks gezien. Wel iemand met potentie maar ik heb geen overtuigend gevoel, dat hij het geld zeker waar gaat maken.

PostPosted: 14 May 2019 11:27 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
343 wrote:
Frenkievd wrote:
Dat denk ik ook. Even psv pesten.
Aan Depay denk ik de laatste tijd ook vaak. Is opvallend vaak positief over AJAX.
Verder zie ik veel liever een talent als Vargas dan Bergwijn. Voor dat geld kun je 2 Vargassen aantrekken.

Welkom trouwens, Frenkievd! :ajaxoud2: :ajaxoud: :ajaxsjaal:
Bij Depay zie ik grotere risico's gezien zijn gedrag binnen en buiten het veld en de hele entourage die meekomt. Bergwijn is pas 21 en een hele goede speler, ik vond hem bijvoorbeeld uitstekend spelen tegen Barcelona. Ik vind 30+ miljoen ook teveel, maar kan mij goed voorstellen dat Overmars de beste Nederlandse spelers bij Ajax wil hebben om een Nederlands/lokaal profiel te blijven houden. Straks spelen we met 11 Argentijnen ... (als Frenkie, Matthijs en Donny weggaan). Ik had deze move echter eerder bij Donyell Malen verwacht omdat Bergwijn inmiddels te duur is geworden.

PostPosted: 14 May 2019 11:28 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Veel liever een Depay of een Vargas halen.

Het geld van Bergwijn (35 mil) kun je Vargas en Pavon mee halen. Of Vargas en Alvarez.

Je kunt daardoor in de breedte veel sterker worden en daarmee loop je veel meer uit dan de beste speler van de tegenstander kopen.

Daarnaast snap ik het wel om niet helemaal een buitenlandse club te worden, maar ik denk dat er dan betere opties zijn.

PostPosted: 14 May 2019 11:39 

Riejuh wrote:
maar ik denk dat er dan betere opties zijn.
Noem eens Nederlandse aanvallers die je best bij Ajax zou willen zien.

PostPosted: 14 May 2019 11:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
020Topper wrote:
Riejuh wrote:
Dit zouden opties zijn, maar ik hoef ze niet weer te zien.
Malen, 1 jarig contract nog ( wel bij Riola )
Dilrosun
Kluivert

Niet haalbaar, maar zou ik graag zien:
Asensio

Talenten in het buitenland, maar weet niet hoe goed ze zijn
Pherai bij Dortmund
Zirkzee bij Bayern
Chong bij Man Utd.

Verder heb je nog Promes en Depay, maar die hoef ik ook niet te zien.

PostPosted: 14 May 2019 11:53 

020Topper wrote:
Riejuh wrote:
Dilrosun. Bergwijn ook trouwens. Graag zelfs.

PostPosted: 14 May 2019 12:22 
Erelid

Riejuh wrote:
Veel liever een Depay of een Vargas halen.
Depay weet ik niet. Blijft toch een grillige speler en zou hij mogen komen, dan wandelt hij hier binnen als superster (in zijn gedachten). Vargas schijnt ook een groot talent te zijn maar ken ik niet echt.
Het geld van Bergwijn (35 mil) kun je Vargas en Pavon mee halen. Of Vargas en Alvarez.
Ik denk niet, dat je vargas en Pavon voor 35 miljoen haalt. Voor Pavon is veel interesse en gewoon Argentijns international. Vargas groot talent, die ze ook niet voor een appel en ei laten gaan.

Bergwijn heeft natuulijk wel als voordeel, dat hij er direct staat. Pavon en/of Vargas of beide zullen normaliter toch moeten wennen aan zowel Nederland als de speelstijl.
Je kunt daardoor in de breedte veel sterker worden en daarmee loop je veel meer uit dan de beste speler van de tegenstander kopen.
Als Neres en Ziyech vertrekken is het ook wel lekker als je iemand haalt, die er direct staat. De Bergwijn van voor de winterstop, is echt een aanwinst. Ook heeft hij diepte en snelheid wat je bij een vertrek van Neres sowieso moet halen.
Daarnaast snap ik het wel om niet helemaal een buitenlandse club te worden, maar ik denk dat er dan betere opties zijn.
Qua buitenspelers? Berghuis?

PostPosted: 14 May 2019 13:26 
Erelid

Volgens Verweij in de podcast van de telegraaf:

Ajax is ook geinteresseerd in Pavon maar wil ook nederlandse spelers behouden/inlijven. Pavon is goedkoper maar Ajax wil er ook voor waken geen vreemdelingenlegioen te willen worden.
Daarnaast:

- Bergwijn wil zelf graag naar Ajax
- Bergwijn denkt via Ajax de stap naar de top makkelijker te kunnen maken en wil na 2 jaar die stap gaan maken via Ajax.

Toch opmerkelijk.

PostPosted: 14 May 2019 14:20 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bergwijn moet 40 miljoen kostten, Vargas 15 miljoen Antony 25 miljoen... zie hier het verschil.
Dus voor hetzelfde geld voor Bergwijn had je Antony en Vargas op de flanken..

PostPosted: 14 May 2019 14:39 

Waarvan je maar moet afwachten wat ervan komt... Van Bergwijn weet je dat hij direct tot de beste spelers van de Eredivisie zal behoren. Snelheid, diepgang, scorend vermogen. Prima 'vervanger' van Tadic op linksbuiten, aangezien die (mi) naar de spitspositie zal verplaatsen.

Misschien Antony alsnog erbij als Neres vertrekt.

