Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1297 posts ]  1 2 3 4 5 52  Next
Author Message
 Post subject: [Centraal] Buitenspelers
PostPosted: 16 Jul 2012 11:53 

Seizoenskaart: 125
Omdat het topic van Narsingh straks sluit en er toch specifiek door AJAX naar een rechtsbuiten gezocht wordt leek het mij handig hier een apart topic over te hebben (zodat ook Pushkin hier wat namen kan noemen).

oa. Wolski kwam al ter sprake:
Pushkin wrote:
Rafael Wolski zou een heel logische oplossing zijn. Maar daarover post ik vanavond wel.
Dortmund grijpt naast Poolse international

Rafal Wolski zal niet naar Borussia Dortmund vertrekken. De Duitse kampioen kwam er met Legia Warschau niet uit over de transfersom.

Eerder deze week verschenen er berichten dat Dortmund met Legia in gesprek was over een overgang van de middenvelder, die tevens Pools international is. De zaakwaarnemer van Wolski, Maik Barthel, laat aan Goal.com echter weten dat de clubs het niet eens konden worden over de transfersom van de 19-jarige speler.

Legia zou een bedrag van zes miljoen euro willen ontvangen, terwijl Dortmund niet verder wil gaan dan 4,5 miljoen euro. "Wij kunnen ons vinden in het beeld van Dortmund, dat vindt dat Legia een onrealistisch bedrag vraagt voor Rafal", aldus Barthel.

Wolski staat in Polen te boek als een van de grootste talenten van het land. De middenvelder maakte op 22 mei zijn debuut voor het nationale elftal, dat destijds speelde tegen Letland (1-0). Ook maakte hij afgelopen zaterdag speelminuten in de met 4-0 gewonnen oefeninterland tegen Andorra.
En ook een aantal Barcelona-spelers worden genoemd (Cuenca, Tello, Deulofeu).

Post subject: Re: Nieuwe rechtsbuiten
PostPosted: 16 Jul 2012 12:00 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Lijkt me niet reëel die Wolski, veel te duur. Volgens mij technisch en in de kleine ruimte zeer goed.

Edit: Zie nu bovenstaand bericht. 6 miljoen, en beter dan Narsingh. Puskin laat de analyse maar komen.

Heb nog een YT-filmpje, zijn natuurlijk zijn beste acties, maar is duidelijk wel te zien dat hij er wat van kan.

Hoop dat AJAX nog wel wat achter de hand heeft, want het wordt anders maar aankloten aan de rechterkant.

PostPosted: 16 Jul 2012 12:50 

Pushkin wrote:
Ik had hem ook als onhaalbaar ingeschat, zijn club vroeg 6 miljoen. Dortmund bood vier miljoen. Toen ben ik toch nog eens gaan nadenken waarom Dortmund de interesse niet doorzette. Je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker, maar hoogstwaarschijnlijk kwam Wolski daar niet als basisspeler naartoe maar als bankzitter met het oog op de toekomst. Dan ga je als club natuurlijk ook anders de onderhandelingen in.

Er zijn echter een paar omstandigheden die hem toch interessant maken.
- Zijn contract loopt tot 2014, dus zijn club moet hem eigenlijk dit seizoen verkopen wil het nog echt geld zien.
- Wolski is nog een stuk jonger (19), daarmee interessanter als investering gezien zijn leeftijd.
- Je zal voor Wolski waarschijnlijk een lager startsalaris hoeven neer te tellen, want vergeleken met wat er in de Poolse competitie betaald wordt is het geld al snel een verbetering. Als je dat plaatje op de lange termijn bekijkt hoef je dus een stuk minder aan salariskosten kwijt te zijn.
- Er zal met zijn club verwacht ik best te onderhandelen zijn naar een som van 5 miljoen, voordeel voor Ajax is dat je waarschijnlijk geen Raiola aan je nek hebt hangen en de club wel kunt weerhouden van een doorverkooppercentage.

Dat zijn allemaal argumenten waarom je bij Wolski iets verder kunt gaan, de hamvraag is of Ajax voldoende overtuigd is. Ze kennen hem wel schat ik in.
Belangrijke opmerking aan het einde, en dus een vraag. Weet jij of Ajax hem volgt? Of schat je dit in?

