Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1201 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49  Next
Author Message
PostPosted: 28 Apr 2018 12:19 

Ik lees tot op heden alleen nog maar geruchten over een 5de centrale verdediger, of een 6de centrale middenvelder; maar ik hoop dat Overmars ook nog een buitenspeler weet te strikken. Op de flanken missen we power. Een krachtige, agressieve, explosieve speler; ter aanvulling op de fragiele Neressen en Kluivertjes (als ze al blijven). Cerny (heeft hij trouwens al verlengd?) en Johnsen lekker bij Jong laten. En van Bandé is nog niet bekend wat zijn positie wordt, voor hetzelfde geld dieet hij een Mido'tje, een wil hij over een half jaar alleen nog in de spits spelen.

PostPosted: 28 Apr 2018 12:41 

Met Kluivert, Neres, Johnsen, Kuhn, Bande en zelfs Cerny hebben we best wat keuzes.

PostPosted: 28 Apr 2018 12:45 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
de dominee wrote:
Met Kluivert, Neres, Johnsen, Kuhn, Bande en zelfs Cerny hebben we best wat keuzes.
Kluivert gaat weg.
Johnsen is nog niet toe aan AJAX 1.
Cerny lijkt er niet meer te komen.
Kuhn en Bande hebben nog niets bewezen. Zou zeker 1 of 2 aanvallers kopen nog. Is wel heel licht en labiel allemaal.

PostPosted: 28 Apr 2018 16:28 

Dan stel ik voor dat Ajax eerst Kluivert en Cerny verkoopt.

PostPosted: 28 Apr 2018 16:35 

Wat mij betreft komen nog 2 vleugelspelers. We hebben Neres.
En voor de rest veel vraagtekens. Johnsen speelt de laatste weken iets beter maar over het hele seizoen is het toch teleurstellend. Kluivert bakt er niks van en gaat wss. ook weg. Cernykun je niet op rekenen, Komt hij nog wel terug? Is Bandé wel een vleugelspeler?
Kuhn zou een talent zijn, maar is ook nog een vraagteken. Kun je op hem rekenen volgend seizoen?
Veel te veel vragen. Een club met ambitie en die zichzelf serieus neemt kan zo niet aan de competitie beginnen. Dan weten we dat er weer totaal geen ambitie is het elftal beter te maken.

PostPosted: 28 Apr 2018 16:43 

de dominee wrote:
Dan stel ik voor dat Ajax eerst Kluivert en Cerny verkoopt.
Een buitenspeler met een afgescheurde kruisband verkopen?

PostPosted: 28 Apr 2018 20:16 

Met Bande en Neres hebben we twee dure aankopen die moeten spelen op de vleugels. In Johnsen en Kuhn twee ogenschijnlijk grote talenten erachter.

PostPosted: 28 Apr 2018 21:00 

de dominee wrote:
Met Bande en Neres hebben we twee dure aankopen die moeten spelen op de vleugels. In Johnsen en Kuhn twee ogenschijnlijk grote talenten erachter.
Juist daarom is een degelijke backup noodzaak. Die 2 talenten moet je niet op gokken. Een kampioenschap is een must. Een Richarlison had een slok op een borrel gescheeld dit seizoen.

PostPosted: 28 Apr 2018 21:54 

Bij Ajax krijgen talenten de kans. Daarom is Ajax Ajax. Daarom komen grote talenten naar de club.

Gezien de betaalde transfersommen zijn Bande en Neres onze Richarlison.

PostPosted: 28 Apr 2018 22:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Bij Ajax krijgen talenten de kans. Daarom is Ajax Ajax. Daarom komen grote talenten naar de club.Gezien de betaalde transfersommen zijn Bande en Neres onze Richarlison.
Niet geheel mee eens want de afgelopen jaren is wel gebleken, dat je met alleen talent niet zo ver komt.

Je moet gewoon je selectie versterken op die posities waar vanuit de jeugd niet veel doorkomt.

Cerny en Kluivert waren de 2 grote talenten als buitenspelers maar als je nu kijkt waar ze staan, zijn ze nog lang niet constant genoeg. Cerny is ernstig geblesseerd maar ook voor zijn blessure heeft hij zijn grote belofte nog niet ingelost. De vraag is hoe hij terugkomt.

