Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1623 berichten ]  Vorige   1 61 62 63 64 65
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: Kamaldeen Sulemana
BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 08:48 

Robert97 schreef:
renemar schreef:
Robert97 schreef:

Blahblahblahblahblahblah. Weer azijn gedronken? Of weet jij precies hoe het gegaan is allemaal?

En jij roept al weken dat Overmars een deadline moet stellen :lol:
Ik weet niet hoe het gegaan is. Heb ik ook niet beweerd. Jij weet wel hoe het gegaan is?
Feit is dat ze er maanden mee bezig zijn geweest en ze hem heel graag wilden hebben. Dat weet ik wel. En dat is niet gelukt blijkbaar. Moeten we dan constateren dat Overmars het goed gedaan heeft? Hij is niet overtuigend genoeg geweest. En als Sulemana inderdaad een basisplaats heeft geëist had hij meteen de zaak moeten afkappen en zeggen dat dat bij geen enkele fatsoenlijke club kan worden gegarandeerd tenzij je Messi bent. Die deadline had Overmars al veel eerder moeten stellen.
Dus, zelf de stekker eruit getrokken of niet, Overmars heeft hier weer gefaald. Of hij heeft de speler in al die maanden niet kunnen overtuigen of hij had de stekker er eerder moeten uittrekken. Niet weer aan het lijntje laten houden.
Maar als jij tevreden bent met het aantrekken van enkele reserve keepers en waarschijnlijk Berghuis vind ik dat prima.
Ik zie liever dat AJAX ieder jaar weer beter wordt. En dat een TD weet wat hij daarvoor moet doen.
En dan heb ik het niet eens over de verkwiste tientallen miljoenen aan miskopen als Magallan, Labyad, Bandé, Marin enz. enz.

Alleen de slechte dingen van iemand benoemen is goedkoop. Toen Overmars kwam stonden we diep rood. Nu zijn we honderden miljoenen verder, een fantastische organisatie, ons salarishuis is 3x hoger dan toen en ook nog eens een in Europa bijzonder fraaie dingen laten zien. Dus doe niet net alsof Overmars een kneusje is.

Toptransfers van Overmars bijvoorbeeld.: Sanchez, Ziyech, Klaassen, Blind, Tadic, F. De Jong, Neres, Antony, Onana, Schöne enz.

En de transferperiode duurt nog 1,5 maand, dus ik snap dat niet van jou. De transfermarkt komt nu pas echt op gang internationaal. Daarnaast heeft Ajax al aangegeven 50 miljoenen binnen te willen halen deze zomer en we zitten momenteel pas op 10.

Daar komt nog bij dat wij helemaal niet weten met wie Overmars bezig is. En Overmars moet wel weten of plan B gaat lukken voor hij plan A afzegt. Overmars schaakt altijd op meerdere borden zoals zoveel technische directeuren doen.
Regeren is vooruitzien. De voorbereiding loopt al enkele weken. Geld binnenhalen moet geen doel zijn. Alleen als het strikt noodzakelijk is, en dat is het niet. Zouden er 10 clubs te vinden zijn die er financieel zo goed voor staan als AJAX? En soms gaan de kosten de baten vooruit.
Zeker, hij heeft ook goede transfers gedaan. Zou ook wel heel treurig zijn als alle aankopen mislukken. De lijst missers is overigens veel langer. Die heb ik al eens eerder geplaatst.
Alleen in 2018 heeft hij echt top gepresteerd met de komst van Blind en Tadic. Ziyech was een paniekaankoop, die wilde ze eigenlijk niet. Klaassen vind ik geen goede aankoop.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 09:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
de dominee schreef:
Ik vermoed Danjuma of Bergwijn?
Lijken mij ook niet de juiste types en het zou voor hen ook geen logische stap zijn. Danjuma kan volgens mij nu een stap omhoog maken ( ja Ajax is dat ook ) maar hier zit je achter Tadic. Dus of het dan een logische stap is, dat lijkt me niet. En voor Bergwijn maakt het weinig uit of hij weinig speelt bij Tottenham of bij Ajax vermoed ik. Dus of Bergwijn moet helemaal uit beeld geraakt zijn of anders zou ik eerder een talent verwachten die een stap omhoog wil maken.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 09:53 
Erelid

