Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1623 berichten ]  Vorige   1 59 60 61 62 63 65  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kamaldeen Sulemana
BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 08:51 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Zo zal hij ook over Ajax denken, Neres is nog niet weg, als Kamaldeen en Berghuis echt komen heb je.

Neres, Antony, Berghuis, Tadic, Kamaldeen.
Ook behoorlijk vol.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 09:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Morfe0 schreef:
Zo zal hij ook over Ajax denken, Neres is nog niet weg, als Kamaldeen en Berghuis echt komen heb je.

Ook behoorlijk vol.
Als Neres nog niet weg is, dan is Berghuis ook nog niet aangetrokken toch?

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 09:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik vind het een beetje hetzelfde als met Brobbey. Jij als speler bepaalt toch wat je wilt maar ik heb het gevoel dat de aanhang van hem er het maximale uit wil halen (vaak ten koste van de speler in kwestie).

Elke speler zal denken dat hij wel een kans maakt bij een club als Man Utd maar ook ik begrijp zo'n keuze niet. Meerdere clubs zullen het talent in hem zien maar het moet er bij een andere club ook uitkomen of beter gezegd de kans voor krijgen je te laten zien. Je bent jong en talentvol en is er dan een betere club als Ajax om je in de schijnwerpers te spelen?

Het is wel vreemd als hij afgelopen donderdag daadwerkelijk in Amsterdam is geweest, dat er nu weinig nieuws is. Ajax had hem van de winter al bijna binnen en je zou verwachten dat een en ander al langer in gang is gezet.

Ik ben benieuwd of Ajax echt alternatieven heeft als het voet bij stuk houdt mbt die eisen van de aanhang van Sulemana. En hoe lang ze willen wachten.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 10:07 
Erelid

Het is simpel, Verweij meldde dat het aan de commissies lag van zijn zaakwaarnemer. Die eisten topclub-achtige commissies waar Ajax niet aan wilde voldoen (nog steeds niet rond dus) dat duurt al ruim 1,5 week want 1,5 week was Ajax al rond met Nordsjaelland maar niet met zijn zaakwaarnemer.
Ze zijn nog niet uitgekomen, United is nu ondertussen ook rond met Nordsjaelland, die betalen hogere comissies over het algeheel, gaat allemaal om geld.
Exact hetzelfde als De Ligt, die op het punt bij Barcelona zou tekenen, maar die konden de commissies van Raiola (10 miljoen ) euro niet ophoesten, of wilden ze niet , en hij vertrok naar Juventus.
Ik denk ook dat hij niet komt, maar als Berghuis komt (en die kans acht ik groot) zou hij toch sowieso bankzitter zijn, anders was het Antony/Kamaldeen rechts, Tadic/Kamaldeen links.
Nu heeft hij ook minder kans met Berghuis, want Berghuis en Tadic staan gewoon in de basis op links als rechtsvoor, Antony en Kamaldeen in dat geval backups.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 10:08 
Erelid

DeRuit schreef:
Morfe0 schreef:

Ook behoorlijk vol.
Als Neres nog niet weg is, dan is Berghuis ook nog niet aangetrokken toch?
Berghuis gaat rondkomen waarschijnlijk, wij staan op pole en Ajax wil doorpakken.
Echt nog niemand is concreet voor Neres, en ben bang dat niemand dat ook doet met zijn blessure geschiedenis afgelopen 2 jaar.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 12:34 

IK ken deze speler niet, wat ik van hem lees maakt mij enthousiast. Blijkbaar heeft hij alles wat een vleugelflitser moet hebben. Maar ik zou mij niet verder aan het lijntje laten houden. De voorbereiding is begonnen, zeker voor spelers van buitenaf is het belangrijk zoveel mogelijk van de voorbereiding mee te maken.
Ik weet niet of AJAX alternatieven achter de hand heeft. Zo ja, zou ik een deadline stellen. Graag of niet. Neemt hij geen beslissing voor de deadline doorschakelen. Niet laten piepelen door zaakwaarnemers. Dat geeft een heel slecht signaal. Ze zijn al zo lang bezig met die jongen.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 14:44 
Erelid

Zal vandaag denk ik wel duidelijkheid komen.
Zit niet bij de selectie van Nordsjaelland voor een oefenpot.
Denk dat hij nu of in amsterdam of in united is.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 15:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hopelijk inderdaad snel duidelijkheid, want ik ben deze soap met die zaakwaarnemer(s) ook al een beetje beu.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 21:32 

Begint nu wel heel lang te duren.