Probleem van de laatste tijd is de echte mentaliteit om te slagen. Neem bv Kluivert. Is pas 18 maar zit al 1,5 jaar bij de selectie maar zijn grote belofte heeft hij nog niet ingelost. Kluivert zelf vind zichzelf nu al goed genoeg om verder te kijken en vertrekt gewoon (zeker als er directe concurrentie bijkomt). Deze spelers willen niet meer wachten.

Ajax is ook Ajax en dan bedoel ik, dat je goede buitenspelers moet hebben. Op dit moment vind ik, dat Ajax deze (nog) niet heeft. Enkel Neres doet het goed maar is ook geen klassieke buitenspelers. Vanuit Jong Ajax is Johnson een potentiele buitenspeler maar heeft toch een matig seizoen achter de rug. Van de andere kant durf ik het wel aan om hem in de voorbereiding te testen. Hierachter zit gewoon niks. Kluivert moet nog flink groeien en kun je simpelweg ook nog geen vol seizoen van op aan. Bande zie ik meer als spits. Op een of andere manier, denk ik, dat hij gaat opvallen als spits.

Dan heb je dus Kluivert, Bande, Neres en Johnsen. Cerny blijft afwachten hoe hij terugkomt. Vind ik te weinig op dit moment. Kuhn moet ook nog maar blijken of hij aanhaakt.

Van mij mag er nog een direct versterking bij zodat je met Kluivert, Neres, Bande en Neres het seizoen ingaat met dan Johnson en Kuhn als talenten erachter.

PostPosted: 29 Apr 2018 06:07 

Talentjes die niet tegen concurrentie kunnen, en concurrentie niet zien als een middel om beter te worden, kun je beter zo snel mogelijk verkopen.

PostPosted: 29 Apr 2018 09:11 

de dominee wrote:
Heb je Johnsen dit seizoen gezien? Weggegooid geld als hij zich net heel snel verbeterd. Die kun je op basis van dit seizoen onmogelijk als back-up voor het eerste zien.
Kuhn moeten we ook nog maar afwachten. Kluivert speelt ook bagger. Die zou ik z.s.m. verkopen. Zeker als hij niet heel snel bijtekent.
Wat mij betreft hebben we momenteel maar een AJAX waardige buitenspeler, Neres. Bandé is afwachten of hij überhaupt een buitenspeler is.
En jonge spelers een kans geven is allemaal leuk en aardig maar zie wat het ons de laatste jaren heeft opgeleverd als we dat te extreem uitvoeren. Talent een kans geven is op zich prima, maar tegenwoordig krijgt bijna iedereen een kans die bij Jong AJAX of de O19 een paar leuke wedstrijden speelt. Volkomen idioot.
M.u.v. de zekerheidjes zoals De Ligt moet een speler eerst een jaar bij Jong AJAX duidelijk hebben aangetoond erbovenuit te steken.

PostPosted: 29 Apr 2018 10:02 

Met die instelling komt er over 5 jaar geen enkel toptalent meer naar Ajax.

PostPosted: 29 Apr 2018 10:53 

de dominee wrote:
Onzin. Onze basisopstelling is gemiddeld 21jr oud. Je krijgt hier veel eerder een kans dan in het buitenland.

Het is in mijn optiek belangrijk 4 volwaardige buitenspelers te hebben. Daaraan ontbreekt het gewoon. En dan krijgen we er middenvelders en spitsen op die positie, 'die het ook aardig kunnen invullen'

PostPosted: 29 Apr 2018 11:54 

de dominee wrote:
Hoe weet je dat?

PostPosted: 29 Apr 2018 12:17 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
rlfschprs wrote:
Talentjes die niet tegen concurrentie kunnen, en concurrentie niet zien als een middel om beter te worden, kun je beter zo snel mogelijk verkopen.
Helemaal gelijk. Welkom trouwens! :ajaxsjaal:

PostPosted: 29 Apr 2018 12:22 

renemar wrote:
de dominee wrote:
Hoe weet je dat?
Logisch verstand. Talenten komen naar Ajax vanwege de grote kans op speelminuten. Je bent niet bekend met Ajax en haar grootste USP, begrijp ik?

