Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1350 posts ]  Previous   1 50 51 52 53 54  Next
Author Message
PostPosted: 21 Aug 2018 11:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
El Ghazi mag weg bij Lille las ik zojuist, zou dat niet iets zijn? Ik vond dat toch geen verkeerde speler en aangezien we nog een goede speler voor op de b/fl-ank moeten hebben lijkt het me geen overbodige luxe om hem te halen. Kan in geval van nood ook nog in de spits spelen. Ik was altijd wel gecharmeerd van die jongen en vind het jammer dat hij weg is gegaan. Zelf is hij ook nog positief over Ajax en in een recent interview zei hij dat hij een terugkeer naar Nederland niet uitsloot. Voor vijf miljoen zou ik hem er graag bij hebben.

PostPosted: 21 Aug 2018 12:14 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Vond hem toen al niet goed genoeg en heeft ook geen goede indruk achtergelaten in Frankrijk. Ik zou het niet doen.

PostPosted: 21 Aug 2018 12:51 

Liever Babel.

PostPosted: 21 Aug 2018 13:13 
Erelid

de dominee wrote:
Liever Babel.
Zou wel een prima optie zijn die uit de voeten kan op 2 posities waar af en toe toch een noodgreep moeten doen.

Echter, als je daar weer een miljoen of 6 tegenaan gooit is het wel weer een investering zonder enige restwaarde.

PostPosted: 21 Aug 2018 13:16 

Vind het beide niet echt de buitenspelers die je nodig hebt met diepte in het spel. Zeker Babel niet meer.

El Ghazi had wel potentie om een goede "moderne" linksbuiten te worden (naar binnen komen, goed schot) voor rechts is hij te beperkt. En het is allemaal pas wat doen als de bal komt, terwijl je verdedigingen ontregelt met slimme loopacties. Waarbij je inderdaad vaak voor l*l loopt.

Last edited by DarkChild on 21 Aug 2018 13:16, edited 1 time in total.

PostPosted: 21 Aug 2018 13:16 

Financieel wel, ja. Sportief niet hopelijk. Positieve jongen, Ajacied, NL international, snelheid, diepgang, kan op alle 3 posities voorin en heeft ervaring. Liefst Ziyech nog verkopen dan (of eigenlijk sowieso).

PostPosted: 21 Aug 2018 16:15 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik verwacht overigens niet dat er nog een buitenspeler bij gaat komen. Ook niet wanneer er CL zal worden gehaald. Ik hoop het overigens wel. Een echte vleugelflitser. Al is het ook lastig omdat we op links (Tadic) en rechts (Neres) eigenlijk al twee jongens hebben rondlopen die te goed zijn om op de bank te zetten. Dus moet je een kwaliteitsspeler voor de bank zien te halen, dat is lastig. Of je moet voor een zeer bruikbare supersub gaan zoals Rommedahl destijds was. Die kon niet zo veel met een bal, maar was verrekte snel en trok de bal met regelmaat lekker voor. Kon zich ook prima schikken in die rol. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat hij (en Pantelic) destijds moesten vertrekken. Hadden een goed jaar gedraaid.

PostPosted: 21 Aug 2018 16:37 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
El Ghazi erbij halen is geen overbodige luxe, Younes en Kluivert zijn weg gegaan, daarvoor is Tadic gekomen , we hebben nu Tadic en Neres als echte buitenspelers meer niet, Labyad is geen buitenspeler, Bande meer een spits, het houd niet over.

PostPosted: 21 Aug 2018 18:07 

Ik verwacht overigens niet dat er nog een buitenspeler bij gaat komen. Ook niet wanneer er CL zal worden gehaald. Ik hoop het overigens wel. Een echte vleugelflitser. Al is het ook lastig omdat we op links (Tadic) en rechts (Neres) eigenlijk al twee jongens hebben rondlopen die te goed zijn om op de bank te zetten. Dus moet je een kwaliteitsspeler voor de bank zien te halen, dat is lastig. Of je moet voor een zeer bruikbare supersub gaan zoals Rommedahl destijds was. Die kon niet zo veel met een bal, maar was verrekte snel en trok de bal met regelmaat lekker voor. Kon zich ook prima schikken in die rol. Vind het nog steeds onbegrijpelijk dat hij (en Pantelic) destijds moesten vertrekken. Hadden een goed jaar gedraaid.
Pantelic mocht destijds blijven, maar kreeg contractverlenging voor 1 jaar plus een optie voor nog 1. Hij wilde voor nog langer tekenen, wat ook gezien de financiële situatie niet verantwoord was.

