Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1252 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 51  Next
Author Message
PostPosted: 30 Sep 2019 16:24 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat haal ik er niet uit. Maakt ook niet uit of hij links, rechts, boven of onder Martinez staat. Als hij maar creatief is.

PostPosted: 30 Sep 2019 16:53 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Dat haal ik er niet uit. Maakt ook niet uit of hij links, rechts, boven of onder Martinez staat. Als hij maar creatief is.
Het enige wat Mike zegt is dat ze in de winter kunnen repareren mocht dat nodig zijn omdat ze een financieel vangnet hebben.
https://www.telegraaf.nl/sport/16826407 ... g-valencia (premium stukkie).

Ook zit er een stukje, wat mij betreft, kul bij over dat fans morren dat het des Cruijff is om met een 6 te spelen ipv 2. Maar Bergkamp had het ook al over een 10, toen hoorde je ze niet bij de krant. En dat er tijd en rust gekocht is met de goede seizoensstart. Lijkt mij dat de coach de met Ajax de halve finale CL haalt nog wel wat krediet heeft als twee steunpilaren wegvallen.

Zelf zou ik nu nog niets halen als er geen grote blessures komen. Verder kijken hoe Lang en Jensen (vond ik het beide in de voorbereiding centraal op het middenveld erg goed doen) zich ontwikkelen voor volgend jaar. Als dat niet goed loopt en Marin ook niet kan je in de winter vast een talent halen om volgend jaar om v.d. Beek op te vangen en evt een voor de vleugels er bij.

PostPosted: 30 Sep 2019 20:51 

Als we een soort 4231 spelen, met dus 2 centrale middenvelders, 10 en 3 aanvallende (2 vleugels en 10)/ Dan zit de noodzaak centraal op het middenveld.

Met Ziyech, Tadic, Neres, Promes is de aanvallende linie wel gedekt.

Moet dan inderdaad in de linie daarachter een directe versterking bij. Dan kan Alvarez naar RCV.

PostPosted: 05 Oct 2019 13:03 
Erelid

Skimo wrote:
Als we een soort 4231 spelen, met dus 2 centrale middenvelders, 10 en 3 aanvallende (2 vleugels en 10)/ Dan zit de noodzaak centraal op het middenveld.

Moet dan inderdaad in de linie daarachter een directe versterking bij. Dan kan Alvarez naar RCV.
Toch begint Gravenberch zich ook heel erg goed te ontwikkelen, vooral dit seizoen blinkt hij echt uit in Jong Ajax. En ook Ekkelenkamp en Eiting blijven goed spelen. Ik wil het nog heel even afwachten, het zou zonde zijn als Gravenberch zich bijvoorbeeld stormachtig ontwikkelt en hij binnen een half seizoen een nieuwe speler uit de basis speelt.

Als er iemand gehaald wordt, moet je wel echt zekerheid hebben dat hij beter is dan er al staat. Dus een echte absolute topaankoop. Anders kunnen we beter niks halen.

PostPosted: 06 Oct 2019 09:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Skimo wrote:

Toch begint Gravenberch zich ook heel erg goed te ontwikkelen, vooral dit seizoen blinkt hij echt uit in Jong Ajax. En ook Ekkelenkamp en Eiting blijven goed spelen. Ik wil het nog heel even afwachten, het zou zonde zijn als Gravenberch zich bijvoorbeeld stormachtig ontwikkelt en hij binnen een half seizoen een nieuwe speler uit de basis speelt.

Als er iemand gehaald wordt, moet je wel echt zekerheid hebben dat hij beter is dan er al staat. Dus een echte absolute topaankoop. Anders kunnen we beter niks halen.
Helemaal mee eens! Anderzijds bekruipt me ook de gedachte: Wat zet je er neer als Lisandro Martinez bv. voor 3 maanden wegvalt? Eiting met Gravenberch? Dat is toch echt wel te licht.

Wat wél cruciaal is natuurlijk, is dat als je wat haalt het geen 'Marin' wordt die ook tekort komt om direct bepalend te zijn en maanden nodig heeft om zich op te werken. Zo'n speler moet een directe aanwinst zijn en zo'n basiszekerheidje zijn als dat Martinez dat nu is. Iemand die t.o.v. Gravenberch echt nog wel 2 of 3 klasses beter is en eigenlijk te goed is om hier 2 jaar te spelen.

Sander Berge..?