PostPosted: 16 Jul 2012 14:16 

Helder Pushkin en dat plaatst het inderdaad in perspectief. Ik ben benieuwd of hij bij Ajax ook echt als optie gezien wordt, want ik vrees dat alleen kennen niet genoeg is.

PostPosted: 16 Jul 2012 14:21 
Nieuwsredacteur

Maar wat voor rechtsbuiten is het precies? Op dat filmpje van Joe zie je dat hij zeker goed is in de kleine ruimte (wat ook wel nodig is bij Ajax omdat je veel op de helft van de tegenstander speelt) maar je ziet hem geen enkele voorzet geven. Nou weet ik ook wel dat een voorzet natuurlijk niet spectaculair genoeg is voor in zo'n filmpje, maar weet iemand (Pushkin?) of hij wel veel voorzetten (/assists) geeft? Want dat is wel handig met Sigthorsson (of als Sigthorsson geblesseerd is De Jong) in de spits.

PostPosted: 16 Jul 2012 15:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
Op de voorpagina staat nog dat de tijd van miljoenen aankopen voorbij is, ik geloof er dan ook geen bal van dat ze die wolski voor 5-6mil kopen. Ondanks dat hij meer op zal kunnen leveren in de toekomst ten opzichte van een Narsingh.

PostPosted: 16 Jul 2012 22:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Er staat op veel plekken dat het een middenvelder is, dit doet mij twijfelen. Is het wel een echte rechtsbuiten?

PostPosted: 17 Jul 2012 09:28 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Op een van de vleugelposities een meevoetballende buitenspeler (Fischer op Links of zo iemand op rechts) en dan op de andere vleugel iemand die het spel breed houdt. Zo creëer je een man meer situatie op het middenveld, heb je beter positie spel. Door in balbezit het spel breed te houden ( vleugelspeler aan 1 kant + back aan andere kant), zal de verdedigende partij het niet meer kunne belopen en speel je ze kapot.

Het is maar net hoe je het wilt invullen.

Over het positiespel, kan Serero niet als hangende rechtsbuiten ( in Assati rol) daar niet spelen?

PostPosted: 17 Jul 2012 13:28 
Erelid

Zomaar een naam: Kevin Mirallas?

PostPosted: 18 Jul 2012 09:16 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Laat Pantelic banken en was Grieks voetballer van het jaar, een jaar terug. Nee die laat Olympiakos echt niet voor minder dan de hoofdprijs vertrekken.

Hier nog even deel I, straks volgt deel II

David Odonkor:
In het verleden werd Ajax als een in verband gebracht met dit Duitse loopwonder. In 2010 stond Odonkor, die door blessures amper aan spelen toe was gekomen bij Betis Sevilla, zelfs even in de belangstelling van Ajax. Transfervrij een goedkope oplossing voor de vertrekkende Rommedahl. Slechts een probleem, Odonkor had meer tijd in de ziekenboog doorgebracht dan Jari Litmanen en Edgar Manucharyan samen. Een overstap naar Alemania Achen mondde in niets uit, komend seizoen speelt Odonkor voor Uzhgorod in de Oekraine. Wie? Juist.

Tom De Mul
Vriend en vijand waren het er wel over eens dat Tom De Muls overstap naar Sevilla er vooral financieel een vooruitgang was. Sportief maakte de Belg weinig klaar en stond hij voornamelijk links of rechts bank. Na twee verhuurperiodes bij Racing Genk en Standard Luik is De Mul nu transfervrij. 26 jaar en een gevulde bankrekening maar weinig toekomstperspectief. Kan hij het nog? Dat blijft de grote vraag.