Rommedahl wilde zelf gelijk blijven, maar kreeg helemaal geen nieuw contract en vertrok toen maar naar Griekenland (Olympiakos)

PostPosted: 21 Aug 2018 22:40 

Morfe0 wrote:
El Ghazi erbij halen is geen overbodige luxe, Younes en Kluivert zijn weg gegaan, daarvoor is Tadic gekomen , we hebben nu Tadic en Neres als echte buitenspelers meer niet, Labyad is geen buitenspeler, Bande meer een spits, het houd niet over.
Dan zou ik liever voor dat buitenspelertje van Trencin gaan, daarnaast ik verwacht in de winterstop het neefje van Traore.

PostPosted: 22 Aug 2018 07:52 

Morfe0 wrote:
Dan zou ik liever voor dat buitenspelertje van Trencin gaan, daarnaast ik verwacht in de winterstop het neefje van Traore.
Bedoel je Azango? Vond ik, met name de eerste wedstrijd tegen feijenoord ook heel goed. De tweede wedstrijd kwam dat er veel minder uit omdat Trencin in zijn geheel niks presteerde.
In ieder geval passeert hij makkelijk en heeft snelheid.
Maar er moet echt een buitenspeler bij. Anders heeft Overmars weer gefaald. Ondanks de tientallen miljoenen die hij heeft uitgegeven. Een evenwichtige selectie staat er nu niet. De aanval is zeer onderbezet t.o.v. middenveld en achterhoede.

PostPosted: 22 Aug 2018 10:20 

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Bedoel je Azango? Vond ik, met name de eerste wedstrijd tegen feijenoord ook heel goed. De tweede wedstrijd kwam dat er veel minder uit omdat Trencin in zijn geheel niks presteerde.
Maar er moet echt een buitenspeler bij. Anders heeft Overmars weer gefaald. Ondanks de tientallen miljoenen die hij heeft uitgegeven. Een evenwichtige selectie staat er nu niet. De aanval is zeer onderbezet t.o.v. middenveld en achterhoede.
Wat mij verbaast is, dat het nog verbaast...hij zit er al sinds 2012 en heeft nog nooit een evenwichtige selectie samengesteld, hoewel hij wel altijd het meeste geld uit gaf. Waarom zou dat nu anders zijn? Hij denkt gewoon anders over selectievulling dan jij of ik, probably meent hij zelfs dat het nu prima is allemaal. En op zich, qua kwantiteit is het ook prima, want je kan niet blijven kopen kopen kopen.

Daar ligt, naast dat gehop met trainers en evangelies ook de kiem van ons falen. En natuurlijk de jaarlijkse smoesjes dat het allemaal zo moeilijk en lastig is.

Maar tot nu toe wordt het nog gepikt en vindt de concurrentie het heerlijk. Je denkt toch niet dat ze zich echt zorgen maken bij PSV?

PostPosted: 22 Aug 2018 11:09 

DarkChild wrote:
renemar wrote:

Wat mij verbaast is, dat het nog verbaast...hij zit er al sinds 2012 en heeft nog nooit een evenwichtige selectie samengesteld, hoewel hij wel altijd het meeste geld uit gaf. Waarom zou dat nu anders zijn? Hij denkt gewoon anders over selectievulling dan jij of ik, probably meent hij zelfs dat het nu prima is allemaal. En op zich, qua kwantiteit is het ook prima, want je kan niet blijven kopen kopen kopen.

Daar ligt, naast dat gehop met trainers en evangelies ook de kiem van ons falen. En natuurlijk de jaarlijkse smoesjes dat het allemaal zo moeilijk en lastig is.

Maar tot nu toe wordt het nog gepikt en vindt de concurrentie het heerlijk. Je denkt toch niet dat ze zich echt zorgen maken bij PSV?
Ik vind dat de voorhoede bij psv beter bezet is dan bij ons. We hebben eigenlijk een zekerheid en dat is Neres als hij fit is. Dolberg wordt wellicht een gebed zonder einde. En hervindt hij zijn vorm van het eerste seizoen überhaupt nog? En toen was hij nog heel wisselvallig. Genoeg wedstrijden waarin hij niet thuis gaf, maar dat werd verbloemd doordat hij in enkele beslissende wedstrijden heel goed was.
Huntelaar is niet meer of minder dan een acceptabele tweede spits. Dan kunnen Tadic en Ziyech evt. op de vleugels uit de voeten maar dat zijn spelers die in de bal komen en geen diepgang hebben. Noodverbanden. Labyad komt te kort.
Als ik dat vergelijk met de voorhoede van psv met Lozano, De Jong (ben ik ook niet heel erg gecharmeerd van maar imo wel beter dan Huntelaar) en Bergwijn, met Malen nog daarachter kom ik tot de conclusie dat hun bezetting voorin beduidend beter is.
Enorm jammer.