Zeker gezien de bedragen die zijn genoemd en het bericht van zijn huidige club dat de clubs er eigenlijk al uit zijn. Hij schijnt zelf ook graag te willen.

Met de genoemde bedragen van de transfersom zal Ajax hem ook geen slecht voorstel gedaan hebben. Die bedragen spreekt ook vertrouwen uit. Gaan geen 12-15 miljoen betalen als ze het niet in hem zien zitten. Daar waar united dat dat als 'gokje' op tafel zou leggen.

Als het dan echt puur een dwarse zaakwaarnemer is dan zou ik die jongen toch een ultimatum stellen. Moet hij desnoods maar breken met zijn zaakwaarnemer en een andere zoeken. Deze staat zijn carriere op deze manier alleen maar in de weg uit eigen belang.

BerichtGeplaatst: 26 jun 2021 21:58 
Erelid

Morfe0 schreef:
Ik denk ook dat hij niet komt, maar als Berghuis komt (en die kans acht ik groot) zou hij toch sowieso bankzitter zijn, anders was het Antony/Kamaldeen rechts, Tadic/Kamaldeen links.
Nu heeft hij ook minder kans met Berghuis, want Berghuis en Tadic staan gewoon in de basis op links als rechtsvoor, Antony en Kamaldeen in dat geval backups.
Jij bent nogal stellig als Berghuis komt, dat hij dan zomaar basisspeler wordt ten koste van Antony. Ik ken die Sulemana ook niet zo goed maar weet wel dat hij diepgang en snelheid heeft en dat hebben die andere 3 niet of een stuk minder. Met Tadic en Berghuis ben je te statisch, Antony moet meer met zijn snelheid gaan doen en een type Sulemana is zeer wenselijk.

Je leest ook steeds meer dat Ajax nog steeds Bergwijn volgt en wie weet is die zonder die evt bonussen niet veel duurder. Bergwijn heeft wel meer explosiviteit maar vind ik ook geen pure buitenspeler.

BerichtGeplaatst: 27 jun 2021 04:51 

Morfe0 schreef:
Jij bent nogal stellig als Berghuis komt, dat hij dan zomaar basisspeler wordt ten koste van Antony. Ik ken die Sulemana ook niet zo goed maar weet wel dat hij diepgang en snelheid heeft en dat hebben die andere 3 niet of een stuk minder. Met Tadic en Berghuis ben je te statisch, Antony moet meer met zijn snelheid gaan doen en een type Sulemana is zeer wenselijk.

Je leest ook steeds meer dat Ajax nog steeds Bergwijn volgt en wie weet is die zonder die evt bonussen niet veel duurder. Bergwijn heeft wel meer explosiviteit maar vind ik ook geen pure buitenspeler.
Sulemana is toch bijna hetzelfde type als Bergwijn? Ook veel dribbelen en dan schieten. Tenminste in de samenvatting die ik zag is het weinig buitenom, weinig afspelen. Ik ben dus ook nog geen grote fan.

Als Neres vretrekt is Berghuis aan het begin gewoon basisspeler ,want Antony gaat naar de spelen. Dan moet hij daarna nog maar eens Berghuis uit de basis spelen.

BerichtGeplaatst: 27 jun 2021 10:02 
Erelid

Morfe0 schreef:

In het AD van de week stond dat Guido Albers samen met Berghuis dreigen met een arbitragezaak tegen Feyenoord omtrent zijn clausule.
Als hij niet naar Ajax wil gaat hij geen bombarie maken.

