Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1350 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 54  Next
Author Message
 Post subject: Re: Nieuwe rechtsbuiten
PostPosted: 21 Jul 2012 13:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
sincere1983 wrote:
Of ze zien het bij AJAX daadwerkelijk zitten in Lukoki, wat naar mijn inziens terecht is als ze zijn voorzet en overzicht kunnen verbeteren.
Ik vind Lukoki 3 x niks, heb de Sa weer zien spelen tegen Goes. En daar zit veel en veel meer potentie in, veel betere voorzet/techniek. En hij is bijna net zo snel als Lukoki. Ik zou de Sa volgend jaar verhuren aan een eredivisie club, en lukoki als 3e rechtsbuiten houden en dan volgend seizoen Lukoki dumpen en verder gaan met de Sa als 2e(1e) rechtsbuiten, hangt er vanaf hoe hij zich ontwikkeld natuurlijk maar hij is veel beter dan Lukoki.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 21 Jul 2012 14:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
Toch zie ik liever een aankoop. Geen huur van een linksvoor die rechtsbuiten gaat spelen. De reden dat ze om Assaidi zijn afgehaakt.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 21 Jul 2012 14:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Miyachi? Hoop niet dat dit serieus is. Vermakelijk om naar te kijken. Maar niet in ons Ajax shirt. Beetje een mix van Suk en Lukoki. Misschien iets meer talent maar dan houdt het ook op.

Hij hij maakt leuke bewegingkjes, maar ze zijn vooral nutteloos omdat hij het op het verkeerde moment doet, of zijn acties niet ver genoeg doorzet. Het is allemaal net-niet. Als medespeler zou ik gek worden met zo'n idioot in je team. Maar dat heb ik met de meeste Aziaten.

PostPosted: 21 Jul 2012 14:46 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Rustig bekijken. Niets forceren. Blah, blah. AJAX heeft gewoon niets achter de hand en/of geen geld. Ik zie er geen aankopen (dus wel huur) meer bijkomen in ieder geval.

PostPosted: 21 Jul 2012 15:09 
Erelid

guy_ajax wrote:
Miyachi? Hoop niet dat dit serieus is. Vermakelijk om naar te kijken. Maar niet in ons Ajax shirt. Beetje een mix van Suk en Lukoki. Misschien iets meer talent maar dan houdt het ook op.

Hij hij maakt leuke bewegingkjes, maar ze zijn vooral nutteloos omdat hij het op het verkeerde moment doet, of zijn acties niet ver genoeg doorzet. Het is allemaal net-niet. Als medespeler zou ik gek worden met zo'n idioot in je team. Maar dat heb ik met de meeste Aziaten.
:shock: Medespelers gek worden van zo'n idioot? Kijk wie wij hebben lopen, Ebecilio, Lukoki en Ozbiliz. Die mogen de schoenveters van Miyachi nog niet strikken. En onze andere 2 buitenspelers zijn geblesseerd. Ik heb ook liever dat Ajax een speler koopt, maar Miyachi staat gewoon basis op de rechtsbuiten.

PostPosted: 21 Jul 2012 15:28 

Miyachi is wat mij betreft een kakkerlak, puur om die reden zie ik hem liever niet komen, al helemaal niet op huurbasis.

PostPosted: 21 Jul 2012 15:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Ajax Amsterdam wrote:
Miyachi is wat mij betreft een kakkerlak, puur om die reden zie ik hem liever niet komen, al helemaal niet op huurbasis.
Slaat nergens op. Hij heeft daar een half jaartje gespeeld, en hij is gewoon een goede voetballer. Waarom zou hij niet moeten komen, als hij een extreem kort Feyenoord verleden heeft?

Nee,veel Ajax supporters zijn wel erg kritisch, en willen geen enkele speler er bij hebben.
Zonder nieuwe impulsen en met alleen maar jeugd word je gewoon geen kampioen, neem dat van mij aan.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 21 Jul 2012 21:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Hebben we wel zoveel nodig? Feyenoord en AZ herhalen dit kunstje niet meer. FC Twente heeft alleen Tadic en Chadli (en die keeper en eventueel Douglas). Logisch dat psv zich versterkt heeft. Ze kwamen vorig jaar ook een straatlengte te kort op ons. Op een Ajax met vele jongelingen.