PostPosted: 22 Aug 2018 11:42 

renemar wrote:

Ik vind dat de voorhoede bij psv beter bezet is dan bij ons. We hebben eigenlijk een zekerheid en dat is Neres als hij fit is. Dolberg wordt wellicht een gebed zonder einde. En hervindt hij zijn vorm van het eerste seizoen überhaupt nog? En toen was hij nog heel wisselvallig. Genoeg wedstrijden waarin hij niet thuis gaf, maar dat werd verbloemd doordat hij in enkele beslissende wedstrijden heel goed was.
Huntelaar is niet meer of minder dan een acceptabele tweede spits. Dan kunnen Tadic en Ziyech evt. op de vleugels uit de voeten maar dat zijn spelers die in de bal komen en geen diepgang hebben. Noodverbanden. Labyad komt te kort.
Als ik dat vergelijk met de voorhoede van psv met Lozano, De Jong (ben ik ook niet heel erg gecharmeerd van maar imo wel beter dan Huntelaar) en Bergwijn, met Malen nog daarachter kom ik tot de conclusie dat hun bezetting voorin beduidend beter is.
Enorm jammer.
Kijk, en dat is nou beleid uitvoeren in plaats van obligate tekstjes en vervolgens als het weer mislukt nog veel ergere obligate smoesjes over cycli.
Ik verklaar PSV niet heilig, die hebben ook genoeg miskopen (die donkere jongen van AZ bijvoorbeeld) maar die hebben wel: een bepaald idee hoe ze willen spelen, en daar halen ze poppetjes bij.
Dus die Marwijkiaanse (NL WK2010) 4-2-3-1 met naar binnenkomende buitenspelers, backs die veelvuldig opkomen en een centraal blok van 2 achter een 10.

Ik weet ook dat ze zich bij PSV even verwonderen als gelukkig prijzen dat Ajax met al haar middelen en mogelijkheden op dit 'niveau' blijft steken. Die hopen dat de huidige vlieggewicht directie een contract voor het leven tekenen.

PostPosted: 22 Aug 2018 11:44 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik had persoonlijk ook meer verwacht van Johnson en Kühn, maar die zijn ook niet uit de verf gekomen. Mogelijk dat Cerny in de tweede seizoenshelft iets zou kunnen betekenen, maar dat zijn allemaal veel te veel vraagtekens.

Ik ben het er wel mee eens dat er (tijdelijk) iets op de vleugels bij moet. Dat kan een gehuurde speler zijn van een Europese topclub. Dat mag ook een aankoop zijn. Of er moet opeens weer een Kluivert achtige speler doorkomen vanuit de jeugd (Nunnely)

Als je kijkt wat de afgelopen jaren voor de vleugel is gehaald, dan is eigenlijk alleen Neres geslaagd. De rest was allemaal niet heel veel.

PostPosted: 22 Aug 2018 12:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind Younes ook behoorlijk geslaagd hoor, ondanks zijn laatste periode.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Aug 2018 13:53 
Erelid

Vind het lastig of er nog een buitenspeler bij moet komen.

Enerzijds is Neres de enige met snelheid en diepgang dus als hij, zoals nu, wegvalt zit je wel met een probleem.

Anderzijds zou een nieuwe buitenspeler in eerste instantie gehaald worden voor de bank als Ziyech, Neres en Tadic fit zijn. Wie wil daarvoor komen en hoeveel geld heb je daarvoor over? Ik zou daar niet heel veel geld voor over hebben dus is het dan niet beter om het dan maar te doen met Labyad en de spelers uit Jong Ajax..?

We kunnen er echter wel vanuit gaan dat er niemand komt als er niemand vertrekt, dus in die zin hoeven we er ook niet heel lang over te discussiëren.

PostPosted: 22 Aug 2018 14:39 
Erelid

Wellicht heb je wel gelijk, maar op de korte termijn: lees het komende half jaar hebben we wel een probleem. Ik heb nog steeds wel vertrouwen in Cerny en ook Bandé kun je nog niet afschrijven natuurlijk. Dat zijn wel spelers met snelheid.

Straks komen Veltman, Sinkgraven en Dolberg natuurlijk ook weer terug. De keuze wordt dan reuze. Ik zou ook zo niet weten waar je een betaalbare versterking voor de flanken vandaan moet halen. Wellicht die Nunnely eens bij de selectie halen. De enige buitenspeler van Jong Ajax die pijlsnel is. Dat is wel een wapen. Johnsen en Lang (als buitenspeler) heb ik niet zo veel vertrouwen in.