Seizoenskaart: 125
DeRuit schreef:
de dominee schreef:
Lijken mij ook niet de juiste types en het zou voor hen ook geen logische stap zijn. Danjuma kan volgens mij nu een stap omhoog maken ( ja Ajax is dat ook ) maar hier zit je achter Tadic. Dus of het dan een logische stap is, dat lijkt me niet. En voor Bergwijn maakt het weinig uit of hij weinig speelt bij Tottenham of bij Ajax vermoed ik. Dus of Bergwijn moet helemaal uit beeld geraakt zijn of anders zou ik eerder een talent verwachten die een stap omhoog wil maken.
Misschien kunnen we Alireza halen? Schijnt niet duur te zijn en dat zou de ultieme middelvinger naar 010 zijn. Gewoon, om ze te sarren (en omdat hij best kan voetballen) :ajaxbord:

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 09:58 

sincere1983 schreef:
DeRuit schreef:
de dominee schreef:
Misschien kunnen we Alireza halen? Schijnt niet duur te zijn en dat zou de ultieme middelvinger naar 010 zijn. Gewoon, om ze te sarren (en omdat hij best kan voetballen) :ajaxbord:
Haha. Ruilen voor Scherpen.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 10:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Van de andere kant is het ook niet makkelijk om een back-up te halen voor Tadic.
Ook al is hij 'al' 32 hij is onomstreden en altijd fit. Daarnaast lijkt hij zijn voetballoopbaan af te sluiten bij Ajax dus wat voor vooruitzicht heb je eigenlijk?

Als je er nog een keer goed over nadenkt, kan ik eigenlijk best wel begrijpen dat iemand om meer bedenktijd heeft gevraagd als er ook andere interessante opties voorbij komen. Laten we ook niet net doen alsof Rennes een slechte club is. Volgens mij ook een goede opleiding en momenteel in het bezit van een rijke voorzitter.

Je kunt er een hoop over zeggen en de schuld bij Ajax of de speler neerleggen maar ook een speler heeft het recht om te kiezen en te bepalen wanneer hij ergens tekent. Hetzelfde recht heeft Ajax om te zeggen het is nu of we schakelen door.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 11:08 

Van de andere kant is het ook niet makkelijk om een back-up te halen voor Tadic.
Ook al is hij 'al' 32 hij is onomstreden en altijd fit. Daarnaast lijkt hij zijn voetballoopbaan af te sluiten bij Ajax dus wat voor vooruitzicht heb je eigenlijk?

Als je er nog een keer goed over nadenkt, kan ik eigenlijk best wel begrijpen dat iemand om meer bedenktijd heeft gevraagd als er ook andere interessante opties voorbij komen. Laten we ook niet net doen alsof Rennes een slechte club is. Volgens mij ook een goede opleiding en momenteel in het bezit van een rijke voorzitter.

Je kunt er een hoop over zeggen en de schuld bij Ajax of de speler neerleggen maar ook een speler heeft het recht om te kiezen en te bepalen wanneer hij ergens tekent. Hetzelfde recht heeft Ajax om te zeggen het is nu of we schakelen door.
Ja, ik vind het ook goed dat ze doorschakelen. Niet voor het eerst dat hij bedenktijd heeft gevraagd.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 11:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Natuurlijk heeft hij dat recht, maar hij heeft niet het recht om AJAX zolang te laten hangen.
Ook speelt Tadic al 3 seizoenen bij AJAX. Had hij ook kunnen weten.

Zou AJAX eens moeten doen: ''Ja, we gaan met je in zee, Sulemana. Oh, nee. Toch niet. We moeten nog even nadenken. Nee, we halen je. Teken je contract morgen! Logeer alvast maar in Amsterdam. Sulemana? Je zou over een uurtje je contract tekenen, maar we hebben toch nog een goedkopere gezien. Nogmaals, sorry.''