Oké, wij zijn Vertonghen kwijt, maar t.o.v. hebben wij in de zomer enkele belangrijke aankopen gedaan: Boerrigter, Sigthórsson, Sulejmani, Schöne, Boilesen, Van der Wiel, en Fischer.
Ook begonnen we na de winterstop beter te spelen na het aantrekken van: Van Rhijn, Klaassen, Anita als VMC, Janssen als linkshalf en een degelijke Blind.
Daarnaast staan Denswil, Cillessen, Lukoki en Dijks klaar om door te breken.

Oké, Özbiliz, Ligeon en Ebecillio (en onze tuinkabouter Serero) kunnen er helemaal niets van. Maar Enoh kan iets beter voetballen dan voorheen en Koppers is iets degelijker geworden. Alderweireld en De Jong vind ik ook steeds sterker worden en Vermeer heeft in de tweede seizoenshelft zeker niet slecht gekeept.

Je kan ook concluderen dat we nu wat meer weerstand krijgen (van psv en evt. van FC Twente). Als we lijn van de tweede seizoenshelft zouden doortrekken waren we in januari al kampoen. :mrgreen:

PostPosted: 21 Jul 2012 23:34 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Inderdaad Guy, ik heb hier al meerdere keren geroepen dat we juist een brede selectie hebben. De complete A1 (muv schoop) kun je moeiteloos inzetten. Kwalitatief kunnen we wel een lcv en een rechtsbuiten gebruiken, maar noodzakelijk is dat niet.

We zijn gewoon titelfavoriet. Psv heeft grotere namen, maar de opvatting van de coach en de teamgeest gaan het verschil maken

PostPosted: 21 Jul 2012 23:41 
Erelid

JL10 wrote:
Inderdaad Guy, ik heb hier al meerdere keren geroepen dat we juist een brede selectie hebben. De complete A1 (muv schoop) kun je moeiteloos inzetten. Kwalitatief kunnen we wel een lcv en een rechtsbuiten gebruiken, maar noodzakelijk is dat niet.

We zijn gewoon titelfavoriet. Psv heeft grotere namen, maar de opvatting van de coach en de teamgeest gaan het verschil maken
Een Lcv is wel een noodzaak, Blind voldoet bij langer na niet. En ik denk niet dat we 34 wedstrijden met Denswil gaan spelen.

PostPosted: 22 Jul 2012 00:46 

Abruzzi wrote:
JL10 wrote:

Een Lcv is wel een noodzaak, Blind voldoet bij langer na niet. En ik denk niet dat we 34 wedstrijden met Denswil gaan spelen.
In een aanvallend concept kun je in de eredisie moeiteloos Blind opstellen. Opbouwend is hij een kei, defensief is het magertjes. Voor de Cl zou ik het niet aandurven

PostPosted: 22 Jul 2012 00:55 
Erelid

JL10 wrote:
Abruzzi wrote:
JL10 wrote:

In een aanvallend concept kun je in de eredisie moeiteloos Blind opstellen. Opbouwend is hij een kei, defensief is het magertjes. Voor de Cl zou ik het niet aandurven
Tegen de helft van de Eredivisie kan je hem wel opstellen, maar je wilt toch ook overwinteren in de CL, dan heb je gewoon een nieuwe LCV nodig.