BerichtGeplaatst: 27 jun 2021 10:59 
Erelid

Morfe0 schreef:
In het AD van de week stond dat Guido Albers samen met Berghuis dreigen met een arbitragezaak tegen Feyenoord omtrent zijn clausule. Als hij niet naar Ajax wil gaat hij geen bombarie maken.
Hier gaat het toch niet om? Jij beweert of denkt, dat Berghuis 'zomaar' basisspeler wordt indien hij komt. Ik denk van niet.

En ja - zoals DeRuit al aangeeft - zal hij misschien in het begin in de basis starten omdat Antony waarschijnlijk veel later aansluit maar op den duur moet hij ook maar laten zien het beter te doen dan Antony maar dat geldt ook voor Antony. Een tweede seizoen is vaak moeilijker met hogere verwachtingen.

Dat Berghuis graag wil komen en desnoods via arbitrage doet hier niets aan af.

BerichtGeplaatst: 27 jun 2021 11:03 
Erelid

DeRuit schreef:
Sulemana is toch bijna hetzelfde type als Bergwijn? Ook veel dribbelen en dan schieten. Tenminste in de samenvatting die ik zag is het weinig buitenom, weinig afspelen. Ik ben dus ook nog geen grote fan.
Dat kan ik niet beoordelen. Bergwijn vind ik moeilijk te omschrijven. Vind het niet iemand die vast aan de zijkant kan spelen en eigenlijk ook niet vast als soort van nr 10. Zeker niet in een systeem zoals Ajax speelt. Hij moet wat vrijer kunnen spelen en ik denk dat hij het best rendeert in een 2 spitsen systeem.

Bergwijn heeft wel diepte in zijn spel met snelheid. Dat blijven we teveel missen in mijn ogen.

Ik weet niet of Sulemana een pure buitenspeler is. Ik denk wel, dat hij nog een en ander moet gaan leren. Afrikaanse spelers zijn vaak explosief maar tactisch minder.
Als Neres vretrekt is Berghuis aan het begin gewoon basisspeler ,want Antony gaat naar de spelen. Dan moet hij daarna nog maar eens Berghuis uit de basis spelen.
Hier ben ik het ook mee eens en zo zie ik een eventuele komst van Berghuis ook alleen we moeten ook niet vergeten hoe goed Antony het in zijn eerste jaar heeft gedaan.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 18:31 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Verweij zou Sulemana nu gesignaleerd zijn bij Rennes. :roll:
https://twitter.com/TheEuropeanLad/stat ... 8730962945

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 18:50 

Wat mij betreft speler en zijn zaakwaarnemers deadline geven. Binnen max. een week uitsluitsel geven anders stekker eruit trekken en doorschakelen. Hoelang zijn al bezig met Sulamana? Het is graag of niet.
Ik neem aan dat AJAX meer ijzers in het vuur heeft en niet alleen op deze speler gokt.
Niet laten piepelen, geeft ook een verkeerd signaal voor de toekomst.

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 18:57 

343 schreef:
Volgens Verweij zou Sulemana nu gesignaleerd zijn bij Rennes. :roll:
https://twitter.com/TheEuropeanLad/stat ... 8730962945
Misschien was hij wel niet voor een medical in Amsterdam maar gewoon om eens te kijken bij Ajax en de stad. Zoals hij dat nu misschien bij Rennes doet. Zou ik niet raar vinden. Je gaat zelf ook niet zomaar ergens werken zonder wat te zien van waar je naar toe moet verhuizen lijkt me?

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 20:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Benieuwd wat het gevoel van Overmars hier nu bij is..

BerichtGeplaatst: 02 jul 2021 22:46 

Dat Rennes heeft trouwens vorige zomer nog 40 miljoen uitgegeven aan 2 buitenspelers. Terrier en die Doku van België.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 05:01 

ibramovic89 schreef:
Dat Rennes heeft trouwens vorige zomer nog 40 miljoen uitgegeven aan 2 buitenspelers. Terrier en die Doku van België.
De eigenaar van Rennes, of de eigenaar van het bedrijf dat Rennes gekocht heeft is 56 miljard dollar waard. Dus die 40 miljoen maakt ze niet zoveel uit.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 07:57 

DeRuit schreef:
ibramovic89 schreef:
De eigenaar van Rennes, of de eigenaar van het bedrijf dat Rennes gekocht heeft is 56 miljard dollar waard. Dus die 40 miljoen maakt ze niet zoveel uit.
Die zit er toch al een tijdje? Kan in ieder geval nergens iets vinden over dat hij er extra geld voor heeft vrijgemaakt nu. Of dat budgetten heeft verhoogd.