Daniel De Ridder
Toen Marco Van Basten bondscoach was stond hij bekend om zijn markante keuzes voor de vleugels. Dave Van den Bergh, Kevin Bobson en Romano Denneboom hebben hun interlandloopbaan direct aan hem te danken. Die lijn trok hij door als Ajaxcoach en het viezier kwam te liggen op Daniel de Ridder die toen nog bij Birmingham speelde. Ajax bleek echter niet voldoende pecunnia te hebben om zijn salaris te kunnen ophoesten. Het zorgde intern bij Ajax voor oproer en al snel werd besloten dat men bij Ajax topsalarissen wilde gaan aanbieden die zouden kunnen concurreren met grotere clubs. Anno 2012 hebben we die topsalrissen inmiddels afgezworen en lopen we weer strak aan de budgetaire leiband. De Ridder is na een flop bij Wigan en een uitspaje bij Tel Aviv nu op zijn plek in bij Grashoppers in Zwitserland.

Gai Assulin
Israelisch wonderkind van Barcelona en warm aanbevolen door Cruijff in 2010. Koos voor het geld van Manchester City en is mede door blessures nooit doorgebroken. Maakte deze zomer de overstap naar de Segunda Devision met Racing Santander.

Jarchino Antonia
Er gaan dit seizoen al enige tijd geruchten dat Antonia bij Heerenveen de opvolger moet worden van Narsingh. Bij het Go Ahead van Overmars kende de rechtsbuiten i.i.g. een goed seizoen. Opvallend is dat tot 2010 Antonia nog in de Ajaxopleiding zat maar via het tweede van Ado Den Haag uiteindelijk in de eerste divisie terecht kwam. Vraag blijft of er ook voor hem een Boerrigterachtig sprookje wacht. Waarschijnlijk niet.

Vaclav Kadlec
Dat de Gambrinusliga inmiddels wordt leeggeroofd door tal van clubs is geen nieuws meer. Een van de laatste talenten die er nog rondloopt is Vaclav Kadlec, een aanvaller waar Ajax in 2011 nog mee in verband werd gebracht. http://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-en ... dlec-.html Met een contract tot 2014 zal Sparta praag wel te bewegen zijn tot verkoop. Kadlec kan echter alleen als ‘valse rechtsbuiten’ uit de voeten. Daarnaast staat het talent al enige tijd stil in zijn ontwikkeling, de prijs-kwaliteitsverhouding zal dus verkeerd liggen voor Ajax.

Tomas Prykril
Is de vaste rechtsbuiten van Sparta Praag, deze 20 jarige Tsjech kan voetballen maar lijkt tekort te komen voor het niveau wat Ajax nastreeft.

Mario Ticinovic
Ticinovic is een Kroatisch talent die zich heeft ontwikkelt van middenvelder tot aanvaller. In 2009 toonde Ajax al eens intersse (zie passage artikel): http://www.ajaxfans.net/nieuws/2072/Aja ... gor+Prahic Momenteel zit Ticinovic in Denemarken bij Nordsjaerland en speelt voornamelijk hangend linkshalf tot linksbuiten, maar ook op rechts kan de 20 jarige Kroaat uit de voeten.

Lazar Markovic
Eens in de zoveel tijd staan toptalenten op in Servie, Markovic is er zo een, en daarmee helaas al onhaalbaar voor Ajax. Deze technische schaduwspits die ook als rechtsbuiten kan spelen, zal hoogstwaarschijnlijk nog meer kosten dan Narsingh.

Darko Lazovic
Toen Ajax tegen Borac Cacak speelde was dit de enige wat bekende naam omdat het zo leek op die van een voormalig PSV’er. Darko heeft zich inmiddels opgewerkt tot vaste rechtsbuiten van Rode Ster, na zijn interlanddebuut hangt er inmiddels ook een prijskaartje om zijn nek dat Ajax waarschijnlijk niet zal willen betalen.

PostPosted: 18 Jul 2012 09:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Even een aanvulling die we al in huis hebben:

Victor Fischer
Rechtsbuiten is niet zijn natuurlijke positie, maar hij zou het in mijn ogen prima kunnen invullen. Zeker met de ondersteuning van van Rhijn, Sigthorsson en de Jong. Ik zie hem liever op rechts dan op links. Sulejmani Lukoki en de Sa zijn de B-keuzes (Ebecilio en Ozbiliz wil ik graag snel vergeten). Ik denk dat een aankoop niet per se nodig is

PostPosted: 18 Jul 2012 10:47 
Moderator De Toekomst

'Jammer dat Narsingh niet komt'

Marco Overmars vindt het jammer dat Luciano Narsingh niet naar Ajax is gegaan. De vleugelaanvaller tekende deze week een contract bij PSV.