PostPosted: 22 Jul 2012 01:25 

guy_ajax wrote:
FC Twente heeft alleen Tadic en Chadli (en die keeper en eventueel Douglas).
Uhm, ze hebben ook Bulykin en Verhoek. En een aanval met Tadic - Bulykin - Verhoek is een gigantisch sterke aanval voor Eredivisie-begrippen.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 22 Jul 2012 05:28 
De Goeie Ouwe Tijd

343 wrote:
Rustig bekijken. Niets forceren. Blah, blah. AJAX heeft gewoon niets achter de hand en/of geen geld. Ik zie er geen aankopen (dus wel huur) meer bijkomen in ieder geval.
Het is gewoon belachelijk, dit gaat helemaal nergens over en heel herkenbaar uit het verleden. Ajax is toch vaak enorm slecht op de transfermarkt, maar met de huidige groep gaat het niet lukken, dat lijkt me wel glashelder.

Ik ben ook helemaal met Guy eens dat we die Japanner niet moeten halen....ook alweer een figuur waarvan ik me afvraag: "hoe kom je er Godesnaam op?" en wat heeft ie nou echt gepresteerd in "Zuid" ? In het begin zag het er leuk uit maar toen zakte hij toch ver weg.
Nee....de Ozbilizen, Lukoki`s en Ebicilio`s hoeven van mij ook niet maar een Japanner huren....toch maar niet.
Voorlopig slaat Ajax weer een enorm plee figuur op de transfermarkt, maar dat is eigenlijk niks nieuws.

Natuurlijk gaat het komend seizoen tussen Ajax en die gore club uit Lampenland....Feijenoord heeft vorig jaar gewoon een seizoen gehad dat ook echt ALLES mee zat en ze hadden die doorgesnoven Zweedse ADHD figuur rondlopen.
Twente is volledig ontmanteld en AZ word ook leeg geroofd en ik denk dat niemand Heerenveen meer serieus neemt na alle aderlatingen.

PostPosted: 22 Jul 2012 08:27 

Ovenwant wrote:
guy_ajax wrote:
FC Twente heeft alleen Tadic en Chadli (en die keeper en eventueel Douglas).
Uhm, ze hebben ook Bulykin en Verhoek. En een aanval met Tadic - Bulykin - Verhoek is een gigantisch sterke aanval voor Eredivisie-begrippen.
Nou nou. Ligt er aan welke ambities je hebt. voor een club als H'veen, Groningen, Utrecht of F'noord is dat een sterke aanval ja om bij de eerste 5 te eindigen. Twente moet met die begroting inmiddels meestrijden om de titel, dat zie ik met Bulykin en Verhoek niet gebeuren hoor...

PostPosted: 22 Jul 2012 10:30 

Ad wrote:
343 wrote:
Het is gewoon belachelijk, dit gaat helemaal nergens over en heel herkenbaar uit het verleden. Ajax is toch vaak enorm slecht op de transfermarkt, maar met de huidige groep gaat het niet lukken, dat lijkt me wel glashelder.

Ik ben ook helemaal met Guy eens dat we die Japanner niet moeten halen....ook alweer een figuur waarvan ik me afvraag: "hoe kom je er Godesnaam op?" en wat heeft ie nou echt gepresteerd in "Zuid" ? In het begin zag het er leuk uit maar toen zakte hij toch ver weg.
Nee....de Ozbilizen, Lukoki`s en Ebicilio`s hoeven van mij ook niet maar een Japanner huren....toch maar niet.
Voorlopig slaat Ajax weer een enorm plee figuur op de transfermarkt, maar dat is eigenlijk niks nieuws.

Natuurlijk gaat het komend seizoen tussen Ajax en die gore club uit Lampenland....Feijenoord heeft vorig jaar gewoon een seizoen gehad dat ook echt ALLES mee zat en ze hadden die doorgesnoven Zweedse ADHD figuur rondlopen.
Twente is volledig ontmanteld en AZ word ook leeg geroofd en ik denk dat niemand Heerenveen meer serieus neemt na alle aderlatingen.
Ik ben het niet met je eens. Ajax slaat juist een sterk figuur op de transfermarkt. Ze weigeren om lukraak aan de vraagprijzen te voldoen. Dat getuigt van visie. Ik ben het eens met die visie, ik krijg de indruk dat jij het daar minder mee eens bent :D. Het verschil tussen Eredivisiespelers en de eigen jeugd is niet bijzonder groot. Zet bijvoorbeeld Joel Veltman een jaar bij Heerenveen en je hebt de nieuwe Gouweleeuw. Het ontloopt elkaar niet zo veel allemaal. Zodra de as van je team 'staat' kun je makkelijk jeugdspelers inpassen zonder dat de kwaliteit omlaag gaat.