PostPosted: 15 Oct 2019 21:27 
Beheerder

[Exclusief] Het verhaal achter de transfer van Giovanni naar Ajax
https://www.ajaxinside.nl/exclusief-het ... naar-ajax/

PostPosted: 12 Nov 2019 13:09 
Beheerder

Exequiel Palacios wordt in Argentijnse media in verband gebracht met een overstap naar Ajax.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... team-.html

PostPosted: 12 Nov 2019 16:27 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Real Madrid had hem afgelopen zomer bijna binnen, moet ook meer dan 20 miljoen kosten.
Ik hoop dat het lukt maar ik acht de kans niet groot dat Palacios naar Ajax komt.

PostPosted: 12 Nov 2019 18:19 

Morfe0 wrote:
Real Madrid had hem afgelopen zomer bijna binnen, moet ook meer dan 20 miljoen kosten.
Ik hoop dat het lukt maar ik acht de kans niet groot dat Palacios naar Ajax komt.
Antony moet toch meer kosten en die zie je wel komen dacht ik?

PostPosted: 12 Nov 2019 18:57 
Erelid

DeRuit wrote:
Morfe0 wrote:
Antony moet toch meer kosten en die zie je wel komen dacht ik?
Verschil is dat Real achter palacios aanzit en niet antony.

PostPosted: 14 Nov 2019 21:22 
Beheerder

Ajax lijkt de Brazilaanse Nederlander Camilo Reijers van Ponte Preta deze winter naar Nederland te gaan halen.

Zou gaan om €2.5 miljoen voor 50% van de transferrechten.
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 8291494912

PostPosted: 24 Nov 2019 17:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
Exequiel Palacios wordt in Argentijnse media in verband gebracht met een overstap naar Ajax.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... team-.html
Heb gisteren de coppa ook gekeken en moet zeggen, dat hij geen verkeerde indruk achter liet. Kwam er eigenlijk pas later achter, dat het deze speler is waarin Ajax schijnbaar belangstelling zou hebben. Goede speler maar ik vond hem nou niet dusdanig opvallen dat je bedragen van 25 miljoen plus gaat neertellen. Maar goed dat was op basis van 1 wedstrijd. Riverplate speelde vrij laf voetbal dus wie weet sneeuwde hij ook een beetje onder.

PostPosted: 26 Nov 2019 07:13 
Erelid

Merlo is een betrouwbare Argentijnse bron. Meldt nu ook dat Ajax heel geïnteresseerd is in Palacios van River Plate.

PostPosted: 26 Nov 2019 11:11 
Erelid

Morfe0 wrote:
Merlo is een betrouwbare Argentijnse bron. Meldt nu ook dat Ajax heel geïnteresseerd is in Palacios van River Plate.
Waar?

Gisteren las ik iets vlug op Twitter dat Ajax en Bayer Leverkusen gelinkt werden aan deze speler.

PostPosted: 26 Nov 2019 11:16 
Beheerder

Hier: https://twitter.com/CLMerlo/status/1199123268403367943

PostPosted: 26 Nov 2019 14:47 
Erelid

Morfe0 wrote:
Waar?

Gisteren las ik iets vlug op Twitter dat Ajax en Bayer Leverkusen gelinkt werden aan deze speler.
Dat was Calciomercato, onbetrouwbare bron. Merlo is wel een betrouwbare bron.

PostPosted: 27 Nov 2019 10:34 
Erelid

Tyc Sports meldt het (nu) ook:

https://www.tycsports.com/river-plate/a ... 91125.html

Schijnt een ontsnappingsclausule te hebben van 15 miljoen euro. River Plate zou wel open staan omdat de club er financieel niet zo goed op staat.

Volgens eerdere berichten (Telegraaf) zou Ajax in de winterstop geen aankopen doen maar misschien is dit wel een buitenkansje gezien die clausule en zullen ze misschien doorpakken als Ajax overwinterd in de CL.

Alleen vraag ik me wel af wat zijn positie is. Volgens mij is het meer een zes dan een aanvallende middenvelder. Je moet je afvragen of Vd Beek en Ziyech volgend jaar nog hier spelen en dan lever je weer een hoop creativiteit in wat Palacios niet compenseert tov een van die 2.

Ergens ga ik er ook vanuit, dat Blind gewoon blijft dus Martinez terug naar achteren halen, zie ik ook niet gebeuren of het moet zijn, dat ze Martinez alsnog als linksback geen zien als Tagliafico vertrekt.