Ja, dag.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 14:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Vandaar dat ik ook denk, dat het een spel is van beide. Niet zoals jij (343) het schetst.

Ik denk ook dat we èèn aspect vergeten en dat is het feit, dat er na de winterstop ook wel wat veranderd is aan de kant van de speler. Ajax had afgelopen winter willen toeslaan toen de concurrentie nog niet (allemaal) wakker was. Nu een half jaar later hadden meer clubs interesse en kan hij ineens kiezen. Ajax heeft waarschijnlijk ter goeder trouw hem nog wat extra bedenktijd gegeven en ja eens, dat hij wist dat Tadic hier speelde maar wellicht had hij eerder minder (vergelijkbare) opties.

We klagen wel allemaal over de speler maar misschien doet hij juist wel aan carrièreplanning nu. Waarom bij Ajax achter Tadic op die paar minuten hopen (zie Idrissi) terwijl je in een sterkere competitie bij een subtopper wellicht 2 jaar schittert en zodoende alsnog een toptransfer maakt?

Achteraf misschien maar goed ook, dat het zo gelopen is want een speler in je selectie hebben die van zichzelf niet denkt te spelen, heb je niet zoveel aan.

Berichtonderwerp: Re: [Centraal] Buitenspelers
BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 17:55 
Beheerder

Now that the Kamaldeen Sulemana deal has collapsed, Steven Bergwijn will come into the picture again. But there’s more players on the list of options. [@MikeVerweij via podcast]
https://twitter.com/TheEuropeanLad/stat ... 4567297024

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 19:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Als Sulemana al niet komt vanwege gebrek aan zicht op speeltijd, komt Bergwijn al helemaal niet. In de fase van zijn carrière en op zijn leeftijd. Heb je niks aan 1 of 2 jaar achter Tadic zitten.

Haal maar een Neres-achtig talent dan. Jaartje wennen. Volgend jaar strijd aan gaan met Dusan. Jaar erna basis.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 21:06 
Beheerder

Sulemana zowat officieel naar Rennes dus zijn zowat verdwijnt in een centrale topic.
https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 6645819393

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 22:22 

Zouden ze de interesse in die Julian Alvarez intensiveren?

Kan me voorstellen dat ze niet 2x een grote transfersom voor een nieuwe aanvaller uit zouden willen trekken en deze speler zou zowel in de spits als ook op de flanken uit de voeten kunnen.

https://blog.wyscout.com/julian-alvarez ... e-wyscout/

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 22:44 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ekstrabladet meld dat Rennes 20 miljoen heeft betaald voor Kamaldeen.
De tering.

BerichtGeplaatst: 16 jul 2021 22:48 
Erelid

Morfe0 schreef:
De tering.
Dan begrijp ik ook nog wel dat Ajax de stekker eruit heeft getrokken. Hij heeft het goed gedaan in Denemarken, maar qua statistieken heeft hij die competitie daar nou nog niet aan gort gespeeld. Wat je wel zou verwachten voor zo'n bedrag.

Kan ook nog een Lainez'je worden.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 06:04 

RogerGarcia schreef:
Morfe0 schreef:
De tering.
Dan begrijp ik ook nog wel dat Ajax de stekker eruit heeft getrokken. Hij heeft het goed gedaan in Denemarken, maar qua statistieken heeft hij die competitie daar nou nog niet aan gort gespeeld. Wat je wel zou verwachten voor zo'n bedrag.

Kan ook nog een Lainez'je worden.
Que bedragen waren we er toch ook al uit? Zal me niets verbazen als wij ook 15 miljoen + addons hadden moeten betalen. En dan nog de zaakwaarnemers e.d.
Zelf wel blij dat we ermee gestopt zijn, ik vond 15 miljoen ook al veel voor dit type speler.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 14:31 

Rennes betaalt 20 vast, daar bovenop nog addons. Bizar bedrag voor een speler die niets heeft laten zien.

Blij dat Ajax ermee gestopt is. Onze toekomst valt of staat niet bij een of andere broodvoetballer.

Haal nu maar gewoon een jongen met diepgang.