De manier van spelen gaat het verschil maken dit seizoen. Frank de Boer maakt het verschil tov Dickie Advocaat

PostPosted: 22 Jul 2012 15:08 
Beheerder

JL10 wrote:
Ik ben het niet met je eens. Ajax slaat juist een sterk figuur op de transfermarkt. Ze weigeren om lukraak aan de vraagprijzen te voldoen. Dat getuigt van visie. Ik ben het eens met die visie, ik krijg de indruk dat jij het daar minder mee eens bent :D. Het verschil tussen Eredivisiespelers en de eigen jeugd is niet bijzonder groot. Zet bijvoorbeeld Joel Veltman een jaar bij Heerenveen en je hebt de nieuwe Gouweleeuw. Het ontloopt elkaar niet zo veel allemaal. Zodra de as van je team 'staat' kun je makkelijk jeugdspelers inpassen zonder dat de kwaliteit omlaag gaat.

De manier van spelen gaat het verschil maken dit seizoen. Frank de Boer maakt het verschil tov Dickie Advocaat
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Er is wel een hele grote mits. Mits AJAX ook echt gelijkwaardige spelers achter de hand heeft voor Narsingh. Ik betwijfel dat echt.
Het lijkt mij dat je de aankopen zo snel mogelijk mee wilt laten trainen en niet 2 weken voordat de competitie begint. Alles wijst erop dat AJAX maar wat doet.

Verder ben ik het eens over Advocaat en De Boer. De Boer is een betere trainer en coach. Advocaat is hooguit degelijk. Niet meer. Psv zal sterker worden maar we moeten ook weer niet overdrijven. Ik denk dat de impuls van Van Bommel wel eens sterk kan tegenvallen.

PostPosted: 22 Jul 2012 15:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Narsingh loopt Blind of Koppers zo voorbij. Mertens idem met vd Wiel.
Eriksen is te wisselvallig, Sulejmani en Janssen zijn lui. Zonder Vertonghen is Alderweireld ook geen held. Anita is prima, maar gaat overspoeld worden als de verdediging niet z'n mannetje staat.

van Rhijn is nog niet volgroeid, Lukoki, Ebecilio en Özbiliz kunnen er niet veel van en Schöne, Boerrigter, De Jong of Sigthórsson zijn goede spelers, maar kunnen het elftal in hun eentje niet dragen.

Ik kan ook de pluspunten van Ajax opnoemen, maar kijk eerst hier maar eens naar.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 22 Jul 2012 15:41 
Beheerder

Veel te negatief. Er is 1 dragende speler weg: Vertonghen.
Mensen vergeten ook dat AJAX met heel veel blessures te kampen had vorig seizoen. Ook zijn alle spelers 1 jaar verder in hun ontwikkeling.

PostPosted: 22 Jul 2012 16:21 

343 wrote:
Mensen vergeten ook dat AJAX met heel veel blessures te kampen had vorig seizoen. Ook zijn alle spelers 1 jaar verder in hun ontwikkeling.
Klopt! Als Boerrigter, Kolbeinn, Boilesen (iets later) een volledig seizoen kunnen spelen, heb je al een flinke kwaliteitsinjectie. Tel daarbij op de jonkies (Fischer, Dijks) die aansluiten.

Het zou mooi zijn als je centraal achterin kwaliteit met ervaring kunt halen. Als je daarnaast een goede rechtsbuiten kunt aantrekken, dan opgeteld met de ontwikkeling van de spelers staat er een betere selectie dan vorig jaar.

We moeten ook niet vergeten dat we vooral kampioen zijn geworden door het falen van e concurrentie, dus we moeten ook stappen maken.