'Jammer dat Narsingh niet komt, want hij is in mijn ogen een echte Ajax-voetballer', zegt de directeur voetbalzaken in de Voetbal International. 'We richten ons nu op andere opties en die hebben volgens mij hetzelfde niveau.'

VI

PostPosted: 18 Jul 2012 10:52 

D_skilled wrote:
'Jammer dat Narsingh niet komt'

Marco Overmars vindt het jammer dat Luciano Narsingh niet naar Ajax is gegaan. De vleugelaanvaller tekende deze week een contract bij PSV.

'Jammer dat Narsingh niet komt, want hij is in mijn ogen een echte Ajax-voetballer', zegt de directeur voetbalzaken in de Voetbal International. 'We richten ons nu op andere opties en die hebben volgens mij hetzelfde niveau.'

VI
Ben benieuwd wie dat is/zijn, die dat zelfde niveau hebben. Verwacht dat Marcie dat wel kan inschatten dus kom maar op met die rechtsbuiten!

PostPosted: 18 Jul 2012 11:40 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Wolski, iemand uit Z-A of een een talent van een topclub die niet aan de bak komt nog. Iets anders kan ik me niet voorstellen. Er lopen erg weinig geschikte rechtsbuitens rond in de competities waar ajax zit.

PostPosted: 18 Jul 2012 11:49 

Laten we dan duimen dat het Wolski word.

PostPosted: 18 Jul 2012 12:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank de Boer
Pushkin wrote:
Wolski, iemand uit Z-A of een een talent van een topclub die niet aan de bak komt nog. Iets anders kan ik me niet voorstellen. Er lopen erg weinig geschikte rechtsbuitens rond in de competities waar ajax zit.
Denk je echt dat Ajax aan Wolski zou kunnen denken ? Ik heb namelijk nooit echt van hem gehoord, voordat jij hem hier beschreef. Zou het een goeie speler vinden voor Ajax, zag er goed uit op het youtube filmpje.

18 Januari. Psv - PEC Zwolle

PostPosted: 18 Jul 2012 22:23 

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik zie ook graag een nieuwe rechtsbuiten komen, maar een beetje overdreven wordt het wel. We hebben 2 prima buitenspelers. Over Boerrigter zijn we het allemaal wel eens, Sulejmani is zijn 16 miljoen niet waard. Maar hij heeft het de afgelopen 1,5 jaar prima gedaan. Helaas was hij vorig jaar niet fit maar moest hij doorspelen omdat andere helemaal niet konden spelen.
Als hij zijn lijn had door kunnen trekken was hij gewoon op een kleine 20 goals uitgekomen. En af en toe doet hij nog dingen waarvan je kan genieten, iets waarvan we er op dit moment niet veel van hebben: hakjes, stifjes, buitenkantvoet.. toch die ''extra'' dingen waarvoor je naar het stadion gaat. De Boerrigters en Narsinghs doen dat niet.

Waarom we er dan toch nog ééntje nodig hebben? Omdat gebleken is dat beiden waarschijnlijk niet een heel seizoen fit blijven. Özbiliz en Ebecillio nooit zullen voldoen en Lukoki een groot vraagteken is. Dus houd je Fischer over. Alle 3 kunnen prima als linksbuiten, alleen Sulejmani kan als rechtsbuiten (linkspoot). Dus hebben we een rechtsbenige rechtsbuiten nodig.

PostPosted: 18 Jul 2012 22:33 

Laten we maar gerust zeggen dat Sulejmani van die anderhalf jaar zeker meer dan de helft maar matig speelde. Wel of niet fit maakt me niets uit. Hij was blijkbaar fit genoeg om te voetballen (anders werd heus niet opgesteld) en dan mag er van hem worden verwacht dat hij het verschil maakt. Achteraf roepen dat je niet fit was en last had van een blessure is wel erg makkelijk.