En als je dan kijkt naar een gezonde manier van investeren in je selectie, pomp je niet puur en alleen geld in je vleugelspelers.

Maargoed. Kan het uiteraard verkeerd hebben. Verhaal zal vast ergens vandaan komen. En wellicht vertrekt Doku wel. Maar vond het wel opvallend.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 08:39 

ibramovic89 schreef:
DeRuit schreef:
ibramovic89 schreef:
Die zit er toch al een tijdje? Kan in ieder geval nergens iets vinden over dat hij er extra geld voor heeft vrijgemaakt nu. Of dat budgetten heeft verhoogd.

En als je dan kijkt naar een gezonde manier van investeren in je selectie, pomp je niet puur en alleen geld in je vleugelspelers.

Maargoed. Kan het uiteraard verkeerd hebben. Verhaal zal vast ergens vandaan komen. En wellicht vertrekt Doku wel. Maar vond het wel opvallend.
Ah zo, ik dacht vooral dat het je om het bedrag ging. Ja ze lijken wel veel vleugelspelers te hebben. Misschien willen ze van iemand af ,of wil iemand zelf weg. Anders weet ik het zo ook niet. Wat spelers zelf betreft weet je toch niet waar ze voor kiezen. Brobbey ging ook voor veel speeltijd naar een topclub in Duitsland.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 09:16 
Erelid

Graag of niet, als hij niet wil overschakelen naar Groeneveld.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 10:29 

Morfe0 schreef:
Graag of niet, als hij niet wil overschakelen naar Groeneveld.
Danjuma heet ie nu he. Ik weet alleen niet of hij haalbaar is, hij staat denk ik ook in de interesse van Premier League clubs. Misschien met het WK op het oog, dat je hem kan overhalen om te komen. Maar hij zei laatst bij VI in de EK show wel dat hij verwachtte deze zomer niet naar Ajax te gaan.

Bij Ajax staat Tadic ook vast op links en hij is ook het beste op links toch? Dus dat maakt het dan weer lastiger om hem te halen.

BerichtGeplaatst: 03 jul 2021 14:03 
Erelid

DeRuit schreef:
Bij Ajax staat Tadic ook vast op links en hij is ook het beste op links toch? Dus dat maakt het dan weer lastiger om hem te halen.
Met Antony en evt Berghuis zou Sulemana toch ook voor de linkerkant gehaald worden?

Misschien is het maar goed als hij niet komt als hij nu al 'faal-angst' heeft terwijl je weet, dat je bij Ajax de tijd krijgt. Ook heeft hij met Kudus iemand, die hem de weg kan wijzen? Toch vreemd dat hij wel kan aarden in Denemarken en dan niet die overstap naar Ajax kan of durft te maken. Er zit een luchtje aan deze zaak, vermoedelijk iets door zijn zaakwaarnemers.

Tegenwoordig is alles anders maar als je als speler niet de zeggenschap hebt of kan hebben over je eigen carrière (maar dit door zaakwaarnemers laten doen die andere belangen hebben) dan denk ik ook niet dat ik rouwig ben als zo'n speler niet komt.

Ajax is al ruim een half jaar bezig met die jongen en als die jongen het niet ziet of zag zitten om te komen dan had Ajax zich toch niet zo hoeven in te zetten? Ik ben benieuwd wie er nog meer op de lijst staan, zeker met de vermeende interesse van Milan in Tadic.

Die Groeneveld heeft ook niet zoveel meer gepresteerd nadat hij uit Nederland vertrokken is, toch? Niet echt gevolgd. Bergwijn is veel te duur en ik vind dat Ajax echt een type Sulemana moet aantrekken als Berghuis komt met Tadic en Antony. Maar goed, Neres is nog steeds niet weg.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1623 berichten ]  Vorige   1 59 60 61 62 63 65  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00