BerichtGeplaatst: 17 jul 2021 15:15 

Snake schreef:
Rennes betaalt 20 vast, daar bovenop nog addons. Bizar bedrag voor een speler die niets heeft laten zien.

Blij dat Ajax ermee gestopt is. Onze toekomst valt of staat niet bij een of andere broodvoetballer.

Haal nu maar gewoon een jongen met diepgang.
Het enige wat ik kan vinden is https://twitter.com/FabrizioRomano/stat ... 19393?s=20

Daar gaat het om 15+ add ons en in ekstrabladet gaat het over 20 miljoen, maar zie ik niets over add ons.

BerichtGeplaatst: 19 jul 2021 21:13 

Aangezien Berghuis 23 gekregen heeft, blijft nummer 11 nog steeds vrij. Ik ben benieuwd wie er met dat nummer aan de haal gaat.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 19:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Het is ook lastig, wie gaat/durft er de concurrentiestrijd aan met de immer fitte aanvoerder van Ajax? Dat is niet het meest aantrekkelijke plaatje. Je komt pas echt aan een serie minuten wanneer Haller naar de Afrika Cup is en Tadic tijdelijk naar de spits schuift. Tenminste, daar ga ik voor het gemak even vanuit. Dat moet je als talent ook maar willen, vanuit die positie voor je plek gaan knokken.

Ik zit eigenlijk helemaal niet op Dilrosun, Braaf, El Ghazi, Ihattaren, Bergwijn, Danjuma of Kerk te kijken om maar wat willekeurige Nederlandse buitenspelers te noemen. Die zijn te duur en/of kwalitatief niet goed genoeg. Gakpo is onhaalbaar, de enige Nederlander die ik interessant vind. Berghuis hebben we al opgehaald.

Wanneer je niets geschikts kan vinden kun je beter nog een transferperiode wachten of gaan huren. Anders zit je weer voor langere tijd een aan speler vast die we niet nodig hebben. In dat geval zou ik Van Axel Dongen de minuten achter Tadic gunnen. Geen idee of hij daar al klaar voor is, maar het talent druipt er vanaf. Die mag komend jaar minuten gaan maken in Jong en hopelijk gaat zijn ontwikkeling daarna stormachtig omhoog.

BerichtGeplaatst: 26 jul 2021 20:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bergwijn is te duur, maar voetballend wel erg sterk.
Heel goede dribbel/techniek,1v1, en bijna niet van de bal te krijgen.
Kwa kwaliteit zie ik daarom Bergwijn graag komen, maar 25 miljoen is wel veel.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 08:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Morfe0 schreef:
Bergwijn is te duur, maar voetballend wel erg sterk.
Heel goede dribbel/techniek,1v1, en bijna niet van de bal te krijgen.
Kwa kwaliteit zie ik daarom Bergwijn graag komen, maar 25 miljoen is wel veel.
En denk je dat die de bank van Tottenham verruilt voor de bank van Ajax? Dat denk ik niet. Daarnaast is die jongen een veel te grote investering, zowel qua transfersom als qua salaris. Nu ben je het Haller al uit de band gesprongen, je kunt dat niet nog twee, drie keer vaker doen. Dan klapt de zeepbel een keer.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 22:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Ajax wordt gelinkt aan Adam Hlozek
https://twitter.com/AjaxArgentinaa/stat ... 65029?s=20
Schijnt overal van voor te kunnen spelen.

BerichtGeplaatst: 27 jul 2021 22:23 

Interessante optie! Als dat waarheid zou zijn, lijkt het dus dat ze echt zoeken naar iemand die zowel achter Haller als ook op de vleugels uit de voeten zou kunnen.

Zou dit wel een mooie aanwinst vinden!

Edit: is in ieder geval bekend bij Ajax:

https://www.soccernews.nl/news/630517/a ... reldtalent

Edit: en Liverpool lijkt door te willen pakken. Vooral natuurlijk nu ook Malen geen optie meer voor ze is.

https://www.footballinsider247.com/sour ... r-mission/

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 1623 berichten ]  Vorige   1 61 62 63 64 65

Alle tijden zijn UTC+02:00