PostPosted: 29 Apr 2018 12:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Droomaankoop: Anita
Seizoenskaart: Neen
de dominee wrote:
ik ben het met de dominee eens, met de prijs die we voor Bande en Neres hebben betaald behoren zij goed genoeg te zijn om bij ons in de basis te spelen. Daarachter moet je talenten de kans geven. Afhankelijk van hoe goed Kuhn het doet en Cerny hersteld zou je misschien een speler kunnen halen. Maar dat ligt dan ook weer aan hoe goed Nunnely het doet. Als zij echter goed herstellen en goed genoeg zijn dan hoef je daar niemand te halen.

PostPosted: 29 Apr 2018 13:12 

de dominee wrote:
renemar wrote:
de dominee wrote:
Hoe weet je dat?
Logisch verstand. Talenten komen naar Ajax vanwege de grote kans op speelminuten. Je bent niet bekend met Ajax en haar grootste USP, begrijp ik?
Logisch verstand? Ik vind het niet logisch jonge spelers een kans te geven terwijl ze niks presteren bij Jong AJAX. Denk je u echt dat, als bijv. de falende Johnsen geen kans in het eerste krijgt, een talent daarom niet komt? Kluivert heeft toch zeker de kansen gekregen. Speelt bagger.
Wat is volgens jou een toptalent? Hebben we die (gehad)?

PostPosted: 29 Apr 2018 13:55 
Beheerder

Ook niet eens. Talenten komen heus wel naar AJAX als er 4 of 5 wat oudere (24-26) in de basis spelen. Ook beter voor de talenten zelf, want ze worden nu veel te vroeg voor de leeuwen gegooid in een te jong labiel team.

PostPosted: 29 Apr 2018 14:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): ronald de boer
Droomaankoop: cristian pavon
Seizoenskaart: nee
343 wrote:
Ook niet eens. Talenten komen heus wel naar AJAX als er 4 of 5 wat oudere (24-26) in de basis spelen. Ook beter voor de talenten zelf, want ze worden nu veel te vroeg voor de leeuwen gegooid in een te jong labiel team.
Precies.

PostPosted: 29 Apr 2018 17:12 

Talenten kiezen voor Ajax omdat ze bij ons (veel sneller) kansen krijgen en speeltijd. Daar staat Ajax om bekend, dat is onze USP. Als we net als PSV jeugdspelers geen kansen geven, wat onderscheidt ons dan nog? Dan denken de grootste talenten zoals Eriksen bijvoorbeeld wel 2x na voordat ze Ajax verkiezen boven andere clubs die meer betalen.

Hoe wil je bovendien bepalen of talenten er klaar voor zijn, als ze geen kans in het eerste krijgen?

PostPosted: 29 Apr 2018 17:58 
Beheerder

Talenten kiezen heus wel voor AJAX als er 4 of 5 wat oudere spelers in AJAX 1 staan, dominee. Echt wel.

PostPosted: 29 Apr 2018 18:06 

Wat jij nu stelt is iets compleet anders en iets waar ik het zeker niet mee oneens ben. Meer Tagliafico's graag.

Ik protesteer tegen NOG een aankoop achter Neres en Bande, omdat we daarvoor als Johnsen en Kuhn hebben gekocht. Talentvolle jongens. Die moet je eens kans geven als Ajax zijnde. Net als Neres en Bande, want die hebben beiden een flinke som geld gekost.

Als je dat soort jongens gaat blokkeren door nog meer aankopen (voor de bank) verliest Ajax zijn aantrekkingskracht op talenten op den duur. Onana kwam naar Ajax omdat hij dacht hier sneller een kans te krijgen. Neres. Eriksen, Sanchez, Fischer, Badoer en nu dus Kuhn en Johnsen.

PostPosted: 29 Apr 2018 19:03 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Het probleem is dat Johnsen (ik ben fan), Kuhn en Cerny wel de echte stap moeten maken. Ben het wel met je eens verder dominee.

Wat Ajax in mijn ogen te weinig doet is bepaalde spelers verhuren. Dat heeft met name te maken met Jong Ajax wat ook een complete selectie nodig heeft. Maar spelers als Cassierra hadden eigenlijk vlieguren moeten maken op eredivisieniveau.

Post new topic  Reply to topic  [ 1201 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49  Next

All times are UTC+02:00