PostPosted: 14 May 2019 14:47 
Erelid

de dominee wrote:
Waarvan je maar moet afwachten wat ervan komt... Van Bergwijn weet je dat hij direct tot de beste spelers van de Eredivisie zal behoren. Snelheid, diepgang, scorend vermogen. Prima 'vervanger' van Tadic op linksbuiten, aangezien die (mi) naar de spitspositie zal verplaatsen.

Misschien Antony alsnog erbij als Neres vertrekt.
Daarnaast Nederlands. Zou het wel fijn vinden als we een redelijk Nederlandse kern kunnen krijgen. Ook voor het identificeren met je elftal.

PostPosted: 14 May 2019 14:47 
Erelid

Morfe0 wrote:
Bergwijn moet 40 miljoen kostten, Vargas 15 miljoen Antony 25 miljoen... zie hier het verschil.
Dus voor hetzelfde geld voor Bergwijn had je Antony en Vargas op de flanken..
Jij maakt er € 40 miljoen en we moeten we reeel blijven. Ook PSV. Die beoogde transfersom, die PSV wil is gebaseerd op Depay maar die was wel wat verder dan deze Bergwijn.
Daarnaast denk ik niet dat buitenlandse clubs ook niet zomaar dat bedrag ophoesten. Van groot belang is en blijft hoe Depay het zelf ziet.

Jou optelsom is zwart/wit gezien correct maar Bergwijn staat er direct en zeker van Antony moet je maar zien of die er direct staat. Met Bergwijn heb je weer minder risico om die CL voorronde door te komen en als je je plaatst heb je alweer een groot deel teruggewonnen.

PostPosted: 14 May 2019 14:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic

Ajax is ook geinteresseerd in Pavon maar wil ook nederlandse spelers behouden/inlijven. Pavon is goedkoper maar Ajax wil er ook voor waken geen vreemdelingenlegioen te willen worden.
Daarnaast:

- Bergwijn denkt via Ajax de stap naar de top makkelijker te kunnen maken en wil na 2 jaar die stap gaan maken via Ajax.

Toch opmerkelijk.
Hier denk ik ook vaak over na. Ik hoor vaak allerlei exotische namen voorbij komen zoals Pavon, Alvarez en Anthony. Dit zullen allemaal spelers zijn die echt wel wat toevoegen aan Ajax, maar ik ben ook bang voor te veel buitenlanders.

PostPosted: 14 May 2019 15:24 

Tomza2 wrote:

Daarnaast:

Toch opmerkelijk.
Hier denk ik ook vaak over na. Ik hoor vaak allerlei exotische namen voorbij komen zoals Pavon, Alvarez en Anthony. Dit zullen allemaal spelers zijn die echt wel wat toevoegen aan Ajax, maar ik ben ook bang voor te veel buitenlanders.
Ik denk dat we daar toch rekening mee moeten houden. In Nederland lopen vrijwel geen spelers die de vertrekkende spelers kunnen vervangen. Dan moet je wel naar het buitenland. In Engeland zie je soms wedstrijden waarin in totaal 3 Engelse spelers op het veld staan.
Ik vind het onzin veel extra te betalen alleen omdat het een Nederlander is. Dan maar een buitenlander. Straks breken bijv. Gravenberch en iets laten Unuvar, Taylor en Brobbey door. Dan wordt dat weer rechtgetrokken. Lijkt mij een golfbeweging.
Maar uitgangspunt moet kwaliteit zijn en niet nationaliteit.

PostPosted: 14 May 2019 15:30 
Beheerder

Tadic, Tagliafico, Onana, Schone, Neres (iets meer aanpassingstijd) zijn even 'Nederlands' of 'Nederlandser' dan menig Nederlandse spelers. Bergwijn zou prima passen bij AJAX natuurlijk, maar de prijs-kwaliteit verhouding staat mij niet zo aan.

PostPosted: 14 May 2019 15:32 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
343 wrote:
Tadic, Tagliafico, Onana, Schone, Neres (iets meer aanpassingstijd) zijn even 'Nederlands' of 'Nederlandser' dan menig Nederlandse spelers. Bergwijn zou prima passen bij AJAX natuurlijk, maar de prijs-kwaliteit verhouding staat mij niet zo aan.
+1
Kijk eens wat PSV gewoon aan de buitenlandse clubs al vraagt 35-40 miljoen euro, daar komt nog een Ajax Tax bovenop, zal minimaal 45 miljoen moeten kostten.
Paqueta ging voor 35 miljoen naar AC Milan, Arthur voor 35 miljoen naar Barcelona, Vinicius voor 45 miljoen naar Real Madrid.
Allemaal beter dan Bergwijn....

PostPosted: 14 May 2019 16:35 

Kan Ajax zich niet beter melden voor Donyell Malen? Die heeft nog maar één jaar op zijn contract en moet voor een fooi op te halen zijn. Zaakwaarnemer: Raiola. Die is toch al in gesprek met Ajax over de Ligt. Dus kan een dealtje gesloten worden.

PostPosted: 14 May 2019 16:52 
Erelid

Het wordt steeds meer ontkend door PSV. Zowel Van Bommel en De Jong (TD) roepen keihard, dat Bergwijn niet naar Ajax gaat (mag). Ook Bergwijn zelf roept nu nog niet benaderd te zijn door Ajax of een andere club.

Hoe harder het ontkent wordt.....

PostPosted: 14 May 2019 16:58 
Beheerder

Bergwijn ontkent het zeker niet. :)

Post new topic  Reply to topic  [ 682 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 6 28  Next

All times are UTC+02:00