PostPosted: 22 Aug 2018 14:52 

Wellicht heb je wel gelijk, maar op de korte termijn: lees het komende half jaar hebben we wel een probleem. Ik heb nog steeds wel vertrouwen in Cerny en ook Bandé kun je nog niet afschrijven natuurlijk. Dat zijn wel spelers met snelheid.

Straks komen Veltman, Sinkgraven en Dolberg natuurlijk ook weer terug. De keuze wordt dan reuze. Ik zou ook zo niet weten waar je een betaalbare versterking voor de flanken vandaan moet halen. Wellicht die Nunnely eens bij de selectie halen. De enige buitenspeler van Jong Ajax die pijlsnel is. Dat is wel een wapen. Johnsen en Lang (als buitenspeler) heb ik niet zo veel vertrouwen in.
Bandé is niet zo'n buitenspeler, gaat ie ook nooit worden. Mark my words. Eigenlijk is hij helemaal geen buitenspeler, maar een typische 4-4-2 rommelaar die om een diepe spits heen moet spelen. Hij is verder niet langzaam, maar ook niet explosief. Daarnaast gaat hij pas wat doen als hij de bal krijgt.

Gezien de druk op de salarishuishouding en het overschot aan contractspelers, moet daar eerst iets gebeuren, wil je weer lekker gaan kopen kopen kopen.

En aangezien wij dacht ik ooit wel eens wat met eigen jeugd deden, zou ik ook Nunnely bekijken. Of Cerny, of toch Johnsen. Doen we net of die laatste twee geen aankopen zijn ;)

PostPosted: 22 Aug 2018 15:04 
Erelid

Precies, ik zou Nunnely er ook bij halen vanwege zijn snelheid. En dan maar even geen nieuwe buitenspeler kopen.

Viel me gisteren ook op bij PSV: ondanks dat ze niet goed speelden bleef die snelheid van Lozano en Bergwijn constant een groot wapen.

PostPosted: 22 Aug 2018 15:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Dat is toch ook niet zo gek? Op FIFA maakt het niet uit hoe goed je speler is, zolang hij maar snel is. ;)

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Aug 2018 15:33 

Jnp wrote:
Precies, ik zou Nunnely er ook bij halen vanwege zijn snelheid. En dan maar even geen nieuwe buitenspeler kopen.

Viel me gisteren ook op bij PSV: ondanks dat ze niet goed speelden bleef die snelheid van Lozano en Bergwijn constant een groot wapen.
Wel mee eens ja. Zou ook het geld nu eens op zak houden en gewoon oplossen met wat je hebt. Ons beleid is wel echt helemaal omgedraaid wat dat betreft. Van zuinig naar zonder pardon kopen. En als die aankoop niet voldoet kopen we er nog maar een. Had het beter gevonden als daar een soort middenweg in was gekomen. Dan hadden we geen Orejuela of Bandé gehad in ieder geval.

Daarom ben ik nu voor zuinig doen. Hadden we maar eerder moeten beseffen dat sommige spelers niet nodig waren.

Los van dat konden we de afgelopen jaren ook weleens prima overbruggen met Ebecilio, Ozbiliz, Lukoki en De Sa. Moet ook lukken met Nunnely.

PostPosted: 11 Oct 2018 08:47 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Groeneveld was toch een serieuze optie voor AJAX.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-wilde-gr ... t-logisch/

PostPosted: 11 Oct 2018 09:02 

343 wrote:
Die constructie is toch ook idioot. Ze hadden het gewoon moeten aanpakken zoals met Schuurs met het verschil dat hij ook zelf mocht kiezen om evt. verhuurd te worden als hij geen zicht op aan basisplaats zou hebben.

PostPosted: 11 Oct 2018 09:14 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
renemar wrote:
343 wrote:
Die constructie is toch ook idioot. Ze hadden het gewoon moeten aanpakken zoals met Schuurs met het verschil dat hij ook zelf mocht kiezen om evt. verhuurd te worden als hij geen zicht op aan basisplaats zou hebben.
Met alle respect, maar Groeneveld was nooit zo ver als hij nu is , als hij bij ons had getekend.
Wij hebben Neres,Tadic en Ziyech op de flanken, had hij nooit maar ook echt nooit een basisplaats gehad, ook niet eens 2e keus... want dat is Neres, en dan pas Groeneveld.

Post new topic  Reply to topic  [ 1350 posts ]  Previous   1 50 51 52 53 54  Next

All times are UTC+02:00