PostPosted: 18 Jul 2012 23:44 

Een professional weet ook wanneer hij niet moet spelen.

PostPosted: 21 Jul 2012 08:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ajax denkt aan voormalig publiekslieveling Feyenoord
Zaterdag, 21 juli 2012 om 07:00
Ryo Miyaichi keert mogelijk terug naar de Eredivisie. De aanvaller van Arsenal speelde in het seizoen 2010/11 al een halfjaar voor Feyenoord en staat nu in de belangstelling van Ajax, dat nog op zoek is naar een nieuwe rechtsbuiten, nu Luciano Narsingh voor een transfer naar PSV heeft gekozen. "Dat klopt", is het enige dat Marc Overmars in De Telegraaf over de interesse wil zeggen.

Arsène Wenger zou niet onwelwillend tegenover een nieuwe verhuurperiode van Miyaichi staan, maar zet Ajax in de wachtkamer. Arsenal trekt zaterdag naar Maleisië voor een trainingskamp en Miyaichi, die vorig seizoen werd verhuurd aan Bolton Wanderers, krijgt daar een nieuwe kans van Wenger om zich te bewijzen. Als blijkt dat de aanvaller niet in aanmerking zal komen voor veel speelminuten bij Arsenal, komt Ajax in beeld.
Miyaichi is geen onbekende in Amsterdam. De inmiddels negentienjarige Japanner liep in het verleden al eens stage bij Ajax, maar door een kuitbeenbreuk moest die proefperiode al snel afgebroken worden. Miyaichi trok vervolgens naar Arsenal, maar omdat hij in eerste instantie niet in aanmerking kwam voor een werkvergunning in Engeland, werd hij in januari 2011 verhuurd aan Feyenoord. In De Kuip groeide hij uit tot een publiekslieveling en nu trekt hij mogelijk naar Ajax. Miyaichi speelde bij Feyenoord overigens twaalf competitieduels als linksbuiten, maar is rechtsbuiten en kan prima op rechts uit de voeten.
Voetbalzone.nl

Is wel een hele goeie, alleen dat huren vind ik een slecht idee. We hebben niet een super talentvolle rechtsbuiten die na het huurjaar er meteen staat. Dus moet je volgend jaar weer op zoek naar een nieuwe rechtsbuiten.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 21 Jul 2012 09:42 
Moderator De Toekomst

Ik ken Miyaichi vooral als linksbuiten. Verder een uitstekende speler, maar een jaar huren? Tsjah, Pushkin had het al voorspeld.

PostPosted: 21 Jul 2012 09:46 

Grappig, ze lezen hier mee denk ik, had Miyachi ook weer geopperd. Alleen hoopte ik dan op koop ipv huur. Denk namelijk dat hij bij Arsenal nooit echt aan de bak zal komen.

PostPosted: 21 Jul 2012 10:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Huur maakt tegenwoordig niet zo veel meer uit. Op hoeveel spelers heeft Ajax geld moeten toeleggen de laatste jaren? Miyachi is een kwaliteitsimpuls en kan op links en rechts spelen. Als een gehuurde speler de doorstroming van eigen talenten in de weg zit ben je verkeerd bezig, maar daar is nu geen sprake van. Fischer kan op deze manier rustig gebracht worden en De Boer zit veel ruimer in zijn opties.

Miyachi huren is goed voor Ajax, goed voor Miyachi en goed voor Arsenal.

PostPosted: 21 Jul 2012 10:32 

Of ze zien het bij AJAX daadwerkelijk zitten in Lukoki, wat naar mijn inziens terecht is als ze zijn voorzet en overzicht kunnen verbeteren.

PostPosted: 21 Jul 2012 10:41 
Moderator De Toekomst

Dan schat je hem te hoog in. Ik volg Lukoki al vanaf de B1 en in potentie zie ik in hem een type Rommedahl, dus hooguit als impactspeler c.q. wisselspeler. Als basisspeler mist hij een goede balbehandeling en overzicht/inzicht in the final third.

Post new topic  Reply to topic  [ 1297 posts ]  1 2 3 4 5 52  Next

All times are UTC+02:00