PostPosted: 22 Jul 2012 17:26 
De Goeie Ouwe Tijd

Ajaciedjuh wrote:
343 wrote:
Klopt! Als Boerrigter, Kolbeinn, Boilesen (iets later) een volledig seizoen kunnen spelen, heb je al een flinke kwaliteitsinjectie. Tel daarbij op de jonkies (Fischer, Dijks) die aansluiten.

Het zou mooi zijn als je centraal achterin kwaliteit met ervaring kunt halen. Als je daarnaast een goede rechtsbuiten kunt aantrekken, dan opgeteld met de ontwikkeling van de spelers staat er een betere selectie dan vorig jaar.

We moeten ook niet vergeten dat we vooral kampioen zijn geworden door het falen van e concurrentie, dus we moeten ook stappen maken.
Precies dat heb jij goed gezien, maar ik blijf erbij dat Ajax wel degelijk een vervanger moet halen voor Vertonghen en voor die dikke Mickey want die kun je afschrijven.
Het valt me inderdaad op dat iedereen weer is vergeten dat we 2 jaar achter elkaar kampioen zijn geworden door het falen van de concurentie, ook al kun je dat op 2 manieren bekijken natuurlijk.

PostPosted: 22 Jul 2012 17:34 
De Goeie Ouwe Tijd

JL10 wrote:

Misschien heb je gelijk met dat Veltman/Gouweleeuw verhaal maar het blijft een feit dat die boeren sterker zijn geworden en Ajax zwakker.
Ik vind nog steeds dat Narsingh bij Ajax had moeten spelen, zo belachelijk was die vraagprijs niet. Ik kan me er wel in vinden dat Ajax op de centen let want in Nederland is dat nou eenmaal nodig, maar momenteel heerst er een kruideniers mentaliteit en er word niks gehaald terwijl dat echt nodig is.
Ondertussen biedt het Real Madrid met 500 miljoen euro schuld weer gewoon 35 miljoen voor Modric.....en wij mogen het betalen via dat klote noodfonds van de EU....ik wil er maar mee zeggen dat hier toch niet mee te concureren is....pfffff :evil:

PostPosted: 22 Jul 2012 21:53 

Ik denk juist dat we sterker zijn geworden Ad. Vertonghen is vertrokken, maar Anita en Eriksen zullen daardoor in de pikorde stijgen en krijgen daardoor vleugels. Van Vertonghen ben ik nooit zon fan geweest. Hij had een verkeerde uitstraling en werd in mijn ogen overschat. Goede speler hoor voor Ajax, maar niet onmisbaar.

Daarnaast stroomt er zoveel jeugd door dat we veel sterker zijn geworden in de breedte. We hebben met Schone een van de beste middenvelders van Nederland transfervrij binnen gehaald en ik ga er vanuit dat Boerigter en Sigthorsson vaker beschikbaar zijn dat vorig jaar.

Kortom het ziet er goed uit. Als er nog wat bijkomt krijgt Frank luxeproblemen. Dat lijkt op papier misschien nog niet zo, maar de status van spelers kan snel veranderen. Ajax wordt kampioen daar mag je aan het eind van het jaar op aanspreken ;)

PostPosted: 22 Jul 2012 21:57 

Er hoeft alleen maar een rechtsbuiten bij in mijn ogen, maar noodzakelijk lijkt mij dat ook niet. Bedenk het volgende scenario eens: Steeds wordt er geroepen om een rechtsvoor, het is 1 september, en hij is er nog steeds niet. Ozbiliz (of Ebecilio, of Lukoki) denkt: "F#ck jullie, niks aankopen, ik sta op!" Zou ideaal zijn in mijn ogen.

PostPosted: 22 Jul 2012 22:02 

Seizoenskaart: 427
Denk je dat die spelers niet beter nu al hadden kunnen beseffen dat ze zich moeten bewijzen voordat er een aankoop komt?

Post new topic  Reply to topic  [ 1350 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 54  Next

All times are UTC+02:00