Ook moet je er voor waken, dat je een Gravenberch en een Taylor niet in de weg moet gaan staan. Ik weet dat ze nog jong zijn maar beide hebben we een enorme potentie.

Mocht hij in de winterstop al komen (wat ze al meer keren goed gedaan hebben om hem een half jaar te laten acclimatiseren) dan zal het einde oefening zijn voor Marin wat op zich toch vrij snel is.

PostPosted: 27 Nov 2019 12:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Het eventuele verlies aan creativiteit waar jij het over hebt zou dan voornamelijk komen omdat Ziyech weggaat. Ik zie in Palacios een prima vervanger voor Van de Beek. Als Ziyech daadwerkelijk vertrekt moet er een ander soort speler (Stengs?) voor in de plaats komen. Met het hoog op volgend seizoen heb je dan drie volwaardige middenvelders (mits Palacios niet tegenvalt).

Ik ben er sowieso op tegen om al te rekenen op (eigen)jeugdspelers voordat ze zich überhaupt hebben bewezen in Ajax 1. Laten Gravenberch, Eiting, Lang, Taylor en Ekkelenkamp zich eerst maar eens gelden voordat we ze voor het seizoen al als basisspeler gaan rekenen. Als je iets toe te voegen hebt komt je er vanzelf wel in (Dest).

Helaas doet Ajax nog steeds tal van onnodige miskopen, maar ben blij dat ze niet meer eindeloos blijven proberen en hopen en dat ze jongens als Magallan (verhuurd), Bande (Jong- Ajax) en Marin (interesse in Palacios) gewoon afschrijven en verder kijken.

PostPosted: 28 Nov 2019 08:36 
Beheerder

'Leverkusen wil Ajax te snel af zijn en doet miljoenenbod op Palacios'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/90 ... cios-.html

PostPosted: 28 Nov 2019 08:52 
Erelid

Denk inderdaad dat we achter het net vissen bij Palacios. Palacios is meer een box to box, dus een vervanger voor Vd Beek.
Wel heel jammer als hij niet naar Ajax zou komen, maar we gaan het zien wat hij kiest.

PostPosted: 28 Nov 2019 19:51 
Erelid

Volgens Kicker zijn er al mensen van Leverkusen momenteel in Argentinie om de deal af te sluiten. Ze hebben het over 'maar' 13 miljoen.

PostPosted: 29 Nov 2019 06:53 

Ajax zou op Reinier aan het bieden zijn (25 miljoen) https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 8045052928

PostPosted: 29 Nov 2019 11:44 
Erelid

Of het waar is of niet, goed om te horen, dat Ajax voor kwaliteit gaat.

€ 25 miljoen is overigens nog maar het openingsbod dus de vraag is wat Ajax er echt voor over heeft. Feit is wel, dat ze het transferrecord willen breken.

Heel benieuwd.

PostPosted: 29 Nov 2019 12:01 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik ben in ieder geval geen fan van het idee om minimaal 25 miljoen uit te geven aan een 17 jarige Braziliaan die nog maar amper wedstrijden in het eerste gespeeld heeft. Het is een enorme gok. Het is helaas wel de vijver waar wij in moeten vissen, want ga je voor een 19 jarige die al heeft bewezen goed te kunnen voetballen dan kom je in de categorie spelers waar clubs zoals Madrid en Barcelona actiever mee gaan doen.

Edit: ik heb net toch even een compilatie bekeken van Reinier, en ik moet zeggen dat het geen verkeerde speler is. Ik zie deze jongen veel liever komen dan die andere Braziliaan waar we het afgelopen zomer over hadden (geen idee meer wat zijn naam is), want dat leek in mijn ogen op een dribbelaar met weinig rendement. Deze jongen kan heerlijke passes versturen, heeft een goed schot en een actie. Uiteindelijk blijf ik er wel bij dat ik 25 miljoen voor een 17 jarige een grote gok vind.

Voor de mensen die het ook willen zien:

Last edited by Tomza2 on 29 Nov 2019 12:07, edited 2 times in total.

PostPosted: 29 Nov 2019 12:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
Volgens Argentijnse kranten is Palacios verkocht aan Leverkusen voor 24 miljoen dollar.

Post new topic  Reply to topic  [ 1252 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 51  Next

All times are UTC+02:00